Micha's Dierentuin - Panda, Panda, Pony, VOLVOOOOOOOOOO

Gepost door Micha D 
Ik ken jullie niet persoonlijk alleen via het forum, moet wel zeggen dat het jullie siert Ondanks de luxe en bijzondere wagenpark (op jullie oprit)
zelf beginnen bij de basis en dat kunnen waarderen als liefhebbers. De Alfa was daarvan al een teken en deze Panda des te meer. Ipv een moderne veel te snelle of luxe paradepaardje te kiezen (omdat het kan) kiezen, beginnen het begin en daar genoegen meenemen. Want elke auto heeft zijn charme met weinig kilometers en zeer nette voorkomen ( Alfa) en dit Pandaatje.

Edit: Panda-ling.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22-04-2013 15:30 door Wrangler.
Wat een sympathiek karretje is het toch! Gewoon simpel vervoer, niks meer, niks minder.
Coole 1e auto!

Die stoelhoezen en binnenbekleding kun je volgens mij zo loshalen en in de wasmachine gooien (-:
@Dat kan inderdaad. Maar wel op kort programma doen en koud, anders laten de stiksels los (is mijn ervaring...)
Wrangler
Ik ken jullie niet persoonlijk alleen via het forum, moet wel zeggen dat het jullie siert Ondanks de luxe en bijzondere wagenpark (op jullie oprit)
zelf beginnen bij de basis en dat kunnen waarderen als liefhebbers. De Alfa was daarvan al een teken en deze Panda des te meer. Ipv een moderne veel te snelle of luxe paradepaardje te kiezen (omdat het kan) kiezen, beginnen het begin en daar genoegen meenemen. Want elke auto heeft zijn charme met weinig kilometers en zeer nette voorkomen ( Alfa) en dit Pandaatje.

Daar had ik het toevallig gisteren over met Micha. Wij rijden niet zo heel erg veel, maar we willen toch graag een auto. Ik zou zelf heel graag een 3-serie (E36 of E46) willen hebben, maar financieel gezien is dat gewoon niet haalbaar. Daarnaast vind ik mijn Alfa zo leuk omdat er nog wat beleving in zit en je ook meer beleving krijgt van de snelheid tov een 3-serie. En echt comfortabel zijn ze niet idd, maar zoals gezegd rijden we zo weinig dat dit eigenlijk geen issue is.
Gefeliciteerd met je eerste auto; is inderdaad een eenmalige belevenis! De oer-Panda blijf ik een leuk modelletje vinden; de kleine gebreken zouden mijn perfectionistische ik gek maken, maar als je wat handig bent is het inderdaad een leuk zomerprojectje. Veel succes ermee!
Gefeliciteerd want aan een Panda kun je een hoop lol beleven heb ik ondervonden.............................thumbs up
Gave eerste auto zeg! Ben benieuwd naar het eindresultaat als je hem goed onder handen hebt genomen. Ben zelf ook van jouw leeftijd en ook voor een eerste auto gegaan waar menigeen onder de 20 niet aan moet denken, maar who cares? De lol wordt er niet minder om. Veel plezier ermee!
Bedankt allemaal voor de leuke reacties big smile smiley!

@Wrangler: Het is inderdaad heel anders dan alles wat we hebben, maar ik ben dan ook heel anders tongue sticking out smiley. En als ik een keer comfortabel wil rijden neem ik de AMG of de Saab. Dat is natuurlijk wel een voordeel, als ik die mogelijkheid niet had gehad weet ik niet of ik deze had gekocht.
@Escher: Ach ja, ik had hem liever ook in perfecte staat gehad, maar dit heeft ook wel zo z'n charmes. Daarnaast is het een leuk project om een beetje handig te worden met auto's en als je instapt en een stukje gaat rijden maakt het veel goed thumbs up. Puur genieten.

Zo, vandaag eens lekker aan de slag gegaan. Omdat het linkerslot was vervangen door een Marbella slot en ik van diezelfde Marbella ook het slot had van de achterklep en van de passagiersdeur leek het me een goed plan om die vandaag maar eens erin te gaan zetten. Te beginnen met het slot van de achterklep. Geen probleem, met drie boutjes was het slot eruit. Nu het andere slot erin. Hmm, dat past niet.

Nee, dat past echt niet, daar moet even een andere oplossing voor komen.

IMGP9893 (klein) by Micha Panda, on Flickr

Nou, dan maar het slot van de passagiersdeur vervangen, dan kan ik in ieder geval een sleutel gebruiken voor links en rechts. De bekleding zat vast met van die leuke plastic dopjes, dus na flink trekken kwamen die los (geen eentje kapot, jeej), plastic matje wat erachter zat eraf getrokken en toen het slot los gemaakt (zat vast met een metalen schuifje aan de binnenkant van de deur.

