Kristian: VW Up! Cup 2014 | BMW 320i Touring M-sport 2018

Gepost door Kristian 
Had ik toch gewoon een mooie Tanzanitblauwe Luxury Line met sportstoelen kunnen nemen smiling smiley
Vooral uiterlijk vertoon dus dat M-Sport pakket. Onderstel is wel iets straffer alleen.
Kristian
@TYN: ik ken het gebied daar wel aardig en veel van de wegen uit de route al wel gereden. Maar zou maar zo kunnen dat ik hem eens lekker ga rijden. ‘s Ochtends vroeg is het nog rustig op de wegen daar, alleen jammer dat het dan nog geen tijd is voor een ijsje in Camerig big smile smiley
We zitten overigens in Gulpen.

@Bimmert, ik had het inderdaad al eens gelezen dat dat aan te bevelen was. Overigens zit die Sport stand alleen op de M-Sport modellen als ik me niet vergis. Heb je een Luxury Line o.i.d. dan zit je dus vast aan de Comfort stand.

@Zadelsnuiver, dank je! Staat inderdaad mooi zo. Dacht dat juist die donkergrijze Mazda mooi zou passen bij de caravan, maar niet aan gedacht dat het zilverkleurige natuurlijk mooi matcht met het Glaciersilver op de Bimmer.
Elektrische trekhaak is super, net ook weer gebruikt om het fietsje mee te nemen voor een rondje ATB route Lemelerberg.
In het begin een keer gehad dat de haak naar buiten ging en meteen weer terug ging onder de bumper. Even aan de computer bij garage en toen was het weer gefixed. Wel een risico zo’n ding dus. Kan me een aflevering van zo’n programma herinneren met mensen die pech kregen in buitenland met een nieuwe X5 waarvan de haak niet meer naar buiten wou. Lekker als je de caravan erachter wilt hangen om weer huiswaarts te gaan. Met een beetje pech kun je nog een paar dagen langer blijven dan.
Luxemburg paar jaar geleden geweest en dat was inderdaad leuk. Kinderen waren alleen nog te klein voor de wat actievere dingen.

Je hoeft de trekhaak niet in te klappen , scheelt je ook weer schade op je achterbumper degene die niet kan inparkeren.thumbs up
@keistian, de lemelerberg om te fietsen of wilde je gewoon een rondje in de auto?
Kristian
Tot nu toe alleen nog maar de witte Mazda ervoor gehad, nu voor het eerst de BMW. Waar de Mazda met 145pk en 210nm bij 4.000 toeren de caravan prima kon trekken mits je de boel op toeren hield, is dit wel een hele andere ervaring. Je merkt nauwelijks dat ie wat te trekken heeft. Rijdt een stuk relaxter,. Automaat is ook echt geweldig hoor. Denk dat ik hem in de Sportstand zet zodat ie wat later opschakelt. Lijkt me net iets beter voor de techniek.

Lekker hè, dat extra trekvermogen grinning smiley
Hier nog een week om de hut ook voor het eerst dit jaar uit de stalling te halen, en ook dan nog een week werken. Helaas slechts 45 km naar de camping in de achterhoek ipv de bulten over naar Kroatië a 1300 km. Toch wel jammer, want ook de route door Oostenrijk en Slovenië zijn geweldig. Voordeel: Binnen uur op de camping ipv een rit van 18 uur nut smiley

M.b.t. rijden met de automaat. Ik zet hem hier in de sportstand, maar de auto herkent ook dat er iets aanhangt en houdt hem dan wat meer op toeren. Daarnaast zet ik hem bij bulten op manueel en flipper ik naar gelang ik nodig acht. Lekker op toeren houden bult op, en je zoeft zo met 100 km/u iedereen voorbij winking smiley
Alvast een fijne vakantie!
uwbuurman
Kristian
Overigens zit die Sport stand alleen op de M-Sport modellen als ik me niet vergis. Heb je een Luxury Line o.i.d. dan zit je dus vast aan de Comfort stand.

Je vergist je. Mijn moeder heeft in haar Luxury line zelfs de sportautomaat, te herkennen aan de dikkere pook. Die zit ook in mijn ///M sport. Hebben dus ok de flippers aan het stuur. Maar ook de gewone 8HP bak in de standaard modellen hebben een sportstand.

