JoŽl D. | Alfa Romeo 155 1.7 TS '94 | BMW Z4 2.5i '03 - ///M Tuning!

Nu natuurlijk nog een M badge achterop, en dan het liefst een beetje scheef plakken, dat geeft zeker 10pk extra grinning smiley
De sportstoelen zijn idd een goeie upgrade, het leer ziet er ook beter uit dan op de originele exemplaren. Wat ga je met het vorige setje doen?
Lekkere stoeltjes! Bijzonder dat ook bij dit model de standaard stoelen wat vlak zijn.
Ik mis nog het eronder knutselen van een M-uitlaatsysteem, maar dan beter dan deze M3-poging onder een 320d ...
Facebook-ellende
Jemig. Lang geleden dat ik zulk beunwerk heb gezien.
Ach, sommige merken monteren een volledig loos pijpje of imitatie uitlaatroosters.... het kan veel erger! Hier is nog een poging gedaan.
Quote
Escher
Wat ga je met het vorige setje doen?

Die hou ik, kunnen er mooi weer in als de Z4 in de verkoop gaat. winking smiley


Quote
adinsx
Ik mis nog het eronder knutselen van een M-uitlaatsysteem, maar dan beter dan deze M3-poging onder een 320d ...
Facebook-ellende

Jeetje wat een beunwerk. Vraag je je toch af waarom zo?
Quote
Joe met trema l D met punt
Upgrade 2/3:


Ah dat zi(e)t er fijn uit ja, lijkt mij een hele zinvolle upgrade thumbs up

Quote
adinsx
Ik mis nog het eronder knutselen van een M-uitlaatsysteem, maar dan beter dan deze M3-poging onder een 320d ...
Facebook-ellende

Oh help, dat is beunen voor gevorderden. Heb ook wel eens een E46 gezien waar ze heel sneu M3-imitatiepijpjes in de achterbumper hadden geknutseld. Hadden ze alleen veel te dunne buisjes voor gebruikt dus dat maakte het extra jammer.
Quote
adinsx
Ik mis nog het eronder knutselen van een M-uitlaatsysteem, maar dan beter dan deze M3-poging onder een 320d ...
Facebook-ellende

Deze stoelen zijn origineel en optioneel geleverd in de niet M versie van de E85.
De koplampen van de Z4 waren een beetje wazig, zaten ook wat rare vlekken op aan de onderkant, dus gisteren samen met mijn broertje de koplampen gepolijst:

Voor:




Na:

'Samen met', die ga ik onthouden voor de volgende keer spinning smiley sticking its tongue out.
big smile smiley
Joel was er vast voor de foto's en mentale ondersteuning winking smiley
Goed, en update 3. Het zijn uiteindelijk gewoon sierstukjes geworden. Die van BMW lijken wel van goud gemaakt, dus iemand in Engeland gevonden die ze heeft gemaakt.

Voor:



Na:



Ze zijn uiteindelijk wel iets aan de grote kant, denk dat dit zeker niet bij iedereen in de smaak zal vallen. Ik ben er uiteindelijk wel blij mee. Onder het motto "beter goed fout dan slecht goed". winking smiley
Mij stoort het zo persoonlijk niet, maar kan me voorstellen dat je niet wilt hebben dat het ďfoutĒ lijkt.
Quote
Micha D
'Samen met', die ga ik onthouden voor de volgende keer spinning smiley sticking its tongue out.

Altijd leuk, twee broertjes op het forum. grinning smiley
Quote
Jay DoubleYou
Quote
Micha D
'Samen met', die ga ik onthouden voor de volgende keer spinning smiley sticking its tongue out.

Altijd leuk, twee broertjes op het forum. grinning smiley

Heerlijk dit inderdaadgrinning smiley

Mooie update thumbs up
Quote
406c
Hoe zitten die bevestigd?

Geklemd en met twee inbusboutjes. Je ziet de originele uitlaat ook nog zitten. Beetje autostyle nu.... Mja...

