JoŽl D. | Alfa Romeo 155 1.7 TS '94 | BMW Z4 2.5i '03 - ///M Tuning!

Okť, even gemist! Maar waar ik een Italiaanse schone verwachte kwam jij dus aanzetten met een (als het goed is) zeer betrouwbare Japanner. Het blijft een heel bijzonder model om te zien, veel veilige km's ermee! cool smiley
Wat een tegenvaller he. winking smiley

Had er eigenlijk mee te maken dat ik een 147 en GT te oud vind eigenlijk. MiTo was zeker een optie, maar 120 pk versie kon ik niet vinden in een leuke uitvoering (wil er dan wel eentje hebben met een gaaf leren interieur). 155 pk versie heeft de M32 bak en de 170 pk was te duur. Giullieta lag ook nog boven budget.
Joe met trema l D met punt
Bedankt iedereen!

Vanmiddag heb ik hem opgehaald. Ben echt super blij, echt een heerlijke auto. Ook behoorlijk zuinig, heb nu 1:13,5 gereden, maar denk dat 1:14 best mogelijk is als ik me een beetje aan de maximale snelheid hou. tongue sticking out smiley

Niet echt geweldige foto's, zal dit weekend proberen wat betere te maken.

Ik ben alleen nog op zoek naar een set winterbanden.

Mooie uitvoering van een best bijzondere auto thumbs up
Wat een tegenvaller he. winking smiley

Had er eigenlijk mee te maken dat ik een 147 en GT te oud vind eigenlijk. MiTo was zeker een optie, maar 120 pk versie kon ik niet vinden in een leuke uitvoering (wil er dan wel eentje hebben met een gaaf leren interieur). 155 pk versie heeft de M32 bak en de 170 pk was te duur. Giullieta lag ook nog boven budget.

Hmmm.... zit wat in ja! Vind de MiTo ook nog steeds een erg leuke auto, ik ben zelf helemaal tevreden met de Giulietta, dus ja iets met een roze bril denk ik. eye rolling smiley Begrijp je keuze heel goed, maar had inderdaad een MiTo verwacht. nut smiley
BIjzondere keuze inderdaad! Gelukkig heeft dit type Honda genoeg Alfa-trekjes om 'm de moeite waard te maken...

Gekheid aside: volgens mij heb je hiermee een goede, degelijke en veilige woon-werkfiets gekocht. En niet zo'n dertien-in-een-dozijn-fiets, ondanks de kleur. Gefeliciteerd, ook met de baan trouwens!
Mooie wagen! Lekkere speciale uitvoering. Dit model blijf ik ook erg leuk vinden. De styling is zo anders en wat toen hij uit kwam echt een wauw moment
Gave Civic JoŽl, bizar contrast ook met het model wat ervoor kwam en dat interieur heb ik altijd geweldig gevonden. Ben benieuwd naar de lange termijn ervaringen en meer foto's!
Leuke keuze JoŽl. Jij pakt het beter aan dan ik, die eerste echt dagelijkse auto. winking smiley Daar ga je het wel even mee volhouden.
Blijf het een bijzondere wagen vinden. Weet nog goed toen die net uitkwam, kan hem nu meer waarderen. En idd, geen 13-in-een-dozijn wagen.
Mooie ruime oprit ook, met daar achter een GP Abarth! thumbs up
Die Abarth is van m'n moeder. winking smiley Stond ook op het lijstje om over te nemen, erg leuke auto, maar niet voor dagelijks gebruik. Stuitert behoorlijk, mist wat opties zoals cruise control en haalt zeker de 1:16 niet. winking smiley
Wat een mooie en fijne auto is die generatie Civic. Heel veel plezier ermee!
1 op 16, heb je hem alleen maar laten draaien op de oprit of zo? tongue sticking out smiley
Brent
1 op 16, heb je hem alleen maar laten draaien op de oprit of zo? tongue sticking out smiley

Van stationair draaien zonder ergens heen te gaan wordt het verbruik echt niet beter hoor. winking smiley

1 op 16 is wel bizar goed, dat doet de Clio ook ongeveer (nu moet die 0.9 wel vol aan de bak om op snelheid te komen en rij ik veel snelweg, dan draait hij vrolijk 3500 toeren).
Zo. Auto bevalt nog steeds goed. Eigenlijk weinig over te vertellen. Verbruik is iets gestegen en zal rond de 1:15 uitkomen. Ik had gerekend op 1:14 en dat is makkelijk haalbaar. Prima dus.

Het enige wat ik miste was bluetooth om muziek te streamen en handheld te bellen. Vorige week had ik al een Yatour besteld en die heb ik net even ingebouwd. Daarvoor moesten wel wat interieurdelen weg:

Gaf meteen de gelegenheid om de gaatjes en kiertjes wat schoon te maken. winking smiley

Ohja, ben ook nog op zoek naar een setje winterbanden. Dat is nogal lastig, want weinig aanbod tweedehands en wat er is heeft 10 jaar oude banden. Ik houd mijn ogen nog even open dus.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-10-2019 15:25 door Joe met trema l D met punt.
Gevonden!

