Micha's Dierentuin - Panda, Panda, Pony, VOLVOOOOOOOOOO

Gepost door Micha D 
Haha, goed gespot Tim, leuk! Heb nog even met de filmer staan praten. Die platen waren inderdaad heel jammer, had zelfs nog non-gaik platen erop gedaan, maar nee, er moest zwart op...

De Panda is nog gebruikt voor een Zalando reclame overigens!

Ik zat te zoeken naar de Panda, duurde even maar ik heb 'm gevonden!
Micha D
Haha, goed gespot Tim, leuk! Heb nog even met de filmer staan praten. Die platen waren inderdaad heel jammer, had zelfs nog non-gaik platen erop gedaan, maar nee, er moest zwart op...

De Panda is nog gebruikt voor een Zalando reclame overigens!

Die kentekenplaten in de films vind ik altijd een moeilijk iets, kan er namelijk slecht tegen als het niet klopt qua looks dan ben ik al snel afgehaakt. Misschien is dat iets van mezelf, haha.

Wel supertof dat de Panda in de Zalando reclame zit, had het al gezien op Facebook ben benieuwd hoe ze bij jou uit zijn gekomen, haha.
Toch wel leuk dat filmpje ondanks het kenteken.
En heel gaaf van die reclame!
Bedankt heren!

Hoe ze bij mij uitkwamen is nog wel een grappig verhaal, een jongen bij m'n ouders uit het dorp had een tijdje terug een Fiat Panda en was daar ook een groot liefhebber van. Helaas heeft hij zijn Panda vorig jaar naar de sloop moeten brengen. Hij werd een tijd terug benaderd door een oud klasgenoot, of hij toevallig zijn Panda ter beschikking wou stelling voor een fotoshoot, omdat hij zijn Panda niet meer had, nam hij via facebook contact op met mij. Ik vond het vooral leuk dat ze specifiek op zoek waren naar een Panda, maar ik had wel gehoopt dat er iets meer foto's gebruikt gingen worden.
De velgen in combi met de kleur deed me wel vermoeden dat het die van jou was. Blijft een erg mooie. Maar ik twijfel of ik jouw Panda weleens in het echt gezien heb. De Pony meermaals.
Heel lang geleden dat ik hier een update heb gepost, dus dat mag wel weer even. Ik zou graag meer foto's posten, maar het geen mij vooral tegenhoudt is het gebrek aan ruimte op mijn Flickr account en ik weiger 50 euro per jaar te betalen...

De blauwe Panda Selecta die ik heb opgeknapt is op 21-07-2019 voor een hele leuke prijs verkocht, daar heb ik een goede winst op gemaakt en veel plezier aan beleefd. Uiteindelijk de auto op een paar dagen na een jaar gehad en ongeveer 3.100km mee gereden.

Rond die tijd kocht mijn vader ook een Lancia Ypsilon uit 2005. Hele leuke auto in een luxe uitvoering met de 1.4 16v, alcantara, airco, enzovoort. Best een lage KM-stand toen hij hem kocht en hij was niet zo duur, z'n enige manco was dat hij rondom onder de kleine parkeerdeuken en blanke lakschade zat. Ik heb de winter met de Ypsilon gereden met de belofte dat ik hem op zou knappen, dus dat is ook gebeurd. Onder andere de doffe koplampen gepolijst, beurtje gegeven, distributie gedaan en als laatste de lak helemaal gepolijst en in de coating gezet, daar knapte hij behoorlijk van op. Uiteindelijk de auto aan mijn vriendin verkocht als haar eerste autootje, dus hij blijft dichtbij.

Bij aanschaf

Koplamp bij aanvang

Weer frisse lampjes

Leuke foto locatie

Helemaal gepolijst met een glascoating, plastic in het zwart.

Trekhaak nog even gespoten, nieuwe logootjes en nog wat ander klein grut aangepakt, klaar om te vertrekken.

Dan de Panda 45, daarvan heb ik eindelijk de bestuurderskant opgeknapt, dus nieuwe deur erin en de onderkant weer netjes grijs gespoten met een antisteenslaglaag. Mocht wel tijd worden. Helaas nog niet van kunnen genieten, want nadien nooit meer mee gereden. Ik had al langer last van een oliedruk probleem bij starten. Ik had gehoopt dat het een probleem was in de cilinderkop, maar na een revisie van de kop bleek dat niet zo te zijn. De oliepomp bleek het ook niet te zijn, die heb ik nagemeten op eventuele speling maar die was zeker niet overmatig. Dan zit er toch een motorrevisie aan zit te komen. Nu vind ik dat in de basis niet zo erg, ware het niet dat het budgettair niet zo geweldig uitkomt (nog altijd studerende, wel in de afrondende fase) en dat ik er niet zo gek veel tijd voor heb. Was ik hier voor de winter achter gekomen dan had ik het toen aangepakt.

