Escher: '06 Citroën C3 Pluriel 1.4i Côte d'Azur, '12 Hyundai Veloster 1.6 GDi i-Catcher, '13 Hyundai Veloster 1.6 GDi i-Catcher & '07 Citroën C3 Pluriel 1.4i | 3 jaar Vitamin C Veloster

Gepost door Escher 
Nog geen tijd gehad voor msn, maar zal eens kijken naar wat vrije tijd tijdens het 11-november weekend... smiling smiley

Nog enkele updates trouwens, zowel voor de Musa als de Pluriel.

* Pluriel:
- ruitenwissers laten vervangen bij een autoshop voor € 30. Blijkt dat de originele ruitenwissers snel verslijten en er nu al een vervangsetje opzat, voor een gewone C3. Die stemmen dus niet helemaal overeen met die van een Pluriel, vandaar het occasionele gekraak en gepiep. Nu werkt alles gelukkig terug naar behoren.
- twee kleine probleempjes in het interieur ontdekt. De bestuurdersgordel rolt niet altijd vanzelf op. Als je 'm 'aangeeft', lukt het wel. Tweede puntje is de linkerkant van de achterbank. Iets mis met de vergrendeling van de rugleuning (wil soms vanzelf omklappen bij bruusk remmen). Je kan 'm van binnenuit ook gewoon neerklappen, iets wat normaal niet zou mogen. Dus, twee puntjes die we gaan aangeven bij de verkoper en naar alle waarschijnlijkheid onder garantie bij de dealer (na goedkeuring) gemaakt zullen worden.

* Musa:
- airco is na maanden heen-en weer getelefoneer (wilde niet meer naar onze oude dealer teruggaan en dus op zoek naar een vervanger). Uiteindelijk gekozen voor een lokale Fiat-dealer, die alles netjes heeft gerepareerd. Katalysator was idd kapot, met een vuist-groot gat (je vraagt je af hoe het mogelijk is). Uiteindelijk was de vervanging er één van € 938.
- versnellingsbak begint opnieuw stroever te schakelen. Bij volgend nazicht eens laten controleren...

That's all for now (zal binnenkort nog eens fotootjes schieten voor op pagina 2),

Greetz,
Joram
Lap, het eerste zware mankement is vandaag letterlijk boven komen 'drijven'...

Vandaag heb ik met scha en schande ondervonden dat het dak op de een of andere manier toch wel vrij ernstig lekt. Ik was met de auto naar het shopping center gereden en 'm daar natuurlijk gewoon op de dakparking (in de regen) gezet. Kwam 2 uur later terug met m'n aankopen en er stond een groooote plas in de koffer. Op zich geen ramp natuurlijk (de auto heeft 1 jaar garantie op alles), maar wel als je weet dat ik net daarvoor mijn iPod touch in de koffer had gelegd (om uit het zicht van dieven te blijven- het handschoenenkastje was natuurlijk te voor de hand liggend- mijn eigen fout) kan ik minder om lachen. Die iPod is dus total loss (wil zelfs niet meer opstarten) Zit nog wel onder garantie, maar waterschade (deels mijn eigen schuld) zal niet gedekt worden. Morgen ga ik eens onderhoren wat het repareren van de iPod kost en natuurlijk maandag naar het occasion-bedrijf bellen om het mankement te melden en te laten constateren (en herstellen natuurlijk)...

Is geloof ik een gekend probleem bij de Pluriel?

Afin, niet zo'n geslaagde dag.
Dat is inderdaad een bekend probleem van de Pluvius.
Maar ook de achterbank heeft een behoorlijke kans om nat te worden.
En het vervelende is dat er een behoorlijke kans is dat het steeds weer terugkomt.
op mijn werk is er eentje waar inmiddels het vierde dak op zit, wat overigens tot op heden goed is.
Aj,dat is erg jammer! sad smiley
Misschien zijn de afwateringskanalen verstopt (althans, heeft de Pluriel een schuifdak?).
En anders de rubbers laten vervangen,of heeft de Pluriel geen rubbers daar?
Escher ; meestal de oorzaak door een haarscheurtje in de bovenste laag van de zwarte sierlijst op de a.klep. Haarscheurtje t.h.v. het drukcontact.

