Kristian: Mz6+Up!

Gepost door Kristian 
De Mazda wordt voor de langere ritten met het gezin gebruikt inderdaad. Rijdt zo'n 12dkm per jaar en met 74k op de teller zal ie nog wel ff mee kunnen. Helemaal geen straf ook.

Op dit moment staat als opvolger een CX-5 van het huidige model bovenaan het lijstje. Is me alleen nu nog te duur.

Een BMW zie ik ook niet snel gebeuren nee al vind ik het fantastische auto's. Een leuke 320i Touring van minimaal 2015 met weinig km's en met de noodzakelijke opties is me gewoon echt te duur.
En er mag ook wel wat te wensen overblijven
Re: Kristian: Up!grade
02-08-2018 09:38
Op de camping stonden buren naast ons met een prachtige CX-5 in het Mazda-rood. Had mooi de tijd wat uitgebreider naar de auto te kijken, en ik ben fan geworden. Prachtig hoe de motorkap de grill voorbij steekt bijvoorbeeld, de lijnen van de koplampen, de achterzijde. Hoe het rijdt t.o.v. de 6 weet ik niet. Wellicht lever je wat lekkere wegligging in? Moet je van houden. En zo'n 3 is natuurlijk sowieso gaaf in een mooie uitvoering, alleen ook een slag kleiner dan je zes.
Ja schitterende auto, zeker in Soul Red. Rijdt vast prima, ik denk iets comfortabeler en door het gewicht zal ie wat minder vlot zijn.
Helaas zijn ze ook erg waardevast dus ik zal nog wel eventjes moeten wachten.
Eind dit jaar de nieuwe 3, ben ik ook erg benieuwd naar. Als ie iets ruimer wordt is dat ook wel een optie. Kinderwagen en buggy hoeven niet meer mee en dan is een C-segment auto eigenlijk ruim zat.
02-08-2018 10:22
Onwijs waardevast, hier op het werk zie ik de opbrengsten van CX-5en, dat is echt schrikken. Wat moeten die dingen nog onwijs veel geld opleveren zeg!
Het nieuwe model is inderdaad prachtig. Heb er mee gereden toen ie er net was. Fijne auto! Alleen de automaat vond ik wat onrustig dus ik zou voor een handbak gaan.
02-08-2018 10:24
C-segment is prima dan inderdaad. Merk het hier nu ook. Kinderwagen staat te koop, buggy gaat heel soms nog mee. De IV is kleiner dan de III qua ruimte in de kofferbak, maar voldoet nu meer dan genoeg. Sterker, de Clio voldoet denk ik om mee op pad te zijn, maar op de snelweg rijdt het minder lekker een B-segment vs C-segment.

Mijn schoonouders hebben met een schuin oog ook gekeken naar een CX-5 als opvolger van de Altea, maar het nadeel bij Mazda blijft dat de benzinemotoren ongeblazen blijven dankzij de (mooie) Sky-Active techniek en daarmee een relatief laag koppel hebben. Geloof dat nu een Qashqai 1.6T op de shortlist staat.
Ik vind dat de 6 onze caravan goed trekt. Ik hou hem bij 90 km/uur wel in de 4e versnelling gezien de lange overbrenging. Geluidsniveau is wel laag.
Qashqai vind ik over het algemeen wel wat minder. Iets minder mooi afgewerkt allemaal.
Nieuwe 1.3 van Renault met 160 pk lijkt me ook uitstekend en is helemaal niet zo duur.

Op de snelweg rijdt de 6 net wat rustiger als de 3 maar daarbuiten is de 3 wat wendbaarder en speelser om te rijden. Die vond ik met de 120pk motor al vlot zat ook.

Heb ook weleens gedacht aan een Golf VII met 1.5 TSI. Vind ik een mooie auto met een geweldig goede zitpositie. Zeker in R-line met panodak een leuke auto.
De Mazda heeft vlak voor de vakantierit een kleine beurt gehad. Voor de eerste keer niet naar de dealer geweest. Auto is ruim 5 jaar oud nu en bij de dealer betaal ik voor een kleine beurt ruim 400 euro. Dat werd me echt te gortig, zeker omdat de servicegerichtheid me weleens tegenvalt (gedoe met remklauwen).
Een goede kennis (monteur bij BMW) heeft de beurt voor me uitgevoerd.

