Kristian: Mz6+Up!

Gepost door Kristian 
^^ goed bezig. Vastzittende gordel kan knap irritant zijn, inderdaad. Heb het destijds ook 2x gehad met de 406 op de achterbank.. angry smily

Kristian
(..)
De Mazda heeft het prima gedaan. Met de wind tegen en geen vrachtverkeer 11,6 l/100 km verbruikt. Nog geen 1:9 dus.
Veelal in de 4e versnelling gereden om het toerental bij 90 a 95 km zo rond de 3000 tpm te houden. In de 5 vind ie het niet fijn. Bij steilere hellingen even terug naar de 3.

Ook even gekeken naar wat er allemaal met pech langs de kant stond: 1 Renault Scenic en de rest (7 stuks) had een VW logo op de neus.... Zegt natuurlijk niks verder.

Wat ga je, bij eventuele vervanging, dan doen tijdens de zomermaanden? Iets huren met een trekhaak? Of gaan jullie toch voor de CX5? winking smiley
CX-5 vinden we beide een geweldig mooie auto. Echter weer een stuk zwaarder en eentje van 2017 (nieuwe type) is me nog veel te duur.
Heel veel schieten we daar ook niet mee op. De nieuwe CX-4 die in Geneve getoont wordt ben ik overigens wel heel benieuwd naar. Al ga ik zeker geen nieuwe auto kopen.

Een opvolger moet natuurlijk wel de caravan (max 1200 kg) makkelijk kunnen trekken. Een Golf met 150pk TSI heeft daar volgens mij geen enkele moeite mee. Meer pk's en flink meer koppel bij lagere toeren. Mijn ouders hebben een Focus 1.0 Ecoboost 125pk en die doet een vergelijkbare caravan ook met gemak.
Met het heerlijke weer de Mazda ook even goed gewassen en van binnen netjes gemaakt. Staat er weer strak bij, al zeg ik het zelf. Nog steeds een auto waar ik graag even wat langer naar kijk. In de 4 jaar dat we hem nu in bezit hebben zijn er net geen 60 duizend km's door ons bij gezet en heeft ie nog steeds nauwelijks gebruikssporen. Geen straf om er in door te rijden zolang ik nog niet zeker weet wat de opvolger moet worden.

Re: Kristian: Mz6+Up!
16-02-2019 20:04
Inderdaad héérlijk weer drinking smiley

Zelfs al even over na zitten denken de 18' zomerwielen er onder te gooien, maar is toch net wat vroeg zat.
En helemaal eens, de 6 staat er prachtig bij. Blijft toch een heerlijke combinatie in deze lakkleur met de wielen. thumbs up
Staat ook nog mooi in de wax! Mooie kleur ook dat blauw.
Kan ook niet wachten om de 19 inch zomerset weer onder de 6 te zetten. En de 14 inch set met wieldoppen op de Up! ben ik ook wel weer zat inmiddels.
Even het topic weer wat leven inblazen:

Inmiddels geld van de verzekering binnen. Deukjes worden er volgende week uitgedrukt en de krassen polijst ik wel zo goed mogelijk weg.
Verder bij een Duitse firma twee kabelsetjes besteld, eentje om Cruisecontrol (GRA) en boordcomputer (MFA) te installeren en daarnaast nog een kabelset voor de mistlampen die ik nog wil inbouwen. Maat van me die monteur is gaat me helpen. Leuk om dit soort dingen zelf te doen. Wel wat werk maar geeft ook voldoening als het lukt plus het scheelt flink in de kosten.

Verder deze week ook een nieuwe gordel (linksachter) in de Mazda ingebouwd. De oude had ik gangbaar gemaakt maar liep al snel weer vast. Kon ik weer de zijpanelen uitbouwen. Nu maar een nieuwe erin gezet. Weer 150 euro lichter want Mazda onderdelen zijn natuurlijk flink aan de prijs. Maar goed, het is weer klaar.

Mazda nu 4 jaar in bezit en nog steeds regelmatig reacties dat het zo'n mooie auto is. Vaak wordt ook gedacht dat ie nog nieuw is terwijl hij toch al 6 jaar oud is..... Oogt nog steeds modern en fris. Van de week bij de dealer even in de venieuwde 6 en CX-5 gezeten. Vooral interieur is toch wel een stukje fraaier en ook de stoelen zijn wel wat beter al zijn de zittingen nog steeds te kort voor langere mensen.