Zit inderdaad niet alleen op de M Sportmodellen. Ik heb een Shadowline executive sport HE en daar zitten de twee sportstanden op (Sport en Sport + met beperkte rijstabilisering (driften! winking smiley ) Er zijn zeker ook uitvoeringen waar het niet op zit, ik heb wel eens een 318D als vervangende auto mee gekregen en die had het niet, was een vrij standaard uitvoering.
edit: nu twijfel ik toch over dat laatste. Die 318d had zoals ik me later bedacht wellicht geen sport + maar wel een sportmodus....)

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15-07-2020 13:57 door Bimmert.
Eerste ritje met de caravan ging perfect. Waar de Mazda de caravan prima trok, ook bij flinke stijgingen, gaat het met de BMW echt zoveel makkelijker. In de Sportstand gezet en ook dan gaat het uiterst relaxed en soepel allemaal. Nooit het gevoel dat ie er ook maar enigszins moeite voor hoeft te doen. Eigenlijk heb je nauwelijks door dat er wat achter hangt. Een geweldige trekauto dus. Verbruik ook zo rond de 10 a 11 liter op 100 km, redelijk vergelijkbaar met de Mazda terwijl ik met de BMW ongemerkt een tandje harder rijdt.
De Mazda had ik onder de 100 km/uur vaak in de 4e versnelling staan. Voor een beetje koppel moest ie wel toeren maken. Voor het verbruik niet ideaal en gaf ook wel de beleving dat ie er hard aan moest trekken. De BMW doet het in alle rust.

Ondanks dat de kofferbak ietsje kleiner is 499 liter tegen 522 in de Mazda levert dat ook geen problemen op. De apart te openen achterruit vind ik ook echt een top-uitvinding. Ik zag er eerst het nut niet van in, maar gebruik het heel vaak inmiddels.
Tot nu toe dus nog geen inruilplannen smiling smiley
Turbo, Automaat en 8 versnellingen, dat doet een hoop goeds.
Helemaal eens, kofferbak vol, dan is het zó makkelijk om die achterruit te openen. Fijn dat je er nog blij mee bent!
Vandaag even een ijsje halen (op een plek waar volgens mij half Nederland al wel eens is geweest) en daar was ook net de E30 club neergestreken die een toerrit deden.
Stond prachtig spul, o.a. ook een redelijk zeldzame M3 Cabrio. Even gezellig gekletst. Jammer dat het spul zo duur is geworden, een leuke E30 320i cabrio lijkt me geweldig.

Wel leuk dat ik de eigenaren ook nog even bij mijn 3er van 4 generaties nieuwer zag staan kijken. De F31 doet het ook prima ‘in the Dutch mountains’ overigens. Elke ochtend even een ritje door het prachtige landschap naar de bakker in Slenaken voor vlaai en vers brood.

Ik begin zo'n E30 ook steeds mooier te vinden.
Maar jouw 3-serie mag er ook wezen! smiling smiley
Gaaf! Een 320i e30 is niet de juiste. Van die generatie weet je: 320i is de snelheid van een 318i en het verbruik van een 325i. (Mea maxima culpa, Ente...)

Maar een e30 cabrio is echt zo'n fijne auto. De mijne gaat nooit meer weg (denk ik). Het is uiteraard geen moderne auto en al rijdt het erg leuk, er zijn wel ouderdomskwaaltjes, het wokkelt een stuk meer in de bocht dan een moderne cabrio of zeg een dichte e21 of e30, maar als je daar overheen kunt stappen is het echt een heerlijke auto.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-07-2020 10:28 door uwbuurman.
Bekende locaties, en leuk toeval dat je de E30 club tegenkwam. Die zilveren Touring op kleine Alpina's, zet maar voor de deur! (Maar wat je zegt, E30s zijn zo gruwelijk duur geworden helaas.)

