Kristian: Mz6+Up!

Gepost door Kristian 
Daarom, ik moet er dan ook niet aan denken dat de 5-deurs net zoveel verkocht zou worden als de Hybrid. Die zie je nu toch al erg vaak.

Wat Honda niet slim heeft gedaan is dat de 1400 te klein is en er dus geen goede basismotor aanwezig is. De 1400 kan het best doen maar in zo'n caravanlandje als NL heb je er niet veel aan. Een 1600 met 115 pk of een 1400 met een turbo erop zou vast een slimme zet zijn.

Ook lijkt de auto wel erg duur. Dat valt in de praktijk erg mee want als je een Golf/Astra op het zelfde niveau als de Sport wilt uitrusten ben je veel meer kwijt.

Op vakantie stopte er een bus Japanners bij een parkeerplaats. Je zag een boel van die lui echt heel vreemd kijken naar onze Civic. In Japan wordt dat type namelijk niet geleverd (Euro Type-R wel binnenkort).
Hey leuk om hier weer eens wat nieuws te lezen!
welkom terug! Wat een mooie foto's ook!

En inderdaad de Civic is geweldig maar niet perfect (dat is geen een auto).

Maar het is DE auto in het C-Segment voor de sportieve rijder die niet met de grote menigte mee wil doen thumbs up
Welke auto komt in plaats van de Civic, Henk-Jan?

Civic is niet perfect, dat is zeker geen één auto.. in het C-segment. Daarboven wordt het m.i. een ander verhaal, maar daar betaal je de centen ook voor.

Fast29
Maar het is DE auto in het C-Segment voor de sportieve rijder die niet met de grote menigte mee wil doen

Qua design zou ik dan kiezen voor de Mazda3. Ook zo'n auto die de massa niet snel kiest, maar toch een sportieve insteek (hoewel ik daar persoonlijk niet zo heel veel mee heb).
Ja die is ook erg mooi, alleen met de 105pk niet echt sportief..

De 150pk versie is dan beter geschikt maar die zit rijklaar weer tegen de 30mille.

Erg duur Mazda! thumbs down
Davidoff schreef:
Welke auto komt in plaats van de Civic, Henk-Jan?

Zo'n saai Mondeo-ding.
Leuk, weer een aantal nieuwe reactiessmiling smiley

@fast29: binnenkort even wat afspreken! Lijkt me leuk.

Henk-Jan
Na een Civic is bijna alles saai natuurlijk. Mondeo rijdt gelukkig wel goed. Maar een verbetering.....

De Civic is weer uitgemest na de vakantie. Op een klein oneffenheidje op de deur na (parkeerplaatsen in Italie zijn erg smal en de deuren kwakken ze gewoon open) is hij er weer ongeschonden uitgekomen. Gelukkig geen nieuwe steenslag kunnen ontdekken na 2000 km Autobahn. En binnenkort moet ie maar mee naar Frankfurt (IAA).
Ja doen we zeker!!

en niet alleen in italië maar ook in nederland kwakken ze de deuren ook zo open, heb ik met de Swift wel gemerkt.. thumbs down

Tot nu toe is onze Civic nog parkeerdeuk en steenslag vrij, maar zo'n schadetje loop je inderdaad zo op.
Na een jaar zoeken heb ik ook een civic gevonden naar mn zin. Twee jaar oud, maar ziet er nog erg goed uit. Zie hieronder.

Met de zelfde motor als jij hebt, alleen een Type S. Een hele vooruitgang na mn civic 1.4!
Hele mooie Civic zeg. Type-S heeft nog iets sportievere lijnen zelfs! Zie dat je ook de Sports grille hebt, staat heel goed! En rijdt heerlijk zo'n Civic he!

Komt er nog een "mijn auto" topic?
Ja, de sports grille heb ik er op laten zetten, ziet er net iets beter uit dan de originele grille. Hij rijdt zeker prima! Je snapt niet dat er niet veel meer van rondrijden. Ik zal eens kijken of ik er een "mijn auto" topic voor open. Eerst eens wat betere foto's maken iig.
Mooie post Duc1198!