In plaats van de 0W20 olie nu gekozen voor 5W30. Het kan beide maar voorkeur van Mazda ligt bij de 0W20. Na research te hebben gedaan lijkt die dunne olie prima bij hele lage temperaturen en schijnt het ook nog wat voor verbruik te doen. Met een caravan erachter richting Zuid-Frankrijk denk ik dat de iets dikkere 5W30 beter zal zijn.

Airco weer bijgevuld, in tegenstelling tot wat het boekje aangeeft ook een nieuw interieurfilter (was pikzwart).
Als dit goed bevalt zien ze mij met de huidige auto's niet meer bij een dealer.

Zit er aan te denken om maar een winterwiel achter in de auto te gooien aangezien ik alleen maar zo'n reparatiesetje heb. Past helaas niet in de uitsparing onder de bodem van de bagageruimte dus zal daar wat voor moeten bedenken. Nog ruim een week de tijd voor.
In je caravan leggen een optie?
Persoonlijk zou ik een dergelijk nieuwe en courante auto in ieder geval een beurt laten geven bij een autobedrijf zodat je er nog een stempeltje aan overhoudt. Ondanks dat jouw auto's tiptop worden verzorgd, gaat het gros van de mensen toch echt af op de stempeltjes bij aan/verkoop. Ik vind 400 euro overigens ook belachelijk veel voor een oliewissel+filter, hoop dat het lange intervallen zijn. Ben wel benieuwd wat je nu eigenlijk hebt bespaard.

Een volledig reservewiel is wel handig om mee te nemen. Ben je in ieder geval niet afhankelijk van de franse bandenservice in deze vakantietijd. Lijkt mij prima in een caravan te passen smiling smiley
Daar heb ik ook wel even over lopen te twijfelen. Beurten bij Mazda vind ik echter te duur voor het gebodene. Interval is ook elk jaar of 20.000 km.
Ben nu incl. aircovulling voor de helft klaar. Enige voordeel van dealer is de pechhulp, maar die is via verzekering ook prima te regelen incl. aanhanger.

Mijn monteur weet wat voor pietje precies ik ben en heb in hem meer vertrouwen dan in de dealer.
In december wordt de 6 ook zes jaar dus van een nieuwe auto is echt geen sprake meer. Als ik hem over 1 a 2 jaar (particulier verkoop) dan staat er gewoon een superstrakke en perfect onderhouden auto. Stempeltjes doet Mazda niet aan, ze hebben een digitaal register waar dan de laatste beurten ontbreken. Dat heb ik zelf dan wel goed gedocumenteerd.

Wil begin volgend jaar de schijven en blokken voor ook vervangen. Ipv de 800 euro die de dealer rekent ga ik dat ook zelf doen of door mijn monteur.
500 euro heb ik dan zo bespaard.
Ik zou het ook niet zo snel uitbesteden met een relatief jonge auto. Ik zou zelf namelijk nooit een auto kopen waarbij dit de eerste jaren niet door de dealer is gedaan en wellicht daarna door een fatsoenlijke garage. Maar het scheelt wel veel geld en als je toch nog van plan bent tijdje door te rijden. Mazda is idd prijzig in onderhoud en moet ook nog eens ieder jaar.

800 voor blokken em schijven is ook wel bizar natuurlijk voor zo’n auto. Ik was met de 3 laatst 550 kwijt ofzo.
Het is puur het gevoel waar je het dan voor doet om hem bij de dealer te brengen. Verkoop ik hem particulier en zorgt het laatste onderhoud voor twijfe bij de koperl da n nodig ik mijn monteur wel uit voor een toelichting.
Niet de minste als je dagelijks sleutelt aan een M5 of i8....

De totale indruk van een auto is ook belangrijk bij verkoop. Zowel bij de Swift Sport als ook de Civic de laatste beurten elders laten doen. Die auto's stonden er ook in nieuwstaat bij bij verkoop en dat gaf voldoende vertrouwen.
Even het wagenpark op de foto. Zo naast de Mazda is het maar een Upje. Beide auto's hebben zo hun charme. De Mazda rijdt uitstekend maar de VW is ook een fijn karretje om mee te rijden. Fijn ook met het panoramadak dat altijd wel open gaat tijdens het rijden.