Jouw BMW mag er nog steeds wezen, en lijkt me perfect tot z'n recht te komen op de bochtige weggetjes aldaar. smileys with beer
Inmiddels weer thuis en nog wat tijd om te knutselen. Ik stoor me al sinds aankoop aan het geluid wat uit de speakers van de Up komt. Twee flutspeakertjes in de voorportieren, meer is het niet.
Het is natuurlijk ook een winkelwagentje, maar een beetje fatsoenlijk geluid is wel fijn. Gisteravond 1 portier aan binnenzijde bekleed met dempingsmateriaal en een goede speaker gemonteerd. Nu nog a-stijlbekleding met tweeters zien te vinden voor fatsoenlijk geld. Klein versterkertje erin en dan zou het een stuk beter moeten zijn.
Wil er ook niet teveel geld in steken.
Vaak is met kleine wijzigingen al veel mogelijk. Met die kleine autootjes is elke euro er 1 op de massa. Met de Twingo heb ik destijds ook de speakers vervangen en 2 bijgeplaats en dempingmateriaal toegevoegd.

De Up is wel iets beter dan de twingo af fabriek maar ook niet best inderaad. Het is dat het lease is, anders had ik hier inderdaad wel iets in geupgrade.

De E30's vind ik ook gaaf, vooral de Touring is toch wel een hebbeding geworden, maar erg prijzig geworden. In de familie hebben diverse mensen een E30 gehad, maar roesten kunnen ze fors en de meesten op de sloop beland.
Inmiddels de voorportieren voorzien van de speakers en dempingsmateriaal. Het wachten is op de tweeters. Wellicht nog een kleine versterker er tussen als dat nodig is.
Kost me wel twee nieuwe a-stijlen met tweeteruitsparing nog.

BMW heeft ook het standaard systeem wat niet echt geweldig klinkt. Wellicht ooit nog eens upgraden. Zijn wel plug en play oplossingen voor.
Verder niet al teveel plannen nog met de BMW. Na de winter de voorbumper nog eens laten spuiten en een nieuw uitlaatsierstuk en dan staat ie er helemaal strak bij.
Elk ritje blijft nog steeds genieten.
Kan je niet de huidige A-stijl panelen gebruiken? Wellicht is aan de binnenkant zelfs de locatie van de tweeter-uitsparing al uitgetekend (is bijv. bij de achterdeuren van de Focus het geval).
Nee helaas, de gewone A-stijlen zijn helemaal dicht. Moet deze dus bestellen.

Ga zelf niet lopen zagen en klooien, dan maar 90 euro er tegenaan zodat het ook af-fabriek oogt.

Verder weinig autonieuws hier. Met de BMW op de oprit gewoon lekker rustig in mijn hoofdbig smile smiley. Elk ritje is een genot. Zou best kunnen dat deze nog heel lang blijft. Boeit me totaal niet dat er een nieuw model 3-serie is. Vaak vind ik de oudere modellen bij BMW ook gewoon mooier dan het nieuwe spul. Blijven ook op leeftijd mooie tijdloze auto's.

Nog wel aan het kijken voor een iets grotere comfortabelere caravan maar dat wordt volgend jaar denk ik. Nu de kinderen toch steeds meer in hun eigen tentje zullen slapen willen we wel graag een indeling met een vast bed. Nu moeten we het tafeltje en de bank ombouwen tot bed. Prima, maar het slaapcomfort laat wel echt te wensen over.
Ondanks het forse trekgewicht van 1800 kilo van de BMW houden we het toch bij een Knaus Sport 420QD waar we nu de 400LK hebben. Groot zat aangezien we toch vooral buiten zijn.
Project voor volgend jaar.
Kristian
Boeit me totaal niet dat er een nieuw model 3-serie is. Vaak vind ik de oudere modellen bij BMW ook gewoon mooier dan het nieuwe spul. Blijven ook op leeftijd mooie tijdloze auto's.

Dat je erover begint zegt me al genoeg, knaagt het? grinning smiley
Achter het dashboard straks een kleine Match DSP plaatsen, met de juiste kabel plug&play, met een laptop helemaal naar eigen smaak je geluid inregelen en klaar.
Dat is wel een duur versterkertje zie ik. Ik kan via mijn buurman redelijk goedkoop aan een Kenwood komen. Wordt het geluid vast al een stuk beter van.

Vandaag heeft de BMW een dagje bij de dealer gelogeerd. De linker koplamp had soms wat last van condensvorming en de trekhaak klapte niet altijd goed uit.
Beide zijn zonder enig gezeur onder garantie vervangen.

Wat dat betreft wel heel blij met mijn 2 jaar Premium Garantie. Je betaalt bij een dealer weliswaar iets meer, maar dat is het ook wel waard!

