Kristian: Mz6+Up!

Gepost door Kristian 
Goed bezig Kristian! Die velgen zijn inderdaad heel mooi, ben benieuwd hoe de up! met EIbach staat.

Damianw26
stationaire motortrillingen zijn zeker meer na de zo goed als massieve tt draagarmrubbers, maar heb het er graag voor over

Had ik totaal geen last van, ik had ook TT draagarmrubbers op de up!
Met een beetje mazzel zit alles er donderdagavond op. Laat het mooi doen door een bevriende monteur, gemartel op de oprit met een krikje is ook niet wat.
Kristian
Zeker leuk. Oude set wielen ook alweer verkocht. Hoop dat ik morgen of zaterdag kentekenplaten kan laten maken. Eibach set is inmiddels ook onderweg.

Goed bezig, beide zullen hem erg goed staan. Ben benieuwd.
Ben ook heel benieuwd hoe het zal staan en rijden. Helaas vandaag nog geen kentekencard met de post. Zal wel dinsdag worden dan.
Wachten duurt altijd lang.
Upje staat sinds gisteren op kenteken. Gisteren ook de nieuwe wielenset opgehaald en gelijk even gemonteerd. Vind het erg mooi staan zo. Vanavond worden de veren gemonteerd en dan is het plaatje redelijk compleet. Rijdt ook echt prima. Vriendin heeft er gisteren ook voor het eerst in gereden en was ook erg positief. Mooi, want zij zal er het meest mee gaan rijden.

Leuk!
Maar je had je vriendin eigenlijk pas moeten laten rijden na de verlaging, nu heeft ze referentiemateriaal big smile smiley
Gaaf! Setje facelift achterlichten er nog op? Weet alleen niet of die 1 op 1 uitwisselbaar zijn.
Mooi!

Zevens
Gaaf! Setje facelift achterlichten er nog op? Weet alleen niet of die 1 op 1 uitwisselbaar zijn.

Nee, althans niet zonder facelift bumper. Anders mis je de mistachterlichten, die zitten bij de facelift in de achterbumper
Facelift achterlichten zijn wel mooi, maar het wordt ook al snel een bijeengeraapt zooitje. Ik wil hem voor de rest zoveel mogelijk origineel houden. Daarom ook originele velgen.

Veren worden toch ergens volgende week gedaan, monteur kreeg een spoedklusje tussendoor. Valt me eigenlijk ook nog wel mee hoe hoog hij zo staat.
Met de wielkastbekleding van de E-Up die ik heb besteld wordt het gat in de wielkasten wat nu zilvergrijs is, ook mooi zwart. Bekleding is ook voorzien van vilt en het schijnt dat de rijgeluiden flink afnemen. En het is al een hele stille auto, beide Swiftjes waren aanzienlijk rumoeriger, zowel qua motorgeluid als ook onderstel.
Deze week is de Up! al veel gebruikt. Ideaal karretje voor erbij. Verbazend ruim en rijdt heel goed. Tot 80 km/uur voelt ie ook best vlot aan en het kenmerkende driecilinder roffeltje klinkt best lekker bij het optrekken. Op constante snelheid hoor je hem eigenlijk niet.

Komende week zullen de Eibach veertjes er wel onder komen. Staat net wat beter denk ik. Velgen ben ik wel blij mee. Staan iets serieuzer als de Triangle's en je ziet ze eigenlijk nooit.

Luxe kentekenplaat met houder zonder rand, zo hoort het. Ook die details maken de up! af! thumbs up
Mooie velgen inderdaad, ik kende ze niet. Verlaging zal hem wel goed doen, denk ik.
Ik ben benieuwd hoe de onderstel aanpassing gaat bevallen! Zelf heb ik een Bluemotion UP gehad, en die vond ik door het sportonderstel regelmatig aan de stuiterige kant.

