Skeep: geen auto van de zaak meer. MB C180 automaat (2015) gekocht

Gepost door Anonieme bezoeker 
27 april 2017: Opel Meriva verkocht ivm nieuwe baan met auto van de zaak....

UPDATE 06-03-2014

Oud & nieuw gezellig bij elkaar:

===========================================================================================
===========================================================================================

12 juni 2011

Na ruim 5 jaar trouwe dienst werd het tijd voor een opvolger voor m'n Astra Club met 150k km op de teller. Gisteren heb ik dan ook de knoop doorgehakt en een jonger exemplaar aangeschaft. Een lekker luxe Astra Cosmo met 67000 kilometer op de teller. Komende vrijdag de aflevering.

Nu de eerste foto's, oud en nieuw gebroederlijk naast elkaar:

Toegevoegd, foto's van de proefrit;

Meer na de aflevering.

PS lekker makkelijk kenteken: 59-PK-KL => PuKKeL
vorige was een stuk minder 33-FP-JB => FietsPomp JasBeschermer

23 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28-05-2020 22:10 door Ivanov.
Mooi hoor! Jammer van die trekhaak alleen. Zo met zwarte B-stijl ziet 'ie er ook het beste uit. Mooie kleur ook. Beter dan al dat zwarte en grijze gedoe. Ik ben benieuwd naar meer foto's!
Gefeliciteerd met de aankoop. Met de Cosmo uitvoering ben je verzekerd van goede stoelen en fijne luxe.
De kleur is apart te noemen, je moet er van houden!
Pft als het geen grijs of zwart is, is 't meteen apart?
Harm78
Pft als het geen grijs of zwart is, is 't meteen apart?

Het is geen allerdaags kleurtje!
Gefeliciteerd met de aankoop. De Cosmo uitvoering (uit die bouwjaren) is eigenlijk wel de versie die je moet hebben vanwege de aankleding aan de buitenkant (b-stijlen, velgen, chroomlijst) en het luxere interieur. De goedkopere versies ogen m.i. ook echt een heel stuk goedkoper. Veel veilige kilometers toegewenst.
Anonieme bezoeker
Re: Skeep ©: Opel Astra Cosmo 2004
13-06-2011 11:29
Dank voor de reacties!

De kleur is ook niet mijn eerste keuze maar zeker ook niet de laatste en voor mij in ieder geval beter dan zwart, zilver of kleuren daar tussen in. De uitvoering en de staat van de auto maken de kleur ruimschoots goed!

@ Rob013: Meer foto's volgen na de aflevering. (EDIT: inmiddels toegevoegd)

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-06-2011 14:23 door Skeep ©.
Mooie auto hoor. Gave kleur. thumbs up
Lekkere luxe uitvoering en wat mij betreft een prima kleur ! Veel plezier ermee thumbs up
Mooie auto! Prachtige uitvoering/kleur ook. Trekhaak vind ik zelf minder mooi op dit model, maar is wel handig uiteraard!

En wat betreft de groene Astra: Zie je niet veel meer. een Astra van die leeftijd met naar verhouding zo weinig km's.

En wat betreft de groene Astra: Zie je niet veel meer. een Astra van die leeftijd met naar verhouding zo weinig km's.

alleen gaspedaal geeft er al 550.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13-06-2011 12:22 door Carfanatic.
Anonieme bezoeker
13-06-2011 16:14
JW01 (vanaf een Appel)
Mooie auto! Prachtige uitvoering/kleur ook. Trekhaak vind ik zelf minder mooi op dit model, maar is wel handig uiteraard!

Trekhaak is erg handig voor de fietsendrager (was dan ook een must smiling smiley ). Mooier was een afneembare maar bij een occasion heb je dat niet voor het zeggen.

De oude groene Astra kocht ik in december 2005 met slechts 36.000 km op de teller. In vijf en een halfjaar heb ik er dus 114.000 kilometer bij gereden. Fraai is het oudje niet maar technisch heeft 'ie me nooit in de steek gelaten.

Nog even de foto's van de site van de dealer.

Gefeliciteerd met je nieuwe Astra, lekkere uitvoering. Veel fijne kilometers en veel plezier vrijdag thumbs up
Ziet er goed uit!thumbs up
Kleurtje vind ik juist erg leuk. Je ziet het gelukkig niet zo vaak en het is tenminste iets specialer dan de saaie kleuren waar je de Astra normaal gesproken mee ziet.

