Micha's Dierentuin - Panda, Panda, Pony, VOLVOOOOOOOOOO

Gepost door Micha D 
Anonieme bezoeker
Re: Micha en JoŽl D.- Het wagenpark
15-11-2012 13:12
Mooie auto, die 456! thumbs up Wat hebben jullie er voor betaald? En gekocht bij particulier of dealer?
Hij stond te koop voor 60, wij hebben er nog wat minder voor betaald + nog een beurt bij bedongen. Gekocht bij Kroymans trouwens. Dit was voor ons wel een prť.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15-11-2012 13:28 door JoŽl D..
Anonieme bezoeker
15-11-2012 13:41
Wat michel1975 zegt, echt een klassieker, zeker met die klaplampen.
Erg fraaie auto thumbs up
JW01 (vanaf een Appel)
Tijdloos model inderdaad, die 456. En de enige die niet mooi is in rood! grinning smiley
Klopt, al is het wel weer heel apart in het rood :P.

michel1975
En nu het moment om een 456 te kopen want goedkoper worden ze niet. Een klassieker in wording met de daarbij behorende prijzen.
Komt voor mij nog even te vroeg maar als ik nu wat geld overhad had ik het wel geweten.
Helemaal waar, dit was gewoon hťt moment. Hopelijk kunnen we er nog lang van genieten!

Escher
Heb een aantal weken geleden naar dit topic lopen zoeken, was inderdaad erg ver weggezakt (want heb het toen niet gevonden). De Ferrari is natuurlijk een prachtaanwinst: blijft een tijdloze schoonheid! Kijk al uit naar wat detailfoto's en verdere updates van het wagenpark.
Bedankt, ik ga binnenkort eens wat nette foto's opzoeken en hier posten winking smiley.

up!
Mooie auto, die 456! thumbs up
Tnx.

Gullwing
Wat michel1975 zegt, echt een klassieker, zeker met die klaplampen.
Erg fraaie auto thumbs up
Thanks!
lekker wagenpark, ik kende de alfa, en wist ook al wel van het leuke wagenpark.
maar dit topic kende ik niet.
toch ook maar volgen.
Dikke taxi, JoŽl! grinning smiley

Heb er in de buurt van Amsterdam wel eens zo eentje zien rijden die in ieder geval het uiterlijk van een AMG had.
Motor was waarschijnlijk wel gewoon een CDI zoals elke andere Mercedes-taxi.

@ Micha: Ja, een rode 456 is wel apart inderdaad.
In mijn collectie heb ik de Bburago 456GT wel in rood, maar de HotWheels 456M in beige.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15-11-2012 23:09 door JW01 (vanaf een Appel).
Nissan GT-R, awesome
lekker wagenpark, ik kende de alfa, en wist ook al wel van het leuke wagenpark.
maar dit topic kende ik niet.
toch ook maar volgen.
Ik zeg; doen!

JW01 (vanaf een Appel)
Dikke taxi, JoŽl! grinning smiley

Heb er in de buurt van Amsterdam wel eens zo eentje zien rijden die in ieder geval het uiterlijk van een AMG had.
Motor was waarschijnlijk wel gewoon een CDI zoals elke andere Mercedes-taxi.

@ Micha: Ja, een rode 456 is wel apart inderdaad.
In mijn collectie heb ik de Bburago 456GT wel in rood, maar de HotWheels 456M in beige.
Klopt, die staan bij ons ook op de plank van 456 modelletjes winking smiley.

IMGP6542 (klein) by Micha D., on Flickr

IMGP6548 (klein) by Micha D., on Flickr

IMGP6550 (klein) by Micha D., on Flickr

IMGP6559 (klein) by Micha D., on Flickr

IMGP6572 (klein) by Micha D., on Flickr
Heb ik in ieder geval de limited edition van Bburago 1:18 in het wortelnotenhoutendesign doosje op een wortelhouten plankje.

