Mercedes W124 | "Mercedes-Benz, Die Sacco Jahren"

Gepost door Anonieme bezoeker 
Re: Mercedes W124
24-03-2010 22:10
Voor de kosten hoef je het niet te laten en het zal je verbazen hoe het de auto opfrist. Ik deed het vroegah (toen ik hobbymatig W124 reed) eigenlijk standaard: koplampglazen, rasterwerk en spijltjes van de grille, bumperranden en verse nieuwe knippers. Kost al met al 400,= maar je weet niet wat je ziet, zo fris toont 'ie weer.
Anonieme bezoeker
Re: Mercedes W124
24-03-2010 23:42
...het was weer een lange werkdag, maar de posts van vanavond zijn weer harstikke leuk. De W124 uit de eerste serie (zoals die van Vinnievw) zijn toch het meest oorspronkelijk. Gewoon mooi. Het blijft ook na vele W124 foto's toch weer genieten van nieuwe foto's van een goed onderhouden eerste serie W124!

@Vinnievw; ja, met een W124 cabrio hoef ik inderdaad eigenlijk geen schuifdak in de 300D Turbo. Maar ik zit er tenminste 2 uur per dag in (heb vandaag de eerste 10.000km sinds aanschaf achter de wielen) en dan is frisse lucht na een dag op kantoor 'echt wel lekker'. Ook al zit er Airco in de 300 (vandaag heb ik gemerkt dat 'ie het nog doet ook...), een schuif- kanteldak blijft een wens. Maar eerst een set goede putdeksels zien te vinden...
Re: Mercedes W124
02-04-2010 15:30
Zo tegen de lente aan, staan er genoeg setjes te koop.
Anonieme bezoeker
Re: Mercedes W124
02-04-2010 22:21
Quote
baSSje
Zo tegen de lente aan, staan er genoeg setjes te koop.

... bied ze gerust aan als je een set weet te staan!smiling smiley Maar eerlijk is eerlijk, ik moet er werk van maken en dat heb ik nog niet gedaan.
Anonieme bezoeker
Re: Mercedes W124
06-04-2010 22:53
...15" velgen gevonden, ze zijn al binnen en kunnen dus gemonteerd worden. Met 15-gaats de zomer door en geen gemier met bandenwissels voor en na de winter. Gewoon thuis de krik eronder (niet de originele van de W124 zelf; dit om de kriksteunen niet te beschadigen waardoor die van binnenuit gaan roesten, want dat gaat al snel) en wisselen de boel.

Ben nu druk met de Cabrio; dynamo vernieuwen, 'hydraulische veren' achter nu eindelijk vervangen (staat al maanden in de planning), airco laten bijvullen (werkt wel), Becker radio vervangen door een recenter exemplaar, nieuwe matten zien te vinden in Orion grijs, de Hirschmann een nachtje in de kruipolie wat die komt niet meer helemaal uit (deze truc werkt best aardig..) en nog wat dingetjes.

De Combi heeft recent nieuwe motorsteunen gemonteerd gekregen; dat hadden we eerder moeten doen. Wat een rust brengt dat; de carrosserie is daardoor net zo trillingvrij als de 300D.

En als laatste; het is raar maar waar, de 300D verbruikt minder, dan direct na aanschaf. Inmiddels rijd ik op een tank tussen 700 en 750 liter (dan heb ik 60 van 70liter tank verbruikt). Dat is dus een hele nette, ruime 1 op 12 (met veel snelwegkilometers, dat wel).
Anonieme bezoeker
Re: Mercedes W124
08-04-2010 00:01
Ik ben benieuwd naar foto's met de velgen eronder! Heb je nog wat gehad aan de WIS-cd of laat je het onderhoud door een garage doen?

Over dat verbruik: behoorlijk goed voor een motor met dat vermogen met een automaat eraan.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-04-2010 23:27 door Vinnievw.
Anonieme bezoeker
Re: Mercedes W124
08-04-2010 23:33
Quote
Vinnievw
Ik ben benieuwd naar foto's met de velgen eronder! Heb je nog wat gehad aan de WIS-cd of laat je het onderhoud door een garage doen?

Over dat verbruik: heel behoorlijk voor een motor met dat vermogen met een automaat eraan.

Veel van wat er gebeuren moet aan 'het W124 trio' wordt gedaan door de garage. Helaas wel, maar door tijdgebrek kan ik niet veel anders. Als ik tijd heb, dan helpt de CD absoluut! Het gaat nog verder in detail dan de manuals (vraagbaak Olving / Jetzt helf ich mir selbst / Engels manual) dat doen. Daar ben ik dus nog steeds blij mee thumbs up.

