Escher: '06 CitroŽn C3 Pluriel 1.4i CŰte d'Azur, '12 Hyundai Veloster 1.6 GDi i-Catcher, '13 Hyundai Veloster 1.6 GDi i-Catcher & '07 CitroŽn C3 Pluriel 1.4i | 3 jaar Vitamin C Veloster

Gepost door Escher 
Nieuwe pagina, nieuwe traditie? big smile smiley

PluriŽl-ling:

Musa-ling:

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15-08-2012 11:26 door Escher.
Als ik moest kiezen werd het de PluriŽl. Er is 1 probleempje...houdt niet erg van cabrio's of targa's na een serieus probleem die ik gehad heb met een 944 targa...(lek..)
Ik moest het trouwens zeggen dat alles goed ging met de PluriŽl; toen ik gisteren met een aantal vrienden ging bowlen kreeg ik op de parking van de bowlinghal de auto niet meer op slot. Alle deuren en de kofferklep nog eens goed toegegooid, maar geen resultaat. Uiteindelijk alles van waarde in het handschoenenkastje gepropt en dat op slot gedaan. Normaal gezien weet niemand dat jouw auto niet op slot is, maar een leuk gevoel was het toch niet.

Op de terugweg heel de tijd het alarmlichtje van een openstaande kofferklep... 3 keer gestopt, 3 keer toegegooid, nog steeds een lampje confused smiley De kofferklep leek daarenboven echt wel gesloten. Dan zit er niks anders op dan naar de garage te rijden de volgende morgen. Die hebben net gevonden dat het slot rechts, dat de achterruit op de achterklep doet aansluiten, versleten is. Gevolg dat de rechterhoek van de klep niet vastklemt. Nieuw stuk besteld dat er maandag op gaat (Ä 103 voor een slotje!!!), intussen kan ik me behelpen met een schroevendraaier om het veertje van het slot terug op z'n plaats te duwen. Wat ik allemaal al niet over heb voor m'n PluriŽl winking smiley

Eerste vraag toen ik bij de garage binnenkwam: "Heb je het dak uit elkaar gehaald? Wat eigenlijk zit er dat er gewoon op voor de show hoor!" big smile smiley
wibi
Als ik moest kiezen werd het de PluriŽl. Er is 1 probleempje...houdt niet erg van cabrio's of targa's na een serieus probleem die ik gehad heb met een 944 targa...(lek..)

Van de twee is het de keuze die je het meeste met je hart maakt, maar een PluriŽl als (enige) familiewagen is niet al te praktisch. Jammer om dat te horen, zou je niet verwachten van een Porsche! Als je het niet op hebt met lekken, zijn er overigens veiligere cabrio's dan een PluriŽl grinning smiley
Het lijkt me deze week niet mee te zitten op autovlak... Sinds maandag had de Musa af en toe last van inhouden; als ik het gaspedaal indrukte leek het wel alsof er niks gebeurde. Het toerental kwam maar heel langzaam omhoog en dus accelereer je ook erg langzaam. Maar het probleem was meestal van korte duur en sinds woensdag waren er geen problemen meer te melden.

Nu de koffer van mijn PluriŽl moeilijk doet en ik die even niet kan gebruiken om boodschappen mee te doen, was ik gisteren alleen met de Lancia op pad (wat niet zo vaak voorkomt). Hij deed het eerst prima (tot in Hulst gereden), maar op de terugweg hield de motor opnieuw serieus in. Aan het eerstvolgende verkeerslicht had ik rood en moest ik dus vanuit eerste versnelling terug vertrekken. Oh jee: in totaal vier keer stilgevallen alvorens ik al schokkend naar de kant ben gereden. Ik kreeg gewoonweg niet genoeg gas meer om te kunnen vertrekken!

Ouders opgebeld die dan met de PluriŽl zijn komen kijken. Moeder stapt in, zet auto in z'n ťťn en vertrekt zonder problemen huiswaarts. Ik met m'n vader er op een afstandje achter... Op een bepaald moment geen Lancia meer te zien en terug thuis aangekomen ook geen Lancia op de oprit. Ik dan maar naar m'n moeder gebeld, die blijkbaar via allerlei kleine wegjes zonder eventuele stopborden of verkeerslichten tegen 20 km/u naar huis aan het rijden was. Uiteindelijk na 5 min. opnieuw terug telefoon dat ze stil gevallen was en ook niet meer weg raakte. Auto dan maar laten afslepen naar onze garage, waar 'ie dus nu staat te wachten op een diagnose. Men verwacht een probleem met de ERG-klep (heb je blijkbaar geen waarschuwingslampje voor).

