Mercedes W124 | "Mercedes-Benz, Die Sacco Jahren"

Gepost door Anonieme bezoeker 
Re: Mercedes W124
01-02-2010 08:52
Ik zie dat je het 19 om 29mm-verhaal met goed gevolg hebt afgerond?smileys with beer
Re: Mercedes W124
01-02-2010 09:00
Je zelf wat wijs maken en je rijk rekenen noemt men dat.

Tot 10 jaar geleden wilde je nog niet dood gevonden worden in zo een W124 (uitzonderingen daargelaten).
Toen kwamen rond 2003 / 2004, de eerste "youngtimer" specialisten die zich toelegden op de in en verkoop van "als nieuwe" "rentnerfahrzeugen" uit Deutschland, Osterreich und der Schweiz. De zaken gingen goed en de auto's vonden gretig aftrek, want een oude Benz is nou eenmaal gebouwd als een tank en dus ook zeer geschikt voor dagelijks gebruikt bij moderate kosten.

We zijn nou ongeveer 7 jaar verder en ik denk dat die "rentnerfahrzeugen" onderhand een beetje beginnen op te raken want niet in elk Duits gehucht of Zwitsers bergdorpje zit een bejaard van 84 met een 300SE uit 1991 met 23.000km op de teller. Ik geloof niet meer zo in die bullshit verhalen. Daarbij verkoopt zo een man / vrouw meestal zo een auto voor een appel en een ei, want het blijft "ein altes auto". Dan wordt hij naar NL gebracht en pakt de handelaar er meestal wel een 4 a 5 duizend euro op. Snel verdiend. Want je polijst hem even voor 150,- euro. Mattenset erin voor 4 tientjes en voila. Gewoon even die watertander afwachten. En die komt wel, al duurt het soms wat langer als gepland.

Ik vind de auto's die MHS heeft staan zeer netjes maar over the top geprijsd. Uniekere auto's als een 2.5 16V of een EVO 1 / 2 daargelaten. Maar op de 10000 euro voor een 300E of een E320 vind ik abnormaal hoog. En dat vind ik bij allemaal die youngtimer handelaren. Bijv. 35000 euro voor een 500E heeft niet meer met de werkelijkheid te maken. Ja maar, zeggen ze dan, ze zijn uniek en worden steeds meer waard. Onzin. Over 15 jaar zijn die auto's er nog, hetzij in mindere mate, maar ze worden niet zo uniek als een 300SL Gullwing of een 300S Coupé of zelfs een 190SL. Het heeft ook niets te maken met vraag en aanbod. Het is gewoon een illusie, die ze trachten werkelijkheid te laten worden. Als je zo een auto dagelijks gebruikt, en je rijdt er 15.000 tot 30000 per jaar mee, heeft hij op 4 jaar ook 150.000km of meer op de teller staan. En dan is hij nog niet meer de helft waard, zij het niet minder. En daar zit ook de pijn als je zo een youngtimer koopt, want je betaald veels te veel bij aanschaf en als je er van af wilt, moet je wel terug naar die zgn., specialisten en anders laat je een flinke aderlating....

Als je bij de normale Benz dealer komt of de autoshowroom, kun je wel zeggen dat je hem van MHS hebt gekocht en dat hij van 1e eigenaar is en in nieuwstaat, het zal ze worst zijn. Ze bellen een exportboer en die biedt 1500.-. Ongeacht welke staat.

Daarbij zit er ook gruwelijk veel kaf tussen het koren. Begrijp me niet verkeerd, maar het aantal W126's en W201's dat naar NL wordt gehaald zonder boekjes en met niet meer als 160.000km op de klok is enorm. En dat zijn meestal allemaal zeepkisten. Maar de slimmere (louchere) handelaren springen daar gretig op in. Likje verf hier, beetje kit daar. En een LPG installatie erin. En dan voor maximaal 6500 verkopen. Marktplaats staat er vol mee.

Zelfs de auto's die MHS en Nijkamp etc hebben staan, is wel eens aangespoten of hebben wel eens schade gehad en ze zijn ook niet allemaal 100% jaarlijks bij de zelfde dealer in onderhoud geweest.

Ik probeer hier niemand in diskrediet te brengen, maar zo zit het verhaal nou eenmaal in een.

Je kunt veel beter zelf eens gaan zoeken in Duitsland en Zwisterland. Dat scheelt je heel veel en zo heb je er ook veel meer plezier aan.

En laat er nou eens 5000 euro verschil in zitten met die van MHS of nijkamp. Van dat geld kun je nog altijd iets doen om hem echt in topstaat te brengen. Want odnerdelen krijg je bij MB nog zat en ze kosten ook nog eens 3x niets.
Anonieme bezoeker
Re: Mercedes W124
01-02-2010 09:07
Quote
500 E
Ik zie dat je het 19 om 29mm-verhaal met goed gevolg hebt afgerond?smileys with beer

... jazeker; op de foto lijken ze scheef te staan, maar ze staan idd netjes op 19mm - 29mm!
Anonieme bezoeker
Re: Mercedes W124
01-02-2010 09:13
@Individual: GOEDEMORGEN! Da's best veel tekst voor een maandagmorgen smiling smiley

Ieder z'n mening; ik betaal liever 35K voor een Bruno Sacco dan 60K voor een Herman Brood.
Re: Mercedes W124
01-02-2010 10:46
Quote
W124STER
Quote
Weide1
Is dit niet een leuke W124 voor jullie? Nu nog de rest van het verhaal.

... jazeker, gewoon om de verzameling te completeren... Als je al een goede vindt, best prijzig, schat ik zo.

Volgens mij bestaat die niet eens meer. Heeft Brabus er de 7.3 ingelegd. Meen dat ooit ergens te hebben gelezen.
Anonieme bezoeker
Re: Mercedes W124
01-02-2010 11:25
Quote
Weide1
Quote
W124STER
Quote
Weide1
Is dit niet een leuke W124 voor jullie? Nu nog de rest van het verhaal.

... jazeker, gewoon om de verzameling te completeren... Als je al een goede vindt, best prijzig, schat ik zo.

