Escher: '06 CitroŽn C3 Pluriel 1.4i CŰte d'Azur, '12 Hyundai Veloster 1.6 GDi i-Catcher, '13 Hyundai Veloster 1.6 GDi i-Catcher & '07 CitroŽn C3 Pluriel 1.4i | 3 jaar Vitamin C Veloster

Gepost door Escher 
Het is alweer een tijdje stil hier, dus even een korte update!

Vanavond gaat de Musa voor de eerste keer naar de keuring (wordt over enkele dagen 4 jaar), we verwachten geen gekkigheden, dus het zou een fluitje van een cent moeten worden. Verder zal binnenkort de Musa eens lekker verwend worden met een professionele polijsting. Dat mag wel na 4 jaar trouwen dienst; de kleine krasjes in de lak zouden er dan uit moeten gehaald zijn.

Met de PluriŽl gaat alles prima naar wens (hij is alleen een beetje vies voor het ogenblik)! De sleutel begint wel weer te vervallen in oude gewoonten (krijg hem soms niet meer helemaal open) en daar zal ik binnenkort de garage dan ook even naar laten kijken.

-- edit -- De Musa is net met vlag en wimpel door de schouwing geraakt. 4 jaar en bijna 100.000 km verder en de Italiaanse schone heeft ons nog niet in de steek gelaten smiling smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30-04-2012 18:54 door Escher.
Heb vandaag achter een identieke PluriŽl gereden op de snelweg big smile smiley Wat is het inderdaad toch een opfleuring van het straatbeeld; je ziet jezelf nooit rijden, dus ik merkte nu pas hoe vrolijk een knalblauwe PluriŽl er uit ziet! Het koppel dertigers in de andere PluriŽl zwaaiden en glimlachten breed toen ik hen uiteindelijk voorbij stak...
Leuk thumbs up Ik kan mij niet heugen wanneer ik voor het laatst een Pluriel in het wild heb gezien...
Wouter82
Leuk thumbs up Ik kan mij niet heugen wanneer ik voor het laatst een Pluriel in het wild heb gezien...

In BelgiŽ blijkt hij beter verkocht. Ik weet alvast een Gris Fulminateur (zilvergrijs) en een Bleu Paname (grijs-blauw) staan in het dorp. Felle kleurtjes zie je hier, zeker op de 'boerenbuiten', minder, maar als ik een weekje uitkijk, kom ik en route toch wel af en toe een kiwi-groene of oranje (staat hem heel goed, vind ik persoonlijk) tegen. De ultieme versie, de Charleston, heb ik nog nooit gezien...
Vorige week voor het eerst gezien dat bij zo'n Pluriel (in casu een witte) de achterruit afzonderlijk openklapt om de koffer te openen.
Had ik eigenlijk nooit bij stilgestaan.
British Racing Green
Vorige week voor het eerst gezien dat bij zo'n Pluriel (in casu een witte) de achterruit afzonderlijk openklapt om de koffer te openen.
Had ik eigenlijk nooit bij stilgestaan.

Haha, je zou eens moeten weten hoeveel occasionele passagiers al hebben staan prutsen aan de koffer (de ruit opent met een zwart touchpad in het midden van de zwarte band met 'CITROňN' op) ... En hoeveel omstaanders verbaasd kijken als je de koffer in twee delen openklapt smiling smiley Het is niet alleen handig om een ruime toegang tot de koffer te krijgen, maar ook noodzakelijk om de achterruit onder de laadruimte te kunnen klappen als je cabrio wil rijden. De pompjes die de achterruit open duwen en de klep naar beneden begeleiden zijn trouwens wel slijtage-gevoelig...

