Escher: '06 CitroŽn C3 Pluriel 1.4i CŰte d'Azur, '12 Hyundai Veloster 1.6 GDi i-Catcher, '13 Hyundai Veloster 1.6 GDi i-Catcher & '07 CitroŽn C3 Pluriel 1.4i | 3 jaar Vitamin C Veloster

Gepost door Escher 
Wat fijn dat hij er is! Leuk zeg, 'voor de heb' zo'n relatief moderne auto kopen zie je weinig.
Ik vind wel dat het interieur nogal schril afsteekt tegen het knallende exterieur. Ik dacht even dat je een zwart-witfoto geplaatst had.

Quote
Escher
Heb mezelf voorgenomen om nooit een zwarte of grijze auto te bezitten smiling bouncing smiley So far, so good!
Ik had het zelfde idee, maar dat ging met auto #2 al direct verkeerd... eye rolling smiley Ik had al dezelfde dag spijt.
@ Milan: ja, het is inderdaad niet de meest voor de hand liggende en/of meest begeerlijke keuze, maar ik ben er superblij mee, da's natuurlijk het belangrijkste winking smiley Ik begrijp ook je bemerking over het interieur. Behalve de optionele half-oranje lederen bekleding van de eerste serie waren de interieurs van Pluriels haast altijd (donker)grijs. Maar zolang de buitenkant het niet is, ben ik tevreden big smile smiley

Ik heb dit weekend trouwens eindelijk de kans gevonden om Ukje eens grondig te wassen, kleien etc. Behalve de beschadiging op de achterbumper (die op de foto's niet echt opvalt, maar 'in real life' wel) geen gekke dingen tegengekomen! De lak had wel nog nooit een kleibar van dichtbij gezien, want de hoeveelheid viezigheid die daar op achterbleef! We zullen maar onthouden dat het resultaat hetgeen is wat telt... Aanschouw:











Als je goed kijkt, kan je trouwens zien dat het windscherm ook al op z'n plek zit. Het installatie-avontuur daarachter is echter voor een andere keer winking smiley
Ik reed gister achter een zilvergrijze Pluriel met zilvergrijze dakbogen, die rijdt al jaren bij ons in het dorp denk ik. Toch wel een best saai ding zo smiling smiley Dit model heeft kleur nodig!
@ Barri: Een volledig zilveren Pluriel is ofwel niet-origineel herspoten, ofwel een CaractŤre/CŰte d'Azur:



Inderdaad niet de beste combinatie, een fel kleurtje met een Pack Alu (zilverkleurige bogen, stootlijsten en deurgrepen) is m.i. het meest geslaagd smiling smiley

@ Marc: bedankt! Vanavond staat het interieur op de planning voor een grondige schoonmaak en ben ik wel weer even tevreden. Als je verder niet met de dikste/stoerste/meest agressief ogende auto wil komen aanzetten, blijft de Pluriel er ook naar mijn mening nog behoorlijk fris uitzien.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12-06-2018 10:47 door Escher.
Met de komst van Ukje lijkt het me ook weer eens tijd om de Pluriel-kleurenlijst te updaten! Al aardig compleet, maar er zijn nog steeds kleurtjes/combinaties die ontbreken!

Fase I + II (2003-2008)

Gris Alu/Gris Fulminator (PjŲtr)



Gris Alu/Gris Alu/Pack Alu (Rob0032)



Gris Alu/Gris Alu/Pack Alu (CŰte d'Azur) (Escher)



Gris Alu/Gris Fulminator/Pack Look (Aquarelle) (Rob0032)



Sable Bivouac/Gris Fulminator (PjŲtr)



Sable Bivouac/Gris Alu/Pack Alu (Escher)



CrŤme Parthenon/Gris Fulminator (Rob0032)



CrŤme Parthenon/Gris Alu/Pack Alu (Rob0032)



CrŤme Parthenon/Gris Fulminator/Pack Look (Aquarelle) (Rob0032)



Bleu Grand Pavois/Gris Alu (Rob0032)



Bleu Grand Pavois/Gris Alu/Pack Alu (CŰte d'Azur) (Rob0032)



Bleu Paname/Gris Alu (PjŲtr)



Bleu Paname/Gris Alu/Pack Alu (Escher)



Bleu Lucia/Gris Alu (PjŲtr)



Vert Lenz/Gris Alu (PjŲtr)



Vert Lenz/Gris Alu/Pack Alu (PjŲtr)



Jaune Lacerta/Gris Alu/Pack Alu (Rob0032) UKJE!