Volgens mij bestaat die niet eens meer. Heeft Brabus er de 7.3 ingelegd. Meen dat ooit ergens te hebben gelezen.

... uniek! Kostelijk stukje tekst en deze kende ik niet. Had je helemaal gelijk dat er ook een W124 met V12 bestaat thumbs up. Het is al een tijdje geleden dat ik verrast werd door een bijzondere W124. De laatste keer was in Duitsland, toen bleek dat er een tweetal 500E Kombi's gebouwd blijken te zijn (op bestelling leverbaar bij Günther Artz). Dat wist ik ook voor die tijd niet en daar wordt 'je als liefhebber blij van'.
Re: Mercedes W124
01-02-2010 13:21
Sterker nog. Er staat al minstens een half jaar een W124 met (Väth)V12 te koop. Wat ik dan erg jammer vind, is dat de V12 in 1998 is ingebouwd. Toen was de W210 er al. Voelt als mosterd na de maaltijd.
Er is trouwens ook een S124 met (AMG)V12. Foto en artikel.

Anonieme bezoeker
Re: Mercedes W124
01-02-2010 13:34
... machtig, waar haal je het allemaal vandaan? Ik had wel in de gaten (op de andere fora) dat je 'een paar details' en 'veel bijzonders' weet, maar toch... smiling smiley Top. Zo krijgt ook dit topic z'n verdieping, zullen we maar zeggen!
Re: Mercedes W124
01-02-2010 13:40
Individual weet het allemaal goed. Het zal zo zijn; amen.
Re: Mercedes W124
01-02-2010 13:42
W124STER, waar ik het vandaan haal? Tsja, da's mijn fascinatie. Obsessie volgens sommigen. Vraag het 500E maar!grinning smiley
Anonieme bezoeker
Re: Mercedes W124
01-02-2010 13:51
... obsessie, fascinatie, afwijking of wat dan ook; het is heel prettig voor andere liefhebbers (en ik hoop voor jou zelf ook? Anders is het een verslaving en dat is weer minder prettig)!
Re: Mercedes W124
01-02-2010 14:42
Quote
Individual
Je zelf wat wijs maken en je rijk rekenen noemt men dat.

Tot 10 jaar geleden wilde je nog niet dood gevonden worden in zo een W124 (uitzonderingen daargelaten).
Toen kwamen rond 2003 / 2004, de eerste "youngtimer" specialisten die zich toelegden op de in en verkoop van "als nieuwe" "rentnerfahrzeugen" uit Deutschland, Osterreich und der Schweiz. De zaken gingen goed en de auto's vonden gretig aftrek, want een oude Benz is nou eenmaal gebouwd als een tank en dus ook zeer geschikt voor dagelijks gebruikt bij moderate kosten.

We zijn nou ongeveer 7 jaar verder en ik denk dat die "rentnerfahrzeugen" onderhand een beetje beginnen op te raken want niet in elk Duits gehucht of Zwitsers bergdorpje zit een bejaard van 84 met een 300SE uit 1991 met 23.000km op de teller. Ik geloof niet meer zo in die bullshit verhalen. Daarbij verkoopt zo een man / vrouw meestal zo een auto voor een appel en een ei, want het blijft "ein altes auto". Dan wordt hij naar NL gebracht en pakt de handelaar er meestal wel een 4 a 5 duizend euro op. Snel verdiend. Want je polijst hem even voor 150,- euro. Mattenset erin voor 4 tientjes en voila. Gewoon even die watertander afwachten. En die komt wel, al duurt het soms wat langer als gepland.

Ik vind de auto's die MHS heeft staan zeer netjes maar over the top geprijsd. Uniekere auto's als een 2.5 16V of een EVO 1 / 2 daargelaten. Maar op de 10000 euro voor een 300E of een E320 vind ik abnormaal hoog. En dat vind ik bij allemaal die youngtimer handelaren. Bijv. 35000 euro voor een 500E heeft niet meer met de werkelijkheid te maken. Ja maar, zeggen ze dan, ze zijn uniek en worden steeds meer waard. Onzin. Over 15 jaar zijn die auto's er nog, hetzij in mindere mate, maar ze worden niet zo uniek als een 300SL Gullwing of een 300S Coupé of zelfs een 190SL. Het heeft ook niets te maken met vraag en aanbod. Het is gewoon een illusie, die ze trachten werkelijkheid te laten worden. Als je zo een auto dagelijks gebruikt, en je rijdt er 15.000 tot 30000 per jaar mee, heeft hij op 4 jaar ook 150.000km of meer op de teller staan. En dan is hij nog niet meer de helft waard, zij het niet minder. En daar zit ook de pijn als je zo een youngtimer koopt, want je betaald veels te veel bij aanschaf en als je er van af wilt, moet je wel terug naar die zgn., specialisten en anders laat je een flinke aderlating....

Als je bij de normale Benz dealer komt of de autoshowroom, kun je wel zeggen dat je hem van MHS hebt gekocht en dat hij van 1e eigenaar is en in nieuwstaat, het zal ze worst zijn. Ze bellen een exportboer en die biedt 1500.-. Ongeacht welke staat.

Daarbij zit er ook gruwelijk veel kaf tussen het koren. Begrijp me niet verkeerd, maar het aantal W126's en W201's dat naar NL wordt gehaald zonder boekjes en met niet meer als 160.000km op de klok is enorm. En dat zijn meestal allemaal zeepkisten. Maar de slimmere (louchere) handelaren springen daar gretig op in. Likje verf hier, beetje kit daar. En een LPG installatie erin. En dan voor maximaal 6500 verkopen. Marktplaats staat er vol mee.

Zelfs de auto's die MHS en Nijkamp etc hebben staan, is wel eens aangespoten of hebben wel eens schade gehad en ze zijn ook niet allemaal 100% jaarlijks bij de zelfde dealer in onderhoud geweest.

Ik probeer hier niemand in diskrediet te brengen, maar zo zit het verhaal nou eenmaal in een.

Je kunt veel beter zelf eens gaan zoeken in Duitsland en Zwisterland. Dat scheelt je heel veel en zo heb je er ook veel meer plezier aan.