Dat is ook echt het enige echte minpunt aan de 6 en voor mij een reden om t.z.t. voor een (saaie) Duitser te gaan. De zitpositie en stoelen leveren me op afstanden langer als een half uur klachten op. Op die momenten denk ik er echt over om hem binnenkort in te ruilen. En als ik hem daarna weer zie staan dan denk ik, zonde om die prachtige auto weg te doen.
Ik ben in de running voor een nieuwe 6, ben zelf net over de 1.8 mtr, ritjes van 5-6 uur zullen iedere 2 weken voorkomen. Toch maar eens gaan proefrijden en niet meer blind bestellen.

Klusjes om de auto wat luxer te maken is altijd leuk, moet je eea ook nog inleren?
Moet wel wat gecodeerd/ingeleerd worden maar die apparatuur is ook voorhanden.

Wat betreft de stoelen in de Mazda 6. Heb van de week nog even in de nieuwe 6 plaats genomen bij de dealer. Stoelen zijn een stuk verbeterd. Wat zeker ook helpt is dat nu ook de helling van het zitvlak kan aangepast kan worden. Zo kun je de onderbenen meer steun geven. Die steun mis ik nu echt Heb zelf de voorkant van de stoel al iets hoger gezet door wat vulringen tussen rails en bodem maar dat helpt onvoldoende nog.
Jij bent net iets korter en gezien het flink verbeterde meubilair zou ik denken dat je in de vernieuwde 6 prima zou moeten kunnen zitten.
De sedan heeft trouwens een wat langere wielbasis en daar kunnen de voorstoelen verder naar achteren geschoven worden. Dat merk je echt!

Overigens is het interieur echt schitterend hoor. Strak design, mooie materialen, doet echt niet onder voor veel duurdere concurrenten.
Als ik toch ets minder een twijfelaar zou zijn... smiling smiley

hele mooie Dreier

Vriendin zegt al, neem maar een vrije dag volgende week en haal maar op....
02-03-2019 11:58
Kristian
Als ik toch ets minder een twijfelaar zou zijn... smiling smiley

Vriendin zegt al, neem maar een vrije dag volgende week en haal maar op....

Je vriendin is blijkbaar een stuk minder een twijfelaar. Laat haar beslissen en klaar is Kees.
Wat is het toch met die Duitsers dat ze zo'n small navi scherm prima vinden. Zelf ook een tijdje op Mobile.de gekeken en de meeste 1,3 en 4 series hebben allemaal het kleine multimedia scherm.
02-03-2019 12:35
Herkenbaar! De zwarte R26 twijfelde ik destijds over, zelfs nog na de geweldige proefrit. Wederhelft was verkocht, terwijl we van te voren afspraken: We gaan vandaag geen auto kopen.

Dus hup, dag vrij nemen en gaan kijken winking smiley
Inderdaad, gewoon kijken en rijden (en met name even in die heerlijke sportstoelen gaan zitten), dan is de twijfel zo weg. Ja het is altijd bij iedere auto die je nu hebt zonde om hem weg te doen voor je gevoel, maar zolang de opvolger een upgrade is en je het geld kan missen... iets nieuws is niet verkeerd. Vind het alleen wel jammer dat de getoonde 3 geen xenon of led koplampen heeft.
KadettRT
Wat is het toch met die Duitsers dat ze zo'n small navi scherm prima vinden. Zelf ook een tijdje op Mobile.de gekeken en de meeste 1,3 en 4 series hebben allemaal het kleine multimedia scherm.

Snap ik ook niet inderdaad, daar knap ik echt meteen op af, grote Professional scherm ziet er echt veel beter uit.
Bij dit specifieke exemplaar ontbreekt vreemd genoeg ook Xenon of Led verlichting, voor mij nog een reden om te laten staan, deze 2 dingen zijn echt wel een verplichting wat mij betreft. Opties zoals een schuifdak of lederen bekleding boeien mij dan weer niet zo.
Hmm..... de Nederlandse is minstens zo mooi en heeft grote navischerm en zelfs al een trekhaak.
Eerst eigen auto verkopen vind ik wel fijn. Zeker ook wel zonde van de Mazda maar die auto durf ik ook wel goed particulier te verkopen en verkoopt zichzelf ook goed. Mooie kleur, weinig gebruikssporen, weinig km's.

