vertmaori: 2015 Volvo V40 T2 Ocean Race en 2018 Kia Picanto GT-Line 1.0 T-GDi, eerste showroomfoto's, kenteken bekend

Gepost door vertmaori 
De V40 is bijna 3 jaar in bezit, wat een heerlijke auto om te rijden.

Pagina 9 met info over opvolger van de tegenvallende Ignis: Picanto besteld

24 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11-10-2018 10:29 door vertmaori.
Ah eindelijk een topic grinning smiley

Ziet er goed uit, zowel de Mégane als de 500C. Heerlijk karretje met het juiste 'torretje' voorin. thumbs up
De Mégane laatst nog zien staan overigens. smiling smiley

Op de kleur na perfect uitgevoerd drinking smiley
Ha die Tom, ik wist dat je over de kleur een opmerking zou maken big smile smiley. Ben laatst nog bij jou in de straat geweest, Twingo stond er, Clio niet. Mijn Megane stond zeker derde kerstdag bij mijn zus voor de deur...
Beide uitvoeringen zijn helemaal top, ook qua kleur thumbs up. 80% van Nederland rijdt al in een saaie kleur grijs, zwart of blauw.

Was de Mégane niet met beige interieur leverbaar? Dat zit meestal in de Privilège uitvoeringen bij Renault.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-01-2011 11:48 door BMdoubleyou.
Bij ons achter dus? Anders zijn ze niet of nauwelijks zichtbaar vanaf de doorlopende straat drinking smiley
Was dat derde kerstdag voor het laatst? Ik meen ergens dit jaar ook nog smiling smiley

Overigens, telkens als ik een rode III Estate tegenkom rem ik weer even af.
Ga nu je kenteken maar eens even onthouden denk ik, dan zwaai ik tenminste op tijd winking smiley

En tja, rood zou niet mijn keus geweest zijn, maar als ik zo ook de kleur van de 500C erbij bekijk ligt dat in hetzelfde straatje. Lekker opvallend big smile smiley
Je 500-tje valt me eerlijk gezegd een (heel klein!!!) beetje tegen.
De chromen spiegelkappen ben ik geen fan van.
Ik denk trouwens dat er voor het dakje mooiere kleurencombinaties te vinden waren bij het azurro capellini volare dan deze ...
En om heel eerlijk te zijn vind ik de donkere sport-velgen iets mooier dan de zilveren.

Maar ja,
de zomervelgen zijn dan weer schitterend,
en het lederen interieurtje de max thumbs up

Have fun
(of net als bij mij),
fun voor moeder de vrouw ...
@BRG: De chromen spiegelkappen zijn in NL standaard op de Rock uitvoering. De Rock uitvoering is pas sinds vorige week te bestellen met een zwart dak. In de showroom stond een Lounge in azzurro volare met zwart dak. Mijn vrouw was blij dat ze een licht (creme) dak heeft op haar 500C in deze kleur.

De donkere velgen vonden en vinden wij ook mooier (zoals onder de 500 van BRG). Die heb ik alleen bij de Fiatdealer kunnen vinden, het prijsverschil werd dan wel erg groot. Wij hebben nu voor deze LM velgen met winterbanden 700 euro betaald. De dealer vroeg voor de donkere exemplaren ruim het dubbele.... dat is geen keus meer. Ze zijn mooier, maar geen 750 euro meer waard.
Ik vind dat beige dak juist erg goed staan, zeker door de kleur van het interieur. Zwart is al meteen weer wat saaier.
@BMdoubleyou: zoveel mensen, zoveel smaken.

Megane was inderdaad ook met beige interieur leverbaar. Maar met kids en ikzelf dia altijd een spijkerbroek draagt niet echt praktischbig smile smiley. Heb het ooit in een auto gehad: nooit meer, ik bleef de binnenkant schoonmaken. Maar het blijft wel mooi om te zien...
Eindelijk een topic over de Megane!

Wat een mooie kleur overigens. Ik vind de voorkant van de Megane echt foeilelijk (sorry), maar in deze kleur is het wat meer gecamoufleerd. En sowieso maakt het het straatbeeld weer wat fleuriger, tussen al dat grijze en grauwe blik. En ook erg mooi uitgerust!

