Peiling
Vier jaar lang post ik al zin en onzin over drie auto's. Welk model draagt jou voorkeur weg?
Deze peiling is inactief. Stemmen is niet langer mogelijk.
Er zijn 26 stemmen ontvangen.
2006 Citroën C3 Pluriel 1.4i Côte d'Azur6

23%
2008 Lancia Musa 1.3 Multijet Platino7

27%
2013 Hyundai Veloster 1.6 GDi i-Catcher13

50%

Autoreview:

'13 Hyundai Veloster 1.6 GDi i-Catcher

Verbruiksmonitor:

'06 Citroën C3 Pluriel 1.4i Côte d'Azur
'13 Hyundai Veloster 1.6 GDi i-Catcher

Eigen auto (2010-...): 2006 Citroën C3 Pluriel 1.4i Côte D'Azur

Hier is 'ie dan, mijn eerste auto! Na flink wat maandjes sparen, en nog wat weekjes zoekwerk heb ik eindelijk mijn keuze gemaakt, gekocht en opgehaald... Zoals je in de titel al kon lezen, is het een Citroën C3 Pluriel geworden! Beetje vreemde auto misschien voor iemand van mijn leeftijd, maar ik ben niet zo'n voorstander van 'normaal' en 'grijs'.

Maar meer over de auto: een nieuwe lag (jammer genoeg) buiten budget, maar een jonge tweedehands was een prima alternatief. De auto die nu op de oprit staat is van november 2006 en er staan 27.000 km op de teller. Zoals je wel kan raden, was het altijd de auto 'erbij' en is hij in prima staat. Volgens de vrij betrouwbare verkoper heeft de auto bijna altijd in Zuid-Frankrijk gestaan waar mevrouw en meneer de 1ste eigenaar een buitenverblijf hadden. De auto is moeten wijken voor een BMW Z4, maar daar ben ik niet rouwig om. Het is tevens een 'édition spéciale', enkel voor de Belgische markt.

De Côte D'Azur was een tijdelijk actiemodel dat van eind 2005 tot begin 2007 is geproduceerd en valt voornamelijk op door zijn lakkleur (als je tenminste niet voor het saaie zilvergrijs, de enige andere optie, koos). Dit bijzonder blauw kleurtje is afkomstig van de C3 'berline' en is verder niet geleverd op een Pluriel. Hij zit tamelijk stevig in de uitrusting (enkel leder ontbreekt, maar dat was niet verkrijgbaar in combinatie met deze serie): automatische airco, cruise control, elektrisch verstelbare, verwarmde en inklapbare spiegels, gekoeld handschoenenkastje, lederen stuurwiel met radiobediening en dan de gebruikelijke logo's, bijzondere matten en zetelbekleding. Als optie zitten er nog de lichtmetalen velgen op die normaal voorbehouden zijn voor de 1.6.

Op dit moment heb ik nog geen serieuze problemen ontdekt. Twee kleine details verdienen wel wat aandacht: de ruitenwissers voor durven af en toe wat te 'schrapen' en de inkapbare sleutel heeft soms wat kuren (wil niet in- of uitklappen). Jammer dat deze twee dingen nu net buiten het volledige jaar garantie vallen (op alles behalve onderdelen onderhevig aan slijtage, zullen ruitenwissers en sleutel wel onder vallen), maar daar passen we wel een mouw aan. Ik heb me ook niet gewaagd aan een volledige ombouw, het dak open en de ruiten naar beneden is het verste waar ik al ben gekomen met dit rotweer.

Voor nu, genoeg gekletst: picture time (2010)!

Familie-auto (2008-2013): 2008 Lancia Musa 1.3 Multijet Platino

En dit is dan het familievervoer, een Lancia Musa uit 2008. Het is de luxe uitvoering, met zowat alle denkbare opties (die er standaard opzitten), zoals: lederen/alcantara interieur, bi-zone automatische airco, elektrisch open panoramadak, elektrische spiegels etc. Bovendien is ze nog uitgerust met een limousine-pack: regen-, licht- en parkeersensoren. Als enige optie zit er nog 16" lichtmetaal onder (dat een opgave is om te poetsen), ipv. de standaard 15". Ik vind het na 2 jaar nog steeds een prachtige (gezins)wagen, maar het is een echte Italiaanse schone, met de nadruk op Italiaans. In de twee jaar dat we 'm al in ons bezit hebben, hebben we vele mooie momenten beleefd samen, maar toch ook enkele mindere...