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-05-2012 21:14 door Escher.
En ik kaap het topic weer even voor de PluriŽl van mijn ouders. winking smiley De kofferklep was gemaakt, nadat uiteindelijk twee kleine onderdeeltjes vervangen waren en het dak weer ingelezen kon worden. WŠs ja, want na vier keer open en dicht brak hetzelfde haakje weer af... Het lijkt dus dat er alsnog een compleet nieuw dak moet komen, maar daar heeft mijn vader niet echt veel zin in. Hij denkt er nog even over na...
Ai, das natuurlijk minder goed nieuws! Zit het dak trouwens op dit moment terug dicht?
Vandaag dit leuke dingetje gekocht voor in de PluriŽl:

Het is een fm-transmitter waarmee je muziek vanop je iPod kan streamen door de boxen van je audio-systeem. Het is een eenvoudige en nette oplossing wanneer je geen USB-poort af fabriek hebt en geen geld wil investeren in een volledig nieuwe radio (en daarmee ook het OEM-gehalte van je auto naar beneden haalt). Geen kabeltjes nodig, gewoon onderaan je iPod inpluggen, een vrije fm-frequentie op zowel je radio als het apparaatje instellen en vervolgens kan je je geluid en de tracks aanpassen via je radio of de knoppen aan het stuur. Kwaliteit valt overigens zeer goed mee; een echte aanrader!
Zeker een handig accessoire! Ik moet ook nog eens zoiets, of als mijn cassetteding werkt een cassettegeval. Moet ik nog even checken. Ik hoorde nog wel verschillende verhalen over de kwaliteit, maar mooi dat deze goed bevalt!

Escher
Ai, das natuurlijk minder goed nieuws! Zit het dak trouwens op dit moment terug dicht?
Met veel gepruts is het wel dicht te krijgen, dus ja, het is dicht. Maar handig is het niet, een auto zonder kofferklep. nut smiley
MWH
Zeker een handig accessoire! Ik moet ook nog eens zoiets, of als mijn cassetteding werkt een cassettegeval. Moet ik nog even checken. Ik hoorde nog wel verschillende verhalen over de kwaliteit, maar mooi dat deze goed bevalt!

Escher
Met veel gepruts is het wel dicht te krijgen, dus ja, het is dicht. Maar handig is het niet, een auto zonder kofferklep. nut smiley

Een vriendin van me heeft ook zo'n apparaatje en dat beviel prima, dus maakte ik me ook geen zorgen over de kwaliteit. Als je het internet op napluist, lees je inderdaad heel wat negatieve ervaringen, maar da's dan meestal over goedkope prulletjes van Ä 10. Ik heb 'm nu twee dagen en behalve het feit dat je je volume wat hoger moet draaien, kan ik niet klagen over ruis. Het is geen cd-kwaliteit, maar wel minstens goede radio-kwaliteit. En ja, een auto zonder koffer is inderdaad niet zo handig. Maar zolang je het droog houdt, lijkt dat me voor het moment toch het belangrijkste!
Ik ben al twee maand alleen in het verkeer 'op stap' en dus leek het me ook wel leuk om jullie een aantal ervaringen mee te delen: de PluriŽl doet het werkelijk prima, geen of nauwelijks klachten. Het is geen scheurijzer (dat wist ik ook bij aankoop), maar hij komt vlot mee op de snelweg. Alleen de herneming tussen 85 en 115 gaat wat traag, iets wat vooral vervelend is wanneer je strook vertraagt en je daarna terug 'mee' moet. Boven de 115, wat ik nauwelijks rij, gaat de PluriŽl wel lustig door en heb je niet de indruk op de limiet te rijden. Ik probeer zo veel mogelijk met het dak, of ten minste de ramen, naar beneden te rijden als het weer het toelaat. Veel bekijks in het verkeer, vooral in de stad, is me ook niet vreemd. Vandaag nog ingehaald door een koppel veertigers in een chique Range Rover, waarvan de echtgenote druk aan het wijzen was naar mijn PluriŽl.

Over het verkeer zelf hoef ik waarschijnlijk weinig te vertellen; daar hebben jullie meer ervaring mee dan ikzelf. Ik ben op korte termijn gewend geraakt aan de stadsjungle (rij elke dag centrum Antwerpen) en daar heb ik ook weinig problemen mee. Je draait vlot mee in het kluwen van voetgangers, fietsers, trams, bussen en andere auto's. Op de snelweg, zeker in de spitsuren, ondervind ik wel de nadelen van met een 'kleine blauwe auto' te rijden. Ongeacht of ik 120 of 105 rij, sommige mensen zullen en moeten me voorbij. Zo had ik deze week een zakenman in een Ford Mondeo die een hele tijd 10 km/u trager achter me reed en na een gezamenlijke inhaalactie kostte wat het kost voorbij wou... om daarna terug voor me te gaan rijden tegen een trager tempo dan ik zelf aanhield. Had geen zin in haasje over, dus ben er maar achter gebleven. Of die oudere man in een Volvo die met grootlichten achter me aan kwam zetten om duidelijk te maken dat hij voorbij wilde. Nadat ik eerst mijn inhaalmanoeuvre (bewust trager dan gepland) had afgemaakt, hem voorbij gelaten om vervolgens tot de conclusie te komen dat hij nauwelijks voorbij raakte...

