Kristian: Mz6+Up!

Gepost door Kristian 
Kristian
Daarin heb je gelijk Davidoff. Het betreffende dashboardpanneel had echter over het gehele oppervlak fijne krasjes. Als je in de auto zat en de zon scheen erop, dan leek het nergens naar. Dat vind ik niet meer als billijk dat zoiets wordt vervangen. En dat is ook (met enige tegenzin) gebeurd.

De kras op het display vind ik storend genoeg om er wat aan te laten doen. Zat deze op een deurpaneel of ergens in de lak, dan had ik daar waarschijnlijk geen punt van gemaakt.

Die krassen, zijn dat echt 'groeven' in dat glas? Wat ik nog weet van vroeger dat je krasjes wel kon verwijderen met Brasso, een ouderwets koperpoetsmiddel.
Even terugslaan als Audi rijder: Is het de arrogantie van het Honda dealer netwerk door de uitstekende verkopen in vergelijking tot anderen dat er dan ook geen service meer verleend hoeft te worden want de klanten komen toch wel,...........

Het antwoord van de dealer is wel erg belachelijk, helemaal omdat je er heen gaat voor krasjes op de paneeltjes en terug komt met een kras in het teller paneel, wat dus in de tijd dat de auto in de showroom stond is gebeurt. Daarom, als je de auto weg brengt voor onderhoud dan mag je niet klagen als je een wieldop mist.
Weinig nieuws: Importeur trekt zijn handen eraf. Had wel een voicemail boodschap van de dealer (werkplaatsschef was terug van vakantie en moet ik even terugbellen). Dat laatste dus begin volgende week even doen.

Kras is niet heel diep. Normaal gesproken had ik hem ook zelf wel weggepolijst echter is het tellerglas voorzien van een paarse anti-reflectiecoating. Het schijnt als je daar op gaat polijsten dat de coating ook weg is. Maar niet proberen dus....

Brasso werkt wel voor het glanzend zwarte paneel trouwens. Dat had ik al even geprobeerd. Enige nadeel is dat de doek dan ook wat blauw/zwart afgeeft en het paneel wat minder diep van kleur wordt. Ook niet de bedoeling dus...
Vanavond een geinig progje gedownload waar je hele leuke pop-art stijl afbeeldingen mee kan maken.
Eventjes uitplotten en dan aan de muurbig smile smiley

Autokunst a la Andy Warhol:

Wat is de naam van de Honda dealer? Dan weten we gelijk dat we daar niet heen moeten gaan voor reparaties ed.
Laat ik voorop stellen dat IK een negatieve ervaring heb maar dat andere klanten wellicht wel erg positief zijn. Ik zou er zelf door deze ervaring niet snel weer een auto kopen maar dat is gewoon persoonlijk. Het is niet mijn bedoeling om de dealer zwart te gaan maken. Om welke dealer het gaat is wel in het topic te vinden.
Gave autokunst Kristian thumbs up!

<MP>
Anonieme bezoeker
Re: Kristian: Honda Civic 1.8 Silverstone 2009
27-07-2009 22:46
Heel gaaf! Even kijken of ik dat programma ook kan downloaden...

Dsrt smileys with beer
Anonieme bezoeker
27-07-2009 23:01
Heb het programma geinstalleerd, maar als ik een foto doe laden, staan er allemaal figuurtjes overheen geplakt zoals een potlood, zon, kruis enz.
Hoe krijg ik die figuurtjes weg?

Dsrt smileys with beer
Als je bekend bent met het downloaden via nieuwsgroepen kun je daar beter even een versie weghalen. Dan heb je geen last van een probeer-versie met die lelijke figuurtjes smiling smiley
Vandaag even met de werkplaatschef gebeld waarvan ik vorige week een gemiste oproep had. Was een aangenaam gesprek. Heb even het verhaal nog een keer verteld en de chef gaf aan bereid te zijn het display kosteloos te willen vervangen. Netjes dus en valt me mee.

En zoals in topic al is aangegeven gelijk maar voorgesteld om (op mijn kosten) dan meteen maar het matte 2009 paneel te monteren. Dan is alles gelijk goed en loop ik niet later het risico dat weer het glas een beschadiging oploopt. Ik hoor nog even wat de kosten zijn.
Als je niks zinnigs te melden hebt, zeg dan niks. De manier waarop je je loginnaam geschreven hebt zegt me dat wij elkaar nog vaker gaan tegenkomen. Aan jou de eer mij het tegendeel te bewijzen.