Dus zitten we nu thuis slechts met ťťn auto waarvan de koffer niet open kan big smile smiley Gelukkig kan het dak met dit mooie weer wel nog naar beneden! grinning smiley
Om eerlijk te zijn is de kwaliteit van de C3 Pluriel en Musa wel erg tegenvallend als ik het zo lees. Allemaal kleine dingetjes die eigenlijk toch niet zouden mogen bij zulke jonge auto's. Jammer, want mooi en karakteristiek zijn ze zeker. De nieuwe Ypsilon zou kwalitatief gezien weleens veel beter kunnen zijn, want geproduceerd in Polen...
Van de PluriŽl kan ik niet echt klagen; deze is ook bijna 6 jaar en dat is meestal de leeftijd dat een auto bij ons wordt vervangen. De algemene reputatie van het model is niet geweldig, maar in de twee jaar dat 'ie in mijn bezit is kan ik enkel het volgende opmerken:

- lichte waterlekkage in de koffer (bekend PluriŽl-probleem, correct verholpen)
- nieuwe ruitenwisserbladen
- gordelspanners nagekeken en gesmeerd
- inklapbare sleutel gereviseerd
- kofferslotje stuk

Behalve de waterlekkage zijn bijna alle euvels te wijten aan slijtage en misschien ook aan het feit dat ik er met een vergrootglas op zit winking smiley Het zijn (op het slot na) ook nooit grote geldposten.

De Musa is tot nu toe wel een stuk teleurstellender. Tot nu toe hebben we al het volgende voorgehad:

- chromen sierlijst achter rechts had beschadiging bij levering (vervangen onder garantie)
- airco stuk (gerepareerd)
- cruise control stuk (gerepareerd)
- nogmaals airco stuk (gerepareerd)
- 2x lint om koffer dicht te trekken doorgescheurd (2x vervangens)
- motor houdt in en valt stil

Verder ook nog eens twee lichte aanrijdingen (niet onze fout) en ťťn keer vandalisme, dus het zit ons niet mee met de gezinswagen. De Lancia heeft een stuk meer km's dan mijn PluriŽl (net de 100k gepaseerd), maar dat zou geen excuus mogen vormen. Het is immers de elektronica die het laat afweten (i.e. hoog kostenplaatje om te repareren). De kwaliteitsindruk van de plaatpanelen en interieur is overigens wel dik in orde en voelt zeker een klasse of twee hoger.
Vandaag dit leuke filmpje gevonden:

Top Gear CitroŽn C3 PluriŽl

Even inladen en vanaf 17:00 gaat het over de PluriŽl; niet verdoken van de typische Top Gear kolder, maar eigenlijk legt deze korte roadtest op accurate wijze de positieve en negatieve kanten van de CitroŽn uit big smile smiley
Vandaag de Musa terug gaan ophalen na de herstelling die hopelijk het vermogensprobleem heeft opgelost. Aangezien er geen waarschuwingslampje brandde, heeft men de foutcodes uitgelezen en daar kwam een zwaar vervuilde Lambda-sonde uit, die vervangen is. Ding meet blijkbaar de samenstelling van de uitlaatgassen en heeft ook iets te maken met de gasrespons, maar vraag me niet het fijne, want in auto-elektronica etc. ben ik niet echt thuis smiling smiley De Lancia heeft ook een groot onderhoud gehad, morgen eens even proefrijden in de buurt! De cruise control, die ook af en toe vreemd deed, is ook gereviseerd en doet het opnieuw perfect.

De PluriŽl dan weer is terug van een klein onderhoud waarbij eigenlijk (in de eerste plaats zelf) het kofferslotje zou vervangen moeten worden... Heb in de garage gewacht tot 'ie klaar was; kwam plots ťťn van de mecaniciens me vertellen dat het onderdeel dat ik besteld had eigenlijk nog niet binnen was, ťťn week na besteldatum... Moet dus volgende week terug voor het plaatsen van het slotje en ben intussen nog steeds bezig met een schroevendraaier om de auto terug op slot te krijgen (waar ik verdraaid handig in word).