Ondanks de vele stunts die ik op de weg al heb gezien, heb ik nog maar twee keer echt met schrik m'n stuur vastgegrepen. Een keer toen een idioot achter me een stilstaande file aan het verkeerslicht wilde voorbij steken op het vak van de tegenliggers (die net als wij groen hadden) en ter hoogte van mijn auto alles moest toegooien om geen frontale aanrijding te hebben met (logisch!) een tegenligger en daarbij instinctief naar rechts aftrok, waar ik me dus bevond. Die is op niet veel meer dan 15 cm van m'n deur geŽindigd. En vandaag nog had ik een jongedame die mijn tegenligger (en haar voorligger), die mij net de baan wilde laten kruisen (had vriendelijk teken gedaan), over de busbaan inhaalde en nog net kon remmen om niet in mijn passagiersdeur te rijden.

Morgen volgen foto's van de PluriŽl na een welverdiende was- en waxbeurt! Bedankt voor het lezen; comments zijn altijd welkom.
Even het topic afgestoft, was alweer een maandje geleden. Ik zit nu midden in de examens aan de universiteit (alweer m'n tweede jaar, dat vliegt ook) en ook al heb ik al drie semesters zonder kleerscheuren overleefd, het is toch altijd even spannend en tijdrovend om je er weer helemaal voor in te zetten. De PluriŽl staat dus voor het grootste gedeelte van de tijd stil (behalve wanneer ik naar de wekelijkse ontspanning, i.e. schermtraining op dinsdagavond rij). Km-stand is nu iets over de 42.000 km. Op een kleine twee jaar tijd dus nog geen 16k, dus er zitten nog heel wat fijne jaartjes aan te komen. De Musa loopt intussen richting 100k, geen grote kosten te melden.

Wel wat groter nieuws is dat in de zomermaanden de PluriŽl naar de spuiter gaat (eindelijk) voor het repareren voor de fiets/parkeerschade waarmee m'n moeder vorig jaar mee thuiskwam. Het is niet echt opvallend, maar als je echt van je wagen houdt, heb je het er voor over. Er zullen zeker foto's volgen van de werkzaamheden!

Bedankt voor het lezen en de interesse!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-07-2012 20:09 door Escher.
Het is hier wel erg doods confused smiley Toch tijd voor een update! Vandaag eindelijk wat tijd kunnen vinden om de PluriŽl te verwennen. Het was wel nodig: het arme beestje was tijdens de examenperiode wat verwaarloosd en nadien was het hier 3 weken hondenweer, dus dat kwam de algemenen netheid niet ten goede. Het was een klein dagje werk, maar de C3 blinkt als nooit te voren. Heb ook heel de koffer met een speciale wax behandeld, om kleine krasjes - schermuitrusting = mijn schuld - uit de rugleuning van de achterbank (in hard plastic langs de kofferzijde) te halen. Dat lukte wonderbaarlijk goed! Alleen vergeten om er een foto van te maken eye rolling smiley Maar goed, hier zijn dan de zomerse foto's:

Ook nog even een tellerstand-update:
- C3 PluriŽl: 42.xxx km (15k op 2 jaar, das dus niet zo veel meer dan de vorige eigenaar er mee reed, kan er hopelijk nog jaren tegenaan)
- Musa: 99.xxx km. We naderen dus de magische kaap van 100k en hij doet het nog prima!
Wouter82
Mooi hoor, de kleur spat van het scherm smiling smiley

Dank je! Kan je trouwens geloven dat de kleur me zelfs niet meer opvalt? cool smiley
Dat kan ik heel goed geloven, zelfs oranje valt me niet meer op! grinning smiley

Het ziet er heel goed uit, jij zorgt goed voor je wagentje. En het is echt een mooie uitvoering/kleur... Mooi dat je goed gewend bent aan het verkeer, alleen die idioten... Tsja, daar kan je weinig aan doen, gewoon blijven opletten.

