JoŽl D. | Alfa Romeo 155 1.7 TS '94 | BMW Z4 2.5i '03

Gefeliciteerd met de Bimmert! Hopen dat ie aan de verwachtingen/beschrijving voldoetthumbs up
Gefeliciteerd! Mooie auto, en met die 190 pk zescilinder ook adequaat gemotoriseerd. Echt een hele fijne dagelijkse auto die nog altijd modern aandoet. De kleur vind ik persoonlijk wat minder goed bij de Z4 passen, maar het Ūs tenminste een kleur. Da's veel waard!
Super zeg! Weer zo'n lekkere auto erbij in de collectie. thumbs up Is die Ferrari een buitenslaper? eye popping smileygrinning smiley
Prachtige keuze! Veel plezier ben benieuwd naar meer foto's.
Heerlijk zo'n Z4. Als je een leuke roadster zoekt moet zo'n Z4 haast wel op de shortlist staan. Een vergelijkbare boxter is een stukje prijziger. Een MX5 toch wel wat tam. Een TT roadter niet zo leuk om te rijn. SLK is ook wel gaaf maar die heeft weer niet zo lekkere 6-in-lijn. Hopelijk veel mooie dagen deze zomer!
Wauw wat gaaf! Hele mooie velgen en een chique combinatie. Ik zou zelf een donkerblauwe/carbonschwarz nemen, maar ik ben hier dan ook niet de persoon die altijd voor kleur gaat, haha. tongue sticking out smiley Ben heel benieuwd hoe die bevalt, hij ziet er zo in ieder geval prachtig uit, ben benieuwd hoe die in het echt is!
Bedankt allemaal. Ben heel erg benieuwd of hij echt zo is zoals de verkoper het beschrijft.

Goed, verhaaltjestijd!

Ik had de Civic eind vorig jaar gekocht omdat ik een auto zocht voor woonwerkverkeer en wat privť kilometers. Totaal ongeveer 25.000 km/jaar. Ik zocht iets betrouwbaars (genoeg troep gehad de laatste jaren), redelijk zuinigs, comfortabel, maar ook leuk om te zien, beetje vlot, voorzien van leuke opties, etc. Het onmogelijke compromis dus. Uiteindelijk uitgekomen bij de Civic, een auto die ik altijd al gaaf heb gevonden en aan al mijn eisen voldeed.

Ik heb er in de tussentijd heelijk mee gereden. Totaal bijna 13.000 km zonder gezeik. Maar toch begon het te kriebelen, mede door het thuiswerken dankzij de Coronacrisis. Ik zat toch te denken, als ik toch thuis moet werken, hoeft het ook niet per sť zo verstandig te zijn. Omdat ik ervan uit ging dat het niet voor eeuwig zou duren heb ik er verder niets mee gedaan. Behalve het filosoferen wat ik dan zou kopen. Er spookte van alles door mijn hoofd (Ford Fiesta ST, Honda Civic EP3 Type R), maar wat nou echt bleef hangen was een leuke roadster. Ik heb, dankzij mijn vrienden, regelmatig in MX-5'en gereden, hele leuke auto's, niet al te duur, betrouwbaar, etc. Maar een paar nadeeltjes, een NB is toch redelijk krap en ook weer wat ouder. Een NC is al wat ruimer, maar voor het leuke wil je eigenlijk een 2.0 hebben. En die zijn toch wel prijzig. Daarnaast heb ik inmiddels 3 vrienden met een MX-5 NC, dus voelde het toch niet echt goed. Verder is het toch een beetje 'saai' door het blok, prima, maar niet echt speciaal. Toen zat ik te kijken wat je nog meer kon krijgen voor het geld van een leuke 2.0 NC en kwam ik bij de Z4 uit. Ik heb altijd al een BMW met een 6 in lijn willen hebben, dus dit leek toch wel het moment...

Vervolg komt nog. winking smiley
Ik zou ook graag een Z4 hebben. Zit nu wel eens aan een TT te denken, een Z4 is nog boven budget.
Ga je deze importeren, zie ik dat goed?
De kleur is wel top. Qua interieur heb je soms ook gekke dingen, met dat hout op het dash. En er zijn ook verschillende soorten stoelen. Daarnaast hebben ze niet allemaal een elektrisch bediend dak en verschilt de radio. Maar wat zijn ze leuk! En dat dak is echt onwijs snel te openen.
Gefeliciteerd met de BMW! Chique en volwassen kleur. thumbs up Veel plezier ermee maar dat komt vast goed. winking smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21-07-2020 23:17 door Marc 827 3500.
Altijd mooi als je een zescilinder BMW rationeel kan verantwoorden grinning smiley thumbs up
Gefeliciteerd!
Het mooiste kleurtje erop!
Wen er maar aan dat je regelmatig complimentjes gaat krijgen (had ik zelf echt niet verwacht bij een Z4). Zo in het rood oogt hij heel anders dan in het zwart of grijs.

