Kristian: Mz6+Up!

Gepost door Kristian 
Springbok
Je foto doet het helaas niet..

Hier werkt de foto wel.

Is een chiptuning naar 80/85 pk nog een optie?
[www.jdengineering.nl]
[www.atm-chiptuning.com]

€ 250:
[www.scholtmeijertuning.nl]
Re: Kristian: Up!grade
28-06-2018 11:19
Zie hier de foto ook, en het ziet er toch mooi even wat beter uit zo die Up!. thumbs up
Links voor tuning is wel interessant. 85pk zou wel een mooie verbetering zijn. Wordt ie net even wat vlotter van.
Alhoewel mijn vriendin echt denkt dat de Up! sneller is als de Swift Sport big smile smiley
28-06-2018 11:56
Haha, dat gevoel verdwijnt nog wel. Hoeveel schelen ze in gewicht? De Up kan natuurlijk lichtvoetiger aanvoelen.
Mooi! Altijd stukken beter op iedere up, had eigenlijk de originele hoogte moeten zijn.
Lijkt me sterk dat een 95nm motor even snel aanvoelt als een 160nm motor. Weliswaar piekt Het koppel voor een atmosferische motor vroeg bij 3000 toeren, maar echt doortrekken heeft geen zin bij de 60pk. Hij piekt bij 4000 toeren. Tunen is zonde van het geld, ga voor die fabrieksupdate voor 150 piek, zodat de motor bovenin niet meer geknepen wordt en piekt bij 60pk en 4000 toeren. Naar 75pk bij 6000 toeren, rijdt het een stuk mooier van.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28-06-2018 12:30 door Damianw26.
400 euro vind ik het ook niet waard. Die laatste 10 pk schijnen ook pas na 5000 tpm vrij te komen.

Lijkt me sterk dat een 95nm motor even snel aanvoelt als een 160nm motor.
De 1600 in de Swift moest je echt op toeren houden. Doe je dat niet en schakel je (veel te) vroeg op dan voelt ie inderdaad niet heel snel aan.
Zoal ik erin reed is het verschil natuurlijk wel overduidelijk.

Schakelen en sturen in de Up! gaat erg licht maar ook wat gevoelloos. Voor veel mensen denk ik helemaal goed, zelf heb ik het liever wat zwaarder en met meer gevoel.
28-06-2018 15:03
Damianw26
Mooi! Altijd stukken beter op iedere up, had eigenlijk de originele hoogte moeten zijn.
Lijkt me sterk dat een 95nm motor even snel aanvoelt als een 160nm motor. Weliswaar piekt Het koppel voor een atmosferische motor vroeg bij 3000 toeren, maar echt doortrekken heeft geen zin bij de 60pk. Hij piekt bij 4000 toeren. Tunen is zonde van het geld, ga voor die fabrieksupdate voor 150 piek, zodat de motor bovenin niet meer geknepen wordt en piekt bij 60pk en 4000 toeren. Naar 75pk bij 6000 toeren, rijdt het een stuk mooier van.

Daar ben ik het mee eens.
Moet nog maar een keer gebeuren.
Eerst een flauw deukje uit het voorspatbord laten halen. Zat er nog niet in bij aankoop dus is ergens op het parkeerterrein bij de supermarkt gebeurt of tijdens het monteren van de veren. Geen lastige volgens mij maar wel irritant. Moest nog voor een ander klein plekje naar de restyler, kan dit meteen ook meegenomen worden.
29-06-2018 11:07
Kijk, die hoogte is precies goed. Heel gaaf zo! thumbs up
Dank jullie. Inderdaad wel mooi zo.
En dit is minder fraai:

Leuk deukje in de dorpel. Geen idee hoe of wat maar het wordt wel gemaakt. Zonde want hij is verder nog helemaal strak

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01-07-2018 15:45 door Kristian.
Ziet er goed uit die verlaging thumbs up
App mijn adresje eens wat ik je laatst heb gegeven, die doet ook uitdeuken zonder spuiten.
Denk wel dat die het deukje er uit kan drukken of trekken.
Had hem al even een foto gestuurd van de schade. Hij denkt dat ie het met een lijmtechniek er van buitenaf wel uit kan trekken.
Laten zitten is voor mij ook geen optie, valt teveel op.
01-07-2018 21:32
Wat een gek deukje.

Die laatste foto van de up! is gaaf!
Heel tof! Deukje komt goed thumbs up
Heb het loopfietsje, de tractor en de driewieler van zoonlief al even bij de auto gehouden maar die kunnen het niet geweest zijn. Zat wel wat rubber op de dorpel. Geen idee hoe het gekomen is. De Mazda is dan wel bijna 6 jaar oud, ik hou hem graag nog even netjes.
Deukje in voorspatbord van de Up! is denk ik met gereedschap gekomen tijdens monteren verlagingsset. Ook jammer, maar die is volgens mij heel makkelijk eruit te masseren.
Kristian
Dank jullie. Inderdaad wel mooi zo.