Aan de PluriŽl van mijn ouders is nog niets gebeurd, mijn vader wil het dak niet laten vervangen en inruilen heeft nu ook weinig nut. Ze zijn nu op vakantie en vlak ervoor zij hij 'Als ik terug ben zet ik het ding in de garage en ga ik het veranderen tot het werkt. Zo moeilijk kan het niet zijn.' We zullen zien. De Plu is nu thuis gebleven en ik maak er nu dus gebruik van voor de korte ritjes, toch erg jammer dat je dan het dak niet kunt openen. Daarmee is gelijk een groot deel van de lol van de auto weg.
MWH
Aan de PluriŽl van mijn ouders is nog niets gebeurd, mijn vader wil het dak niet laten vervangen en inruilen heeft nu ook weinig nut. Ze zijn nu op vakantie en vlak ervoor zij hij 'Als ik terug ben zet ik het ding in de garage en ga ik het veranderen tot het werkt. Zo moeilijk kan het niet zijn.' We zullen zien. De Plu is nu thuis gebleven en ik maak er nu dus gebruik van voor de korte ritjes, toch erg jammer dat je dan het dak niet kunt openen. Daarmee is gelijk een groot deel van de lol van de auto weg.

Ik kan je ouders ergens wel begrijpen, het is een dure affaire om het dak te laten vervangen en je investering zie je nooit meer terug als je de wagen inruilt. Het hangt er allemaal vanaf hoe goed de auto voor de rest nog is en hoe lang je 'm nog wil houden. Laten verstoffen in de garage is inderdaad zonde... Ik wens je vader veel succes met de zoektocht, gaat volgens mij niet eenvoudig worden. Zelfs de gemiddelde CitroŽn-garage krimpt in elkaar als je over het dak van een PluriŽl begint, maar misschien is het bij jullie wel een eenvoudige fix winking smiley Je zou ook eens een topic moet maken over je PluriŽl!
Dit tafereeltje speelde zich deze middag af bij de doe-het-zelf-zaak:

De andere PluriŽl is nog blauwer/groener dan de mijne, naar het aquamarijn op en is ťťn van de laatste types PluriŽl, een zgn. 'Collection'. Zag er erg netjes uit en heeft, aangezien het een facelifter is, een aantal details die de mijne niet heeft zoals een ander type (meegespoten) spiegels, zwarte centrumnaaf van de velgen, chromen inlegstukjes in het interieur... Erg leuk iig!
Mooi, die donkere achterlichten. Horen die bij die Collection-uitvoering?
Yellow Cab
Mooi, die donkere achterlichten. Horen die bij die Collection-uitvoering?

Nee, die horen bij de facelift winking smiley Meestal vallen ze niet op omdat de leverbare kleuren na de facelift wat rustiger/donkerder waren, maar op zo'n turquoise PluriŽl valt het inderdaad op!
Ik vind die donkere achterlichten wel wat mooier dan jouw 'lexus-look' achterlichten.

Kleurtje vind ik wel super! thumbs up
JoŽl D.
Ik vind die donkere achterlichten wel wat mooier dan jouw 'lexus-look' achterlichten.

Kleurtje vind ik wel super! thumbs up

De donkere achterlichten zijn zeker bijdetijdser; ik vind de facelift eigenlijk zeer geslaagd, je ziet ze alleen te weinig rijden (denk niet dat er echt veel PluriŽls zijn verkocht na de eerste drie productiejaren)... Aan de andere kant ben ik wel gewend geraakt aan mijn bijzondere achterlichten en (zoals blijkt uit de reacties) is het ook de manier waarop iedereen de PluriŽl kent grinning smiley
De facelift zie je inderdaad heel weinig. Wat ik mooier vind, ik ben er nog niet over uit. Ik ben teveel aan de pre-facelift gewend om daar echt iets over te kunnen zeggen.

Het is wel een leuke combi op de parking. Ik denk dat het verschil in kleur totaal niet op zou vallen, tot je ze naast elkaar zet. Op de foto is het ook slechts hťťl subtiel te zien...