Kortom: een dure periode op autovlak, maar ze worden er (hopelijk) wel beter van winking smiley
Na de problemen van afgelopen maand, heb ik de Lancia vandaag toch even lekker verwend. Morgen is het immers het 25-jarige huwelijksjubileum van m'n oom en tante en dan moet de Italiaanse dame natuurlijk schitteren. Het was ook alweer een heel tijdje geleden dat ik nog eens wat foto's van de familiewagen heb geplaatst, dus hierbij:

Als de Musa er zo helemaal opgeblonken bij staat, vind ik toch jammer dat zo veel mensen voor een saaie Meriva hebben gekozen. Een paar Lancia's meer zouden een aangename aanvulling op het straatbeeld betekenen! smiling smiley
Ik vroeg me trouwens of waar jullie het liefste over lazen: de PluriŽl of de Musa? Het is hier de laatste tijd immers een beetje dood en had een aantal ideetjes om de boel op te vrolijken, zoals rijtests enz. uit het verleden...
Ik vind de Pluriel wat leuker denk ik, maar die Musa is een fraaie auto! thumbs up
Wouter82
Ik vind de Pluriel wat leuker denk ik, maar die Musa is een fraaie auto! thumbs up

De PluriŽl is mijn dagelijks vervoer, dus daar ben ik zelf ook wat meer mee bezig en hier dus ook meestal aan bod komt winking smiley Verder las ik gisteren dit droeve nieuws:

Auto-edizione- Einde Lancia Musa

De aankondiging konden we een tijdje geleden al melden, maar vandaag is er dan toch het bericht dat de Lancia Musa niet langer in productie is. Dat meldt de Italiaanse krant La Reppublica. Deze succesvolle mini-MPV van Lancia stopt, omdat van de circa 5000 werknemers die de komende weken noodgedwongen thuis moeten zitten, alvast 2600 naar huis gaan. Van de Musa is inmiddels een aanzienlijke voorraad opgebouwd, zodat aan de vraag kan blijven worden voldaan.

De ploegen die aan de in 2004 geÔntroduceerde Musa werkten, kunnen pas weer aan de slag, zodra Mirafiori een nieuwe assemblagelijn heeft geÔnstalleerd. Vermoedelijk zal het een dan ook met het andere te maken hebben. De Musa verkoopt tot op de dag van vandaag erg goed en kreeg in 2008 een grondige update. Vorig jaar kwam al een eind aan de productie van de Fiat Idea met dezelfde basis. Ook zal de nieuwe 500L veel potentiŽle klanten en huidige eigenaren overnemen van deze praktische en rijk uitgeruste kleine MPV van Lancia. Met het verdwijnen van de Musa, verdwijnt ook de Lancia-grille oude stijl definitief, zoals we deze al kennen sinds eind jaren í70. Iedereen hoopt nu op een officiŽle aankondiging van Fiat, om in Mirafiori de voorbereidingen te starten voor de assemblage van twee compacte SUVís van de merken Fiat en Jeep.

Een opvolger zit er niet meteen aan te komen, hoewel de Musa in thuisland ItaliŽ ťťn van de redders van Lancia bleek te zijn... Jammer!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01-09-2012 16:25 door Escher.
Wij hebben 6 jaar lang een Lancia gehad, mis de auto nog steeds, ontwerp en interieur was altijd anders. Erg prettige auto's, wat anders dan anders.

De vergelijking met Chrysler horen we nu vaak, en heb verschillende Chrysler gereden, ook de nieuwe C200 en daar is niet veel mis mee, ook anders en luxe (ja, echt waar!). Rebadges naar Lancia is daar om nog niet zo vreemd, alleen de vooroordelen van Amerikaans is zo jammer (misschien wel begrijpelijk maar de wereld veranderd).
A3-White
Wij hebben 6 jaar lang een Lancia gehad, mis de auto nog steeds, ontwerp en interieur was altijd anders. Erg prettige auto's, wat anders dan anders.

De vergelijking met Chrysler horen we nu vaak, en heb verschillende Chrysler gereden, ook de nieuwe C200 en daar is niet veel mis mee, ook anders en luxe (ja, echt waar!). Rebadges naar Lancia is daar om nog niet zo vreemd, alleen de vooroordelen van Amerikaans is zo jammer (misschien wel begrijpelijk maar de wereld veranderd).