Enfin, plan de campagne is nu toch echt een motorrevisie. Wel jammer want de gloednieuwe koppakking en rekbouten mogen er dus weer uit en in de vuilbak. De afgelopen tijd daar mee bezig geweest, vooral overdenken wat ik nu eigenlijk allemaal wil gaan aanpakken. Voor nu staat het volgende op het lijstje:

Motor demonteren, cilinders laten honen en nieuwe zuigerveren monteren, krukas laten nameten en indien nodig afdraaien, nieuwe krukaslagers (overmaats indien nodig) en nokkenaslagers monteren. Ik twijfel nog over een nieuwe oliepomp, die kost ongeveer 55 euro, maar als het niet nodig is...
Abarth 5-bak monteren inclusief nieuwe koppelingset, indien nodig nieuwe assen (afhankelijk van of de huidige tripodekoppelingen passen op de bak). Uiteraard meteen de ashoezen nieuw. Deze bak heb ik al heel lang liggen, dit lijkt me dus het moment die te installeren.
Dubbeltraps Weber reviseren en monteren met Abarth luchtfilterhuis. Ducellier verdeler met nieuwe ontsteking. Heb ik beiden ook al een hele tijd liggen.
Nieuwe motorsteunen, die kosten niet zoveel en als we toch bezig zijn...

Ik probeer het ook behapbaar te houden, maar wil het wel graag goed doen.

Wat hebben we nog meer? De Pony, die suddert lekker door, niet zoveel spannends behalve dat de lak toch wel heel erg begint te verkrijten. Niets aan te doen helaas (behalve wegzetten met een doek erover). Er zit wel wat laswerk aan te komen, maar ik moet heel eerlijk bekennen dat me dat nu gewoon echt niet gaat lukken. Het is nog niet desastreus, dus liever alles in 1x aanpakken als er budget is (voor een lasapparaat drinking smiley).

Verder nog een nieuwe aanschaf, maar daarover meer. Ik kon deze echter niet laten staan, iets zeer bijzonders, voor een goede prijs en in extreem goede staat. Eigenlijk ook in een vlaag van enthousiasme gekocht, maar geen moment spijt van gehad. Hij is vandaag met vlag en wimpel door de APK gekomen en de keurmeester stond ervan te kijken hoe net en origineel de auto was, hij kon het bijna niet geloven.

En nog een nieuwe aanschaf van m'n vader, iets heeeel guitigs, totaal niet passend bij de rest van zijn auto's, maar die komt ook nog wel een keer voorbij!
Micha D
Verder nog een nieuwe aanschaf, maar daarover meer. Ik kon deze echter niet laten staan, iets zeer bijzonders, voor een goede prijs en in extreem goede staat. Eigenlijk ook in een vlaag van enthousiasme gekocht, maar geen moment spijt van gehad. Hij is vandaag met vlag en wimpel door de APK gekomen en de keurmeester stond ervan te kijken hoe net en origineel de auto was, hij kon het bijna niet geloven.

Dit maakt helemaal niet nieuwsgierig hoor nut smiley
De oplettende forumleden weten het al waarschijnlijk, tenzij ik het nu mis heb.winking smiley
Oh wacht ja, er begint mij iets te dagen maar ik heb in elk geval niet goed genoeg opgelet grinning smiley
Die Lancia ziet er erg goed uit, wauw! Wat voor een glascoating gebruik je, als ik vragen mag?
De nieuwe aanschaf klinkt mysterieus, ik ben benieuwd.
Goed om hier weer eens een van-alles-en-nog-wat-update te krijgen. Er is nogal wat gebeurd. Mooie aanwinst ook. grinning smiley Alleen over die guitige van je vader moet ik nog even denken... Blijkbaar leert hij op zijn leeftijd nog bij van jou, met je guitige wagenparkje!

Wat me alleen nog ontgaat is waarom die Yp er überhaupt kwam. Je vader had hem gekocht, maar heeft eerst jou erin laten rijden en daarna verkocht... Klinkt niet alsof je vader daar veel belang bij had. tongue sticking out smiley Wel een heel leuk ding en goede uitvoering, ook nog een optie als opvolger voor de Panda hier...
Mooie Lancia! Iedere keer als ik zo'n model zie (of welke Lancia uit die tijd dan ook) vraag ik me af waarom we die niet meer zien. Smaakvol en tijdloos. thumbs up
Wouter82
Dit maakt helemaal niet nieuwsgierig hoor nut smiley

Gelukkig drinking smiley. Volgende maand heb ik een dag gepland voor een artikel in de Autoweek Classic als dubbeltest. Hopelijk maakt dit je nog minder nieuwsgierig.