Vert Hurlevent/Gris Fulminator (Rob0032)



Orange Aťrien/Gris Fulminator (Gewoon Dirk)



Orange Aťrien/Gris Alu/Pack Alu (PjŲtr)



Rouge Enfer/Gris Fulminator (JOtter)



Rouge Enfer/Gris Alu/Pack Alu (Escher)



Gris Fulminator/Gris Fulminator (Graphit) (Escher)



Gris Fulminator/Gris Alu (Gewoon Dirk)



Gris Fulminator/Gris Alu/Pack Alu (Rob0032)



Fase III (2008-2010)

Gris Alu/Gris Alu/Pack Alu (Dolce Vita) (Rob0032)



CrŤme Parthenon/Gris Fulminator (Rob0032)



CrŤme Parthenon/Gris Alu/Pack Alu (Dolce Vita) (Escher)



Blanc Banquise/Noir Obsidien (Escher)



Blanc Banquise/Gris Alu/Pack Alu (Collection) (Rob0032)



Bleu Paname/Gris Alu (Rob0032)



Bleu Belle-Ile/Gris Alu/Pack Alu (Collection) (D-C)



Jaune Lacerta/Gris Alu/Pack Alu (Gewoon Dirk)



Orange Aťrien/Gris Fulminator (PjŲtr)



Noir Obsidien/Gris Alu (Rob0032)



Noir Obsidien/Gris Alu/Pack Alu (Collection) (Rob0032)



Rouge Burlat/Gris Alu/Pack Alu (Rob0032)



Rouge Burlat/Gris Fulminator (rzasa)



Rouge Burlat/Noir Obsidien (Charleston) (XBXG)





1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12-06-2018 18:22 door Escher.
We zijn alweer enkele weken verder waarin ik weinig tot geen Ukje-nieuws heb geplaatst. Dat wil niet zeggen dat er de afgelopen weken niets nieuws te melden was/is, integendeel.

Allereerst heb ik er voor gekozen om de distributieriem en waterpomp te laten vervangen. Dit moet normaal gezien op 120.000 km of na 10 jaar gebeuren. De vorige eigenaar vond de lage km-stand voldoende om deze werken nog niet te laten uitvoeren. Ikzelf was, mijn andere Pluriel indachtig, minder zeker van de staat van de riem.

Gelukkig blijkt het vervangen van de distributieset van een 1.4 Pluriel niet al te moeilijk en/of duur: na een aantal offertes te hebben ontvangen (waaronder een onafhankelijke garage die het drievoudige tarief van hun eigen website raamde), bleek de lokale CitroŽn-dealer de voordeligste aanbieding in huis te hebben. Zeg nu zelf: Ä 360 voor een nieuwe OEM-distributieset lijkt mij behoorlijk netjes. Dat de mechaniek het goed doet, blijkt overigens uit het feit dat Ukje de afgelopen twee weken met succes en zonder enig mankement heen en terug naar de Provence is gebold:

















De enige spelbreker bleek overigens de afstandsbediening/klapsleutel te zijn. Ik had de behuizing ervan, die bij aankoop helemaal kapot bleek, haast onmiddellijk vervangen door een Ebay-exemplaar. Zo'n exemplaar doet het overigens al 6 jaar prima op mijn andere Pluriel, dus op zich behoorlijk wat vertrouwen in de Chinese plastiekkunsten winking smiley Ook het vervangexemplaar voor Ukje deed het de eerste weken prima, tot ik de sleutel twee dagen voor vertrek liet vallen op de keukenvloer. De sleutel werkte door de val maar heel sporadisch meer. Ook wat gepruts van mijn kant met de contactpuntjes op de behuizing leverde geen blijvende oplossing op.

Vol vertrouwen dan ook langs geweest bij de lokale CitroŽn-dealer die mij goed en voor een nette prijs had geholpen met de distributieset. Daar aangekomen kort het verhaal gedaan (achterwege gelaten dat de behuizing niet OEM was), om al na 5 min. van de mecanicien te horen dat de transponder zelf stuk was en kortsluiting gaf. Oplossing: een hele nieuwe sleutel ter waarde van Ä 200...

Niet op dat aanbod ingegaan en bij aankomst thuis gerealiseerd dat ik de werking van de transponder kon testen door deze even in de behuizing van de andere Pluriel-sleutel te stoppen. En uiteraard: plots wilde Ukje vrolijk terug open en dicht. Sterker nog: nadat ik alles had overgezet bleken beide sleutels opnieuw te werken nut smiley Geen vragen bij stellen, gewoon besluiten dat ik me Ä 200 heb uitgespaard door de garagist niet op zijn woord te geloven.

