Kristian: VW Up! Cup 2014 | BMW 320i Touring M-sport 2018

Gepost door Kristian 
Dank je Bofkont. Ben er ook heel blij mee, echt een genot om mee te rijden. Alles klopt gewoon en het gevoel dat zo'n BMW me geeft is niet te vergelijken met de Japanners hiervoor. Al moet ie zich natuurlijk nog gaan bewijzen als het gaat om de kwaliteit.
Eens een BMW, altijd een BMW wordt weleens gezegd. Ik kan me er best wat bij voorstellen. Al doet de nieuwe generatie modellen me eigenlijk niet zoveel.

Maar, ik lees dat jij ook weer een fantastische Z4 hebt aangeschaft. Die moet ik nog maar even een keer bewonderen!
Kristian
Eens een BMW, altijd een BMW wordt weleens gezegd. Ik kan me er best wat bij voorstellen.

Qua rij-eigenschappen en beleving vallen de meeste andere merken mij eigenlijk altijd tegen. Ik heb een paar jaar Volvo, Audi en Volkswagen gereden, maar ben toch erg blij dat ik weer een BMW rijd. Het zijn nuances en het is ook persoonlijke voorkeur, maar ik zie mezelf niet snel meer een ander merk kopen.
Iemand in mijn omgeving reed ook altijd BMW, waarom? 6-in-lijn motoren, achterwielaandrijving en fijne rij eigenschappen. Inmiddels is hij geswitched naar een A4. Tijd heeft hij volgehouden dat zijn audi veel fijner was. Maar dat zit het meer in dat die veel moderner is met allerlei snufjes. Puur het rijden durft hij nu wel toe te geven dat de BMW's die hij hiervoor had stiekem veel fijner en leuker waren.

Hij heeft ook in mijn auto gereden. Hij was heel verbaast over dat de auto helemaal niet zweverig aan voelt en heel strak stuurde dan vroegere mercedes modellen die hij eerder had gereden. Maar zijn volgende auto word gewoon weer een BMW gok ik zo. grinning smiley ... dus misschien klopt het wel een beetje.

Al ben ik een ex-BMW rijder. Ik vind de modellen niet altijd even mooi tegenwoordig. Uitrusting valt wel vaak tegen, maar misschien is het een kwestie van wennen aan de looks. Ik begin nu pas een beetje aan het design van de E60/E61 te wennen en te waarderen grinning smiley
Maar de tijd dat BMW's echt significant betere rij-eigenschappen hadden dan de concurrentie ligt inmiddels ook wel achter ons. Onlangs met een 418i GC uit 2018 gereden, een E90 vond ik fijner rijden.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30-10-2020 16:02 door 406c.
Leuk Kristian, komend voorjaar gaan we dat zeker eens doen!
Ben ook zeer benieuwd naar die knappe 3 serie van jou.
Bof, Kris, app ff dan, zet ik er ook een BMW bij.

@rijden in een BMW, het zal ook echt een gevoel zijn. Mijn BMW's rijden fijner dan mijn ex A4 B8 avant. Maar dat was wel een hele mooie auto. Gewoon minder passend bij mij. Omgekeerd ken ik ook echte Audi-adepten. Hier op het Forum kennen we uiteraard Vincent als mooi boegbeeld daarvan. Ook goed. Ik hou het bij BMW, een ander bij Audi.

Maar ja, het staat al op je stuur... O, O, O, O(wwwww)

smiling smiley
Leuk Uwbuurman!!
Maar we kunnen natuurlijk ook samenkomen in die mooie werkplaats van je, prachtige omgeving ook.
Tja het Bmw gevoel, weinig wagens die zo lekker sturen en communicatief, Audi vind ik persoonlijk belabberd sturen.
Zelf een S3 quattro gehad in het verleden en ook recente moderne Audi's wel gereden, stuk voor stuk afstandelijk en ze betrekken je totaal niet bij het rijden.
Vind het wel mooie auto's maar heb er helemaal niets mee verder.
Tot de F30 van Bmw vind ik alles geweldig sturen, wat daarna komt heb ik niet gereden en kan ik ook niet over oordelen.
Goed plan. Mooi lichtpuntje in deze donkere dagen. En ik weet wat voor fantastisch spul je hebt uwbuurman. Lees nog weleens je topic op een ander forum.
Voorjaar is trouwens nog wel heel ver weg crying smilie