Al met al ben je toch erg tevreden met de Civic als ik dit zo lees.
Van de zomer hadden we het er al eens over gehad maar zaterdag kwam het er dan echt van: een afspraakje met Fast29.
We hebben niet alleen beide een zwarte Civic 1.8 Silverstone die we bijna op het zelfde moment hebben aangeschaft maar onze vorige auto was ook hetzelfde, nl. een blauwe Suzuki Swift. Verder beide 29 jaar oud dus een hoop overeenkomsten samen. Een goede reden om eens af te spreken en de beide Civic's aan elkaar voor te stellen.

Afgelopen zaterdag dus afgesproken op de Lemelerberg. Daar even de auto's bekeken en onder het genot van een kop koffie gekletst. Vervolgens zijn we via mooie weggetjes richting Dalfsen gereden waar we wat foto's hebben gemaakt en wat hebben gedronken. Erg gezellig en we konden zo mooi zien wat de verschillen waren tussen beide auto's.

De foto's:

foto's zijn mooi gelukt hoor!! en was erg gezellig hé

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-10-2009 20:04 door Fast29.
Yep alles klopt, De autoweek-site had kuren big smile smiley

Echt leuk zo joh, hier kunnen we nog heel lang op terugkijken
Blijven toch schitterende wagens hé thumbs up
Maar welke is nu van wie : 5-spaaks (of beter : 10-spaaks) en 7-spaaks ?

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-10-2009 14:01 door British Racing Green.
Nou,
ik twijfelde al,
maar dit is nogmaals de bevestiging dat het front van de wagen bij de facelift behoorlijk werd vern**kt
Grille vind ik er persoonlijk niet op vooruitgegaan nee. De oude was karakteristieker. Maar goed, een sportgrilletje is snel gemonteerd en met 150 euro ook niet extreem duur.

De ondergrille in de bumper is wel ietsje mooier gemodelleerd bij de facelift vind ik.
Erg mooie foto's van twee fraaie Civic's. Je kan je toch niet voorstellen dat een ontmoeting van twee Golfjes of Astra's kunnen leiden tot een dergelijke fotoreportage. Heeft niets te maken met de kwaliteiten van die laatste twee, maar een Civic is gewoon fotogenieker.
Thanx MTBer, inderdaad exclusief = fotogeniek.

Vooral de Type-R's van Honda doen het goed op de foto. Net ff wat exclusiever dan een "normaal" GTI'tje tongue sticking out smiley
Mooie foto's, vooraf zeker flink gepoetst?
Ik heb zaterdagochtend nog even wat kunnen wassen/poetsen maar heel veel tijd had ik niet. Op de foto's glimt het gelukkig wel aardigbig smile smiley
wauw elke keer bekijk ik de foto's weer opnieuw. vroeger vond ik de civic deze versie vooral een lelijke BAK, maar nu ik wat me meer heb verdiept en de auto echt een keer goed heb bekeken dat het echt een super mooie auto is. helaas zal deze civics buiten mijn budget vallen.
zorgpersoon
vroeger vond ik de civic deze versie vooral een lelijke BAK, maar nu ik wat me meer heb verdiept en de auto echt een keer goed heb bekeken dat het echt een super mooie auto is.

Van lelijk naar super mooi, knap staaltje omdenken!
ach vroeger was het alleen maar golf, golf en nog is een keertje golf. dan is het makkelijk om deze civic als lelijk te zien. maar dan open je je ogen en je ziet dat er niet alleen maar vag producten op de markt zijn, die goed en mooi zijn.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22-10-2009 01:12 door zorgpersoon.
Inderdaad anders als anders zo'n Civic. De Europese merken gaan vooral op safe en tijdloos terwijl Honda lef toont. En nu na bijna 4 jaar nog steeds geen verouderd model maar nog steeds futuristisch.
Inderdaad Kristian,
en over 5 jaar proberen de duitse fabrikanten waarschijnlijk de lijnen en vormen van de Civic ook (lichtelijk) te imiteren,
want dan wordt futuristisch "normaal"