Cardozo!
Moderator.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29-07-2009 14:54 door Cardozo!.
@ Kristian,

Goed dat de dealer hier uiteindelijk toch op een nette manier mee omgaat.thumbs up
Blijf je nu bij deze garage voor onderhoud of heeft de eerdere vervelende ervaring er toch voor gezorgd dat je weer naar je vertrouwde garage gaat voor onderhoud?
Daar moet ik nog wel even over nadenken. Ligt er ook aan hoe het contact verloopt verder. We zien wel dus. Pas na 20.000 km is ie de eerste beurt nodig.
Volgende week met de Civic naar Italie. Heb er wel zin in. Lijkt me een heerlijke auto voor lange afstanden. Staat nu 4.000 km op de teller en de motor begint steeds mooier te lopen. Verbruik ligt zo rond de 1:13,5 dus dat kan nog wel wat zuiniger.

Na de vakantie (september) wordt het tellerglas vervangen. Wordt dus toch nog keurig opgelost. Heb afgesproken dat gelijk het glanzende panneel wordt vervangen door een matte (2009 versie). Paneel is op mijn kosten (80 euro) en zij zorgen voor de montage. Moet toch los als het glas wordt vervangen. Liever nu gelijk maar meepakken dan over een jaartje en weer het risico lopen op een beschadiging.

De redelijk negatieve dealeerreview ook maar verwijderd. Na verloop van tijd maar weer eens een nieuwe maken waarbij ik hoop dat ik positief kan berichten.
Anonieme bezoeker
30-07-2009 13:39
Mooi dat het nu wordt opgelost, had ook niet anders verwacht van een Dealer.

Je verbruik is netjes hoor, voor een auto met 1800 motor. Heb ook ongeveer hetzelfde verbruik als jou 7.5l/100km.
Dat wordt ook zeker genieten met de Bolide op weg naar Italië!!

Enneh Wat een onkosten met dat vervangen van die paneeltjes, had je niet beter gelijk de 2009 versie kunnen kopen?

gna gna drinking smileysmileys with beer

grapje hoor, kun je wel tegen he
Gefeliciteerd nog trouwens met je verjaardag (Fast28 --> Fast29)

Fast29
Enneh Wat een onkosten met dat vervangen van die paneeltjes, had je niet beter gelijk de 2009 versie kunnen kopen?

Moet toch iemand die overjarige meuk kopen hebig smile smiley Vindt het glanzende paneel om te zien wel veel mooier. Alleen is het verre van praktisch en dat is wel jammer.

Komt er bij jou niet nog een keer een "sportsgrille" in?
Anonieme bezoeker
30-07-2009 18:36
Thanx, inderdaad nog 1 jaartje genieten als twintiger.

Ben nog niet over uit of ik de Type-S grille mooier vind of niet als ons facelift-exemplaar, vind het daarom de 200euro niet echt waard zegmaar..
Vind de sportsgrille/type-r grille wat sportiever ogen. Maar dat is ook persoonlijk natuurlijk.
Zijn we trouwens even oud.
Anonieme bezoeker
31-07-2009 13:29
best toevallig he
zelfde leeftijd, zelfde auto, zelfde vorige auto,

het jouw vriendin ook Jessica? big smile smiley
Ja! Ik vond al dat ze zo vaak weg was maar nu snap ik het big smile smiley
Anonieme bezoeker
31-07-2009 19:11
Hahhah, smiling bouncing smiley drinking smiley

We hadden het er laatst al over maar we moeten echt eens een keer samen gaan touren met onze bolides !

Ik woon vlakbij Doetinchem, dat is volgens mij niet eens zo heel ver van jou vandaan.
Zit er hier een faker of iemand met dubbele identiteit ... confused smiley
Anonieme bezoeker
31-07-2009 19:36
Nee iemand met 2 Civics: MY2008 en MY2009 grinning smiley
Moeten we zeker even doen binnenkort! Lijkt me leuk! En Doetinchem - Dalfsen is zeker goed te doen!
Gisteren nog een nieuwe Civic zien rijden, blijft een mooie auto, maar toch blijf ik nog steeds twijfelen tussen een Golf V en een Civic als volgende auto.big smile smiley
Heb laatst wel een Honda dealer bezocht, daar stond nog een 1.8 5 deurs van 2006, maar de type s lijkt mij ook wel gaaf.
Ga gewoon eens rijden in zo'n Civic. Ik wil wedden dat je met de Civic met een grote grijns op je hoofd zit en je veel meer rijplezier biedt als de Golf.