Persoonlijk vind ik het overigens wel jammer dat een erkende dealer op dit soort (doorzichtige) wijze tracht om klanten op onnodige kosten te jagen. Die heeft intussen dan ook een kordaat mailtje ontvangen. Vermoed niet dat ik hierop nog antwoord ga ontvangen, maar het luchtte wel op smiling bouncing smiley

Ten slotte zijn vanochtend de nieuwe OEM-wieldoppen voor Ukje geleverd. Die gaan er (hopelijk) vanavond nog op winking smiley
Wat een heerlijke foto's van Ukje in de Franse zon. Zitten echt een stel folderwaardige platen tussen. Ook heel fijn dat hij het zo naar tevredenheid heeft gedaan, dat verhaal van die sleutels is wel bijzonder te noemen. Zo blijkt maar weer dat je helaas niet iedereen op zijn mooie blauwe ogen kan geloven.
Prachtige foto's, moet een geweldige trip zijn geweest thumbs up
De dealer zal wellicht niet verder gekeken hebben en je direct een nieuwe sleutel hebben willen aansmeren.
Dat is tegenwoordig toch wel een beetje het geval bij elk merk, vervangen ipv repareren.
@ Gewoon Dirk: ik ben ook erg blij dat er niets mechanisch in de soep is gelopen. Het is en blijft natuurlijk een gok om met een 11-jaar 'oude' auto - die je niet echt kent - zo ver te rijden. Eenmaal ter plaatse was het wel erg fijn rijden: de Pluriel is kleiner en smaller dan de Veloster en duidelijk beter geschikt voor de Franse dorpjes en steden. Het feit dat je niet met 18" velgen met laagprofielbanden rondrijdt, geeft ook een geruster gevoel winking smiley

@ Samantifest: dank je! Ik kan het alleen maar beamen!

@ Bofkont: tnx, was inderdaad een geslaagde reis. Blijft een erg mooie streek (zaten ergens tussen Aix-en-Provence en Cannes) en ook het huis dat we huurden was prima.

@ Micha: bedankt! Genieten was het absoluut. Ik zou het eigenlijk zo weer overdoen met een/deze Pluriel.

De dealer heeft trouwens uitgebreid en snel teruggemaild i.v.m. het sleutelverhaal! Had ik niet verwacht. Na een eerste antwoord naast de kwestie, waarin de dealer eigenlijk expliciet toegeeft dat men liever zoveel mogelijk vervangt i.p.v. herstelt om later niet met opvolgproblemen te zitten, heeft men (na een tweede mailtje) toegegeven dat er inderdaad een foutieve diagnose werd gesteld en dat dit met de mecanicien zal besproken worden. Er kwamen zelfs excuses aan te pas. Ik neem - waarschijnlijk vanuit beroepsmisvorming - dit soort zaken altijd met een korreltje zout, maar het is veel meer dan ik verwacht had.
Goed bezig met dat onderhoud. Mooi dat ie zich heeft bewezen tijdens de trip. Geweldig mooie foto's! De zon maakt hem extra goed uitkomen. big smile smiley
Bedankt Marc! Ik betrap me er op dat ik het stiekem (erg) leuk vind om dit soort 'kleine' problemen op te lossen en zo een completere auto te kunnen neerzetten. Hierbij het lijstje van wat er tot nu toe al aan is gebeurd, zowel cosmetisch als mechanisch:

- Distributieriem, waterpomp en spanrollen vervangen
- Klein lekje in band linkersachter laten maken
- Nieuwe behuizing voor de klapsleutel via Ebay besteld en vervolgens transponder + sleutelbaard overgezet
- Windscherm geÔnstalleerd
- Schuifje onder de radio geÔnstalleerd
- Pluriel-mattenset geplaatst
- Gekraste wieldoppen vervangen door nieuwe, onbeschadigde exemplaren
- Grondige reiniging van het in- en exterieur. Ik denk niet dat ik er al een foto van heb geplaatst van hoe de achterzijde van Ukje er voor mijn tussenkomst uitzag nut smiley