Ik ben geen onvoorwaardelijke fan van de Chrysler-Lancia synergie, maar ik ben er ook niet tegen. Aan de ene kant is het een slimme zet om de toekomst van het merk op korte termijn te garanderen (wat ik alleen maar kan toejuichen), aan de andere kant moeten ze binnen afzienbare tijd toch wat beters bedenken dan bijv. de Lancia Voyager. Dat is geen vooroordeel tegen Amerikanen, want vind de nieuwe Thema en Flavia een verfraaiing van het straatbeeld. Alleen heeft Lancia wel wat meer nodig om te overleven op lange termijn; een leuk sportcoupť'tje of terug een Integrale versie van bijv. de Delta.
De kofferproblemen van de PluriŽl zijn na ruim twee weken nog niet van de baan angry smily De eerste keer dat ik langs ben geweest voor het plaatsen van het slotje en het jaarlijks onderhoud, bleek het stuk nog niet binnen en kon enkel het onderhoud uitgevoerd worden. Vorige week bericht gekregen dat het stukje binnen was en vandaag had ik een afspraak gemaakt.

Na een uurtje komt 'ie terug en de koffer leek terug netjes te sluiten. Op het moment dat ik terug thuis op de oprit sta en de reparatie wil demonstreren aan m'n vader wil de koffer opnieuw niet dicht. Onmiddellijk gebeld naar de garage dat er eigenlijk niets was veranderd aan de toestand. Had gelukkig de eigenaar aan de lijn en die kon mijn frustratie wel begrijpen. Terug gereden waar ik de mecanicien om uitleg vroeg. Die kon me alleen maar vertellen dat hij het slotje had vervangen en dat het bij hem 'het grootste deel van de pogingen wel lukte om de koffer dicht te krijgen'. Als ik zo'n duur slotje bestel verwacht ik wel minstens dat de koffer ALTIJD terug sluit. Dat begreep hij dan wel, waarop hij wat begon te zeuren over een kromme leiding ergens achter de plastic omkadering van de achterruit. Zoals hij het afgaf leek het wel alsof ik onzorgvuldig met mijn PluriŽl omging en dat er daardoor iets was verschoven dat dan drukte op het kofferslot (en verhinderde dat het sloot). Dan maar opnieuw de eigenaar van de garage er bij gehaald.

Die was gelukkig wat behulpzamer en geloofde me ook dat de C3 echt wel wordt verwend (stond ook te blinken). Toch ligt het probleem wss bij de leiding rondom de achterruit en is er toch iets verschoven. Dat kan blijkbaar ook door sleet... Auto staat nu terug bij de garage (waar ze de leiding terug op z'n plaats gaan proberen te duwen) mťt een overbodig kofferslot dat er dus opnieuw afmag (dat scheelt ook weer wat in de rekening die nu zal aantikken door de werkuren) en wij hebben een vervang-C4 van de vorige generatie gekregen. Wat een gek interieur! smiling bouncing smiley

Bij het aankomen aan de garage nog wel een leuke anekdote: ik parkeerde naast een behoorlijk afgeleefde grauw-blauwe PluriŽl (met een fikse deuk in de rechterdeur en een zwarte achterbumper) waarvan ik dacht dat die van de garage was. Toen ik uitstapte kwam net een petjes-type al bellend uit de garage die de eigenaar van de andere PluriŽl bleek te zijn. Vreemd type als eigenaar van een PluriŽl, leek me, maar gezien de staat van de auto kon ik het wel geloven. Hij was blijkbaar wel een liefhebber van het model, want toen ik de showroom stond zag ik hem vol bewondering naar mijn PluriŽl kijken en dan zeer voorzichtig (en traag) uit de parkeerplaats rijden om zeker niet tegen de mijne aan te zitten smiling smiley

Sorry voor het lange bericht; zal jullie op de hoogte houden van de kofferperikelen!
Argh, daar zit je niet op te wachten! Vervelend zeg. Zo lang ze maar niet gaan beginnen over het vervangen van het hele dak zoals bij mijn ouders is er nog hoop. winking smiley
MWH
Argh, daar zit je niet op te wachten! Vervelend zeg. Zo lang ze maar niet gaan beginnen over het vervangen van het hele dak zoals bij mijn ouders is er nog hoop. winking smiley

Je moest het zeggen: er is geen hoop! crying smilie OfficiŽle diagnose: de geleidende kabels van het dakmechanisme zijn versleten en hebben daardoor hun vorm verloren, waardoor die eigenlijk in de weg liggen van de koffersloten, waardoor deze niet meer perfect kunnen sluiten. Het komt er dus eigenlijk op neer dat die kabels moeten vervangen worden, effectief dus een dak-gerelateerd probleem... De kostprijs van de stukken valt goed mee, het is alleen erg arbeidsintensief en het kostenplaatje loopt op tot rond de Ä 1000... Momenteel heeft men de kabel omgeleid zodat de koffer terug goed sluit, maar nu kan het dak dus niet meer open. Ik heb geluk dat de zomer op z'n einde loopt, want zo'n bedrag is niet mis en dus vond de garage-eigenaar (die het werk overigens uitbesteed) het geen slecht idee om eventueel te wachten tot na de winter en het dan te laten vervangen. Als student groeit het geld jammer genoeg niet zomaar op m'n rug, dus dan kan ik eerst een paar maand sparen.
Argh, I jinxed you. :'(