En dan de Fiat! Ik moet zeggen, ik zie opvallend veel 500C's rijden, vooral rode en witte exemplaren. Maar deze blauwe is weer lekker fleurig en ook de kleur van het dak staat 'm goed vind ik. Alleen dat interieur.... De stoelen zijn prachtig bekleed, het dashboard heeft een leuke kleur en ook het stuur ziet er geinig uit zo... Maar niet in combinatie met elkaar! Vind het iets te druk om eerlijk te zijn. Maar verder ziet 'ie er erg goed uit!

Gewoon een leuk en mooi wagenpark!
Ik vind de 500c echt helemaal geweldig! Vernieuwende technologie in een aantrekkelijk jasje zonder dak voor een schappelijke prijs.
Ik vind de Mégane juist prachtig, vooral de kleur die zou ik ook wel nemen, alleen het interieur had ik dan anders gekozen met een lichtere kleur leer.
Ik ben niet zo'n fan van Fiat en vind die kleur weer niet iets wat ik zou kiezensad smiley.
Het is niet mijn kleur maar de Megane is wel een mooie en in dit geval mooie rijk gevulde uitvoering.

Onze Megane kan ik vrijdag ophalen maar we moeten het helaas zonder wat opties stellen zoals de Xenon het leer de electrisch verstelbare bestuurdersstoel de Arkamys 3D en het panoramadak sad smiley
We hebben wel oa dezelfde 17" velgen, die staan iig mooi smiling smiley

De Fiat is een grappige auto en heeft zeker wel wat, heb ik verder niets over te melden.
Erg mooie auto's thumbs upthumbs up
Vooral de Megane. Ik vind alleen de rooie kleur op de foto's wat flets overkomen, maar irl vind ik die kleur wel goed. Is wat anders als grijs en zwart.
De is ook een grappig karretje. Ben niet zo'n Fiat-fan, maar dit is een leuk wagentje.
Mooie wagens man!!!
Ik zou wel eens willen weten waar je die prachtige Megane weg hebt.grinning smiley
Als je zo tevreden bent moet het wel een goede dealer zijn.

Gr Chris
Wat een ontzettend leuke 500!
Helemaal goed, qua uitvoering en zeker qua kleur en cylindersthumbs up

Have fun!
Mooie Renault Megane heb je genomen in een erg fijne uitvoering. Overings vind ik de rode kleur hem niet verkeerd staan.

Ben benieuwd naar jouw ervaring met de 2-cilinder twin-air. Hoe rijdt dit nauw? Ook omdat je aangeeft hem al een oppeper te willen geven met wat extra vermogen en koppel.

In ieder geval veel plezierige kilometers in beide mooie auto's.
De TA in de Fiat rijdt prima, tot nu toe staat het verbruik op 5,8l op 100km. Bij ons is het redelijk heuvelachtig, de Eco-modus is dan soms net niet lekker. Squadra past dit aan. Je hebt in Eco-modus dan net wat meer koppel en pk's tot je beschikking. Voor 420 euro krijgt de TA dan een kuurtje.
Ik vind de 500 leuk en die Mégane ook prachtig zo, mooie uitvoering en kleur. Maar een dissonant(je): die pook is groot/hoog eye popping smiley
Die Mégane is echt schitterend, lekkere kleur + uitvoering. De 500 is niet helemaal mijn smaak, maar zolang je vrouw er blij mee is thumbs up
De opmerking dat de automaatpook hoog is, heb ik vaker gelezen (ook in het Meganetopic bij nieuwe auto's). Ik heb dus een week of 3 terug eens een meetlint gepakt en gekeken wat het verschil is. Tot mijn eigen grote verbazing is de normale pook van een 1.4TCe handgeschakeld een halve cm hoger! Blijkbaar lijkt de automaatpook zo hoog omdat er niet zo'n pookhoes omheen zit. Gevalletje optisch bedrog.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25-01-2011 15:57 door vertmaori.
vertmaori
De opmerking dat de automaatpook hoog is, heb ik vaker gelezen (ook in het Meganetopic bij nieuwe auto's). Ik heb dus een week of 3 terug eens een meetlint gepakt en gekeken wat het verschil is. Tot mijn eigen grote verbazing is de normale pook van een 1.4TCe handgeschakeld een halve cm hoger! Blijkbaar lijkt de automaatpook zo hoog omdat er niet zo'n pookhoes omheen zit. Gevalletje optisch bedrog.