Merk wel dat je door zo'n BMW wel aardig verwend raakt. Reed onlangs even in de splinternieuwe Qashqai 1.3 160pk automaat van mijn schoonouders. Reed natuurlijk prima en voorzien van alle mogelijke luxe, maar totaal niet te vergelijken met mijn BMW qua rijden, zitten en beleving.
Heel fijn! Elk ritje is genieten.

Als ik trouwens het aanbod van gebruikte 3-ers bekijk dan lijken ze steeds duurder te worden. Voor het bedrag van mijn 320i vind ik nu nauwelijks nog een 318i bij de dealer.
Aanbod aan 320i is heel erg beperkt en wordt nu 4 tot 5k meer voor gevraagd....nut smiley

Eerste jaar dus niet al teveel afschrijving verwacht ik.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14-09-2020 12:47 door Kristian.

Nu AsconaGT met zijn grill bezig is kan ik natuurlijk niet achterblijven. Nee gekheid. Mijn F31 had bij aankoop zwarte nieren. Best fraai en passend bij het Shadow Line pakket met zwarte raamlijsten. En zilver en chroom niet echt een top combi.

Toch vind ik de chromen nieren ook wel mooi. Klassieke BMW uitstraling en niet zo snel fout/aggressief. Op bovenstaand plaatje oogt het zeker niet verkeerd.

Wat vinden jullie, zwart houden of chroom?
Zwart houden en de spiegelkappen ook nog in het zwart uitvoeren. Vallen ze mooi weg in het donkere glas, maakt de lijn van de auto mooier.
Tja, die uitloopmodellen hebben meest zwarte nieren en koplampen met zwarte inleg. De mijne heeft nieren met een chromeomlijsting en de adaptieve ledkoplampen met chrome inleg. Dan is het wat meer een geheel. Jouw koplampen zijn daardoor dus ook donkerder, door de zwarte inleg.

Ik zou de zwarte nieren houden op de jouwe, maar ik snap wat je zegt over de mate van agressiviteit.

Overigens, een achterbuurman heeft dezelfde kleur op zijn f31 en die heeft chromechromenieren, niks mis mee.
Ik zou een setje chromen nieren erbij nemen.
Kristian
Wat vinden jullie, zwart houden of chroom?

CHROOM!!! smileys with beer

(maar het kan zijn daar wel eens eerder voor gepleit heb)
Zwarte grille houden en spiegelkappen ook zwart.
Setje chroom kan ik vast wel regelen. Is te vervangen zonder bumper te demonteren maar nog wel een werkje. Anderzijds heb ik dus koplampen met zwarte inleg zoals uwbuurman aangeeft. Wist niet dat daar ook nog verschil in zat maar dat matcht wel weer mooi met de hoogglans zwarte nieren.

Zwarte spiegelkappen zou ik best eens willen proberen maar wil mijn eigen exemplaren wel behouden voor als ik het zat ben.
Ik vind het wel leuk om een auto subtiel aan te passen naar eigen smaak. Bij een BMW is de grens tussen smaakvol en fout alleen smal.
M-Performance onderdelen ben ik niet zo’n fan fan.
Het vervangen van de grille is een klusje van niks, dat is mij in minder dan 10 minuten gelukt. Daar zou ik me zeker niet door laten tegenhouden. Ik vind zelf de zwarte grille juist goed passen bij jouw auto en in combinatie met jouw velgen en kleur ook zeker niet fout.
Ik ben helemaal geen fan van de zgn “black editions”, waar al het chroom zwart gemaakt is.
Maar......juist bij jouw 3-serie matched het allemaal heel mooi nu. Dus absoluut niet vervangen door chroom, die grille.sad smiley
Subjectieve mening natuurlijk.winking smiley
Ik vind de chrome nieren inderdaad wat chiquer. En zo duur zullen ze niet zijn. Altijd leuk om te hebben liggen om eens te proberen.
Kristian
Setje chroom kan ik vast wel regelen. Is te vervangen zonder bumper te demonteren maar nog wel een werkje. Anderzijds heb ik dus koplampen met zwarte inleg zoals uwbuurman aangeeft. Wist niet dat daar ook nog verschil in zat maar dat matcht wel weer mooi met de hoogglans zwarte nieren.