De Mazda mag zich het weekend gaan bewijzen. 1100 km met de sleurhut erachter voor de boeg.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09-08-2018 15:32 door Kristian.
09-08-2018 15:37
Fijne vakantie alvast Kristian. Goede reis met het span.
En je krijgt de beker voor kortste Mijn-auto-topic. grinning smiley

Edit, ik bedoelde kortste Mijn-auto-topic-titel. Stond er wel heel krom nu grinning smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09-08-2018 21:18 door adinsx.
Kristian

De Mazda mag zich het weekend gaan bewijzen. 1100 km met de sleurhut erachter voor de boeg.

Moet lukken met zo'n dijk van een auto! Fijne vakantie!
Bedankt!

Reis is uitstekend verlopen. 's ochtends om 4 uur vertrokken. Rond een uur of 4 vonden we het wel prima en een camping opgezocht in Macon. Toen hadden we al 900 km gereden. Volgende dag nog maar 160 km te gaan dus dat was een makkie.
En nu dan heerlijk in de Ardeche (noordoostkant bij Tournon). Schitterende omgeving, mooi weer en een geweldige camping. Wat wil je nog meer....
De Mazda heeft het prima gedaan. Met de wind tegen en geen vrachtverkeer 11,6 l/100 km verbruikt. Nog geen 1:9 dus.
Veelal in de 4e versnelling gereden om het toerental bij 90 a 95 km zo rond de 3000 tpm te houden. In de 5 vind ie het niet fijn. Bij steilere hellingen even terug naar de 3.

Ook even gekeken naar wat er allemaal met pech langs de kant stond: 1 Renault Scenic en de rest (7 stuks) had een VW logo op de neus.... Zegt natuurlijk niks verder.
Mooie combinatie zo.

En tijdje terug stond ik in de file wegens een ongeval op de heetste dag van het jaar.
Wil geen stemming maken maar er vielen 2 auto's uit wegens een te hete motor, zelfde logo op de neus.
Maar zegt inderdaad helemaal niks.winking smiley
Een Renault Scenic stil? Hoe kan dat? Geniet van de vakantie!
Re: Kristian: Mz6+Up!
15-08-2018 22:21
Mooi combi zo thumbs up geniet van je vakantie!

Ik heb een golf 3 1.9 td gehad, en die wou ook wel warm worden. Heb er ooit eens een aantal uur in Duitsland mee in de file gestaan met >30°C, en dan de verwarming op heet en maximaal laten blazen om te zorgen dat de auto niet het rood in loopt...
Nico GTR
Een Renault Scenic stil? Hoe kan dat? Geniet van de vakantie!

Die stond waarschijnlijk zonder brandstof.
15-08-2018 22:45

Rond een uur of 4 vonden we het wel prima en een camping opgezocht in Macon.

Dat klinkt bekend van de vakanties naar Frankrijk die we vroeger deden. Welke camping was je ter overnachting? Ik moest even zoeken, maar volgens mij gingen we vaak naar deze: [www.macon.fr]
Camping Municipale Macon

Eindbestemming was vaak Agde, Frejus, etc.

Geniet van de vakantie thumbs up
Ja, wij stonden ook op de Municipale. Prima camping, zeker voor 1 nacht. Eerste keer Frankrijk voor ons en ben wel enthousiast. Fijn land.

Veel Nederlandse Mégane Stations op de camping trouwens. Bijna allemaal blauw en in een mooie uitvoering. Wel de tint donkerder die je vooral ziet.
Verder ook Mazda goed vertegenwoordigd met met name de praktische 5. VAG is natuurlijk ook genoeg van aanwezig.
Erg mooie combi inderdaad thumbs up

Frankrijk is een schitterend land om op vakantie te gaan. Ons ook al aantal keer goed bevallen.

Vanuit mijn werk ben ik ook veel betrokken bij ons Franse kantoor, daar word je wat minder vrolijk van. Wat een geneuzel, regeltjes en bureaucratie vergeleken met NL.. winking smiley
Leuke Mégane in de buurt van de camping!
De nieuwe megane RS is een fantastisch mooie en vooral nog steeds enorm goed rijdende wagen! Jammer van de zwarte laklaag, er zijn op de megane RS prachtige kleuren te krijgen die heel mooi staan.
Mja...maar helaas zijn ze vert Alien vergeten.