Wen er maar aan dat je regelmatig complimentjes gaat krijgen (had ik zelf echt niet verwacht bij een Z4)

Klopt, viel mij ook op. Hoewel ik ook wel een keertje ben uitgemaakt voor patser. big smile smiley
Gaaf hoor! En gelijk heb, toch ergens jammer dat het geen Z3 coupť is geworden. Dat blijft ik echt een machtig mooie wagen vinden. Maar een z4 is ook erg gaaf, zeker in deze kleurstelling. thumbs up
Fijn!! Verslagje met veel foto's graag!! En haal die grijs van je gezicht, hahah, of lukt dat niet meer nu??
Die jongen is aan ťťn stuk door van zijn Z4 aan het genieten, geeneens tijd voor een fotootje of een vervolg op zijn verhaal big smile smiley thumbs up

Goed. Vanmorgen om 6 uur met mijn ouders en broertje (die hadden ook zin in een dagje weg winking smiley) richting de grens gereden, daar de E350 met trailer neergezet en in de AMG verder geknald richting Fulda. Daar aangekomen stond de Z4 netjes in een garage. Lang verhaal kort: Auto was exact zoals beschreven, dus meteen meegenomen. Kentekenplaten voor Duitsland had de verkoper ook al geregeld, dus dat scheelde weer wat gezeik. Echt ontzettend fijn. Heerlijk om weer met de kap eraf te rijden. En man, dat geluid, fantastisch. Motor is ook ontzettend soepel, niet verschrikkelijk snel (beetje verkeerde referentie ben ik bang), maar vlot zat. Bij de grens moest hij helaas op de trailer, omdat deze platen niet toegestaan zijn in Nederland. Dat opladen was nog redelijk krap, ondanks dat de trailer kon kantelen, scheelde het een halve cm met de voorbumper. Gelukkig aan de goede kant. winking smiley

Keuring staat al gepland voor maandagochtend. Had al de tip gekregen om dit op tijd te regelen, nou zit het RDW keuringsstation in Waddinxveen letterlijk op loopafstand, maar daar kon ik pas 11 september terecht. Ook de andere keuringsstations was pas halverwege augustus als eerste mogelijkheid, behalve ťťn plekje, maandagochtend in Nieuwegein.

En volgens mij heb ik een deel van het verhaal overgeslagen, maar dat komt wellicht nog. tongue sticking out smiley
Leuk ding! Die wielen ken ik niet onder de Z4, maar staan wel lekker! thumbs up

edit: huh, op welk account zit ik nu weer? confused smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25-07-2020 23:23 door Marielle 7827557.
Barri
Dat was ik dus... smiling smiley

Ingelogd via Facebook van de vrouw?

OT:
Wat een gave aanwinst, kleurtje is echt super en het cabrio rijden is gewoon heerlijk natuurlijk. Heel veel fijne, veilige en levensgeluk verhogende kilometers toegewenst. smileys with beer
Gaaf man! Die kentekenplaten kunnen in heel Europa en ook NL alleen belastingtechnisch mag het niet. Verzekeringtechnisch wel. Maar dit is de betere oplossing.

Kun jij wel een BMW rijden in zo'n Mercedes familie?? Hahaha. Lekker dat je maandag gelijk kunt keuren, dan kun je met mazzel gelijk maandag of uiterlijk dinsdag betalen en heb je eind van de week de papieren. Ik had vrijdag betaald en maandag is de auto op naam gezet, maar ik moest nog wachten tot de papieren en woensdag pas waren..... Via Mijn RDW kun je het gelijk zien. (Hele dag f5)

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-07-2020 12:56 door uwbuurman.
Die ziet er welhaast als nieuw uit, erg mooi. Fraaie velgen ook, geen Individuals toch?
Wat een fraaie uitvoering! Style 216s onder een Z4 ken ik niet (zijn dit niet de 320Si velgen?), maar staan erg goed zeg.