Veel fijne en veilige kilometers met je nieuwe aanwinst!thumbs up
mooie uitvoering! mocht ik ooit zo'n zo'n astra gaan (denk het niet) dan zal het zeker een cosmo worden, met name om de super fijne stoelen tov de gewone uitvoeringen waar ik niet goed in kan zitten een langere tijd (muv OPC)

daarnaast krijg je met deze uitvoering ook andere dingen, zoals verlichting in de handgrepen aan de binnenzijde en allerlei andere kleine details.

waar ik mij nog wel steeds aan stoor is de loze knoppen, in dit geval de plek waar normaal 'sport' op staat waar je het optionele IDS+ onderstel mee kunt bedienen. Daar zit hier gewoon een grijze dop op. Heeft bijna elke astra H die loze 'knop'

1.6 neem ik aan?

is ook een van de aller eerste geleverde astra H's in NL. Ik heb destijds in een van de aller eerste exemplaren van NL gereden, die had kenteken **-PG-LN, maar heel iets ouder dan deze dus

je gaat er vast veel plezier aan beleven smiling smiley

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16-06-2011 17:09 door AsconaGT.
Anonieme bezoeker
17-06-2011 14:11
Zo dan, vandaag kan het genieten gaan beginnen smiling smiley

Verschil met de vorige foto's? De kentekenplaten met opgelegde letters spinning smiley sticking its tongue out
Nette Astra in een leuke kleur! thumbs up
Nette Astra hoor. Viel spaS.

is ook een van de aller eerste geleverde astra H's in NL. Ik heb destijds in een van de aller eerste exemplaren van NL gereden, die had kenteken **-PG-LN, maar heel iets ouder dan deze dus

Mijn pa heeft destijds een demo overgenomen en dat was een van de eersten en was een **-NX-**

Carfanatic [ Privé reageren ]
13-06-2011 12:21

13-06-2011 09:34

vreselijke kleur

Heb je altijd zo'n zeikerige instelling? eye rolling smiley
rjthefrisian
Nette Astra hoor. Viel spaS.

Mijn pa heeft destijds een demo overgenomen en dat was een van de eersten en was een **-NX-**

13-06-2011 12:21

13-06-2011 09:34

vreselijke kleur

Heb je altijd zo'n zeikerige instelling? eye rolling smiley

alleen in opel topics thumbs up
Leuke wagen! Veel plezier ermee
Anonieme bezoeker
18-06-2011 14:32
Prachtige kleur, hoop dat je er veel plezier mee hebt.
veel plezier ermee!
de kleur heeft niet mijn voorkeur, maar is wel een hele makkelijke kleur (heb op de Signum bijna dezelfde kleur: oester)

ondanks dat het een complete auto is, met een goede uitrusting, leuke lm-velgen en een maagdelijke kilometerstand, heb ik niet echt het idee dat je veel upgrades gaat toevoegen aan deze auto, niet?

ik kan me op blindering ruit achterklep, achterklepspoiler, donkere achterlichten en embleemloze irmschergrille niet echt veel spannende upgrades verzinnen..
<of was je dat niet van plan?> drinking smiley
Inderdaad, veel plezier ermee, en de kleur ................ valt best mee te leven, hoor!
Anonieme bezoeker
01-07-2011 14:06
Grappig; m'n oude staat te koop op marktplaats. Vreemd dat ze de grill vervangen hebben...

EDIT: hij is zelfs al verkocht smiling smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01-07-2011 14:13 door Skeep ©.
Anonieme bezoeker
01-07-2011 14:24
Meteen maar even melden hoe de nieuwe bevalt. Vooralsnog prima thumbs up met inmiddels bijna 900 kilometer extra op de teller gezet.

Ik was even huiverig voor een koplampprobleempje. Twee dagen na de aflevering zat er namelijk behoorlijk wat vocht in de lamp. Dit is uit zichzelf weggegaan. Ook na alle regen van de afgelopen tien dagen geen nieuwe vochtproblemen. Uiteraard houd ik het in de gaten, er zit tenslotte garantie op.

Verder valt het me op dat de auto flink zwaarder aanvoelt dan de vorige. Dit uit zich in een wat 'zwaarder' stuurgedrag en hij lijkt wat slomer (klopt volgens de boekjes ook).