Meten is weten cool smiley
Erg mooie Mégane, en guitige auto die Fiat.

Rijdt zo'n CVT nog een beetje? Ik heb geen idee hoe dat rijdtsmiling smiley.

Veel plezier er mee winking smiley.
vertmaori
big smile smiley
Leuke auto's allebei. Leuke kleuren, goede uitvoeringen.
Mooi wagenpark!
@il girasoli: een CVT rijdt heerlijk ontspannen. In het begin even wennen hoe je er mee moet rijden. Als je rustig optrekt gaat alles erg soepel en zonder lawaai. Grootste voordeel is dat je totaal geen schokken hebt. Nadeel: als je een keer flink wil gassen schiet de motor naar 6500 toeren. Auto gaat dan versnellen terwijl het toerental fors zakt: rare gewaarwording. Na 2 weken weet je niet beter en weet je met welke stand het gaspedaal het beste accelereert. Nog een voordeel: ik rijd fluitend 1 op 12 a 13, met een 1.4TCe moet je akelig voorzichtig rijden om dat te halen
Mooie auto's en lekkere kleurtjes!!

Het leer in de 500c vind ik gaaf, maar op de foto's lijkt t naar mijn idee niet zo lekker te staan bij het blauw. Verder top!!
vertmaori
@il girasoli: een CVT rijdt heerlijk ontspannen. In het begin even wennen hoe je er mee moet rijden. Als je rustig optrekt gaat alles erg soepel en zonder lawaai. Grootste voordeel is dat je totaal geen schokken hebt. Nadeel: als je een keer flink wil gassen schiet de motor naar 6500 toeren. Auto gaat dan versnellen terwijl het toerental fors zakt: rare gewaarwording. Na 2 weken weet je niet beter en weet je met welke stand het gaspedaal het beste accelereert. Nog een voordeel: ik rijd fluitend 1 op 12 a 13, met een 1.4TCe moet je akelig voorzichtig rijden om dat te halen

Lijkt me inderdaad erg prettig rijden. Stuk comfortthumbs up.

De 1.4 TCe is inderdaad erg onzuinig.
CVT is dus combi van meerdere positieve punten.
De 1.4 TCe130 is net zo onzuinig als zijn grote broer, de 2.0TCe180. Wordt in Frankrijk volgens mij wel naar een oplossing gezocht.

Tja CVT, zelf ook nooit mee gereden eerlijk gezegd, eerste gevoel: nee, liever schakelen of flipperen smiling smiley
Beide erg nette auto's!thumbs up
Ik vind de Megane al sinds de lancering een stuk mooier als zijn concurrenten en in deze uitvoering is hij ook nog eens erg dikthumbs up

Ook de 500C staat er erg netjes bij, op beide auto's is op de uitrusting niet bezuinigt en dat ziet er dik uit!
Wij houden beiden van een dik aangeklede auto. Liever een iets kleinere, maar luxe auto dan een grote bak in crisisuitvoering. Dat je voor de luxe bij inruil maar een fractie terug ziet nemen we op de koop toe. We hebben dan wel de tijd dat we in de auto hebben gereden genoten van de luxe.
Gisteren is de 500C al teruggeweest naar de dealer. Het Blue & Me systeem (o.a. carkit) deed niets anders dan kraken. Bleek een bekend probleem te zijn. Nieuwe mic ingebouwd en één of ander kastje vervangen. Software opnieuw geïnstalleerd en alles draait zoals het hoort. Bij 1 op de 2 Fiats 500 schijnt dit probleem voor te komen. En de fabriek doet er niets aan, dat moeten de dealers cq monteurs maar oplossen.
Het eerste 'karakter' trekje is er dus? grinning smiley winking smiley

M'n collega's 500 had ook problemen met dat systeem, tot een compleet uitvallend display aan toe.
Die werd vervangen en nu ook alles goed meen ik.
adinsx
Het eerste 'karakter' trekje is er dus? grinning smiley winking smiley