Ontzettend mooie foto, wat een set goede velgen en veren al niet doet!
Ah top, dan komt het helemaal goed, echt een bijzonder goede vakman is het.
Laten zitten zou voor mij ook geen optie zijn.
Volgens mij had je de dempers van de Swift ook moeten vervangen Kristian, die droge klappen had ik eerst ook in de Clio. Na de nieuwe dempers rondom niet meer. En jongens wat rijd dat lekker!

Ik vind hem ook te hoog standaard, en zoals die nu staat vind ik hem persoonlijk eigenlijk nog net ietsje te hoog, maar het is stukken beter dan voorheen! Verder gaan zou ik overigens niet aanraden, dan moet je of extreem veel geld uitgeven voor een goede schroefset of hij word oncomfortabel. Dus zo is t prima!

Nog TT stuurrubbers en weet ik veel wat allemaal niet meer? winking smiley
Goed bezig! Ziet er lekker uit zo thumbs up
Leuk om in een paar pagina’s van ‘mwa, wat zonde van die Swift’ naar ‘WOW wat een toffe Up!’ te gaan. Blijkbaar had je je eigen plannetje goed in beeld en nu ook daadwerkelijk helemaal af nu. Complimenten en geniet ervan . thumbs up

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02-07-2018 21:50 door smarter.
Bedankt voor de complimenten.
De Swift was bij aankoop al af, zo'n Sport hoor je origineel te laten is mijn mening. Ik vind het erg leuk om een auto naar mijn smaak te verfraaien en de Up! is dan wel een leuk object. Standaard erg saai, maar met de juiste aanpassingen weer best aardig.
Gelukkig nog niet helemaal af, want dan heb ik niets meer te doen en dat zou jammer zijn.

Lijstje met to do's:
- remklauwen schilderen (zilvergrijs of evt. blauw, passend bij accenten in interieur)
- achterste zijruiten en achterruit laten tinten
- achterste deel dak in metallic zwart laten wrappen (past bij de zwarte spiegelkappen op Cup uitvoering)
- onderste stukje achterbumper zwart wrappen
- mistlampen monteren
- lampjes in interieur vervangen door led
- silvervision lampjes richtingaanwijzers
- H4 led lampen voor met T20 led dagrijverlichting
- cruisecontrol + MFA
- upgrade speakers voorportieren
- 75 pk software
- schijven en blokken vervangen (hebben door lange stilstaan afgelopen jaren wat roest wat je er niet meer afremt)

Kortom, nog genoeg te prutsen de komende maanden. Hij bevalt verder ook goed. Op constante snelheid erg stil, bij lage snelheden in de eerste twee versnellingen moet ik nog wel wat wennen aan de mechanische geluiden van de aandrijving. De simpele constructie zorgt ervoor dat de koppeling en bak wat lawaaiig zijn, net als destijds bij de Golf III. Is geen defect maar op dat punt is een Aygo toch verfijnder. Qua motorgeluid en rijcomfort is de Up! verder wel heel goed.
Met de Eibach veren gaat ie ook wat lekkerder de hoek om zonder dat het echt onconfortabel wordt.
Open dak is ook erg fijn met dit weer. Geeft een lekker briesje en een meer ruimtelijk gevoel.
04-07-2018 10:31
Zo, ik dacht dat je niks meer ging doen maar dit is wel een aardig lijstje!
Zielig en komisch tegelijk de reacties op de homepage mbt filmpje over de Up. Zolang het een VW of Audi is dan wordt het standaard afgezeken. Gefrustreerde mensen die waarschijnlijk nooit in een Up hebben gereden. Anders wisten ze wel dat het gewoon een hele volwassen en goeie auto is
Punt gemaakt, BN. En nu?
Ach dat oliedomme geblaat op de frontpage is geen stuiver waard. Letterlijk de hele dag trollen bij gebrek aan iets anders in je leven, kijkend of er iemand toehapt (altijd dezelfde types ook nog) leuk joh drinking smiley
Ik doe nu ook mee met dat geblaat, best vermakelijk.drinking smiley

Maar waarom de 75 pk software Kristian, je was toch tevreden over het vermogen?
Eigenlijk doodzonde van de tijd om op de frontpage te reageren maar kon het niet laten om te reageren.
Ben zoals jullie weten verder totaal geen VAG-liefhebber maar de Up! is voor waar hij voor bedoeld is een prima karretje.
Tot nu toe bevalt ie prima. Ik zit er heerlijk in, hij is verbazend ruim en rijdt gewoon volwassen.

Minpuntjes zijn de belabberde radio-ontvangst en ik merk nadat ik hem heb verlaagd dat hij wat kraakt bij de deurrubbers bij het rijden over oneffenheden. Carrosseriestijfheid is (wellicht door het open dak) niet helemaal top.