Zeer positief ben ik over de ECC, de stoelen en het verbruik (en dat met het hogere gewicht). Leuk extraatje; sfeerverlichting in het donker. Geen idee dat dat er op zat bij de cosmo-uitvoering :-)
Anonieme bezoeker
01-07-2011 17:12
Hotdog
veel plezier ermee!
de kleur heeft niet mijn voorkeur, maar is wel een hele makkelijke kleur (heb op de Signum bijna dezelfde kleur: oester)

ondanks dat het een complete auto is, met een goede uitrusting, leuke lm-velgen en een maagdelijke kilometerstand, heb ik niet echt het idee dat je veel upgrades gaat toevoegen aan deze auto, niet?

ik kan me op blindering ruit achterklep, achterklepspoiler, donkere achterlichten en embleemloze irmschergrille niet echt veel spannende upgrades verzinnen..
<of was je dat niet van plan?> drinking smiley

Irmscher heeft verschillende grills maar eigenlijk vind ik ze geen van allen een verbetering. De donkere (facelift) achterlichten komen er waarschijnlijk wel op.
Anonieme bezoeker
05-08-2011 16:44
UPDATE: 5 augustus 2011

km.stand: 69.903 (bijna 3000 km gereden)

Inmiddels bij mijn eigen dealer nieuwe 'facelift' achterlichten besteld. Volgende week worden deze geplaatst. Bij bestelling hiervan kwam mijn eigen dealer tot de ontdekking dat de leverende dealer was 'vergeten' de distributieriem te vervangen tijdens de afleveringsbeurt. Niet zo heel erg raar aangezien Opel de vervangingstermijn achteraf heeft aangepast.

In het onderhoudsboekje staat een vervangingtermijn van 10 jaar of 150.000 km. Het eerste modeljaar van de Astra H heeft achteraf een aanpassing gehad naar 72 maanden of 90.000 km. Eigenlijk had de riem dus vorig jaar zomer al vervangen moeten worden.... Gelukkig (en uiteraard) deed de leverende dealer niet moeilijk en heeft dan ook zojuist kostenloos de riem vervangen.

Volgende week de nieuwe lampen cool smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05-08-2011 16:45 door Skeep ©.
Prima update, veel beter dan de eerste versie achterlichten! Die 'wazige' achterlichten heb ik nooit echt mooi gevonden!
Anonieme bezoeker
Re: Skeep ©: Opel Astra Cosmo 2004 (update jan. 2012)
16-01-2012 20:27
UPDATE 16 januari 2012:

Inmiddels bijna 12.000 zorgeloze kilometers gereden. Auto bevalt goed! Medio november kreeg ik een motorstoringslampje te zien. Kostenloos (want 6 mnd BOVAG) werd er een sensor vervangen. Inmiddels is de garantietermijn verlopen dus nu maar hopen er zich geen storingen meer voordoen.

Foto van de Astra mèt facelift-achterlichten had ik nog niet geplaatst; bij deze....

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16-01-2012 20:31 door Skeep ©.
Staat erg goed, die facelift achterlichten thumbs up

Nog verder plannen met de auto? smiling smiley
Ondanks dat je kunt zien dat het niet origineel is, staan de nieuwe achterlichten niet slecht! thumbs up
Anonieme bezoeker
16-01-2012 20:56
Sanoma
Nog verder plannen met de auto? smiling smiley

Geen schade rijden.... Sorry, inkopper.

Wellicht dat ik m'n achterruit + achterportierruiten nog laat tinten maar dat heeft geen prioriteit.
Anonieme bezoeker
16-01-2012 21:02
Rob076
Ondanks dat je kunt zien dat het niet origineel is, staan de nieuwe achterlichten niet slecht! thumbs up

Uhm, achterlichten zijn origineel (HELLA via de dealer) maar leuk dat je ze goed vindt staan! smiling smiley

Geen schade rijden.... Sorry, inkopper.
grinning smiley Ik krijg er nog een gedeukt ego van!

Getinte ruiten staan mooi maar kan wel prijzig staan: kan me voorstellen dat het geen prioriteit heeft!
Veel fijne en veilige kilometers gewenst smiling smiley
Mooie aanpassing die facelift achterlichten, nog vele fijne kilometers!
Echt een keurige Astra zo! Dat kleurtje doet de auto goed vind ik.
Anonieme bezoeker
Re: Skeep ©: Opel Astra Cosmo 2004 (update juni 2012)
20-06-2012 17:36
UPDATE 20 juni 2012:

Ruim 21.000 kilometer en 12 maanden verder bevalt de auto nog steeds. Onderhoudstechnisch geen verrassingen. Drie weken geleden een grote (90k) beurt + APK en begin mei vier nieuwe Michelin Energy banden. Het verbruik vind je hier.