Komt wel meer voor.
leuk hoor, de pluriel. ik rijd er zelf nu al 4,5 jaar mee, met een 1.4hdi, uit bouwjaar 10-2004. heb er zelf al 145.000 km mee gereden, bevalt erg goed. import vanuit belgie, want de dieselversie wordt niet in nederland verkocht.
enne... leren bekleding yawning smiley
@ Winfred: ja, de Pluriel bevalt me ook wel, hoor. Voor mijn part eentje om in het lijstej klassiekers-in-spe te noteren! Vreemd trouwens dat in NL geen dieselversie werd geleverd! Heb trouwens ook gekeken naar een aantal Pluriels met lederen bekleding, maar die waren ofwel te duur, ofwel hadden ze te veel km's gelopen.

Even update over de lekkage: afspraak gemaakt met het verkoopbedrijf, die het allemaal onder garantie gaan nakijken en repareren. Ik ben tot nu toe zeer tevreden over de geleverde service; we krijgen zelf een vervangauto ter beschikking (iets wat niet zo gauw gebeurt bij 2de-hands-verkopers).
Het moet me even van het hart... Iedereen, zoek dekking, want wat me nu met de verkoper van de Pluriel meemaken tart weer alle grenzen!

Eerst en vooral moet er ik bij vertellen dat de auto bij een gerespecteerd bedrijf is gekocht met Federauto-label (soort van Belgische BOVAG), een jaar garantie en een chique showroom. Ze verkopen ook alleen maar Belgische wagens van de eerste eigenaar en over het algemeen is mijn Pluriel meer dan in orde. Alleen dus die lekkage en een gordelspanner die niet meer naar behoren werkte.

Vorige week vrijdag dus naar het bedrijf gebeld om een afspraak te maken voor afgelopen woensdag. Geen probleem, klonk het, we kregen zelfs een vervangauto ter onzer beschikking. Woensdag zijn mijn ouders (ik zat op de unief) naar daar gereden, waar de problemen begonnen. Blijkbaar had de verkoper niets in de agenda geschreven, dus iedereen viel uit de lucht. Na wat gekibbel toch een vervangauto gekregen (eigenlijk eentje die te koop stond) en de Pluriel werd binnengestoken bij de lokale Citroën-garage. Er ging nog wel een hele discussie aan vooraf; het dak valt niet onder de garantie, dus het was getouwtrek om te bewijzen dat niet het dak, maar de koffer lekt. Uiteindelijk getest met een flesje water, waaruit bleek dat het rubberen afvoergootje langs links in de koffer het water naar binnen afvoert, i.p.v. naar buiten! Dat viel wel onder garantie, maar of het te maken was?

In ieder geval, vrijdag mochten we erom komen; op voorhand een sms'je gestuurd zodat er iemand aanwezig zou zijn in de garage (was ons aangeraden door de eigenaar). Wij dus naar Vilvoorde (50 min. rijden van bij ons thuis) waar we voor een gesloten deur stonden. De Pluriel stond tegenover de garage geparkeerd, maar er was dus niemand. Na 15 min. gewacht te hebben, probeerden we het nummer dat aan de deur hing. Bleek foutief (het bestond niet eens), dus dan maar aangeklopt bij het opgegeven leveradres (dat ook op de deur geschreven stond). Man was zeer vriendelijk en bleek WEL over een correct nummer te beschikken om de baas te bereiken. Na telefonisch contact bleek dat zowel baas als verkoper waren opgeroepen voor 'dringende zaken' en niet meer terug kwamen. Daar stonden we dus...

Mijn moeder was danig over haar toeren, dus heb ik vanochtend maar gebeld met de garage. Daar reageert weer niemand; niet op de vaste lijn, niet op de gsm's van zowel zaakvoerder als verkoper. Ik ben behoorlijk bezorgd; iemand tips over wat ik kan doen?

Bedankt voor het lezen van deze hele epistel,
Joram
Goeie genade!
Dus jij bent nu je Pluriel ''kwijt'' en de garagehouder lijkt van de aardbodem verdwenen? Pff dat is beroerd zegsad smiley

Sterkte, ik kan je helaas geen tips geven over hoe nu het beste te handelen...
Zo, dat is een vervelend verhaal zeg. Wat een rare gang van zaken. Hou ons op de hoogte hoe het verder gaat.