929V6
De oplettende forumleden weten het al waarschijnlijk, tenzij ik het nu mis heb.winking smiley

Als je bedoelt wat ik denk dat je bedoelt dan heb je het mis drinking smiley.

BleuZ NL
Die Lancia ziet er erg goed uit, wauw! Wat voor een glascoating gebruik je, als ik vragen mag?
De nieuwe aanschaf klinkt mysterieus, ik ben benieuwd.

Ik heb Gyeon Cancoat gebruikt, hele fijne coating, vooral omdat het makkelijk te verwerken is en je met zo'n bus meerdere auto's kunt doen.

MWH
Goed om hier weer eens een van-alles-en-nog-wat-update te krijgen. Er is nogal wat gebeurd. Mooie aanwinst ook. grinning smiley Alleen over die guitige van je vader moet ik nog even denken... Blijkbaar leert hij op zijn leeftijd nog bij van jou, met je guitige wagenparkje!

Wat me alleen nog ontgaat is waarom die Yp er überhaupt kwam. Je vader had hem gekocht, maar heeft eerst jou erin laten rijden en daarna verkocht... Klinkt niet alsof je vader daar veel belang bij had. tongue sticking out smiley Wel een heel leuk ding en goede uitvoering, ook nog een optie als opvolger voor de Panda hier...

We schuiven lekker smiling bouncing smiley. Dank, jij weet natuurlijk al wat het is. Ik durf wel te zeggen dat ik mijn vader enigszins heb geïnspireerd inderdaad.

Die Yp kwam er eigenlijk omdat.... het kan. Niet zozeer een goede reden, m'n vader zag hem staan bij een bevriende garagist en hij vond het wel een leuk autootje. Omdat het voor de winter was dacht hij dat ik er wel blij van zou worden, en dat klopte grinning smiley. Het is echt een fijn autootje, als 1.4 16v niet zo zuinig, maar wel erg comfortabel en snel zat. Het enige wat me enigszins tegenviel was de zijwind gevoeligheid en het feit dat hij best veel herrie maakt op toeren. Aan de andere kant gaat dat ding onbehoorlijk hard door bochten heen, hoe het kan weet ik niet, maar het is echt bizar nut smiley.

Marc 827 3500
Mooie Lancia! Iedere keer als ik zo'n model zie (of welke Lancia uit die tijd dan ook) vraag ik me af waarom we die niet meer zien. Smaakvol en tijdloos. thumbs up

Ik moet heel eerlijk zeggen dat als je er op let, je ze nog best af en toe ziet. Maar ze zijn natuurlijk een stuk minder verkocht dan bijvoorbeeld Pandaatjes uit die tijd. Maar inderdaad, in de juiste uitvoering een heel smaakvol modelletje!
Micha D
Die Yp kwam er eigenlijk omdat.... het kan. Niet zozeer een goede reden,
Kijk, dat zijn de echte liefhebbers. Lachen om de ruimte en middelen te hebben voor zulke geintjes. big smile smiley
Leuke om weer wat te lezenthumbs up Ypsilon heel netjes opgeknapt, maar erg zuur van de panda 45. Al is een goede motorrevisie (op de kosten na dan) met leuke upgrades ook wat waard natuurlijk!
MWH
Kijk, dat zijn de echte liefhebbers. Lachen om de ruimte en middelen te hebben voor zulke geintjes. big smile smiley
Het is wel echt een privilege om te dat hebben, dus ik geniet er van zolang het nog kan. Als ik eenmaal een eigen plekje heb na mijn afstuderen zal die ruimte er een stuk minder zijn helaas drinking smiley. Overigens is de ruimte die mijn ouders hebben ook wel een van de redenen dat ik nog elk weekend uit mijn kamer in Delft naar hen toe ga. In Delft heb ik echt nul plek om iets te sleutelen helaas.

Damianw26
Leuke om weer wat te lezenthumbs up Ypsilon heel netjes opgeknapt, maar erg zuur van de panda 45. Al is een goede motorrevisie (op de kosten na dan) met leuke upgrades ook wat waard natuurlijk!
Hoort er natuurlijk ook wel weer een beetje bij, het beestje is alweer 35 jaar oud. Het is een beetje bitterzoet, leuk om te doen, hij wordt er alleen maar beter van, maar het financiële gedeelte is gewoon wat minder inderdaad.