En laat er nou eens 5000 euro verschil in zitten met die van MHS of nijkamp. Van dat geld kun je nog altijd iets doen om hem echt in topstaat te brengen. Want odnerdelen krijg je bij MB nog zat en ze kosten ook nog eens 3x niets.

Zozo, dat is me nogal een verhaal. Zal ik je wat zeggen? Ik rijd nu voor de derde keer in zo'n "over de top geprijsde" auto. Nu een Mercedes, de vorige twee keer een BMW. De afschrijving is extreem laag. Het onderhoud is goed. Het bevalt me prima.

En misschien geeft "de normale Benz dealer" waar jij het over hebt er inderdaad maar 1500 euro voor. Nou en? Wat heb je daar te zoeken? Als je goede service en lage afschrijving belangrijk vindt én als je niet teveel wilt betalen, lijkt zo'n glaspaleis niet de eerste plek waar je heen moet gaan.
Re: Mercedes W124
01-02-2010 15:30
Tja, aan Individual is het verschijnsel youngtimer duidelijk niet besteed. De vooroordelen winnen het kennelijk van het gezond verstand.

Op zich zelf is het natuurlijk wel waar dat een echt goede youngtimer inmiddels best prijzig is geworden, maar dat heeft natuurlijk ook een reden. De handelaar die ze zoekt, moet daarvoor veel werk verzetten en over veel specialistische kennis beschikken om het kaf van het koren te kunnen scheiden. En dat kost geld. Wil je dat niet betalen, dan moet je zelf gaan pionieren. Dat zou mijn keuze niet zijn, maar dat is persoonlijk.

Ik vind het wel een beetje over de rand om specialistische bedrijven met naam en toenaam te noemen en daarbij als vast gegeven mee te delen dat ook daar bijgewerkte schade-auto's staan. Als dat al zo is, dan ga ik er gezien de reputatie van die bedrijven maar eens van uit dat zoiets in elk geval gemeld zou worden.

@ TS: ik lees met plezier je topic, zeker met de nieuwe aanwinst erbij! Het blijft een rijdende jongensdroom, zo'n W124!
Anonieme bezoeker
Re: Mercedes W124
01-02-2010 17:50
Quote
500 E
Individual weet het allemaal goed. Het zal zo zijn; amen.

het verhaal staat als een huis een huis. Ik geloof die verhalen:van een oud vrouwtje en
altijd binnen gestaan', ook niet. Btw kreeg Freude am fahre ook niet te horen dat z'n slee
1500 eurootjes waard was bij de dealer?
Re: Mercedes W124
01-02-2010 17:55
@500E

iedereen predikt graag voor eigen parochie.

Ik presenter de feiten gewoon zoals ze op dit moment zijn. Het doet helemaal geen afbreuk aan je professie of handel. Als je een tevreden klantenkring hebt, dan houdt je die ook en die zorgen voor een goede reclame hetgeen zich weer vertaald in het feit dat jouw zaak gewoon top draait en BudgetBenz niet (meer). Mensen doen liever zaken met je, om de persoon, als om de auto. Als je dit samen weet te combineren, heb je de ideale combinatie en weet je zeker dat je je boterham constant op tafel hebt staan.

@ Snipe,

jij bent precies de doelgroep die ik bedoel. Je hebt al voor de 3e keer bij MHS gekocht. Omdat je daar de auto naar je zin vind én omdat je dáár ook de gewenste inruilprijs weet te horen. Ga je elders, dit hoeft niet de dealer te zijn, maar een reguliere autohandelaar/zaak/verkoop dan krijg je die prijzen gewoon niet. Als je zoals MHS veel vraagt, kun je veel terug geven. Het toe te betalen bedrag blijft, voor de meeste mensen, niet de kern van de zaak. Je wilt gewoon graag je hoge inruilprijs horen.

En er zijn ook genoeg MB dealers die wel een goed hart voor de zaak hebben en een goede service bieden. Die paleizen zijn meestal niet vandaag op morgen gebouwd, al zijn ze soms wat over the top. Maar de een koop graag in een glazen kas zijn auto, waar vroeger bloembollen stonden en de andere wilt graag door zijn foldertje bladeren in een lederen design stoel in een showroom met een hoogglans marmeren vloer. Ieder zijn meug.

@ 520d

Ik heb geen vooroordelen. Ik heb gezond verstand. En ik heb legio "youngtimers" gehad en nog steeds en ik weet precies hoe die markt werkt en in elkaar steekt. En ik heb niet gezegd dat er schade auto's worden opgeknapt, ik zeg, ga er maar vanuit dat niet alle aangeboden auto's 100% 1e lak zijn of niets hebben gehad. Er wordt altijd wel een schermpje, deurtje of bumpertje bijgespoten om de auto nog toonbaarder te maken en dat is helemaal niet erg, maar veel mensen denken dat een auto van 20 jaar en ouder in meer als nieuwstaat is....

Wil je naam en toenaam?

MHS -> zeer correcte specialist, mooie waar, stevige prijzen. no nonsens.

Benzklassiekers montfoort -> boevenbende, dit is het likje verf, tube kit bedrijf. Schromen niet om aan tellers te draaien.

Autoleitner -> zeer mooie waar, echte liefhebbers auto's, keurige presentatie, hoge prijzen, soms japan import.

Nijkamp Klassiekers -> mooie auto's, maar gewoon boeren. Kan er niets aan doen, aparte mentaliteit.

't Wooike in Oss -> Tsja, eingelijk het zelfde als nijkamp, alleen zijn de prijzen er nog steviger

en zo kan ik nog wel even doorgaan. Er zijn zo veel zgn. "youngtimer aanbieders". Ik vergeet even de lui die W126's en W124's met 190.000km en hoger aanbieden voor 8 a 9000 euro.
Re: Mercedes W124
01-02-2010 17:56
Quote
520d
Ik vind het wel een beetje over de rand om specialistische bedrijven met naam en toenaam te noemen en daarbij als vast gegeven mee te delen dat ook daar bijgewerkte schade-auto's staan.