Escher
bleek dat het rubberen afvoergootje langs links in de koffer het water naar binnen afvoert, i.p.v. naar buiten! Dat viel wel onder garantie, maar of het te maken was?

Dat afvoergootje kunnen ze neem ik aan toch gewoon in zijn geheel vervangen?
Dat is behoorlijk zuur zeg! Kun je hem inderdaad niet met een reservesleutel gaan ophalen?
Dat is wel zwaar balen.. Wat een service!! angry smily

Idd, maar ophalen met de reservesleutel dan?
Bel ook die Citroën dealer even, om te weten of er iets gerepareerd is....
Gewoon ophalen met je reserve sleutel idd... En maar hopen dat ze je papieren niet hebben...
Toch jammer dat Escher niet de moeite neemt om hier te posten:

Profiel Escher
14-12-2010 Laatst actief

En gisteren nog gepost op het forum.
Ik was het even uit het oog verloren, maar hier komt dan het relaas!

Ik heb inderdaad twee weken mijn Pluriel moeten missen! We hadden wel een vervangautootje (een Fiat Panda), maar dat was toch niet je van het.

Afgelopen zaterdag zijn we uiteindelijk om mijn autootje geweest. Het heeft, na mijn bericht, nog 3 dagen geduurd voor we binnenraakten bij het bedrijf. Volgens hun verklaring waren er 'familiale' problemen waardoor alles nodeloos is opgehouden. We moesten er rekening mee houden dat het nog een tijdje ging duren voor de Pluriel ging nagezien worden; de afspraak die ze hadden met de Citroën-garage was immers niet nagekomen en dus moesten ze een nieuw moment vinden dat voor de garagist pastte. Het was allemaal maar zuur, hoor. Pas afgelopen donderdag hebben we uiteindelijk telefoon gekregen van het bedrijf dat we om de Pluriel mochten komen. Je denkt dat het dan is afgelopen, maar nee, hoor!

Zaterdag rond 13u aangekomen om, opnieuw, een verlaten bedrijf aan te treffen. We konden wel binnen in de showroom (deur was gewoon open!), maar daar stonden geen auto's meer in en heel het plafond was uitgebroken. Na 5 min. gewacht te hebben, kwam er iemand binnen die dacht dat we de eigenaars waren en kwam vragen 'naar de hoofdkraan'... Kan je nog volgen? Blijkbaar was er een waterlek waardoor alles was ontruimd, en de man die ons aansprak was de loodgieter. Maar, die stond er ook zonder dat er iemand aanwezig was. Uiteindelijk hebben we via de bovenbuur contact gelegd met de verkoper, die er dan toch vrij snel stond en de Pluriel aan ons heeft overhandigd. Grappig detail: alle auto's stonden gewoon buiten, hek was open en showroom was open. Alle sleutels van de wagens (waaronder een Maserati 3200GT en een Mercedes C63 AMG) lagen 'in full view' op de toog. Je moet maar slechte bedoelingen hebben, hè winking smiley

Over de reparatie ben ik (gelukkig) wel te spreken: het dakprobleem is opgelost met wat silicone en de gordelspanners zijn aan beide kanten vervangen. Ik hoop wel dat dit de eerste en laatste keer is dat er nog iets schort aan mijn wagentje; het was een heuse kruistocht om je wagen af te leveren en vervolgens op te halen.

In de loop van deze week zullen er trouwens nieuwe foto's verschijnen van de Lancia en ik hoop dat ik volgende week tijd heb om wat winterplaatjes van de Pluriel te schieten!

