Renault15.17: een nieuw hoofdstuk, een R20 TS gekocht.

Gepost door Renault15 17 
Fantastische foto's en dan vooral de R30 TX, en die R11 Turbo's en die Avantimes en en ...

Wat een mooi merk met een heritage aan klassiekers thumbs up
Wat ik ook heel leuk vond, waren de bezoekers die met "vreemde" klassiekers gekomen waren. Zo zag ik een B-Kadett, een Visa van de eerste serie, een DS en Ami, en deze Japanse "R17":

Mitsubishi Celeste:
20160910_135257 by Dave Vrijaldenhoven, on Flickr
Mooi evenement ook.

Ik heb nog heel lang in dubio gezeten zondag te gaan, maar uiteindelijk nog teveel te doen. Wel erg mooi wat er allemaal stond gezien de foto's.
En ja die Avantime, echt een klassieker, je moet ervan houden maar wat een prachtige wagen.
Ik had ook wel willen gaan, maar de data vielen precies in het begin van de vakantie naar Denemarken met alle voorbereidingen... Volgende keer misschien...
Jammer Ivanov maar je kan niet alles. En ik ga er vanuit dat er in 2018 weer een Renaultoloog Festival is.
Renault15.17
Jammer Ivanov maar je kan niet alles. En ik ga er vanuit dat er in 2018 weer een Renaultoloog Festival is.

Is het om de twee jaar dan?
Ja tot nu toe wel. De organisator houdt nog even een slang om de arm, maar ik ga er vanuit dat het in 2018 weer is. Via de website www.renaultoloogfestival.nl kan je de aankondiging volgen.

Overigens heb ik op het festival nog een nieuwe koplamp (grootlicht) op de kop getikt. Met geel glaasje. Van de week zal ik eens in mijn voorraad kijken of ik nog een mooie tweede heb, want de spiegels van de lampen die nu gemonteerd zitten, beginnen wat te corroderen.

Een ander klusje wat al langere tijd op de planning stond, is het vervangen van de radiateur. Ik heb al langer de indruk dat de doorstroming niet optimaal meer was en sinds vorige zomer staat de temperatuurmeter ook duidelijk hoger dan daarvoor.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25-01-2017 21:57 door Renault15.17.
Mijn persoonlijke situatie (in juni sluit het bedrijf waar ik werk, schoonmoeder die uitzaaiingen heeft, vrouw die niet meer happy is op het werk) heeft er toe geleid dat ik weer eens ben gaan reflecteren wat ik het liefste doe. En dan kom ik al weer gauw uit bij (mijn) oude Renaultjes. En dus ga ik nu eindelijk eens werk maken van de restauratie van de R15. De carrosserie gaat in februari of uiterlijk in maart naar de stralerij en daarna gaat de carrosserie voor het (resterende) laswerk naar een restauratiebedrijf. Dan kan ik ondertussen wat componenten aanpakken. Denk aan de wielophanging, dashboard, kachel(huis) enzovoort.

In ieder geval ben ik de laatste weken al weer aardig opgeschoten. En op dit moment is het ook gewoon lekker om na een dag werken, gewoon met het verstand op 0 lekker de lak af te steken van de carrosserie.

20170124_213827 by Dave Vrijaldenhoven, on Flickr
Oei, dat is inderdaad een heftige situatie. Sterkte daarmee. Gelukkig weet je dit om te zetten in iets positiefs, ben echt heel benieuwd hoe hij gaat worden!
Sterkte ermee dan! Maar ook hier heel benieuwd hoe die word.
Sterkte. Hoop dat je wat afleiding kunt vinden in je project.
Pfff... de mindere berichten, gelukkig kan je je hoofd even leegmaken met je hobby en voor de rest vooral sterkte! thumbs up
Pff, dat zijn een stel minder leuke berichten op een rij. Heel veel sterkte ermee, hopelijk kan de autohobby toch een klein beetje voor afleiding/verzachting zorgen.
Gelukkig heb ik al wel een nieuwe baan per 1 juni. Dus dat is een zorg minder. En mijn vrouw is een scholingstraject gestart wat natuurlijk ook heel positief is, maar dat kost naast haar huidige baan wel heel veel uren.