Zo, winterbandjes voor de Civic gekocht. smiling smiley 135 Euro met 2 vrijwel nieuwe en 2 wat oudere, maar wel voldoende profiel. Net even schoongemaakt, want ze waren nogal smerig.... Niet heel spannend, maar 17 inch was meteen 3x zo duur geworden.

Verbruik ligt nu rond de 1:13.5. Valt toch een beetje tegen, gezien ik weinig hoef op en af te trekken tijdens woon-werk verkeer en ik behoorlijk rustig rijd. Blijkbaar wijkt de verbruiksmeter behoorlijk af. Van 1:15 op de meter naar 1:13.5 in het echt....Net even V-power getankt als test, even kijken of het dan wat zuiniger wordt.
Mooie Type-S. Leuke kleur ook. Wou zelf altijd een Deep Bronze Pearl. Ik reed gemiddeld over 30k 1 op 14 ongeveer.
Deep Bronze Pearl is ook heel fraai ja. Rood en blauw vind ik ook top. Deze kleur vind ik eigenlijk vrij saai. Maar ik heb eigenlijk eerst gefilterd op opties (xenon, cruise control, stoelverwarming), toen op kilometerstand (wilde niet te hoog zitten ivm verkoop, nu blijf ik nog onder de 2 ton waarschijnlijk). En toen bleven er eigenlijk twee over. Een zwarte 5-deurs met 75k km zonder boekjes en wat schade rondom en deze. Keuze was helaas niet reuze. winking smiley
Een full option is altijd het mooist natuurlijk. Staan er genoeg te koop inderdaad en ze worden steeds goedkoper maar dat mag ook wel eens. Ik heb nog wat goodies voor je liggen als je interesse hebt.
Gelijk goed bezig. Ik verdenk je ervan dat je het dashboard uit elkaar gehaald hebt om schoon te maken en toen ook maar meteen een Yatour geplaatst hebt. big smile smiley
Ga maar eens oefenen met hypermilen.. verbruik moet beter kunnen
Hypermilen heb ik een halve week volgehouden. Niets voor mij. Maar om eerlijk te zijn: ik verdenk de E10. Maar we gaan het zien over een kilometer over 1000.
Zo, de eerste 5.000 km staan er op. Verbruik ligt nu rond de 1:13. Op zich prima, had iets beter gehad. Hier zitten overigens wel wat ritten tussen waar ik wat harder heb gereden. Op woon-werkverkeer is 1:14 haalbaar. Wellicht binnenkort even de thermostaat vervangen, hij komt niet helemaal op temperatuur, alhoewel hij wel vrij snel warme lucht afgeeft.

Alfa geen nieuws, staat al een tijdje geschorst. Ik moet nog even aankijken wat ik er volgend jaar mee ga doen. Ik ben aan het sparen om zelf een flatje te kopen. Huren is hier geen doen, dus moet even mijn spaarpot aanvullen. En daar kan ik geen oude Alfa bij gebruiken, om eerlijk te zijn.

EDIT: Plaatje erbij. winking smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02-01-2020 10:38 door Joe met trema l D met punt.
Gave wagen. En de update is, hoe klein ook, fijn!

Denk toch dat de thermostaat roet in het eten gooit qua verbruik. Kijk, de motor loopt pas echt zuinig bij koelwater van 90 graden. Bij 60 graden blaast de kachel echt wel warme lucht, maar de motor komt nooit op bedrijfstemperatuur. Het verbruik zal dus niet optimaal zijn.
Ik dacht met je opmerking: O nee, de Alfa moet de deur uit. Vervolgens komt er een foto voorbij met een kentekenplaathouder wat mij toch weer aan het denken zet. winking smiley
Don't worry. winking smiley Deze kentekenplaat zat op de 155, maar heb ik een hele tijd geleden al vervangen voor een kale. Op de Honda zat een lelijke van de garage waar ik de auto had gekocht en kwam deze toevallig tegen.

De 155 blijft voorlopig nog. winking smiley
Fijn dat de Honda zo goed bevalt! Had niet anders verwacht trouwens. winking smiley

Ik schrok ook even over de Alfa opmerking maar gelukkig stel je iedereen weer gerust. smiling smiley
Oeps. Ja, ik snap de verwarring nu wel ja. grinning smiley Ik bedoelde eigenlijk dat er een kans is dat ik dit jaar niet met de 155 ga rijden maar dat ik hem geschorst laat. Verkopen doe ik hem zeker niet. (Lukt mij ook niet, mijn vader heeft dat verboden winking smiley).
Oeps. Ja, ik snap de verwarring nu wel ja. grinning smiley Ik bedoelde eigenlijk dat er een kans is dat ik dit jaar niet met de 155 ga rijden maar dat ik hem geschorst laat. Verkopen doe ik hem zeker niet. (Lukt mij ook niet, mijn vader heeft dat verboden winking smiley).