De E-UP wielkasten schijnen een makkelijke en niet al te dure plug-and-play aanpassing te zijn. Veel voorbereidingen van de wielkuip zijn al voorgemonteerd. Vooral steentjes en op nat wegdek hoor je veel geruis uit de kale wielkasten komen.
Ach, de Swift Sport was vast stuiteriger dan een verlaagde UP of een UP met sportonderstel.drinking smiley
De Swift Sport was straf geveerd maar niet irritant. De Swift daarvoor had ik ook met Eibach veren verlaagd en die was echt vervelend oncomfortabel. Dempertjes waren geen goede partij voor de kortere en stuggere veren.

Heb wel wat research gedaan en het schijnt bij de Up! nog wel prima te rijden met Eibach. De H&R veren schijnen veel oncomfortabeler te zijn.
We gaan het wel zien.

Zoals Barri al opmerkte ben ik wel van de details. En dat is thuis ook wel bekend smiling smiley Vandaag naast de vele knutselwerkjes van de kinderen ook een mooie originele Up! sleutelhanger gekregen.

Kristian
Verlagingsveren zitten er onder. Vanmiddag gemonteerd. Mijn omgeving vond het een riskant klusje maar met een setje veerspanners stelde het eigenlijk niets voor.

Optisch is het verschil wel te zien maar echt opvallen doet het niet. De rijeigenschappen zijn wel sterk verbeterd. Drempels worden veel beter genomen (voorheen klapte hij bij een drempel heel snel tot de aanslagrubbers), geen overhellen meer in bochten en duiken bij het remmen.
En heel belangrijk, veel stugger is het niet geworden.
Een echte aanrader dus want het levert een veel fijner rijdende auto op. Nog wel even uitlijnen en dan kunnen de zomerwielen erop.
Dan zal ik ook even een paar foto's posten.

Moest ff terug tot pag. 43...maar viel nog wel mee toch?

Dus zal met de Up! vast ook een geweldige upgrade zijn. thumbs up Tenzij je ietsje ouder aan het worden bent. smileys with beer
Dat heb ik inderdaad ooit geschreven. Later vond ik hem wel vervelend stug en zeker toen ik de Sport kocht werd duidelijk dat het onderstel gewoon niet in balans was. Bij kleine hobbels klapte hij al tot op de aanslagrubbers. De Sport was een stuk comfortabeler maar reed wel strakker.
Ah je word oud Kristian. drinking smiley Geeft niet.....winking smiley Mag. Is een natuurlijk proces.

edit:

Mijn vader vind de Clio ook geen reet meer aan. Stuurt wel prima, maar jeetje wat stug. "Nee soepel...."

Ja heel soepel...ahum! tongue sticking out smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18-06-2018 00:29 door Nico GTR.
Velgen staan prachtig Kristian, benieuwd naar de verlaging.
Velgen staan inderdaad goed en zullen ongetwijfeld nog beter uit de verf komen met de verlaging. Blijft een strak karretje. Mooi!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-06-2018 13:24 door Sketcher.
Voor een grijze VW is het best een leuk karretje ja. big smile smiley

Bevalt verder ook goed (denk ik). Rij er zelf zelden in en mijn wederhelft heeft ook nog geen wanklanken. Die is ook al lang blij dat ze weer vier deuren heeft. Ze vond de Swift Sport soms niet vooruit te branden (als ie koud was werd ie wat geknepen om de techniek te beschermen en ze trok hem ook nooit wat verder door in de toeren wat essentieel was om de 136 pk vrij te schakelen). De 60 pk's in de Up! vind ze volgens mij wel vlot genoeg.
Ik blijf het een leuk karretje vinden en leuke updates.thumbs up

Geweldig cadeautje ookwinking smiley
Gisteren de wielkastbekledingen besteld en betaling gedaan bij een grote VW dealer in Duitsland (want veel goedkoper als in NL).
Staat zojuist UPS al op de stoep met het pakket. Ongelooflijk snel.
Kan wel uit trouwens om accessoires en onderdelen uit Duitsland te halen.

