Kristian: Up! und Dreier

Gepost door Kristian 
Maar even afwachten. Voorkeur gaat toch uit naar een Motegi (veel mooiere uitvoering en lichter). En km-stand van de zwarte is dan wel laag, meestal gaat de motor bij een oudere Honda toch langer mee dan de carrosserie en hij is wel 2 jaar ouder.....
Oja, en moet het wat nieuwer, praktischer etc. zijn dan staat een Smart Forfour hoog op het lijstje:

Weet alleen niet of de veel aangeboden 1.1 versie ook nog een beetje vlot is. De 1.3 is dat in elk geval wel.
Verkoper heeft nieuwe fotot's gemaakt van de Motegi...

Swirls? Krassen? deukjes? Vieze remklauwen,wielkasten? Wat zijn dat......drinking smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13-03-2010 14:02 door Ralf M.
Ja super mooi! Ik had die foto's ook al per mail gekregen trouwens. Ik ga er vanuit dat ik volgend weekend de auto in het echt kan bewonderen.
Wow die oude Motegi van Ralf is wel erg strak zegeye popping smiley

Als je die voor een schappelijke prijs mee kan nemen zou ik het meteen doen, zo vind je ze niet vaak/nooit!
Ja die ziet erg echt geweldig uit. Daar is de prijs ook wel naar hoor.

Vergeleken deze Motegi is die zwarte een beetje ielig.
Ik vindt de bovenstaande blauwe motegi er ook erg dik uit zien en netjesthumbs up
Maar de civic had toch al een keer te koop gestaan? of wat dat weer een andere?
Hij heeft vorig jaar een keer te koop gestaan maar toen kwam ik er eigenlijk achter dat ik niet goed wist wat er voor terug moest komen. Nu weet ik dat wel. Heb wel al sinds december weer het plan gehad om hem te koop te zetten en nu moet het er dus maar weer eens van komen.
Oke, ik ben benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden.winking smiley
Ik ook. Wordt in elk geval geen overhaaste beslissing.
Op een bod van 1200 euro na, nog geen reacties gekregen op de advertentie. Had wel iets meer verwacht (kan nog wel hoor). Was eigenlijk niet van plan om straks 4 auto's bij huis te hebben....
Kristian
Op een bod van 1200 euro na, nog geen reacties gekregen op de advertentie. Had wel iets meer verwacht (kan nog wel hoor). Was eigenlijk niet van plan om straks 4 auto's bij huis te hebben....

Volgens mij is het met jouw vraagprijs een koopje!
Ja denk dat ie zeker niet te duur is. Maar even geduld hebben dus.
Gisteren de Civic (de zwarte dus) naar de dealer gebracht. De winterwielen voor de zomerwielen wisselen en een paar aandachtspuntjes aangegeven:
- trillen bij afremmen
- trillen op snelweg bij hogere snelheid
- stuur staat iets scheeft en moet wat meer corrigeren op rechte weg
- klonk in onderstel
- koppelingspedaal kraakt wat

Puntje 2 en 3 hebben waarschijnlijk te maken met de uitglijder (stoeprandje) deze winter.

Vandaag belde de dealer. Wielen weer gemonteerd maar auto moet nog een keer een dagje terugkomen binnenkort:
- schokdemper vervangen (productiefout waarschijnlijk, veroorzaak klonk geluid)
- koppelingscylinder vervangen (kraak geluid)
- remschijven voorzijde zijn krom en worden afgedraaid
- omdat de schokdemper eraf moet wordt dan ook de boel uitgelijnd (wat puntjes 2 en 3 moet oplossen)

Wordt allemaal netjes vergoed (garantie). Wel wat vreemd voor een (bijna) nieuwe auto. Zijn wel dingetjes die op de civicfora ook wel voorkomen maar alles bij 1 auto was wel een uitzondering volgens de garage.

Dus binnenkort mag ie weer een dagje logeren!
Kristian

Vandaag belde de dealer. Wielen weer gemonteerd maar auto moet nog een keer een dagje terugkomen binnenkort:
- schokdemper vervangen (productiefout waarschijnlijk, veroorzaak klonk geluid)
- koppelingscylinder vervangen (kraak geluid)
- remschijven voorzijde zijn krom en worden afgedraaid
- omdat de schokdemper eraf moet wordt dan ook de boel uitgelijnd (wat puntjes 2 en 3 moet oplossen)

Wordt allemaal netjes vergoed (garantie). Wel wat vreemd voor een (bijna) nieuwe auto. Zijn wel dingetjes die op de civicfora ook wel voorkomen maar alles bij 1 auto was wel een uitzondering volgens de garage.