Escher
Je zou ook eens een topic moet maken over je PluriŽl!
Ik denk er welk eens aan, maar doe het toch telkens niet. Als ik dat goed zou willen bijhouden dan blijf ik bezig... De PluriŽl is niet bepaald de enige auto in het huishouden en mijn vader is altijd wel bezig met ťťn van de auto's. Wil ik elk probleempje en elke oplossing dan mededelen... Dat gaat te veel tijd kosten. Buiten de zomer zit ik weer op kamers en krijg ik dus lang niet alles mee. Ik blijf gewoon jouw topic vervuilen met mijn PluriŽl-frustraties, de rest van de auto's blijft een mysterie. winking smiley
Het kleurverschil is toch vrij groot, maar het komt niet echt uit op mijn foto cool smiley Even een vergelijking:

CŰte D'Azur (Bleu Grand Pavois Mťtallisť):

Collection (Bleu Belle-őle):

Ik ben persoonlijk heel erg tevreden met m'n eigen kleurtje, maar het Bleu Belle-őle ziet er ook erg fris uit!

MWH
Ik denk er welk eens aan, maar doe het toch telkens niet. Als ik dat goed zou willen bijhouden dan blijf ik bezig... De PluriŽl is niet bepaald de enige auto in het huishouden en mijn vader is altijd wel bezig met ťťn van de auto's. Wil ik elk probleempje en elke oplossing dan mededelen... Dat gaat te veel tijd kosten. Buiten de zomer zit ik weer op kamers en krijg ik dus lang niet alles mee. Ik blijf gewoon jouw topic vervuilen met mijn PluriŽl-frustraties, de rest van de auto's blijft een mysterie. winking smiley

Nu maak je ons nieuwsgierig winking smiley Een fotootje van het oranje monstertje moet toch wel lukken? big smile smiley Voor de rest mag je altijd je belevenisssen hier delen!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02-08-2012 10:56 door Escher.
Of een keer een fotoshoot samen doen. winking smiley Als het dan nog niet genoeg kleur is wil ik de C2 er anders ook nog wel bij zetten. tongue sticking out smiley

Op je laatste 2 plaatjes is het kleurverschil idd significant! Maar blijf jouw kleur mooier vinden voor de PluriŽl. winking smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-08-2012 09:54 door Auto-fan.
Bij die blue belle-Óle krijg ik zin om naar het strand te gaan en bij de CŰte d'Azur niet spinning smiley sticking its tongue out

Zou je toch, gezien de naam, anders om verwachten... Alhoewel Óle... eiland spinning smiley sticking its tongue out

Vind beide kleuren goed staan, met een licht voorkeur naar het mooie eiland kleurtje. Net iets opvallender wat bij een Pluriel zeker mag.
@ Auto-fan: Haha, ja dat zou wel eens leuk zijn! Wel er eerst voor zorgen dat het dak van de andere PluriŽl terug werkt big smile smiley En ja, met de C2 erbij zou het een mooie kleurencombo opleveren! Wie zegt dat CitroŽn pas met de introductie van de DS3 terug aparte auto's maakt?

@ Joep83: vind beide kleurtjes erg goed staan op de Pluriel, krijg ook bij beiden een zomers gevoel! En ja, een opvallend kleurtje hoort ook naar mijn mening bij een PluriŽl. Alleen jammer dat het overgrote deel van het kooppubliek toch heeft gekozen voor een zilvergrijze of grijs-blauwe...

Verder nog een kleine fotoshoot deze ochtend gedaan met de PluriŽl! Heb me gisteren bezig gehouden met het reinigen van de bekleding, die erg gauw vies wordt. Ik doe er geen gekke dingen mee en vervoer ook niks op de stoelen, maar toch krijg je in het donkerblauw al snel kringen, stofwolkjes (die je er niet met een stofzuiger uit krijgt)... Dan maar aangepakt met een autozetelspray, die verrassend goed werkte! Dit was het resultaat:

De kofferruimte heb ik al een tijdje geleden aangepakt; de zetelbescherming in hard plastic is heel slijtagegevoelig en je krijgt er snel krassen op van boodschappen, dus die heb ik met een interieurwax beschermd. Bij aankoop hebben we ook onmiddellijk een specifieke CitroŽn-mat gekocht om de dubbele koffervloer (uitneembaar om het dak eronder te klappen), in hetzelfde harde plastic, mooi te houden. Dit is dus de (bescheiden) kofferruimte:

En dan nog wat leuke details! Matten en pookknop zijn eigen aan de uitvoering; vooral de matten zijn opnieuw erg slijtagegevoelig. Deze zijn vorig jaar allebei professioneel herstikt, omdat de originele stiknaden zeer snel lossen. Als je naar 2de hands PluriŽl CŰte D'Azurs zoekt, worden deze bijna allemaal te koop aangeboden zonder of met niet-originele matten.

