R Ruiters - Opel Astra Sportstourer & Renault Talisman Grandtour

Gepost door R J G Ruiters 
Al jaren lees ik het 'Mijn Auto' forum met plezier. Maar zelf heb ik mij nooit de moeite genomen om een 'Mijn Auto' topic aan te maken. Bij dezen...

Van onze auto's heb ik overigens reviews gemaakt en deze worden met regelmaat geupdate.

Zoals in de titel van dit topic te lezen valt, hebben wij twee auto's. Een zwarte Mondeo station diesel uit september 2004 en een donkergrijze 323 Fastbreak uit november 2002 (was eerst een Fastbreak uit januari 1999).

De Mondeo is gekocht in september 2007 toen mijn vrouw nog bij haar ouders in België woonde. We wisten toen al dat we in 2008 zouden gaan trouwen en dat zij na het huwelijk bij mij in NL zou intrekken. Op deze manier hebben wij de Mondeo als verhuisgoed kunnen importeren (vrijstelling BPM). Zo gezegd zo gedaan. Sinds 18 maart 2009 is de auto in NL ingeschreven en voorzien van een NL kenteken. Het betreft een Panterzwarte Mondeo station 2.0TDCI in de uitvoering Ghia Executive met X-pack. Een zeer fraaie en complete uitvoering.

Zoals de foto's weergeven is de Mondeo zeer riant uitgerust. De belangrijkste extra's zijn toch wel de leren bekleding, elektrisch verstelbare en verwarmde stoelen, xenon en 17" executive velgen. De auto had bij aanschaf 55.000 km gereden en de huidige kilometerstand is 107.000.

In juni 2005 heb ik een Mazda 323 Fastbreak uit 1999 gekocht (69.000km op de klok). Het betrof hier een standaard Glx uitvoering (airco, elektrische ramen voor en elektrisch verstelbare spiegels, CV met afstandbediening) met als opties 15" lichtmetaal en metallic lak. Zelf heb ik de auto nog voorzien van een radio, een parrot carkit en witte knipperlichten op de voorste spatborden (ipv de originele oranje).

Deze auto heb ik tot 2 weken geleden gereden. De auto heb ik weggedaan met de kilometerstand van 156.000 omdat ik toe was aan een jongere auto met minder kilometers. De nieuwe is weer 323 Fastbreak geworden. Het betreft een Duitse auto uit november 2002 met 92.500 km op de klok. Deze is eigenlijk zo goed als full option en daarmee veel luxer als de vorige 323. Deze heeft extra o.a. elektrische ramen achter, leren stuur met audiobediening, originele radio-cd, 4 airbags, ABS en nog wat kleinigheden. Ik laat de foto's het werk doen. Ik ben er in ieder geval weer erg blij mee.

Opvallend vind ik hoe groot de verschillen zijn tussen de eerste serie Fastbreaks en de laatste serie Fastbreaks. De laatste serie is veel solider, alles voelt veel zwaarder (prettiger) aan en de auto is veel beter gedempt (geluid en vering). Sta ik nog altijd van te kijken.

14 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18-12-2019 09:06 door R J G Ruiters.
Mooie auto's! Mijn vader is toevalligerwijs aan zijn tweede Mondeo 'bezig' (2.0 TDCI Platinum), voor de twee Mondeo's heeft hij 3 323Fastbreak's ''versleten''. Hoe toevallig!!thumbs up

Heel veel plezier met beide auto's, beiden geweldige auto's!thumbs up
Leuk spul, die Mondeo's. Begint een beetje richting Scorpio te gaan. Lampen, interieur. Het is alleen een beetje half allemaal (leren stoelen, plastic interieur verder, halfhouten stuur)
Klokje is heel leuk.
Leuk die houtafwerking in de Mondeo, is voor 't eerst dat ik dat zie in dit type. Geeft het wat saaie interieur wel wat extra vind ik.
Zojuist een aantal foto's geschoten van de 'nieuwe' 323 inclusief de verse NL-platen. Ik moet deze nog uploaden en dan zet ik ze in de openingspost.

Ondertussen heb ik de foto's van de nieuwe Fastbreak in de openingspost gezet en heb ik de tekst daar wat aangevuld.

