Kristian: Mz6+Up!

Gepost door Kristian 
Mijn pa van in de 70 vind mn Civic anders wel comfortabel hoor!

En hij heeft zelf een comfortabele Mitsubishi Carisma gehad

On Topic: nette wielen! echt nice Kristian
flop
Fast29
De laatste generatie Civic rijdt uitermate sportief zonder dat hij oncomfortabel wordt.

Top werk van de Jappen! thumbs up

nou m'n zwager (ook in de 70) ruilde z'n Mazda6 aut. van 2003 in op een Civic
en heeft flink spijt idd het ding stuitert sportief over de weg. hij zit nu helaas in
het schuitje en zal het er mee moeten doen..

15" wielen met ballonbanden eronder helpt denk ik wel.

On topic, de winterwielen zien er goed uit Kristian, eenmaal winterbanden gewend en je wil niet meer anders. (in de winter dan grinning smiley )
Dank je Fast! Maar jij hebt dan denk ik gewoon nog een hippe pa die een sportieve auto ook kan waarderen.
denk er om, hij ruilde z'n schitterende pikzwarte Mazda 6 aut. met navigatie
in op zo'n hobbelpaard zonder achter wisser dan ben je toch gestuiterd..spinning smiley sticking its tongue out
Hadtie maar een proefritje moeten maken. Ik reed een paar jaar geleden even een Civic en ik wist gelijk dat het niks voor mij was, om dezelfde reden. Ik laat hem liever over aan de liefhebbers. Had je familielid ook kunnen doen, je merkt het direct namelijk.

en

denk er om, hij ruilde z'n schitterende pikzwarte Mazda 6 aut. met navigatie
in op zo'n hobbelpaard zonder achter wisser dan ben je toch gestuiterd..

Als je dan zo'n schitterende auto heb, waarom doe je hem dan weg? Die achterwisser, wistie niet dat die er niet op zat?

Lijkt me eerder een slecht voorbereide koop.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27-12-2009 17:10 door jan626.
je kan je vergissen Jan. Ik zelf reed in 1983 proef met een VW Passat diesel om er taxi mee te gaan rijden.
Ik sta er mee op de standplaats Amstelstation (amsterdam) een collega staat naast me voor een praatje
en hij zegt: ik vind 'm (die passat) lelijk. Ik zeg,; 'ik ook'! Heb er nog 3 jaar aan vast gezeten. Met een 3
jaar oude Mazda 929 automaat op gas ben ik weer een beetje opgeleefd. Geinige auto. gr. v ouwe taxich.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27-12-2009 17:22 door flop.
Maar als je een taxi gaat kopen kijk je toch heel anders naar een auto. Is ie financieel gunstig voor mijn bedrijf en kunnen passagiers goed zitten? Ik doe maar een gooi hoor. Dan kijk je niet zo heel snel naar het uiterlijk. Ik vind een passat diesel dan helemaal niet zo'n slechte keuze.
Maar als je belangrijk vind dat je hem niet lelijk vind en je vind hem lelijk en je koopt hem toch? Hmmm, apart.

Ja, die Mazda 929's die rijden wel lekker, maar dan praat je ook over een klasse verder. Maar die verbruiken ook meer.
Zo zou ik gaan denken als ik taxi ging rijden.

Maar als je een Civic koopt die over de weg heen stuitert zonder achterruitwisser en het is jou rijstijl niet, waarom koop je hem dan?
Een Mazda 6 is ruimer en rijdt heel anders. Als je daarmee tevreden bent, moet je het ook in die hoek zoeken.
Ik merk ook bij mezelf dat je soms verkeerd denkt. Een Civic is een dure auto, maar hij zit in een klasse lager dan de 6! Dat is een denkfout die je maakt. Verwacht niet dezelde soort auto. Dan had hij een Accord moeten nemen, wedden dat hij zich een stuk beter had gevoeld?
Civic zit in de klasse van de Mazda 3. En duur? Breng een Golf/Astra op vergelijkbaar niveau van uitrusting en je bent meer geld kwijt.
mensen gooien nu veel eerder dingen weg. die mazda had 80000km gelopen vond ie veel.
Mijn schoonzoon geeft mij omdat ie een nieuwe printer heeft gekocht zijn ouwe printer
Het is een Canon Pixma MP 530 . Gooi 'm maar weg als je 't niks vindt . Bij Bol com kost
dat ding 254 euro. gooi maar weg zegt ie.. i
Ja, die Golf-klacht heb ik vaak gehoord.
Ik wilde alleen maar zeggen, er zijn veel Civic-liefhebbers, maar als je er niet van houdt, moet je hem domweg niet kopen. Civic staat gelijk aan topkwaliteit, veel mensen stuiteren daarop af. In mijn oude Civic jaaaaren geleden werd ik zelfs gevraagd bij stoplichten of het ding te koop was.