Toch is t wel een mooie wagen geworden, ik vrees echter wel dat die diamond cut velgen een crime blijken te zijn in de toekomst. Lekker de zwarte gepoedercoate versie nemen. Beter bestand tegen het circuit. winking smiley

fijne vakantie Kristian!
Thnx!
Mooi vakantieland is Frankrijk. Vandaag een mooie route gereden met prachtige uitzichten. Op autogebied ook genoeg te zien. Leuk dat oude Franse spul dat hier nog rijdend wordt gehouden. De Renault 21 zie je hier meer als alle Mazda modellen bij elkaar. Zelf heb ik wel een zwak voor de Renault 5. Zou er zo eentje mee willen nemen...

21-08-2018 09:02
Hm, ik herken die achtergrond bij de zwarte Mégane. Is dit nabij de camping waar je zit waar het spoor vlak achter de camping langsloopt? Met zo'n rechthoekig zwembad en klein peuterbadje en een riviertje met rustig stromend water, dus waar je in kan spelen, ernaast?
Als de camping al een eeuw bestaat en niet teveel verandert (herinner het me uit het fotoboek) is ben ik daar in het verleden ook geweest. Ergens toen ik een jaar of tien/twaalf was in de Ardèche op vakantie. thumbs up.
Dat moet dan wel dezelfde camping zijn, Le Castelet in Saint Jean de Muzols. Perfecte camping voor gezinnen met jonge kinderen. Kleinschalig en gemoedelijk. Kinderen vermaken zich geweldig. En wij ook.
Nico GTR
Mja...maar helaas zijn ze vert Alien vergeten.

[farm1.staticflickr.com]

Die is verre van Vert(=groen). grinning smiley
Zo, weer thuis! Alles probleemloos gegaan en een mooie vakantie gehad. Frankrijk is wel voor herhaling vatbaar!
Auto al even uitgezogen, man wat ziet dat ding eruit van binnen na vakanties. Beetje autistisch misschien maar dat moet wat mij betreft direct weer schoongemaakt worden.
28-08-2018 13:43
grinning smiley Klinkt bekend. Buitenkant duurde bij mij wat langer, kwam er gewoon niet aan toe. Maar de stof en zand troep gaat er altijd vrij snel uit.
Mooi dat Frankrijk beviel. Eens kijken of ik de rest mee ga krijgen om daar in 2019 naar toe te gaan.

Gisteren en vandaag meteen maar werk van gemaakt om de boel weer schoon te krijgen. Auto en caravan zijn inmiddels weer netjes.
Voor mijn gevoel rijdt een schone auto ook altijd veel lekkerder. En op een paar minimale gebruikssporen na is de Mazda ook nog in perfecte conditie.
Ruim 2.000 km met de caravan erachter en geregeld flinke hellingen zonder zichtbaar olieverbruik.

Met de dunnere 0W-20 olie die er voorheen in zat verbruikte hij dan wel ietsje. Zit nu 5W-30 in wat volgens het boekje ook gewoon kan. Heb wel het idee dat de motor bij een koude start iets meer geluiden maakt. Wellicht dat ik er voor de winter toch maar weer 0W-20 in gooi als me dat stoort. Die superdunne olie is op die momenten wel ietsje in het voordeel en zal iets minder slijtage met koude starts opleveren. Maar of dat ook echt meetbaar is is vraag 2.

Af en toe kijk ik nog weleens naar een opvolger, maar wat ik echt mooi vind, is me te duur en met de (nieuwe) auto's die wel betaalbaar zijn, ga ik er eigenlijk op achteruit.

Nog minimaal een jaar doorsturen denk ik dus. Tegen die tijd zijn de CX-5 en van de huidige generatie betaalbaarder en wellicht is de nieuwe Mazda 3 met Skyactiv-X motor dan ook wel een interessante optie.

@Adinsx: De camping waar we zaten was echt perfect. Zeker met kleinere kinderen helemaal top. En de Autoroute du Soleil rijdt echt zoveel beter dan de Duitse autobahn richting het zuiden. Geen enkel oponthoud of Baustelle gehad onderweg.
Op terugweg wel wat harder door België gereden omdat in Spa de GP werd gereden. Nog voor de drukte aan Luik door gereden.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28-08-2018 20:35 door Kristian.
28-08-2018 22:41

Voor mijn gevoel rijdt een schone auto ook altijd veel lekkerder.
Haha, dat herken ik! big smile smiley

Prachtige auto trouwens, komt op de foto hierboven ook echt weer gaaf over!
Mooie foto's zo met de caravan. De 6 blijft een strakke verschijning en de Knaus' modellen kan ik sinds een paar jaar ook weer waarderen. De 2019 modellen zijn met de LED-streepjes ook weer bij de tijd.