Bedankt voor de reacties tot nu toe!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-03-2010 21:19 door R Ruiters.
Leuke auto's, de Mondeo is nog altijd een fraaie verschijning. Jouw exemplaar is lekker vol uitgerust! Jammer dat het dash zo wordt verstoort door de niet-originele radio, maar das bijzaak.

Wat ik altijd grappig aan auto's zoals de 323 vind, is dat je ergens weet dat ze bestaan, en pas als je ze weer ziet denkt: 'oh ja, die rijden ook rond' om vervolgens tot de conclusie te komen dat het helemaal geen slechte auto's zijn, sterker, jouw exemplaar ziet er absoluut goed uit!

Veel plezierige kilometers gewenst.
@AvdB
Bedankt voor de leuke woorden.
Ik moet je helaas ongelijk geven in je stelling dat de radio in de Ford een niet-originele radio is. Dit is een originele af-fabriek radio. Hij is dan wel van Sony maar het is een wel degelijk een 'Ford' radio. Dit model staat ook in de gebruikershandleiding van de Mondeo en er is ook Ford audio code kaartje bij aanwezig. Het is overigens een radio-6cd wisselaar met stuurwielbediening. Helaas neemt deze geen MP3-cd's tot zich.

Dit model radio is door Ford gebruiktt in Mondeo vanaf 07-2003, Focus II en de C-Max.

Overigens de radio in de Mazda is ook een originele 'Mazda' radio.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23-03-2010 18:27 door R Ruiters.
Over het algemeen ben ik niet z'n fan van het vorige model mondeo.
Maar een dikke uitvoering al deze vindt ik toch altijd mooithumbs up
Net wagenpark. Tot vorig jaar augustus reed ik ook in een 323 Fastbreak. Was wel een 2.0 diesel. Was een heerlijk ruime wagen. De mijne is weggegaan met 363.000 op de teller.
Ik heb met de Mazda de eerste tankbeurt achter de rug. Hij lijkt zuiniger te zijn als de oude Fastbreak en dat terwijl de 'nieuwe' wel meer uitdaagt aangezien hij gretiger reageert op het gas.

Al met al sinds de aanschaf alweer 800 kilometer gereden. Dit naar mijn volste tevredenheid.

Ondertussen ook de ruitenwissers voor vervangen van de Mazda. Ik begon me te irriteren aan het schrapend geluid van de linker wisser. Dit verminderde niet en bij iedere wisbeweging hetzelfde geluid. Waren voor de rest nog prima in orde. Ik heb er nu flatblades op. Zien er netjes uit en ik heb ze gekocht via internet. Lekker goedkoop! Het is dat de auto nu behoorlijk vuil is, anders had ik er een foto van gemaakt. Die houden jullie dus nog tegoed.

Vandaag via internet voor de Mazda een kunststoffen schaalmat voor bagageruimte besteld. Zat wel een flinke levertijd op, maar het heeft geen haast. Ik kan me momenteel goed behelpen met dekens en de honden zal het helemaal worst wezen winking smiley .
Ik vond de 323 Fastbreak altijd een vrij sportief ontwerp, maar daar was ik blijkbaar de enige in. Nu ik hem zo zie valt het sportieve ook wel mee, maar is 'ie vooral keurig en strak. Fijne kleur en mooie velgen!

Mondeo's zijn natuurlijk altijd goed, en ik vind de radio juist fraai staan in 't interieur thumbs up.
Mooie auto, die nieuwe 323F! Is de uitvoering toevallig een 'Touring'?
dat zie je niet vaak, een Mazda importeren uit dld.
Waarom hier voor gekozen?
Moest het weer een 323 Fastbreak worden en kon je in NL geen geschikte km.standen vinden?
@Elco
Sportief ontwerp... Ergens wel, zeker in relatie tot het toenmalige ontwerp van de Mazda 626. De voorgaande F'jes van Mazda waren qua ontwerp wel net iets specialer. De F hier staat bij dit model voor Fastbreak. Een Mazda benaming voor een carosserievorm tussen een hatchback en stationcar. Eigenlijk vergelijkbaar met de Audi A3 Sportback alleen dan veel eerder.

Kleur en velgen vind ik zelf zeer geslaagd. Al had ik gedacht dat deze kleur niet zo snel vuil zou worden...