Vandaag maar weer even verder gegaan met de Panda. Afgelopen week al het omliggende al weggehaald, dat wil zeggen luchtfilterhuis, carburateur, dynamo, waterpomp, thermostaat, ontsteking, uitlaatspruitstuk, koppelingskabel, schakelstangen, koelwaterslangen, radiateur, een paar stroomkabels, een paar sensorkabels en de kilometerkabel. Dan ben je eigenlijk al een heel eind. Vrijdagmiddag even snel de kop los gehaald, dat is letterlijk 10 minuten werk als je alles al los hebt liggen (kleppendeksel eraf, tuimelaarsasje eraf, stoterstangen eruit en je draait zo alle 10 de kopbouten los).

Enfin, vandaag begonnen we zo.

Eigenlijk hoefden alleen de assen er nog maar onderuit. Dat is ook niet zo gek veel werk, even kloten om de hoek te halen, uiteindelijk rechts de fusee even los gehaald omdat dat makkelijker was. Maar als dat allemaal los in dan ligt dit eigenlijk in een paar minuten op de grond.

Op de redneckmanier gedaan, eerst een bruggetje gemaakt van hout om onder de motor te leggen, houten latjes aan de voor en achterkant op het pasvlak waar normaal de carterpan op zit en een houten plank erop waar de krik onder kan. Dat is nodig om de motor te ondersteunen, maar de krukas wel vrij te houden. Het houten knutselwerkje zie je links liggen.

Dan hou je een groot gat over...

En een kofferbak vol met onderdelen. Uiteraard alles goed schoongemaakt van buiten (koelvloeistofreservoir moet nog van binnen, even kijken hoe ik dat ga aanpakken). De meeste onderdelen zagen er weer heel netjes uit. Ik wil graag het blok ook in een kleurtje spuiten, maar ik ben er nog niet helemaal uit wat precies, ik zat te denken aan Fiat oliefilter blauw, maar ik weet het nog niet zeker.

Toen de garage maar even goed schoon gemaakt big smile smiley.

Leuke 4x4 uitstraling zo.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13-06-2020 22:23 door Micha D.
Pittig klusje. Die Panda houdt je wel van de straat. Wel lekker dat je die garage ervoor kan confisqueren!
Van wie is die witte Panda op de laatste foto? cool smiley
Serieus aan de klus thumbs up Hoe bevalt die vloer eigenlijk?
Barri
Pittig klusje. Die Panda houdt je wel van de straat. Wel lekker dat je die garage ervoor kan confisqueren!
Van wie is die witte Panda op de laatste foto? cool smiley
Zeker lekker! Deze garage is al in mijn confisquatie sinds ik de Panda heb big smile smiley. Sowieso is het pad langs het huis vrij smal, maar de garage is met een Panda erin nog bruikbaar voor andere dingen, als de Pony erin staat wordt dat al een stuk minder. Die witte Panda is grijs grinning smiley.

Wouter82
Serieus aan de klus thumbs up Hoe bevalt die vloer eigenlijk?
Vloer bevalt heel goed, het is ook een professionele industriële vloer die mijn vader van z'n werk heeft meegenomen toen ze gingen verhuizen. Het fijne van deze vloer is dat het gewoon een stuk zachter en warmer is dan beton of iets dergelijks. Nadeel is dat het enigszins opbobbelt als het erg warm wordt (bijvoorbeeld als de zon erop staat en dat je wel eens bandensporen of iets dergelijks ziet staan.
Qua vorm komt het erg overeen, of het exact dat merk is durf ik niet te zeggen.
Het blok is inmiddels helemaal uit elkaar, ik denk dat ik hem volgende week weg ga brengen om te laten checken, honen en (hopelijk niet, maar wie weet....) krukas slijpen. De krukaslagers waren echt heel slecht, dus dat is zeer zeker het probleem geweest. Ik hoop dat de krukas daardoor geen schade heeft opgelopen, als het goed is niet want de lagerschalen zouden zachter moeten zijn dan de krukas zelf.

Verder druk bezig met onderdelen bestellen, dat loopt natuurlijk al in de vele honderden euro's, dus ik bestel een beetje in etappes. Ook bij verschillende sites, want daar kan heel veel verschil in zitten met prijzen. Inmiddels bij 6 verschillende sites winkelwagentjes gevuld...