Greetz,
Joram

P.S. Maandag ook even langsgeweest bij de lokale dealer voor de roestwaarborg. Volgens de mecanicien was het prachtig onderhouden wagentje. Da's toch een geruststelling, hoor. Stel je voor dat 'ie zegt dat 'ie helemaal in elkaar heeft gezeten. Ik heb tegelijk van de gelegenheid gebruik gemaakt om een accesoire te bestellen: een dubbelezijdige mat voor in de koffer, met aan één kant rubber (die de mat op zijn plaats houdt) en aan de andere kant tapijt. Zal veel mooier ogen dan het kale plastic waarin de koffer nu baadt.
Het komt nu op ons over als een louche bedrijfje (in mijn hoofd ziet het er nu uit als zo'n vervallen kleine Franse garage grinning smiley ), maar dat zal in het echt wel meevallen. Anders had je die auto daar niet gekocht, neem ik aan.

Goed, een boel gezeik, maar dat is over. Nu weer proberen te genieten. smiling smiley
Nee, dat is net het vreemde. Het is helemaal geen vervallen garagetje, eerder een klassezaak met marmer en veel glas. Maar er is nooit iemand! Bedrijf heeft trouwens het federauto-verkoopcontract en alles wat ze verkopen is Belgisch (en niet geïmporteerd), van de eerste eigenaar en heeft minder dan 80k gelopen. Maar zoals je zegt, het ergste is voorbij, we gaan weer met volle teugen genieten van de aandacht die je trekt in het verkeer!
Nou gelukkig is het inmiddels allemaal wel weer goed gekomen, al klinkt het inderdaad niet als zuivere koffie.

Alle sleutels van de wagens (waaronder een Maserati 3200GT en een Mercedes C63 AMG) lagen 'in full view' op de toog

Dus je had de leen-Panda zo om kunnen ruilen voor wat beters als de auto niet klaar was smiling bouncing smiley
Kleine update (om toch maar een foto te hebben staan op pg. 2!)

Deze zijn vorige week genomen op de veerboot, bij een uitstapje naar Roermond, samen met de ouders (vandaar de Lancia). Vraag me niet hoe je van Antwerpen naar Roermond rijdt en daarbij een veerboot tegenkomt, vraag dat maar aan de gps. Was trouwens echt wel gieren, hoor: "Na tweehonderd meter, neem de veerboot!". Was de eerste keer dat ik dat hoorde, en het klonk echt wel grappig... smiling smiley

Ik heb dat ook weleens gehad. Ik moest wat wegbrengen naar Ittervoort en kwam toen ook een pontje tegen. big smile smiley
Ik woon een paar kilometer van Roermond af maar heb nog nooit een veerpont gezien hier nut smiley
Route Veldhoven - Ittervoort moest ik rijden. Met 250 Amandelletters à 10 euro per stuk.
Daar kon het pontje van 1 euro en centen (volgens mij.... is al 3 jaar geleden) nog wel vanaf big smile smiley
Tinman
Ik woon een paar kilometer van Roermond af maar heb nog nooit een veerpont gezien hier nut smiley

Hier zijn ze allemaal te vinden.
isla
Hier zijn ze allemaal te vinden.

Nu ik de locaties zie kan ik ze me inderdaad wel herinneren. Maar als wij naar België gaan rijden we via Maaseik, dan ga je niet met een veerpont winking smiley
Klopt, gps stuurde ons van Roermond over Venlo, naar België. We grappen er altijd over dat de gps op 'toeristische route' staat! Ach ja, het was best wel eens leuk! Ik ga nu even buiten voor wat sneeuwfoto's van de Pluriel...
De Franse schone heeft deze nacht helaas moeten buitenstaan, wegens een lek in het dak van de rechtergarage (en het daarbij horende uitgebroken plafond!). Hier zie je haar voor de grote 'ijsvrij-making':

Alweer eens geluk gehad met de Pluriel... Ahum. Een of andere fietser heeft het toch blijkbaar moeilijk gehad om een rechte lijn aan te houden en een tik gegeven net voor de voorspiegel, ter hoogte van de overgang van de dakboog in het voorscherm. Putje is gelukkig oppervlakkig (als je het niet weet, zie je het niet), maar het zit er toch weeral in! Lakschade valt ook nog wel mee, de veeg was er gauw uitgepoetst. Zal morgen even foto's schieten om de schade te tonen.