Bijgewerkte schade-auto's, het klinkt negatief. Maar zie maar eens een youngtimer te vinden zonder spuitdelen. De vraag is alleen of het erg is dat sommige delen van een auto overgespoten zijn.
Mijn youngtimers hebben ook spuitdelen. Strikt genomen zijn het dus "bijgewerkte schade-auto's". Maar om nou te zeggen dat ik last heb van die herstelde parkeerdeukjes, nou, nee, niet echt. En door die spuitdelen is het ook niet bepaald zo dat ze daarmee gelijk zijn te stellen aan opgelapte roestbakken of auto's die bijna total-loss zijn geweest.
Re: Mercedes W124
01-02-2010 18:00
@Snipe

Strikt genomen is er een verschil tussen een offset crash met 50 km / u boven op een ander. Of een paaltje in de parkeerhaven schampen.
Anonieme bezoeker
Re: Mercedes W124
01-02-2010 18:07
Tja, als ik de reacties lees van individual en flop, dan komt het gezegde "zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten" in gedachten.

Neemt niet weg dat wij, de échte liefhebbers van een youngtimer, maar wát blij zijn dat we jullie nimmer bij de gegoede burgerij zullen tegenkomen!
Ik ga me niet vermoeien met aan te geven hoe ontstellend makkelijk het is om de historie van een bepaalde auto na te gaan, uit te zoeken wie de vorige eigenaar was en hoeveel eigenaren er zijn geweest. Bovenal heb je ogen in je kop om mee te kijken en grijze massa tussen de oren om mee logisch na te denken.

@W124STER: Van harte met de 300DT! Hou hem vooral heel in deze soms ijzige tijden....
Anonieme bezoeker
Re: Mercedes W124
01-02-2010 18:13
hee poppelepee 400E dat moet familie zijn 500.spinning smiley sticking its tongue out
Re: Mercedes W124
01-02-2010 18:22
Quote
Individual
@Snipe

Strikt genomen is er een verschil tussen een offset crash met 50 km / u boven op een ander. Of een paaltje in de parkeerhaven schampen.

Dat klopt.
Daarom vond ik jouw tekst ook wat al te kort door de bocht.

Quote
Individual
Zelfs de auto's die MHS en Nijkamp etc hebben staan, is wel eens aangespoten of hebben wel eens schade gehad en ze zijn ook niet allemaal 100% jaarlijks bij de zelfde dealer in onderhoud geweest.

De ene schade is de andere niet, dat wilde ik maar zeggen.

Quote
Individual
jij bent precies de doelgroep die ik bedoel. Je hebt al voor de 3e keer bij MHS gekocht. Omdat je daar de auto naar je zin vind én omdat je dáár ook de gewenste inruilprijs weet te horen. Ga je elders, dit hoeft niet de dealer te zijn, maar een reguliere autohandelaar/zaak/verkoop dan krijg je die prijzen gewoon niet. Als je zoals MHS veel vraagt, kun je veel terug geven. Het toe te betalen bedrag blijft, voor de meeste mensen, niet de kern van de zaak. Je wilt gewoon graag je hoge inruilprijs horen.

En er zijn ook genoeg MB dealers die wel een goed hart voor de zaak hebben en een goede service bieden. Die paleizen zijn meestal niet vandaag op morgen gebouwd, al zijn ze soms wat over the top. Maar de een koop graag in een glazen kas zijn auto, waar vroeger bloembollen stonden en de andere wilt graag door zijn foldertje bladeren in een lederen design stoel in een showroom met een hoogglans marmeren vloer. Ieder zijn meug.

Dat zie je toch niet helemaal goed. Die hoge inruilprijs interesseert me namelijk niets. Lage afschrijving en lage running costs daarentegen wel. Wat maakt het voor verschil of je afschrijft van 20k naar 19 of van 3k naar 2?
Daar komt bij dat ik nog steeds niet helemaal kan volgen wat nou precies je probleem is met verkoop elders. Je youngtimer levert bij de reguliere Mercedesdealer niet veel op. Nou en? Als je een nieuwe Mercedes koopt levert die bij een BMW- of Audi-dealer ook minder op dan bij de Mercedesdealer. En die nieuwe Mercedes raak je niet zo makkelijk kwijt via Marktplaats. Dat lukt met een youngtimer wel; als voorbeeld noem ik de 260 E van ZEN die meermaals via Marktplaats van eigenaar is gewisseld.

Die Mercedesdealers met hart voor de zaak en goede service heb ik overigens nog niet gevonden. Ik heb een paar onderdelen besteld en nooit meer iets gehoord. En bij zulke prutsers zou je dan een nieuwe auto moeten kopen?
Re: Mercedes W124
01-02-2010 19:00
@400E,

jouw bijdrage draagt dus helemaal niets, nada, nul komma nul bij aan deze discussie.

@ Snipe,

laat we het houden op digitale ruis, maar wat ik daar net zei over de offset crash of het paaltje schampen, is wel wat ik in de eerste instatie bedoelde.

Kijk Snipe. Die auto van 3 naar 2 afschrijven is natuurlijk ook geen vergelijking met van 20 naar 19. Ik ken mensen die rijden een Seat Inca van 1998 van 1500,- aankoop in 2005 en er nu nog 1000,- euro voor terugkrijgen.

Wat ik probeer te stellen is dat jij wél moet kopen bij MHS of een andere specialist want elders krijg je nergens die prijs te horen voor jouw
"youngtimer". Het is wel zo dat de koper de prijs bepaald en niet de verkoper. Maar bij de aanschaf van een youngtimer speelt ook meestal het gevoel parten. Al zijn er mensen, zoals jij, die zich rationeel de keuze voor een youngtimer afwegen, maar als je dat gaat doen kun je net zo goed een Dacia Sandero kopen, maar dat wil je niet.

Als ik een jonge Mercedes heb weet ik dat die auto een waarde ongeveer heeft die over de gehele linie gelijk ligt. Met youngtimers is deze waarde enkel en alleen geldig in het youngtimer hoekje (de specialisten). Ik weet ook dat als ik bij Audi of BMW ga, dat ik wellicht minder krijg. Maar dit is ook geen gegeven, want misschien hebben ze genoeg speling of marge op de auto die ik graag wil en bieden ze meer als bij de MB dealer. Het zij zo.

