Micha's Dierentuin - Panda, Panda, Pony, VOLVOOOOOOOOOO

Gepost door Micha D 
Durashift
Carkiller

Zeg jij nou maar niets CK.

Ik rijd geen 230 met nat weer.

Ruitenwissers gaan dan zo zwaar over de ruit...drinking smiley

Precies, zet je ruitenwissers ff uit als het droog is.. behoudt van je rubbers.

Vlak daarvoor regende het, maar hier was het droog. Regensensor had dus nog wat bedenktijd nodig, en ik ga niet bij 200 km/h de ruitenwisser uit zetten.
hoezo niet.. dat is toch een draai aan de hendel.. Als je de auto kent moet dat blindelings kunnen..
de weg is leeg voor je neus.. winking smiley
De regensensor had langer bedenktijd nodig dan het wegdek om op te drogen? winking smiley

Gewoon gaan over de Autobahn, daar is die auto voor gemaakt toch? thumbs up
Weet niet wat de afkeurpunten zijn, maar als het de dorpels zijn, heb ik nog wel een adres voor je die goedkoop kunnen lassen.
Auto is inmiddels alweer een paar dagen terug en door de APK! Wel een flink aantal dingen vervangen.

Een bevestigingsbout van de draagarm was bijna helemaal doorgerot en is dus vervangen. Er is een volledig nieuwe ontstekingsmodule ingekomen inclusief nieuwe puntjes, rotor en condensator (de oude had speling op het asje en stond dus tegen de rand van verstellen aan, verder kon ik hem niet verstellen. Nu weer allemaal vers). De hoes van de aandrijfas aan de kant van de versnellingsbak is vervangen, samen met de keerring, want die lekte (en uiteraard weer wat nieuwe bakolie erin). En de spoorstang links is vervangen, want die was behoorlijk krom, waarschijnlijk ooit een tik gekregen. Daarnaast zijn de nieuwe velgen erop gekomen, de banden zijn omgezet zodat er vier goede banden onder zitten. Velgen zijn gebalanceerd en de auto is uitgelijnd (was hard nodig!). En de bestuurdersdeur is gelast, anders kwam hij niet door de APK heen. De rekening is er niet eentje om blij van te worden, maar het resultaat wel. Ik krijg steeds meer zin om er verder mee te werken, dat wil zeggen, velgen opknappen, naafkappen afmaken en monteren en de onderkant en de bumpers spuiten.

Hier de kromme spoorstang:

S7A1 by Micha Panda, on Flickr

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05-03-2014 21:51 door Micha D..
Goed bezig! Autootje is het waard om gered te worden!
Sowieso, en inmiddels kan ik niet meer terug grinning smiley.
@Micha: Panda 4x4
Als de advertentie klopt tenminste. ik vind 'm er niet erg 4x4 uit zien.
Wel een leuk ding overigens smiling smiley.
Oh tjonge. Vergeten te updaten.

Iets van twee weken nadat ik mijn auto had opgehaald van de APK (van bijna Ä800,-), besloot op een mooie zondagmiddag midden in Haarlem mijn uitlaatspruitstuk genoeg te hebben van zichzelf, en splitste zich in tweeŽn. Het gevolg was een denderend geluid, alsof een voltallig Hells Angels leger onder m'n motorkap had plaatsgenomen. Toen maar op weg naar huis, was een leuke rit, dat wel. Ik voelde me een echt sjonnie, in een Panda nog wel.

Een nieuw spruitstuk was in Nederland natuurlijk onvindbaar, dus maar uit Engeland gehaald. Ä130,- armer. Nieuwe pakking er tussen, vloeibare pakking tussen in de klem van de uitlaat gedaan en we konden weer karren. Uiteraard alles meteen met nieuwe boutjes, moertjes en ringetjes vast gezet, dan zit dat ook weer fatsoenlijk. Oja, ook nog een nieuw beugeltje gebogen voor onder m'n auto.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13-04-2014 22:24 door Micha D..
Wat raar dat dit soort dingen niet te vinden zijn in NL.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14-04-2014 08:21 door - Quatrelle -.
Die Panda blijkt maar een dure hobby zeg. Ik prijs me gelukkig (*klopt af*) met mijn 309 met vergelijkbare leeftijd.
Ach, soms heb je geluk, soms niet. Maar die Panda word wel steeds meer waard, dat is dan wel weer prettig. Ik blijf die kleur briljant vinden, echt zoals ik me de Panda herinner van begin jaren tachtig.
Leuk karakter wagentje zo'n eerste generatie panda.