Wat zijn het ook een prutsdaken... Nederlandse makelij, daar moeten we nou trots op zijn. angry smily Wat vreselijk balen, zo'n grote kostenpost.
Vroeg of laat ben je de pineut, erg jammer want het blijft een apart model winking smiley
Zijn de vervangende daken eigenlijk van betere kwaliteit? Ik kan me herinneren dat de eerste serie heel slecht was, maar dat er daarna een modificatie is doorgevoerd?
Ja, het zat er inderdaad ooit eens aan te komen, maar ik heb toch echt wel uitgekeken dat er geen dingen kapot gingen door onzorgvuldig gebruik. Ook nooit de dakbogen verwijderd, dak slechts ťťn keer onder de koffervloer geklapt etc. De PluriŽl is zeker niet afgeschreven en wordt hoogstwaarschijnlijk in het voorjaar voor reparatie binnen gebracht.

Elaste
Zijn de vervangende daken eigenlijk van betere kwaliteit? Ik kan me herinneren dat de eerste serie heel slecht was, maar dat er daarna een modificatie is doorgevoerd?

Ik heb gelukkig het voordeel dat niet heel de dakcasette moet vervangen worden, dat zou het bedrag waarschijnlijk nog eens verdrievoudigen... Weet niet hoe het zit met de (vervangende) dakkwaliteit, maar hoorde van de garage-eigenaar wel dat de allereerste serie inderdaad veel probleemgevoeliger is.
Na resp. 4 en 2 jaar zijn zowel de Lancia als de CitroŽn deel van het meubilair geworden en ben je als bestuurder ook wel aan hun vreemde trekjes gewend geraakt (zoals de tankklep van de PluriŽl die echt wel aan de verkeerde kant zit). Het is dan wel eens grappig om te horen wat anderen denken van je auto's. Ik train (en geef soms les) bij een schermclub in de buurt en sinds een half jaartje doe ik die verplaatsing dus met de auto; de andere leden (tussen de 10 en 20 jaar) staan steeds klaar met commentaar smiling smiley

De PluriŽl is mijn dagelijks vervoer, dus die hebben ze al vaak gezien. De meesten vinden het een 'cool' ding met een 'grappig' dak (ze moesten eens weten angry smily) en het is ook wel een model gericht op de jongere generatie. Je krijgt op de weg ook meer blikken in jouw richting. Eergisteren echter met de Musa naar de training gereden omdat ik nog iemand mee moest nemen (met een even grote sporttas) en dat lukt niet echt in de CitroŽn. Oordeel was eigenlijk opvallend: de meesten vonden de Musa mooier dan de PluriŽl, hoewel niet echt cool en vooral te duur en te 'oud' voor mij. De prijsperceptie van het merk Lancia is trouwens echt wel een probleem voor potentiŽle klanten. Een jongen van 14 trok grote ogen bij het zien van het Lancia-logo en verkondigde vrolijk dat dat dure auto's zijn... Leuk als je er een hebt, maar afschrikkend voor mensen die op zoek zijn naar een nieuwe wagen. De Musa komt er voor zijn leeftijd blijkbaar nog goed voor, want een ouder van ťťn van de schermertjes vroeg of ik een nieuwe auto had. Toen ik vertelde dat het gewoon de auto van mijn ouders was vroeg hij of die dan een nieuwe auto hadden gekocht... De man was verbaasd dat de auto al 4 jaar oud was, 'want hij glansde zo mooi'. Goeie punten voor de lakkwaliteit en mijn poetskwaliteit smiling smiley

De dakreparatie van de PluriŽl is nu officieel uitgesteld tot eind februari en met het slechte weer dat er zit aan te komen denk ik niet dat ik het open dak op korte termijn echt ga missen. Op lange termijn moet het natuurlijk wel gewoon gefixt worden!
In BelgiŽ zie je een Musa net iets vaker dan in Nederland, maar het beeld deze middag op de parking van de supermarkt sloeg toch alles:

De zwarte pre-facelifter en de Matiz stonden er al toen ik parkeerde, de champagne-roze Musa had zich er netjes geparkeerd tegen de tijd dat ik klaar was met inkopen. Echt wel een fotootje waard winking smiley
De kleur van die voorste is erg mooi! thumbs up Zeker i.c.m. de velgen van die Musa die het verste weg staat. (die van jullie, toch?)