Blauwe M-sport vind ik het mooiste maar wellicht dat een iet meer ingetogen uitvoering (Sportline in antraciet bijv.) meer bij me past. Zeker als ze iets ouder worden vind ik een sportuitvoering wel snel wat eerder fout worden.
Voor de rest is zo'n 3-serie namelijk een vrij tijdloze auto waar je niet snel op uitgekeken zult raken. Bij de Golf vind ik het bijv. jammer dat de VIII er aan komt, bij de 3-serie vind ik het geen probleem dat de nieuwe al bij de dealer staat. Is ook niet betaalbaar overigens voor mij.....
A3 Sportback S-line staat ook nog wel op het lijstje maar is een stukje krapper vanbinnen.
Total Loss
KadettRT

Snap ik ook niet inderdaad, daar knap ik echt meteen op af, grote Professional scherm ziet er echt veel beter uit.
Bij dit specifieke exemplaar ontbreekt vreemd genoeg ook Xenon of Led verlichting, voor mij nog een reden om te laten staan, deze 2 dingen zijn echt wel een verplichting wat mij betreft. Opties zoals een schuifdak of lederen bekleding boeien mij dan weer niet zo.

Mooie 320i uit Nederland

Ik denk precies hetzelfde, must opties voor mij zijn ook Led koplampen en Navi Prof, jammer dat jou link uit 2015 nog een pre LCI is. Zou ook mijn voorkeur zijn, bouwjaar >2015, Schuifdak gaat veelal toch lekken, een trekhaak kan je naderhand erop zetten en de 'standaard' Dakota leren bekleding van de 3 serie vind ik niet eens zo speciaal. Dan liever het standaard (alcantara?) van de M sport versie.
02-03-2019 14:04
Kristian
Hmm..... de Nederlandse is minstens zo mooi en heeft grote navischerm en zelfs al een trekhaak.
Eerst eigen auto verkopen vind ik wel fijn. Zeker ook wel zonde van de Mazda maar die auto durf ik ook wel goed particulier te verkopen en verkoopt zichzelf ook goed. Mooie kleur, weinig gebruikssporen, weinig km's.

Blauwe M-sport vind ik het mooiste maar wellicht dat een iet meer ingetogen uitvoering (Sportline in antraciet bijv.) meer bij me past. Zeker als ze iets ouder worden vind ik een sportuitvoering wel snel wat eerder fout worden.
Voor de rest is zo'n 3-serie namelijk een vrij tijdloze auto waar je niet snel op uitgekeken zult raken. Bij de Golf vind ik het bijv. jammer dat de VIII er aan komt, bij de 3-serie vind ik het geen probleem dat de nieuwe al bij de dealer staat. Is ook niet betaalbaar overigens voor mij.....
A3 Sportback S-line staat ook nog wel op het lijstje maar is een stukje krapper vanbinnen.

Ik vind een lekker kleurtje wel een grote pré.
Een grijstint is wel erg "lease"

Als de auto verder naar mijn zin was zou een groot of klein scherm me verder aan mijn r**t jeuken.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02-03-2019 14:07 door haarr.
02-03-2019 23:47
Wauw, die 320 die TL linkt is wel erg goed zeg! Heerlijk! thumbs up
Ik ben ook niet zo van de sportpakketjes, maar zo in het blauw kan ie het heel goed hebben zonder fout te worden.
Die voorbumper van het Duitse exemplaar ken ik niet, is dat een uniek exemplaar ofzo?
M-Performance pakket
Bird Nerd
M-Performance pakket

Inderdaad. Ik vind zelf die splitter en stickers op de zij skirts niet zo'n succes. Diffuser is wel nice.

Halogeen zou sowieso no-go zijn voor mij.
Vanochtend even bij de Mazda dealer in Zwolle geweest om de nieuwe 3 te bekijken. Buiten stond een blauwe automaat en een handgeschakelde in die nieuwe grijze kleur (Polymetal) en binnen een Soul Red Crystal.

Meteen hartelijk ontvangen en na de auto uitgebreid te hebben bekeken kreeg ik de sleutel om een rondje te rijden.
Ik was al heel erg onder de indruk van de auto, met name het interieur is fantastisch mooi en na de proefrit ben ik nog enthousiaster.
Hij rijdt echt heerlijk. Sportief maar toch ook comfortabel en met een fantastische versnellingsbak. Auto voelt ook lekker levendig aan en is zeker vlot genoeg.
Besturing wat zwaarder als in mijn 6 en lekker direct zonder dat ie nerveus is, Zitpositie is oke, zitting had wat langer gekund maar is wel mooi te kantelen voor steun aan de bovenbenen.