De autohobby biedt inderdaad lekker afleiding. Helaas staat de hobbyschuur niet aan huis, dan kon ik nog wat makkelijker uren maken. Maar het gaat goed komen. Ik heb onder andere hulp van deze vriend die zijn R17 restaureerde: Uw garage: Renault 17 TL Découvrable
Voorjaar! Het liefste had ik dit weekend weer naar de Salon van Reims gegaan, maar dat zat er dit jaar even niet in. Dus op zaterdag nog maar wat aan de R15 gedaan (ja ik loop alweer wat achter eye rolling smiley ) en vandaag, met dit heerlijke weer, de Alpine maar weer eens meegenomen voor een ritje.

20170312_162843 by Dave Vrijaldenhoven, on Flickr

Onderweg toerend, besloot ik naar een vriend in Eindhoven te rijden. En na een kop koffie zat ik ineens in zijn auto en hij in de Alpine en kon mijn zoon een foto maken van mijn eigen Alpine die voor ons reed. Erg leuk om je eigen auto zo eens te zien rijden.

En dan nog de quizvraag: rara, in welke auto rijd ik?

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12-03-2017 21:01 door Renault15.17.
Wauw wat blijft zo'n Alpine een geweldig en uniek apparaat om te zien. Of ja, op de foto dan want ik geloof niet dat ik er ooit een (zover ik kan heugen) in het echie ben tegengekomen nut smiley

En de auto waarin je rijdt, ik heb totaal geen idee, kan werkelijk alles zijn, de foto geeft niet echt iets prijs. Ik zeg een Volkswagen Polo? tongue sticking out smiley
Je rijdt in een R5 Turbo, en ik gok een Turbo 2.
Vorm van dashboard was een goede indicator (die verticale strepen) en bij het inzoomen zie je het naar achter gericht luchtrooster in de motorkap.
Helemaal goed Dagdromer!

Twee auto's uit dezelfde fabriek, de Alpine fabriek in Dieppe. En uit hetzelfde tijdperk en met hetzelfde vermogen (160 pk origineel), maar qua karakter zijn ze o zo verschillend. Allebei heerlijk om te rijden, maar heel verschillend.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12-03-2017 22:09 door Renault15.17.
Wauw! wat een heerlijke combo zegeye popping smiley

die Renault 5 is echt geweldigsmiling bouncing smiley
dubbel..

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16-03-2017 23:10 door schumi1986.
Afgelopen zondag even naar de RTC/CRS openingsmeeting in Kampen gereden met de Alpine. Veel mooie auto's gezien en veel bekenden gesproken. Alleen niemand van dit forum geloof ik....

Foto's:

Prachtige en uiterst zeldzame Renault R15 GTL (fase 2):

20170402_142005 by Dave Vrijaldenhoven, on Flickr

Hoewel het merendeel van de auto's op deze meeting een RS, GT, Turbo of Gordini badge hebben, zijn er elk jaar ook weer wat leuke klassiekers:

20170402_134353 by Dave Vrijaldenhoven, on Flickr

20170402_142125 by Dave Vrijaldenhoven, on Flickr

Er waren 3 Alpine's V6 GT en we vonden het leuk om die even naast elkaar te zetten:

20170402_155429 by Dave Vrijaldenhoven, on Flickr

20170402_155700 by Dave Vrijaldenhoven, on Flickr

Erg leuk om te zien dat ze alle drie heel verschillend zijn. De grijze en de middelste (mijn auto) zijn allebei volledig origineel, maar er zit wel twee bouwjaren verschil tussen ('85 om '87). En dat levert talloze verschillen op. Uiterlijk valt natuurlijk het typeplaatje bij de '85er modellen op, dat verdween al in 1986. Bij mijn auto zit er simpelweg een sticker op de achterbumper. Ook de achterspoiler is anders, de eerste V6 GT modellen hadden daarin een kleine luchttoevoeropening, maar kort na de introductie van de V6 Turbo, waarbij dat gat veel groter was, is dat op alle modellen toegepast. Zo'n zelfde weg is bewandeld bij de afdekplaat van de motor. Initieel had de V6 GT een eigen, lagere afdekplaat, maar toen de V6 Turbo eenmaal op de markt was, werd de hogere motorafdekplaat de standaard en dus ook op de V6 GT gemonteerd. Aan de voorkant valt op dat de kofferdeksel op mijn auto twee gravures kent, deze wijziging zorgde voor meer stijfheid in de polyester plaat en werd vanaf modeljaar 1987 ingevoerd. Tenslotte hebben de eerste GTA's nog een pantograaf (extra armpje) op de linker ruitenwisser. Het effect daarvan was blijkbaar zo gering dat die in het geheel vervallen is en dus op mijn auto niet meer op zit.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-04-2017 22:36 door Renault15.17.
Ik heb, voor het eerst, inderdaad de openingsmeeting overgeslagen. Overigens was NicoGTR hier van het forum er wel, maar vooral veel aan het regelen. Zie zijn topic smiling smiley