@JoostM
Uitvoering is Sportive. Deze uitvoering heeft veel overeenkomsten met de Touring maar ook weer duidelijke verschillen. Sportive staat o.a. voor lichtmetalen wielen en een driespaaks lederen sportstuur. De Touring staat als ik mij niet vergis voor 4 elektrische ramen, vierspaaks lederen stuurwiel en een originele radio.

Mijne is dus qua uitrusting gelijkgetrokken met de Touring door o.a. 4 elektrische ramen, radio-cd met stuurwielbediening.

@Durashift
Waarom zou je een Mazda niet importeren uit Duitsland? Er is een groter aanbod, zijn relatief veel goedkoper (zelfs veel goedkoper dan in NL) en vaak ook zeer goed onderhouden en luxer dan bij ons. Het had overigens ook best een andere Japanner kunnen zijn.
Het prijsverschil (na import) is toch nog vrij fors te noemen. De 323's die in NL te koop staan zijn (bijna allemaal) veel kaler, hebben meer kilometers en/of zijn niet van de laatste modelwijziging en zijn toch gemiddeld tussen € 500 en € 800 duurder dan wat ik in totaal kwijt ben geweest voor de mijne. Zeker voor een tweede auto is dat best veel geld en voor ons de moeite waard om te importeren.

Al met al in mijn ogen genoeg reden om een auto te importeren. Vandaar de import van de Mazda.

Ik heb nog sterk getwijfeld om een Mazda 3 te nemen. Na lang overwegen toch besloten een late Fastbreak te nemen (= laatste modelwijziging per juni 2002). Dit omdat de auto als tweede auto gebruikt wordt, relatief vaak hele dagen stil staat op het station en het daardoor niet direct nodig is een veel jongere en daarmee duurdere auto te kopen. Ook zullen we op niet al te lange termijn keuzes maken met betrekking tot onze 'huisvesting'. We willen toch graag iets groters en met zekerheid aan de andere kant van de grens (cool smiley. Dan gaat deze Mazda gewoon weg (kan er tegen die tijd zelfs nog winst op maken) en komt er iets leukers en nieuwer voor in de plaats. Ik heb al een potentiële kandidaat voor ogen. Een mooie Honda Civic (diesel) vanaf 2006 als tweede auto zien mijn vrouw en ik wel zitten.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09-12-2010 16:06 door R.J.G. Ruiters.
R Ruiters
@JoostM
Uitvoering is Sportive. Deze uitvoering heeft veel overeenkomsten met de Touring maar ook weer duidelijke verschillen. Sportive staat o.a. voor lichtmetalen wielen en een driespaaks lederen sportstuur. De Touring staat als ik mij niet vergis voor 4 elektrische ramen, vierspaaks lederen stuurwiel en een originele radio.

Mijne is dus qua uitrusting gelijkgetrokken met de Touring door o.a. 4 elektrische ramen, radio-cd met stuurwielbediening.

Vandaar, wij hadden 'als laatste' ook een F touring, en ik zag inderdaad veel overeenkomsten. Nice!thumbs up
Zo, tijd voor een update.

De Mondeo heeft ondertussen een grote beurt gehad. Alles keurig in orde op een rammel in de ophanging na. We vermoedden dat een stabilisator stangetje versleten was en dus speling vertoonde. Echter op de brug was er geen sprake van speling. We hebben het advies gekregen er nog een tijdje mee te rijden tot het echt te vervelend werd.

Afgelopen dinsdag is de auto terug geweest naar de garage voor vervanging van het stabilisator stangetje. Na vervanging was de rammel nog steeds aanwezig. Nadere inspectie leverde een gebroken veer linksvoor op. Onderdeel was helaas niet op voorraad. De volgende dag terug voor de vervanging van de veer.

Nu is alles weer in orde met de Mondeo. Rijdt nu weer strak en stil zonder rammels vanuit de ophanging.

De Mazda doet zijn werk uitstekend. Ik ben er heel erg tevreden mee. Sinds de aanschaf (11-03-2010) hebben we er bijna 3.500 kilometer mee gereden. Opvallend is dat ik steeds meer kilometers uit een tank weet te halen. Deze 323 is inderdaad zuiniger dan de vorige.