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14-09-2012 19:39 door JW01 (vanaf een Appel).
JW01 (vanaf een Appel)
De kleur van die voorste is erg mooi! thumbs up Zeker i.c.m. de velgen van die Musa die het verste weg staat. (die van jullie, toch?)

Die voorste kleur was ook de promotiekleur van de facelift-Musa; vind het ook wel wat hebben winking smiley Ja, de achterste is onze Musa. De velgen op de voorste Musa zijn het standaard lichtmetaal op de Oro en Platino; ik heb bij aankoop van ons exemplaar de velgen uit de optielijst mogen kiezen. Logisch dat ik ze dus ook prachtig vind, maar wel een absoluut drama om schoon te houden.
Om het topic wat levendig te houden even een oktober-post big smile smiley

Kwam toevallig een leuke link tegen naar een Nederlandse serie waarin er een prominente rol voor een Lancia Musa is weggelegd:

De Hoofdprijs- 33:21-35:00

Als je de jackpot wint, koop je dus blijkbaar een Musa voor je zusje smiling smiley

En verder nog een zeldzame (Engelstalige) test van de PluriŽl:

CitroŽn C3 PluriŽl Charleston vs. Fiat 500C

Verder heb ik nog een aantal tests gevonden van zowel de PluriŽl en Musa in oudere autoboeken. Kan deze altijd inscannen mocht er interesse zijn!
Oktober-update: vandaag even gebeld naar de CitroŽn-garage om een afspraak te maken voor de 2-jaarlijkse roestpreventie-controle. Dat was een extra verzekering die de vorige eigenaar heeft afgesloten en waarvoor je om de 2 jaar even bij de dealer moet langsgaan en waarbij vooral de bodem wordt geÔnspecteerd op eventuele roestproblemen. Twee jaar geleden waren er geen problemen en dat verwacht ik nu ook niet; CitroŽns van na 1995 hebben (volgens mij) een goede reputatie op dat vlak. Volgende week donderdag mag ik langs, eens zien of ik er bij kan blijven en het ook eens allemaal met m'n eigen ogen kan aanschouwen!
Hmmm, dit topic wordt wel erg zelfvoedend...

Vandaag zoals aangekondigd even naar de lokale CitroŽn-dealer geweest voor de 2-jaarlijkse roestpreventie-controle. Daar kwamen zoals verwacht geen onverwachte lijken uit de kast gevallen; het ding is nog snaarstrak volgens de monteur. Ik moest er nog "veel zorg voor dragen" (alsof ik dat nu al niet doe)... Auto werd trouwens netjes met een plastic hoes rond het stuur en een CitroŽn-hoes over de stoel voorgereden Kwestie van binnen niks vuil te maken smiling smiley Want dat was 'ie aan de buitenkant dus wel... Ik heb maar ťťn dag per week (vandaag red.) waarop ik geen lessen heb op onmenselijke uren en ik dus een dagje studiewerk kan inhalen, maar donderdag begint ook steeds meer op 'autopoets-dag' te lijken. Zowel de PluriŽl als de Musa hadden vorig weekend een stevige wolkbreuk met Sahara-zand over zich heen gekregen en zagen er echt niet meer uit. Normaal was ik alles met de hand, maar wegens tijdgebrek toch even naar de self-carwash gereden. Dat vraagt natuurlijk om plaatjes:

Eerste grote zus:

En dan kleine zus:

Thuis de ramen gelapt, binnenkant netjes gemaakt (dat gebeurt ook wekelijks) en de velgen opgepoetst. Die kunnen er hopelijk weer eventjes tegen! That's it for now winking smiley
Wat een ijver, zo hoort het. Als mijn Bixje eens in de twee maanden gesopt wordt is het veel. Ik ben geen poetser, zou eigenlijk willen dat ik er wel de lol van zag. Ik kan het uiteindelijk wel waarderen, maar vind de moeite niet opwegen tegen het resultaat. Ik ben dan ook aartslui. drinking smiley

Die hoezen in het interieur zijn erg netjes thumbs up , had er eigenlijk nooit van gehoord. Ben dan ook nooit bij een dealer te vinden, maar dan nog is het volgens mij geen gemeengoed.
Bij de Profile (bandencentrum) ging er in de BMW gewoon een hoes hoor big smile smiley