Ook geweldig dat je pa de E55 nog heeft, ik dacht dat die allang van het toneel verdwenen was. thumbs up
Sjieke Z4 hoor, wielen staan ook goed. Geen lichte kap gelukkig. Heb zelf een E46 325 gehad, lekker blok hoor.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-07-2020 13:07 door Armeo.
Erg mooi hoor! Zou zelf wel voor een licht interieur gekozen hebben denk ik, maar daar mag iedereen natuurlijk verschillend in zijn. thumbs up
Lijkt me echt een lekkere wagen, gefeliciteerd thumbs up. Vriend van mij rijdt een 325 coupe lci, heerlijk blok icm handbak!
@Dirk, klopt. Was via haar ingelogd op Tijdschrift.nl. Blijkbaar is dat van dezelfde eigenaar of is in ieder geval het account gekoppeld.
Wat een geweldig familieuitje ook trouwens. Zoon moet zescilinder BMW roadster ophalen middenin Duitsland. Okť, dan gaan we met z'n allen met een Mercedes E350 S212 en een E55 AMG W211 die kant op nut smiley big smile smiley
En dan nu wachten op die verdomde gele plaatjes. Dat voelt toch altijd lang aan.
Echt mooi! Met die kleur kan het twee kanten op. Met lichte kap en te kleine wielen: ouwelullenkar. Met deze wielen, zwarte kap en dito interieur: supergaaf! Echt een lekkere auto. Hopelijk blijft het sticky steering-probleem je bespaard en voor de rest is een Z4 volgens mij behoorlijk goed, zeker met deze motor. Die klinkt vooral ontzettend lekker als je vanuit een nťt te laag toerental accelereert cool smiley.
Gaaf! Ik heb zelf recent zijn voorganger aangeschaft als OV-vermijdmiddel. Als mijn dagelijkse kilometers met de auto blijven is deze generatie Z4 bij mij een goede kanshebber. Uniek lijnenspel blijft het, in deze kleur weer een hele andere uitstraling dan de meer voorkomende kleuren. thumbs up

Joe met trema l D met punt
Bij de grens moest hij helaas op de trailer, omdat deze platen niet toegestaan zijn in Nederland.
Deze combinatie lijkt me ook een beetje op het randje. winking smiley
Bedankt allemaal.

De combinatie was eigenlijk over het randje.... Ik had het leeggewicht van de trailer onderschat. Ik moet zeggen dat de auto totaal geen moeite had met de trailer. Super stabiel en genoeg trekkracht.
Vanmorgen had ik de keuring bij het RDW in Nieuwegein. Stelt eigenlijk weinig voor, maar toch fijn als het geen gezeik oplevert.

Op de terugweg naar Waddinxveen lekker binnendoor gereden met de kap eraf. Hij staat nu op mijn werk te wachten op de Nederlandse kentekenplaten.

Meteen maar even kentekenplaathouders erop gezet zonder reclame erop, wel zo netjes.....
uwbuurman
Gaaf man! Die kentekenplaten kunnen in heel Europa en ook NL alleen belastingtechnisch mag het niet. Verzekeringtechnisch wel. Maar dit is de betere oplossing.

Jah en anders de rode kentekenplaten. Die mogen wel met de extra toevoeging bij de belastingdienst dat je een pamflet invult dat je 2 weken met het ding in NL mag rijden.

Gaaf ding Joel! Veel plezier alvast! En ben benieuwd of er nog wat meer updates komen. winking smiley
Met de mooie dagen die er aan komen zit tafeltennis er niet in zeker? winking smiley
Ziet er bijzonder goed uit! Nu hopen dat het NL-kenteken opschiet dan kan je er lekker van gaan genieten! drinking smiley

Zo, lekker even een stukje gereden. Nog steeds eigenlijk niets gevonden wat me tegenstaat. smiling smiley

Wel alvast wat kleine dingetjes besteld om hem af te maken:
- Module voor automatische bediening (one touch en al rijdend) + bediening met de afstandsbediening
- Bluetooth module
- Nieuw logo voorop
- Slotbouten
- Korte antenne
- Opbergnetje passagier
- Nieuw rubber voor de parafaan voor, die is helemaal gevulkaniseerd.
Lekker bezig! Toch nog redelijk vlot gegaan met de platen thumbs up zo'n Bluetooth module wil ik ook nog regelen, maar is dat alleen voor te bellen of kun je daarmee ook streamen? Heb me er een klein beetje in geprobeerd te verdiepen maar ik kom er niet echt uit nut smiley
Z4 heeft tenminste strakke rolbeugels. Die lelijke ronde dingen op een TT vind ik bv helemaal niks.
Wat een heerlijk kleurtje, knalt er echt lekker af op de foto's. Met het weer de aankomende dagen zal dat dak wel weinig gesloten worden.

Op onderstaande foto lijkt er links een afdekkapje/plaatje van het dakmechanisme te ontbreken.
Joe met trema l D met punt
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.