Mooi klusje voor het weekend. De zilvergrijze remtrommels ook meteen zwart maken. Dan is het wachten op de verlaging....
AHW shop ofzo? Dat is ook een Duitse dealer met een goede webshop. Heb daar ook wel eens spullen vandaan gehaald.
Autohaus Köpper. Hebben een webshop op Ebay. Even contact opgenomen en ze versturen ook graag naar NL.
Zit ook een complete handleiding bij met foto's om het te monteren.
Waar ga je de trommels mee zwart maken, moet dat namelijk ook hoog nodig nog eens doen
Ik kon natuurlijk niet wachten om te beginnen. Een zijde is inmiddels klaar. Wielkast met hogedrukspuit helemaal schoon gemaakt, toen de bekleding gemonteerd en als laatste de remtrommel met zwarte Hammerite verf gedaan. Oogt nu vele malen mooier. Staat nu netjes afgewerkt ipv die kale zilvergrijze wielkasten. En hij schijnt er ook een stuk stiller van te worden.

Morgen de andere zijde maar doen.

Mooi werk, heerlijke klusjes.
Dank je! Ja dit vind ik leuk. Zelf cruise control inbouwen en MFA upgrade staat ook nog op het lijstje. Dat is wel iets spannender overigens.
Oja, en de mistlampjes nog natuurlijk.
Ik ben soms echt jaloers dat ik die kleine werkzaamheden zelf niet meer kan doen terwijl ik voor autotechniek geleerd heb, mijn handremtrommel van mijn Sprinter ziet er niet uit, eens met de hand wassen, detailen, trommels mooi maken, tja, c'est la vie....
Erg netjes zo met deze wielen! Wat een verschil kan zoiets al maken hè.. Ik vind de wheel gap nu trouwens ook een stuk minder opvallen/storen. thumbs up
Velgjes staan goed! Ben benieuwd naar de verlaging straks thumbs up
Hoe heten die setjes wielkastbekleding op z'n Duits? Zal ook wel geluiddempend zijn nu spatwater etc niet meer tegen de carrosserie aankomt.
Damianw26
Waar ga je de trommels mee zwart maken, moet dat namelijk ook hoog nodig nog eens doen

Hammerite is echt supertaai doe ik ook altijd de remklauwen mee.

Netjes Kristian, doe je goed thumbs up
Een tip, trek de wielen nog eens na nadat je 100km gereden hebt.
Ja perfect, 3x raden wat ik binnenkort ga doendrinking smileydrinking smiley
Bedankt voor de reacties.
Vandaag andere kant gedaan.
Staat echt zoveel mooier nu, twijfel zelfs of ik de verlaging nog wel moet doen... Aan de andere kant, veren heb ik al in huis en als het echt tegenvalt zijn ze er ook zo weer uit.

Wielbouten doe ik met momentsleutel. Maar zeker niet verkeerd om ze binnenkort nog even weer na te trekken.
Twijfel ook nog over mistlampen of de looks opwegen tegen de kosten. Zonder staat ook wel lekker clean eigenlijk. Gebruiken doe je ze toch niet.

Tinten van ramen gaat wel gebeuren binnenkort. Evt. combineer ik dat met het zwart wrappen van het achterste deel van het dak, de diffusor in de achterbumper en het middendeel van de voorbumper. Maar dat wil ik toch eerst eens met photoshop checken. Moet ook geen kermis worden namelijk.
Leuk dat je hem zo naar je zin maakt en die velgen staan goed.
Wat een forum al niet met je kan doen: ik betrapte mezelf er vorige week op dat ik bij elke Up! keek of het er een met een panoramadak was nut smiley. Ik. Naar een Up! kijken confused smiley. Hilarisch.
@Voiture: leuk om te lezen. Als het goed is tref je ze niet vaak met panoramadak. Toen we hem net gekocht hadden ik opgetogen vertellen dat zo'n Up! met glasdak best exclusief was, komen we er meteen twee stuks tegen.... sad smiley

Maar goed, een Up! Cup met panoramadak en Ypsilon velgen is daarentegen wel een hoogst exclusieve auto.big smile smiley

Eerste keer getankt en met ruim 1:19 best tevreden. Eerste 300 km Autobahn zijn voor verbruik natuurlijk niet optimaal en rest van de tank vooral korte stukjes. Niet gek dus.