Zelfs zo limited dat die niet eens op Google afbeeldingen terug te vinden isgrinning smiley

Ik vind de 456 echt een van de mooiste en meest tijdloze Ferrari's van de afgelopen 20/30 jaar en gelukkig voor de meeste liefhebbers schromelijk ondergewaardeerd. Hopelijk houdt dit nog even aan tot ik het geld bij elkaar heb.
michel1975
Zelfs zo limited dat die niet eens op Google afbeeldingen terug te vinden isgrinning smiley

Deze dus? tongue sticking out smiley
Micha D.

IMGP6550 (klein) by Micha D., on Flickr

Die moet je op canvas laten drukken! eye popping smiley
JW01 (vanaf een Appel)
michel1975

Deze dus? tongue sticking out smiley
Damn, jij bent echt goed grinning smiley

In het echt is het rood wat donkerder overigens. Neigt tegen paars aan.
Ja, wist ik. Is op deze foto beter te zien. Vandaar dat ik zelf de felrode heb gekozen.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22-11-2012 23:32 door JW01 (vanaf een Appel).
JW01 (vanaf een Appel)
Ja, wist ik. Is op deze foto beter te zien. Vandaar dat ik zelf de felrode heb gekozen.
Nee juist de kleur trok mij destijds over de streep. Het scheelde niet veel of ik had achter het net gevist voor dit exemplaar. Hij was alleen in Haarlem te koop (voor mij de buurt tenminste) en ik vroeg hem voor ik meen mijn verjaardag. Dat mijn moeder er naar vroeg kreeg ze hem haast niet mee want was alleen voor vaste klanten vanwege het gelimiteerde aantal. Jarenlang mijn pronkstuk. Nu nog een echtegrinning smiley
michel1975
JW01 (vanaf een Appel)
Nee juist de kleur trok mij destijds over de streep. Het scheelde niet veel of ik had achter het net gevist voor dit exemplaar. Hij was alleen in Haarlem te koop (voor mij de buurt tenminste) en ik vroeg hem voor ik meen mijn verjaardag. Dat mijn moeder er naar vroeg kreeg ze hem haast niet mee want was alleen voor vaste klanten vanwege het gelimiteerde aantal. Jarenlang mijn pronkstuk. Nu nog een echtegrinning smiley
Automobilia zeker, aan het Spaarne? Daar komen wij al jaaaaaaren.
JoŽl D.
michel1975
JW01 (vanaf een Appel)
Automobilia zeker, aan het Spaarne? Daar komen wij al jaaaaaaren.
The one and onlygrinning smiley
Zo, tijdje geleden al wat info toegevoegd aan de beginpost over de Ferrari. Ik zal binnenkort eens kijken of ik wat foto's kan update van alles (volgens mij heb ik niet veel nieuwe foto's). De Ferrari staat inmiddels in de garage, in principe klaar voor de winter, maar als het nog eens mooi weer wordt even een stukje mee rijden. De SL staat ook in de garage, met hetzelfde verhaal. De Alfa staat voor de Ferrari en de rest staat lekker buiten winking smiley.

Winterbanden zitten weer onder de Saab, Honda en AMG.

/out.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14-12-2012 18:55 door Micha D..
Godnondeju wat een hemels wagenpark!! thumbs upcool smiley

Stuk voor stuk prachtexemplaren, ik ben echt jaloers.
Die ferrari is echt een beeldschone tijdloos model!
Bofkont
Godnondeju wat een hemels wagenpark!! thumbs upcool smiley

Stuk voor stuk prachtexemplaren, ik ben echt jaloers.
Die ferrari is echt een beeldschone tijdloos model!
Vooral niet doen, nergens voor nodig. Maar wel bedankt thumbs up!