Overigens een forumverzoekje, ik wil graag een onderdeel in Polen bestellen, helaas versturen zij niet naar het buitenland. Is er iemand hier die toevallig warme lijntjes heeft in Polen die een pakket in ontvangst wilt nemen en doorsturen? Ze hoeven uiteraard niets voor te schieten, plus ik zal wat extra betalen voor de moeite.
Micha D
Het blok is inmiddels helemaal uit elkaar, ik denk dat ik hem volgende week weg ga brengen om te laten checken, honen en (hopelijk niet, maar wie weet....) krukas slijpen. De krukaslagers waren echt heel slecht, dus dat is zeer zeker het probleem geweest. Ik hoop dat de krukas daardoor geen schade heeft opgelopen, als het goed is niet want de lagerschalen zouden zachter moeten zijn dan de krukas zelf.

Verder druk bezig met onderdelen bestellen, dat loopt natuurlijk al in de vele honderden euro's, dus ik bestel een beetje in etappes. Ook bij verschillende sites, want daar kan heel veel verschil in zitten met prijzen. Inmiddels bij 6 verschillende sites winkelwagentjes gevuld...

Overigens een forumverzoekje, ik wil graag een onderdeel in Polen bestellen, helaas versturen zij niet naar het buitenland. Is er iemand hier die toevallig warme lijntjes heeft in Polen die een pakket in ontvangst wilt nemen en doorsturen? Ze hoeven uiteraard niets voor te schieten, plus ik zal wat extra betalen voor de moeite.

Goed bezig!

Enne, ik denk natuurlijk direct aan Jazzik. smiling smiley
Heeft @Peter O niet contacten in Polen? Ik meen mij te herinneren dat hij best een aantal keer daar is geweest met de auto (vakantie). Dus misschien dat bij hem wel wat handige tips te halen zijn?
Vervelend dat je motor aandacht nodig heeft maar dadelijk weet je nog meer van je wagen en is hij weer top. Dit ga jij fixen. Mooie garage!
der Magistrat
Goed bezig!

Enne, ik denk natuurlijk direct aan Jazzik. smiling smiley

Dank voor de tip! Ik denk inderdaad dat hij geband is.

omniradius
Heeft @Peter O niet contacten in Polen? Ik meen mij te herinneren dat hij best een aantal keer daar is geweest met de auto (vakantie). Dus misschien dat bij hem wel wat handige tips te halen zijn?

Ook een goede, ik heb hem een berichtje gestuurd via FB!

Marc 827 3500
Vervelend dat je motor aandacht nodig heeft maar dadelijk weet je nog meer van je wagen en is hij weer top. Dit ga jij fixen. Mooie garage!

Dat zeker! Thanks, de garage is bij m'n ouders, ben echt heel blij dat ik daar kan klussen big smile smiley.

Inmiddels zijn de eerste onderdelen binnen gekomen, dinsdagochtend besteld in Italië en gisteren stond de doos bij het pakketpunt. Dat is sneller dan de meeste Nederlandse webshops eye popping smiley.
Mocht Peter O of Jazzik niets opleveren, ik weet dat Engineer ook nog een contactpersoon in Polen heeft.
Weet niet of forummer Michanus hier nog actief is, maar die had ook contacten in Polen geloof ik.
Ik ben overigens nog steeds op zoek naar een contactpersoon in Polen, helaas heeft het niets opgeleverd via Peter. Ik zal Engineer even een berichtje sturen!

Het blok ligt ondertussen bij de reviseur, ik heb aangegeven niet echt haast te hebben. Volgende week zal ik te horen krijgen of het blok nog te redden is voor een fatsoenlijk bedrag.
Even een update hier plaatsen!

De motor van de Panda is helaas nog niet echt opgeschoten, dus die staat nog even op de back-burner. Ik ben ondertussen ook erg druk met afstuderen, dus zo erg is het niet.

De Pony heeft sinds gisteren weer verse APK! Dat was wel weer een 'opluchting' bij zo'n oude auto. Ik gebruik hem momenteel een stuk meer omdat mijn afstudeeradres in de kop van Noord-Holland is, dus ik rij een keer per week van Delft naar Den Helder. De afgelopen drie maanden dus zo'n 4.000 kilometer mee gereden.

Plaatje van de prachtige zonsondergang van vandaag

Ik denk dat het inmiddels wel tijd is om de aanwinst van m'n vader te introduceren, namelijk een Honda Civic 1500 uit 1976. Eerst een paar plaatjes, dan een verhaaltje.

