x-trailrijder: Nissan Juke 1.6 DIG-T. In de verkoop :(

Gepost door x trailrijder 
Hee!

Gisteren officieel de koop rondgemaakt dus ik vond het wel tijd voor een topic, ondanks dat ik hem nog niet voor de deur heb staan ;D Al een tijdje keek ik rond naar een nieuwe zakenwagen, het liefst eentje die wat kleiner was maar wel lekker wat vermogen had. Tot nu toe had Nissan nog niet echt een antwoord op mijn wensen totdat de productieversie van de Qazana bekend werd gemaakt, de Nissan Juke.

Wat een maf ding was mijn eerste reactie en die reactie delen velen met mij! Na het zien van meerdere foto's vond ik de wagen toch eigenlijk wel heel erg gaaf maar ook mooi, enkel de voorkant was een twijfelgevalletje. Gelukkig werd ik door mijn dealer getipt dat dinsdag 20 en woensdag 21 juli een Juke in Hoorn bij Ten Boekel en Bakker ter tentoonstelling stond. Samen met een vriend besloten om woensdag een uurtje eerder te stoppen met werk om lekker optijd bij de Juke te kunnen kijken. Eenmaal daar staat dit op je te wachten:

VET! En wat staat zwart goed op die auto!! In het echt komt de auto enorm sportief en krachtig over. De neus die eerst zo twijfelachtig was klopt in het echt gewoon, juist ook omdat die grote ronde lampen eigenlijk wel heel erg laag geplaatst zijn en op het eerste gezicht eruit zien als enorme verstralers! Na ongeveer een uurtje rond de auto te hebben gelopen was ik er helemaal over uit, dit ding gaat hem worden! Enkele koopoffertes laten maken en snel door naar huis om even de familie op te pikken en het beestje aan het vriendinnetje laten zien. Allen waren enorm enthousiast en vonden het echt een leuke wagen.

De volgende dag met de account gesproken over deze wagen, die was erg enthousiast en vond het een goede investering kijkende naar de markt. Ik ben benieuwd of hij gelijk heeft gehad aan het einde van het traject. Bijtellingtechnisch nog eens gekeken naar het verschil tussen een acenta en tekna maar dat ging om dusdanig kleine verschillen dat ik maar gewoon heb gekozen voor de meest luxe versie. Gisteren nog eens officieel laten maken door mijn eigen dealer (onderdeel van het filiaan waar ik woensdag was) om de koop rond te maken. Uiteindelijk mijn handtekening onder het volgende koopcontract gezet:

Nissan Juke 1.6 DIG-T 6mt (190PK, 240NM) Tekna
Kleur: Zwart Metallic Z11
verwachte leverdatum: 1 oktober 2010
Sports pack

Helaas zijn er nog geen accesoires bekend maar die zullen uiteindelijk wel besteld worden!

Wat zit er standaard op:

-Leren bekleding met stoelverwarming (zwart leer met zilvere interieuraccenten)
-Nissan connect navigatie met achteruitrijcamera
-intelligent key
-licht en regensensor
-17" lm-sportvelgen model sport
-getinte achterramen
-icon (sport, normal of eco-modus)
-automatische airco

Nog een aantal foto's van de wagen zoals hij er in Hoorn bij staat, qua uiterlijk gelijk aan mijn versie:

Deze Juke komt als 1 van de weinige uit Japan en is dan ook volledig opgebouwd in Japan. De latere versies zullen allen uit Engeland komen. Aangezien de werkwijze van japanners op een uitmuntend hoog niveau staan twijfelde ik geen moment om deze wagen in bestelling te nemen. Ondanks dat ik er nog nooit mee heb gereden! Best spannend ook eigenlijk wel...

Ik ben d'r erg blij mee!!!

Groetjes,

Rens

10 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11-01-2021 11:05 door x trailrijder.
De achterkant vind ik erg leuk, maar de voorkant.. nut smiley

In ieder geval wel veel plezier ermee, bekijks zul je zeker hebben.. smiling smiley
Gaaf hoor, je zult er zeker in het begin nogal wat bekijks mee trekken! En het is dus geen geïmporteerde Altima geworden winking smiley
@Corsa, tnx! Dat bekijks gaat denk ik ook wel lukken jagrinning smiley En de voorkant is inderdaad apart/uniek, ik vind de voorkant in het echt erg gaaf overkomen maar ik kan me goed voorstellen dat anderen de voorkant niks vinden!

@deawoo-chevrolet, dat is hem inderdaad niet geworden... De interesse was er zeker maar helaas kon ik geen bedrijf vinden die de Altima naar Nederland kon halen. Eerste half jaar heb ik met m'n eigen dealer lopen zeuren (nu ex-dealer), ze gaven constant aan dat ze ermee bezig waren maar nog niet verder zijn gekomen....