De 5-deurs is niet veel minder sportief als de Type-S maar wel een stukje praktischer. Bovendien vindt ik de Type-S net iets te stug qua onderstel.
Anonieme bezoeker
04-08-2009 22:11
Kristian
Ga gewoon eens rijden in zo'n Civic. Ik wil wedden dat je met de Civic met een grote grijns op je hoofd zit en je veel meer rijplezier biedt als de Golf.

Inderdaad, van oor tot oor. Pas maar op dat je mond niet uitscheurt big smile smiley
Neem wel een 1.8 mee, daar zit echt lekker pit in, of de scheurdiesel natuurlijk.
Anonieme bezoeker
04-08-2009 23:24
of de Type-R als je echt los wilt gaan big smile smiley
Vanavond de Civic al voor een deel ingepakt. Zondagochtend vertrekken we richting het Lago Maggiore. Een prachtig ritje dus.
Zoals het nu lijkt het Zwitserse gedeelte (omgeving Locarno). Hoop dat het net zo mooi is daar als vorig jaar aan het Gardameer.....
Goede reis Kristian, wel even de gothardpas meenemen in plaats van de tunnel. big smile smiley
Anonieme bezoeker
08-08-2009 14:07
Fijne vakantie!

wordt genieten op die mooie weggetjes daar big smile smiley
Dank jullie! Wil zeker de pas eens proberen maar met de huidige vooruitzichten wordt het morgen niet al te best qua weer in Zwitserland. Met vies weer dus gewoon maar door de tunnel.
Kristian

De 5-deurs is niet veel minder sportief als de Type-S maar wel een stukje praktischer. Bovendien vindt ik de Type-S net iets te stug qua onderstel.

Ik heb afgelopen zaterdag een proefrit gemaakt in een Honda Civic 1.8 sport, auto rijdt inderdaad erg goed, en is in sport uitvoering ook nog eens luxe uitgevoerd, en de 1.8 wil aardig vooruit.
Het zou best kunnen zijn dat er binnen een paar maanden er nog een civic rijder hierbij is op het forum.smiling smiley
Ben weer terug van vakantie. Zaten in Tenero, de zwitserse kant van het Lago Maggiore. Prachtige omgeving. Zowel heen als terug ipv de tunnel de Gotthard pas genomen. Erg mooi om te rijden.
De Civic heeft het (zoals verwacht) uitstekend gedaan. Op de Autobahn doet hij het op hogere snelheden uitstekend. Lekker stabiel en niet teveel lawaai. Op bergweggetjes is hij in zijn element. Hairpins en snelle bochtencombinaties zijn door de directe besturing een genot met deze auto. Wanneer het omhoog gaat moet hij wel goed op toeren worden gehouden om lekker vooruit te kunnen. Er staan nu na de vakantie 6500 km op de teller. Het verbruik over de hele vakantie waarbij stevig is doorgereden is volgens de BC 7,0l op 100 km. Niet gek dus.

Wat foto's:

Op de heenweg tijdens een tussenstop thv Karlsruhe

Op de Gotthardpas

En wat kom je op de Gotthard tegen.... Een Duitse Civic-rijder! Later nog een hele tijd samen op gereden. Deze Civic reed trouwens op LPG.

Omdat het zo'n leuk plaatje is.

Blik op het Lago Maggiore.

Vertrek gisterochtend van de camping.

Leuk gezicht deze Porsche met fietsen op dak die voor ons op de pas reed.

Mijn vriendin op de terugweg achter het stuur. Het Honda Navigatie systeem is trouwens geweldig!

@Charger: Mooi dat de proefrit je beviel. Zou leuk zijn als er nog een Civic-rijder bijkomt hier. Denk niet dat je spijt van de auto zult krijgen. Als het lukt, zoek dan een Silverstone. Die heeft alles wat de Sport heeft en ook nog het navigatiesysteem en parkeersensoren.
Kristian, mooie foto's, zie ik nou dat je bijna 4000tpm maakt bij 144km/u? Dat is best veel toch? Of ben ik tegenwoordig zelf teveel verwend door de multitronic die bij 3000tpm 180km/u rijdt? grinning smileygrinning smiley
Dank je. Tja zo'n dikke diesel met automaat als jouw Audi draait veel minder toeren en heeft bij lage toeren ook al veel koppel. Zo'n Honda motor houdt van toeren maken. Pas vanaf 4.000 tpm merk je dat ie 140 pk heeft. Op de foto staat hij trouwens in de 6e versnelling. Inderdaad, lekkere korte verzetten.
mooie foto's, mooie gloed over je dashboardpanelenwinking smiley
Draait +/- 3750 tpm als ik zo de foto bekijk..
Voor een benzine auto én zeker voor een Honda is dat niet te hooggrinning smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23-08-2009 09:47 door Durashift.
Kristian
Dank je. Tja zo'n dikke diesel met automaat als jouw Audi draait veel minder toeren en heeft bij lage toeren ook al veel koppel. Zo'n Honda motor houdt van toeren maken. Pas vanaf 4.000 tpm merk je dat ie 140 pk heeft. Op de foto staat hij trouwens in de 6e versnelling. Inderdaad, lekkere korte verzetten.

