JoŽl D. | Alfa Romeo 155 1.7 TS '94 | BMW Z4 2.5i '03 - ///M Tuning!

Ik denk dat je had kunnen wegkomen zonder de uitlaat los te halen. Of misschien alleen wat steuntjes en rubbers loshalen.
Nou ja; weet je dat voor de volgende keer big smile smiley

Goed te horen dat er weer gereden kan worden!
Ja, waarschijnlijk wel, maar was dan wel heel krap denk ik.

Vandaag de versnellingsbak open gemaakt. Wat ik al dacht, differentieel inderdaad. Satellietwiel lag in 2 stukken.
Sateliet in 2 stukken.... Ja dan kan je snelheidssensor wel uit de bak slaan.

Vermoeiingsbreuk? Lagering vastgelopen?
Fijn dat alles weer helemaal prettig werkt, en nog beter dan voorheen als ik het zo lees. thumbs up
Zo. Na 8 jaar toch maar eens een nieuwe accu gemonteerd. Die had ik nog nooit vervangen. Hij was nog niet aan vervanging toe, maar hij start nu toch een stukje sneller. En heb ook geen zin om op de fiets een nieuwe accu te moeten halen als hij er echt mee stopt. drinking smiley
Na 8 jaar? En dat terwijl je de 155 niet regelmatig gebruikt (winterstop toch?). Das een heel nette prestatie van zo'n accu. Met een accu op de fiets is inderdaad niet aan te raden. Ooit een keer een accu door een drukke winkelstraat naar de parkeergarage moeten dragen... In de hoogtijdagen van Halfords nog toen ze gewoon in de binnenstad te vinden waren (en meededen met de koopavond tijden - wat vooral het voordeel was).
Beetje weggezakt. winking smiley

Ik ben eind augustus afgestudeerd en ga 14 oktober aan een nieuwe uitdaging beginnen. Dat betekent dagelijks 60 km rijden. Dus wellicht binnenkort op zoek naar iets moderners naast de Alfa, want ik vind het zonde om de 155 hier voor te gebruiken, helemaal in de winter.

Ik ben eind augustus afgestudeerd

Gefeliciteerd! smileys with beer Wat ga je nu doen als ik vragen mag?

Begrijpelijk om er dan nog iets naast te nemen.
Joe met trema l D met punt
Junior consultant bij VoestAlpine Signaling.
Gefeliciteerd. Maar hadden ze daar niet vandeweek een reorganisatie aangekondigd?
michel1975
Gefeliciteerd. Maar hadden ze daar niet vandeweek een reorganisatie aangekondigd?
Dat was de tak in Bunschoten, en daar doen ze geen 'signaling' dacht ik.
michel1975

Dat was de Automotive tak. Moederbedrijf is hetzelfde, maar zijn eigenlijk verschillende bedrijven.
Well done JoŽl, gefeliciteerd! En succes in het echte leven als loonslaaf. grinning smiley
Gefeliciteerd met het afstuderen! Ben benieuwd wat je als daily gaat kopen.
Beetje weggezakt. winking smiley

Ik ben eind augustus afgestudeerd en ga 14 oktober aan een nieuwe uitdaging beginnen. Dat betekent dagelijks 60 km rijden. Dus wellicht binnenkort op zoek naar iets moderners naast de Alfa, want ik vind het zonde om de 155 hier voor te gebruiken, helemaal in de winter.

Gefeliciteerd JoŽl, waarom krijg ik nu opeens een Alfa 147 dťjŗ vu? nut smiley Ben benieuwd wat er gaat komen, maar allereerst heel veel succes met je nieuwe baan!
Gefeliciteerd!
Mooi moment voor een nette W201 of W124 zou ik zeggen thumbs up
Gefeliciteerd JoŽl, mijn vader zou zeggen, nu begint het echte leven!

In welk segment ben je van plan om te gaan shoppen voor je daily? Wil je per se een Italiaan of juist totaal niet? Ik ben benieuwd, altijd leuk zo'n zoektocht.
Bedankt allemaal voor de felicitaties!