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23-07-2010 10:55 door x-trailrijder.
X-trail, bijzonder dit, ik ben dan ook zeer benieuwd hoe die live smoelt, zal zeker en keer komen kijken bij je, of je komt een keer naar mij..................thumbs up
Anonieme bezoeker
Re: x-trailrijder: Nissan Juke 1.6 DIG-T besteld!
23-07-2010 11:00
Bizarre auto Rens, gefeliciteerd alvast thumbs up

Het zijaanzicht heeft heel veel weg van de 370 Z maar dan hoog op zn poten grinning smiley

De Primera heb je hierop ingeruild?
Anonieme bezoeker
23-07-2010 11:03
Leuke auto hoor, gefeliciteerd!

Wat houdt die dictee versie precies in?
Jupjup, lekker apart!

Hans, komt zeker nog goed!

@gerrit, heeft ie inderdaad best wat van weg. Een 370 stond ernaast en dan zie je de gelijkenis met de achterlichten overduidelijk, ook de knik en de scherp aflopende daklijn lijkt precies op de lijn van de 370Zbig smile smiley Primera trouwens niet ingeruild, heb hem zelf overgenomen. De rode Cherry gaat wegsad smiley

@Carlover, die DIG-T staat voor een motor met directe injectie, variabele kleptiming en turbowinking smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23-07-2010 11:06 door x-trailrijder.
Anonieme bezoeker
23-07-2010 11:15
Leuke auto Rens, daar zul je in het begin zeker de aandacht mee trekken, gefeliciteerd met de aankoop!!
Gaaf! thumbs up

Ik dacht alleen dat je meer gecharmeerd was van de bruine? Heb je de 4x4-versie nog overwogen?

Leuke auto trouwens ook voor EMW big smile smiley
Blijft een leuke auto. Even wennen (understatementtongue sticking out smiley), maar gefeliciteerd.winking smiley
x-trailrijder
Primera trouwens niet ingeruild, heb hem zelf overgenomen. De rode Cherry gaat wegsad smiley

En de X-trail dan? Of heb ik iets gemist?
Als ik niet beter wist zou ik zeggen dat het een Ssangyoung was en dat is niet echt een compliment.

Maargoed, een splinternieuwe auto rijden is altijd lekker thumbs up
DDCNL_Pascal
x-trailrijder
Primera trouwens niet ingeruild, heb hem zelf overgenomen. De rode Cherry gaat wegsad smiley

En de X-trail dan? Of heb ik iets gemist?

Niks gemist hoor, maar die auto staat op de bijtelling van m'n moeder en die hoeft ook nog niet weg. Pas over 1-2 jaar gaan we kijken naar een vervangerwinking smiley

Tnx voor alle leuke reacties! Het maakt lekker wat tongen los en dat is toch juist wat je wilt als je een nieuwe auto koopt niet?grinning smiley

@Isla, ik denk dat ik tzt toch wel even het EMW moet bezoeken met deze wagen! Past perfect!

@Wouter, die bruine heb ik zeker overwogen maar na het zien van de zwarte (en het gemis van het zien van een bruine) lekker voor zwart gegaan! De 4x4 versie zou ik 100% zeker hebben genomen als deze ook als handbak geleverd kon worden, helaas was dat niet het geval en zat je dan meteen vast aan een CVT automaat...

Dus wat hier rood is, (carroseriekleur) is bij jou hoogglans zwart..............................thumbs up
Dat waren eerst wel de plannen ja echter is dat stopgezet. Je kan als je het sportpakket neemt kiezen tussen een zilvergrijs en rood interieur, ik heb gekozen voor zilvergrijs. Het ziet er als volgt uit:

Blijkbaar met rood sticksel, dat dan weer welgrinning smiley Ik vond compleet rood een beetje teveel van het goede, dat is voor een weekje leuk en daarna wordt het schreeuwerig
Het heeft toch veel weg van een Multipla, maar dan in de vorm van een kleine SUV. Not my cup of tea (in tegenstelling tot de Multipla), maar aangezien je er zelf voor kiest, zal je er ongetwijfeld gelukkig mee zijn.
190pk, da's netjes.

Dit niet, mijn kerstboom had minder lichtjes.
Anonieme bezoeker
23-07-2010 13:01
Inderdaad even twijfelachtig als je deze voor het eerst ziet. Maar uiteindelijk is het wel een hele brute en orginele auto, vind hem erg vet. Hopelijk rijdt hij ook zo goed als hij er uitziet!
Eigenlijk een spuuglelijke auto, maar daardoor ook helemaal fantastisch! Het exterieur is eigenlijk een grote kakofonie aan lijnen en objecten (zoals de verlichting aan de voorkant) die je eigenlijk in de war brengen. Gelukkig zijn ze het interieur niet vergeten en zit hier ook een leuk design in. Echt een superauto joh! Ben ook erg benieuwd hoe zoiets rijdt, dus ik houd dit topic in de gaten.