Kijk maar. Hoewel niet de scherpste foto. Mijn lampen zijn lang niet zo donker als de jouwe.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05-10-2020 21:45 door uwbuurman.
Nee, in combinatie met de donkere koplampen zou ik ze zo laten. En zeker niet de M strepen toevoegen zoals die van uwbuurman. Sorry, maar dat vind ik dus echt wansmaak. winking smiley
Inderdaad, een duidelijk verschil. Was dat een optie? Die M-streepjes in de nieren zijn ook niet mijn smaak. Maar, Estorilblauw maak heel veel goed. Blijft een prachtige kleur.
Ik ben blij dat die streepjes een beetje exclusief blijven smiling smiley
Ik zou het ook zo laten thumbs up

Zwart nieren vind ik vaak niet mooi, zeker afhankelijk van het model, kleur van de auto en de rest van de aanpassingen. maar juist op jou auto staat het prima zoals de auto nu is thumbs up

ik zou het zo laten, en zou sowieso niet weten wat ik nog zou aanpassen, prima zo thumbs up
Zwarte nieren ben ik geen fan van... maar bij jouw dreier staat het eigenlijk niet zo verkeerd. Steekt juist wel mooi af tegen het grijs en dan icm de zwarte raamlijsten; netjes.
En die spiegelkappen in het zwart zou best nog wel eens mooi kunnen staan bij het geheel. Verder issie wel af toch? winking smiley
Hij is inderdaad behoorlijk af. Velgen zijn ook wel een blijvertje en een winterset begin ik niet meer aan. Wellicht dat ik nog eens een extra setje spiegelkappen opsnor om zwart te laten spuiten. Komend voorjaar de voorbumper een nieuwe laklaag laten geven zodat die ook echt strak is.

Gisteravond een kinderfietsje opgehaald onder Gorinchem. Retourtje van 300 km dus een goede reden om de BMW weer eens te pakken. Elke rit blijft genieten, echt een fantastische auto. Bij de verkoper van de fiets aangekomen nog een mooie verrassing, een 911 GT3 en een E63 AMG in de garage. Net als mij ook een echte petrolhead dus nog even gekletst. 911 was voorzien van een Akrapovic uitlaatsysteem van 15k.
Fietsje meegenomen en weer terug. Uiteindelijk 300 km redelijk rustig gereden en de boordcomputer gaf 6,0 l/100 km aan. Dikke prima dus.

De Up doet verder netjes zijn werk maar is in tegenstelling tot de BMW geen auto waar je voor je lol een rondje in gaat rijden. Onlangs met de buurman wel nieuwe speakers met een klein versterkertje geplaatst. Eindelijk fatsoenlijk geluid want dat was echt verschrikkelijk slecht. De nieuwe a-stijlen met tweeters doen ook een hoop goed.

Weinig te wensen op autogebied. Ik kijk wekelijks de Rijt Keek Op De Week vlog van autobedrijf John van de Rijt op YouTube en daar komt toch wel spul voorbij waarvan ik lichtelijk hebberig wordt. Al zijn dat wat mij betreft dan niet de RS6en, die doen me niet zo heel veel al klinken ze wel bruut.

Wellicht dat ik nog eens een extra setje spiegelkappen opsnor om zwart te laten spuiten.

Volgens mij ben ik tijdje terug toen je ook over zwarte spiegelkappen begon al hele goedkope spiegelkappen al in het zwart tegengekomen, dan kost het je helemaal amper iets ( en ook geen moeite van opsturen wegbrengen en laten spuiten etc. )

Gisteravond een kinderfietsje opgehaald onder Gorinchem. Retourtje van 300 km

Zoveel moeite en benzine voor een kinderfietsje confused smiley
Fiets was het wel waard om die moeite te doen en wat brandstof te verstoken. Was echt een buitenkansje.
Spiegelkappen hebben geen haast en tot nu toe ook nog niet echt naar gekeken verder. Setje wat al zwart is, is inderdaad het makkelijkst. Al zit zowel de spuiter alsook de monteur van BMW hier in de straat. Voorbumper staat hoger op het lijstje.
Ik zou een nieuwe voorbumper in kleur bestellen. Ben je klaar.
Volgens mij niet in kleur te bestellen en een kale bumper kost al 700 euro dacht ik. Haal t.z.t. de bumper er gewoon even af en geef deze (samen met tankklepje om exacte kleur te bepalen) mee aan de spuiter. Voor 150 euro weer klaar dan.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.