Exterieurkleur blijft een mooi gespreksonderwerp. Diverse malen positieve reacties gehad maar een enkele ook erg negatief. Leuk dat een burgelijke Astra dat losmaakt :-)

Nu op zoek naar een 'nieuwe' auto voor m'n vriendin. Ze rijdt in een erg fraaie Punto uit 2002 met Abarth-pakket. Helaas komen er nu wel wat kosten aan dus op zoek naar iets anders. We twijfelen tussen een Grande Punto 2008/2009 of een Corsa uit dezelfde periode. Wanneer hij voor de deur staat, upload ik wel een fotootje.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-06-2012 17:38 door Skeep ©.
Anonieme bezoeker
16-07-2012 22:15
Mooie kilometerstand:

Anonieme bezoeker
Re: Skeep ©: Opel Astra Cosmo 2004 (update dec. 2012)
10-12-2012 21:59
Afgelopen donderdag (ongeveer een maand eerder dan verwacht...) een nieuwe mijlpaal:

Meteen maar weer even een update. In september een nieuwe accu moeten aanschaffen. Twee weken stil staan op langparkeren @ Schiphol bleek teveel te zijn. Niets laten branden of radio aan laten staan maar gewoon ouderdom.

Af en toe een rare boordcomputer; staat 'ie ineens in het engels en ook niet meer verstelbaar na het nederlands. Een dag later is alles weer normaal nut smiley

Het laatste dingetje is iets wat zich vorig jaar ook al eens voordeed, een haperend portierslot. Waarschijnlijk door de kou èn hij moet maar weer 'ns gesmeerd worden.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-12-2012 22:01 door Skeep ©.
gefeli! smileys with beer

mooie kilometerstand en nog steeds een mooie wagen! thumbs up

is die trekhaak afneembaar btw?
Anonieme bezoeker
Re: Skeep ©: Opel Astra Cosmo 2004 (update dec. 2012)
11-12-2012 07:47
Thanks! drinking smiley

Nee, niet afneembaar.
UPDATE:

So far, so good. Geen rare dingen. Auto rijdt prima en buiten het normale onderhoud om geen extra kosten. Afgelopen maanden wel een fors hoger brandstofverbruik door de lage buitentemperaturen (zie verbruikscijfers).

Verder vandaag de legendarische kilometerstand 111.111. Voorzichtig aan maar eens kijken naar een opvolger. Astra J in Cosmo- of Sport-trim lijkt mij niet te versmaden smiling smiley

[edit: foto weer werkend gemaakt]

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-12-2015 10:39 door Skeep ©.
Dit topic had ik nog niet gezien. Nette Astra hoor. Fris kleurtje!
Maar nu al voorzichtig aan het kijken naar een opvolger? Deze is net ingereden joh! big smile smiley

Nu op zoek naar een 'nieuwe' auto voor m'n vriendin. Ze rijdt in een erg fraaie Punto uit 2002 met Abarth-pakket. Helaas komen er nu wel wat kosten aan dus op zoek naar iets anders. We twijfelen tussen een Grande Punto 2008/2009 of een Corsa uit dezelfde periode. Wanneer hij voor de deur staat, upload ik wel een fotootje.
Hoe zit het hier mee?
Barri
Dit topic had ik nog niet gezien. Nette Astra hoor. Fris kleurtje!
Maar nu al voorzichtig aan het kijken naar een opvolger? Deze is net ingereden joh! big smile smiley

Hoe zit het hier mee?

Thanks!!

Voor wat betreft inruilen; ik twijfel een beetje. De Astra 2010/2011 Sport/Cosmo is nog behoorlijk aan de prijs (17-19000 euro). Is haalbaar maar ik vind het eigenlijk gewoon te veel geld. Daarnaast is deze auto prima dus waarom niet een jaartje langer rijden? Inruil bij 120000km of 150000km zal ook weer niet zo'n enorm verschil uitmaken denk ik.

Tja, de opvolger voor de 2002 Punto is een lastige. We hebben één mooie Grande Punto gezien echter... voor onze neus verkocht. Vrouwlief is nogal verknocht aan haar 'Abarth' en is niet van plan voor elke willekeurige GP te tekenen....
Leuke Abarth thumbs up echter iets teveel van het goede.

'Ze' zoekt een:
- 5-drs Grande Punto (2007 of nieuwer) in (licht)blauw of wit met minimaal 90PK
- met side-skirts en minimaal 16" lichtmetaal
- ECC (el.airco) en als het ff kan een open dak
- maximaal 10.000 euro en 70.000km
- oja, ze is zelf erg zuinig op haar eigen auto dus krasjes of deuken zijn uit den boze

Ik weet het, een veeleisende dame die ook nog eens zoekende is naar die speld in de hooiberg.
Toch hebben we vorig jaar een fraaie 5-drs GP Edizione X uit 2009 gezien. Wit, ECC èn open dak, mooie velgen, leder(!), weinig kilometers. Eigenlijk helemaal goed. Stond ook nog eens te koop bij een betrouwbare Toyota-dealer voor € 9.990 incl. 6 mnd garantie. Te mooi om lang te laten staan, hij was dan ook binnen een week verkocht....
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.