En zo kan het interieur van de PluriŽl er weeral een tijdje tegen (hoop ik!) grinning smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-08-2012 15:46 door Escher.
Ziet er goed uit. winking smiley Jouw pookknop houdt zich beter dan de mijne. Dat grijze bovenop gaat er hier al aardig vanaf helaas. sad smiley
Die zetelspray moet ik ook eens proberen! Hier worden de groene wangen ook smerig inderdaad.
Escher
Nu maak je ons nieuwsgierig winking smiley Een fotootje van het oranje monstertje moet toch wel lukken? big smile smiley Voor de rest mag je altijd je belevenisssen hier delen!
Het kleurverschil is nu inderdaad enorm duidelijk, gewoon een niet al te beste camera. winking smiley

Een foto zal ik nog wel ergens hebben, maar dan moet ik wel op mijn eigen laptop zoeken, niet op deze huis-pc. Heb je tegoed. Veel bijzonders is het niet, gewoon een oranje 1.6 PluriŽl. Met niet of nauwelijks opties, geloof ik... Het is ook veel meer een gebruiksauto dan jouw prachtige exemplaar. Genoeg steenslag, vuiligheid en een naar deukje. Binnenin is het helemaal chaos, de hond gaat ook gewoon mee als het moet. Voorheen in de kofferbak, nu gewoon op de achterbank.

Mijn moeder is net met het oranje bolletje vertrokken naar Texel, een weekendje met een vriendin. Toch jammer dat je dan niet open kunt rijden...
MWH
Escher
Het kleurverschil is nu inderdaad enorm duidelijk, gewoon een niet al te beste camera. winking smiley

Een foto zal ik nog wel ergens hebben, maar dan moet ik wel op mijn eigen laptop zoeken, niet op deze huis-pc. Heb je tegoed. Veel bijzonders is het niet, gewoon een oranje 1.6 PluriŽl. Met niet of nauwelijks opties, geloof ik... Het is ook veel meer een gebruiksauto dan jouw prachtige exemplaar. Genoeg steenslag, vuiligheid en een naar deukje. Binnenin is het helemaal chaos, de hond gaat ook gewoon mee als het moet. Voorheen in de kofferbak, nu gewoon op de achterbank.

Mijn moeder is net met het oranje bolletje vertrokken naar Texel, een weekendje met een vriendin. Toch jammer dat je dan niet open kunt rijden...

Ik bekijk mijn PluriŽl ook als gebruiksauto hoor, alleen eentje dat heel veel liefde krijgt smiling smiley Ik kan het wel begrijpen dat je de hond op de achterbank zet, de koffer is nu niet om naar huis te schrijven; waar maakte je vroeger trouwens de opening voor de zuurstof van het beest? Inderdaad jammer dat je er nu niet van kan genieten, gelukkig heb je nog stijlloze zijramen!

Wat minder goed nieuws over de Musa; die heeft daarnet prompt besloten dat ze de garage (waar ze nu 2 weken heeft ingestaan omdat we in de zomermaanden normaal gezien geen twee auto's nodig hebben) niet uitwilt omdat de zon buiten te hard schijnt... Lees: de batterij is opnieuw leeg. En dat mag/kan dus niet, want die is pas vervangen in februari... angry smily Ik ben er ook zeker van dat niks is blijven branden, want heb de Lancia zelf binnengereden. Gelukkig heeft m'n vader de vorige keer (toen ze de geest gaf op het dorpsplein) een oplaadsysteem gekocht, waar de Musa dus nu aanhangt. Moet wel 12u opladen en dan hebben we nog geen zekerheid of er dan wel leven in de brouwerij zit en waarom de batterij nu leeg is.
De batterij bleek gisterenochtend volledig opgeladen, dus waar het probleem zich daar precies bevond, weet ik niet. Morgen (maandag dus) ga ik wel even langs bij de garage om dit aan te kaarten; batterij is slechts 5 maand oud en dus zou je je niet mogen verwachten aan een auto die niet meer wil starten. confused smiley
Escher
Ik bekijk mijn PluriŽl ook als gebruiksauto hoor, alleen eentje dat heel veel liefde krijgt smiling smiley Ik kan het wel begrijpen dat je de hond op de achterbank zet, de koffer is nu niet om naar huis te schrijven; waar maakte je vroeger trouwens de opening voor de zuurstof van het beest? Inderdaad jammer dat je er nu niet van kan genieten, gelukkig heb je nog stijlloze zijramen!
Kofferbak ging precies voor de hond. Zijn kop stak hij dan tussen de hoofdsteunen van de achterbank door, zodat hij toch een beetje bij de mensen zat. Zuurstof is toch geen enkel probleem...? confused smiley