Gelijk nog maar even een foto genomen van het gebakje.
Eigenlijk valt het hoog op de poten staan ook nog wel weer mee. Nog maar even nadenken over het wel/niet plaatsen van de Eibach Pro veren.

Ik vind 'm toch wel echt hoog staan, valt me wel op.
Wat een strak ding verder zeg. Misschien voorin nog Chromevision lampjes voor de knipperlichten? Al heeft die oranje gloed juist ook wel iets (bij mijn Focus heb ik ze daarom expres oranje gelaten).

Dat deel in de voorbumper zwart leek mij ook altijd mooi, tot ik er eentje zag die dat had. Dat viel me behoorlijk tegen.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-06-2018 20:51 door Barri.
Iets verlagen is zeker mooier maar het moet geen veel te stugge auto opleveren natuurlijk.
Verder is hij zeker heel strak. Een zwart middendeel van de voorbumper weet ik ook nog niet hoor. Doet wat afbreuk aan de originaliteit.
Chromevision is wel mooier denk ik, staat wel clean.
Over clean gesproken, de mistlampen in de bumper staat wel wat luxer maar zonder is denk ik wat strakker. Verder heb je er ook weinig aan natuurlijk.

Eigenlijk zou ik ook de dagrijlampen in led willen doen, maar dat vloekt dan weer met de gele H4 lampen. Daar is ook wel led voor te krijgen, maar ik vraag me af of dat wat is. Bij de APK krijg je sowieso problemen.
Ik heb Hilox LED lampen als dimlicht en dat bevalt me uitstekend!
Mistlampen in de bumper vind ik wel gaaf staan, omdat het relatief zeldzaam is. De lampen zelf heb je niks aan, maar het staat wel mooi.
Leuk om te lezen dat je er geen gras over laat groeien, ik vind de velgen een hele mooie update!

Blijft een leuke auto zo'n Up! Pas reed ik achter een Citigo meen ik, en toen haalde een Up! in, ik vond die toch heel wat meer uitstralen.

Chromevision is wel mooier denk ik, staat wel clean.

thumbs up heb ik destijds ook gedaan bij m'n Mii, net als led drl

origineel

philips silvervision
Goede tips m.b.t verlichting. Gaan op het lijstje! Led drl staat een stuk mooier.

Eerst nieuwe schijven voor monteren. Door vele stilstaan afgelopen jaren (10.000 km in 4 jaar) zijn ze wat roestig. Rem ik er niet zo af. Ipv afdraaien maar nieuwe erop.
Gisteravond de veren gemonteerd. Had er hulp bij en was goed te doen. Veerpoot uit het aslichaam halen was nog wel even een werkje want zat goed vast en de spreider hadden we niet. Ook gewoon op de oprit gedaan met garagekrik en assteunen.

Het staat uitstekend en het rijdt ook nog voldoende comfortabel. Ietsje stugger, maar geen droge klappen bij grotere oneffenheden zoals wel bij de Swift het geval was na verlaging.
Wat ik wel merk is dat bij het opdraaien van de oprit de portierrubbers ietsje kraken. Doordat het onderstel wat stijver is zal de carrosserie iets makkelijker torderen.
Gisteravond de veren gemonteerd. Had er hulp bij en was goed te doen. Veerpoot uit het aslichaam halen was nog wel even een werkje want zat goed vast en de spreider hadden we niet. Ook gewoon op de oprit gedaan met garagekrik en assteunen.

Het staat uitstekend en het rijdt ook nog voldoende comfortabel. Ietsje stugger, maar geen droge klappen bij grotere oneffenheden zoals wel bij de Swift het geval was na verlaging.
Wat ik wel merk is dat bij het opdraaien van de oprit de portierrubbers ietsje kraken. Doordat het onderstel wat stijver is zal de carrosserie iets makkelijker torderen.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28-06-2018 09:24 door Kristian.
Je foto doet het helaas niet..

Raar, krijg sowies gekke foutmeldingen op AW-forum. Volgens mij zou het nu wel moeten lukken....

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28-06-2018 09:40 door Kristian.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close