- na ongeveer 1 jaar en 25.000 km begon de versnellingsbak stroever en stroever te werken. In 5de raken was een echte opgve en bovendien was terugschakelen op de autosnelweg ronduit gevaarlijk (wou soms gewoon niet meer in versnelling). Uiteindelijk bleek, na veel discussie met de dealer (meer daarover later) dat de hele bak naar de knoppen was (auto wordt 80% van de tijd door mijn moeder bestuurd en die rijdt echt niet gek, hoor). Onder garantie vervangen (kost om en bij de € 2500). Ik hoop dat dit een eenmalig fenomeen is en de bak niet om de twee jaar versleten is.

- in november dook het tweede probleem op. We dampten op onrustwekkende wijze aan. Opnieuw mee naar de dealer, waar ze er ons van verzekerden dat dat 'normaal' was. Met het opkomen van de zomer (en de enorme hittegolf van eind mei) werd ons toch wel duidelijk dat die airco echt niet in orde was. Opnieuw mee naar de dealer, waar men ons fijntjes meldde dat er inderdaad wat aan scheelde (de katalysator was in zijn geheel stuk- kost € 900) en dat het net (twee weken) buiten garantie lag. M.a.w., alle kosten voor eigen rekening. Was best wel zuur, zeker als je de algemene houding van de dealer bekijkt. Zoveel mogelijk problemen afwimpelen binnen garantieperiode om vervolgens door te rekenen als die garantie ten einde is.

Overigens hebben we ook al blikschade gehad, geen daarvan was onze schuld. Tweemaal aangereden terwijl we geparkeerd stonden; éénmaal vooraan, éénmaal achteraan. Beide aanrijdingen waren vrij zwaar, maar telkens geen spoor van de aanrijder. Kan gerust zeggen dat we van onze omnium gebruik hebben gemaakt.

We hebben dus ons stuk van de 'pech-koek' al meer dan gehad met dit karaktervolle Italiaantje, maar ik zie haar nog altijd even graag... Alleen heb ik toch niet voor een Lancia (Yp) gekozen als mijn eigen auto. Wie weet hebben we een 'blauwe-maandag-Lancia', maar de eventuele kosten lopen voor mij iets te hoog op om dat risico te nemen (wat natuurlijk niet wil zeggen dat de Pluriel geen kuren kan krijgen)...smiling smiley

Foto's (2010):

Gezinsauto (2013-...): 2013 Hyundai Veloster 1.6 GDi i-Catcher

5 jaar en 125.000 km later werd besloten om de Musa particulier te verkopen en op zoek te gaan naar een opvolger. Die werd uiteindelijk gevonden in de vorm van een blits gelijnde Koreaan. We kochtten de i-Catcher topversie, met o.a. lederen interieur, verwarmde en elektrisch verstelbare voorstoelen, uitgebreide stereo (met subwoofer in de koffer), navigatiesysteem, elektrisch rolgordijn, panoramadak, achteruitrij-camera, keyless entry, voice control... De teller staat na een dik jaar op 16.500 (vrijwel probleemloze) km's: tot nu toe enkel problemen gehad met de knop van het schuifdak en de zekering van de ramen van de passagierskant.

De Veloster is met voorsprong de meest opvallende auto die we hier thuis al hebben gehad. Het is tevens ook de meest exclusieve: Hyundai is er jammer genoeg niet in geslaagd om van de Veloster een succes te maken. In Nederland werd de Veloster eind 2013 van de markt gehaald en de niet-Turbo versie is volgens de Belgische Hyundai-website intussen ook niet meer leverbaar. Gelukkig hebben we er ééntje voor de deur staan en kan ik deze foto's (2013) met jullie delen:

Tnx for watching!