Foto's volgen tzt (de velgen zitten er al wel onder).
Anonieme bezoeker
Re: Mercedes W124
08-04-2010 23:35
Quote
500 E

... deze zitten er nu onder smiling smiley

13-04-2010 .. toch niet...



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13-04-2010 20:58 door W124STER.
Re: Mercedes W124
09-04-2010 00:13
Foto, foto, foto, fotocool smiley
Re: Mercedes W124
09-04-2010 00:22
Die heb je toch? Of begrijp ik het verkeerd?
Anonieme bezoeker
Re: Mercedes W124
09-04-2010 00:28
Quote
500 E
Foto, foto, foto, fotocool smiley

En dan ook gelijk van de cabrio en de kombi big smile smiley
Re: Mercedes W124
09-04-2010 08:00
Die heb ik weleens voorbij zien komen volgens mij. De cabrio vrijwel zeker. Een brandweer rode was dat toch?
Re: Mercedes W124
09-04-2010 22:20
Heeft hier iemand een middenarmsteun W124 in Piniengrun stof MoPf 0 in de schuur liggen?
Anonieme bezoeker
Re: Mercedes W124
09-04-2010 22:47
Piniengrun.. heb je een kleurnummert van het gebeuren of een fotootje van het dessin?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09-04-2010 22:47 door Vinnievw.
Re: Mercedes W124
09-04-2010 23:17
Anonieme bezoeker
Re: Mercedes W124
09-04-2010 23:30
Poe, dat wordt moeilijk. Je zou de verkoper van dit artikel kunnen proberen:

Matten in dezelfde kleur

Ik ben recentelijk bij deze verkoper geweest voor wat spullen, die man had ongelooflijk veel interieurdelen liggen voor de W124.
Re: Mercedes W124
09-04-2010 23:45
Klopt het dat in de eerste jaren van de W124 de asbak anders is dan later bij MoPF 0? De foto's hierboven heeft geen ''handvat''. Daar moet je het klepje indrukken en dan komt de asbak automatisch naar buiten.

Bij mijn onderstaande plaatje is de asbak echter anders, is dit bouwjaar afhankelijk?

Re: Mercedes W124
09-04-2010 23:48
Eerdere jaren dan MoPf 0 bestaan toch niet confused smiley

En is 237.000 km niet een beetje veel voor 500E?
Re: Mercedes W124
09-04-2010 23:53
Als werkpaardje niet hoor.

De eerste modeljaren hadden een asbak met een 'handvat' die je zelf moest uittrekken. Daarna kwam pas de gladde kantelasbak die je moest indrukken (september 1989). Dus alle MoPf 0 hebben de oude asbak af-fabriek. Ik denk dat er veel bezitters van een MoPf 0 een nieuwe asbak hebben laten installeren destijds, want je ziet genoeg vroege exemplaren met een 'nieuwe' asbak, maar origineel was dat niet zo.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-04-2010 09:55 door 500 E.
Anonieme bezoeker
Re: Mercedes W124
10-04-2010 00:01
Heb je een bijna belastingvrij werkpaardje op de kop getikt?
Re: Mercedes W124
10-04-2010 09:52
Nee, belastingvrij wordt 'ie nooit. Hij is van 1989. Ik viel voor de kleurstelling (751 Liasgrijs met Piniengrun stof) en het feit dat ik deze auto in 2005 met 110.000 km al eens heb verkocht. Het is een subliem onderhouden, perfect rijdende 300 D automaat met twee opties: 420 en 470. Verder niks.
Anonieme bezoeker
Re: Mercedes W124
13-04-2010 20:18
Quote
500 E
Foto, foto, foto, fotocool smiley