De kleur was echter voldoende om me over de streep te trekken en die (betrekkelijk kleine) foutjes te vergeven. In de Zuid-Franse zon kwam die inderdaad erg mooi over!
Ik heb je vakantie helemaal gemist! Ziet er goed uit, die zon doet de kleur zeker goed! Het doet me ook terugdenken aan mijn eerste vakantie met mijn vriendin, die na 3 pogingen om met de Acadiane in het buitenland te komen, toch maar met de Pluriel plaats heeft gevonden. En ach, spannend om met een 11 jaar 'oude' auto naar het buitenland te gaan. Mijn meest moderne auto is nog drie jaar ouder en van een kwalitatief nog bedenkelijker merk, daar heb ik ook alle vertrouwen in. Soort van. drinking smiley

Ik zie overigens dat deze pagina nog helemaal Velosterloos is. Laat ik daar eens verandering in brengen. Ik reed toch al rond met mijn camera in de aanslag voor wat ander spul, toen ik deze Veloster passeerde. Ik dacht ik zet hem even op de foto voor de kleur, als ik toch in de gelegenheid ben. Pas daarna viel me op dat er een Californisch kenteken op zat. Geen idee hoe dat in Nederland komt.
Je begrijpt, nu verwacht ik van jou als detailfreak een uiteenzetting van alle verschillen tussen Amerikaanse en Europese Velosters. winking smiley

@ MWH: ik vond het vooral 'spannend' om op reis te gaan met een auto die je eigenlijk niet kent. De kans dat er iets mis mee is waarvan je niet op de hoogte bent, is niet onbestaande. Dit bleek met Ukje gelukkig niet het geval en dan krijg je met zo'n tweedehands Pluriel eigenlijk best veel waar voor je geld!

Die Californische Veloster is een gek zicht met dat loshangende mistlicht?! Bij de Europese versies vervullen de smalle, losse lampjes op de rand van het spatbord/de wielkast die taak! De verschillen zijn verder vrij beperkt: ik denk hoofdzakelijk aan het bovenste deel van de koplampen die in de VS de functie van reflector vervullen en daar dus oranje zijn. Ten slotte zijn er blijkbaar ook Amerikaanse 'budget'versies van de Veloster waarbij de achterlichten simpeler zijn uitgevoerd:



vs.



Bij mijn weten zijn alle Europese Velosters met de 'vallende-ster'-achterlichten geleverd.
We zijn een kleine twee maanden verder en ook de werken aan Ukje zijn alweer een stuk(je) opgeschoten smiling smiley

Begin augustus heb ik de geschramde wieldoppen vervangen door gloednieuwe exemplaren:



En twee weken geleden stond een professionele poets- en polijstbeurt op het programma, met dit als resultaat:















Net op tijd voor de Tour de Pluriel die op zondag 30 september doorging. De foto's daarvan hebben jullie nog van me tegoed!
Dank je wel Dirk! Ukje staat hiermee inderdaad weeral een stukje dichter bij mijn ideaalbeeld. Stiekem ben ik nog naar lichtmetalen velgen en een net lederen interieur aan het kijken...

Zoals ik in mijn vorige bericht al aankondigde, heb ik Ukje zo mooi mogelijk gemaakt met het oog op de 6de Tour de Pluriel, die dit jaar op 30 september doorging in het chique Laren. Het werd een recordopkomst van maar liefst 26 (!) Pluriels die bij de start ongeveer de helft van het met parkeerverboden afgezette dorpsplein innamen. Als je bedenkt dat we hiermee meer Pluriels bijeen hebben gekregen dan de clubs in ItaliŽ en Frankrijk (resp. 20 en 18 exemplaren) en als je weet dat het verhaal in 2013 begon met amper 3 stuks, kan je alleen maar besluiten dat het een erg geslaagde editie was.

Oordeel zelf op basis van onderstaande foto's (waarvan een groot deel gemaakt werden door een mede-Plurieleigenaar mťt drone):



































Heel leuk al die kleurrijke Pluriel bij elkander. Nu valt ook extra goed het verschil tussen jouw groen en het andere groen te zien. Dan knalt UK toch wel net twee tandjes harder!
Het was inderdaad een erg bonte bedoening!

In de aanloop van de Tour de Pluriel heb ik overigens weer een aantal 'Pluralia' gescoord:











Vooral met het 'afleverings'-boekje, bestemd voor CitroŽn-dealers en -verkopers, ben ik erg blij. Nooit geweten dat zoiets bestond/bestaat!
Diegenen die dit topic al lang(er) volgen, weten misschien nog dat 'Ukje' eigenlijk geen onbekende voor me is. Al in 2013 maakte ik (omwille van de zeldzame kleur) een foto van die exacte Pluriel, op amper enkele km's van mijn huis. (Ex-)forumgenoot Rob legde Ukje vervolgens in 2015 of 2016 opnieuw op de gevoelige plaat vast in Antwerpen, bij zijn (destijds) tweede eigenaar.

