Kristian: VW Up! Cup 2014 | BMW 320i Touring M-sport 2018

Gepost door Kristian 
Heb je goed gedaan door die Mazda nu weer te verkopen zonder verlies. Scheelt ook wat vaste lasten in een tijd waarin je toch nauwelijks de auto gebruikt en je hebt mooi er even een tijd van kunnen genieten. Door naar de volgendethumbs up

Zou me niet al te druk maken om dat huur verleden. Logicx is volgens mij vooral vervangend vervoer, repatriëring of misschien was het een voorloopauto voor een langere periode. Ik moest weleens voor Logicx rijden voor mijn bijbaantje. Zo'n auto hoeft dan echt niet meer te lijden dan dat hij bij een particuliere berijder staat. Het gebruik bij zakelijke verhuur is heel anders dan wat een een huur-Fiat Panda moet doorstaan in zuid-Italië.
Kristian
Ja gezien. Helaas geen sportstoelen en uiteindelijk vind ik een M-sport net wat aantrekkelijker ogen.
Morgen eerst eens kijken of ik een handtekening onder de grijze kan zetten.

En ? smiling smiley
Natte gladde weg, achterwielaandrijving, 184 pk.drinking smiley
Wedden dat hij zijn handtekening gezet heeft... onder die oranje/rode 318 winking smiley
British Racing Green
Wedden dat hij zijn handtekening gezet heeft... onder die oranje/rode 318 winking smiley

Ik denk dat hij een Mazda 6 automaat gekocht heeft.drinking smiley
Carkiller
British Racing Green

Ik denk dat hij een Mazda 6 automaat gekocht heeft.drinking smiley

Een 2 tourer.......
Zal vanavond even posten, even wachten tot de grijns van mijn gezicht is nog eye popping smiley
Dus..... gefeliciteerd. thumbs up
Gefeliciteerd! zo te horen heb je de rotondes al gedrift met de beemer.
Ik ben van het weekend over gegaan van een 150 pk rwd naar 257 pk rdw, een beetje extra vermogen is lekker ook als je het niet het gaspedaal maximaal vloert.
Is het al avond, Kris?
uwbuurman
Is het al avond, Kris?

Volgens mij wacht hij nog eventjes tot hij van zijn big smile af is? cool smiley
Vanmiddag om half 5 afgesproken bij dealer. Auto was net binnen en de vorige eigenaar kreeg zijn nieuwe G21 afgeleverd. Nog heel even gesproken. Heeft hem vanaf 6.000 km tot aan nu gereden, hele fijne auto.
Auto ziet er keurig uit. Klein putje in een deur en plekje op de achterbumper maar dat wordt netjes gerepareerd. Eerste set banden zit er nog om en heeft nog ruim voldoende profiel. Zegt wel wat over de rijstijl. Gemiddeld verbruik stond ook op 6,9 l/100 km. Kan ook nergens kleurverschil ontdekken wat op herstelde schades zou duiden.
Auto heeft paar maanden bij Logicx gereden en toen deze weer terug kwam, was de trekhaak nog ongebruikt vertelde de verkoper.

Even een stukje rijden natuurlijk. De 318i vond ik al een hele fijne auto en deze is nog weer een stukje fijner. Wat rijdt dat gemakkelijk zeg. Een motor die je nauwelijks hoort en heel veel kracht heeft en een geweldige automaat. Je rijdt ongemerkt overal te hard. Wegligging en besturing is ook geweldig. Ligt als een blok op de weg. Je merkt dat deze auto's gebouwd zijn voor de Autobahn. Uitstekende zitpositie laag in de auto en een stuur dat je ver naar je toe kunt halen. Niet te vergelijken met de Mazda.
En zonder de Mazda te kort te doen is het qua rijden wel een hele andere belevenis. Geen woord gelogen aan Freude am Fahren. Dit is een auto waar je echt voor je plezier een rondje in gaat rijden.
De Mazda was veel luxer en had eenmooier en moderner dashboard. De BMW voelt wel veel meer solide aan.

