JoŽl D. | Alfa Romeo 155 1.7 TS '94 | Honda Civic 1.8 Type S '08 | Civic te koop

De knipperlichten zijn van de Civic facelift? Wel netjes zo, zeker in combinatie met de opgeknapte achterlichten/Heckblende.

Die grijze Panda heb ik trouwens niet eerder gezien op het forum. smiling smiley
Even naar de nieuwe pagina. winking smiley

Joe met trema l D met punt
En hier de reden dat ik ze 'vergeten' was. Ik stoorde me al de hele tijd aan de oranje knipperlichten. Voor zijn ze netjes wit, maar achter niet. Het gekke is dat de laatste Accord het voor de facelift andersom heeft. Voor oranje, achter wit.

Tnx Rutger! Dit zijn inderdaad lampen van de facelift. De Type R heeft ze ook, ik weet echter niet of die precies hetzelfde zijn.
Rutger DC
Die grijze Panda heb ik trouwens niet eerder gezien op het forum. smiling smiley
Scherp winking smiley.
"achterlicht tuning civic" doet mij toch meer denken aan "lexuslook" aftermarketspul zoals dat een jaar of 15 terug heel hip was. Maar dit is heel netjesthumbs up
Ja, nu het groene alg uit de achterlichten is verdwenen heeft hij wel een kale kont gekregen ja. nut smiley
Ja, nu het groene alg uit de achterlichten is verdwenen heeft hij wel een kale kont gekregen ja. nut smiley

Ja, goed bezig, mooie update!
Zeg, wat voor antigroenspul heb je daarvoor gebruikt? De Y is ook een kleine moestuin begonnen..
der Magistrat

Ja, goed bezig, mooie update!
Zeg, wat voor antigroenspul heb je daarvoor gebruikt? De Y is ook een kleine moestuin begonnen..

Pfhoe, geen idee, ik vond het in de schuur. Ik heb wel de hogedrukspuit erop gezet, dan blaas je zo alles eruit.
Uhm tjsa.... Omdat ik voorlopig geen auto meer nodig heb om naar mijn werk te gaan (thuiswerken FTW) en ook na dit Corona gezeik niet meer (toch nog een appartement gevonden op loopafstand van mijn werk) mag de Civic er uit. Ik heb er een half jaar en 10.000 km ontzettend veel plezier van gehad. Was echt de ideale auto, maar als ik straks lopend naar mijn werk kan is hij een beetje overbodig. Toevallig ook nog wat anders op het oog, maar daar moet dus eerst de Civic voor weg.

Mocht iemand interesse hebben (of iemand kennen) kan je me een PB'tje sturen. Van het weekend zal ik hem even wassen, foto's van maken en een advertentie maken.
Had al niet het idee dat je 100% overtuigd was van de Civic dus het verbaast me niet heel erg. Maar wat anders op het oog? Ik dacht dat de centen wel in de 155 zouden verdwijnen nu! big smile smiley
Voor hoe ik hem heb gebruikt ben ik 100% overtuigd van de Civic, het is echt een topauto. Gaaf om te zien, leuk om te rijden, redelijk comfortabel, redelijk zuinig, betrouwbaar, luxe. Maar het is geen auto die je pakt om 's avonds lekker een ritje te maken als het mooi weer is. Auto die ik nu op het oog heb is wat minder comfortabel en een stuk minder ruim, maar is wel een auto die je iets eerder pakt om een rondje mee te rijden of een weekendje naar de NŁrburgring bijvoorbeeld.