Op naar nog meer tevreden kilometers met beide auto's.
De-onafhankelijke-Autokenner
Leuk die houtafwerking in de Mondeo, is voor 't eerst dat ik dat zie in dit type. Geeft het wat saaie interieur wel wat extra vind ik.

Vind ik in dit geval dus niet mooi. Dan maar saai grijs!

drinking smileyFocusRSdrinking smiley
Hee, wist niet eens dat je een "mijn auto" topic had, evenmin van het bestaan van de Ford.

De Mazda heb ik natuurlijk al gezien bij de Witte Wereld, helaas in de druilerige regen...

Baai de wee, ben je er woensdag weer bij in Zitterd? smiling smiley
Zo, weer een update.

De Mazda heeft het klokje rond meegemaakt zonder kuren. Als beloning heeft de 323 een grote beurt gehad. Ik heb de auto bewust in België bij de dealer in onderhoud gedaan. Dat is me enorm goed bevallen, voornamelijk de prijzen! Had ik eerder moeten doen (en slaat zich een paar keer voor de kop).

De winterbanden zijn gemonteerd (op een tweede setje lichtmetaal, hetzelfde type velg als het zomersetje). Lekker makkelijk en ook in de winter 'mooi' onderweg. Overigens, de traction control bewijst z'n dienst in de sneeuw en op ijs. Eventjes wielspin, TCS grijpt in en de auto komt zonder verdere wielspin van de plek. Mooi systeem... Overigens speel ik heel erg met de gedachte de 323 te koop te zetten en er iets anders voor in de plaats te laten komen. Ik denk aan een Mazda 3 2.0 Active (minimaal met xenon) of een Honda Civic 1.8 VTEC (sport of executive). Te importeren uit Duitsland natuurlijk... Ik houd de autosites nauwgezet in de gaten. Al verschillend leuk spul gezien (schrijft hij al kwijlend en mondhoeken schoonvegend).

De Mondeo staat ook op de wintersloffen. Ondertussen ruim 121.000 km op klok. Zonder problemen of gekke kuren. De Mondeo moet binnen een aantal maanden weer naar de garage voor een beurtje. Verwacht dat dat het enige bezoekje aan de garage is dit jaar. En zo moet dat!!! Bij het monteren van de zomerset zullen er twee nieuwe banden gemonteerd moeten worden. Ik denk aan Uniroyal RainSport 2. Iemand ervaring met deze banden?

Als de auto's gepoetst zijn, plaats ik foto's van de auto's op hun wintersloffen.

Voor de winter de auto's nog eens helemaal in de was gezet (kort daarvoor een DAP500 gekocht/gekregen voor mijn verjaardag). Hiermee hoef ik in de winter enkel de auto's goed af te spoelen. Trouwens, de auto's zijn nu overigens ontzettend smerig. Tijd voor een wasbeurt in het weekend als het flink dooit.
De Mondeo doet iedere dag perfect zijn werk. 's Morgens bij een koude start is deze een beetje knorrig en stroef. Eenmaal op temperatuur is het gewoon een geweldig fijn rijdende en stille werker. Een paar weken geleden is de auto gekeurd en zonder problemen goedgekeurd.

Vandaag ben ik met de Mazda voor de APK geweest. Alles ging goed tijdens de keuring tot het laatste wiel... Het wiel linksachter draait rond onder begeleiding van een soort geruis. Conclusie... lager versleten. Ach, kan gebeuren en het hoort tot de slijtagedelen van een auto. Het is wel een dubbele helaas. De eerste helaas, APK afkeur. De tweede helaas is minder prettig voor de beurs, het wiellager kan niet los worden vervangen. De hele naaf moet worden vervangen... €€€€€€€€€ kassa! Disndag wordt de nieuwe naaf gemonteerd.

Ik hoop overigens dat ik binnenkort de Mazda voor een goede prijs kan verkopen. Deze staat namelijk te koop. De opvolger is in ieder geval al bekend. Honda Civic, 8e generatie. Het wordt of een 5-deurs 1.8 i-Vtec Sport of 5-deurs 1.8 i-Vtec Executive.
De Mondeo doet iedere dag perfect zijn werk. JAja, een Ford... winking smiley

's Morgens bij een koude start is deze een beetje knorrig en stroef. Heb je met een Mercedes geen last van... tongue sticking out smiley
Believe it or not... Het is echt waar ZEN.