Wat ik zo overal op de foto's langs heb zien komen stond het weer bomvol vele liefhebbersauto's (en wat van die verbouwprojecten waar ik geen fan van ben winking smiley )
Er stond voor ieder wat wils en zo veel gaaf spul! En dan het weer wat ook echt ideaal was! Ik ben verbrand en alles maar wat een gave dag was dat!
Erg leuke meeting altijd inderdaad. Voordeel is ook dat het super laagdrempelig is. Je komt als je zin hebt en gaat als je zin hebt. Geen inschrijving of aanmelding. Je kan zondagmorgen nog besluiten of je wel/niet gaat.

Vanavond weer wat uurtjes besteed aan de carrosserie van de R15. Wordt tijd dat deze naar de straler gaat.
Zo vandaag weer een verse APK keuring op de Alpine. Er werd ook een steekproef op gedaan, maar dat was (uiteraard spinning smiley sticking its tongue out ) geen probleem. In het afgelopen jaar heb ik maar net 1.000 km met de Alpine gereden. Het gemiddelde per jaar ligt duidelijk hoger, in 6 jaar tijd heb ik er toch 15.000 km bij gedraaid. Ze zal met die 112.000 km op de klok nu wel lekker ingereden zijn denk ik...... grinning smileydrinking smileygrinning smileywinking smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11-04-2017 21:53 door Renault15.17.
Tijd voor weer een update. Met de Alpine maken we af en toe nog eens een ritje, de R17 is dit jaar alleen nog maar naar de R15/17 meeting en een rit in Velp geweest, verder nog helemaal niet mee gereden. sad smiley

Maar het gaat gelukkig weer vooruit met de restauratie van de R15. In april is de carrosserie dan uiteindelijk helemaal gestraald.

20170428_154612 by Dave Vrijaldenhoven, on Flickr

20170505_145403 by Dave Vrijaldenhoven, on Flickr

De rest van het laswerk heb ik uitbesteed en dat vordert ook gestaag, zoals hier een nieuw binnenscherm RV:

SAM_3613 by Dave Vrijaldenhoven, on Flickr

SAM_3624 by Dave Vrijaldenhoven, on Flickr

Zelf ben ik bezig de wielophanging weer in orde te krijgen. Bij het opbouwen daarvan kom je er dan achter dat je toch nog wat delen mist, of in ieder geval nog niet onderhanden hebt gehad.

De achterbrug, deze is inmiddels wel wat verder, maar de spiraalveren moeten nog gestraald, geschopeerd en gepoedercoat worden.
20170610_164230 by Dave Vrijaldenhoven, on Flickr

Tenslotte wilde ik deze foto nog delen. Tijdens onze vakantie in de Jura afgelopen juli zagen we deze Renault R15 TL staan in Clairvaux-les-Lacs:
20170717_111655 by Dave Vrijaldenhoven, on Flickr

(ik heb maar niet gevraagd of die te koop was.......smiling smiley )
De liefde voor 't merk zit diep, zo te lezen thumbs up
Restauratie wordt grondig aangepakt thumbs up
Het bij elkaar zetten van de drie Alpine V6 GT's vorig jaar (zie de foto hierboven) was de trigger. Sinds 2004 heb ik geen auto evenement meer georganiseerd, maar dit jaar organiseer ik voor de Alpine Renault Nederland Club (arcn.org) een dag voor de Alpine GTA en A610.

Vandaag de laatste puntjes op de i gezet, en via de club zijn de uitnodigingen en inschrijfformulieren verstuurd. Ik hoop op een opkomst van tussen de 15-20 Alpine's.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27-04-2018 22:24 door Renault15.17.
Mooi dat dit soort dingen worden georganiseerd, de Alpine Renault verdient het als auto natuurlijk ook!
Top ! Dank je wel.