Er is natuurlijk ook goed nieuws: heb midden december een mat voor in de koffer besteld (officiële merkaccessoire die blijkbaar héél weinig is verkocht). Het is al een veel mooier zich nu; je kijkt immers niet meer op het harde plastic van de kofferdelen. Ook is de vloer nu beter beschermd tegen krassen etc. Daar zal ik morgen ook nog eens een fotootje van posten!

Tnx for reading!
Het zit me weer eens mee vandaag. Deze ochtend was mijn moeder met mijn auto naar haar werk vertrokken (zit op het ogenblik thuis te studeren voor de obligate semesterexamens); komt ze deze middag thuis en het eerste wat me opvalt is dat er een grote schram op de zijkant zit. Deze dus:

En in een tweede oogopslag zag ik dat er iets mis was met het linker-achter-spatbord. Wat dacht je van dit?

Is waarschijnlijk gebeurd op de parking van één van de scholen die ze dagelijks aandoet. M'n moeder is over het algemeen een heel voorzichtige chauffeur en als ze al eens iets mispeutert (heeft met de vorige gezinsauto, een Alfa 166, eens de zijspiegel afgereden) zou ze dat onmiddellijk toegeven. Zijn trouwens best twee bizarre schadegevallen, niet? Waarschijnlijk wel van dezelfde aanrijder?

Volgende halte zal dus een carrosserie zijn voor een bestekje... sad smiley
Update voor allebei de auto's:

* Pluriel: naar de carrossier geweest om een bestekje op te maken. Het zal rond de € 500 à 600 schommelen, een bedragLa waar we ons jammer genoeg aan hadden verwacht. Ach ja, binnen een week of twee is de kras er gelukkig uit. De kilometerstand kruipt slechts heel traag omhoog: toen ik hem kocht stond er 27.500 op, nu staat hij op 30.500 na 5 maanden.

Verder wat leuker nieuws! Lang naar gezocht, niet gevonden, en uiteindelijk van NL-vrienden gekregen voor mijn verjaardag!

* Musa: die bolt nog altijd lekker verder, heeft net de grens van 60.000 km overschreden en moet morgen binnen voor een grote beurt. We verwachten geen al te grote problemen (al weet je natuurlijk nooit, hè!)

Tnx voor het lezen,
Greetz,
Joram
Leuk schaalmodel! Nu nog blauw spuiten he winking smiley

Zonde van de schade. Nu snap ik weer waarom ik altijd panisch en dwangmatig nooit bij scholen parkeer en bij een supermarkt of winkelcentrum altijd ver van de ingang of karrenhok parkeer. Iedereen is te bedonderd om te lopen parkeert altijd liefst voor de ingang. Ik sta dan altijd ver weg in een hoekje. Ik zal niet zeggen dat het te voorkomen is, maar ik probeer het wel winking smiley

Niettemin wel zonde en jammer dat er weer geen briefje bij zat...

Ik vraag me altijd af bij zo'n Pluriel... Als je 's zomers in de stralende zon een dagje naar Knokke gaat en je haalt die beugels eraf... neem je die dan mee of laat je die thuis? Als je die meeneemt liggen ze dan ergens los op de achterbank? Als je ze thuis laat... dan kan het dak niet dicht toch?
CorZa
Leuk schaalmodel! Nu nog blauw spuiten he winking smiley

Zonde van de schade. Nu snap ik weer waarom ik altijd panisch en dwangmatig nooit bij scholen parkeer en bij een supermarkt of winkelcentrum altijd ver van de ingang of karrenhok parkeer. Iedereen is te bedonderd om te lopen parkeert altijd liefst voor de ingang. Ik sta dan altijd ver weg in een hoekje. Ik zal niet zeggen dat het te voorkomen is, maar ik probeer het wel winking smiley

Niettemin wel zonde en jammer dat er weer geen briefje bij zat...

Ik vraag me altijd af bij zo'n Pluriel... Als je 's zomers in de stralende zon een dagje naar Knokke gaat en je haalt die beugels eraf... neem je die dan mee of laat je die thuis? Als je die meeneemt liggen ze dan ergens los op de achterbank? Als je ze thuis laat... dan kan het dak niet dicht toch?

M'n spuit-avontuur zal ik toch eerst uitproberen op een goedkoper schaalmodelletje. Dit kost rond de € 30 en het zou natuurlijk zonde zijn mocht het misgaan.