Nou, dat ziet er allemaal nog wel prima uit.

IMGP9901 (klein) by Micha Panda, on Flickr

Eigenlijk zou voor de goeiigheid ook eens het raammechanisme gesmeerd moeten worden, maar daar kon ik nu even niet zo handig bij.

Van binnen zit het allemaal netjes in de tectiel en geen roest, prima dus.

IMGP9907 (klein) by Micha Panda, on Flickr

Prima, Ďnieuwí slot erin en alles weer opbouwen.

IMGP9916 (klein) by Micha Panda, on Flickr

Prachtig smiling smiley.

IMGP9917 (klein) by Micha Panda, on Flickr

Volgende Ďklusí, motorkap scoop eraf. Dat was een kwestie van vier schroefjes. Zonder heeft mijn voorkeur.

Van:

IMGP9897 (klein) by Micha Panda, on Flickr

Naar:

IMGP9899 (klein) by Micha Panda, on Flickr

Dan de linker deur. Het slot daarvan gaat lastig terug als je hem in druk, even kijken of we daar wat aan kunnen doen.

Het paneel aan de linkerkant zat trouwens vast met drie schroefjes, niet erg netjes, kijken of daar een nieuw paneeltje voor te vinden is.

IMGP9906 (klein) by Micha Panda, on Flickr

Ook daaronder nog ik goede staat.

IMGP9907 (klein) by Micha Panda, on Flickr

Hmm, aan het slot zelf kon ik weinig geks ontdekken. Dan zal het wel aan de bevestiging liggen, die is natuurlijk wat ontwricht door de inbraakpoging. Het leek mij wel handig om verdere roest te voorkomen in dit geval, dus ik heb er maar even hammerite opgezet, niet erg mooi, wel effectief.

IMGP9918 (klein) by Micha Panda, on Flickr

Even laten drogen en het slot kan er weer in.

IMGP9921 (klein) by Micha Panda, on Flickr

De binnenbekleding heb ik er maar even uitgelaten omdat ik binnenkort toch die inbraakschade weg wil werken om het slot weer helemaal goed vast te zetten.

Nu de hammerite er toch stond meteen maar even een stuk gedaan wat net gelast was door de verkoper. Het stond nu alleen in de zinkprimer.

Voor:

IMGP9902 (klein) by Micha Panda, on Flickr

Na:

IMGP9903 (klein) by Micha Panda, on Flickr

En meteen maar wat andere plekjes even een likje meegegeven. Geen ernstige plekken, dus dat wil ik graag zo houden.

IMGP9922 (klein) by Micha Panda, on Flickr

IMGP9923 (klein) by Micha Panda, on Flickr

IMGP9924 (klein) by Micha Panda, on Flickr

IMGP9925 (klein) by Micha Panda, on Flickr

Onder de motorkap moet ik even blijven opletten, want daar komt het wel naar boven. Binnenkort maar even schuren en in de hammerite en daarna tectiel zetten.

IMGP9908 (klein) by Micha Panda, on Flickr

Bij alle andere fotoís lag er nog geen reservewiel onder de kap, maar die hoort er natuurlijk wel. Daar onder hoort trouwens ook de krik te liggen, maar omdat die op de sensor van de handrem drukt (en dus het lichtje constant blijft branden) ligt de krik nu achterin, lekker ontworpen.

IMGP9909 (klein) by Micha Panda, on Flickr

Het enige probleempje onder de kap is dat de radiateur koelvloeistof spuit. Volgens een Pandaclubber kon dat of het rubber van de dop zijn (waardoor bij het warm worden van de kvs (en dus het uitzetten) het rubber lekt) of het slangetje naar het expansievat is verstopt waardoor er een druk ontstaat en de beveiliging van de radiateur (die zich in de dop bevindt) de kvs eruit spuit. Ten eerst het rubber er maar eens uitgehaald, maar dat was volledig vergaan.

IMGP9910 (klein) by Micha Panda, on Flickr

IMGP9913 (klein) by Micha Panda, on Flickr

Dat er dus maar uit gepeuterd, waardoor er een metaal op metaal sluiting ontstaat, maar dat is ook niet optimaal, hij spuit nog steeds een beetje. Morgen even kijken of ik een rubber kan scoren bij de locale garage of een hele dop (ik weet niet of die een beetje universeel is). Als dat niet lukt cross ik wel even langs de Fiat-dealer, misschien hebben die nog wat liggen.

IMGP9915 (klein) by Micha Panda, on Flickr

Nog niet toegekomen aan polijsten (wat wel het plan was), maar dat komt nog wel.
ik zie het probleem al aan die dop. Beide rubbers zijn volledig weg. In het midden hoort er ook een rubber op te zitten. Je kunt ze nog nieuw bestellen bij bijv. Brezan.