De auto van ZEN was ook een 13 in het dozijn auto, een simpele 260E die overigens voor gruwelijk veel geld bij MHS is gekocht en vervolgens voor beduidend minder op marktplaats.nl door ZEN, door welbekende omstandigheden. Ga maar eens na hoe lang sommige modellen youngtimers te koop staan op marktplaats.nl, gewoon omdat de eigenaren gewoon koekkoekprijzen in gedachten hebben.

Iedereen over één kam scheren gaat te ver in het geval van de MB dealers.
Re: Mercedes W124
01-02-2010 19:50
Een auto met meer dan 50.000 km op de teller zonder een enkel spuitdeel is zeer zeldzaam. Ze bestaan wel, maar ze zijn zeldzaam. Verder word ik ietwat moe van de discussie over auto's waar je niet of nauwelijks op afschrijft vergeleken met nieuwe auto's waar je de helft van de waarde al kwijt bent als je achteruit de showroom uitrijdt, en die showroom is dan ook nog eens van iemand die zonder blikken of blozen inruilprijzen van 35% onder de marktwaarde teruggeeft voor willekeurig welke auto hij op zijn netvlies krijgt. Vergeet niet dat alles van voor 2003 voor de reguliere dealers al 'export' is.

Een Dacia Sandero? Die schrijf je in 24 maanden totaal af. Geen vergelijking.

Is een 500 E met 40.000 op de teller duur, als deze 33k kost? 33 mille is veel geld, maar dat is een ander verhaal. doe mij vijf voorbeelden van beduidend goedkopere 500 E's met dezelfde kilometerstanden en ik koop ze alle vijf. Ergo: een bijzondere auto kan wel degelijk objectwaarde bezitten, maar die objectwaarde kun je niet op waarde schatten van achter je beeldschermpje.

De 260 E van ZEN was zeker geen 13-in-een-dozijnauto, maar een hele leuke 260 E met aantrekkelijke opties en een gedocumenteerde kilometerstand. Waar heb jij deze auto bekeken dan, Individual? Ik vond 8.500 marktconform, en zeker niet te duur voor wat je krijgt. Of stonden er op Mobile.de (de vergaarbak van de doorgedraaide handel en teruggedraaide rotzooi) goedkopere exemplaren en meet je daar je standpunt aan af?
Re: Mercedes W124
01-02-2010 19:55
Als je trouwens een goede dealer treft en je wil daar je youngtimer inruilen dan neemt 'ie de moeite om even een specialist te bellen. Die koopt zo'n auto graag in voor een aantrekkelijke prijs. Al de dealer zuiver is dan houdt 'ie daar geen marge tussen en geeft 'ie het bod integraal door. Helaas willen dealers en reguliere autobedrijven nog wel eens van twee walletjes eten, zodat de door de specialist geboden 6 mille lachend 3.5 worden over de rug van de klant, want tja...'je hebt ook veel teveel betaald voor die ouwe bak'. Zo lust ik er ook nog wel een paar. Dit is overigens vaker gebeurd, dus ik spreek vanuit de praktijk.
Anonieme bezoeker
Re: Mercedes W124
01-02-2010 20:06
het heeft allemaal te maken met illusie en marktwerking.
Om het algemeen te houden; er staat een auto bij een onbekendere specialist en geen 'hond' wil hem kopen, dezelfde auto komt een maand later bij een andere specialist en hij (de auto) is in een dag verkocht....
Ik persoonlijk kan me erg vinden in de standpunten van Individual.
Ik wil als laatste toevoegen dat ik het ook heel goed begrijp dat mensen kopen bij de goed bekend staande specialisten, je kan hier namelijk geen miskoop doen en dat is natuurlijk ook wat waard.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01-02-2010 20:10 door mercfan.
Re: Mercedes W124
01-02-2010 20:07
Quote
W124STER
Quote
Icebrain
Quote
W124STER
Quote
Icebrain
Ik heb hem gezien, een wonderschone W124 wachtend op zijn nieuwe eigenaar.....................thumbs up

... live gezien?

nog 10uur en 06 minuten


Ja, ruim voordat jij kwam, dichtbij wonen heeft zo zijn voordeel......................grinning smiley

... kijk, dat verklaart alles! Leuk. Heb overigens met veel plezier je verhaal gelezen over de presentatie van de nieuwe 5 en de aanwezigheid van jouw 5 daar!


Ja idd, indrukwekkend, een nieuwe 5 is geweldig, maar nog beter zijn de reacties op je (Youngtimer) E34, om even Individual aan te snijden en vooral de staat waarin de auto verkeert verbaasd iedereen......................thumbs up
Re: Mercedes W124
01-02-2010 20:21
Quote
Individual
Wat ik probeer te stellen is dat jij wél moet kopen bij MHS of een andere specialist want elders krijg je nergens die prijs te horen voor jouw
"youngtimer". Het is wel zo dat de koper de prijs bepaald en niet de verkoper. Maar bij de aanschaf van een youngtimer speelt ook meestal het gevoel parten. Al zijn er mensen, zoals jij, die zich rationeel de keuze voor een youngtimer afwegen, maar als je dat gaat doen kun je net zo goed een Dacia Sandero kopen, maar dat wil je niet.

De koper bepaalt de prijs, dat klopt. Alleen als je je auto ergens inruilt, ben je doorgaans zelf ook een koper. En dan kom je weer terug op dat waar het eigenlijk om gaat: het bij te betalen bedrag.