Het verhaal begint zo'n 40 jaar geleden, toen mijn vader zijn eerste auto kocht, namelijk een Honda Civic van het eerste type. Uiteraard heeft een eerste auto altijd een speciaal plekje in je hart, dus m'n vader heeft altijd gezegd nog eens een eerste type Civic te willen. Honda is overigens altijd een leidraad geweest door zijn leven, wellicht dat sommigen van jullie nog wel z'n laatste Honda kunnen herinneren, een Accord 2.4 die hij zakelijk reed. Voor zijn Honda's ging mijn vader altijd naar Maarschalk in Velserbroek, wat werd gerund door twee broers. Met die broers heeft m'n vader altijd goed contact gehad, hetzij de afgelopen jaren enigszins verwaterd, voornamelijk door het gebrek aan een Honda op de oprit.

Boven in de dealer in Velserbroek stonden ook altijd leuke auto's, een BMW 700 uit de tijd dat ze nog BMW dealer waren, een Civic en nog wel wat meer leuks, als klein kind heb ik daar altijd al lopen kwijlen. Toen viel het doek voor Maarschalk, de vestiging in Hillegom was al een aantal jaar gesloten. De Civic ging met een van de broers mee naar huis, de BMW werd verkocht. Tot bekende forummer en occassionhunter rzasa een link postte naar de desbetreffende Civic, te koop bij heer Maarschalk. uiteraard heb ik de advertentie meteen doorgezet naar mijn vader, die contact opnam. In mei zijn mijn vader en ik langs gegaan om de auto te bekijken en even een kop koffie te doen, oude verhalen ophalen. Op de oprit stonden een Honda Jazz, een Honda Accord én het Civicje. In de garage nog een S2000. Puntje bij het paaltje, de auto werd aangeschaft, een nieuwe APK werd beklonken bij de zaak. Die APK heeft flink op zich laten wachten (voor ons geen probleem, wij hadden geen haast), maar in september stond de auto dan toch op de oprit. Niet perfect, zeker motorisch is er nog wel iets aan te doen, maar qua algehele staat echt een heel net ding. Sindsdien een aantal rondje mee gereden en vier nieuwe banden laten monteren, in de winter maar eens kijken of we hem iets mooier kunnen laten lopen.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05-11-2020 22:27 door Micha D.
Leuk, zo’n Civic heb ik vroeger óók gehad, een rode twee deurs met een zwart skai dakje. Ik heb nog 4 van deze velgjes in héle mooie staat te koop. Natuurlijk zijn de naafdopjes er nog bij.
Wat een leuk ding! Zeker ook het verhaal er achter en de reden van aanschaf.
Jaa zeker een emorm leuk ding, ziet er zo op de foto's in ieder geval in nette staat uit. En wat gaaf voor je pa dat ie op deze manier zijn eerste auto weer kan herbeleven thumbs up
Hoe is het interieur? Misschien wil je daar ook nog eens een keer een plaatje van posten?
Wat een leuk ding! Spuitbusje rood over de keienvanger zou ie al erg van opknappen.
Maar betekent dit ook dat de Panda weer buiten moet slapen?
MR PMG
Leuk, zo’n Civic heb ik vroeger óók gehad, een rode twee deurs met een zwart skai dakje. Ik heb nog 4 van deze velgjes in héle mooie staat te koop. Natuurlijk zijn de naafdopjes er nog bij.

Leuk! Een twee deurs is eigenlijk iets mooier, maar ik vind zo'n 4-deurs toch ook wel weer wat charmants hebben. Heb je nog foto's van jouw Civic?

Jay DoubleYou
Wat een leuk ding! Zeker ook het verhaal er achter en de reden van aanschaf.

Dank! Het verhaal maakt het wel echt af in zo'n geval natuurlijk big smile smiley.

omniradius
Jaa zeker een emorm leuk ding, ziet er zo op de foto's in ieder geval in nette staat uit. En wat gaaf voor je pa dat ie op deze manier zijn eerste auto weer kan herbeleven thumbs up
Hoe is het interieur? Misschien wil je daar ook nog eens een keer een plaatje van posten?

Dank! Hij is zeker nog redelijk netjes, heeft wel zo z'n plekjes waaronder wat laswerk, maar dat komt allemaal wel op z'n tijd. Ik heb niet zoveel foto's nog gemaakt, ook omdat hij nog niet zo geweldig rijdt. Ik heb alleen onderstaande foto, waar ik mijzelf erin heb gevouwen.

Barri
Wat een leuk ding! Spuitbusje rood over de keienvanger zou ie al erg van opknappen.
Maar betekent dit ook dat de Panda weer buiten moet slapen?

Oranje dan bij voorkeur, rood gaat er vreemd uitzien denk ik. De Panda staat gelukkig nog binnen smiling smiley.
Oh wat een heerlijk simplistisch dash. Duidelijk japanse maatjes, dat wel.
Wat een mooie Civic, heel toffe aanwinst!
Enne, ben jij nou zo lang of is die auto zo klein? grinning smiley
Leuk ding man.
Er komen weer jeugd herinneringen terug, in deze auto met diezelfde kleur heb ik mijn B rijbewijs gehaald.