En let op met hammerite, als je het straks goed wilt gaan doen moet die er hťlemaal af, want er hecht geen andere verf op die troep (sorry, beter woord heb ik er niet voor) daarnaast komt roest vaan ook gewoon door de Hammerite heen...
Hammerite doet idd 0,0 tegen roest. Goede marketing, maar het doet niks.
Beter zinkspray of zinkfosfaatprimer nemen. Of Owatrol C.I.P.
Op de onzichtbare plekken kun je dan weer Dinitrol spuiten, dat wordt een soort zacht rubber, waardoor het goed afsluit.

Zorg maar goed voor hem/haar, deze auto's zijn eigenlijk niet gebouwd om 30 jaar te leven, maar nu hij/ze toch al zover is, dan ook maar zo lang mogelijk er van genieten!
Erg leuke auto zo'n oerpanda. In plaats van Hammerite (inderdaad troep geschikt voor tuinhekjes) zou ik een blikje Owatrol olie ophalen. Prima spul en kleurloos. Perfect om roest te stoppen en je ziet wat er gebeurt. Is ook af te lakken (niet 2K).
Veel gebruikt voor mijn Trabant en erg tevreden over dit spul.
Hah! Leuk ding! Lekker bezig ook alweer, succes met opknappen. Erg benieuwd hoe zoiets rijdt.
Niet. tongue sticking out smiley

Nee, geintje. Het rijdt eigenlijk best leuk, is nog verrassend vlot, maar zelf zou ik het nooit kopen, dit is echt typisch iets voor Micha. winking smiley
Prachtbakkie Micha! Wanneer mag je nou alleen rijden? Dat zal toch niet al te lang meer duren of mag je al? winking smiley
Wat een briljant ding! big smile smiley

Micha D.
anderen gaan voor een Alfa Romeo omdat ze zo van autoís houden die het nooit doen.
heheheh grinning smiley
Bedankt allemaal weer smiling smiley.

En inderdaad Tim, nog 3 weekjes -1 dag smiling smiley.

dit is echt typisch iets voor Micha.

Ondanks dat ik Micha 2 of 3? keer heb ontmoet bij de Meern Meeting, vind ik dit ook wel wat voor hem, en dat bedoel ik dan Positief!

Ook al gezegd in het andere topic, leuke wagen Micha. en veel succes ermee, volgende meeting de gebroeders D. met 2 autos? drinking smiley
Let wel op dat je niet over de roest heen verft. Als je roest 'opsluit' gaat het proces alleen maar sneller. Gebruik ook altijd een roestomvormer zoals Noverox om het roestproces te stoppen.
Ik liep gisteren over het terrein bij Rutte en moest gelijk aan jou denken:

Misschien niet helemaal 'tijdsgebonden' (denk ik) maar ik vond hem wel bruut ook al is het om hem alleen maar te hebben. winking smiley
Ruben.
volgende meeting de gebroeders D. met 2 autos? drinking smiley

Ik stel voor dat ze dit weekend met de Panda gaanthumbs up
Ik stel voor van niet. thumbs up

Wij gaan vanmiddag ook even naar Rutte, Tim. Dus wie weet, voor aan de muur ofzo. tongue sticking out smiley
S-RS
Ruben.
volgende meeting de gebroeders D. met 2 autos? drinking smiley

Ik stel voor dat ze dit weekend met de Panda gaanthumbs up

Met een panda over de ring, dat klinkt me iets te bekend, een raar idee van Rico z'n 1,5 jaar geleden! winking smiley
JoŽl D.
Ik stel voor van niet. thumbs up

Die alfa kennen we inmiddels wel johtongue sticking out smiley

Ruben.
Met een panda over de ring, dat klinkt me iets te bekend, een raar idee van Rico z'n 1,5 jaar geleden! winking smiley

Haha, zie het hem nog doen ookgrinning smiley

Haha, zie het hem nog doen ook

Idee was des tijds een panda challenge ala Top Gear, met een stuk of 6 panda's ofzo, en dan allemaal opdrachten doen, en eindigen op de ring..
Uiteindelijk uit veiligheidsoverwegingen niet doorgegaan toen geloof ik, maar goed ook!
Mmmn nu je het zegt, daar kan ik me vaag nog wel iets van herinneren!
Jaja, vandaag was het zo ver. Eindelijk 18, dus met de auto naar de examens toe grinning smiley. Heerlijk om alleen te mogen rijden.

Meteen maar even een kleine update/post.

Een aantal weken geleden kreeg ik m'n naafkappen binnen, voor een tientje gekocht op marktplaats, voor op m'n nieuwe velgen.