Best raar eigenlijk. Stond 15 jaar geleden Nissan nog symbool voor degelijke, maar oersaaie auto's en komen ze nu met zoiets dergelijks aanzetten!

Alvast veel geluk ermee!
Bizar Rens! Wel erg leuk voor jou! Gefeliciteerd hiermee!!smileys with beer
X-trail
Je kan als je het sportpakket neemt

Ik vind de versie met handbak mooier trouwens dan de CVT........................
Gek, als een CVT beschikbaar zou zijn in een auto waaaar ik interesse in had zou ik niet twijfelen!
Geelhoed
Gek, als een CVT beschikbaar zou zijn in een auto waaaar ik interesse in had zou ik niet twijfelen!

Jij ziet de Van Doorne Transmissie nog steeds als de betere automaat GH......................grinning smiley
Anonieme bezoeker
23-07-2010 13:29
Vet! Ik had het niet gedurfd, respect! thumbs up
X-trail
De 4x4 versie zou ik 100% zeker hebben genomen als deze ook als handbak geleverd kon worden, helaas was dat niet het geval en zat je dan meteen vast aan een CVT automaat...

Vandaar dus, ik snap dan ook niet dat autofabrikanten bij een 4x4 je gelijk een CVT door de strot duwen, een handbak is i.m.o toch de betere optie bij een 4x4
Gefeliciteerd. Veel plezier ermee.

Ik was toch al van plan om zaterdag even langs te gaan bij Ten Boekel en Bakker (zij hebben mijn Pixo geleverd), kan ik meteen even kijken naar deze Juke.

ps. Let je wel even op dat ze je de juiste Juke meegeven. grinning smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23-07-2010 13:32 door D.E.N.N.I.S..
Anonieme bezoeker
23-07-2010 13:39
Ssang yong rodius, heeft een opvolger.....de Nissan juke...wat een lelijk mormel.moody smiley

maar veen plezier ermee...
Echt leuk om alle reacties te lezen! Allen bedankt voor de leuke reacties!

@Dennis, dan staat ie er helaas niet meer... deze auto stond er enkel dinsdag en woensdag, de volgende keer staat hij in Alkmaar op 10, 11 en 12 augustus als ik het goed heb bij filiaan Ten Boekel en Bakker Alkmaar. Daar zal ik mijn Juke uiteindelijk ook komen ophalenwinking smiley En ik zal uiterst goed de chassisnummers controlerengrinning smiley

@Hans, ik vind de CVT ook maar vreemd... Het is wel een fijne automatische transmissie maar ik wil gewoon geen automaatgrinning smiley
Gaaf zeg thumbs up Ik vind'm op de foto's niet te pruimen, maar ik vind het wel erg leuk als er mensen zijn die wél zo'n apart vormgegeven auto kiezen thumbs up Veel plezier ermee!
Trouwens, wat is nu eigenlijk welke verlichting? Ik denk dat de onderste mistlampen zijn, maar verder...confused smiley
Gehe begrijpelijk!

bovenste verlichting:
-knipperlichten
-stadslicht

middelste verlichting:
-H4 dim/grootlicht

onderste verlichting:
-mistlampen
Het kan ook aan de crappy foto's liggen (tongue sticking out smiley), maar dat stadslicht is dan nog vrij fel.

Ik dacht namelijk gewoon 4x H7: boven stads- en dimlicht, midden grootlicht en onder mistlicht winking smiley
Top dat je zoiets durft te bestellen! Veel plezier ermee! thumbs up
Wat een verschrikkelijk lelijk gedrocht! Maar goed, smaken verschillen. Leuk om te lezen dat je er zelf erg enthousiast over bent. Overigens verwacht ik ook niet anders van mensen die een "Mijn auto"-topic aanmaken, maar dat terzijde.

Ik lees dat je er nog niet eens in gereden hebt, lijkt je dat niet een beetje gevaarlijk? Stel dat de auto straks helemaal niet fijn rijdt (slechte zitpositie, lawaaimotor, slecht zicht rondom, slecht geveerd, te windgevoelig e.d.), staat hij toch voor de deur. Of ga je er vanuit dat een nieuwe auto altijd aan je wensen zal voldoen mbt het rijden?
Anonieme bezoeker
23-07-2010 14:55
§anitarium
Of ga je er vanuit dat een nieuwe auto altijd aan je wensen zal voldoen mbt het rijden?