Ik herinner mijn eerste rijles nog, ik sjeesde in die tijd veel met autootjes (o..a met fiatjes 850) door de polder.
Toen ik met mijn eerste les vertelde dat ik wel wist hoe je moest rijden mocht ik gaan met de mededeling dat ik niet harder dan 50 km/u mocht, na een kwartier zij mijn instructeur dat het goed ging maar ik wel geacht werd om bij bochten toch iets vaart te minderen. drinking smiley

Een erg pittig karretje herinner ik mij, veel plezier ermee.

Greetzz Renate.
Rente is terug, wat leuk!

Micha, bij Volkswagen noemen ze dit marsrood hoor winking smiley
Dat interieur!!!! smiling bouncing smiley Love it!!! thumbs up

Wel duidelijk te zien dat je geen Japanner bent kwa afmetingen inderdaad spinning smiley sticking its tongue out
Mooie Civic. 23 jaar geleden had ik deze op mijn lijstje staan om te fungeren als eerste auto. Er kwam toevallig een Citroën AX 1.4 TRS op mijn weg. Dus die is het uiteindelijk geworden.

Goed om te zien dat hij bij een liefhebber is thumbs up
406c
Oh wat een heerlijk simplistisch dash. Duidelijk japanse maatjes, dat wel.

Haha, ja dat zeker! Dat dashboard vind ik ook geweldig met die twee blauwe wijzerplaatjes en het gekromde fineer-achtige spul. Best stylish eigenlijk.

der Magistrat
Wat een mooie Civic, heel toffe aanwinst!
Enne, ben jij nou zo lang of is die auto zo klein? grinning smiley

Dank! Ik ben 1,93m, dus ik denk beide drinking smiley.

renate
Leuk ding man.
Er komen weer jeugd herinneringen terug, in deze auto met diezelfde kleur heb ik mijn B rijbewijs gehaald.

Ik herinner mijn eerste rijles nog, ik sjeesde in die tijd veel met autootjes (o..a met fiatjes 850) door de polder.
Toen ik met mijn eerste les vertelde dat ik wel wist hoe je moest rijden mocht ik gaan met de mededeling dat ik niet harder dan 50 km/u mocht, na een kwartier zij mijn instructeur dat het goed ging maar ik wel geacht werd om bij bochten toch iets vaart te minderen. drinking smiley

Een erg pittig karretje herinner ik mij, veel plezier ermee.

Greetzz Renate.

Leuk om je weer te zien! Dat zijn mooie herinnering inderdaad. Ik kan mij goed voorstellen dat je er graag mee scheurde, want hij rijdt verrassend goed! Je merkt overduidelijk dat hij onafhankelijke wielophanging heeft, want oneffenheden en bochten neemt hij een klap beter dan de Panda! En de 1500 is inderdaad behoorlijk vlot, dat viel mij ook meteen op.

Barri
Rente is terug, wat leuk!

Micha, bij Volkswagen noemen ze dit marsrood hoor winking smiley

Ja bij Volkswagen, wij noemen het gewoon oranje grinning smiley.

omniradius
Dat interieur!!!! smiling bouncing smiley Love it!!! thumbs up

Wel duidelijk te zien dat je geen Japanner bent kwa afmetingen inderdaad spinning smiley sticking its tongue out

Haha, ja ik vind het ook fantastisch! Het zou wel al helpen als die gebeunde middenconsole eruit is, dat is volgens mij ook nog wel het plan.

PascalD
Mooie Civic. 23 jaar geleden had ik deze op mijn lijstje staan om te fungeren als eerste auto. Er kwam toevallig een Citroën AX 1.4 TRS op mijn weg. Dus die is het uiteindelijk geworden.