"Ja het zag er zo wit en schoon uit, daar durfde ik niet gewoon op te gaan zitten" grinning smiley
Dat probleem zullen ze met de PluriŽl van mijn ouders niet hebben. Na weer een lek in het dak zitten er wederom lekkere kringen in de stoelen... Zijn er wel uit te krijgen met een stoomapparaatje van mijn vader, maar daar hebben we nog geen zin in gehad. eye rolling smiley

Ik ben over het algemeen wel 'netjes'; ik vind het dus ook belangrijk dat mijn auto er schoon bij staat. Maar in de herfst en winter krijg ik het zelf lastig om de moeite op te brengen om alles te poetsen, omdat je er wel erg kort van kan genieten...

Verbaasde me trouwens ook over de hoezen, het is de eerste keer dat 'ie zo werd afgeleverd en ook de eerste keer dat ik het bij eender welke garage zag. Het hangt er volgens mij allemaal een beetje vanaf hoe zorgzaam je monteur is. De eigenaar van de garage weet sinds de vorige onderhoudsbeurt wel dat ik een liefhebber ben, maar dan nog... Ik vond het trouwens een vreemde gelegenheid om de auto van binnen te beschermen, want de controle is vooral optisch aan het chassis en de dragende delen. Minder smerig of ingrijpend dan bijv. een grote beurt. smiling smiley

De bekleding in de PluriŽl van je ouders is inderdaad jammer, lekt een PluriŽl dan? big smile smiley Mag eigenlijk niet meer klagen, bij de wasbeurt gisteren had ik maar twee kleine druppeltjes binnen en dat vond ik meer dan netjes. Een stoomapparaatje lijkt een goede oplossing! Zou dat ook wel eens kunnen gebruiken, want heb een kleine kring die bij warm weer te voorschijn komt.
@ MWH: hebben jullie trouwens al een beslissing genomen over de toekomst van jullie oranje PluriŽl?
Hier ook van het weekend de auto's gewassen. Ze waren echt smerig. Vooral de Honda, wat niet echt een fijne auto is om te wassen op een of de andere manier.

Maar ben zelf eigenlijk ook geen poetser, wil wel dat m'n auto er netjes uitziet, maar over het algemeen heb ik het te druk met andere dingen. Nu staat de Alfa overigens binnen, dus echt smerig wordt hij niet. Lekker makkelijk. smiling smiley
JoŽl D.
Hier ook van het weekend de auto's gewassen. Ze waren echt smerig. Vooral de Honda, wat niet echt een fijne auto is om te wassen op een of de andere manier.

Maar ben zelf eigenlijk ook geen poetser, wil wel dat m'n auto er netjes uitziet, maar over het algemeen heb ik het te druk met andere dingen. Nu staat de Alfa overigens binnen, dus echt smerig wordt hij niet. Lekker makkelijk. smiling smiley

Zo gaat het hier ook ongeveer: ik wil altijd wel met een schone auto rondrijden, maar vooral in dit seizoen is het vechten tegen windmolens, zeker als je er dagelijks mee rijdt. Als de weken bovendien gevuld zijn met lessen en het weekend met sport, blijft er inderdaad weinig tijd over om de auto's te wassen. Ik kan er trouwens soms echt wel zin in hebben om de PluriŽl weer helemaal op te poetsen; de Musa is moeilijker schoon te houden (ligt vooral aan de donkere kleur)... Het wit op je Alfa is (naar eigen ervaring met de Jag van m'n buurvrouw) wel een dankbare kleur, lijkt me?
Niet echt bewust zo gekocht, maar gisteren merkte een vriendin van me op dat m'n sneakers wel erg goed bij de PluriŽl pasten... Kan ze eigenlijk geen ongelijk geven: oordeel zelf big smile smiley

Verder vorige week nog een Zwiters zakmesje gekocht voor aan de autosleutels gekocht; geen saai rood, maar (nu wel bewust) matching blauw:

Sinds gisteren heeft de klapsleutel van de PluriŽl weer een eigen willetje... Sinds aankoop kon 'ie nooit echt 'stevig' uitklappen, wat leidde tot een vreemd hangende sleutel in het contact. Nu is het de andere kant uitgeslagen en wil 'ie haast niet meer openen met het drukknopje en als je hem manueel openprutst, klikt 'ie haast onmiddellijk terug in. Is dit zelf te verhelpen of toch best even naar de garage? Iemand tips, tricks? smiling smiley
Sleutelbaard moet niet loskomen, want dan start ie niet meer.
De klapsleutel van mijn DS3 heeft ook al kuren. Ik denk dat ie uit elkaar valt binnenkort.
Als ie vast zit, dan moet ie echt helemaal open. Dat zou ik toch de dealer maar laten doen, omdat ie wel verbinding moet houden met de chip.
Er zijn op marktplaats vervangende sleutelbehuizingen te krijgen. Je moet alleen zelf even de inhoud overzetten (vergeet de transponder niet!). Werkt prima en is heel betaalbaar. Als je het zelf niet aandurft: er zijn ook aanbieders die je daarbij kunnen helpen.
Escher
@ MWH: hebben jullie trouwens al een beslissing genomen over de toekomst van jullie oranje PluriŽl?
Hij blijft, ondanks dat het plezier van de auto wel verdwenen is. Vooral omdat hij toch al een lage restwaarde heeft, het is het gewoon niet waard. Mijn vader heeft een enorm knullige constructie met een touwtje gemaakt, waardoor de achterklep van binnenuit te openen is, de kofferbak kan dus in elk geval weer gebruikt worden. Het dak blijft maar gewoon dicht...
Bedankt voor de inbreng! Ik ga vanmiddag eerst langs de dealer; even horen of die mijn huidige sleutel nog kan redden zonder een nieuwe te hoeven bestellen en anders ga ik misschien wel eens knutselen winking smiley

@ MWH: da's natuurlijk jammer, maar ik begrijp je beslissing wel. Met een niet-werkend dak is een PluriŽl inderdaad nauwelijks iets waard. Het feit dat je de koffer opnieuw kan gebruiken (hoe knullig ook) is natuurlijk wel belangrijk!
Vanmiddag naar de dealer geweest om daar te vragen of ze de sleutel konden repareren, maar dat bleek niet het geval te zijn. Blijkbaar is ťťn van de veertjes in de sleutel afgebroken en die kon niet los besteld worden. Enige oplossing die ze konden aanbieden was een nieuwe sleutel ŗ Ä 150, maar dat is eigenlijk volledig overbodig, aangezien het gehele binnenwerk/elektronica (het duurste deel van de sleutel) nog gewoon werkt. Vandaar even gesnord op Marktplaats en daar deze advertentie tegen te komen:

[link.marktplaats.nl]

Exact dezelfde sleutel als de mijne; gewoon de behuizing (en dus geen overbodig duur binnenwerk) voor slechts Ä 21. Ik zal wel een beetje moeten prutsen met de sleutel, maar in het slechtste geval behoud ik gewoon het onderste deel met het CitroŽn-logo waarop de transmitter zit bevestigd en gebruik ik enkel het bovenste deel als vervanging. Laten we hopen dat alles past; ik houd jullie op de hoogte!
die klapsleutels zijn ook absoluut niet sterk.
gewoon een normale sleutel houden of een blok, zoals met een volvo.
of uiteraard de Emotional Control Unit van Aston Martin big smile smiley
De transmitter kun je uit de behuizing halen met een klein tangetje. Check wel even welke versie je hebt qua bevestiging batterij. Ik weet trouwens even niet of zo'n nieuwe behuizing ook een nieuwe veer heeft.
Elaste
De transmitter kun je uit de behuizing halen met een klein tangetje. Check wel even welke versie je hebt qua bevestiging batterij. Ik weet trouwens even niet of zo'n nieuwe behuizing ook een nieuwe veer heeft.

Heb de sleutel gisteren open gehad en ook onmiddellijk gekeken waar de batterij zich bevond; de verkoper had dit al voorzien en me ook die vraag gesteld smiling smiley Ja, er zit een nieuw klapmechanisme in (dat had ik dan weer gevraagd)! Vandaag het geld overgemaakt, hopen dat 'ie er snel is!

Nissan GT-R, awesome
die klapsleutels zijn ook absoluut niet sterk.
gewoon een normale sleutel houden of een blok, zoals met een volvo.
of uiteraard de Emotional Control Unit van Aston Martin big smile smiley

Nee, dat klopt inderdaad, hoewel de sleutel van m'n ouders nog geen enkel mankement heeft laten optekenen...

En bij een nieuwe pagina horen natuurlijk nieuwe foto's:

2007 CitroŽn C3 PluriŽl Sundek

Bijzondere sťrie limitťe uit ItaliŽ, in samenwerking met het strandaccessoiremerk Sundek (vandaar de naam)

3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16-11-2012 12:16 door Escher.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close