Greetz,
Joram

243 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15-03-2019 16:05 door Escher.
Aparte keuze. Erg leuke auto en veel plezier ermee! Wel jammer dat de zomer net voorbij iswinking smiley
Nogmaals gefeliciteerd, veel veilige kilometers! big smile smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-09-2010 16:52 door Renaultje.
Uiterlijk een leuk bakje,
eigenzinnig Citroën,
ben alleen niet zo'n fan van deze binnenbekleding ...
Erg leuke auto! Leuke kleur en uitvoering. Het zou zeker niet mijn keuze zijn maar een erg leuke auto. Heel veel rijplezier!
'Les goûts et les couleurs ne se discutent pas', zeggen ze... De blauwe zetels geven een iets somberdere indruk, maar ze zijn wel makkelijker in onderhoud en zoals je kan zien, worden ze minder snel vuil.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-09-2010 17:07 door Escher.
Ik vind de stoelen wel wat hebben. Past wel bij de rest.
Gedurfde keus! Die pookknop lijkt mij niet origineel?
Pookknop was ik nog vergeten te vemelden; is ook eigen aan deze versie. Zit volgens mij normaal gezien ook op een C2 VTS?

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-09-2010 17:12 door Escher.
Geweldig karretje.thumbs up

Toen de Pluriël net geïntroduceerd was heb ik samen met mijn pa een proefritje gemaakt.
Echt een erg leuke auto waar je heel erg veel bekijks mee hebt.
Inderdaad een vrij aparte keuze. Maar wel een leuke keuze en ook zeker een mooie kleur! Groot gelijk dat je niet voor een saaie grijze ging winking smiley
Aparte keuze! Erg leuk autootje, waar je veel plezier aan kan gaan beleven!
Ik ben niet echt een fan de C3 Pleuris, maar het is zeker wel een originele keuze en dat is veel belangrijker!

Veel veilige en plezierige kilometers ermee gewenst, maar dat gaat zeker goedkomen. Nu maar hopen dat het niet gaat regenen als je zonder de dakbogen gaat rijden winking smiley
Anonieme bezoeker
Re: Escher: Citroën C3 Pluriel 1.4i Côte D'Azur
26-09-2010 19:44
Erg mooie auto,Escher!
Zie je niet vaak!

Wel een vraagje: Ik woon in hjet grensgebied vanNederland en België,dus ik zie veel Belgische auto's. Als ik naar jouw auto kijk,zie ik dat jouw auto grote kentekenplaten heeft. Maar ik zie ook heel veel Belgische auto's die een redelijk kleine kentekenplaat hebben,zoals die bij jou achterop.
Maar ik meen die kleine versie ook weleens voorop te hebben gezien,kan dat?

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-09-2010 19:45 door M@@rt€n...?!.
Wat een leuk ding! Heel veel plezier ermee!
M@@rt€n...?!
Erg mooie auto,Escher!
Zie je niet vaak!

Wel een vraagje: Ik woon in hjet grensgebied vanNederland en België,dus ik zie veel Belgische auto's. Als ik naar jouw auto kijk,zie ik dat jouw auto grote kentekenplaten heeft. Maar ik zie ook heel veel Belgische auto's die een redelijk kleine kentekenplaat hebben,zoals die bij jou achterop.

De achterste nummerplaat moet je zelf aanvragen en wordt via de post opgestuurd. Dit is je officiële plaat die je onder geen beding mag verliezen. De voorste plaat moet je, vanuit je achterplaat, laten dupliceren bij een autowinkel. Daarbij heb je veel keuze: je kan verschillende formaten (groot, klein) kiezen, maar ook verschillende lettertypes (dit komt niet veel voor, maar het kan en mag) en materialen (ik heb een soort van metaal, mijn ouders hebben een dikke, harde maar ook dure 'ingescande' - letters liggen er niet op maar staan erin 'gedrukt'- uit plastic). Je kan dus kiezen wat je vooraan hangt. Ik heb alleen voor geen grote gekozen omdat ervoor ook al een grote aanhing en anders de gaten nog zichtbaar waren. Een kleine is - naar mijn mening- mooier, maar was dus in mijn geval niet mogelijk!

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-09-2010 20:14 door Escher.
Anonieme bezoeker
26-09-2010 20:17
Totaal niet mijn ding, maar heel apart en exclusief en zeker een leuke keuze! thumbs up

Veel plezier ermee! Overigens vind ik de bekleding heel goed passen bij de rest van de uitvoering.

Totaal niet mijn ding, maar heel apart en exclusief en zeker een leuke keuze!

Geheel mee eens. smiling smiley
Anonieme bezoeker
26-09-2010 21:59
Escher
M@@rt€n...?!
Erg mooie auto,Escher!
Zie je niet vaak!