75pk upgrade is in principe overbodig ja. Voor 150 euro zou ik het nog wel een keer willen overwegen maar verder snel zat voor ons gebruik.
Het is meer omdat ik het leuk vind om zo af en toe wat te kunnen aanpassen.
Ik zou het wel weten, 15 pk extra voor 150 Euro is een koopje.

En het komt vast wel een keer van pas.
Pas maar op carkiller, zometeen blijf je erin hangen en op een gegeven moment tast het zelfs je beschaving aan, of is het al te laatdrinking smiley

Overigens altijd doen die update, al eens eerder gezegd waarom het wel leuk is, zeker voor de prijs, maar dat is natuurlijk aan jezelf
Die snap ik niet Damian.confused smiley
Nu ik mijn reactie zo teruglees komt het behoorlijk knullig over, ik bedoelde het grappend, niet dat je werkelijk geen beschaving hebt oidsmileys with beer
Ik snap hem nog steeds niet.big smile smiley

Maar je komt naar de meeting Damian, als je het leuk vind mag je een stukje in de Sub mee rijden.
Je zal dan ervaren dat ik inderdaad niet erg beschaafd ben.drinking smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30-07-2018 21:52 door Carkiller.
Vind je het er beschaafd aan toegaan op de frontpage? Met name de doorgewinterde bashers lijken ieder schrijntje beschaving verloren te zijn.

Overigens ook je reactie maar eens opgezocht, vreemd genoeg heeft er niet eens iemand op gereageerd
Ja, en ik val jou nog aan ook Damian.drinking smiley
En Kristian, jouw UP! is ook leuk uiteraard.

Maar die Swift sport vond ik echt heel leuk, had hem graag van je over genomen.
Mocht allemaal niet zo zijn helaas.
Dat wordt niet slapen vannacht, iemand vindt mijn kale plaatstalen brommobiel slechts 'wel aardig'. Overigens, lijkt me leuk! Mocht je ook een ronde in mijn 45km wagentje/container willen maken, dat kan natuurlijk cool smiley
Carkiller
Ik zou het wel weten, 15 pk extra voor 150 Euro is een koopje.

En het komt vast wel een keer van pas.

Tis enkel de laatste 1000 rpm dat er meer vermogen vrij komt niet alsof er 15 pk over de gehele range vrij komt. Rij nu 3 maanden in een 70 pk Yaris en kan me geen moment voor mij halen dat ik de 5000 van de 6500 rpm ben gepasseerd.
Vanaf 4000 toeren trekt ie lineair door ipv te pieken op 60pk bij 4000 toeren. Afhankelijk van hoe je rijstijl is, maar heb er zelf meer dan regelmatig gebruik van gemaakt, bij het doortrekken een wezenlijk verschil.
Damianw26
Dat wordt niet slapen vannacht, iemand vindt mijn kale plaatstalen brommobiel slechts 'wel aardig'. Overigens, lijkt me leuk! Mocht je ook een ronde in mijn 45km wagentje/container willen maken, dat kan natuurlijk cool smiley

Deal, komt goed de 12e.
Heb je een goede levensverzekering?drinking smiley
Zal eens wat gaan regelen, och jee
Is mooi, 4 wiel powersliden is mijn specialiteit.
En sorry Kristian, voor de topic vervuiling...
Geen probleem. Jammer dat de meeting valt in mijn vakantie trouwens.
Tuning ga ik vast nog weleens laten doen.

De Swift Sport is inmiddels behoorlijk aangepast met een carbon wrap op de motorkap en wat extra spoilermateriaal. Krijg regelmatig wat foto's van de updates.
Was een geweldige auto maar mis hem eigenlijk niet echt aangezien ik tegenwoordig fiets naar het werk. Mijn vriendin rijdt meestal in de Up!
Kristian
Geen probleem. Jammer dat de meeting valt in mijn vakantie trouwens.
Tuning ga ik vast nog weleens laten doen.

De Swift Sport is inmiddels behoorlijk aangepast met een carbon wrap op de motorkap en wat extra spoilermateriaal. Krijg regelmatig wat foto's van de updates.
Was een geweldige auto maar mis hem eigenlijk niet echt aangezien ik tegenwoordig fiets naar het werk. Mijn vriendin rijdt meestal in de Up!

sad smiley
Dus de Mazda6 is nu wel heel erg overbodig geworden
Bird Nerd
Dus de Mazda6 is nu wel heel erg overbodig geworden

De Up dan juist lijkt me.
Neem aan dat Kristian ook regelmatig met het hele gezin op pad gaat.
Up en 6 eruit voor wat echt heel leuks? drinking smileydrinking smileydrinking smileydrinking smiley
Een BMW? Dat gaat nooit gebeuren. Soort van elanor voor Kristan. Of een eenhoorn. Nee. Dat gaan we niet meemaken.

drinking smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close