Kristian: Mz6+Up!

Gepost door Kristian 
Nette auto op de foto al is de deur zeker weten overgespoten Kristian.
Pas op met je wensenpakket, je maakt het jezelf erg moeilijk. Een zeldzame CRX Motegi van 12 jaar en die geen schade heeft gehad bestaat bijna niet he.. winking smiley
Carfanatic
mitsubishiEVO
De esi heeft de motorcode D16Z6, oftewel een 125pk SOHC vtec blok met alleen vtec op de inlaatkleppen.
De vti heeft de motorcode B16A2, oftewel een 160pk DOHC vtec met op de in en uitlaatkleppen vtec.

nooit geweten thumbs up

Een Motegi heeft de D16Y8 oftewel een 127pk SOHC vtec blok met alleen vtec op de inlaatkleppen.

Deze heeft onderin meer kracht dan de VTi. Een VTi-E wil je eigenlijk niet hebben, de kofferruimte is dan nihil, en het systeem is én zwaar én vrij storingsgevoelig. Maar natuurlijk is 160pk leuker dan 127 maar de sensatie komt vooral doordat de VTi onderin vrij zwak is, en bovenin weer heel sterk. De beide Esi's hebben een veel vlakkere vermogensopbouw.

Maar ook met de Esi heb je een lekker gooi-en-smijt-autootje, vraag maar aan mijn pa :P, die verbaasd was dat dat Hondaatje in de Eifelse S-bochten de Z4 2.5iS zo makkelijk bijhield.
Vergelijking ESI D16Z6 vs VTi

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09-01-2010 06:25 door Ralf M.
Fast29
Nette auto op de foto al is de deur zeker weten overgespoten Kristian.
Pas op met je wensenpakket, je maakt het jezelf erg moeilijk. Een zeldzame CRX Motegi van 12 jaar en die geen schade heeft gehad bestaat bijna niet he.. winking smiley

Natuurlijk wel. Iedere Motegi is nieuw gekocht door een echte Honda-liefhebber. Voor ongeveer hetzelfde geld (net onder de 50.000DM) stapte je toen namelijk ook al in een Z3 of TT.
Ik ga eerst de Motegi bij AKR maar eens bekijken. Mocht dat niks worden dan ga ik zeker eens over de grens kijken.
Ik had je even een pm gestuurd vanwege je Civic. winking smiley
Vanmiddag de nieuwe velg (oude had ik kapot gereden) opgehaald. Kom ik thuis en blijkt dat deze veel donkerder van kleur is. Aangezien 3 lichte en 1 donkere velg natuurlijk geen porum is binnenkort maar even terug. Heb ik weer....

Vanmiddag de Civic nog even gewassen. Al sinds halverwege december niet meer kunnen doen en werd nu echt tijd. Ziet er weer mooi uit nu.
Nu maar hopen dat ze niet weer gaan strooien...
Vandaag deze besteld:

Allebei 1:43. De Type-R is net uitgekomen, de 5-deurs heel moeilijk te verkrijgen dus blij dat ik die heb weten te bemachtigen.
Kristian
Vanmiddag de nieuwe velg (oude had ik kapot gereden) opgehaald. Kom ik thuis en blijkt dat deze veel donkerder van kleur is. Aangezien 3 lichte en 1 donkere velg natuurlijk geen porum is binnenkort maar even terug. Heb ik weer....

Ach, je kan maar 1 zijde tegelijk bekijken..winking smiley
Ja daarom dus maar proberen om ook de andere velg aan dezelfde kant te laten vervangen.... Dan valt het niet op.
Dat is wel knullig dat er twee kleurentypen zijn. Is het echt een groot verschil of zit het in de tint (zowieso om laten ruilen btw)
Nieuwe velg is net een tintje donkerder. Aangezien de velg wel even 230 euro ex. kost vind ik kleurverschil niet acceptabel. Bovendien een bijnan nieuwe auto dus moet gewoon perfect zijn. Morgen maar eens achteraan bellen of ze al een oplossing hebben bedacht.
Oplossing voor de velg gaan ze mee bezig dus ben benieuwd.

Op Marktplaats staat nu een CRX Motegi te koop. Maar even een mailtje achteraan gestuurd. Lijkt me ook wel een nette. En dan de rode Civic particulier proberen te verkopen.
Leuk karretje, kwaliteit van interieurpanelen en lak valt me wel wat tegen, als ik dat zo hoor, maar goed.
Misschien ook wel wat voor ons als 2e wagen, wil het nog een beetje vooruit komen?
Onze andere auto heeft 285pk/440nm maar de tweede auto moet wel zuinig zijn cool smiley
Apart zeg dat de velg een andere kleur heeft. Dat verwaht je ook niet. Succes met afhandelen.

Ik heb je Civic nog niet gezien in mijn woonplaats. Je zwager woont er toch?
heb je je andere 3 velgen al eens gewassen??? Heb je daarna nog steeds kleurverschil??? grinning smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22-01-2010 13:45 door Koos.
@djurre1980
Valt me uiteindelijk best mee. Interieur heeft nog geen beschadigingen en ook de steenslag is nog minimaal. Lak is wat zachter als bij bijv. een VW maar heeft ook als voordeel dat krassen makkelijker te verwijderen zijn.