Gisteren de Ferrari toch nog even uit de garage gehaald, maar niet zonder slag of stoot. Hij wou niet starten, dus Saab de garage ingereden, startkabels eraan, uiteraard net te kort. Toen dat hok naar buiten geduwd (1800kg schoon aan de haak), 3x steken omdat de Alfa er naast moest staan, nou hij loopt eindelijk. Gaan we naar huis, m'n vader wil iets uit de achterklep hebben, maar die gaat alleen open als de motor uit staat (Italiaanse rommel). Toen had de accu er natuurlijk geen zin meer in (250 meter van garage naar huis is dus niet genoeg om de accu zo ver op te laden dat hij kan starten). Dus Alfa eraan, flink gas geven... Niets. Waren de startkabels niet goed aangesloten (maakten geen contact of zo), maar na 5 minuten kloten deed hij het dan toch uiteindelijk.

Zal nu wel even gedaan zijn, volgens mij wordt het voorlopig niet echt warm meer.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16-12-2012 21:59 door Micha D..
ik had het al gelezen bij JoŽl, wel jammer.
maar goed
Vrijdag even naar Kroymans geweest (met de Merc) om de reservesleutel van de Ferrari op te halen, nieuw uit ItaliŽ in een ťcht Ferrari doosje (nut smiley). Alleen nog een keer met de Ferrari terug om de elektronische ontgrendeling (de afstandsbediening dus) te laten inlezen. Verder verrassend weinig nieuws te melden eigenlijk. Oja, vorige week op wintersport geweest met de Merc, niet veel te melden, niet harder gereden dan 240 km/h (winterbanden begrenzing). Niet veel interessants gedaan eigenlijk (ook amper sneeuw gezien).
Tsjonge, dan krijg je zo'n mooi doosje + sleutel en dan brengen ze die nog niet even langs. Jammer. De serviceafhandeling kan beter.
Anonieme bezoeker
06-01-2013 22:18
Erg fraaie 456, hij drift ook goed heb ik gezienwinking smiley
Humor om dat met een Mercedes te doen. big smile smiley
der Magistrat
Tsjonge, dan krijg je zo'n mooi doosje + sleutel en dan brengen ze die nog niet even langs. Jammer. De serviceafhandeling kan beter.
Slecht hŤ.

nieuw
Mwah, valt tegen hoor grinning smiley.

Nissan GT-R, awesome
Humor om dat met een Mercedes te doen. big smile smiley
Vooral heel makkelijk big smile smiley.

Er was een lampje van de Saab kapot, het achterlicht. Was al een paar dagen zo (hij heeft er twee aan elke kant achter, dus niet zo'n probleem), maar gisteren toch even vervangen. Dat 'even' liep al snel uit tot een uur gekloot. Eerst natuurlijk bij het achterlicht komen, dat was niet zo'n probleem dit keer, er zat een klein luikje in de binnenbekleding, dan jezelf een beetje in een ongemakkelijke bocht wringen. Vervolgens zit er een soort witte dop, daar zit het lampje ingedraaid. Dus witte dop eruit gedraaid, lampje eruit gedraaid, nieuwe lampje erin, witte dop met lampje erin erop draaien en klaar. Dat zou je zeggen. Alleen omdat je de witte dop + lampje door een klein gaatje moet wringen met veel te korte draadjes om die draai handig te maken is het lampje eruit gedraaid tijdens het erop draaien van de witte dop. En dat lampje moest natuurlijk weer precies in de lampunit flikkeren. Dus wij met een tangetje en je vingers geprobeerd dat lampje uit die unit te vissen, wat natuurlijk een afgelopen zaak was. Nou, dan de lampunit er maar uit. Dus wij de hele binnenbekleding van de achterklep eruit gehaald (zit allemaal vast met van die stomme plastic doppen die je erop moet drukken, maar die gaan vrij gemakkelijk kapot). Uiteraard zit alles weer achter iets anders geklemd op onmogelijke manieren. Nouja, uiteindelijk de binnenbekleding eruit gekregen, lampunit eruit gehaald, daar zat uiteraard weer een veel te kort draadje aan om te kunnen schudden, dus na een onmogelijk stekkertje te hebben losgepeuterd de hele unit los. En ja hoor, na een beetje schudden het lampje eruit gekregen. Lampje er weer in en hij doet het weer. Die hele bende plastic er weer ingeschoven en klaar. Als hij de volgende keer nou stuk gaat in de zomer zou het ook al schelen.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14-01-2013 21:31 door Micha D..
Is wel makkelijk in de zomer ja, haha.