Kristian
Ja, wij stonden ook op de Municipale. Prima camping, zeker voor 1 nacht. Eerste keer Frankrijk voor ons en ben wel enthousiast. Fijn land.
Houd die nou stil... grinning smiley Staan wij standaard als we via Lyon rijden.
Mooi CRV van de buren smiling smiley Ik neig ook naar een Mazda als opvolger. Een 2 of 3. Wou hybride rijden maar dat heeft niet veel voordeel meer (in NL).
Mazda is een van de weinige merken waar ik wel warm van wordt.
Vanmiddag even de nieuwe Kia Ceed bekeken, die viel me tegen. Buitenkant is netjes maar beslist niet opzienbarend, binnenkant oogt wat mij betreft erg goedkoop. Op het dashboard overal nepstikseltjes om het op leer te laten lijken maar allemaal net niet. Net als bij de I30 is de kunststof op het dashboard net iets te glimmend wat erg goedkoop en jaren 90 over komt. De kunststof accenten in mat aluminiumlook ondersteunen dat gevoel.
Middenarmsteun ook echt goedkoop uitgevoerd evenals de zeer simpele materialen rondom de middentunnel.

Stap ik dan weer in mijn Mazda van 6 jaar oud dan oogt dat ondanks dat de multimedia natuurlijk verouderd is inmiddels, een stuk hoogwaardiger. En natuurlijk snap ik dat ik de vergelijking maak met een auto uit een segment lager, maar de tijd heeft ook niet stilgestaan en het interieur van bijv. een Golf oogt wel zeker zo mooi afgewerkt als in mijn Mazda.
Een tegenvaller dus wat mij betreft die nieuwe Ceed en het zeker niet waard om na inruil een 15k op stuk te slaan.

Vervolgens de vernieuwde Mazda 6 bekeken en daarvan was ik wel erg onder de indruk. Het interieur is werkelijk schitterend nu en wat mij betreft mooier als van een BMW 3-serie en niet ver verwijderd van Audi.
Heel mooi dus, maar de prijzen zijn ook fors en in mijn geval zou ik zeker minimaal 25k moeten bijleggen om een nieuwe te kunnen rijden.
Ik hoef niet uit te leggen dat dat niet gaat gebeuren.
Als ze dat turbo blok hier nou eens zouden leveren...
Kristian
Vervolgens de vernieuwde Mazda 6 bekeken en daarvan was ik wel erg onder de indruk. Het interieur is werkelijk schitterend nu en wat mij betreft mooier als van een BMW 3-serie en niet ver verwijderd van Audi.
Heel mooi dus, maar de prijzen zijn ook fors en in mijn geval zou ik zeker minimaal 25k moeten bijleggen om een nieuwe te kunnen rijden.

De vernieuwde 6 is erg mooi inderdaad! Ik was ook wel onder de indruk. Jammer dat ze de kont van de station niet iets meer hebben aangepakt.

Daarnaast is de automaat geen topper icm de atmosferische motor en dat is wel echt een nadeel in het D segment.
Ik ben juist blij dat de wijzigingen aan het exterieur niet te groot zijn. Rij ik niet meteen met een oud model rond.
Volgend voorjaar de nieuwe 3 met Skyactiv X motor. Zou het voor ons ook wel kunnen doen. Stationcar is niet perse meer nodig (maar wel makkelijk natuurlijk).
Maar eigenlijk moet ik gewoon nog lekker een aantal jaren doorrijden. We rijden er nog geen 15k per jaar mee en er staat nog geen 80k op de klok.
31-08-2018 12:40
Kristian

Volgend voorjaar de nieuwe 3 met Skyactiv X motor.