Trouwens, wat zag ik ... Je bent overgestapt van een 5 touring naar een olieboot met een ster. Was een 5 touring met diesel niet beschikbaar? Overigens is het wel nog altijd een statig model zo'n W124. Lekker compleet ook!
Ha Ralph, je maakt werk van je review, mooi! Alles kits daar in het diepe zuiden? Ik kom er nog geregeld, maandag nog carnaval wezen vieren. Groeten thuis!
Vorige week heb ik de Mondeo voorzien van een nieuwe 'kijker'. Er was met dank aan steenslag een mistlamp gebarsten. Hierdoor was er vocht in gekomen en begon er zich een microbiotoop te ontwikkelen.

Wat foto's van de voor, de tijdens en de na:

Sinds gisteren is de Mondeo weer vrij van roest. Laatst hadden we roestblaasjes gevonden op de achterklep. Dit is onder garantie verholpen. We hebben ervoor gekozen om de klep clean te laten, dus geen type-aanduiding meer. Ziet er goed uit. Helaas heb ik er nog geen foto's van. Misschien vrijdag aangezien ik dan een poetsdag wil organiseren.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02-06-2011 08:57 door R.J.G. Ruiters.
N.v.t.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02-06-2011 08:58 door R.J.G. Ruiters.
Zo, het stof ligt redelijk dik op dit draadje. Even met de Swiffer erover... cool smiley

De Mondeo en de 323 hebben zonder kuren hun werk gedaan. Een paar weken geleden heb ik de Mondeo nog eens helemaal aangepakt met een DAP500 en wat poetsproducten. Uiteindelijk is het een poetsbeurt van meer dan 10 uur geworden! De Mondeo heeft ons en de honden voor een 10-daagse vakantie naar de Bourgogne gebracht. Het is en blijft een heerlijke en betrouwbare auto.

De Mazda dan. Die wordt dagelijks voor woon-werkverkeer ingezet. Dit zonder kuren en nukken. De Mazda moet nog zo'n uitgebreide poetsbeurt krijgen maar... of ik die poetsbeurt nog doe is maar de vraag. Er is namelijk een mogelijk nieuwe ster aan het firnament die verleidelijk naar ons twinkelt... thumbs up

Het betreft een Audi A3 Sportback 1.4TFSI Ambition uit september 2008 en staat in Duitsland te koop. De 'kleur' is wit (metallic volgens de advertentie, kan dat?). Heeft een aantal fijne opties waaronder Xenon (plus?), sportstoelen, 17" inch velgen, parkeersensoren achter, climat control. Naast het onzekere van een set winterbanden, ontbreken helaas twee opties die ik eigenlijk wel graag zou hebben, zijnde cruise control en stuurwielbediening van de radio-/cd speler. Ik heb begrepen dat het geen probleem is om daar alsnog voor te zorgen. Als je de ontbrekende onderdelen hebt, is het een kwestie van plug en play (mits software aanpassing als ik de 'geleerde heren' mag geloven). Wij willen nu zaterdag (eventueel vrijdagmiddag al) gaan kijken en proefrijden (als de auto dan nog te koop staat). Als alles bevalt, moet de Mazda het veld ruimen en gaan we onze eerste Audi verwelkomen.

Over het vervolg en/of resultaat, zal ik jullie z.s.m. berichten!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-10-2011 10:27 door R.J.G. Ruiters.
Ruiters schreef:
De 'kleur' is wit (metallic volgens de advertentie, kan dat?).

Waarschijnlijk bedoelen ze daarmee parelmoer wit. Dat is een kleur wit die net wat donkerder is (misschien zelfs een beetje een brons tint erin heeft zitten: [www.lamborghinihouston.com]) en licht veel mooier reflecteert dan het standaard wit (dat ook nooit een meerprijs kent, i.t.t. parelmoer wit).
... en die andere hebben we vanmiddag gekocht.

Het is een uiterst mooie en complete A3 Sportback.
Merk & type: Audi A3 Sportback 1.8TFSI Ambition (8PAB6C)
Bouwjaar: augustus 2008 (facelift)
Exterieur: Diepzeeblauw pareleffect (8A8A)
Interieur: Luxorbeige leder Vienna sportstoelen
Opties: Xenon plus, mistlampen vooraan, 17 inch, bagageruimtepakket, zonwering bagageruimte, stoelverwarming, afneembare trekhaak, etc.