Qua auto weet ik het nog niet. Ik wil eigenlijk wel iets kopen waar ik gewoon 2 jaar mee door kan rijden. Ik heb geen zin om nu iets te kopen wat me niet aanspreekt om begin volgend jaar weer wat anders te zoeken.

Budget denk ik 4-5k, benzine, hatchback (niet al te zwaar en onzuinig). In ieder geval airco en cruise control zou ook wel eens fijn zijn.
Kan. Maar dan moet er wat anders komen voor mijn moeder. En eigenlijk ook iets te onzuinig, ik haal er met een beetje mazzel 1:12 mee. Vooral als je wat meer gas geeft en de turbo gaat meedoen, is het qua verbruik net iets te onzuinig. winking smiley

Ik heb overigens wel een ander idee, maar dan moet ik nog even peilen bij de huidige eigenaar.
Gefeliciteerd met je afstuderen en fijn dat je meteen aan de slag kan thumbs up
Morgen naar een auto kijken. 2006, eerste eigenaar, minder dan 100k km gelopen en een pk/gewichtsverhouding van 12 kg/pk.

Meer zeg ik niet. winking smiley
Ben benieuwd! De Forfour of Colt 1.5 heeft wel een vergelijkbare pk/gewichtsverhouding.
Die zijn het niet in ieder geval. winking smiley

Vanmorgen gekeken. Dat viel een beetje tegen. Ik had bij een andere dealer gekeken naar dezelfde auto, deze viel echter af door de schade rondom, maar was wel dealeronderhouden tot 180k (had 160k gereden) en stond op 4 goede Michelins rondom. Ik had had bij deze ook verwacht (of gehoopt). Dit was echter niet het geval. Er stond een stempeltje in het boekje en verder niets, ook geen rekeningen. Verder stond de auto niet echt op geweldige banden. Ik ga vrijdag even langs met mijn vader om hem op de brug te bekijken en een stukje te rijden. Ik hoop dat de historie dan boven water is.
Goed. Uiteindelijk met mijn vader gekeken, maar ik kreeg net niet het goede gevoel bij de auto. In Dronten stond echter nog een mooie te koop, dus om 16 uur in de auto gesprongen en daarheen gereden. Gevoel was een stuk beter, auto zag er net wat netter uit, boekjes ingevuld, nieuwe remmen rondom, nieuwe banden rondom. Kortom, gewoon een goed onderhouden auto. Nu is de vraag natuurlijk, wat is het geworden?

*drumroll*

Een Honda Civic 1.8 V-tec Type S!

Verder voorzien van vrijwel alle opties. Dus xenon, stoelverwarming, dual zone climate control, cruise control. Hij is in 2012 geimporteerd en heeft sindsdien 1 eigenaar gehad. Auto moet nog even worden voorzien van een nieuwe apk, dus in de loop van de volgende week ophalen!
Proficiat met de beslissing! Ziet er prima uit!
Gefeliciteerd! Mooie uitvoering ook! Apart dat hij er al zo lang stond. Nu mooi een nieuw baasje thumbs up
Gezien het kenteken is ie in 2011 geÔmporteerd?
Leuk ding hoor! En ook een prima toko volgens mij, heb er eens proefgereden met een S60.
Leuke sportieve kar JoŽl, gefeliciteerd thumbs up

Datum eerste afgifte Nederland: 15-05-2012
Wat een keuze! Ontzettend gave auto's! Veel plezier ermee.
Mooi ding JoŽl. Gefeliciteerd. Dat het maar een hoop veilige kilometers mag opleveren.
Renaultje

Datum eerste afgifte Nederland: 15-05-2012
Bijzonder! Toen zat men al bij de letter X namelijk.
Leuk hoor! En dat is wel wat beter dan 12kg per pk.
Bedankt iedereen!

De Schaduw
Leuk hoor! En dat is wel wat beter dan 12kg per pk.