De 1800 is vlot zat hoor. In minder dan 9 seconden op de 100 km/uur is gewoon behoorlijk snel zelfs. Je moet hem lekker op toeren houden maar dat is Honda eigen. Verbruik zit zo tussen de 1:13,5 en 1:15. Bij lange stukken is 1:16 prima haalbaar.

@rjthefrisian
Fabriek zal wel een andere lak hebben gebruikt denk ik. De Civic is al een paar keer in Buitenpost geweest. Als ik weer eens die kant op ga zal ik het wel even melden hier.

@Koos
Had de velgen alweer netjes schoongemaakt. En toch zijn ze nog lichter van kleur als de nieuwe. Ik ga er vanuit dat het goed wordt opgelost.
Verbruik zit nu op 1/7,5 snelweg dus jouw waarden zijn voor mij uitstekend en binnen de 9 sec naar 100 is ook leuk!
Mooie schaalmodelletjes hoor!
wat een gekl**t met dat kleurverschil van je velg, suc6

goed weekend, binnenkort ff datum prikken thumbs up

Greetz
Morgen verwacht ik ze op de deurmat
Inderdaad even datum prikken. Ik mail je het weekend wel ff.

Oja, ook in onderhandeling (vroeg stadium maar toch) over een 98er Motegi met 113 dkm. Ga ik binnenkort even bekijken.
Vandaag de rode Civic op Marktplaats zetten alvast. 4 auto's bij huis wordt wel wat veel namelijk big smile smiley
Jullie zijn met zijn tweeën? Dan is de verdeling beter te maken met 4 auto's dan met 3. grinning smiley
Dat is waarsmiling smiley De rode gaat eruit en de Trabant wil ik denk ik ergens gaan stallen. Krijg vroeg of laat spijt als ik die zomaar wegdoe ook al hebben we straks 2 funauto's.
De tekst voor de advertentie op Marktplaats. Wervend genoeg?

Te koop
Hele nette Honda Civic 1.4i S (90pk) uit 1996. Heeft met 145.000 km nog relatief weinig km’s op de teller. Technisch in perfecte staat en uitermate betrouwbaar. Verbruikt absoluut geen olie of koelvloeistof en stuurt en schakelt perfect. Echte Honda topkwaliteit! De afgelopen 2 jaar zijn de achterdemper, remmen en alle vier banden vervangen. Hier heb je dus geen omkijken naar.
Zowel van binnen als buiten een erg nette auto. Het interieur ziet er nog perfect uit. Geen vieze bekleding , doorgezakte stoelen of lelijke beschadigingen dus. Ook de carrosserie ziet er nog prima en roestvrij uit.
Ook de volgende punten spreken in voordeel voor deze auto:
• Zuinig met brandstof, 1:16 is geen probleem
• Laag gewicht (920 kg)
• Goede Michelin Energy (kwaliteitsbanden)
• Auto is nog volledig in originele staat en dat zie je niet vaak
• Altijd netjes warmgereden en niet mee gescheurd
• Goed ondehouden
• Elektrisch bediend kantel/schuifdak (100% waterdicht)
• Trekhaak (alleen gebruikt voor fietsendrager)
• Parrot CK3100 bluetooth carkit
Kortom, een nette en eerlijke Civic goed voor nog jaren probleemloos rijplezier. Wij hebben de auto als 2e auto gebruikt en zijn nu op zoek naar een leuke cabrio waardoor de Civic overbodig wordt.
Serieuze interesse? Mail me voor meer informatie en om een afspraak voor bezichtiging te maken.
VARLN1991
Die ben je zo kwijt winking smiley

Dat hangt natuurlijk nogal van de vraagprijs af...
Ik zou hem ook op CCH te koop zetten, daar zijn ze altijd wel voor originele EJ9's insmiling smiley
Ik zeg 2.500 euri. En dan mats ik je ook nog eens een keer.
En dan koop ik hem ook nog!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23-01-2010 15:44 door Soloman.
Soloman
Ik zeg 2.500 euri. En dan mats ik je ook nog eens een keer.
En dan koop ik hem ook nog!

zeker weten?
Uhhhm, ik zit te hoog met de prijs zie ik al.
Maar ik zoek wel zoiets voor mijn vrouw.
Soloman
Uhhhm, ik zit te hoog met de prijs zie ik al.
Maar ik zoek wel zoiets voor mijn vrouw.

Geef toch niet, want je kan heus wel missen!!tongue sticking out smiley
Hey die Motegi met 113k staat bij Autokraaj.

Daar zijn we ook aleens langsop gereden, we moesten daar in de buurt zijn.
Ik vond er veel import bij staan, en ongewassen vieze auto's.
Het bedrijf lijkt ook eerder een boerderij dan een autogarage.

Verder alleen daar ff gekeken naar unieke Honda's die stonden er genoeg thumbs up

nette advertentie overigens!
Vraagprijs is 2000 euro. Dus Soloman, als je interesse hebt, moet je me maar even pm'en. Hij gaat vandaag nog op Marktplaats overigens.