Wel even de plastic bumpers behandelen grinning smiley
[www.carclean.nl]
Niet daarmee in ieder geval winking smiley.
als je een goede vind, laat het mij ook f weten. Moet ook de bumpers doen van de Bella.
Ja, ik ga die van mijn ontvetten met thinner, dan in de plasticprimer zetten en dan rollen met Wijzonol industrielak zijdeglans, deze kleur. Daarmee doe ik ook de zijkant meteen, dan matcht dat in ieder geval. Tip van Michiel, dus de credits (inclusief de foto) zijn voor hem winking smiley.
@Quatrelle

De motip bumperlak is in principe prima, alleen er even voor zorgen dat de ondergrond echt helemaal ontvet is, zoals Micha beschrijft.
Zo had ik het ook gedaan bij mijn Marbella (alleen was de inhoud van de bus meer grijs ipv antraciet... maar so be it)
*stof stof*

Oops, beetje weggezakt.

Damn, eigenlijk weinig te melden. De Panda doet het prima, verbruik zit inmiddels rond de 1 op 15,3, dus daar ben ik meer dan tevreden mee. Komende zaterdag Panda meeting, waar ik erg veel zin in heb.

Saab doet het ook prima, staat wel op de lijst om wellicht te verkopen, maar dat roepen we al langer.

De SL doet het ook allemaal goed, zijn twee nieuwe achterbanden onder gekomen voordat ik er met mijn vriendin mee naar Zuid-Duitsland ging. Heerlijke reis gehad, op twee kapotte zekeringetjes na niets bijzonders meegemaakt qua automobiel gebied.

De Ferrari doet het ook allemaal super, zitten ook twee nieuwe achterbanden onder, wordt niet overdreven veel mee gereden, maar telkens weer opnieuw genieten.

De AMG is mee geweest op vakantie naar Zuid-Duitsland en ItaliŽ. Weinig problemen mee gehad, behalve dat de airco er op de terugreis van ItaliŽ naar Zuid-Duitsland mee ophield, maar dat leek te komen door een klep die bleef hangen, want even later deed hij het weer. Verder alleen een gigantische ster in het raam die is uitgescheurd, dus binnenkort een nieuw voorraam erin.

En dan de Honda, er wordt al een tijdje gekeken naar een opvolger, zal waarschijnlijk een Mercedes worden, welke zijn we nog niet helemaal over uit winking smiley. Die doet het overigens ook super, ik geloof alleen dat ik de deuk hier nog nooit heb gemeld. M'n vader zag zo'n grote stenen bol over het hoofd die wel eens op de hoek van een stoep staan, dus die ging langs de achterdeur (rechts) en pakte nog net een paar centimenter van de voordeur mee (waar nu ook een lelijke knik inzit). Die moet er nog een keer uitgehaald worden, maar dat komt wel.
Vorige week donderdag getankt, waaruit bleek dat ik mijn tank 1:16,6 had gereden thumbs up smiling bouncing smiley.

Vorige week zaterdag naar de Landelijke Panda Dag geweest van de Fiat Panda Club. Deze dag was in Veenendaal, bij de dealer waar mijn auto is verkocht. Was heel leuk, iemand anders met een Panda opgepikt in Haarlem en vanaf Amstelveen kwam daar nog een Seat Marbella bij, dat maakte het wel een gave optocht big smile smiley. Daar ook nog een stickertje gekocht die ik binnenkort op m'n auto ga plakken, vond hem wel leuk. Foto's van het evenement zijn hier te vinden. Overigens daar mijn auto ook nog op de brug gehad, en degene die de auto bekeek verbaasde zich over de staat van de auto. Geen onverwachte dingen tegen gekomen. Meteen een ophangrubber van de uitlaat vervangen, die van mij was volledig uitgedroogd en iemand anders verkocht ze daar, dus voor 50 cent ook weer opgelost.