Oeps. Verkeerde kant op gerekend. yawning smiley
Superleuke auto! Je hebt je budget iets verhoogd maar daarmee heb je meteen veel meer auto onder je kont smiling smiley.
Gaaf ding zeg. Buiten dat ie dik in de spullen zit en waarschijnlijk ook behoorlijk rap is is het ook nog eens een betrouwbare Jap. Daarmee moeten die woon-werk kilometers wel goed komen, veel plezier ermee!
Bedankt iedereen!

Vanmiddag heb ik hem opgehaald. Ben echt super blij, echt een heerlijke auto. Ook behoorlijk zuinig, heb nu 1:13,5 gereden, maar denk dat 1:14 best mogelijk is als ik me een beetje aan de maximale snelheid hou. tongue sticking out smiley

Niet echt geweldige foto's, zal dit weekend proberen wat betere te maken.

Ik ben alleen nog op zoek naar een set winterbanden.
Schitterende auto die erg lekker rijdt. Lekkere felle motor die van toeren houdt en een geweldig schakelende versnellingsbak. Sportief rijdende auto.
Dacht dat de Type-S altijd de gaasgrille had, maar ze zijn er dus ook met de plexiglas versie.

Pianolak-paneel rondom de tellers is vaak erg verkrast. Kun je eenvoudig vervangen door de facelift versie. Ook het glas van de tellers is vaak heel lelijk geworden. Kun je zelf eenvoudig polijsten. Gaat de paarse anti-glare laag wel weg maar niet echt een probleem.

Heel veel plezier met deze prachtige Honda!
Altijd een zwak gehad voor dit lekker futuristische model. Heel veel plezier met deze leuke Honda!
Da's een mooie aankoop, fijne kilometers gewenst! Als Type-S ook nog eens een echte zeldzaamheid op de Nederlandse wegen, volgens mij. Moet zeggen dat de driedeurs optisch niet heel veel toevoegt, maar het is wel net even specialer en daarmee wat leuker om te bezitten. Hebben je ouders die Accord nog (ben niet helemaal bij)?
Kristian
Schitterende auto die erg lekker rijdt. Lekkere felle motor die van toeren houdt en een geweldig schakelende versnellingsbak. Sportief rijdende auto.
Dacht dat de Type-S altijd de gaasgrille had, maar ze zijn er dus ook met de plexiglas versie.

Pianolak-paneel rondom de tellers is vaak erg verkrast. Kun je eenvoudig vervangen door de facelift versie. Ook het glas van de tellers is vaak heel lelijk geworden. Kun je zelf eenvoudig polijsten. Gaat de paarse anti-glare laag wel weg maar niet echt een probleem.

Heel veel plezier met deze prachtige Honda!

Ja, rijdt echt top. Moet zeggen dat hij me eerst een beetje tegenviel, maar als je wat toeren maakt trekt hij best prima door! Ik dacht eigenlijk ook dat de Type S altijd een gaasgrille had, maar dat is pas later gekomen blijkbaar. Vind ik niet erg, want vind dit wel erg gaaf.

Het interieur ziet er bij mij (voor zover ik heb gezien) nog heel goed uit, moet het nog een keer goed schoonmaken, maar er zitten volgens mij geen grote krassen in het pianolak of in de tellers.

Marc 827 3500
Altijd een zwak gehad voor dit lekker futuristische model. Heel veel plezier met deze leuke Honda!

Ja, ik heb hem ook altijd gaaf gevonden. Kwam laatst nog foto's tegen van de AutoRAI 2007. Kan me nog herinneren dat ik toen zei dat ik zo'n auto nog een keertje zou willen hebben. Toch nog gelukt. winking smiley

Rutger DC
Da's een mooie aankoop, fijne kilometers gewenst! Als Type-S ook nog eens een echte zeldzaamheid op de Nederlandse wegen, volgens mij. Moet zeggen dat de driedeurs optisch niet heel veel toevoegt, maar het is wel net even specialer en daarmee wat leuker om te bezitten. Hebben je ouders die Accord nog (ben niet helemaal bij)?

Ik vind de 3-deurs toch nog net wat gaver. Verschil zit er wel, maar wellicht vooral zichtbaar als je ze naast elkaar zet.

De Accord is alweer sinds 2015 weg. Is opgevolgd door de zwarte E350.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.