Hier ook het eerste karaktertrekje met de azurro capellini volare.
Afstandsbediening werkt niet meer.
Vriendinlief dacht dat batterijtje plat was, maar ik gaf haar formeel verbod zelf een ander te steken (kan toch niet na amper 2 maanden).
Zij dus vandaag naar de garage ...
Schampere reactie achter de balie (vrouwen en lege batterijtjes).
Na kwartier passeert technicus naar de wagen,
Probeert de deur ... niks,
probeert de koffer ... niks,
nieuw batterijtje leverde niks op.
Big problems dus ...
Wagen moet met de twee sleutels binnen voor herprogrammeren ... sad smiley
Zie nu de foto's pas. Wat een mooie combinatie, alle kleuren passen simpelweg perfect.
@adinsx: we waren er met z'n allen, jongste van m'n zus was jarig. 4 man in de 500C: mijn vrouw achter het stuur, m'n moeder op de passagiersstoel, zoon van 8 achterin en ik ook achterin. Viel best mee met m'n 1,89 meter. Is voor een half uurtje goed te doen. Zwager had de auto nog niet gezien (was telkens in het buitenland als we daar waren, dat krijg je met vliegers).

500C gaat weer terug naar de dealer: weer de storing met Blue&Me, ze gaan nu de hele module vervangen...
Heb je me ook nog tegemoet zien komen?

Jullie zaten met een paar mannen in de 500C en kwamen van de rotonde af richting je zus.
Ik zwaaien, maar of je me zag? tongue sticking out smiley
Wat met de RS, die zou je toch op moeten vallen tov de Twingo haha.
adinsx
Heb je me ook nog tegemoet zien komen?

Jullie zaten met een paar mannen in de 500C en kwamen van de rotonde af richting je zus.
Ik zwaaien, maar of je me zag? tongue sticking out smiley
Wat met de RS, die zou je toch op moeten vallen tov de Twingo haha.

Ik zag je op het allerlaatste moment, was te laat om te zwaaien. Was tegen 15 uur... We kwamen terug van even de Fiat in D uit laten. Plankgas toch 185km/u op de teller met 3 volwassen er in. big smile smiley De TA zuipt dan wel als een tempelier. In april gaat de TA naar Squadra-tuning in Nunspeet voor wat extra koppel en wat extra pk's. Dan wordt ook de Eco-stand aangepast. Squadra is het bedrijf van Stephan Lenior, die ook die Alfa GTV Bimotore heeft gebouwd die hier opde site staat en recent in de Autoweek stond.
Ik zweerde dat ik je net inhaalde. Exact dezelfde auto, ook bij Arend vandaan, alleen KPP op het kenteken en een schone blondine achter het stuur. :P
Helaas... ik ben bijna 45 en kaal.... hahaha. Mijn vrouw heeft vandaag de Renault mee, maar ook zij is niet blond te noemen. Ze is wel schoon, vanochtend nog onder de douche gestaan big smile smiley
Hahaha. Ik had ook nergens wat gelezen over een knappe dochter.
Na een tijdje weer eens een update:

Vorige week is de Megane naar de dealer geweest voor een terugroepactie. Een kabel van de stuurbekrachtiging onder de stuurkolom moest vastgezet worden om uitvallen van de stuurbekrachtiging/doorschuren van de kabel tegen te gaan.

De Fiat gaat komende week voor 3 (!) terugroepacties naar de dealer. Er vindt een modificatie aan de turbo plaats, er komt een nieuwe dakregelunit in (huidige exemplaar is al een paar maal gereset en opnieuw ingeleerd) en er moet één of ander afdekkapje in de motorruimte worden geplaatst. Tot slot plaatst men onder garantie een nieuw bovenste afdichtingsrubber bij het achterklepje. van het huidige exemplaar hangt ca. 50 cm los doordat de lijm heeft losgelaten.
50cm = 5cm neem ik aan? smiling smiley

Benieuwd wat de modificatie op de turbo is overigens. Drukregelklepje heb ik laatst iets over gelezen, maar of dat bij de TwinAir was?
Ja inderdaad... En aangezien de A12 vol staat vanaf de Duitse grens, probeer ik nu alvast aan het weekend gevoel te werken.. winking smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.