Morgen regelen en met een beetje mazzel eind van de week al rijden. Wil er wel rondom nieuwe banden op hebben, die zijn vrij luidruchtig doordat ze wat gecupped zijn.
Uiteindelijk lijkt het dan toch te gaan gebeuren. Heel veel zin in.

Ziet er goed uit, 318 vast snel vergeten nu.

Gefeliciteerd.
Nou, ondanks dat de 320i op termijn vast de betere keuze is, vind ik nog steeds de 318i een hele fijne auto die bij normaal gebruik echt geen vermogen tekort komt. Hij klinkt bovendien net wat mooier zo'n halve 6 cilinder.
Zonder caravan had ik hem zo gekocht. Genoeg plezier aan te beleven. Alleen blijft het wel wat raar zo'n 318i in M-Sport uitmonstering.
Leuk Kristian! Prachtige en heerlijke auto. Veel plezier ermee!
In jouw geval had ik, zonder caravan, wellicht ook voor die prachtige oranje-achtige 318 gegaan. Maar met caravan lijkt me de 320 een stuk verstandiger. Heel erg veel plezier ermee. thumbs up
Goed dat je hebt gereden met een 320! En dat extra vermogen en het gemak daarvan weegt blijkbaar toch op tegen de kleur smiling smiley
Geweldig, gefeliciteerd! Zit er nou een blauw zweempje in de kleur? Het is niet helemaal zilvergrijs toch?
Dank jullie! Glaciersilver metallic. Inderdaad soms een blauwe gloed. Vind het erg mooi staan en een lekker praktische kleur ook.
Alvast gefeliciteerd! En wat ik al zei, met een caravan erachter is de 320i zóveel prettiger dan de 318i. Aftellen maar! winking smiley
Prachtige auto zeg! Kleur is ook mooi als het buiten donkerder wordt met straatverlichting e.d erop. Bij donkere kleuren valt zo'n auto al vaak weg
Gefeliciteerd met deze schitterende wagen!
Erg mooi, geen chroom, eigenlijk maar twee kleuren, en 8 versnellingen, turbo voor het koppel, meer plezier dan alles met minder.
Gefeliciteerd! Hopelijk rap ophalen deze Dreier.
Gefeliciteerd!thumbs up Mooi dat je een auto hebt kunnen vinden die helemaal naar je zin is.
Geweldig mooie auto! Gefeliciteerd!
Geweldig! Je hebt het gewoon gedaan thumbs up. Eindelijk een keer doorgezet. En hoewel die 318i qua kleur echt super is ga je aan deze onopvallende zilverkleurige 320i echt meer plezier beleven. Ook zonder caravan is dit de betere keus. Ik vond de 3 cilinder in de 318i ook onverwacht goed rijden maar die extra pk's en Nm"s in de 320i maken toch echt verschil. Bij gewoon gebruik loopt ie soepeler, makkelijker, rustiger en als je 'm op zijn staart wil trappen dan zit er duidelijk meer pit in. Voelt als meer auto.
Ja, zojuist krabbel gezet en vrijdagmiddag kunnen we rijden. Maat van me gaat hem donderdag klaar maken en twee weken later gaat de restyler de paar plekjes wegwerken.
Volgens mij hebben we hier een hele fijne auto aan de komende jaren. Zelf wel heel blij met de kleur i.c.m. Shadow-line.
Eindelijk trotse eigenaar van een BMW dus smiling smiley

thumbs up

Mooie kleur. winking smiley
En net als die eerdere Duitse, mooi de zwarte details doorgezet én in de grille, én om de ramen, én bij de dakdragers. Zorgt voor een mooi geheel.
Ik ben benieuwd naar eigen foto’s (van het interieur).

Enige “kritiek”: de velgen lijken (te) klein, vind ik, terwijl dit al 18” is, toch?
Wel een mooie velg!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29-04-2020 11:47 door Rembrandt.
Dat is wederom snel gegaan! Gefeliciteerd; lijkt mij de beste keuze totdat het weer begint te kriebelen smileys with beer
Heel mooie auto. Goede keuze fijn dat die beschikbaar kwam op deze termijn!
Zijn 18 inch velgen. Ook niet mijn eerste keuze maar vind het voor nu wel prima. Ook wel leuk als er nog wat te wensen overblijft. PDC voor en achteruitrijcamera ontbreken ook, dat wil ik eerst eens laten monteren.