Zo kwamen ze binnen, iets ruwer dan ik had verwacht.

IMGP0697 (klein) by Micha Panda, on Flickr

Dus maar aan de slag, lekker ouderwets met de hand schuren (machinaal was het niet ideaal met deze vorm).

IMGP0709 (klein) by Micha Panda, on Flickr

En dat knapt best wel op, dit was de meest roestige die op de eerste foto bovenop ligt.

IMGP0711 (klein) by Micha Panda, on Flickr

Van de week stond voor het eerst ons hele wagenpark bij elkaar, alle 7 tongue sticking out smiley.
*weg*

En zondag even de kentekenplaten eraf gehaald, want ik kreeg nieuwe (luxe) platen voor m'n verjaardag smiling smiley.

IMGP0842 (klein) by Micha Panda, on Flickr

Daaronder was het vooral vies, heel vies.

IMGP0843 (klein) by Micha Panda, on Flickr

IMGP0847 (klein) by Micha Panda, on Flickr

En de nieuwe platen, stukken beter!

IMGP0849 (klein) by Micha Panda, on Flickr

Het raamrubber aan de linkerkant was behoorlijk krom, waarschijnlijk door de zon.

IMGP0705 (klein) by Micha Panda, on Flickr

Dus met behulp van warm water en dan tussen een aantal voorwerpen klemmen is hij weer recht.

IMGP0844 (klein) by Micha Panda, on Flickr

Dat was het voor nu. Nu weer lekker gaan leren voor m'n examens en af en toe een stukje rijden smiling smiley.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15-05-2013 15:36 door Micha D..
Micha gefeliciteerd en veel suk6 met jouw eindeksamenthumbs up.
De oprit is onderhand te klein voor al die wagens.
Trouwens de brutaliteit! en tegelijk heerlijk tegenstrijdig, de luxe platen op een Panda! thumbs up.

Vergeet niet de wieldopjes in te spuiten met zinkspray anders komt de roest terug door de lak heen.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14-05-2013 18:40 door Wrangler.
Bedankt allemaal smiling smiley. Ik heb trouwens de foto's van de verzameling/oprit weg gehaald, je weet nooit wie er hier allemaal meekijken eye rolling smiley.

De doppen gaan zeker in de zinkspray. Dan hoeft er geen grondlak meer overheen toch?

Dan hoeft er geen grondlak meer overheen toch?

Volgens is dat ook hetzelfde als primer / grondlak.
Lekker bezig! Dat rubber heb je goed gedaan, ziet er weer top uit. Mooi ook die kentekenplaten.
Bedankt smiling smiley.

Vandaag een paar plaatjes geschoten op een leuke locatie.

IMGP0881 (klein) by Micha Panda, on Flickr

IMGP0886 (klein) by Micha Panda, on Flickr

IMGP0911 (klein) by Micha Panda, on Flickr

IMGP0916 (klein) by Micha Panda, on Flickr

Ik moet zo te zien nog eens terug voor een paar mooie voorkant foto's big smile smiley.
Mooie locatie JoŽl! Waar is dat echt? Niet dat ik nu snel daarheen ga om zelf ook foto's te schieten maar ik vroeg het me gewoon af. Hou wel van die 'achtergelaten' plekken.
JoŽl D.
Pardon? Maar ik weet gelukkig wel waar het is.

Oeps, jullie namen zijn ook zo verschrikkelijk moeilijk te onthouden.... nut smiley Mag je daar gewoon zomaar komen?
Mooie wagen Micha, had het ook op Ag al gezegd, maar dit vind ik nu echt een top wagentje. Zeker die laatste foto's, wat een top locatie zeg! Zal voor mijne ook maar even een topic aanmaken hier.
D' oh
JoŽl D.
Pardon? Maar ik weet gelukkig wel waar het is.

Oeps, jullie namen zijn ook zo verschrikkelijk moeilijk te onthouden.... nut smiley Mag je daar gewoon zomaar komen?
Mogen is een beetje veel gezegd, maar je kunt er komen.

Bassen
Mooie wagen Micha, had het ook op Ag al gezegd, maar dit vind ik nu echt een top wagentje. Zeker die laatste foto's, wat een top locatie zeg! Zal voor mijne ook maar even een topic aanmaken hier.
Bedankt smiling smiley. Locatie was wel gaaf inderdaad, was ik ook wel blij mee thumbs up.
Vandaag m'n schatje weggebracht, koppakking, temperatuursensor en kopbouten worden vervangen, motor wordt geflushed en nieuwe olie, remvloeistof wordt nagekeken en eventueel vervangen indien nodig.

Afwachten maar.
Wel geprobeerd contact op te nemen, maar nog geen gehoor gehad.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.