Als je een D- of E-klasse bent gewend en het bevalt het je prima en hebt het geld om er in te blijven rijden, dan maak je simpelweg een verkeerde keuze om Civic te gaan rijden. Daar word je nooit gelukkig in als luxe-sedan-rijder met een zachte vering die je niet te strak in de bocht hoeft te leggen. Het leven kan zo simpel zijn. Of je moet vinden dat zo'n bak te sloom is, of te groot, ja dan heb je een heel goede reden.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27-12-2009 17:43 door jan626.
Morgen de auto toch even langs de dealer brengen. Heb het idee dat ik toch wat lichte trillingen voel. Bovendien maken de winterbanden een licht "woewoewoe" geluid. Kan ook best in de banden zitten maar dat uitlijnen lijkt me wel verstandig. Zou zonde zijn dat de banden straks helemaal verkeerd zijn afgesleten.
Nieuwe jaar nog maar net begonnen en nu alweer plannen. Wat lijkt mij zo'n CRX Delsol Motegi toch een geweldige 2e auto. Als het aan mij ligt gaat de rode Civic er dus uit dit jaar. Helaas heeft Ralf//M hem net verkocht maar er zijn er nog een paar te koop.

Eigenlijk DE auto die aan alle wensen voldoet: Cabrio, Honda, vlot uiterlijk, betrouwbaar en niet te duur om te rijden. Enige nadeel is dat ze wat roestgevoelig zijn aan wielkastranden.
Is een leuke auto om erbij te hebben denk ik, wel in de goede uitvoering zoals hierboven en niet met ''foute'' velgen e.d. winking smiley
Maar dat moet wel goedkomen als ik de civic zo zie.
Hey wat zie en lees ik daar Kristian.. leuke plannen en wat een gave del sol zeg thumbs up
Jammer dat hij al verkocht is, wauw zo mooi zie je ze bijna nooit meer. Dit wordt ook een echte klassieker

Wel inderdaad oppassen met Roest. Mijn oude Prelude had dat ook, en dat gaat heel veel geld kosten als je hem netjes wilt houden.

Deze heb ik 5 jaar in mn bezit gehad:

ben er nog steeds een beetje verliefd op, was een jongensdroom big smile smiley

Een Prelude is uiteraard ook betrouwbaar, heeft een tijdloos vlot uiterlijk en is (bijna) Cabrio. Het open schuif/kanteldak kan echt heel ver naar achter,

suc6 met de zoektocht naar een mooie del Sol!
Zoeken is altijd leuk. Heeft geen haast hoor, ergens in het voorjaar wat anders voor de rode vinden is snel genoeg voor mij. Lijkt mij wel een geweldige auto zo'n Del Sol. Mooi origineel laten en dan behouden ze de waarde ook wel redelijk.

Vanmiddag nog met de zwarte Civic naar het hoge noorden. Blij dat ik winterbanden heb, komen nu goed van pas.
Oja, mocht iemand nog interesse hebben in een geweldig betrouwbare Civic dan hoor ik het graag.
Ik weet misschien wel iemand, wat is de km-stand en wat is je vraagprijs?

Eventueel via PMsmiling smiley
Kristian
Nieuwe jaar nog maar net begonnen en nu alweer plannen. Wat lijkt mij zo'n CRX Delsol Motegi toch een geweldige 2e auto. Als het aan mij ligt gaat de rode Civic er dus uit dit jaar. Helaas heeft Ralf//M hem net verkocht maar er zijn er nog een paar te koop.

Eigenlijk DE auto die aan alle wensen voldoet: Cabrio, Honda, vlot uiterlijk, betrouwbaar en niet te duur om te rijden. Enige nadeel is dat ze wat roestgevoelig zijn aan wielkastranden.

Deze is vergelijkbaar??? Import???
A3-White
Evo: Jij houdt toch meer van een cabrio?