… ik ben een lang weekend weg geweest en had net daarvoor, ’s avonds laat, de nieuwe velgen opgehaald. Deze stonden netjes op de stoep klaar om mee te nemen. Overtuigd als ik was van de originaliteit en blij dat ze in prima staat waren, heb ik ze direct in de kofferbak geknikkerd en heb er, na de bandenwissel, flink wat kilometers mee gemaakt. Gisteren had ik even tijd om de wielen bij Wensink te laten balanceren. Staat de auto op de ‘bandenwisselbrug’ zie ik dan pas dat het niet de MoPf1 velgen zijn. “Krijg nou ventieldopjes”…angry smily thuis de folder d’r bij, gekeken op het forum en ja hoor; niet de juiste velgen (wel veel aanvullingen op het forum thumbs up ). Maargoed, ik rijd dus nu ook in Vinnievw style (die is er mee begonnen, zullen we maar zeggen). Niet te geloven; al jaren liefhebber van het model en dan dit… Als je hard rijdt is er voor het zicht geen verschil, maar die wetenschap maakt het niet veel beter. Dus ja, ik heb foto’s, maar ‘je-weet-wel’…sad smiley
Re: Mercedes W124
13-04-2010 20:20
@W124STER, het is toch OEM, en het zit aan de buitenkant 98% van de bewonderaars ziet echt niet het verschil, maar het staat hem goed............thumbs up
Anonieme bezoeker
Re: Mercedes W124
13-04-2010 20:21
Quote
BMW-bolle
Die heb ik weleens voorbij zien komen volgens mij. De cabrio vrijwel zeker. Een brandweer rode was dat toch?

klopt, hij staat ook ergens bij het Teutonia de zoveelste topic;

Anonieme bezoeker
Re: Mercedes W124
13-04-2010 20:24
Quote
Icebrain
@W124STER, het is toch OEM, en het zit aan de buitenkant 98% van de bewonderaars ziet echt niet het verschil, maar het staat hem goed............thumbs up

... maar die 2% die overblijft wel, hè? Maar je hebt gelijk; het staat 'm desondanks prima!
Re: Mercedes W124
13-04-2010 20:25
Quote
W124STER
Quote
Icebrain
@W124STER, het is toch OEM, en het zit aan de buitenkant 98% van de bewonderaars ziet echt niet het verschil, maar het staat hem goed............thumbs up

... maar die 2% die overblijft wel, hè? Maar je hebt gelijk; het staat 'm desondanks prima!


Ja jijzelf, vinnieuw en MH..............................grinning smiley
Re: Mercedes W124
13-04-2010 20:40
Vinnievw, ik dacht eerst Koos Koets. Maar nu weet ik het: Sjon (alleenstaande vandaal).
Anonieme bezoeker
Re: Mercedes W124
13-04-2010 20:52
Quote
Weide1
Vinnievw, ik dacht eerst Koos Koets. Maar nu weet ik het: Sjon (alleenstaande vandaal).

confused smiley
Anonieme bezoeker
Re: Mercedes W124
13-04-2010 22:20
< Deze dus!

@ W124STER: ik vind het schitterend staan: echter ben je nog een procentje minder origineel (ik zal 500E maar voor zijn): de naafkapjes zijn van een recent type (ster in chroom) big smile smiley Eigenlijk W124STER style dus! winking smiley Ik heb overwogen om een andere set aan te schaffen maar voorlopig laat ik het nog even zitten (tenzij ik iets moois tegen het lijf loop..)



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13-04-2010 22:22 door Vinnievw.
Anonieme bezoeker
Re: Mercedes W124
13-04-2010 22:24
Over de cabrio: die ziet er ook prachtig uit, werkelijk waar (prachtige kleur op een cabrio)
Anonieme bezoeker
Re: Mercedes W124
13-04-2010 22:34
Quote
Vinnievw
< Deze dus!

@ W124STER: ik vind het schitterend staan: echter ben je nog een procentje minder origineel (ik zal 500E maar voor zijn): de naafkapjes zijn van een recent type (ster in chroom) big smile smiley Eigenlijk W124STER style dus! winking smiley Ik heb overwogen om een andere set aan te schaffen maar voorlopig laat ik het nog even zitten (tenzij ik iets moois tegen het lijf loop..)

... smiling smiley dat van die naafkapjes wist ik al wel, maar daar zat ik eigenlijk niet mee (had ook niet verwacht dat iemand het zou zien op een dergelijke foto. Wel dus en idd, 500E vindt daar wat van!). Ik ga de set net als jij ook niet verkopen; er komt vanzelf weer 's wat langs waarmee ik kan wisselen.
Anonieme bezoeker
Re: Mercedes W124
13-04-2010 22:40
Quote
Vinnievw
Over de cabrio: die ziet er ook prachtig uit, werkelijk waar (prachtige kleur op een cabrio)

... dank je! Wij zijn er ook enthousiast over; alhoewel geen van de W124'ers zoveel gekost heeft in het onderhoud als deze, gaat 'ie niet weg. Ook niet vanwege de toch wat hoger kilometerstand (227K). Daarvoor hebben we teveel mooie en unieke kilometers achter de rug. De zomer-rij-vakantie gaat weer met de cabrio. Dus dat wordt een fotoverslag in dit topic (denk ik / hoop ik).
Anonieme bezoeker
Re: Mercedes W124
13-04-2010 23:01