Diesel???? Hmmm dan moet ik de volgende keer toch wat anders tanken bij het tankstation. grinning smileygrinning smiley

Mijn nickname is nog van mijn oude auto, tegenwoordig toch echt een 2.0tfsi onder de kap. big smile smiley

Maar Honda staat er idd om bekend toeren nodig te hebben.
Op de foto met die rode is wel goed het verschil in de grille zien en wat het met de rest van het front doet.
Klopt. Ik denk trouwens dat ik over een tijdje eens af wissel met de grille mits het omwisselen niet al te lastig is.
Ik vind jouw voorkant juist veel mooier dan de rode.
haarr
Ik vind jouw voorkant juist veel mooier dan de rode.

+1
Welcome back en mooie foto's!

Hierbij nog een leuke opsteker thumbs up:

Honda Civic neemt revanche 22-08-2009 12:21

Afgelopen week moest Honda de overwinning naar Toyota laten gaan : de Jazz is in Frankrijk nog te veel een outsider om het jaarlijkse J.D. Power onderzoek naar de klanttevredenheid van auto-eigenaren op zijn naam te kunnen zetten. Maar nu neemt Honda revanche. In het C-segment dingt dit Japanse merk met de Civic wel mee en gaat er met de bokaal vandoor: bij geen enkele concurrent zijn de eigenaren van een 3 jaar oude compacte middenklasser meer tevreden.
Het is al de 5e keer op rij dat de Honda in dit segment de hoogste waardering scoort. Fransen zijn werkelijk een fan van deze auto, die de perfectie dicht benadert. De Civic is dan ook de enige compacte middenklasser die in aanmerking komt voor het maximale aantal waarderingsterren, namelijk 5 stuks.

Bron: Autointernationaal.nl
Nou, om nou te zeggen dat de Civic de perfectie dicht benadert... Het is zeker geen slechte auto. Maar de (zwarte) lak is heel gevoelig voor krassen en is niet heel hoogstaand qua glans, in het interieur zijn veel panelen gevoelig voor krassen of voor het afbladderen van de verf, de bovenkant van de deurpanelen (net onder het raam dus) is van niet al te hoogstaand plastic en beweegt een beetje, de handrem beweegt ook heen en weer (wat een rateltje geeft als het tegen het plastic van de middentunnel aankomt), het "gaas" in het stuur is ook niet je van het, de auto mocht wel ietsje comfortabeler (weet je bij aanschaf) en de stoelen vind ik op lange afstand niet bepaald geweldig meer. Verder is het overigens een erg lekkere, sportieve, aparte wagen met een bijzonder krachtige en beschaafde dieselmotor.
Trouwens net gehoord dat onze Civic volgende week maandag vertrekt. Vale Civic!
Civic is zeker niet perfect. Inderdaad de lak en wat materialen kunnen gewoon veel beter. Technisch is het echter wel superdegelijk. Maar goed, ook bij een Golf heb je dergelijke problemen als afbladderende softlak op deurgrepen en knoppen. De Civic heeft echter wel karakter.
Dat ben ik met je eens. Ik vind het daarom ook best wel jammer dat de Civic maandag de laan uitgestuurd wordt. De Civic is misschien niet perfect (welke auto wel?), maar de Civic is wel leuk! thumbs up
perfect is geen enkele auto, maar als het op betrouwbaarheid aan komt, dan is er maar één (nou ja, toyota ook)! en de fransen weten dat inmiddels ook. toch zie je hem, de civic, daar zelden rijden en dat heeft alles te maken met de krappe modellenlijn en motor aanbod die honda heeft. als honda meer modellen zou hebben en in die modellen meer verschillende (lees bv. diesels) motoren zou kunnen leveren, zouden er in (zuid)europa meer honda's worden verkocht. aan de andere kant vind ik dat niet errug, want rijden wij lekker (en zeer tevreden) exclusief! cool smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close