@Hans,
Het was ook voor mij een snelle poetsbeurt.
Als je het goed wilt doen kost het je een halve dag, maar die tijd en wilskracht heb ik niet altijd.
Ga je ook een Topic maken?? Mooie auto heb je hoor big smile smiley
Ondanks dat het de bedoeling was om voor deze auto geen winterbanden te kopen begin ik toch weer te twijfelen. Vorige 2 auto's had ik wel een setje winterbanden bij en was toch wel prettig. Zie op ebay.de een verkoper die nieuwe sets met de 16 inch velgen van de 1.4 Sport aanbiedt icm Bridgeston Blizzak LM-25 banden in de maat 205/55/16 voor 619 euro. Geen gekke prijs lijkt me zo.
Zou het zeker doen. Ik heb vandaag gereden in de sneeuw (paar centimeter) en je hebt gewoon 0,0 grip als het ingereden is. Kan nooit kwaad zo'n inverstering, je spaart immers je zomerbanden ook.
Ik heb vandaag maar een vrije dag genomen. Wilde vanmorgen naar het werk en reed heel rustig de straat uit. Bij de 2e bocht was er geen houden meer aan en schoof ik rechtdoor tegen de stoeprand aan. Ging niet hard maar toch wel een klap en de velg is flink beschadigd. Of het nu ligt aan het ESP dat averechts werkt in de sneeuw of de brede banden ik weet het niet maar met een vorige auto was dit niet gebeurd en had ik het ruimschoots op tijd kunnen corrigeren.

Maar even langs de garage vandaag. Hoop dat de ophanging niet krom is. Een nieuwe velg ben ik sowieso wel nodigthumbs down
Had je nu dus maar al die winterbanden gehad hé...
Maar da's balen natuurlijk sad smiley
Ja inderdaad balen! Velg vind ik nog niet zo heel erg maar hoop dat de rest niet krom is.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-12-2009 09:06 door Kristian.
Zonde, maar dit kun je soms niet voorkomen. Hopen dat de rest niet krom is...
Balen hoor. ALtijd jammer zoiets. Hoop ook dat de rest niet krom is voor je!
Heb het bij de verzekering gemeld en van de week maar even een afspraak maken bij de dealer. Zullen wel een nieuwe velg moeten bestellen.
Het ging denk ik met 10 a 15 km/uur dus dat viel mee dus ik hoop dat het met wat uitlijnen wel weer goedkomt.
Zonde, maar met dit weer is het gewoon lastig te vermijden dat zulke dingen gebeuren. Het valt vast wel mee met de schade aan de ophanging. Even uitlijnen en weer gaan.
Lullig Kristian, hopelijk valt het mee.

Maar waarom pak je bij gladhied niet je oude Civic?
(Of heb ik wat gemist en heb je deze niet meer?)
Kristian
Heb het bij de verzekering gemeld en van de week maar even een afspraak maken bij de dealer. Zullen wel een nieuwe velg moeten bestellen.
Het ging denk ik met 10 a 15 km/uur dus dat viel mee dus ik hoop dat het met wat uitlijnen wel weer goedkomt.

Je hebt toch wel no-claim-bescherming?
Anders wordt het een duur grapje, melden bij de verzekering.
Dat is mooi ...
Ik hoop voor je dat het alleen de velg is, dat is nog redelijk te overzien, al blijft het vervelend!
Ze adviseren ook dat je het beste niet weg kan gaan met dit weer, maar je moet wel op werk verschijnen, ook al ligt er een dik pak sneeuw. Dat is het lullige dat je een baas heb, want die verwacht dat je ook met dit weer op je werk komt. Maar in jou geval kan dat dan niet, en ik hoop ook dat je baas begrip op kan brengen.drinking smiley
Ik ben normaal niet bang om te rijden met dit weer en vind het zelfs leuk. Ik had de nieuwe auto mee omdat mijn vriendin vrij was vandaag en boodschappen wilde doen. Dan neemt ze toch het oudje mee en ik had bij het ontbijt al gezegd dat de nieuwe met die brede sloffen veel minder grip heeft als de oude met smalle 13 inch wieltjes.

Vanmiddag even samen met de oude boodschappen gedaan en dat ging prima. Had voor mijn gevoel veel meer grip en gelukkig geen esp of abs dat zijn eigen ding wil doen.
Oja, heb no-claim bescherming dus mag 1x per jaar wat declareren. En aangezien een nieuwe velg rond de 260 euro zit....
Ik zet met het rijden in de sneeuw ook ESP uit. Ik kom bijna niet van zijn plek af met dit weer. ESP uit, winterstand op de automaat aan en dan gaat het goed.
Ik denk dat ik bij dit soort weer ook liever de VSA (Vehicle Stability Assist) uitschakel in het vervolg.
Balen Kristian, hopelijk valt de schade mee.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close