Een vergelijking met een Dacia Sandero gaat overigens niet op. Door de afschrijving zul je hoogstwaarschijnlijk duurder uit zijn dan met een youngtimer, en bovendien zul je er een stuk minder plezier aan beleven.
Re: Mercedes W124
01-02-2010 20:37
Wat bedoelen jullie toch steeds met 'de koper bepaalt de prijs'?
Re: Mercedes W124
01-02-2010 20:48
Hij bedoelt (denk ik) dat de koper wel of niet akkoord gaat met een prijs en dat ik bij een "normale" Mercedesdealer "dus" niet het bedrag zal krijgen dat in de buurt komt van de prijzen die jij vraagt voor je auto's.
Anonieme bezoeker
Re: Mercedes W124
01-02-2010 22:58
Ik vind het opvallend dat er op diverse fora wel vaker geklaagd wordt over prijzen van auto's. Youngtimers of niet, maakt niet uit.
Zinloos. Prijzen komen tot stand middels vraag en aanbod, zo simpel is dat. Klagen over hoge prijzen van auto's die je toch niet koopt heeft geen zin, en geen nieuwswaarde. Ik kan ook makkelijk gaan klagen over de prijzen van een BMW 320 of een Ford Fiesta, maar waarom zou ik, ik heb dan ook totaal geen interesse in dat soort blik. Elke euro zou er voor mij één teveel zijn. Maar voor een ander niet, die is er tevreden mee.

Ik rij al enkele jaren youngtimers, en inruil is bij mij nooit een probleem geweest, ook niet op nieuw aangeschafte auto's. Ik zie dus geen enkel probleem en kan iedereen die (eens) een youngtimer wil rijden, het van harte aanbevelen. Bovendien is het veel leuker om te zoeken naar een schaars artikel bij een beperkt aanbod dan het kopen van een nieuwe auto, die je tegenwoordig bij de supermarkt kan bestellen. En voor minder dan de prijs van een Dacia (is dat eigenlijk wel een auto?) rij je vorstelijk in een auto met V8 motor met alle luxe aan boord.
Anonieme bezoeker
Re: Mercedes W124
01-02-2010 23:08
Jammer...je moet jezelf niet verlagen met het afvragen of Dacia wel een auto is...
Een 24 jaar oude W124 - 260E wel ??
Anonieme bezoeker
Re: Mercedes W124
01-02-2010 23:20
... terwijl anderen dicussieerde over de prijzen van youngtimers, ben ik er in geslaagd de Becker Grand Prix te monteren.smiling bouncing smiley Zelf gedaan, dus dat kostte niets (dan moeite, maar dat hoef je aan het einde van de dag niet te factureren).

Wat een klus; ben d'r toch 2 uur mee bezig geweest; stekkers van de oude Becker Kurier paste niet, verloopstekkertjes uit 'de oude MB doos' gegrabbeld, aan elkaar knopen (hoe zat het ook al weer me de elektrische antenne?), plaatsen, "Hè, wat naar nu, de microfoon van de carkit vergeten aan te sluiten", radio d'r weer uit, microfoon koppelen, draad wegwerken langs de A-Stijl, microfoon middenboven etc. Maar het werkt allemaal. Als enige in mijn eigen schuur, heb ik mijzelf dan maar een compliment gemaakt en hartelijk bedankt. Heb wel nog even naar huis gebeld (10 meter ernaast) dat de telefoon werkt (toch belangrijk, niet waar?) en dat ik dat zelf heb geregeld. De lezer begrijpt, ik ben geen geboren techneut, dus dit soort overwiningen worden gevierd.

Morgen heb ik muziek, bel ik hands free, kan ik MP3'en, maar dat alles alleen als de A6 nu wel begaanbaar is. De flipflaps, dubbele rietbergers en andere olympische kür-elementen werden vandaag naar hartelust, tot in de vangrails geoefend... Mijn vrouw is er nog net met de 23 jaar oude Kombi voorbij geschaatst, ik ben naar huis gegaan. Was ook mooi.
Anonieme bezoeker
Re: Mercedes W124
01-02-2010 23:22
Ok, Wibi, jij je zin, een Dacia is een auto.

Maar niet zoals een W124. Een Dacia is nu wat een Kadett vroeger was, geen onzin, het rijdt en daarmee basta. Een W124 van 24 jaar oud rijdt een stuk beter dan een nieuwe Dacia. Heb een 260E gehad en in een Dacia gereden, dus weet dat deze twee auto's echt niet met elkaar te vergelijken zijn.
Ik verlang bij een auto ook iets van rijplezier, emotie, gevoel en sfeer. Indien dat er allemaal niet is, kan je bijna niet meer van een auto spreken, maar van een gebruiksvoorwerp, een stuk gereedschap. Net zo boeiend als een wasmachine....



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01-02-2010 23:25 door 400E.
Anonieme bezoeker
Re: Mercedes W124
01-02-2010 23:22
Quote
400E
Tja, als ik de reacties lees van individual en flop, dan komt het gezegde "zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten" in gedachten.

Neemt niet weg dat wij, de échte liefhebbers van een youngtimer, maar wát blij zijn dat we jullie nimmer bij de gegoede burgerij zullen tegenkomen!
Ik ga me niet vermoeien met aan te geven hoe ontstellend makkelijk het is om de historie van een bepaalde auto na te gaan, uit te zoeken wie de vorige eigenaar was en hoeveel eigenaren er zijn geweest. Bovenal heb je ogen in je kop om mee te kijken en grijze massa tussen de oren om mee logisch na te denken.

@W124STER: Van harte met de 300DT! Hou hem vooral heel in deze soms ijzige tijden....

... met dank en ja, ik wil 'm graag heel houden!
Anonieme bezoeker
Re: Mercedes W124
02-02-2010 00:18
Hij ziet er inderdaad mooi uit, de 300DT. Heb je nog post ontvangen?
Re: Mercedes W124
02-02-2010 09:01
@500E

de auto's die jij aanbiedt zijn doorgaans al helemaal afgeschreven door de voorgaande eigenaren. Het is gewoon een slimme truc door er winst op te zetten en de auto dan door te verkopen voor een prijs die helemaal niet conform deze tijd is.

Bij die Dacia Sandero weet ik precies na 24 maanden wat ik terug krijg voor die auto. En dan heb ik een nieuwe auto gereden met fabrieksgarantie en alle opties voor een schijtbedrag per maand. Als ik bij jouw een 300E koop van 1988 en rijdt daar 24 maanden mee, dan kan het erg meevallen wat ik heb verreden, of gruwelijk terug tegenvallen, en dat komt alleen door dat jullie youngtimerspecialisten de prijs opdrijven door speculatie, en daar stoor ik mij aan.

