Mercedes W124 | "Mercedes-Benz, Die Sacco Jahren"

Gepost door Anonieme bezoeker 
En...we rijden nog steeds

Ik ga in januari 2018 jaar 5 in met de witte 200d, nu 197.000 km op de teller, begonnen bij 112000 in 2014.

Nog steeds 1 op 17, wel wielkastroest en andere plekjes opgedaan.

Totaal nu in 4 jaar:

set zomerbanden ( 2014, rijd ik nog op!)
koplampen (hoefde eigenlijk niet)
lampjes dashboard (rotwerk)
uitlaat voor + achter (2014 € 320,-)
achterremschijven (2015)
remblokken rondom (2015)
dynamo (2016 ,in slowakije, onderweg naar hongarije...ggrrr)
1 dieselleiding (2017, lekte)
4 dieselretourslangetjes (2017, lek)
4 nw veren eibach (2017, 1 was gebroken, nu 2 cm lager 10x beter)

tadaaa

in 02-2018 moet ze APK en eigenlijk weer es een GB. Roest doe ik niks meer aan. Laat maar gaan..

groet

Maarten
Indrukwekkend weinig onderhoud. Ik droom ook van een W124 Mercedes. Hij staat te koop bij VW. Ook een 200 D. Maar ja, het leven geeft niet veel mee. Maar als ik ooit, een bom buiten, heb verkregen, ga ik zeker, een W124 aanschaffen.
Na 170 pagina's forum berichten over de Benzen uit de jaren 80 en 90 is het na de aanpassing MRB voor auto's van 25 jaar en ouder opvallend stil geworden. Ben ik dan de enige die nog een echte W124 (in mijn geval een S124) kan waarderen en het niet erg vind dat het apparaat een paar tientjes MRB per maand kost?

Wij gaan er eigenlijk alleen mee op vakantie, maar sjonge, wat genieten we toch iedere keer weer van de weergaloze bouwkwaliteit en nog veel fijnere rijeigenschappen.

Ben benieuwd of er nog meer mensen op AW aanwezig zijn met een W124 die gekoesterd wordt en niet langzaam richting sloop gereden wordt.
De echte liefhebbers blijven over denk ik. Bij Techno Classica stonden er een paar op de Mercedes stand. Zeker de coupé vind ik geweldig! Wat een model, wat een lijn!
tonnert
Na 170 pagina's forum berichten over de Benzen uit de jaren 80 en 90 is het na de aanpassing MRB voor auto's van 25 jaar en ouder opvallend stil geworden. Ben ik dan de enige die nog een echte W124 (in mijn geval een S124) kan waarderen.....

Nee hoor, de W124 wordt hier nog steeds door velen gewaardeerd en regelmatig besproken. Vooral in het Teutonia-topic komt het model geregeld voorbij, waarin forummer TYN actief is met z'n 250d en waarin vele anderen ooit een W124 hebben gehad, en waarin 500E actief is die er altijd meerdere in z'n showroom heeft staan.

En ik denk dat je dit topic ook nog niet gezien hebt, waarin een 300E tot in het kleinste detail in nieuwstaat wordt teruggebracht. Al is het daar nu wel een aantal weken heel rustig.
De niet-liefhebbers die er alleen vanwege de MRB in reden hebben inmiddels afscheid genomen van hun exemplaar. Alleen maar toe te juichen, wat mij betreft.

Ik heb de mijne binnenkort alweer vijf jaar. Nog steeds een fantastisch ding, en ik betrap me erop dat ik na het parkeren nog steeds omkijk. Nu nog, na 5 jaar.

Dat ‘ie gekoesterd wordt wil ik niet zeggen. Hij slaapt altijd buiten, wordt geregeld flink aan het werk gezet, en ik stuur ‘m dwars door de harde Litouwse winter heen. Maar technisch hou ik ‘m wel bij.

Roest is een dingetje, maar laten we aub niet overdrijven. Voor mij is het belangrijkste dat ‘ie niet als een oude roestbak overkomt, en dat is nog geenszins het geval. Ja, als je onder de deur gaat liggen, of achter de beplating kijkt, dan zie je wel wat. Maar in 5 jaar tijd zijn kleine plekjes slechts iets groter geworden. En uiteindelijk is het geen museumstuk, maar blijft het een auto om te gebruiken, gewoon omdat ie daar zo verschrikkelijk goed in is. Nog steeds, in 2018.

En als het dan een paar dagen op rij -25 is, en die dikke diesel na twee keer voorgloeien en een keer flink hoesten gewoon start en rustig z’n rondjes draait, dan denk ik elke keer weer: wát een auto.
De w124 300E24 is er de oorzaak van dat ik op zoek ben gegaan naar een SL met hetzelfde blok.
Een w124 in de juiste kleur kan ik nog steeds erg waarderen. Dus tonnert waar blijven de foto's?
Oei, maak ik dit topic wakker, vergeet ik er vervolgens zelf een paar maanden in de kijken. Goed, foto's.

De foto's worden een beetje groot op het forum, heb ze vergeten te verkleinen.