Iedereen is van harte welkom om 's morgens bij het Bomenpark in Heesch te komen kijken. Maar uiteraard is deelname voorbehouden aan bezitters van een Alpine GTA of A610. Kun je 's morgens niet, dan zou je aan het einde van de middag (ca. 16:30 u) nog bij Hotel v.d. Valk in Uden kunnen komen kijken.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29-04-2018 12:09 door Renault15.17.
Het was een heerlijke dag zondag. Behoorlijk vermoeiend maar ik heb genoten, net als de deelnemers begreep ik. En dat is toch het belangrijkste.
Plaatjes:

IMG_0594 by Dave Vrijaldenhoven, on Flickr

IMG_0560 by Dave Vrijaldenhoven, on Flickr

IMG_0649 by Dave Vrijaldenhoven, on Flickr

IMG_0682 by Dave Vrijaldenhoven, on Flickr

IMG_0741 by Dave Vrijaldenhoven, on Flickr
(had ik hier een heel verhaal geschreven, is mijn sessie verlopen moody smiley De exacte tekst ben ik vergeten, vul ik wel weer aan als het weer op komt)

Dan maar even heel kort: afgelopen vrijdag de sleutel gekregen van mijn eigen, nieuw hobby loods. Een lang gekoesterde wens die eindelijk uitkomt. Lekker veel ruimte om mijn auto's te stallen, en er een echte werk- en hobbyruimte van te maken.

In aanbouw:
20180926_193330 by Dave Vrijaldenhoven, on Flickr

Vanmorgen en werkbank in elkaar gezet:
20181202_115221 by Dave Vrijaldenhoven, on Flickr

De komende tijd verder inrichten en aankleden. Een zoldertje voor de onderdelenopslag en met pantry. Elektra laat ik installeren en daarna de 2-kolomsbrug plaatsen en vervolgens mijn auto's, onderdelen en toebehoren verhuizen.
Gaaf, mooie ruimte thumbs up

Staat die Alpine nou op van die rollers?
Ja de Alpine staat op 4 van die "movers". Die komen nu wel van pas. Want eigenlijk wil ik er nu nog geen auto hebben staan aangezien er nog heel veel verbouwd moet worden. Volgende week komt er een hoogwerker voor de verlichting aan het plafond en een zaagtafel voor de timmerman die het tussenvloertje met me maakt en dan staat een auto altijd in de weg. Die movers maken het dan mogelijk om de Alpine simpel daar weg te zetten waar die het minst in de weg staat.
De reden dat de Alpine daar al staat is de kwart-tarief regeling. Ik moest afgelopen vrijdag (30-11) kiezen, of nu meteen naar de nieuwe hal rijden of tot maart wachten.
Mooi man. Dat knutselt lekkerder dan op straat thumbs up
Prachtig!! En dan kan je zeker onder hefbrug door om naar de achterkant te komen?
Niet per se er onder door. Als er geen auto op staat winking smiley, rij je gewoon tussen de staanders door. smiling smiley
Renault15.17
Ja de Alpine staat op 4 van die "movers". Die komen nu wel van pas. Want eigenlijk wil ik er nu nog geen auto hebben staan aangezien er nog heel veel verbouwd moet worden. Die movers maken het dan mogelijk om de Alpine simpel daar weg te zetten waar die het minst in de weg staat.

Ik kan ze in mijn hal niet gebruiken maar ik was altijd wel nieuwsgierig of je inderdaad makkelijk in je eentje zo een auto kan verplaatsen smiling smiley
Mooi man, veel plezier van je bedrijfsunit. Dit zijn de betere mancaves. winking smiley
Zelf heb ik een soortgelijk pand en er erg veel plezier van. Ook met o.a. brug en entresol.
Geweldige sleutelruimte annex stalling. Ik zou er een bed neerzetten en nooit meer thuis zijn geloof ik....
Ik ben echt wel een beetje jaloers...coole wagens..coole ruimte!
Aj Aj! Ik dacht overal aan gedacht te hebben..... een bed, dat ben ik vergeten. grinning smileyspinning smiley sticking its tongue out
Erg mooi, proficiat!

Wat zijn eigenlijk de afmetingen (bxhxd) en hoeveel auto’s hoop je er praktisch te kunnen stallen zodat het allemaal nog wat doenbaar blijft? Super handig dat je er nog een vliering in kan maken om plaats te winnen voor onderdelen. Dat is een aankoop waar je veel plezier aan zal beleven thumbs up
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close