Die is erg gaaf en de motor bijzonder goed aldus mijn collega die met Mazda naar de Sky-Active training was. Heeft ook gereden met de nieuwe (ingepakte) 3 (of was het de proto) en de X-motor.
Kristian
Dat interieur was voor mij één van de redenen om de nieuwe 6 als leasert te kiezen. Prachtig ontwerp, kijk eens naar de ventilatieopeningen. En standaard met kleuren-HUD met veel scherpe, nuttige info - heel praktisch én mooi. Duidelijk een auto die ontworpen is met vakliefde, net als een BMW of een (oude) Citroën - en geen grote doch zielloze Superb.
Alleen de dames thuis kunnen nog niet wennen aan Crystal Red smiling bouncing smileycool smiley

Niets mis met benzine-automaat-combi overigens, wellicht voor sommige journalisten met een overdreven weggedrag. Nu rij ik zeker niet traag (historie met 325ci en 968 zegt genoeg), maar vind de 165AT een prima combinatie. Natuurlijk, het zal nooit een turboblok met 9-traps worden. Maar de lineaire opbouw van het koppel is na een 2.0TDI die onderin van compleet dood naar in ene full power gaat eigenlijk heel comfortabel, rijdt heerlijk. En een eerste tank inclusief een stuk 160-180 op de Autobahn (ja, dat was onder de 4500 rpm) met 1 op 13 geeft ook de indruk dat het Skyactive principe werkt. Mijn E91 320i redde dat met een handbak niet eens.
Aldus de Mazda medewerker....
Dan zou ik ook bij Mazda moeten werken...

Ik kan het zeker beamen. In het laatste Mazda magazine geven ze ook aan dat de auto's vakmanschap uit moeten ademen en dat het merk bewust niet met de massa mee wil doen.
Dat klinkt als pure marketingtaal maar ik zie het ook echt terug in de auto's van het merk. Het nieuwe dashboard in de 6 laat heel goed zien welke kant ze op willen gaan.
En ik weet bijna zeker dat ook het dashboard in de nieuwe 3 ook fantastisch wordt en lijkt op de concept car die is gepresenteerd.

Bij de concurrentie is een wedloop gaande om het interieur met zoveel mogelijk en zo groot mogelijke schermen vol te hangen. Mazda vindt gelukkig dat het in een auto draait om het rijden en dat daar de aandacht op gericht moet worden. Het levert een mooie opgeruimde cockpit op voor mensen die van autorijden houden.

En motorisch doet Mazda ook lekker zijn eigen ding. De vergelijkingstest van de nieuwe 6 met de Insignia en de Passat in het duitse AutoBild verloor de Mazda natuurlijk maar uit de test bleek wel dat de Mazda dieselmotor een "Sahnestuck" is met veel verfijndere eigenschappen als de rauwe 2.0 TDI tractormotor in de VW. De motor in de Mazda was niet van een benzinemotor te onderscheiden zo stil hij liep.
Mazda maakt auto's die je wilt kopen vanwege design en rijeigenschappen (en inmiddels ook voor het bijna-premium interieur). Daar werken iig echte liefhebbers. Daar willen ze niet de ruimste auto in zijn klasse bouwen
Kristian
Ik ben juist blij dat de wijzigingen aan het exterieur niet te groot zijn. Rij ik niet meteen met een oud model rond.
Volgend voorjaar de nieuwe 3 met Skyactiv X motor. Zou het voor ons ook wel kunnen doen. Stationcar is niet perse meer nodig (maar wel makkelijk natuurlijk).
Maar eigenlijk moet ik gewoon nog lekker een aantal jaren doorrijden. We rijden er nog geen 15k per jaar mee en er staat nog geen 80k op de klok.

Dat snap ik vanuit jou gezien! De sedan is echter ook niet extreem gewijzigd, maar wel net even ietsje meer dan de wagon.

Dat interieur dat je post is ook wel echt schitterend hoor! Ik ben ook wel fan van Mazda geworden sinds we de CX-3 gereden hebben. Dat was echt een ontzettend fijne auto. Achteraf gezien had ik hem wel willen houden als 2e auto ipv de Ibiza. Maargoed, waren andere tijden..
Ik was laatst bij de Mazda dealer en herkende de nieuwe 6 sedan eerst niet eens vanaf de kont lol. Ziet er echt goed uit, nieuwe grill ook.
Jammer dat die nieuwe grille niet past in de mijne. Zo'n gaasgrille ziet er net wat sportiever uit vind ik.

De Up! ga ik binnenkort weer verhogen. Ik vind de Eibach-verlaging geen succes. Rijdt mij veel te onrustig dat gestuiter. Sinds kort ook wat rammeltjes in de B-stijl dus voor mij reden om weer te kiezen voor de comfortabele setting. Optie is nog om de Bluemotion veren te monteren als tussenvorm.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close