En ik snap best dat je je niet in het rijtje gevoegd wilt hebben wat auto's oppolijst, de boekjes zelf afstempeld en dan een flinke knaak wilt verdienen, maar je kunt ook niet alle autohandelaren (dragen een leren jack, rijden een E320CDI en een gouden rolex) over één kam scheren. Dat gebeurd en dat lees ik zo vaak op dit forum.

En ja, de koper bepaald de prijs. Niet de verkoper. Waar zijn die bedragen aan ontleend dat een 500E met 40.000km 35000 verkoopwaarde mag kosten?! Ik denk dat de statijd van diegene wat jij hebt staan gewoon boekdelen spreekt. En dan kun je wel stellen, ja maar dan wacht ik de klant af en heb ik hem liever in de hoek staan, dat is gewoon kapitaalvernietiging. Beter prijzen voor 24.950 en weer eentje op straat, die je reclame voor je maakt, dan een bonk staal die stof staat te vreten. En zelfs bij 24950 win je er nog ruimschoots op, geloof me winking smiley


En 8500 voor een rode 260E van dat bouwjaar is gewoon belachelijk geld. Daar koop je een W210 facelift model voor van 2001 met nog geen 100000km op de teller, maar dan zeggen de schriftgeleerden, ja maar die roesten, en die zijn slecht etc etc Allemaal weer prediken voor eigen parochie. Om zelf natuurlijk je eigen handel en markt af te schermen. Ik heb die auto idd niet gezien, maar heb hem wel zien verplaatsen van Nijkamp naar MHS en toen naar de particuliere aanbieder. Ik geloof ook niet dat er iets mis is met die auto en ik geef ook geen oordeel over de staat en herkomst van de auto, maar wel over de prijs / type en verhouding met bouwjaar en andere recentere mb modellen.

Maar, 500E, dat doe je zelf ook vaak zat. Een oordeel vellen op basis van een plaatje wat een forumlid aanreikt. Dus de pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet wat dat betreft.
Anonieme bezoeker
Re: Mercedes W124
02-02-2010 09:12
Over het plaatje...daar ben ik inmiddels ook achter gekomen dat je hele mooie foto's kan maken van auto's die weinig waard zijn. Kortom...een foto zegt niets, maar geeft hooguit een indruk...
Anonieme bezoeker
Re: Mercedes W124
02-02-2010 11:02
@Individual

Ieder zijn ding, zo koopt de 1 een BMW met 2 ton op de teller en de andere een nieuwe Clio estate voor dezelfde prijs en nog een ander koopt er een MB 280 SE uit 1979 voor. Ze hebben allen hetzelfde budget maar de smaken,wensen, eisen, passies enz verschilt.

Quote

500E

de auto's die jij aanbiedt zijn doorgaans al helemaal afgeschreven door de voorgaande eigenaren. Het is gewoon een slimme truc door er winst op te zetten en de auto dan door te verkopen voor een prijs die helemaal niet conform deze tijd is.

Hier wil ik wel even op reageren, die auto's die 500e aanbiedt zijn moeilijk te vinden. (in die staat en uitvoering)
Dat is juist de kracht van zo'n bedrijf. Vergis je niet, mensen willen ook betalen voor zekerheid. Bij zo'n bedrijf voelen mensen zich zeker en worden begrepen.....tevens is het zo dat mensen die hier kopen dit niet doen om te handelen maar omdat het een liefhebber is. Men kiest bewust om een oudere auto te kopen voor meer geld, omdat deze gewoon aan de wensen en eisen voldoen van diegene.
Die 535i die daar te koop staat, daar kun je nog jaren plezier van hebben....en die prijs....tsja een beetje e34 5 serie in goede staat, historie en garantie kost al gauw een paar duizend.....

Ik ken zelfs mensen die zelf een occasions uitkiezen en hun eigen garagehouder de auto laten kopen. die koopt hem op zonder garantie of afleverbeurt voor een betere prijs. Rijdt hem naar zijn garage, controleert alles, geeft hem een beurt, poetse hem netjes op, verhelpt eventuele problemen en geeft er vervolgens garantie op. De klant betaalt wel iets meer maar heeft zekerheid en is gelijk klaar.
Re: Mercedes W124
02-02-2010 11:09
Dat laatste wat jij noemt 320d is een zeldzaamheid aan het worden in de automobielbranche.
Re: Mercedes W124
02-02-2010 11:47
Ik kan deze pdf niet openen. Schijnt een scan van een oude AMG folder te zijn. [66.116.226.193]

Edit: Hij trekt het wel, blijkt nu. Alleen drukte ik 'm te snel weg, ongeduldig als ik soms ben!
Staat weinig interessants in inderdaad. Wat over Der Hammer en een foto van een rode W201 190 E 6.0.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02-02-2010 17:06 door Weide1.
Anonieme bezoeker
Re: Mercedes W124
02-02-2010 11:48
Ik zie het regelmatig gebeuren. maar geniet niet mijn voorkeur. Maar sommige mensen zijn er echt mee geholpen. Die durven niet te onderhandelen, bij problemen hun poot stijf te houden en hebben weinig kennis van auto's. Een dealer is vaak alweer aan de hoge kant qua prijs. Dit is een mooie tussenoplossing.

Hier in de buurt ken ik een garage die dat doet, hij vraagt 1000 tot 2000 euro voor een complete deal (ligt aan de auto). Niet duur, zeker als je bekijkt dat hij de auto voor je koopt voor een geodkopere prijs, je geen aflever,garantie kosten hoeft te betalen aan de verkopende partij. Je eigen garage helpt je, en indien er veel mankementen zijn, of de auto niet klopt wordt de auto niet gekocht....en dan betaal je niks!!! Dekra keuring is ook al gauw 250 euro

Zie het als een automakelaar.............komt meer voor dan je denkt trouwens

Automakelaar
Re: Mercedes W124
02-02-2010 15:51
Quote
Individual
@500E

de auto's die jij aanbiedt zijn doorgaans al helemaal afgeschreven door de voorgaande eigenaren. Het is gewoon een slimme truc door er winst op te zetten en de auto dan door te verkopen voor een prijs die helemaal niet conform deze tijd is.