Weetjes: 1 eigenaar, Duitse auto, 75.xxx km aantoonbaar, schadevrij, geen deukjes en/of krassen (wel gebuikssporen), rubberen originele mattenset inclusief originele beige veloursmatten.

En nu plaatjes bij de praatjes (foto's website verkoper)

De auto wordt als het goed is volgende week maandag afgehaald. De auto wordt afgeleverd met 1 jaar garantie, een onderhoudsbeurt, set winterbanden met wieldeksels, kofferbak(schaal)mat, er wordt originele cruise control ingebouwd en chromen sierstukken uitlaat worden geplaatst.

We zijn er heel blij mee. Eigen foto's volgen zsm!!!
Persoonlijk heb ik echt niets met de A3 (Scool smiley, maar alleen al door het interieur vind ik dit exemplaar al mooi! Bijzondere velgen ook, die zie je volgens mij niet vaak. Of het komt doordat ik wegkijk als ik een A3 zie....
@Rob013
Vanwaar de afkeer van de A3? Interieur is zeker bijzonder, ik ben het nog niet eerder tegengekomen op een A3. In NL zijn dat toch vaak 'crisis' uitvoeringen. Velgen waren in Duitsland standaard op de Ambition. Momenteel zijn die ook niet meer leverbaar, zijn vervangen door een ander model (modeljaarwijziging?).

@ZEN
Mazda is er nog steeds en er is zeer weinig animo voor. Moet nog een kleine twee weken dienst doen, daarna zal die toch snel het veld moeten ruimen. Dus iemand die interesse heeft in de Mazda, PM me maar.
Hmm, een A3.. Persoonlijk heb ik nog meer met bijvoorbeeld de boegschroef van de Pakjesboot, maar het zal ongetwijfeld een goed en degelijk product zijn. Net als een stofzuiger van Miele of een waterkoker van Philips. Tevens jammer dat het model al ruim 8 jaar oud is en sindsdien slechts een paar keer met eyeliner behandeld is. Maar al met al staat er, juist dankzij de volledige afwezigheid van emotie, wél een nette auto waarmee je niemand tegen de borst stuit. En wat dat betreft is het de perfecte opvolger van de Mazda. En daarmee vergeleken ga je er qua rijden zéker op vooruit.

Het interieur ziet er trouwens goed uit in deze kleurstelling. Gelukkig, want dáár moet je immers zitten! thumbs up
De A3 vind ik nou net een van de meest acceptabele Audi's. Al vanaf de eerste versie. Komt ook doordat hij en profil wat heeft van de .... 323 fastbreak.
Mooie A3 SB!

Ook hier een Mondeo als dagelijks vervoer (voor vaderlief); uit 2005 met 'n 115PK dieselmotor die er nu zo'n 190.000 km op heeft zitten. Maar wat je al zegt, het zijn echt fantastische auto's. Het rijdt en zit voortreffelijk!
R.J.G. Ruiters
@Rob013
Vanwaar de afkeer van de A3? Interieur is zeker bijzonder, ik ben het nog niet eerder tegengekomen op een A3. In NL zijn dat toch vaak 'crisis' uitvoeringen. Velgen waren in Duitsland standaard op de Ambition. Momenteel zijn die ook niet meer leverbaar, zijn vervangen door een ander model (modeljaarwijziging?).

Euhm, vat dit niet persoonlijk op, maar ik ben a) niet zo'n fan van het merk, b) houd ik niet van conservatief design, c) ben ik nog minder fan van de gemiddelde Audi (A3)-bestuurder, d) is een zilver exemplaar al behoorlijk frivool en rebels (je ziet ze enkel in een donkere kleur) en e) heeft de auto geen specifieke kwaliteiten.

Alles wat 'ie doet doet 'ie goed, maar niet uitmuntend. Alles is gemiddeld of net daarboven. Het is ongetwijfeld een prima auto en ik begrijp dat mensen van dit model/merk houden, maar het is gewoon niet mijn ding.

