Renault15.17: Alpine, R15, R17 en twee maal R20 TS

Gepost door Renault15 17 
Heel mooi geworden! Ook al waren de auto's die je wel mee kon nemen naar Boxtel zeker geen straf (allebei erg mooi) hier zijn we toch wel nieuwsgierig naar.
Leuk je gesproken te hebben.
Ja de Renault 20 is meer EMW dan mijn andere auto's. grinning smileywinking smiley
Gisteren is de R20 APK gekeurd. Goedgekeurd wel te verstaan. grinning smiley Wel met het advies de linker bovenste fuseekogel te vervangen en de olielekkage bij de benzinepomp op te lossen maar we kunnen eindelijk rijden.......
Eh, oh nee, toch niet. De eigenaar heeft nog steeds de papieren niet op orde dus ik kan de auto nog niet overschrijven. sad smiley Om de zaak vlot te trekken, heb ik (op verzoek van de eigenaar) eergisteren een nieuw kentekenbewijs bij de RDW aangevraagd. Volgende week ga ik naar hem toe, hopelijk kunnen we dan deze laatste hobbel nemen.
Olielekkage bij de brandstofpomp? Apart.
Ivanov

Een mechanisch aangedreven brandstofpomp op de motor vermoed ik zo.. Die staat inderdaad in verbinding met het smeercircuit. Maar inderdaad moet je even 2x lezen; je verwacht het niet zo snel.
Renault15 17
Gisteren is de R20 APK gekeurd. Goedgekeurd wel te verstaan. grinning smiley Wel met het advies de linker bovenste fuseekogel te vervangen en de olielekkage bij de benzinepomp op te lossen maar we kunnen eindelijk rijden.......
Eh, oh nee, toch niet. De eigenaar heeft nog steeds de papieren niet op orde dus ik kan de auto nog niet overschrijven. sad smiley Om de zaak vlot te trekken, heb ik (op verzoek van de eigenaar) eergisteren een nieuw kentekenbewijs bij de RDW aangevraagd. Volgende week ga ik naar hem toe, hopelijk kunnen we dan deze laatste hobbel nemen.

Gefeliciteerd! Nog even de "governmment red-tape" zoals ze in de USA zeggen en dan gaan genieten.
Engineer2
Ivanov

Een mechanisch aangedreven brandstofpomp op de motor vermoed ik zo.. Die staat inderdaad in verbinding met het smeercircuit. Maar inderdaad moet je even 2x lezen; je verwacht het niet zo snel.

Inderdaad mechanisch aangedreven. Rechtstreeks op de onderliggende nokkenas als ik het goed heb. In ieder geval op een slecht bereikbare plek onder het inlaatspruitstuk gemonteerd.
Engineer2
........ je verwacht het niet zo snel.

Toen ik dit schreef, besefte ik niet eens dat er ook andere brandstofpompen zijn dan mechanisch aangedreven. grinning smileybig smile smiley
Vanmiddag wat foto's met het mobieltje gemaakt bij de hobbyloods (die inmiddels "Retrault hobbygarage" gedoopt is).
Helaas scheen de zon nogal fel maar toch wel leuk vond ik zelf:

En tot slot, volgende week gaat de carrosserie van de R15 naar de spuiterij. thumbs up
Vandaag heeft een vriend van me geholpen bij het verwijderen van een oud alarmsysteem en de bijbehorende bedrading. Dit kwam er uit:
eye popping smiley
En toen had ik er ineens twee....grinning smiley

Met de vorige eigenaar was de deal dat ik allebei zijn R20's zou ophalen, hij had de ruimte nodig en ik kon ze voor een zeer redelijke prijs krijgen. Maar voordat ik de groene zou gaan halen, wilde ik de rode rijdend en met APK hebben. Dus zit er tussen het ophalen ongeveer vier maanden. Inmiddels is duidelijk dat de groene niet meer gered gaat worden. Dus nu even beraden wat er allemaal af en uit gehaald moet worden alvorens het restant de sloop op te duwen.
Leuk! Niet alles is te redden natuurlijk. Altijd handig, een lading onderdelen.
Mooie set auto's , mijn vader reed vroeger in een Renault 20 TL , wat was die slecht tegen de roest bestand. Na 4 jaren kwam er bij de achterklep al roest tevoorschijn winking smiley

Als je nog een Renault wil toevoegen bij je reeds indrukwekkende collectie, bij de Sloperij in s"Gravenland, bij van Rijn staat al een half jaar een blauw metallic Renault 30 TX geparkeerd, naar ik begreep kwam die uit een parkeergarage in A'dam waar hij lang gestald heeft gestaan.

Papieren moest er nog bij komen, als je interesse hebt kan ik wel een aantal foto's posten die ik gemaakt heb, geen noemenswaardige roest te zien !

Edit , hierbij een foto ,
Gave wagen! Ziet er netjes uit!

Voor het gemak heb ik de reclame maar even weggehaald.

Ivanov
AutoWeek Moderator

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30-06-2019 11:02 door Ivanov.
Seth 9716535
Gave wagen! Ziet er netjes uit!

Je spam is subtiel maar niet subtiel genoeg.... big smile smiley

Daarom heb ik die maar even weggehaald winking smiley

Ivanov
AutoWeek Moderator

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30-06-2019 11:03 door Ivanov.
Altijd fijn om een donor te hebben; zeker met zo'n zeldzaam geval als de R20.
Ik moest even terug zoeken naar je R15 (het zegt me ook helemaal niets dat model) maar alweer een paar pagina's terug stond er nog een foto big smile smiley
Is het een voorloper van de R17 of een iets kleinere versie ervan? Heel fijn dat moment als de auto dan eenmaal gespoten en wel weer terug komt. Je bent dan toch al ruim voorbij de helft.
De 15 was de wat lichter gemotoriseerde versie, de 17 de wat sportievere. Uiterlijk onderscheid: de achterste zijruiten, voor de rest vrijwel hetzelfde. Een beetje als het verschil tussen de 20 en de 30. Google maar 'ns! winking smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.