Dit is overigens de sticker.

S8A1 by Micha Panda, on Flickr

En direct ook een sticker van de Fiat Panda Club.
Ben zelf niet zo van de stickers op de auto, maar het zijn wel leuke stickers.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-09-2014 10:53 door JW01 (vanaf een Appel).
Tja, je moet het niet overdrijven, maar dit vind ik nog wel kunnen. Moet alleen even kijken waar ik ze precies ga plakken.
UPDATEEEEEE.

Lang, heel lang geleden als eens een zooitje roest aangepakt op de Panda, dit bleek allemaal wat erger dan verwacht. Omdat ik het geld niet heb om het op te lossen met behulp van lassen heb ik gekozen om het samen met mijn vader met behulp van kunststof matjes te doen. Dit is heel stevig, goed te vormen en een prima oplossing voor delen die niet te veel te dragen hebben. Omdat het allemaal hoekjes waren die aangepakt moesten worden, een prima oplossing voor nu. Fotoís bij het praatje winking smiley.

We begonnen met een roestplek onder het rechterachterraam.

S9A1 by Micha Panda, on Flickr

S9A2 by Micha Panda, on Flickr

S9A3 by Micha Panda, on Flickr

S9A4 by Micha Panda, on Flickr

En nog eentje daar.

S9A5 by Micha Panda, on Flickr

S9A6 by Micha Panda, on Flickr

S9A7 by Micha Panda, on Flickr

De volgende zat achter de achterbumper, dit was al eens gedaan. Verder ook niets meer mee gedaan behalve een beetje geschuurd en nieuwe lak op gezet.

S9A8 by Micha Panda, on Flickr

Onder het rubber van de achterklep zat ook wat. Niet heel ernstig, maar toch even aangepakt.

S9A9 by Micha Panda, on Flickr

S9A10 by Micha Panda, on Flickr

En het ophangpunt van de achterbumper was ook niet meer wat het geweest was. Met een kunststof matje weer ijzersterk winking smiley.

S9A11 by Micha Panda, on Flickr

Rand om de tankdop aangepakt.

S9A12 by Micha Panda, on Flickr

S9A13 by Micha Panda, on Flickr

En dan naar binnen toe.

S9A14 by Micha Panda, on Flickr

S9A15 by Micha Panda, on Flickr

S9A16 by Micha Panda, on Flickr

S9A17 by Micha Panda, on Flickr

S9A18 by Micha Panda, on Flickr

Deze plekken uiteraard ook allemaal afgelakt (rondom de tankdop zwart, ziet er wel netjes uit). En dan nog een plaatje als afsluiting winking smiley.

S9A19 by Micha Panda, on Flickr
Vandaar dat je bijna van die R8 won, je Panda woog nog minder dan normaal grinning smiley

Mooi werk thumbs up
Ziet er goed uit!
Waren de (brede) stootstrippen rondom origineel meegespoten of zo?
Ik moet nog wat bijlopen, dus bij deze een extra deel.

Fotoís van lang geleden die mijn vader nog op zín mobiel vond. Opengewerkte motor en een gevlakte kop toen de koppakking werd vervangen.

S10A1 by Micha Panda, on Flickr

S10A2 by Micha Panda, on Flickr

Kleurrijk Fiat duo in IJmuiden big smile smiley.

S10A3 by Micha Panda, on Flickr

Toen werd het toch echt echt echt echt echt echt echt een keer tijd mín banden te verwisselen, want dit kon echt niet meerÖ

Dus, van:

S10A4 by Micha Panda, on Flickr

Naar:

S10A5 by Micha Panda, on Flickr

Een wat klassiekere en eigenzinnige uitstraling wat mij betreft smiling smiley.

Vliegende Panda

S10A6 by Micha Panda, on Flickr

Op een eng krikje. Het kan.