... nog een week of 12 tot 16
Re: Mercedes W124
13-04-2010 23:13
Ha, volgens mij staat dat best goed, die vijftiengaatsjes. Pluspunt: je hebt de juiste wielbouten gebruiktthumbs up Minpunt: de chroom naafkap. Dat lost zich goed op met een spuitbus velgenspray. Dat je er wielen van een tweede serie onder geschroefd hebt zij je vergeventongue sticking out smiley
Anonieme bezoeker
Re: Mercedes W124
13-04-2010 23:14
Lijkt me fantastisch om met zo'n cabrio de zomervakantie door te gaan, temeer omdat ik afgelopen zomer in het Franse/Zwitserse/Italiaanse/Duitse genoten heb van het schuifdak. Wat heb je voor onderhoud gehad aan de cabrio dat 'ie zo duur is gebleken? (misschien is het al in het Teutonentopic uitgelegd, dat volg ik echter niet altijd)
Anonieme bezoeker
Re: Mercedes W124
13-04-2010 23:24
Quote
Vinnievw
Lijkt me fantastisch om met zo'n cabrio de zomervakantie door te gaan, temeer omdat ik afgelopen zomer in het Franse/Zwitserse/Italiaanse/Duitse genoten heb van het schuifdak. Wat heb je voor onderhoud gehad aan de cabrio dat 'ie zo duur is gebleken? (misschien is het al in het Teutonentopic uitgelegd, dat volg ik echter niet altijd)

Qua kosten het volgende (dat is over 2009);

€ 787,90 Grote beurt
€ 923,04 Regelunit cabriodak
€ 87,90 nieuwe thermostaat
€ 97,50 accu
€ 750,00 vering achter

Dat vind ik best veel (heb er nog geen 10.000km mee gereden).
Anonieme bezoeker
Re: Mercedes W124
13-04-2010 23:26
Quote
500 E
Ha, volgens mij staat dat best goed, die vijftiengaatsjes. Pluspunt: je hebt de juiste wielbouten gebruiktthumbs up Minpunt: de chroom naafkap. Dat lost zich goed op met een spuitbus velgenspray. Dat je er wielen van een tweede serie onder geschroefd hebt zij je vergeventongue sticking out smiley

... dus als die ooit (let wel: ooit) wordt ingeruild, dan spreken we af dat jij er niet over begint!
Anonieme bezoeker
Re: Mercedes W124
09-05-2010 21:39
... de teller van de 300D Turbo staat inmiddels op 111.000km. Ik heb geen spijt van de aanschaf. Ook bij 5000km per maand is een youngtimer een prima alternatief. Kosten? Alleen wegenbelasting en diesel. Verder niets.

Ik heb verder de boxen in het dashboard van de cabrio vervangen voor 2 x 80Watt; ongelooflijk wat een kwaliteitsverschil. De boxen (CRUNCH GP120CX 2-Wege Lautsprecher 12 cm W124 Boxen) heb ik aangeschaft via EBay. Qua kosten hoef je het niet te laten; voor €58 lag het dezelfde week in huis. Inbouwen is simpel. Een echte aanrader voor muziekliefhebbers.
Re: Mercedes W124
09-05-2010 21:58
Quote
W124STER
... de teller van de 300D Turbo staat inmiddels op 111.000km. Ik heb geen spijt van de aanschaf. Ook bij 5000km per maand is een youngtimer een prima alternatief. Kosten? Alleen wegenbelasting en diesel. Verder niets.

Ik heb verder de boxen in het dashboard van de cabrio vervangen voor 2 x 80Watt; ongelooflijk wat een kwaliteitsverschil. De boxen (CRUNCH GP120CX 2-Wege Lautsprecher 12 cm W124 Boxen) heb ik aangeschaft via EBay. Qua kosten hoef je het niet te laten; voor €58 lag het dezelfde week in huis. Inbouwen is simpel. Een echte aanrader voor muziekliefhebbers.

Leuk om te lezen dat je een al bijna perfecte cabrio naar absolute prefectie probeert te upgraden.

En die TD, da's een premium werkpaard en daar gedraagt hij zich ook naar.