Goed om te zien dat hij bij een liefhebber is thumbs up

Wat leuk, een Axel is wel iets totaal anders. Inmiddels nóg zeldzamer dan zo'n Civic natuurlijk.
Zoals jullie inmiddels wel weten is mijn complete gebrek aan smaak of compensatiedrang een grote drijfveer om auto's te kopen, zo ook toen ik mijn zoektocht begon aan een winterauto voor dit jaar. Ik zat een beetje te denken wat ik nou eigenlijk wilde, en aangezien ik in januari hopelijk ben afgestudeerd en dan wat tijd heb om ritjes te maken en eventueel een vakantietripje te doen, zocht ik eigenlijk iets meer auto dan wat ik nu heb. Toen begon ik te denken, wat zou je kunnen kopen met de volgende eisen:

- Rond de 1000 euro maar zeker niet meer dan 1250
- Betrouwbaar
- Niet te onzuinig (rond de 1:13 zou mooi zijn)
- Niet te zwaar ivm wegenbelasting
- Minder dan 300.000km
- Comfort
- Airco zou een grote pré zijn
- Het belangrijkste: Ik moet hem leuk vinden

Toen zat ik dus een beetje te marktplaatsen, en kwam ik al snel op iets wat ik leuk vind en wat voor mij bovendien erg nostalgisch is: een Volvo V40. Om te beginnen het nostalgische, het was namelijk de laatste auto van mijn opa en oma, die alweer heel wat jaartjes geleden zijn overleden. Zij hebben altijd Daf en later Volvo gereden, eerst een 440 en later dus een V40. Zoals jullie wellicht weten zijn V40's erg goede auto's, zeker de laatste jaargangen, plus ze kosten geen drol. Een bonus, ik vind ze erg mooi, wat mij betreft een heel tijdloos ontwerp (vooral de laatste facelift met de zwarte koplamp inleg). Enfin, zoektocht gestart, een aantal leuke tegen gekomen maar ze stonden óf erg ver weg, of waren al verkocht voordat ik er op in kon gaan. Toen kwam ik een leuke tegen in Amstelveen, voor mij erg dichtbij, in de beste kleur voor een V40, namelijk donker paars/blauw. Gereageerd, maar helaas, de auto was al gereserveerd.

Toen stuurde een goede vriend mij een advertentie door, maar dan van iets anders... Het stond te koop in Amsterdam, een paar jaartjes ouder dan de bedoeling was, maar verder klopte het, niet te duur, zeer betrouwbaar, relatief zuinig, niet te zwaar, 240k km, comfortabel, helaas geen airco, maar de bonus was dan weer dat ik hem nóg leuker vond dan een V40. Dus vorige week zondag naar Amsterdam getogen, auto bekeken in de parkeerkelder waar hij zijn hele leven heeft verbleven. De auto was namelijk vanaf nieuw in bezit van dezelfde familie, eerst van opa, toen van dochter en later hebben verschillende kleinkinderen erin gereden. Maar, er is altijd goed voor gezorgd. Rondom 2 jaar oude banden met goed profiel, koppeling vorig jaar vervangen en de rest klopte eigenlijk ook. Dus een aanbetaling gedaan, en gisteren opgehaald!

Het is geworden, een Volvo 440DL 1.8 uit 1993. De DL staat in ieder geval niet voor DeLuxe, want voor zover ik heb kunnen ontdekken is de enige optie die erop zitten een trekhaak en een radio. Wat heb je nog meer nodig? Maar, voor mij het belangrijkste, de auto is in fantastische staat. Natuurlijk, hij is niet nieuw, hij heeft wat kleine schades, oud spuitwerk wat niet geweldig mooi is gedaan. Maar er rekening mee houdend dat de auto 27 jaar oud is en ik hem gekocht heb voor wisselgeld (bij wijze van spreken...), mag ik zeker niet klagen.

Even wat snelle foto's van vandaag.

Uiteraard zit er wel wat werk aan. Nieuw riempje erop kan geen kwaad, al is het niet noodzakelijk. Verder gewoon een beurtje met olie, filters en bougies. Misschien nieuwe fuseekogels, volgens mij zijn die niet helemaal fris meer en daarna even uitlijnen want het stuur staat wat scheef. Voorbanden balanceren, want die trillen wat boven de 130km/h.

Optisch is er ten eerste nieuwe kentekenplaat voorop, of misschien luxe platen rondom. Steenslag op de neus is bijgewerkt met zilveren lak, dat moet eraf en moet worden bijgewerkt met witte lak. En hij moet hoognodig een goede polijstbeurt krijgen en misschien een laagje coating als ik zin heb. In het interieur wil ik nog nieuwe gordelhouders, misschien nieuwe deurpanelen rechts, want daar doet de bekleding iets vreemds. Verder is er uiteraard altijd wat te zeuren, maar laten we het simpel houden.

Wordt vervolgd!
Micha D
(...) Voorbanden balanceren, want die trillen wat boven de 130km/h.

Haha, je hebt meteen even de topsnelheid uitgeprobeerd? grinning smiley

Leuke aankoop, proficiat! Nu heb je een dierentuin én drie cijfers. drinking smiley
Erg leuke aanwinst!! Mooie foto's ook. Wit staat hem goed!
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.