Heb 1 interieurfoto gemaakt. Netjes interieur met mooie lederen sportstoelen die geweldig zitten. Digitale cockpit is ook wel leuk. Verder is ie redelijk standaard.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29-04-2020 11:51 door Kristian.
Ja, het is een BMW hé.
Voor mij zou het alvast niks zijn, zo'n zilvergrijze dreier, vind hem enorm saai na de witte 6, en zeker in vergelijking met die beeldige oranje Bimmer.
Maar zoals altijd geldt : "Wie betaalt, bepaalt!"
En als jij er gelukkig mee bent, dan kunnen we de verrassende wendingen in dit topic voor enkele jaren opbergen.
Wie had dat gedacht, Kristian in een 320! De enige juiste keuze, heel veel plezier ermeethumbs up

Voor mij zou het alvast niks zijn, zo'n zilvergrijze dreier, vind hem enorm saai na de witte 6, en zeker in vergelijking met die beeldige oranje Bimmer.

Smaken verschillen. Ik vind hem zelf smaakvol i.p.v. saai. Overigens vond ik de witte 6 ook minder saai als de donkergrijze. Die was op zijn beurt weer heel stijlvol.
3-serie zie je voornamelijk in zilvergrijs, donkergrijs, wit of zwart en soms als je geluk hebt in het prachtige Estoriblauw.
Maar welke kleur je ook neemt, het rijdt geweldig.
Mooie auto Kristian!

Wel een verrassende wending. Ondanks dat ik weinig reageer, wel meegelezen. Maar kreeg al zo'n vermoeden dat je niet helemaal happy was met de Mazda. Wat ik trouwens ook een erg mooie auto vond.

Deze ziet er lekker chique-sportief uit. Ik vind zilvergrijs altijd wel mooi rustig. De zwarte accenten maken hem wat sportiever.
wel vind ik het interieur wat 'groffer' (of zoiets) ogen van zo'n 3-serie. Dat spreekt mij iets minder aan, al moet ik zeggen dat ik er zelf nog nooit heb ingezeten. Dus mening is gebaseerd op foto's.

Vorig jaar zelf ook de gekeuze gemaakt voor een iets sterkere motor; de 1.6 dci in plaats van de 1.5 dci, en dat is toch wel erg lekker cool smiley

Veel plezier ermee

En de Up! is ook gewoon een lekker karretje. Wij hebben er ook één, mag er graag mee op pad.
Gefeliciteerd. Je hebt het echt gedaan, gewoon. Hahaha, al het goede komt langzaam.

De mijne staat op 17 inch winterbanden, is imho niet te klein. Wellicht komt het door de verschillende kleuren bij de mijne, terwijl jouw velgen en auto dezelfde kleur hebben??

Snap de opmerking omtrent de velgen wel, ik weet dat dit design velg 18" is maar op 1 of andere manier lijken ze onder deze auto minder groot ofzo. Apart. Kan dan toch niet anders dan aan de kleurstelling liggen.
Dit is ook 18 inch, maar dan Orbit grey. Dit zijn mijn huidige zomervelgen, maar er komt een setje styling 441m voor terug.

Gefeliciteerd Kristian. Duurde even maar dan heb je ook wat. smileys with beer

Vind persoonlijk de uitvoering erg geslaagd, zilvergrijs icm M-pakket en shadowline is altijd goed.

Volgende zomer een setje styling 403m (of styling 626..) in 19" om het af te maken.

terwijl jouw velgen en auto dezelfde kleur hebben??

Kleur wijkt juist een beetje af bij hem, lijkt me

Snap de opmerking omtrent de velgen wel, ik weet dat dit design velg 18" is maar op 1 of andere manier lijken ze onder deze auto minder groot ofzo

Komt door die 'dubbele rand'. Ik vind deze velgen mooier:

of 19"

TYN
Gefeliciteerd Kristian. Duurde even maar dan heb je ook wat. smileys with beer

Vind persoonlijk de uitvoering erg geslaagd, zilvergrijs icm M-pakket en shadowline is altijd goed.