Goedzo haha. Duidelijk! smiling smiley
Al een tijdje volg je topic maar nog niet eerder gereageerd, leuk wagenpark hebben jullie daar thumbs up

Wel zonde als de Alfa niet gereden wordt een auto hoort tenslotte te rijden, ik snap wel dat auto's in de wintermaanden weggezet worden maar het hele jaar stilstaan is echt jammer, het straatbeeld knapt op van zulke auto's grinning smiley
Dat je niet wilt verkopen snap ik ook wel weer, als de auto in verkeerde handen zou komen zou helemaal jammer zijn.

Keep up the good work thumbs up
Ja, ik vind het ook wel jammer. Maar ben wellicht een beetje verwend. Goede verlichting, goede verwarming, stoelverwarming, cruise control, dual climate zone, etc. Is toch wel lekker als je 25k km per jaar rijdt. De 155 is een goede auto, maar voor de leuke ritjes in het weekend. Niet door weer en wind naar m'n werk.

Daarnaast is het gewoon een centenkwestie om eerlijk te zijn. Het kost je zo 1000 Euro om een jaar te rijden en die kan ik op dit moment beter gebruiken. Hoe eerder ik een plek voor mezelf kan kopen, hoe eerder ik weer wat geld over heb voor de 155. winking smiley
Ja ik snap de behoefte aan luxe heel goed, dat heb ik zelf ook. En zo'n verstandige financiŽle overweging kan ik alleen maar toejuichen, ik zeg ook altijd dat ik niet ga krom liggen voor een auto hoe groot de liefde voor auto's ook is. Ä1000 in een jaar is inderdaad beter te besteden dan.

Ik had dat eigenlijk ook moeten doen, mijn eerste auto wegzetten en later in betere tijden eruit halen, al zijn stallingskosten hier in de buurt ook niet mals denk ik.
Zo, weer een paar duizend kilometer verder. Verbruik zit nu iets onder de 1:13. Niet echt fantastisch, alhoewel ik de laatste tijd wat minder mijn best heb gedaan.... Net wel de thermostaat vervangen, even kijken of dit wat verbetering geeft.

Verder ben ik op zoek naar een andere plek om te wonen, gezien ik in september mijn studio in Delft moet verlaten. De mogelijkheden (qua afstand) variŽren tot nu toe van 500 meter lopen naar m'n werk in een nieuwbouwappartement tot 50 km enkele reis (terug naar m'n ouders). Dus de toekomst zal het leren wat het gaat worden. winking smiley

Winterbanden niet nodig gehad dit jaar, tot nu toe, dus dat was een nutteloze aankoop.

155 niets over te melden. Volgende maand maar even een dagje aan besteden voor een nieuwe APK en wat kleine puntjes op de i. Er zit ergens een vervelend geluid in het onderstel. Soort knikkend geluid bij lastwisselingen. En verder mist hij vermogen, ik verdenk zelf de katalysator, dus die ga ik dan ook even controleren.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22-02-2020 17:33 door Joe met trema l D met punt.

Zo. Niet gebeld, dus ook geen extra kosten (neem ik aan winking smiley).

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31-03-2020 13:51 door Joe met trema l D met punt.
Gefeliciteerd! Altijd fijn m er in elk geval voor de wet weer een jaartje tegen aan te kunnen.

Ik snap dat je je winterbanden niet gemonteerd heb, maar pas wel op. Ze te lang bewaren kan ook een slechte besparing zijn aangezien ze veel sneller uitdrogen dan zomerbanden is mijn ervaring. Ik zou ze er volgend jaar gewoon toch onder gooien.
Bedankt allemaal. Net ontschorst en even een rondje gereden. Ben er toch wel weer blij mee moet ik zeggen. Heb in de winter met het idee gelopen om hem te verkopen, maar denk dat ik hem toch maar houd. Daarnaast, veel waard is zo'n oude 155 toch niet. winking smiley

@Sketcher: Ik kijk volgend jaar wel even. Ik heb 135 Euro betaald voor dit setje, dus in het ergste geval verkoop ik de velgen los voor 100 Euro, dan valt het verlies wel mee.
Zo, lekker weer, verder niets te doen dus dan maar aan de auto klussen. Een bekend probleem van de Civic is dat er algen in de achterlichten blijven zitten. Verder waren de achterlichten niet zo heel fraai meer, veel krassen en vrij dof. Dus heb ik ze maar verwijderd en goed schoongemaakt en gepolijst. Stuk beter zo!

Hier al wat anti-groen ingespoten.

Doffige bende, maar wel schone randjes!

Beter zo. winking smiley

En weer gemonteerd!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27-04-2020 15:58 door Joe met trema l D met punt.
Dat zijn van die kleine details die toch veel verschil maken thumbs up
Van die kleine, bevredigende updates die de auto maken! En vooral, je hoeft er geen ťxtra investering voor te doen.

Goede update voor deze nogsteeds fris ogende Civic. Niet alleen door jouw zorg, maar ook door het ontwerp!
Ziet er stukken beter uit, maar nu valt het wel extra op dat er een groen randje boven de knippers zit
En hier de reden dat ik ze 'vergeten' was. Ik stoorde me al de hele tijd aan de oranje knipperlichten. Voor zijn ze netjes wit, maar achter niet. Het gekke is dat de laatste Accord het voor de facelift andersom heeft. Voor oranje, achter wit.

Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.