En ja, parkeren zo ver mogelijk van een school, sporthal of winkelcentrum is verstandig. Heb ik ook gezegd tegen m'n moeder. Voorkomen is beter dan genezen, maar soms is het toch echt niet te vermijden... Jammer!

Ik heb de Pluriel nog niet lang genoeg in mijn bezit (of toch nog geen zomer meegemaakt) om al aan de dakbogen geprutst te hebben, maar die kunnen er eigenlijk nauwelijks af. Als je de dakbogen niet bijhebt, kan het dak idd niet omhoog. En dat is niet alleen een probleem bij regen, maar zelfs als het een hittegolf is met 0 % regenkans staat je auto nog altijd op een parking met het dak naar beneden, open en bloot. Niet echt veilig voor je boordpapieren etc. De achterbank is trouwens niet berekend om dakbogen te vervoeren winking smiley Je kan wel, bij mooi weer, een bezoekje brengen aan vrienden of familie zonder bogen, als de auto op privaat domein staat. Maar echt cabrio rijden kan je niet al te vaak.
Ondanks dat dit topic al even stil is: @Escher: je hebt je boordpapieren toch nooit in de auto, neem ik aan? Daarbij zie ik wel vaker cabrio's met het dak open op openbare parkeerplaatsen, volgens mij kan dat niet echt kwaad.
@Model van C3 Pluriel: herkenbaar hoe moeilijk zo'n zoektocht is. Toen mijn vader een Berlingo had, hebben we ook menig winkel afgezocht voor zo'n model daarvan (let wel: marktplaats/internetkopen was nog niet zo 'hip' toen).
Even het topic afstoffen:

Musa

Ongeveer twee weken geleden heeft de Lancia de kaap van 70.000 km overschreden. Een fotootje was natuurlijk op zijn plaats:

De Musa heeft overigens net een kleine beurt gehad waarbij de voorbumper is gepolierd en de steeninslagjes optisch minder opvallen. Zal ik ook nog eens foto's van moeten maken.

Pluriel

Het is er vorige week dan toch eindelijk van gekomen om de bestuurdersmat (die specifiek is aan de serie) te laten repareren. Was maar een kleine kost van € 7 en het interieur knapt er heel erg van op! Geen rafelige randen meer, maar een quasi-nieuwe mat! Daar zal ik morgen ook foto's van nemen, maar op dit moment is de mat toch ietsje te vuil smiling smiley

Bedankt voor het lezen!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31-05-2011 10:07 door Escher.
Gered van pagina-weet-ik-veel winking smiley

Volgende week donderdag staat de eerste spannende gebeurtenis voor de Pluriel voor de deur; eerste keer naar de keuring sinds we hem (al bijna een jaar geleden) hebben gekocht! Volgende woensdag alvast een afspraak gemaakt bij de garage om hem volledig keuringsklaar te krijgen, en hij moet ook een kleine beurt hebben. Ondertussen staat de teller op 34.580 km en eigenlijk geen echt gekke dingen te melden.

Als ik na een jaartje dan toch enkele minpuntjes moet noteren:
- plastic frame van de achteruit durft bij warm (of net heel koud) weer wel eens aan de metalen sluiting van de kofferklep te blijven hangen, wat niet zo handig is aangezien je dan niet in de koffer raakt, maar met wat geduld en wat getrek komt het zaakje wel weer los
- de elektrisch inklapbare spiegels moeten regelmatig geolied worden of ze vertonen alzheimer-schokjes.
- sleutel met afstandsbediening nog steeds niet 'strak' gemaakt. Het is zo'n uitklapbaar exemplaar en hij wil niet helemaal open blijven staan en heeft wat speling tussen de randen. Met als gevolg dat hij soms na het uitklappen ook niet meer wil inklappen. Dat gaan we woensdag bij de dealer even laten nakijken en vragen hoeveel een reparatie daarvan (of eventueel een nieuwe sleutel) zou kosten. Ik verwacht me aan een niet-zo-mooi bedrag...