Volgende zomer een setje styling 403m (of styling 626..) in 19" om het af te maken.

Exact! Echt heerlijke combinatie smileys with beer

@MaartenM: de Mazda kon er niks aan doen. Werkelijk een fantastische auto. Alleen was de rijbeleving grotendeels gelijk aan de eerste en vind ik een turbomotor met veel koppel onderin i.c.m. automaat toch een stuk relaxter rijden. De proefrit in de 318i november vorig jaar heeft me wat dat betreft wel wat verpest.
Interieur van de BMW is inderdaad wat grof. Niet zo mooi als in een Audi bijvoorbeeld. Toch voelt het wel heel erg degelijk aan. Infotainment is een stuk moderner dan in de Mazda en de zitpositie is ook veel beter. Ook een stuk lager overigens.
De Up is echt een fijne 2e auto. Rijdt als een grotere auto, vlot zat en voelt ook degelijk aan. Mag nog even blijven. In plaats van twee Japanners straks twee Duitse auto's op de oprit.
Wat heb je voor Renault nu? Je had een Clio Estate toch? En de 1.6 dci ligt toch niet in de Clio? Je pa heeft de rode Megane ook nog?

De blauwe van uwbuurman is echt een plaatje. Zeker ook met het Oyster-interieur. Zomervelgen vind ik persoonlijk iets minder, maar daar komt een prachtig setje 19 inch voor in de plaats dus. Dat zijn deze dus:

Zelf zou ik deze ooit wel willen hebben. Mooi met de donkere inleg ook. Zijn 19 inch en behoorlijk prijzig. Is de 442M

Voor nu echter tevreden.
Kristian
Ook wel leuk als er nog wat te wensen overblijft. PDC voor en achteruitrijcamera ontbreken ook, dat wil ik eerst eens laten monteren.

Congrats met de aankoop!

PDC voor zou ik lekker laten zitten. Is volgens mij best prijzig om dit achteraf te doen, ivm gaten in bumper en in kleur spuiten.
PDC voor gaat ook niet automatisch aan. Pas als je de achteruit pakt, gaat alle sensoren aan.Of door op de pdc knop te drukken.
Bij VAG gaan ze bijvoorbeeld wel automatisch aan als je vooruit inparkeert. Geen idee hoe dit bij Mazda is?

Ik gebruik de pdc niet meer bij vooruit inparkeren, ben inmiddels wel aan de neus gewend.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29-04-2020 17:30 door SSander.
Parkeersensoren is voor mannen die niet kunnen rijden, word altijd gek van dat gepiep.
Achteruitrijcamera is makkelijk als je een aanhanger of caravan moet aankoppelen dan loop je nooit te trekken aan de dissel.
PDC voor hoeft van mij ook niet, de vrouw vind het wel fijn. De Mazda had 360 camera i.c.m. sensoren voor en achter. Ideaal, ook om bij langsparkeren te voorkomen dat je je velgen langs de stoeprand beschadigd. Achteruitrijcamera is met caravan heel handig ja. Met een beetje pech dit jaar nog niet nodig.
Kristian
Is de 442M
Mijn tante heeft sinds vorige week een 418i GC met die velgen, erg fijn met stoeprandjes zijn ze niet want bij haar auto zijn ze volledig naar de *insert ziekte* geholpen. Ik heb er een rondje mee gereden en ik moet zeggen dat ik diep teleurgesteld was in de duitse kwaliteit. De motor voelde compleet futloos aan (vele male erger dan de 118i waar ik begin dit jaar mee reed) en produceerde een legio aan bijgeluiden die echt niet horen, zeker niet bij een km-stand van 90k. Al zegt het natuurlijk ook het een en ander over de vorige berijder van die auto.

Ik hoop echt van harte dat jij jaren lang mag genieten van jouw BMW en mijn bevindingen een N=1 blijven.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.