Ach, je weet nu hoe het moet.
Anonieme bezoeker
15-01-2013 23:09
Micha D.

nieuw
Mwah, valt tegen hoor grinning smiley.
Ik was toen bij die rit die eindigte bij JD customs en daar brak hij goed uitspinning smiley sticking its tongue out
Zo, van de week zijn de SL en de Ferrari naar de APK geweest (de SL bij de lokale dealer en de Ferrari bij Kroymans), allebei goed gekeurd uiteraard big smile smiley.
Mooi wagenpark. Getuigt allemaal van goede smaak winking smiley

Heb persoonlijk heel weinig met Ferrari, maar deze...
Bedankt!

Vandaag de Ferrari opgehaald. Alle vloeistoffen zijn gecheckt, die kunnen nog een jaartje mee, dus dat is een mooie meevaller. Originele sleutels meegekregen (die waren zoek geraakt bij de dealer), dus we hebben nu 3 sleutels en 3 afstandsbedieningen. Ook het originele afleveringsbewijs meegekregen (waar ook het oude Duitse kenteken opstaat). Wel leuk om allemaal bij elkaar te hebben. Helaas wel door een sneeuwbui terug tongue sticking out smiley.
Anonieme bezoeker
09-02-2013 16:54
Dik wagenpark hoor big smile smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09-02-2013 16:55 door HenkSmits.
HenkSmits
Dik wagenpark hoor big smile smiley
Thanks!

Winter, dus de SL en de Ferrari staan in de garage. Mercedes op de oprit en heeft de winter (tot nu toe) keurig doorstaan. De Saab wat minder helaas. Er is in de kap waarschijnlijk een leiding van het hydraulische systeem van de kap bevroren geweest en hard geworden, daarna heeft m'n moeder de kap open gehad op een mooie dag en is de leiding gescheurd of los geraakt. Het resultaat is dat er olie in het interieur lag en de buitenkant van de kap last heeft van vlekken. Verder kraakt er iets behoorlijk als je een drempel over gaat, waar het vandaan komt weten we nog niet. En de Honda hoef ik niet over te beginnen, die is zoals Japanse auto's horen te zijn: oer betrouwbaar (met inmiddels 100.000+ kilometers op de teller).
Micha D.
dus we hebben nu 3 sleutels en 3 afstandsbedieningen.

Als je 't teveel vindt... spinning smiley sticking its tongue out
JW01 (vanaf een Appel)
Micha D.
dus we hebben nu 3 sleutels en 3 afstandsbedieningen.

Als je 't teveel vindt... spinning smiley sticking its tongue out
grinning smiley
Anonieme bezoeker
26-02-2013 17:40
JW01 (vanaf een Appel)

Ik heb een blauwe 1:18 met een beige interieur.

Maar mooie aankoop! Waar veel Ferrari er al snel gedateerd uit zien is de 456 echt tijdloos. Ik denk dan ook dat een 456 over een jaar of 30 serieus geld waard kan worden. Nog wel even geduld dus.
Bedankt smiling smiley. De Ferrari gaat voorlopig nog niet weg hoor, zolang we hem kunnen betalen (m'n broer en ik ook als m'n ouders er niet meer zijn), blijft hij.