S10A7 by Micha Panda, on Flickr

Bodem is nog best netjes smiling smiley

S10A8 by Micha Panda, on Flickr

En hierom moesten ze vervangen wordenÖ.. OopsÖ..

S10A9 by Micha Panda, on Flickr

Plaatje als afsluiting in Hoorn (extra voor-bumper opgehaald)

S10A10 by Micha Panda, on Flickr

S10A11 by Micha Panda, on Flickr
Oei die banden zijn wel heel erg ver heen. Hoe heb je het zo ver kunnen laten komen?
Door ze niet te vervangen denk ik hŤ?
Klasse bezig, het zijn echt heel erg leuke auto'tjes!
Zou hem graag een keer in het echt bewonderen.
Thanks Tom, komt vast wel een keer, ik ben niet van plan hem de komende jaren weg te doen smiling bouncing smiley.
Nog maar wat fotoís dan winking smiley.

S11A1 by Micha Panda, on Flickr

S11A2 by Micha Panda, on Flickr

S11A3 by Micha Panda, on Flickr

S11A4 by Micha Panda, on Flickr

S11A5 by Micha Panda, on Flickr

Deze lampen een tijd geleden op marktplaats gekocht voor een paar tientjes big smile smiley. De rechthoekigen (die met de blauwe Hella stickers) ga ik gebruiken op de auto. Wordt vervolgd winking smiley.

S11A6 by Micha Panda, on Flickr

Nog een paar fotoís van het gebroken spruitstuk. Dat zag er dus zo uit.

S11A7 by Micha Panda, on Flickr

En het nieuwe zag er zo uit.

S11A8 by Micha Panda, on Flickr

Dit is/was een uitlaatrubber. Niet helemaal je van het meer. Dit heb ik bij de Landelijke Panda Dag ook meteen maar vervangen toen hij toch op de brug stond.

S11A9 by Micha Panda, on Flickr

De kop zonder spruitstuk.

S11A10 by Micha Panda, on Flickr

En nogmaals het spruitstuk.

S11A11 by Micha Panda, on Flickr

Dit was een ophangbeugel voor de uitlaat. De uitlaat zat vast gelast aan het uiteinde, maar zoals je kunt zien was dat niet helemaal meer geschiktÖ. Daarvoor een ander beugeltje gefabriceerd

S11A12 by Micha Panda, on Flickr

Sinds afgelopen zomer staat de Panda ook binnen! Omdat dit de enige auto is die langs het huis past, is de garage voor mij big smile smiley.

S11A13 by Micha Panda, on Flickr

S11A14 by Micha Panda, on Flickr

S11A15 by Micha Panda, on Flickr

Ik had het al eens opgemerkt en een klein beetje kaal gemaakt. En toen opgelost door er ducktape overheen te doen, maar ik begon me er toch aan te ergeren. Daarom maar kaal gemaakt, kunststof matje opgezet en in de verf gezet. Zal nog een keer een foto maken van hoe het er nu uitziet.

S11A16 by Micha Panda, on Flickr

S11A17 by Micha Panda, on Flickr

Ook WK-proof natuurlijk.

S11A18 by Micha Panda, on Flickr

S11A19 by Micha Panda, on Flickr

S11A20 by Micha Panda, on Flickr

En even een temperatuurmeter geÔnstalleerd. IK WIL AIRCO.

S11A21 by Micha Panda, on Flickr

Primaaaa Panda-plekje.

S11A22 by Micha Panda, on Flickr

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-10-2014 14:03 door Micha D..
Micha D.
gekocht voor een paar tietjes

Omgeruild voor je manboobs? confused smiley
Soloman
Ziet er goed uit!
Waren de (brede) stootstrippen rondom origineel meegespoten of zo?
Deze reactie trouwens over het hoofd gezien. De auto is zoals hij nu is origineel qua lak (niet de staat van de lak uiteraard). Wat nu blauw is hoort blauw te zijn, wat grijs is (de bumpers, zijkanten) hoort grijs of zwarte te zijn. Dat verschilt geloof ik nog wel eens, ik weet niet precies hoe het zit. Bij mij wordt het in ieder geval grijs smiling smiley.
Klopt, staat al heeeeeeel lang te koop. Wel gaaf ding.
Paar weekje terug eens een zaterdagje lekker geklust. Ik was van plan om de lip onder mín bumper eens goed te spuiten. Maar eerst de sticker van de Pandaclub geplakt!