Wellicht haal ik de einddemper eraf, dan klinkt hij nťt iets beter (zonder asociaal luid te zijn!) met deze sierstukjes op een rechte pijp gelast.
Quote
Joe met trema l D met punt
Je ziet de originele uitlaat ook nog zitten. Beetje autostyle nu.... Mja...
Daar was ik al een beetje bang voor. En het ziet eruit alsof het enkel laags pijpjes zijn ipv een ronde kromming op het einde (of hoe noem je dat, als je een dwarsdoorsnede maakt dat je een U aan de achterkant ziet).
Er zit wel een kleiner rondje ingelast waardoor hij beter klemt op de originele uitlaat.
Quote
Gullwing
Nu natuurlijk nog een M badge achterop, en dan het liefst een beetje scheef plakken, dat geeft zeker 10pk extra grinning smiley

Ja, alleen deze nog. grinning smiley
BRG met z'n S5 en nu JoŽl met z'n tuning-uitlaten. Waar gaat dit forum toch naartoe? smiling smiley

Heerlijke Z4 hoor! Maarre, nee, ik vind die uitlaten ook niks. Je vroeg niet om m'n mening hoor en toch bied ik die volledig vrijblijvend aan.
-



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-11-2020 11:11 door 406c.
Ik vind de uitlaten qua formaat precies goed! Vult zo mooi de opening in de bumper op. Ik weet niet waar de sierstukken precies geklemd zitten, maar mogelijk kan er nog een stukje van de orginele pijpjes af geslepen. Dan zie je die ook al een stuk minder zitten.

Dikke bak hoor, fraaie kleur combinatie ook thumbs up
Kan prima met die sierstukken op de uitlaten, daar is niks fout aan.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-11-2020 09:43 door Sport Leicht.
Lekker bezig hoor. Koplampen zijn flink opgeknapt.
Sierstukken op de uitlaat staan ook goed. Vind het altijd spannend want uitlaat maken of breken de achterkant van een auto maar dit is erg smaakvol!!
Tja, fout of niet fout... wie ben ik om daar wat over te zeggen nu ik onlangs zelf een 'foute' uitlaat heb laten monteren tongue sticking out smiley

Ik vind het in ieder geval dik eruit zien hoor, niks mis mee thumbs up
Staat niet verkeerd maar ik was voor een complete einddemper gegaan.
Misstaat hem zeker niet, al was ik voor de originele sierstukken gegaan.
De standaard uitlaatjes zijn wel erg knullig, dus zeker een goede update! Persoonlijk vind ik ze denk ik net iets te groot/opzichtig maar sowieso een verbetering ten opzichte van het originele spul thumbs up
De standaard pijpjes van de 2.5 ogen idd wel wat klein origineel zie ik nu.
Mijn 3.0 zijn een slag groter origineel.
Wellicht een 3.0 einddemper overwegen? zou moeten passen lijkt me.
Ben het wel eens met de laatste commentaren. Origineel is wel heel bescheiden voor zo'n motor, maar dit vind ik persoonlijk weer een slagje te groot. Het zou al veel helpen als ze iets verder naar binnen staan, dit ziet er wel heel aftermarket uit zo. Maar goed, wat jij wil, het blijft als totaalpakket een fraaie bak! smiling smiley
Quote
Bofkont 350
... al was ik voor de originele sierstukken gegaan.
Dat verbaasd me ook niets grinning smiley
Het kan nog prima, de standaard pijpjes lijken wel van een 1988 toyota starlet zo braaf drinking smiley
Zo zie je maar. Smaken verschillen. Die van de 3.0 zijn inderdaad net wat groter en passen een stuk beter in de uitsparing. andere uitlaat is leuk, maar kost toch wel flink wat geld en dat heb ik er nu niet voor over; eigenlijk vind ik hem zo wel goed klinken, vooral onder deellast komt er een lekkere donkere brom uit en bij gas los ploft hij ook. Voor een standaard uitlaat dikke prima.

Vandaag heb ik de auto bij de specialist gezet voor nieuwe draagarmrubbers voor, deze waren helemaal vergaan en zorgden voor klapperende remmen en wielen die wat stuiterden. Verder heb ik ze de opdracht gegeven om de auto nog even langs te lopen, maar hier kwam niets uit. Niet slecht voor een 17 jaar oude import BMW. smiling smiley
Fijn!! Lekker rustig onderstel is een basisvoorwaarde! Welke specialist ga je naartoe?
Ja, je merkt echt het verschil. Heel fijn. smiling smiley Ik ben naar Kees Bakker in Lisse gegaan. Ik heb daar in mei een proefritje gemaakt in een Z4, verder zit het in de buurt van mijn ouders en heb ik er goede verhalen van gehoord. Tot nu toe zijn die waargemaakt. winking smiley Uiteindelijke rekening lag 20% onder offerte, zelfs met wat kleine extra werkzaamheden.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.