Vandaag naar de dealer geweest met de Saab, er is een slang van het hydraulische systeem gescheurd in de kap, alleen de slang kost al Ä200,- exclusief BTW... Duur geintje dus, zal waarschijnlijk rond de Ä600,- uitkomen exclusief schoonmaakkosten van de kap. Het gekraak is inmiddels wel opgehouden (al een tijdje, maar dat wist ik niet), was waarschijnlijk gewoon de kou.
Vandaag ook de Ferrari weer even de weg op gestuurd, mocht wel een keer.
En de Honda is ook weer door de APK, over twee jaar mag hij weer smiling smiley. De Saab mag binnenkort en de AMG pas in augustus, dus die kan nog eventjes.
De kap van de Saab is weer gemaakt, nieuwe slang erin en hij doet het weer (denken we, het is niet echt weer om het te proberen). Kostte wel Ä700,- eye popping smiley.
Gisteren was toch wel een echte cabriodag, de Saab getest?
Nee, wel de Ferrari. smiling smiley

Om eerlijk te zijn is het dak van de Saab nog niet getest.
En gisteren is de Saab wel getest, maar hij werkt weer prima thumbs up.
Zo, vandaag de winterbanden onder de Saab vandaag getrokken en de zomerbanden er weer onder gezet, vol getankt voor de rit morgen. De Honda is ook weer voorzien van zomerbanden met bijpassende velgen. Overigens vloog van de Honda van de week de motorkap zomaar open nut smiley. M'n vader reed een viaduct over, toen de motorkap opeens een paar centimeter omhoog kwam. Daarna bleef hij uiteraard hangen achter de haak. Wel apart geval. En de Honda-dealer had de winterbanden zo vast gezet (na een beurt), dat onze wielbout sleutel verbogen is door het los draaien smiling bouncing smiley.

Morgen een nieuwe aanwinst aan het wagenpark, sommigen weten het al.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-04-2013 19:32 door Micha D..
Inderdaad, PINDA big smile smiley.

De eerste auto is voor iedereen een keuze die je maar een keer kunt maken, dus dat moet wel een goede keuze zijn. Voor sommigen is het kiezen tussen een 3-serie of een Golf, anderen gaan voor een Alfa Romeo omdat ze zo van autoís houden die het nooit doen. En sommigen, die kopen een Fiat Panda. Ik ook dus.

Eergisteren, zaterdag 20 april, was de dag. Twee weken daarvoor zijn we gaan kijken bij een Fiat Panda 45CL uit 1985, ik wist dat hij niet in nieuw staat was, daar was de prijs dan ook naar. Met een rit van 120km achter de rug kwamen we aan bij de Panda. Oei, dat was toch niet wat we verwachtten, hij was ten eerste ontzettend ranzig en de roest was ook een tikkeltje erger dan verwacht. Aan de andere kant, hij is wel 30 jaar oud. Nou ja, we hebben nu een flink stuk gereden, dan moeten we toch even proefrijden. En zo geschiedde, ik achter het stuur van een bijna 30 jaar oud koekblik. Ik had nog nooit in zoín oude of kleine auto gereden, maar dat viel helemaal niet tegen. Heerlijk Spartaans, lekker simpel. Het starten is even lastig, je moet de choke regelen en genoeg gas geven om hem op gang te houden, maar dat houd het leuk toch?

Dus weer naar huis en goed overdenken. Ja het is een auto met werk. Maar ik heb na mín eindexamens drie maanden vrij, dus tijd is geen probleem.

Na een paar dagen toch de knoop doorgehakt, dit gaat hem worden. En zaterdag avond is de bolide opgehaald. Met net 102.000 kilometers achter de kiezen begint het koektrommeltje net aan zijn avontuur. Technisch is hij voor zover ik weet in goede staat, APK tot eind maart 2014, dus dat komt goed.

Genoeg geluld, tijd voor fotoís.

Zo kwam hij aan bij zijn thuishaven, behoorlijk ranzig dus.

IMGP9799 (klein) by Micha Panda, on Flickr

IMGP9802 (klein) by Micha Panda, on Flickr

De ergste roestplek zit op een best rottige plek, namelijk onder het voorraam.

IMGP9803 (klein) by Micha Panda, on Flickr

Ze hebben geprobeerd in te breken, met dit als gevolg. Het slot was er nu in zit is afkomstig van een Marbella. Alleen nog even het slot van de achterklep en de passagiersdeur vervangen en dan matcht alles weer.