Natuurlijk zijn er meer merken die fijn rijdende auto's bouwen. Mijn Mazda's reden lekker en een Ford rijdt ook uitstekend. En toch kan ik ze niet vergelijken.
In de BMW klopt naar mijn mening gewoon alles. Interieur, stoelen, zitpositie, aandrijflijn, multimedia, materialen en bouwkwaliteit, alles is van eenzelfde hoge niveau.
Heb geen ervaring met Audi en Mercedes, maar BMW spreekt me echt meer aan. Overigens ook genoeg BMW's van nu die ik helemaal niks vind.
Als jullie dan een rondje rijden heb ik de koffie klaar.
Linker koplamp is recentelijk vervangen vanwege condensvorming. Ik zie dat de rechtse ook behoorlijk aangeslagen is/blijft. Gisteren even gereden en ziet er nu een dag later nog zo uit. Producteigenschap of hoort dit wat jullie betreft echt niet? Ziet er wat mij betreft niet premiumwaardig uit in ieder geval.

Hebben vrijwel alle BMW's last van. Staat niet echt mooi, maar ik zou me er niet echt zorgen om maken. Als je ze vervangt is het waarschijnlijk slechts een kwestie van tijd voordat ze weer last van condensvorming krijgen.
Heeft de V40 ook last van: beide koplampen. Verkoper gaf aan dat dat vanzelf minder moest worden, want kwam door het wat intensiever reinigen; het is een lichte condens (dus geen grote druppelvorming) dus zou kunnen natuurlijk.
Maar ik hou het ook in de gaten, want ik heb er toch altijd wat vraagtekens bij.
Ik heb het met mijn auto ook zoals je had gezien in mijn topic. Is wel weer verdwenen uiteindelijk.

Ik zit ook nog in de garantie, maar om nu een complete koplamp te claimen van meer dan 1000 euro voelt ook een beetje gek, wetende dat het een kwestie van tijd is voordat het weer terug komt.

Zal technisch gezien vast geen punt zijn, maar niet premium waardig inderdaad (en eigenlijk vind ik het ook niet passen bij niet-premium merken)
Doordat LED-koplampen minder warmte ontwikkelen droogt het ook minder snel is mijn idee.
Ik heb al 1 nieuwe koplamp a 1500 euro gemonteerd gekregen. De tweede ook nog claimen ben ik ook wat terughoudend in. Zeker als het een veelvoorkomend issue is waarbij ook geen (corrosie) schade ontstaat op lange termijn aan de electronica in de lamp.
Als het puur cosmetisch is, kan ik er wel mee leven al vind ik het niet horen. Koplampen worden trouwens door Hella geproduceerd, een toeleverancier die voor veel autofabrikanten verlichting maakt.
Ja dat gevoel met warmte heb ik ook

vroeger had ik ook eens vocht in de lampen. om problemen met de APK te voorkomen heeft de garage de auto even met (halogeen) grootlcht aan gezet. Was alles wel een keertje weg cool smiley Maar dat gaat dus tegenwoordig wat lastiger.

Denk dat mijn lampen ook wel van Hella zijn, net als de meeste duitse koplampen
Kristian
Linker koplamp is recentelijk vervangen vanwege condensvorming. Ik zie dat de rechtse ook behoorlijk aangeslagen is/blijft. Gisteren even gereden en ziet er nu een dag later nog zo uit. Producteigenschap of hoort dit wat jullie betreft echt niet? Ziet er wat mij betreft niet premiumwaardig uit in ieder geval.
Je krijgt er zeker geen premium gevoel van maar helaas is het gangbare snit. Moet je eens Mercedessen letten, die hebben er ook gigantisch veel last van.

Je krijgt er zeker geen premium gevoel van maar helaas is het gangbare snit. Moet je eens Mercedessen letten, die hebben er ook gigantisch veel last van.

Klopt grinning smiley hoewel bij mij het maar een beetje is ga ik er wel melding maken in de garantieperiode. mocht het over een tijdje veel erger worden dan heb ik de klacht in ieder geval gemeld in de garantietermijn.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.