Kortom een hele uitgebalanceerde auto waar de emotie vanaf spat. Het is lang geleden dat ik zo enthousiast was over een auto,
Helaas is de achterbank echt te krap wat mij betreft. Met mijn lengte heb ik de stoel in de verste stand en dan blijft achterin niet veel ruimte over.
Voor ons dus helaas niet geschikt.

Heeft de 3 nu wel lucht ventilatie achter? De preview clips op Youtube lieten blijken van niet, maar het is vaker dat een NL model van een merk het wel weer heeft itt internationale press release. Daarintegen, de nieuwe CX-30 op hetzelfde platform als de 3 had het sowieso wel.
En nu door naar die andere nieuwe 3.drinking smiley
Zo hey, zo ziet ie er echt goed uit! Wielen staan hem ook uitstekend. Beter dan die donkere want dat vind ik echt geen porum

Helaas is de achterbank echt te krap wat mij betreft. Met mijn lengte heb ik de stoel in de verste stand en dan blijft achterin niet veel ruimte over.

Je hoeft toch zelf niet achterin te zitten maar kleine kinderen? grinning smiley

Meer foto's: [www.autotrack.nl]

Ik vind hem sowieso op jouw foto's en de normale foto's op autotrack adv er veel mooier uitzien dan op de officiele foto's. Ben zeer benieuwd naar deze auto!
Uitstroomopeningen achterin heb ik niet gezien in de nieuwe 3. Vind ik ook niet heel belangrijk maar oogt wel wat luxer. Heb ik nu in de 6 wel bijvoorbeeld.

uwbuurman

En nu door naar die andere nieuwe 3.

Mooiste aan die 3 is dat hij ervoor zorgt dat het aanbod van het vorige model zal toenemen. Kijk regelmatig naar het aanbod in Duitsland. Veel concreter nog niet want eerst zal ik de 6 dan toch particulier willen verkopen. Ergens het voorjaar wil ik serieuzer gaan kijken.
Naast de sedan en Touring kijk ik inmiddels ook met een schuin oog naar de 3GT. Die schijnt als gezinsauto best fijn te zijn. Uiterlijk moet ik aan wennen maar hij is wel wat anders als anders.
Ja, een dikke f34 met M pakket is wel lekker hoor! Schitterende smoel.
Vanuit sommige hoeken vind ik hem wat vreemd hoor, maar dat heeft ook wel z'n charme.
Waar ik wel een beetje tegenaan loop is dat benzine auto's met max. 60.000 km gewoon flink aan de prijs zijn. Als er een ton op de klok staat zijn ze veel betaalbaarder.
Op zich hoeft zo'n km-stand geen probleem te zijn maar voelt niet helemaal goed om een auto met 85k op de klok in te ruilen voor eentje met meer ervaring.
Anderszijds kan zo'n auto met een ton op de klok met de weinige km's die we rijden nog jaren mee voordat er twee ton of meer op staat.
Aangezien ik het leuk vind om met auto's bezig te zijn heb ik nog wat modificaties voor de Up! in het vooruitzicht.
Niet omdat het perse nodig is, maar omdat het kan en omdat het leuk is om zelf te doen.

Bij Kufatec onlangs kabelsets gekocht voor cruise control en boordcomputer (MFA+GRA) en mistlampen.
Vervolgens bij een Duitse dealer een bumperplaat met uitsparing voor mistlampen en combischakelaar met cruise control en boodcomputer gekocht.
De bumperplaat wordt volgende week gespoten. Mistlampen en andere lichtschakelaar moet ik dan ook nog aanschaffen.

Beide aanpassingen moeten nog wel ingeleerd worden met vagcom / VCDS maar daar heb ik ook iemand voor.
Zijruitjes en achteruit nog tinten binnenkort en dan is het koekblik wel klaar.
Upje is tot nu toe een goede koop. Rijdt fijn en is verbazend ruim. Verder gewoon een functioneel vervoermiddel zonder al te veel emotie.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16-03-2019 22:40 door Kristian.
Erg mooi, die nieuwe 3. Mazda bouwt aantrekkelijke auto's de laatste jaren. thumbs up
Ja, heel leuk. Schrijven ook wel lekker af. Wel iets aparts.
Leuk, die updates aan de up!.