Hij zou dan niet voor mij zijn, maar een vriend van mij(heeft nu een ed9 CRX) is op zoek naar een ej/ek, ik heb al een auto gereserveerd.
En nee, geen cabrio, vind ik een beetje te koud in de winter.winking smiley
@haarr
wat een hoop geld voor een bijna 12jaar oude auto.
Km stand is ook ongeloofwaardig.

€3950 lijkt me een beter bedrag.
Dat is degene die ik bedoel ja. Niet goedkoop maar zo'n Motegi is erg zeldzaam. Ook in Duitsland betaal je rond de 5000 euro voor zo'n auto. Km-stand kan best kloppen toch bij zo'n mooi weer auto. Maar het is natuurlijk ook een vraagprijs he.

mitsubishiEVO
Ik weet misschien wel iemand, wat is de km-stand en wat is je vraagprijs?

Civic moet zo rond de 2000 euro kosten. Heeft 149.000 km gelopen en rijdt perfect. Rode lak wordt op sommige plekken nu wat vaal maar auto ziet er over het algemeen nog netjes uit. Zit ook een mooi elektrische kantel/schuifdak in en staat op goede Michelin banden. Gewoon een goede eerlijke auto die het altijd doet.
Fast29
@haarr

Zo'n auto kun je niet puur op leeftijd waarderen.
Kristian
Civic moet zo rond de 2000 euro kosten. Heeft 149.000 km gelopen en rijdt perfect. Rode lak wordt op sommige plekken nu wat vaal maar auto ziet er over het algemeen nog netjes uit. Zit ook een mooi elektrische kantel/schuifdak in en staat op goede Michelin banden. Gewoon een goede eerlijke auto die het altijd doet.

Grote pre voor jouw Civic is dat de auto nog (zo goed als) standaard is.. Laat de volgende eigenaar de auto aub zo houden!
En ook niet afgetrapt zoals de meesten op leeftijd. Olieverbruik is bijvoorbeeld niet meetbaar!
Zijn die vale plekken in de lak niet gewoon weg te polijsten?drinking smiley
Mij nog niet gelukt. Gelukkig valt het ook niet heel erg op. Het is ook een werkpaardje.
S2000 is nog te duur?drinking smiley

Voorbeeld

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02-01-2010 19:11 door Carkiller.
Een goede S2000 incl. BPM is inderdaad nog wel te duur.
Fast29
@haarr

Mijne kostte 2 jaar geleden bij AKR 8.000,-, met gloednieuwe remmen, schijven en blokken,distributieriemm, grote beurt etc. zat ik al aan 10.000, maar de auto had net geen ton op de teller en was gloednieuw, zelfs de orinele Motegi vloermatten waren gloednieuw. Wegens "gezinsuibreiding"heb ik nu gekozen voor een 4-zitter, maar jammer was het wel.

Veel plezier met de zoektoch, Kristian, en ja, helaas een beetje lang elkaar heen gegaan. De auto was 1 week nadat ie te koop stond al verkocht, en voor een heel stuk meer dan Fast29 zegt dat ie waard was.
haarr
Kristian

Deze is vergelijkbaar??? Import???

Trouwens, zeker gaan kijken Kristian, de mijne kwam ook van AKR!
Ja inderdaad jammer. Wat waren jouw ervaringen trouwens met AKR?
Je hebt me wel een beetje aangestoken met die CRX. Vooral zo'n Motegi uitvoering vind ik echt de moeite waard.
Positief, voor de vraagprijs kreeg ik garantie (nooit nodig gehad trouwens), distributieriem, grote beurt, en veel, heel veel verstand van CRX-en. Die weet precies waar die naar moet kijken bij de CRX voordat hij ze inkoopt.

Maar goed, zelf een Motegi uit Duitsland halen is natuurlijk ook een optie.
Oudjaarsdag crying smilie.....

My precious........
Ik wacht nog steeds totdat ik die oprijwagen met CRX hier zie verschijnencrying smilie

Wat was het toch een prachtig wagentje. Kan me voorstellen dat het wel even pijn doet als ie de straat uit rijdt (al maakt zo'n BMW wel veel goed).