Welnee, zit in de toeleveranciers. Elk merk heeft dergelijke zaken..
Vandaag iemand gehad die net een week reed met zijn nieuwe Opel Astra SW (niet het nieuwe model dus). Moest langs de dealer voor een check op het gemonteerde type dynamo. Kennelijk is er een productieserie iets daarmee aan de hand en mag je nu langs de dealer om vast te stellen wel type dynamo je hebt.. Dan rijdt je dus een auto die aan het eind van zijn levenscyclus zit en dus vrij van dergelijke zaken zou moeten zijn..

Suc6 met verkoop en aanschaf Montegi of Smart44..
Ach ja elk merk heeft wel wat. En dit is natuurlijk een Engelse Honda (dus niet zo nauwkeurig in elkaar geschroefd als een Japanse). Het is zo'n prachtige auto dat ik hem ook wel een kleinigheidje kan vergeven.

Wat betreft de rode Civic. Ik heb misschien een koper gevonden. Als ie echt verkocht is op zoek naar een nieuwe 2e auto. Kans is groot dat het een A-label koekblikje gaat worden in de vorm van een gebruikte Aygo, C1 of 107. Niet zo leuk als een cabrio nee..... Dit weekend met de Trabant een toerrit met de club gedaan en ben er wel achter dat het heel zonde zou zijn als de Trabant staat te verstoffen in de garage. En met een racefiets en een Trabant vraag ik me af of ik ook nog tijd heb om van een cabrio te genieten 's zomers.
Sommige punten zijn zeker herkenbaar. Ook ik heb last van een "klonk" in het onderstel als je bijvoorbeeld over een drempel rijdt. Verder heb ik ook een krakend koppelingspedaal waar ik me nogal aan stoor. Ik moet binnenkort ook maar eens naar de dealer, ik heb nu nog garantie...
Zeker even doen ja! laat ze het maar verhelpen. Zulke dingen horen gewoon niet bij een vrij nieuwe auto.
De drieling (c1/107/aygo) rijdt best goed, kan ik uit ervaring vertellen....winking smiley
En het driecylindertje klinkt ook wel geinig.

Heb ik dan een 2 cylinder (Trabant, 3 cylinder (drieling) en een 4 cylinder (Civic).
Heb bij CorZa ook ferm reclame gemaakt voor je Civic, de Golf II van zijn vriendin laat haar steeds meer in de steek ...
Kijk altijd goed. Zo'n Civic is natuurlijk na zo'n Golf ook een verademing. Betere auto is er niet volgens mij. Is al minder aan stuk gegaan aan dat oude ding dan aan de nieuwe Civic.
Kristian
Kijk altijd goed. Zo'n Civic is natuurlijk na zo'n Golf ook een verademing. Betere auto is er niet volgens mij. Is al minder aan stuk gegaan aan dat oude ding dan aan de nieuwe Civic.

Ik denk dat dat voor veel nieuwe auto's geldt tegenwoordig.

Succes met je keuze voor de 2e auto (in elk geval qua cilinders)
Dank je. Valt me op dat een zo goed als nieuwe Alto (2009) net zo veel kost als een veel oudere Aygo. En zo'n Alto (zwart met leuke velgen) is ook helemaal niet verkeerd.
De drieling kun je ook beter nieuw kopen, 2e hands zijn ze echt schandalig duur. Peugeot heeft met de 107 nu wel leuke aanbiedingen.
Audi A4tdi
De drieling kun je ook beter nieuw kopen, 2e hands zijn ze echt schandalig duur. Peugeot heeft met de 107 nu wel leuke aanbiedingen.

Toen ik in 2007 een 1 jaar oude van de 3-ling zocht was de 2e-hands prijs even hoog als de prijs van een nieuwe. Toen heb ik maar een Fiat Panda gekocht. Heb ik geen spijt van gehad. Veel praktischer (ruimte) en rijdt prima.
Je hebt de Trabi, je hebt de zwarte Civic ...

en er zijn ook Honda's met twee wielen voor de fun ...

en er zijn ook Honda's met twee wielen voor de fun ...

zijn die nog steeds zo fun als het 10 graden vriest?
Als ik een motorrijbewijs zou hebben......

Ga denk ik morgen eens bij de locale peugeot dealer vragen wat een simpele 107 kost. Of is dat heel onverstandig, een 107 XR zonder airco etc? Voor een 2e auto maakt mij die luxe weinig uit maar weet niet hoe dat zit als je zoiets ooit weer wilt inruilen. Daarentegen zijn op dit moment zelfs kale gebruikte Aygo's, 107's en C1's afgrijzend duur......

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01-04-2010 18:09 door Kristian.
Als boodschappenauto is de 3-ling niet erg geschikt: erg klein kofferbakje met lastige (raam) toegang. Dan is de Alto geschikter?
Kristian
Dank je. Valt me op dat een zo goed als nieuwe Alto (2009) net zo veel kost als een veel oudere Aygo. En zo'n Alto (zwart met leuke velgen) is ook helemaal niet verkeerd.