Ik zit even te zoeken op 3GT's, en die is toch wel leuker dan dat ik dacht. Heel niet gek!
Oei, da's een hele mooie ja!
Lijkt me wel een hele fijne auto zo'n GT.
Prachtig die 3, jammer dat hij afvalt vanwege ruimtegebrek. Vind de eerder genoemde I30N wel een heerlijke optie eventueel thumbs up

Overigens is de schade al opgelost?
i30n is zeker heel leuk maar denk dat ik uiteindelijk liever een Golf GTI zou nemen. Die is wat minder hardcore en toch snel zat. Iets minder schreeuwerig ook.

Schade aan de Up! is zo goed als opgelost. Deukje in voorscherm is niet helemaal onzichtbaar maar valt niet echt op. Zelfde geldt voor de krassen. Voordeel van zilvergrijs.
Heb schadebedrag laten uitkeren en bewuste keuze om het wat minder uitgebreid te laten herstellen. Heb sowieso een hekel aan spuitwerk aan een auto, ook dat zie ik altijd.
Bumperplaat gisteravond bij 'mijn mannetje' gebracht en die heeft hem vandaag op z'n werk gespoten. Kon hem vanavond alweer ophalen. Mooi resultaat!
Nog even wachten op de mistlampen (besteld bij Autodoc dus duurt altijd even) en dan nog een goede lichtschakelaar regelen.
Ziet er straks net even wat meer aangekleed uit.

Dat wordt een mooie upgrade! Net even wat leuker!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-03-2019 21:40 door Mach1.
Oef.... Het is wat ver rijden maar wat een gaaf ding, Nog als nieuw.
Hele mooie Dreier
MPoe, die ziet er inderdaad goed uit zeg! De juiste wielen, panodakje, lekkere stoelen, de kleur (hoop dat het metallic is?), enige wat ik verdacht vindt is de kilometerstand. Na vijf jaar slechts 24.000 km. Waarom zou je zo'n dik aangekleedde 320i Touring kopen, als je er maar zo weinig meer rijdt?

Maar goed, de foto's van de onderzijde laten de lage kilometerstand wel verklaren. Dus hup, je MZ6 in en er naar toe. winking smiley

Edit: Ok Wendelstein ligt wel een beetje érg ver weg om 'even er naar toe te gaan'. Damn.
[www.google.com]

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-03-2019 23:49 door adinsx.
Mooie omgeving daar om hem even lekker te proberen.
Wel een auto om verliefd op te worden. Panodak is wel mooi maar ook wel een risico en wat sneller last van kraakjes etc.
Ahjoh, kraakjes. Die heb je in de winter, maar als je aan het genieten bent van die heerlijke motor, bak en onderstel hoor je daar niets meer van weet ik uit ervaring. Meggie kraakt met de kou ook wel eens als je schuin een drempel afgaat, ach...

En inderdaad, wel een mooie omgeving om rond te toeren. thumbs up. Kinderen bij opa/oma brengen en hup een weekendje weg van maken met de vrouw grinning smiley
Kan wel eens contact leggen met de verkoper. 'de vrouw' is ook wel enthousiast dus daar moet ik dan maar gebruik van maken. big smile smiley

Het is geen LCI maar wel heel weinig km's in nieuwstaat en in de juiste uitvoering. Als de verkopende partij tot half april kan wachten dan kan ik wel een vakantie inplannen en de Mazda tussendoor de deur uitwerken.
Kijk. Dat is een mooie uitvoering. Beter dan die blauwe met die foute bumpers, handbak en klein navigatiescherm die je eerder had gezien imo. winking smiley
Ik hoop dat je die automatten erbij krijgt grinning smiley Verder mooie wagen inderdaad!
Kristian
E-mail geschickt :-)

thumbs up

Wel zou ik snel een proefrit maken in een nederlandse 320iA met M-pakket, gewoon ter vergelijk en te weten of ie ruim genoeg is voor jullie.
Mailtje terug. In verband met levering nieuwe auto in week 15 heb ik tot die tijd de mogelijkheid. Ondanks Dat ik heel enthousiast ben over de auto komt deze eigenlijk iets te snel. Liefst was ik de Mazda ook van te voren kwijt. Die wil ik ook voor een fatsoenlijk bedrag verkopen.
En ja, proefrijden in een vergelijkbare auto is wel verstandig.
Kristian
Liefst was ik de Mazda ook van te voren kwijt. Die wil ik ook voor een fatsoenlijk bedrag verkopen.
Vanavond direct op Marktplaats dus!
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close