De eerste foto uit 2013, toen Ukje nog bij zijn eerste eigenaar was die (afgaande op het adres in het onderhoudsboekje) op amper 5 km van mij woonde/woont, kon ik lang niet meer terugvinden. Tot vandaag dus, wat onderstaand overzicht mogelijk maakt:





Mooi om te zien hoe Ukje op foto 3 weer stukken frisser is dan hij was op foto 2 in hartje Antwerpen.

Van de Plurielaria, die laatste twee foto's zijn een cd-mapje? en een???
@ Dirk: ik begrijp het volledig smiling bouncing smiley

Dankzij een mede-Plurieller is er nu trouwens ook bewegend beeld van de afgelopen Tour de Pluriel beschikbaar!

[vimeo.com]
Even het stof hier een beetje afblazen, want in de afgelopen weken/maanden stonden er wel wat noemenswaardige klusjes aan Ukje op het programma. Allereerst even beginnen bij een geluk bij een ongeluk: op 5 januari is een Nederlandse dame met een trekhaak er in geslaagd om - stilstaand in een file - achteruit te bollen tot tegen de voorbumper van mijn geliefde Pluriel. Geen harde impact, maar wel voldoende om een heel fijn haarlijnscheurtje achter de nummerplaat te veroorzaken. Ik heb via de verzekering een nieuwe voorbumper vergoed gekregen en heb dit geld wijselijk geÔnvesteerd in... een nieuwe achterbumper big smile smiley

Het was niet zo goed zichtbaar op foto, maar de vorige/oorspronkelijke achterbumper van Ukje was behoorlijk gekrast en ook wat uit vorm. De vorige eigenaars hadden dit 'opgelost' door de achterkant vol te kleven met felgekleurde vlinderstickers, maar dat was natuurlijk geen optie om mee verder te blijven rijden. Ik had de afgelopen maanden wel leren leven met het feit dat de achterbumper niet perfect was, maar echt mooi was het toch niet. Met het mooie weer van een week of drie geleden snel enkele plaatjes geschoten van Ukje-met-nieuwe-achterbumper:









Niet zolang na het vervangen van de achterbumper ben ik naar de welgekende Pluriel-specialist in Noord-Frankrijk gereden om een setje lichtmetalen velgen op te halen. Het betere schrobwerk was noodzakelijk, maar onder al het vuil zaten vier OEM velgen zonder noemenswaardige krassen of stoeprandschade. Die zijn er twee weken - samen met vers rubber - onder Ukje gemonteerd:



Bij het velgen-bezoekje was mijn oog ook gevallen op een prachtig lederen interieur uit een schade-Charleston. Een nette prijs overeengekomen met overname van mijn oud, stoffen interieur en mťt behoud van de in carrosseriekleur gespoten ruggen. Wat sfeerplaatjes van de werkzaamheden afgelopen zaterdag:











Voorlopig ben ik wel even tevreden winking smiley



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16-05-2019 11:39 door Escher.
Wat is die auto goed terecht gekomen zeg. Het Ukje wordt wordt met de post mooier, geweldig hoe je het aanpakt!

Quote
Escher
.... mťt behoud van de in carrosseriekleur gespoten ruggen. ....
Klein detail, grote waarde. Ik kan kleuren in het interieur erg waarderen. thumbs up
Wat een heerlijke upgrade die lederen zetels. Ik akn alleen maar beamen wat MWH zegt, ukje had niet beter terecht kunnen komen.
Nu moet ik binnenkort wel afreizen naar het waasland om het hele wagenpark tezamen te aanschouwen.
Weet niet of dat allemaal net zo makkelijk gaat als bij mijn Peugeot 107, waar je met weinig gereedschap best veel kunt veranderen en aanpassen, maar blijft leuk om te volgen hoe je bezig blijft aan Ukje en je andere Pluriel. Ben wel fan van dit topic.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16-03-2019 12:48 door Jay DoubleYou.
@MWH: bedankt! Ben het trouwens helemaal met je eens dat een kleurrijk interieur minstens even leuk is als een fel lakkleurtje. En dan zijn deze blinkende stoelruggen in 'Jaune Lacerta' natuurlijk veel mooier dan de matzwarte inzetstukken die bij een Charleston werden gebruikt.