Goedkope auto's schrijven nou eenmaal weinig af en volgens mij is de instapprijs van de Alto al zo'n 1.000 EUR lager!
De drieling (Aygo, 107, C1 schijnt nogal waardevast te zijn).
Ruimte maakt niet zo heel veel uit. Achterbank leg je ook zo plat als je iets meer boodschappen hebt. En een trekhaakje achter de Trabant zodat ik daarmee mooi naar de bouwmarkt kan voor grotere spullen.

Heb van de Alto de indruk dat de kwaliteit van het interieur wat minder is. Kunststoffen schijnen niet erg robuust en erg krasgevoelig. Drieling lijkt me iets degelijker.
3-ling voelt idd wel degelijk aan, ik vind het best goed rijden Mijn moeder heeft een Aygo MMT. Toegang naar de kofferbak is wel erg klein.
Ik zie dat heel veel aangeboden drielingen zijn geimporteerd. Nu vind ik dat ze in Dld niet heel veel goedkoper zijn. Of zou eentje uit Belgie/Frankrijk dan zoveel goedkoper zijn. Ik neem aan dat die garagehouders er ook nog flink aan willen verdienen. Dat zou betekenen dat voor een kleine 5000 euro makkelijk eentje te vinden moet zijn ergens in het buitenland.....
Maar je hoeft bij import dan ook geen bpm af te tikken
Eerlijk gezegd,
ik vraag me af welk een toegevoegde waarde die drieling voor jou heeft.
Toegevoegde waarde : nul
Rijplezier : nul

In dat geval zou ik me de extra-uitgave gewoon besparen, de rode Civic met veel plezier helemaal oprijden als tweede wagen, de Trabi eens wat vaker uit de garage halen en de zwarte Civic koesteren als daily driver.
Ik zal, zoals meeuw al zei, voor een Panda gaan. Ziet er imo een stuk volwassener uit dan een Aygo/107/C1.
Van een Civic naar een Panda, ga je mond spoelen bij zoveel onzin ... nut smiley
@BRG:

Voor de drieling betaal je geen wegenbelasting, hij is een stuk zuiniger. Bovendien komen aan de Civic toch een keer kosten. Heb wat beginnende roestplekjes aan het achterscherm gespot, hij moet weer eens een beurt hebben. En ik heb hem alweer 3 jaar dus vandaar dat ik eens uitkijk naar wat anders.
Als je de rode Civic van de hand wil doen zou ik direct niet iets anders kopen.
Met de Trabant of de Cube kom je ook prima naar je werk. De mooie maanden (qua weer) breken aan. Eerst eens bekijken hoe het bevalt met een auto minder.
En als het dan weer winter wordt zijn de cabrio's ook weer iets goedkoper.........
Gelukkig heb ik inderdaad nog een Trabant en een racefiets:

Vandaag even bij Peugeot geweest. Moet voor een nieuwe 107 XS sublime 5-deurs (dus met airco, radio cd en toerenteller) 9200 euro bijbetalen.
Krijg 2250 voor de Civic (maar zit ook een korting bij in van 1250 euro). Boel geld!
Zo de rode Civic is verkocht. Vanmorgen een kijker gehad die hem heeft gekocht. Dus nu eens kijken of en wat er terug moet komen.....
Begrijp ik het nou goed: er komt voor de oude Civic eventueel een 107? En die CRX plannen dan? Ik ben de draad ff kwijt.
Klopt helemaal. Eerste plan was een leuke cabrio maar daar kom ik nu wat van terug:

- duurder als de Civic om te rijden (verbruik, gewicht)
- cabrio is voor de winter niet echt geschikt en hoort gewoon in een garage (waar Trabant al staat)
- Heb een Trabant, een mooie zwarte Civic en een racefiets dus wanneer moet ik dan van de cabrio genieten?
- vriendin heeft liever ook een klein handig 2e autootje ipv een cabrio

Dus komende tijd eens op zoek naar een leuke gebruikte C1/Aygo of 107. Moet eentje zijn met elektrische raampjes en c.v. maar airco hoeft niet.
Succes met je zoekopdracht. Persoonlijk heb ik liever airco ipv elektrische raampjes. Maargoed. Die reeks auto's blijven in mijn ogen gewoon heerlijk kekke scheurijzertjes.

Succes.
Smart is ook heel leuk. Ik weet alleen niet of ik zo'n eerste generatie aandurf. Meestal is na 60.000 km de motor al aan een revisie toe namelijk. Tweede type is nog wel erg duur. Maar zeker leuk zo'n Smart!
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.