Ik kan overigens geen enkele foto van de PluriŽl vinden... Het is voor mij blijkbaar zo'n gebruiksding dat ik daar niet eens de moeite voor heb genomen. big smile smiley Ik ben er eens mee naar een meeting van het citroen-forum geweest, eens kijken of ik nog wat foto's van de bezoekers daar kan jatten. Het was in februari 2011, inmiddels is hij wat achteruit gegaan dus.

En een kunstzinnige foto:

Vreemde problemen met de accu van de Musa inderdaad. Ergens moet een verbruiker zitten die de accu leeg trekt... Ik heb de laatste weken ook twee keer met lege accu gestaan met de BX, de eerste keer was gewoon te lang niet gebruiken (met alarm aan) de oorzaak, de tweede keer had ik een portier open laten staan in de garage, waardoor de interieurverlichting de accu leeg trok.
Als de hoedenplank op z'n plaats zit, is de koffer toch volledig afgesloten van de achterbank? Vandaar dat ik even voor het welzijn van de hond vreesde, maar ik denk dat jullie die verwijderden voor de hond meeging winking smiley Jouw PluriŽl ziet er toch ook netjes uit hoor! Alleen vreemd dat de 1.6 in Nederland blijkbaar niet standaard met lm-velgen werd geleverd? Da's in BelgiŽ wel het geval. Laatste foto is trouwens erg geslaagd!

En ja, die batterij zou inderdaad niet mogen. De auto was op slot, dus dan is in het principe niet mogelijk dat de interieurverlichting blijft branden... De zoektocht naar een verbruiker duurt dus voort spinning smiley sticking its tongue out
Heeft een PluriŽl een hoedenplank dan? grinning smiley Je begrijpt: Die zit er bij ons nooit in. winking smiley De onderste kofferklep is trouwens door mijn vader bekleed met stof, zodat de hond erop kon springen zonder uit te glijden.

Geen lichtmetaal inderdaad. Eigenlijk vind ik het LM van de PluriŽl toch al stom, wie verzint nu om het LM van hetzelfde ontwerp te voorzien als de wieldoppen? In de gauwigheid zie je het verschil haast niet. In den beginne, na aankoop, hadden mijn ouders plannen voor ander lichtmetaal, voor lederen bekleding en nog meer van dat soort ongein. Dat is er nooit van gekomen en ik denk niet dat het nu nog gaat gebeuren, zeker gezien de huidige ontwikkelingen en daarmee onze dalende achting voor de auto.
Die wieldoppen zitten in de winter ook onder de C2. winking smiley Zaten er onder toen ik hem kocht. Blijft vreemd: een sportuitvoering (VTR) met wieldoppen. tongue sticking out smiley Al was er wel meer vreemd zoals standaard Cruise Control op iedere VTR, maar airco was bij betalen. big smile smiley
Ach, die wieldoppen zie je tijdens het rijden toch niet.
Inderdaad, wat een vreemde optiestrategie! En zoals aangehaald, is het een dom idee om de wieldoppen en het lichtmetaal quasi identieke ontwerpen te geven confused smiley Op de 1.4i zitten normaal gezien ook wieldoppen, maar ik had het geluk dat de oorspronkelijke eigenaar daar voor heeft bijbetaald big smile smiley Tijdens het rijden zie je het verschil inderdaad nauwelijks, maar ik vind het in stilstand toch een mooier zicht.