De achterste nummerplaat moet je zelf aanvragen en wordt via de post opgestuurd. Dit is je officiële plaat die je onder geen beding mag verliezen. De voorste plaat moet je, vanuit je achterplaat, laten dupliceren bij een autowinkel. Daarbij heb je veel keuze: je kan verschillende formaten (groot, klein) kiezen, maar ook verschillende lettertypes (dit komt niet veel voor, maar het kan en mag) en materialen (ik heb een soort van metaal, mijn ouders hebben een dikke, harde maar ook dure 'ingescande' - letters liggen er niet op maar staan erin 'gedrukt'- uit plastic). Je kan dus kiezen wat je vooraan hangt. Ik heb alleen voor geen grote gekozen omdat ervoor ook al een grote aanhing en anders de gaten nog zichtbaar waren. Een kleine is - naar mijn mening- mooier, maar was dus in mijn geval niet mogelijk!
Maar wat dan als jouw achterste plaat wordt gestolen?
Anonieme bezoeker
26-09-2010 22:52
Volgens mij kan je dan wel een nieuwe aanvragen,
On-Topic
Erg leuk bakkie, je moet hem trouwens bij je acc efe erbij zetten in mijn auto's.
En efe over die versnellingspook, ik zag dat ding en moest gelijk aan een Blikje Red Bull denken!smiling bouncing smiley
Maar verder die auto is een keuze die ik niet snel zou maken, mijn eerste auto zal waarschijnlijk een Clio RS worden.
Ik ga je topic zeker volgen!
Anonieme bezoeker
26-09-2010 22:56
M@@rt€n...?!
Escher
M@@rt€n...?!
Erg mooie auto,Escher!
Zie je niet vaak!

Maar wat dan als jouw achterste plaat wordt gestolen?

Volgens mij moet je dan een nieuwe aanvragen en krijg je dus ook een nieuwe combinatie.
Op dit ogenblik kan je een plaat (die op de naam van de eigenaar staat en niet op die van de wagen) in principe dus levenslang meegaan. Dat is meteen de verklaring waren er zoveel 'vuile' en verschenen achterste (officiële) platen zijn. Trouwens, vanaf november zullen alle nieuwe nummerplaten in België een groot 'europees' formaat krijgen. Bron: [www.vroom.be]
Over x aantal jaren zullen dus de achterste kleine platen uit het straatbeeld verdwenen zijn.
Anonieme bezoeker
26-09-2010 22:57
Erg leuke auto Escher! Echt een heel leuk ding. Veel plezier ermee. smileys with beer
Anonieme bezoeker
27-09-2010 00:54
gefeliciteerd met je aanwinst. Ziet er erg mooi uit, houden zo!
Anonieme bezoeker
27-09-2010 10:28
Leuke auto! Klassieker in wording.
Anonieme bezoeker
29-09-2010 14:19
Nog een leuke sketchup creatie, ben bezig met een Franse Snelweg. En er rijdt ook een Pluriel rond smiling smiley
Een C3 Pluriel blijft een eigenzinnige en leuke auto, in mijn opinie. De spreuk ; "bijzonder Citroën" is hierop dan ook zeker van toepassing.
De auto kent (kende) problemen rondom het dak wanneer men de bogen eenmaal los gehaald had. mijn advies is dan ook laten zitten die bogen. Deze uitvoering vind ik dan ook een zeer geslaagde, de 'charleston' versie vind ik beduidend minder....
Succes ermee !
scenic2
Nog een leuke sketchup creatie, ben bezig met een Franse Snelweg. En er rijdt ook een Pluriel rond smiling smiley

En een rode C4 zo te zien:

WOF
Echt één van mijn droomauto's heb je in je bezit. Zelf heb ik hem alleen 1:18, maar zou er graag ooit één 1:1 bezitten. Dat joie de vivre-gevoel spat er knalhard vanaf. Heerlijk frivool én met een kunstzinnige dakconstructie. 's Zomers gewoon lekker zonder bogen gaan rondcruisen!
Anonieme bezoeker
01-10-2010 23:54
Wings of freedom
scenic2
[img443.imageshack.us]

En een rode C4 zo te zien:

WOF
Jaah die staat op die Scenic te wachten, ik ga nu gelijk even verder eraan.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01-10-2010 23:54 door scenic2.
Anonieme bezoeker
02-10-2010 00:02
Die rode C4 passeert de tolpoort via de tele-péage doorgang. Een ongelooflijk genoegen zoals ik inmiddels gemerkt heb, sinds een paar maanden heb ik zo'n kastje in mijn auto zitten.
Het kost geen drol en het scheelt op sommige momenten vele minuten aan de tolpoort.
Anonieme bezoeker
02-10-2010 22:47
isla
Die rode C4 passeert de tolpoort via de tele-péage doorgang. Een ongelooflijk genoegen zoals ik inmiddels gemerkt heb, sinds een paar maanden heb ik zo'n kastje in mijn auto zitten.
Het kost geen drol en het scheelt op sommige momenten vele minuten aan de tolpoort.
Ja dat klopt wel, vond hem wel origineel. Maar woon jij in Frankrijk, anders is het een beetje stom om in nl met zo'n kastje te rijden. Of je moet vaak naar Frankrijk gaan.
Anonieme bezoeker
03-10-2010 00:03
Ik woon in NL maar ben vaak in Frankrijk. Dat "kastje" kost € 2,-- per maand dat het gebruikt wordt. Vanaf nov t/m febr kom ik niet in Frankrijk, dus ook geen kosten. Verder is dat ding zo klein, dat ik hem vanuit de bestuurdersstoel niet eens kan zien. Hij wordt door de binnenspiegel aan mijn oog onttrokken.

@Esscher: sorry voor het "misbruik" van jouw topic!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03-10-2010 00:04 door isla.
Geeft niet, hoor...smiling smiley

Ondertussen heb ik de auto al meer dan een weekje in mijn bezit en ik moet zeggen dat het goed meevalt. Het is natuurlijk geen scheurijzer, maar hij gaat vlot mee in het verkeer. Het dakje heeft al twee keer open geweest, met de mooie nazomerdagen van donderdag en vrijdag. Geen windgeruis, enkel een aangenaam briesje door de haren. Een heel verschil met het glazen, open dak van de Lancia Musa van mijn ouders. Boven de 80 wordt je half-doof van het geruis. Dus, we zijn nog steeds héél tevreden met de nieuwe aanwinst. Nu nog op zoek naar een mooi schaalmodel voor op de kamer!
isla
Ik woon in NL maar ben vaak in Frankrijk. Dat "kastje" kost € 2,-- per maand dat het gebruikt wordt. Vanaf nov t/m febr kom ik niet in Frankrijk, dus ook geen kosten. Verder is dat ding zo klein, dat ik hem vanuit de bestuurdersstoel niet eens kan zien. Hij wordt door de binnenspiegel aan mijn oog onttrokken.
Waar haal je die? Lijkt me voor de wintersport echt ideaal eye popping smiley Die rijen zijn echt misselijk af en toe!

@Esscher: sorry voor het "misbruik" van jouw topic!
Same here winking smiley

Waar haal je die? Lijkt me voor de wintersport echt ideaal Die rijen zijn echt misselijk af en toe!

Het lastige is dat het alleen werkt met een Franse bankrekening, waarvoor je weer een adres in Frankrijk moet hebben. Isla heeft dat, wij paupers hebben dat niet smiling smiley
Vandaag even gereden met de tomtom gps met 'geijkte snelheid'. De snelheidsmeter is schrikbarend correct; afwijking van ongev. 3 km als je 120 rijdt. Dat is iets om in het achterhoofd te houden; wat er op je (digitaal) klokje staat, rij je ook. De auto van mijn ouders heeft een afwijking van ongeveer 10 als je 120 rijdt. Als jullie willen, zal ik daar ook wel eens wat foto's van uploaden en wat uitleg over geven: is een 'karaktervolle' (zullen het zo maar noemen) Lancia Musa Platino uit 2008, waar ik occasioneel ook eens mee mag rijden.
Mijn C4 reed op de Autobahn 201 op de teller en 198 op de TomTom, ook bij lagere snelheden is de afwijking t.o.v. de TomTom (ondertussen is er ook nog een nieuwe TomTom gekomen) 2 tot 3 km/u.

WOF
M'n vader rijdt altijd 128 op de Cruise Control. Incl met afwijking, correctie en een paar km waar ze niet flitsen gaat dat precies goed. tongue sticking out smiley
Leuke Musa hoor! thumbs up
Wel beetje jammer van de instelling van de dealer, ik was er niet weer gekomen eerlijk gezegt.
@ Tomolino: jij gaat ervan uit dat we daar ooit nog een voet hebben binnengezet... Nee, dus.