Over die link van Carfanatic: is niet duur maar ziet er ook niet zo strak uit. Achterscherm is sowieso overgespoten. Schadebak denk ik.....
Volgende week zondag ga ik de Motegi op Marktplaats bekijken. Dat is niet degene die bij Auto Kraaij staat overigens. Ben benieuwd.
Vandaag even gekeken bij de Peugeot/Citroen in de buurt wat een gebruikte C1/107 nog moet kosten. Dat is natuurlijk ook een ideale 2e auto (alleen lang niet zo leuk als een CRX natuurlijk). Gelukkig zijn die veel te duur. Eentje uit 2006 komt met afleveringskosten nog rond de 7000 uit. Hij had bijv. een blauwe 107 XS van 2006 met 9000 km waar ik nog even 6300 euro op moet toeleggen.
Kan vast wel iets goedkoper met goed zoeken maar dit wordt toch echt te gortig, ondanks dat het natuurlijk in het gebruik wel hele goedkope dingen zijn.

Zondag deze CRX bekijken:

Oja nog steeds niet de rooie op Marktplaats gezet. Moet echt nog gebeuren al wil ik hem toch nog niet verkopen voor zondag. Mocht zo'n CRX nou heel erg tegenvallen dan gaat de Civic nog gewoon een tijdje mee. Ding rijdt namelijk nog perfect en is onverwoestbaar.
Dit weekend moet je natuurlijk ook nog even een andere "nieuwe" auto bezichtigen. Als de winter zich tenminste even van een goede kant laat zien.
Zekers! Ben wel erg benieuwd namelijk naar de nieuwe auto.
Jouw kennende zie je bureaublad er nu ongeveer zo uit.....big smile smiley
Op zoek zijn naar een CRX en dan ook gaan kijken naar een 107 nut smiley Onnavolgbaar big smile smiley
Ja gek hebig smile smiley

Natuurlijk als ik mijn hart volg wordt het gewoon de CRX en het verstand zegt dat nu ook want veel voordeliger (qua aanschaf dan).
Volgens mij scheelt het niet veel in maandelijkse kosten... Betaalde voor de Motegi WA-Extra 17,- per maand, aan 75% korting met een dagwaarde van 6700,- en weinig eigen risico. Wegenbelasting 1 klasse hoger dan je huidige rode. En makkelijk 1 op 14/15 haalbaar..
107 is wellicht verstandiger CRX is leuker.
107 kan altijd nog.....je krijgt spijt als je je hart niet volgt, vrees ik!
Je hebt PM, Kristian...winking smiley
Zo te zien is de Civic verkocht...
De rode? Nee hoor die staat nog gewoon op de oprit. Staat zelfs nog niet eens op Marktplaats.
waarom doe je ze er allebei er niet uit en koop je niet de bmw van je dromen waar we het vorig jaar over hadden?

klikkerdeklik

is goedkoper aan maandlasten dan 2 auto's hoor big smile smiley
Fast jij zou toch beter moeten weten. Wat zou ik nou met zo'n BMW moeten? Civic is echt veel leuker hoor. Of zou jij jouw Civic wel voor zo'n 3er willen inruilen?

Ik wil alleen ook een leuke 2e auto voor niet teveel geld. Juist zo'n CRX zou dan perfect zijn. En 2 auto's is echt wel handig als je in een klein dorpje zonder voorzieningen woont......
En over de zwarte Civic. Die bevalt super en gaat zeker nog lang niet weg. Misschien dat ik in 2012 als de nieuwe Civic bij de dealer staat wel weer eens denk aan iets nieuws maar het zou zo maar kunnen dat het nieuwe model Civic weer behoudender en saaier wordt.

Meestal heb ik na een tijdje wel iets van goh ik wil weer eens wat nieuws. Nu heb ik de Civic nog maar kort en is dat sowieso nog niet het geval maar als ik kijk naar nieuwe modellen uit dezelfde klasse dan is de Civic nog steeds DE auto die ik verreweg het mooist vindt en wil ik hem absoluut niet ruilen tegen een nieuwe Astra of de Focus die in 2011 op de markt komt.
Kijk, dat klinkt nogeens standvastig Kristian.
Na een proefrit in de Civic sla je helemaal om, en weet je gelijk dat de Civic dé sportieve middenklasser is.

ik zou mn Civic niet voor een BoerenMestWagen willen ruilen.
De Civic biedt meer sportiviteit, en het "Honda-gevoel" is niet te evenaren met een 318,320 etc..

Heb laatst nog in een dikke 330D gereden, het gaat wel hard, maar de snelheidsbeleving is ver te zoeken, dit komt ook omdat de rijgeluiden sterk gedempt worden. En aan een echt sportieve BMW (M3) hangt een ander prijskaartje hé.

enneh, youve got mail!
Ik denk al die neemt me even lekker in de malingbig smile smiley Ik rij ook nog weleens mee in een BMW en het eerste wat ik dan denk als ik zit is "saai dashboard". Ligt niet aan de BMW maar aan de Honda want in vergelijking daarmee is opeens alles saai.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close