Ik blijf je draadje volgen.
Anonieme bezoeker
Re: Mercedes W124
31-05-2010 23:09
Geen nieuws te melden voor wat betreft de 300D Turbo (huidige km stand ongeveer 115.000km). Maar als W124 liefhebber wel een paar leuke dingen in de verzameling op kunnen nemen; originele Nederlandse promotie video's uit de jaren '80 van alle W124 typen (6 video's) en originele Nederlandse en Duitse persmappen van de W124 (en daarnaast de W201, de W126 en de W140, maar dat is ruilmateriaal). Vooral de persmap van de 500E is uitgebreid; er waren kennelijk nogal wat argumenten nodig om het Vaderlandse journaille het bestaansrecht van deze auto te bewijzen. Maargoed, prachtig materiaal met nog originele dia's (basis voor foto's in de vakbladen) en vele foto's. Leuke details, bij de presentatiemap van de 380SEC / 500SEC vond ik de persoonlijke (uitgetypte) toespraak van de importeur en datzelfde geldt voor introduktie van de W201. Tenslotte; ik heb mij vaak afgevraagd of ik de enige Nederlandse W124 Cabriolet die in Signalrot geleverd is, bezit. Een ding is zeker; in de Nederlands promotievideo rijdt een Signaalrode CE-24 Cabriolet (met handelsnummer) met Oriongrijs leder interieur. 't Zou 'm kunnen zijn, want ik ken geen andere in deze configuratie...
Re: Mercedes W124
31-05-2010 23:27
Als je optiecode 994 of 997 op je slotplaat hebt staan dan is de kans zeer groot dat het de jouwe is.
Anonieme bezoeker
Re: Mercedes W124
01-06-2010 00:19
Quote
500 E
Als je optiecode 994 of 997 op je slotplaat hebt staan dan is de kans zeer groot dat het de jouwe is.

... in de optiecodes op papier kom ik die niet tegen; maar eerlijk is eerlijk, ik weet niet wat een slotplaat is. Dus eh..?confused smiley
Anonieme bezoeker
Re: Mercedes W124
17-06-2010 19:30
Begin juni stond de teller op 115.000km, dus een kleine onderhoudsbeurt;

1. 7.5 liter olie: €48,75
2. oliefilter: €10.80
3. luchtfilter: €28.90
4. cardantoevoeging: €14,75
5. werkloon

Totaal inclusief btw €158.80

Opnieuw bewezen: youngtimer rijden is leuk en (relatief) goedkoop.
Re: Mercedes W124
17-06-2010 20:09
Wat heb jij goedkope olie. Ik ben meer dan het dubbele kwijt.
Anonieme bezoeker
Re: Mercedes W124
17-06-2010 20:24
Quote
Weide1
Wat heb jij goedkope olie. Ik ben meer dan het dubbele kwijt.

... er gaat Beverol in (10W40), tegenwoordig onderdeel van Agri Total; lijkt me prima. De prijs is dat in ieder geval wel.
Re: Mercedes W124
17-06-2010 22:41
Oh. Late reactie, maar op de sluitbalk waar de vergrendeling van je motorkap is valt zitten twee plaatjes; het ene is zilver met zwart en vermeldt o.a. het chassisnummer van de auto. De tweede is een plaatje in de kleur van de auto en daar staan de fabrieksdata op. Je produktienummer (lijkt op chassisnummer, maar het tussenvoegsel 1A, wat staat voor werk Sindelfingen, is vervangen door een code voor de te monteren transmissie; in jouw geval een automaat, dus staat daar 10. Voor een handbak staat daar 12.

124 052 10 123456 <--- 124 = Baumuster, 052 = type auto, 10 = automaat, 123456 = zescijferig uniek voertuignummer.

568H <---kleurcode (drie cijfers) en letter spuitmeester (H)

412 566
530 243
600 244
670 994 <--- aan de auto gemonteerde opties af-fabriek

Zoiets ziet het er uit, ook nog een aantal vierkante gaatjes voor ponsmachine o.i.d. als er in die rijtjes 994 of 997 staat dan heb je te maken met een speciaal voor een tentoonstelling geprepareerde auto door 'Werk Daimler Benz' oftewel WDB.
Re: Mercedes W124
17-06-2010 22:49
Quote
W124STER
Beverol


Beverwijk Olie...................................smiling bouncing smiley
Re: Mercedes W124
17-06-2010 22:53
Geen wonder dat het goedkoop istongue sticking out smiley
Re: Mercedes W124
17-06-2010 22:55
Maar een W124 loopt er goed op, iets voor jou....................................grinning smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.