Ondertussen heb ik van het mooie, warme weer van het weekend geprofiteerd en drie keer cabrio gereden. Dakbogen heb ik veilig op hun plek gelaten, maar het dak wel tot in de koffer geklapt en de ramen naar beneden gelaten. Heel erg genoten van het open gevoel en een paar mooie 'cruises' gemaakt... De Musa van mijn ouders is toch zeldzamer dan mijn Pluriel, maar niemand kijkt naar de Musa... en vele hoofden draaiden bij de Pluriel. Wat een lekker opvallend kleurtje al niet kan doen!

Maar verder, zorgeloze jonge occasie. Het dak en alle elektronica werken feilloos en het ruitenwisserprobleem is reeds opgelost (met een nieuw setje fabriekswissers van € 50). Al bij al: een dikke tien tot nu toe!
De fabriekswissers (= Bosch of SWF) van € 50 kun je op internet kopen voor minder dan de helft.

Verder, leuke auto thumbs up
(en het cabriorijden wordt een verslaving grinning smiley )
Weet ik, maar ik, noch mijn vader zijn echt handig (lees: twee linkerhanden).

En ja, het dakje zal nog veel opengaan!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13-10-2010 20:05 door Escher.
Ik heb net mijn cabriootje verkocht sad smiley
De vervanger zal lekker smaken winking smiley Combinatie van de beste dingen: 6-in-lijn en cabriolet!
Die Musa is ook een leuke auto zeg! Ik kan alleen niet wennen aan het interieur, het instrumentarium in het midden lijkt me niet alleen onhandig (of vooral wennen waarschijnlijk), ik vind het ook voor geen meter staan. Dat kale plastic voor je neus... Heel jammer van de problemen natuurlijk, de opvolger zal wel geen Lancia worden. Nog maar een Citroën voor de ouders erbij dan? grinning smiley
Anonieme bezoeker
15-10-2010 11:56
Escher
Nu nog op zoek naar een mooi schaalmodel voor op de kamer!
Norev heeft de Charleston en de normale, ik zou dan de normale nemen. En hem dan misschien in de kleur van jouw 1:1 spuiten. Of iemand vragen om dat voor je te doen, aangezien ik lees dat je 2 linkerhanden heb. Kan zo nu alleen de Charleston uitvoering vinden op Marktplaats.
@ MWH.C: het went snel, hoor. Natuurlijk heb je als bestuurder niet langer de 'privacy' van zo hard te rijden als je zelf wil. En hoe mooi de volgende Lancia's ook zullen worden, een tweede zit er waarschijnlijk niet meer in. Over het andere 'klassieke' Italiaanse probleem (roest niet meegerekend), nl. afwerking heb ik niet zo veel op aan te merken. Interieur- en exterieurpanelen sluiten mooi aan en de lak is van uitstekende kwaliteit (nauwelijks een krasje dat door de lak zit te bespeuren).

@ scenic2: ik zou idd ook de normale nemen. Ik vind de Charleston in het echt ook veels te gekunsteld. Een modelauto uit elkaar vijzen en terug in elkaar steken zou nog moeten lukken en met spuiten heb ik al een beetje ervaring. Misschien dit wel eerst proberen op iets minder kostelijk dan een Norev. Heb gezien op de site van Bburago dat ze de Pluriel in 1/24 schaal produceren (en ze hebben hem verkocht als 1/18), dus misschien zo'n exemplaartje op de kop tikken voor rond de € 10 en daar eens op oefenen.
Escher
@ scenic2: ik zou idd ook de normale nemen. Ik vind de Charleston in het echt ook veels te gekunsteld. Een modelauto uit elkaar vijzen en terug in elkaar steken zou nog moeten lukken en met spuiten heb ik al een beetje ervaring. Misschien dit wel eerst proberen op iets minder kostelijk dan een Norev. Heb gezien op de site van Bburago dat ze de Pluriel in 1/24 schaal produceren (en ze hebben hem verkocht als 1/18), dus misschien zo'n exemplaartje op de kop tikken voor rond de € 10 en daar eens op oefenen.
Dat is idd het beste om te doen. Ik oefende eerst ook op Bburago's, heb je trouwens al uitgevonden hoe je ook kan msn'en?
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close