Mijn PluriŽl is trouwens ook uitgerust met cruise control; wat een ingewikkeld ding zeg... nut smiley Snelheidsbegrenzer ťn cruiscontrol op dezelfde hendel waarop een draaiknop met drie standen zit en ook nog eens drie drukknoppen. Je kan het ook niet in stilstand uitproberen, dus het was eerst eens goed de handleiding lezen en dan een beetje friemelen tegen 80 km/u. Na wat gepruts en eerst een ontmoeting met de snelheidsbegrenzer ben ik nu toch vertrouwd met het systeem.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13-08-2012 15:41 door Escher.
Heb ik ook gedaan. Het boekje eens doorgelezen en, ik moet zeggen, "verrekkes" handig om dat eens te doen....smiling bouncing smiley
Blijkbaar heb je dan een ander systeem dan ik. winking smiley Hier zijn het gewoon 4 knoppen op het stuur:

Alleen ff een airbag er in denken. tongue sticking out smiley
Ja, jouw systeem ziet er veel handiger uit. Zo ziet de cruise control hendel er bij mij uit:

De cc in het stuur heb ik ook in mijn C3. Het stokje ziet er ook goed uit.
Verander je topictitel even in: "Escher: CitroŽn C3 Pluriel 1.4i CŰte D'Azur & Lancia Musa 1.3 Multijet Platino (Fotoshoot interieur & Lancia's karaktereigenschappen)"

big smile smiley
Rob076
Verander je topictitel even in: "Escher: CitroŽn C3 Pluriel 1.4i CŰte D'Azur & Lancia Musa 1.3 Multijet Platino (Fotoshoot interieur & Lancia's karaktereigenschappen)"

big smile smiley

Haha, ja, alle clichťs worden bevestigd winking smiley De 'troubles' mogen trouwens (even) weg uit de titel, heb er daarnet een stukje mee gereden en hij doet het weer prima!
Zo hey leuke unieke wagens zegthumbs up
Vooral de Lancia vind ik helemaal geweldig.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13-08-2012 18:57 door Bofkont.
Escher
Ja, jouw systeem ziet er veel handiger uit. Zo ziet de cruise control hendel er bij mij uit:

Dat stokje herken ik ook wel. Had hem in de 207 heel snel door. Vond hem erg intuitief werken. Volgens mij heeft de 208 hem nog steeds zo.
Dat stokje is juist superhandig. Het zit ook in de Peugeot Partner van mijn ouders en ik vind het ideaal.
Was er ook zo aan gewend.

Maar ja, zoveel mensen, zoveel wensen. winking smiley
Bofkont
Zo hey leuke unieke wagens zegthumbs up
Vooral de Lancia vind ik helemaal geweldig.

Dank je wel! Het duo staat nu al bijna 2 jaar op de oprit en daardoor maken ze voor ons al deel uit van het 'meubilair', maar je komt haast nooit een PluriŽl of Musa tegen als je zelf op pad bent. Lancia's in het algemeen zijn trouwens een uitstervend ras; ik heb niet de indruk dat de nieuwe Ypsilon zo lekker verkoopt als de vorige, de Musa loopt stilaan op z'n laatste benen en de twee Italo-Amerikanen zie ik helemaal niet. Alleen de Delta kom ik af en toe tegen. Jammer, want het ikzelf vind Lancia's een mooie opfleuring van het straatbeeld!

Bentley Arnage
Dat stokje is juist superhandig. Het zit ook in de Peugeot Partner van mijn ouders en ik vind het ideaal.
Was er ook zo aan gewend.

Maar ja, zoveel mensen, zoveel wensen. winking smiley

Na het bestuderen van het boekje ben ik er ook wel mee vertrouwd hoor, gisteren een aantal keer geprobeerd op de snelweg en het lukt zeer goed! Het is alleen geen systeem dat zichzelf uitwijst vind ik (maar dat kan ook aan mij liggen). En ja, het systeem zit wel in een groot aantal PSA-modellen; de 308 van onze buurvrouw heeft ook hetzelfde hendeltje!
Deze CC (die overigens niet op de Plu van mijn ouders zit) was juist de eerste CC die ik uit mezelf door had, zonder boekjes. big smile smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close