Had jouw CRX al last van roest? Ben benieuwd of bij een '98er dat ook een issue is.
Ja CRX zijn echt leuke auto's. Ik heb zelf de automaat gehad en dat reed ook helemaal neit verkeerd. Verbaaste me hoe mooi hij schakelde voor een auto uit 93, al had ik verder geen ervaring in andere automaten.
Voor de rest, heerlijk het dakje er af. Makkelijk op te bergen in de kofferbak. Iedereen was er altijd verbaast over waar dat dakje heen ging!
Kristian

Had jouw CRX al last van roest? Ben benieuwd of bij een '98er dat ook een issue is.

Nee, maar het is wel een issue, kwestie van die (omgevouwen) wielranden goed schoon houden. (Dat heeft jouw huidige rode Civicje ook nog)
Klopt. Randjes houd ik mooi schoon en rubber strips eraf dus is nog roestvrij.
Wat gemaild over de CRX. Heb er absoluut geen haast mee maar ga hem binnenkort even bekijken.

Verder heel blij met de winterbanden. Rijdt lekker veilig en de winter duurt maar voort. Goede koop geweest dus!
Zit nog te denken of ik de Trabant moet wegdoen als ik zo'n CRX neem. Het liefst wil ik die auto namelijk in de garage kwijt en niet buiten op de oprit/straat. En 2 funauto's is eigenlijk ook wat veel van het goede.....
Staat in Duitsland ook nog een mooie CRX Motegi te koop voor € 5000,- bij een particulier. Wat zou je voor een 98er nog aan bpm moeten betalen?
Dank je! Ik kom uit op 266 euro voor een ESI. Valt wel mee dus. Bovendien is het een vraagprijs. Wat wel opvalt aan bovenstaande CRX is dat de Motegi emblemen op de deuren ontbreken. Ook lijkt de deur net een andere tint blauw. Maar eens een mailtje aan wagen. Wil sowieso geen auto die is overgespoten, schade heeft gehad of waaraan al gelast is.
Kristian
Dank je! Ik kom uit op 266 euro voor een ESI. Valt wel mee dus. Bovendien is het een vraagprijs. Wat wel opvalt aan bovenstaande CRX is dat de Motegi emblemen op de deuren ontbreken. Ook lijkt de deur net een andere tint blauw. Maar eens een mailtje aan wagen. Wil sowieso geen auto die is overgespoten, schade heeft gehad of waaraan al gelast is.

Ga er maar van uit dat het merendeel van de auto's die in NL rijden wel een paneel is overgespoten.
Op het dakje na is een crx esi niet echt veel fun hoor, de vtec is niet echt argressief, wat dat betreft kan je beter zoeken naar een VTI-E.

de vtec is niet echt argressief, wat dat betreft kan je beter zoeken naar een VTI-E.

de esi heeft toch geen vtec?
De esi heeft de motorcode D16Z6, oftewel een 125pk SOHC vtec blok met alleen vtec op de inlaatkleppen.
De vti heeft de motorcode B16A2, oftewel een 160pk DOHC vtec met op de in en uitlaatkleppen vtec.
mitsubishiEVO
De esi heeft de motorcode D16Z6, oftewel een 125pk SOHC vtec blok met alleen vtec op de inlaatkleppen.
De vti heeft de motorcode B16A2, oftewel een 160pk DOHC vtec met op de in en uitlaatkleppen vtec.

nooit geweten thumbs up
125 PK op 1000 kg is best netjes toch. Denk dat ie weinig langzamer is als mijn Civic 1800 met 140 pk in de praktijk. Vlot zat dus.

Volgens mij was de Motegi er alleen als ESI. En dat is toch wel DE uitvoering waar ik mijn zinnen op heb gezet. Prachtige kleurencombinatie en mooie originele velgen en een iets strakker afgesteld onderstel. Zo'n leren interieur maakt het wel lekker af.
Jouw civic is 0.4 seconde sneller naar de 100.
Qua uitvoering snap ik het idd volkomen, ik heb zelf de velgen ook gekocht, erg mooi.
Alleen het esi blok is niet wat je er van zou verwachten, niet het echte vtec gevoel zegmaar.
Ook de 1.8 in mijn Civic heeft dat gevoel niet. Voel je ook niet echt een schop na 4.000 tpm maar trekt heel gelijkmatig.
Velgen zijn super inderdaad. Met aftermarket velgen wordt een CRX namelijk meteen fout. Als ik zo'n ding koop blijft ie ook helemaal origineel. Wellicht wat kleine verbeteringen maar meer niet.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close