Qua 155 weet ik wel wat ik wil, maar dat is technisch niet 1,2,3 te doen. En om het nog een beetje betaalbaar te maken moet je het eigenlijk zelf doen en daar heb ik op dit moment nog niet de middelen (lees ruimte) voor. Dus voorlopig is het maar een beetje 'aaanmodderen' met hoe hij nu is. winking smiley
Ja... uhm... als ik had geweten dat dit zou gebeuren had ik hem wel gekocht. Tsja.
[www.autoscout24.nl]

Zo. Maar even kijken of er iemand interesse heeft. Als hij weg is kan ik rustig kijken naar een opvolger. Ik weet al wat ik wil hebben, nu nog de juiste vinden. winking smiley
Thanks. thumbs up

Ik weet het zelf ook nog niet helemaal (of eigenlijk wel, maar misschien bedenk ik me nog...). Het kan nog wel even duren, eerst Civic weg. Ik heb dan de Alfa nog om lekker mee te rijden en heb wat geld op zak om de 'perfecte' auto te zoeken. Ik heb geen haast, dus kan (en wil) de tijd nemen om de goede uitvoering te kopen. Liever even wachten dan overhaaste beslissingen maken dus. winking smiley
Interessante wending!
Ik zit toevallig nu ook wel een beetje met het idee: wat moet ik nu in vredesnaam met een daily, nu ik de komende maanden waarschijnlijk voornamelijk van thuis uit blijf werken, minder vaak naar Brussel zal moeten ťn ik op 15km van mijn werk woon en dus perfect kan fietsen.
Maar ik heb nu zo lang gewacht, ik ga er voorlopig maar gewoon van genieten. drinking smiley
Ik vind de Civic wel pittig qua prijs maar echt veel vergelijkbaar aanbod is er niet.
Hopen dus op een snelle verkoop, ben ook wel benieuwd naar de opvolger.drinking smiley
Ach, het is een vraagprijs. En ik hoef er ook nog niet meteen van af, hij staat niet in de weg en geniet nog van elke kilometer. winking smiley
Vragen staat vrij inderdaad.

Prima auto's verder, voor mij is ie te nieuw en geen type R.drinking smiley
Jammer maar wel logisch. Succes met de verkoop! Gaat wel goedkomen. winking smiley
Net dus gereden in mijn beoogde opvolger. Dat had ik nog niet gedaan, maar ik weet nu wel zeker dat dit hem moet worden.

Nu de Civic verkopen en op zoek dus. winking smiley
Ohja, en nog een update over de 155, want die heb ik ook nog. winking smiley

Ik heb al een tijdje (eigenlijk al 2 jaar nu ik er over nadenk nut smiley) last van vermogensverlies in de 155. Boven de 4000 toeren zat er totaal geen trekkracht meer in, ik was blij als ik een keer 140 kon halen. Verder zat er sinds vorig jaar een tik in het onderstel. Dus uiteindelijk heb ik de auto bij mijn 'vaste' monteur neergezet met de opdracht: fix het.

Dus uiteindelijk bleek dat de inlaat vol met troep zat, dat de lambda sonde flink vervuild was en dat de uitlaatdemper vol zat met roest. Hij trekt nu weer als nooit tevoren. Al mijn plannen over een motorswap heb ik weggegooid. Dit is prima zo. winking smiley

Verder bleek dat het subframe scheef onder de auto zat en dat er een aantal bouten niet goed vast zaten. Ook het stuurhuis zat vrijwel los. Dus niet alleen heb ik nu weer vermogen, hij rijdt ook weer super!

Ik moet van Micha een foto toevoegen, want mensen vinden dat leuk, maar die heb ik niet, dus die hebben jullie nog tegoed van mij. smiling bouncing smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22-05-2020 23:12 door Joe met trema l D met punt.
Heeft de vorige eigenaar goed in elkaar gezet maar niet heus.drinking smiley

Maar beter dat het nu in orde is, ik hoorde altijd veel lof over de 1.7 met chip.
Ja, voor een basismotor is dit echt prima. Je rijdt er zo 180 km/h mee (in Duitsland natuurlijk....). Ik ben best wat snelle auto's gewend, maar heb nu echt niet het idee dat ik in een ongemotoriseerde auto rijd.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.