@Gewoon Dirk: altijd welkom, zeker nu Ukje er eindelijk bijstaat zoals ik 'm al bij aankoop wou hebben!

@Marc 827 3500: tnx, ben er zelf ook supertevreden mee!

@Jay DoubleYou: leuk om te lezen dat je mijn topic kan appreciŽren! En ja, het interieur is inderdaad vrij eenvoudig te veranderen. Vier schroeven/bouten per voorzetel, een kliksysteem voor de onderzijde van de achterbank en nog een paar schroeven voor de twee rugleuningen van de achterbank. De gekleurde rugleuningen zijn ook 'click and play'.
Quote
Escher
@Jay DoubleYou: leuk om te lezen dat je mijn topic kan appreciŽren! En ja, het interieur is inderdaad vrij eenvoudig te veranderen. Vier schroeven/bouten per voorzetel, een kliksysteem voor de onderzijde van de achterbank en nog een paar schroeven voor de twee rugleuningen van de achterbank. De gekleurde rugleuningen zijn ook 'click and play'.

Vrijwel hetzelfde dus. thumbs up
Quote
Damianw26
Inderdaad mooie zetels, en sowieso goed bezig met de wagen. De rest van de vloot staat er net zo goed bij?

Escher kennende is dit nog altijd de minst perfecte auto van de vier. smiling smiley
Mooie aanpassingen die de auto net dat beetje chiquer en luxueuzer maken! Leuk dat je er zoveel energie en wat duiten insteekt. Ik moet zeggen dat zo'n appelgroene C3 Pluriel het perfecte medicijn tegen een winterdepressie lijkt, daar moet je toch vrolijk van worden iedere keer dat je 'm ziet staan.
Staat goed dat leder; zeker met hier en daar de lak kleur die je terugziet. Anders is het al snel erg zwart.

Toen ik de rij met Franse auto's voor de sloop / onderdelen zag verbaasde me het even. Zo oud is de Pluriel toch niet? Ik had al eens geroepen dat ik een prototype van het dak toen gezien had. Maar er blijken toch stiekem al best wat jaartjes voorbij te zijn gegaan.
@rzasa: tnx, het zijn inderdaad behoorlijke fauteuils die, in geval van een set uit een Charleston, zijn uitgevoerd in dik gepreforeerd leder. De typische two-tone lederen interieurs uit vroegere Pluriels met oranje bovenkant (klik!) zijn beduidend minder kwalitatief...

@Damianw26 en @Dirk: haha, ja, ook de rest van de 'vloot' staat er netjes bij! Dit wil natuurlijk niet zeggen dat er geen ruimte voor verbetering meer is (zo wil ik de CŰte d'Azur eens bij de restyler binnen brengen). Zal binnenkort nog wat foto's plaatsen van de overige 'voitures'.

@Rutger DC: je kan inderdaad niet slecht gezind worden en/of blijven als je elke dag met een knalkleurtje onderweg bent. Mijn oranje Veloster heeft hetzelfde effect op mijn humeur! En ik kan natuurlijk alleen maar beamen dat lichtmetaal en leder een auto net dat beetje meer klasse geven winking smiley

@Engineer2: de eerste Pluriels werden in mei 2003 op kenteken gezet. Dat betekent dat de vroegste exemplaren (tegelijk ook de commercieel meest succesvolle bouwjaren) inmiddels al rond de 15 jaar oud zijn. Als er dan iets kostelijk (zoals het dak of de Sensodrive-bak) het begeeft, is zo'n Pluriel al snel economisch total loss. Dit heeft ook te maken met de lage prijzen op de Belgische en Nederlandse tweedehandsmarkt. De Noord-Franse specialist vertelde me dat een rijdend, vroeg exemplaar (zelfs met hoge km-stand) in Frankrijk nog steeds rond de Ä 3.000 moet opleveren. Daarvoor heb je in de Lage Landen al bijna een goed onderhouden Phase II voor...
Om @Damianw26 gerust te stellen, hierbij enkele foto's van hoe mijn Vitamin C Veloster er na drie jaar bezit bijstaat winking smiley Er staan inmiddels 87.000 (probleemloze) km's op de teller. Onder het wilde uiterlijk doet de Koreaanse techniek dus exact wat 'ie moet doen. Behalve het reguliere onderhoud en het vervangen van enkele slijtage-onderdelen (batterij, remblokken en banden) eigenlijk geen noemenswaardige kosten gehad en afgelopen vrijdag opnieuw blanco gekeurd...



















Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close