IMGP9804 (klein) by Micha Panda, on Flickr

Rechts ook een roestplek in de kofferbak. Dat moet ook even verhopen worden.

IMGP9805 (klein) by Micha Panda, on Flickr

Hoewel het linker achterraam helemaal roestvrij is rondom, is het rechter achterraam dat niet. Dit plekje is al eens aangepakt.

IMGP9807 (klein) by Micha Panda, on Flickr

Rondom de vuldop van de tank zit ook wat roest.

IMGP9808 (klein) by Micha Panda, on Flickr

Het interieur is nog in vrij nette staat, alleen vooral heel vies.

IMGP9810 (klein) by Micha Panda, on Flickr

Het motortje, kan ook wel een schoonmaakbeurtje gebruiken.

IMGP9814 (klein) by Micha Panda, on Flickr

De wielen zien er niet meer uit, gelukkig heb ik een setje originele Oer Panda wielen op de kop getikt (deze zijn van de classic), inclusief naafkappen.

IMGP9816 (klein) by Micha Panda, on Flickr

IMGP9817 (klein) by Micha Panda, on Flickr

Het raamrubber van het raam links voor is een beetje krom, dus kun je er zo af trekken. Daar onder geen spatje roest.

IMGP9820 (klein) by Micha Panda, on Flickr

De vulling van de stoel is een beetje uitgedroogd denk ik. Dat is die troep die onder de stoel ligt.

IMGP9821 (klein) by Micha Panda, on Flickr

IMGP9822 (klein) by Micha Panda, on Flickr

Een klein stukje al gepolijst. Zo ga ik de hele auto polijsten is het plan.

IMGP9823 (klein) by Micha Panda, on Flickr

Na zín wasbeurt zag hij er weer redelijk netjes uit.

IMGP9824 (klein) by Micha Panda, on Flickr

Oeps, koelvloeistof. Waarschijnlijk is het slangetje van de radiateur naar het expansievat verstopt, dan kan de vloeistof niet weg als het uitzet en spuit het dus uit de dop die een beveiliging daarvoor heeft.

IMGP9881 (klein) by Micha Panda, on Flickr

Daarnaast heb ik nog een lijstje wat ik nodig heb aan onderdelen:
Gordelhouder
Fans voorruit
Knopjes temperatuur
Binnenbekleding achterklep
Kabeltje hoedenplank 2x
Lampenkapje achterbumper kentekenverlichting
Serviceboekje
Originele gordelhouder
Antenne
Stuurkap
Spatlappen
Raamrubber linksvoor
Spiegelhouder links

Genoeg te doen dus. Maar eerst maar eens beginnen met polijsten, dan van de zomer de bumpers en de onderkant van de zijkant netjes spuiten (in de originele kleur), dan is hij al weer een stuk meer toonbaar.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22-04-2013 18:00 door Micha D..
Wat leuk! thumbs up Dat is wel even andere koek dan wat er bij jullie allemaal op de oprit staat. Gefeliciteerd met deze Panda! Met zo'n wagentje leer je trouwens veel over autotechniek, erg nuttig dus ook.
Erg leuke auto, Micha! Geinig ook om mee te beginnen en een garantie tot veel verhalen voor het nageslacht. Ben benieuwd wat je ervan kunt maken. thumbs up
Wat een geweldig autootje. Hoop voor je dat-ie het nog jaren vol gaat houden.
Gaaf een echte panda nog wel uit 1985! goede keuze, veel plezier ervan.
Micha D.
...anderen gaan voor een Alfa Romeo omdat ze zo van autoís houden die het nooit doen.

Mag je nu nog wel bij je broer in zijn auto? winking smiley
Ik blijf het een leuk ding vinden!
Mijn eerste meters in een Panda in deze kleur had ik 25 jaar geleden, toen mijn ouders er een hadden en ik als kleintje in een autostoeltje op de achterbank bivakkeerde grinning smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.