Met originele wieldoppen en de gullideckel velgen die ik later op de kop heb getikt. De auto is al 8 jaar in mijn bezit en ik ben de 3e eigenaar in 26 jaar.

Link naar een imgur.com albumpje...
tonnert
Oei, maak ik dit topic wakker, vergeet ik er vervolgens zelf een paar maanden in de kijken. Goed, foto's.

De foto's worden een beetje groot op het forum, heb ze vergeten te verkleinen.

Met originele wieldoppen en de gullideckel velgen die ik later op de kop heb getikt. De auto is al 8 jaar in mijn bezit en ik ben de 3e eigenaar in 26 jaar.

Link naar een imgur.com albumpje...

Dat waren nog eens Mercedessen, super kwaliteit en prachtige rustige vormgeving. Mooie wagen hoor wees er zuinig op. Het is een cliché maar zo worden ze niet meer gemaakt
Hierbij allen :Mijn W124 300E motor zo goed als klaar

Heb er 1 jaartje op gedaan

Indrukwekkend !
Ook indrukwekkend, meer dan 800.000 views.
Mensen houden van de W124 Mercedes.
@Michanus. Dat ziet er werkelijk prachtig uit. Heb je ook nog foto's van de buitenkant?
michel1975
@Michanus. Dat ziet er werkelijk prachtig uit. Heb je ook nog foto's van de buitenkant?

Bij deze
Motor heeft ori 129000 mijlen gereden en is niet open geweest(Rijdt als een raket)

Hout is eruit ga ik ook opknappen

Witte blinkers zijn inmiddels eraf en er zijn USA blinkers gemonteerd (Moet ook nog de wissers terug monteren)

Vorige eigenaar is in de file met 5 km per uur tegen iemand aangeknald en daarbij is 1 koplamp gesneuveld samen met de wisser (Ofja ik weet niet maar hij heeft toen gewoon 2 verschillende koplampen gemonteerd met tyco blinkers) Voor de rest is hij na 28 jaar californie roestvrij en moet ik alleen de voorkant een beetje opknappen.

Heb de becker radio ook nog plus alle papieren van onderhoud dus ik weet wat de auto waard is + hij wordt alleen gebruikt voor zomer

Ga hem niet wegdoen in ieder geval

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21-06-2018 20:10 door Michanus.
MartinduRuisseau
En...we rijden nog steeds

Ik ga in januari 2018 jaar 5 in met de witte 200d, nu 197.000 km op de teller, begonnen bij 112000 in 2014.

Nog steeds 1 op 17, wel wielkastroest en andere plekjes opgedaan.

Totaal nu in 4 jaar:

set zomerbanden ( 2014, rijd ik nog op!)
koplampen (hoefde eigenlijk niet)
lampjes dashboard (rotwerk)
uitlaat voor + achter (2014 € 320,-)
achterremschijven (2015)
remblokken rondom (2015)
dynamo (2016 ,in slowakije, onderweg naar hongarije...ggrrr)
1 dieselleiding (2017, lekte)
4 dieselretourslangetjes (2017, lek)
4 nw veren eibach (2017, 1 was gebroken, nu 2 cm lager 10x beter)

tadaaa

in 02-2018 moet ze APK en eigenlijk weer es een GB. Roest doe ik niks meer aan. Laat maar gaan..

groet

Maarten

vorige week de 200D verkocht...export naar duitsland, met 219800 km erop. Na 5 jaar W124 ook een afscheid van Mercedes:

Veel Benzen gezocht en gezien (zocht benzine) maar het is een Opel VECTRA C GTS 3.2 geworden...over contrast gesproken ha ha

De meeste Benzen (W202 W210 en een enkele W124) in mijn prijsklasse / zoekbereik hadden roest of erger (rot) , hoge kilometerstanden en vaak onduidelijk onderhoud.

De VECTRA C heeft geen spatje roest, en dat na 16 jaar. Stond in de buurt, was zeer netjes , vermogen zat, vebruikt - in de praktijk - net zoveel als een C200K of W210 E240 en had de juiste prijs.

We zullen zien hoe het gaat.

groeten

Maarten
Ha, dat dit topic nog bestaat. Leuk. smileys with beer

Mijn W124 staat tegenwoordig in een Litouwse schuur op betere tijden te wachten:

Ik woon tegenwoordig in London maar ik kreeg het niet over m'n hart het ding te verkopen. Hij rijdt nog zo heerlijk, en ik heb er geen twijfel over dat hij t.z.t (over 1 jaar, over 5 jaar?) weer net zo rijdt, na een beetje TLC.

Foto van de laatste rit, 2 uur aan een stuk met 140km/h. Man wat een auto. Ik mis 'm wel.

Langzaam maar zeker kruipt het bloed trouwens waar het niet gaan kan.... Op Ebay UK komen af en toe best wat leuke W124s voorbij in de sub 2000 pond range....

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13-03-2019 10:39 door TYN.
Als ik de foto zo bekijk zou ik eerder bang zijn dat de schuur het begeeft dan de auto. grinning smiley
Mijn 300E die ik 3 jaar geleden heb gekocht begint er ook langzaam op te lijken

Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close