Maar alles wat niet op de standaard A3 zit (donkere lak, zwart interieur, etc.) maakt 'm voor mij al een stuk mooier. Ik zag laatst een rode Sportback en dat vond ik een erg geslaagde combi! En dat geldt ook voor jouw beige interieur en velgen. Normaal zie je dat niet/nauwelijks, dus dat maakt de jouwe alweer een stuk bijzonderder! Kudo's voor jou dus winking smiley
Mooie auto, maar voor mij behoort een A3 steevast tot de *gaap* categorie, ben het voorts ook met Rob eens. smiling smiley
Zo, dat zijn duidelijke meningen. Daar houd ik wel van. Zo heb ik, vind ik zelf, altijd een uitgesproken mening over auto's. Sterker nog, ik kan me in veel van jullie punten vinden. De 'lager genummerde' Audi's zijn in mijn ogen pas mooi zodra ze lekker 'aangekleed' zijn. Wij zijn bij het zien van onze A3 op slag 'verliefd' geworden. Juist omdat de samenstelling zo bijzonder en mooi is. Een mainstream auto die door de juiste opties niet meer mainstream is.

Ik ben blij dat de auto niet zilver of zwart van kleur is, maar juist heel diep blauw. Dit is een kleur die je niet veel ziet op de A3 (volgens mij). Het interieur is eveneens niet het standaard grijs of zwart, maar juist zeer contrasterend met de exterieurkleur. Me like mucho!!

Ik weet zeker dat ik niet tot de 'categorie Audi-rijders' zal behoren. Ik ben een redelijk rustige en defensieve chauffeur. Heb een hekel aan bumperkleven, rechts inhalen en eeuwige haast. Agressieve uitspattingen in het verkeer vertoon ik zelden tot nooit.

De Audi viel me in positieve zin op door de degelijkheid, rust en afwerking. Het rijden voelt vertrouwd aan, de sportstoelen zitten zeer prettig en interieur doet zeer ruim aan. Dat het geen Ford, Alfa of BMW is qua rijden, so be it. We hebben een Ford, die rijdt zeer strak en precies. Gevoelsmatig idd beter dan de Audi. De Mondeo voelt daarentegen wel minder degelijk aan (maar we zijn zeer tevreden over de Ford).

De Mazda is altijd een veilige keuze geweest, de ideale tweede auto. Een auto die het altijd doet, weinig kost, prettig rijdt maar nog minder emotie oproept dan een diepvrieskast. Dat was onze bewuste veilige keuze bij de aanschaf van de Mazda.

We hebben ons gevoel gevolgd, hopen dat de Audi ons niet van een koude kermis laat thuiskomen. Vanaf volgende week weten we het!
Na drie Rovers wordt het tijd voor een echte auto. Jij hebt al twee echte auto's gehad, dus jij mag nu wel even een Rover rijden....grinning smiley
The real ZEN
De A3 vind ik nou net een van de meest acceptabele Audi's. Al vanaf de eerste versie. Komt ook doordat hij en profil wat heeft van de .... 323 fastbreak.

grinning smiley Grapjas.
The real ZEN
Je telt verkeerd: 260E, 250D, CE320... dat zijn er drie... tongue sticking out smiley

Maar die laatste twee heb je zo kort gehad, dat telt maar voor één. Bovendien krijg je puntenaftrek voor die Rover....grinning smiley
Hey hey, niet mijn topic volspammen... Dat doe ik wel spinning smiley sticking its tongue out

Rovers zijn eigenlijk BMW's, maar dan met Britse flair vormgegeven... alleen wil je dat niet zien 520d cool smiley gaat nu in een hoekje zitten schuilen voor de stortvloed aan reacties die ik met deze uitspraak heb opgeroepen

@voiture
ZEN heeft wel gelijk. Het idee van het ontwerp van de Fastbreak en de Sportback is hetzelfde. Het is een hatchback waarbij de daklijn langer naar achter doorgetrokken is. Zit dus tussen een hatchback en een station in.
R.J.G. Ruiters
Rovers zijn eigenlijk BMW's, maar dan met Britse faal vormgegeven...

Zo is het beter....grinning smiley
520d
R.J.G. Ruiters
Rovers zijn eigenlijk BMW's, maar dan met Britse faal vormgegeven...

Zo is het beter....grinning smiley

big smile smiley thumbs up LOL
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.