S12A1 by Micha Panda, on Flickr

En dan de lip. Daarvoor moest natuurlijk de bumper los, ging verrassend gemakkelijk. Aan de linkerkant moest de wielkuip los, omdat ik er anders niet bij kon. Maar dat ziet er dus zo uit.

S12A2 by Micha Panda, on Flickr

Eerst goed schoongemaakt en dan de roest weghalen, dus schuren.

S12A3 by Micha Panda, on Flickr

Dan afplakken en spuiten.

S12A4 by Micha Panda, on Flickr

Ondertussen nog een kras op mín achterklep weggewerkt voor zover dat ging. Hij was altijd wit (de grondlak zag je eronder, nu is hij dus wat blauwer winking smiley. Hier is hij heel goed zichtbaar, in het echt zie je hem amper.

S12A5 by Micha Panda, on Flickr

En het resultaat van het spuiten ziet er dan zo uit.

S12A6 by Micha Panda, on Flickr

Ook meteen de temperatuurmeter uit mín interieur doorgetrokken naar buiten, het zit even tijdelijk zo, binnenkort maar eens goed vastzetten.

S12A7 by Micha Panda, on Flickr

En dit is dus het plan met de lampen, ze komen dan in de bumper (waar ik dus gaten uit ga zagen). Ik vind het persoonlijk erg gaaf staan en eigenlijk een beetje net zo als de Seat Panda Marbella (ja zo heet hij echt).

S12A8 by Micha Panda, on Flickr
Micha D.
gekocht voor een paar tietjes

Zou het zelf niet doen, maar voor die paar tie(n)tjes wel leuk. tongue sticking out smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-10-2014 19:28 door JW01 (vanaf een Appel).
Vinden mensen het Łberhaupt leuk om dit topic te lezen of is het vooral leuk om m'n typfouten te benadrukken? Ik heb nu 6 updates geplaatst en 4 normale, leuke reacties gekregen. Als jullie er niets aan vinden dan stop ik met jullie vervelen hoor drinking smiley.
Ik vind het leuk! Heb je overigens al die lampen gekocht en zo ja, wat was je met die gele van plan? drinking smiley
Komt me bekend voor hoor Micha, maar Ūk vind het wel leuk om te lezen.
Op de een of andere manier zijn Panda's en Marbella's -zo blijkt maar weer- nog steeds geen liefhebbersauto's thumbs down

Ohw, da's niet alleen met Panda's en Marbella's zo... Ook ander oud maar klein en langzaam blik doet het niet fantastisch hier winking smiley
nee, inderdaad. Jammer is dat. En langzaam? Valt ook nog wel mee. Het gedrag van sommige bestuurders op de weg (gevaarlijke capriolen uithalend om zo'n 'klein autootje' in te halen) komt hier ook wat terug lijkt het. Op de snelweg kun je er dan wat aan doen om, a la Pandareclame, lachend van de pret de betreffende bak net zo hard weer in te halen.
Daar heb ik zelf wel vaak problemen mee. Dat ik iemand inhaal die 110 rijdt en dat die persoon vervolgens een klein beetje gas geeft. Dan kom ik er niet meer voorbij en moet ik me laten afzakken. Wat die persoon voor je dan uiteraard ook weer gaat doen. Heel vervelend. Ook invoegen is soms lastig, omdat ik volle bak moet om er tussen te komen en dan gaan mensen achter me op de invoegstrook er even snel voorbij. Hatelijk.
Jup, dat ken ik van de Dyane. Met 65-70 moeten invoegen omdat de strook op is, en willen inhalen en dan gaat de figuur op de rechter baan harder rijden....

maar goed, dit is wel een massale offtopic hack van het topic winking smiley
Ach, JoŽl wilde interactie, dan kan hij interactie krijgen grinning smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.