Dat noemen ze handel. Daar zie ik niets verkeerds in.

Quote

En ja, de koper bepaald de prijs. Niet de verkoper. Waar zijn die bedragen aan ontleend dat een 500E met 40.000km 35000 verkoopwaarde mag kosten?! Ik denk dat de statijd van diegene wat jij hebt staan gewoon boekdelen spreekt. En dan kun je wel stellen, ja maar dan wacht ik de klant af en heb ik hem liever in de hoek staan, dat is gewoon kapitaalvernietiging. Beter prijzen voor 24.950 en weer eentje op straat, die je reclame voor je maakt, dan een bonk staal die stof staat te vreten. En zelfs bij 24950 win je er nog ruimschoots op, geloof me winking smiley

Vind maar eens een 500E in dezelfde staat voor minder. Dat lukt je niet. Het is een bijzondere en schaarse auto. En schaarse goederen worden duur betaald. Wil je dat niet, laat hem dan staan. MHS wacht kennelijk graag op een echte liefhebber, en neemt een langere statijd op de koop toe. Ik vraag me overigens serieus af of hij op die auto 9K zou kunnen laten vallen zonder verlies te nemen.


Quote

En 8500 voor een rode 260E van dat bouwjaar is gewoon belachelijk geld. Daar koop je een W210 facelift model voor van 2001 met nog geen 100000km op de teller, maar dan zeggen de schriftgeleerden, ja maar die roesten, en die zijn slecht etc etc Allemaal weer prediken voor eigen parochie. Om zelf natuurlijk je eigen handel en markt af te schermen. Ik heb die auto idd niet gezien, maar heb hem wel zien verplaatsen van Nijkamp naar MHS en toen naar de particuliere aanbieder. Ik geloof ook niet dat er iets mis is met die auto en ik geef ook geen oordeel over de staat en herkomst van de auto, maar wel over de prijs / type en verhouding met bouwjaar en andere recentere mb modellen.

Tja, ik vind dat persoonlijk wel mee vallen. Zo'n W124 is veel mooier dan een W210, en doet daar kwalitatief zeker niet voor onder. Voor hetzelfde geld rijd je dan wel in een oudere auto, maar wel een met meer karakter. Een auto bovendien die in onderhoud zeker niet duurder zal uitpakken dan de W210.

Maar je punt is mij duidelijk, MHS zit wat jou betreft te hoog in de boom. Voor de gemiddelde particulier zonder specialistische kennis van youngtimers biedt hij echter wel zekerheid, dus die doen kennelijk toch graag zaken daar. Daarnaast zijn er natuurlijk liefhebbers die graag die prijs betalen voor hun droomauto.

Als ik je reacties zo lees, lijk je goed op de hoogte van de handel in youngtimers en beschik je daarnaast ook over de kennis om het kaf van het koren te scheiden. In zo'n geval snap ik wel dat je niet naar MHS gaat, je kunt het immers zelf zeker zo goed regelen.
Re: Mercedes W124
02-02-2010 16:13
Quote
520d
Als ik je reacties zo lees, lijk je goed op de hoogte van de handel in youngtimers

Ja, dat lijkt wel zo te zijn.
Re: Mercedes W124
02-02-2010 16:42
Quote
Snipe
Quote
520d
Als ik je reacties zo lees, lijk je goed op de hoogte van de handel in youngtimers

Ja, dat lijkt wel zo te zijn.


Verstand is 1, kritiek is 2................................grinning smiley
Anonieme bezoeker
Re: Mercedes W124
02-02-2010 16:49
Quote
Icebrain
Quote
Snipe
Quote
520d
Als ik je reacties zo lees, lijk je goed op de hoogte van de handel in youngtimers

Ja, dat lijkt wel zo te zijn.


Verstand is 1, kritiek is 2................................grinning smiley

voorlopig hebben ze (de autohandel op 't forum) er ff niet van terug! drinking smiley
Re: Mercedes W124
02-02-2010 17:05
Misschien omdat die mensen gewoon aan het werk zijn?
Re: Mercedes W124
02-02-2010 17:08
Tsja, geld verdienen schijnt een vies woord in Nederland te zijn. Jammer.
Re: Mercedes W124
02-02-2010 17:09
En zelfs bij 24950 win je er nog ruimschoots op, geloof me

Ik heb er 28 mille voor betaald.

Voor de rode 260 E betaalde ik 6,5 en die ging er met 1.000 spuitwerk uit voor 8.950.

Je weet het allemaal goed.
Re: Mercedes W124
02-02-2010 17:09
Iedereen mag van mij verdienen en goed ook , want dan betaal je ook veel belasting. Maar het vel over de oren trekken, vind ik weer iets te ver gaan. En ik ben van mening dat dat in de youngtimerhandel grof en goed gebeurd.

En trouwens, geld verdienen, en te veel verdienen is dé maatschappelijke discussie van 2009 / 2010. Bonussen, top salarissen, CEO's en topambtenaren. winking smiley



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02-02-2010 17:13 door Individual.
Re: Mercedes W124
02-02-2010 17:14
Quote
Individual
Iedereen mag van mij verdienen en goed ook , want dan betaal je ook veel belasting. Maar het vel over de oren trekken, vind ik weer iets te ver gaan. En ik ben van mening dat dat in de youngtimerhandel grof en goed gebeurd.

En trouwens, geld verdienen, en te veel verdienen is dé maatschappelijke discussie van 2009 / 2010. Bonussen, top salarissen, CEO's en topambtenaren. winking smiley

Je hebt PB, en jij verdient toch ook, of niet...................???
Re: Mercedes W124
02-02-2010 17:16
Quote
Individual
En trouwens, geld verdienen, en te veel verdienen is dé maatschappelijke discussie van 2009 / 2010. Bonussen, top salarissen, CEO's en topambtenaren. winking smiley

Om kwaliteit te krijgen, en te behouden, zul je fatsoenlijk geld moeten besteden. Ik ben het in dat opzicht volkomen met Wim Kok eens.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close