Rens kennende, maakt hij hem gewoon geschiktwinking smiley.
@Stalensnuitje, sja... beetje donker daar maar niet donker genoeg voor de flitstongue sticking out smiley

Tnx audi80!

@sanitarium, tsja aan de andere kant heb ik tot nu toe nog nooit een Nissan gereden die me teleurgesteld heeft qua weggedrag. Zicht rondom en zitpositie kan je natuurlijk in de dealer ook al bekijken en die waren allemaal prima. Stoelen zitten erg fijn met voldoende zijdelingse steun en een goede positie achter het stuur ondanks mijn lengte (1,86). Ruimte achterin is voldoende, beenruimte is prima enkel de hoofdruimte is wat krapjes maargoed... ik zit dan ook nooit achterin en meestal zit ik alleen of met z'n tweeen in de auto!

Voor de rest de autotest lezen en daar zijn ze allen erg tevreden over het weggedrag dus het zal wel goed zittenwinking smiley

Zo niet, zie reactie van Isla!
Anonieme bezoeker
23-07-2010 15:08
Erg leuk ding. thumbs up Normaal houd ik helemaal niet van rare of gezochte designfratsen, maar toen ik 'm voor 't eerst zag op de foto's vond ik hem als geheel helemaal kloppen op de 1 of andere manier. De indeling van de lichtunits kun je over twisten, maar wat geeft het op zo'n bizarre auto grinning smiley

Enige echte minpunt schijnt te zijn dat de 1.6 turbo niet erg leuk klinkt, maar de prestaties zijn natuurlijk erg verrassend in deze klasse.
Ja dat heb ik ook gehoord.... Gelukkig zal een mooi uitlaatsysteem wel worden toegevoegd (wil links en rechts een pijpje) en een sportfiltertje zal eventueel ook nog wel wat doen. Kleine dingetjes die best wel een verschil kunnen maken natuurlijk! Tnx voor de leuke reactiethumbs up
Anonieme bezoeker
23-07-2010 15:41
Zo...... Ook wij zijn net terug uit Schagen, nadat we eergister in Hoorn zijn geweest om te kijken en hebben een rode Juke besteld! en net als de topicstarter een graphite binnenkant. Volgens de garage heeft hij er sinds de kijkdag al bijna 10 verkocht. Dat wordt dus een succes net als de Qashqai.
Ook wij waren wat gereserveerd over deze auto afgaande op de video's en foto's zag hij er wel wat "raar"uit maar.........als je er naast staat of inzit is hij enorm stoer. Doordat hij hoog op de wielen staat is het frontje dan juist het beste van de auto. Gewoon zien en voelen en je weet dat je een goede keus hebt gemaakt.
Mijn Tino gaat er dus uit...big smile smiley

Maar nu nog 4 maanden wachten....

Edwin

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23-07-2010 15:56 door Catweazle.
Hij is i.i.g mooier dan de veeeeeeeeeeeeeeeel duurdere Murano..........................thumbs up
Erg leuke auto! Veel succes met het wachten. winking smiley
Van harte gefeliciteerd Catweazle!! Rood staat de Juke op de foto's erg goed, hoop hem IRL ook eens te mogen zien. Welke Juke stond er in Schagen, dezelfde als ik heb bezocht?

Tnx allen nogmaals voor de leuke reacties!!
Wat een bizar ding zeg! Ik vind m nogal lelijk.
Lef dat je 'm gekocht hebt big smile smiley

Als ik in jouw situatie zou staan, zou ik gegaan zijn voor een QQ, die ziet er tegenwoordig van voren zo heerlijk dik uit!
Appart rijden hoort bij X-trail, een echte Nissan man, en die Juke - velen zullen er niet in durven te rijden enkel en alleen al vanwege de te verwachten negatieve reacties. Ik vind hem prachtig, beetje Murano, beetje 370, lijkt mij geen straf om in te rijden.

Tja, en besteld zonder in te rijden, lijkt mij ook geen risico. Alle stoelen zitten goed na 3 weken erin te hebben gereden.
Gefeliciteerd! Ik vind het een hele gave bak. Maar ja wat wil je anders als eigenaar van een Civic "spaceship".
Heel veel plezier ermee en ik kijk nu al uit naar je topic als je hem hebt.
Gefeliciteerd, apart zeg! Sterkte met wachten smiling smiley
Eerst vond ik 'm verschrikkelijk, maar eerlijk gezegd begin ik 'm steeds leuker te vinden. Mooi van bizariteit thumbs up

Gefeliciteerd! Erg stoere aankoop maar zo'n auto past ook wel bij je wagenpark hehe drinking smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.