Maar er zijn natuurlijk ook veel positieve ervaringen te delen. De auto schakelt en rijdt heerlijk, hoewel je wel begrijpt dat het 70pk-motortje niet gemaakt is om te scheuren, maar je raakt er voldoende vlot mee weg. De snelweg is niet echt zijn terrein en na 130 houdt het wel op, maar in de stad en op plattelandbaantjes is hij helemaal in zijn sas. Met het kapmechanisme hebben we na de waterlekkage geen problemen meer ondervonden! De bogen zijn er nog niet af geweest (daarvoor was de zomer iets te wispelturig), maar met het kapje in de koffer en de ramen naar beneden krijg je een bijna evengoed cabrio-gevoel! Ik geraak er vlot mijn schermtas in kwijt als ik een achterzetel neerklap (uniek bij een cabrio!) en dus kan ik over ruimte ook niet klagen. Kortom, na een jaartje meer dan tevreden!

Na de keuring en de kleine beurt zal ik opnieuw wat foto's schieten!
Bedankt voor het lezen winking smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01-09-2011 15:15 door Escher.
Eergisteren met de Pluriel naar de garage geweest voor het jaarlijks onderhoud en om 'm keuringsklaar te maken! Helemaal geen problemen te melden, de sleutel is ongeveer gerepareerd (de mechanieker vond zelf dat een nieuwe nog niet nodig was) en straks rij ik nog even om het dopje dat in de koffer ontbreekt!

Gisteravond dan nog even langs de keuring. Opnieuw geen problemen, zelfs een compliment gekregen over de staat van de Pluriel en dat het best een leuk wagentje was! Omdat ik van de eerste keer erdoor was, moet ik me pas terug aanbieden in 2013.

Verder nog kort nieuws over de Lancia: de dealer-met-slechte-houding is door de reorganisatie van dit jaar ten gevolge van het samensmelten van Lancia en Chrysler zijn concessie kwijtgespeeld (what goes around, comes around anyone?) en de naburige Mercedes-dealer, die maar al te graag het wegvallen van zijn Chrysler-tak wil compenseren, heeft deze overgenomen. Vandaag dan ook onverwacht telefoon gekregen van de Mercedes-dealer om onze ervaringen te delen, qua kwaliteit en service bij de vorige garage. Hmmm grinning smiley Dus, we hebben nu een nieuwe onderhoudsstek gevonden!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09-09-2011 15:52 door Escher.
Nu,
zelf breng ik de wagen nooit op voorhand naar de garage voor de keuring...
tenzij eventueel om de lichthoogte eens na te kijken.
Maar verder is dat teveel een vrijbrief om "herstellingen" te doen : "ja meneer, was nodig voor de keuring".
Dus ik ga eerst naar de schouwing,
en mocht daar blijken dat er een probleem is,
dan ga ik naar de garage enkel voor de punten van afkeur.
British Racing Green
Nu,
zelf breng ik de wagen nooit op voorhand naar de garage voor de keuring...
tenzij eventueel om de lichthoogte eens na te kijken.
Maar verder is dat teveel een vrijbrief om "herstellingen" te doen : "ja meneer, was nodig voor de keuring".
Dus ik ga eerst naar de schouwing,
en mocht daar blijken dat er een probleem is,
dan ga ik naar de garage enkel voor de punten van afkeur.

De garage heeft op voorhand gezegd welke dingen bij het reguliere onderhoud hoorden en wat er werd gecontroleerd voor de keuring. Behalve de banden die opgepompt moesten worden, was er niks aan de hand. Het voordeel van met een gerust hart naar de schouwing te gaan is dat bij keuring in één keer je twee jaar niet moet teruggaan winking smiley Als je een rooie kaart krijgt de eerste keer, moet je nog eens terug, en blijft je volgende groene kaart maar één jaar geldig...
Eindelijk nog eens tijd gevonden voor nieuwe foto's van de Pluriel! Hopelijk kan ik deze week de Musa ook nog eens op de gevoelige plaat vastleggen...

Als ik zo even kijk, ben ik eigenlijk ook vrij tevreden met de kwaliteit van mijn nieuwe camera winking smiley En het interieur is echt niet zo op vlekken, dat komt alleen maar omdat ik het net had afgezeemd!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29-10-2011 19:15 door Escher.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close