Kristian: VW Up! Cup 2014 | BMW 320i Touring M-sport 2018

Gepost door Kristian 
Kristian
Foto hierboven had ik geleend van Springbok. Inmiddels ook wat foto's van de auto waar het om gaat.

Kristian, niet om lullig te zijn en ik kan er echt naast zitten...

Ik lijk kleurverschil te zien tussen de linker voordeur en linker achterdeur.
Check dat even, kan een herstelde schade zijn...

Maar hoe past deze dikke 2018 versie ( bij de dealert met 2 jaar garantie ) dan in vredesnaam binnen je "budget".
Want kijkend naar andere exemplaren zou deze toch al snel richting of over de 35k moeten gaan lijkt me, of krijg je echt zo'n scherpe prijs?

De verkoper, waar ik nu toch al wel langer contact mee heb, wilde me heel graag in een 3-serie helpen. Gunfactor zal absoluut hebben meegespeeld.
Laten we het erop houden dat dit in positieve zin, een 'offer you can't refuse' is. Zonder deze fijne dealer en verkoper was dit niet mogelijk geweest!
En vind maar eens eentje met elektrisch wegklapbare trekhaak. Mooier kan het niet.
Carkiller
Kristian
Foto hierboven had ik geleend van Springbok. Inmiddels ook wat foto's van de auto waar het om gaat.

Volgens mij is dat lichtinval op de foto.
@haarr:

Ik hoop het, lijn is daar wel erg scherp voor...

Heb het nagevraagd, auto zou nooit schade hebben gehad. Is ook nieuw geleverd daar.
Op een andere foto lijkt het ook niet te zien. Denk dat het schaduwinwerking is. weerspiegeling van buitenspiegel loopt ook door over de achterdeur.

Carkiller
@haarr:

Ik hoop het, lijn is daar wel erg scherp voor...
Ik zie dat het van voor naar achter donkerder wordt. Dit lijkt mij licht effect.
Kristian

Heb het nagevraagd, auto zou nooit schade hebben gehad. Is ook nieuw geleverd daar.
Op een andere foto lijkt het ook niet te zien. Denk dat het schaduwinwerking is. weerspiegeling van buitenspiegel loopt ook door over de achterdeur.

Dan is het goed uiteraard, ik wilde alleen waarschuwen en kijk er even naar als je er naast staat.
Auto lijkt me geweldig verder.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-04-2020 21:03 door Carkiller.
Ziet ook wel dat auto's af fabriek al wat vlekkerig zijn gespoten, zeker bij zilvergrijs valt dat snel op.
De motorkap van de grijze Mazda was ook niet mooi egaal. Het leek net alsof er een wolkenlucht in weerspiegelde ook als de lucht egaal was. Was ook af fabriek.
Waarschuwing waardeer ik zeker hoor. Niks zo vervelend als een auto aanschaffen en er later achterkomen dat deze schade heeft gehad. Dan is voor mij de lol er al af.
Verder echt een geweldige auto inderdaad. 40 jaar, maar als een kind zo blij big smile smiley
Kristian

Maar hoe past deze dikke 2018 versie ( bij de dealert met 2 jaar garantie ) dan in vredesnaam binnen je "budget".
Want kijkend naar andere exemplaren zou deze toch al snel richting of over de 35k moeten gaan lijkt me, of krijg je echt zo'n scherpe prijs?

De verkoper, waar ik nu toch al wel langer contact mee heb, wilde me heel graag in een 3-serie helpen. Gunfactor zal absoluut hebben meegespeeld.
Laten we het erop houden dat dit in positieve zin, een 'offer you can't refuse' is. Zonder deze fijne dealer en verkoper was dit niet mogelijk geweest!
En vind maar eens eentje met elektrisch wegklapbare trekhaak. Mooier kan het niet.

Gunstig! Echt mooi ding met zo te zien en lezen de fijne opties. thumbs up
Zou een prachtig verjaardagscadeau zijn. Ik hoop voor je dat je niet al iets gehad hebt. winking smiley
Alleen een achteruitrijcamera ontbreekt. Dat wordt dus retrofitten. Mijn maat baalde al dat ie geen trekhaak hoeft te monteren, dit is ook wel een leuk klusje.
Verder lang zo luxe niet als de Mazda hoor. Die had adaptieve cruise control, lane assist, head up display, open dak etc. etc. Maar goed deze heeft de befaamde 8 traps automaat en een heerlijk krachtige motor. 318i reed al uit de kunst, dus verwacht er wel wat van.

Zou een prachtig verjaardagscadeau zijn. Ik hoop voor je dat je niet al iets gehad hebt.
Moet ik dat maar terugbrengen dan big smile smiley
Prachtig cadeau om de midlifecrisis mee door te komen.
40 is wat vroeg voor een midlifecrisis?
Ik heb op mijn 56e een SLK 320 aangeschaft. Ook midlifecrisis volgens mijn vrouw.
Heeft ze zelf dan ook last van want zij rijdt er ook heel graag in.
Wel al 2 eerdere eigenaren gehad.. dus elke vorige eigenaar heeft er een jaartje mee gereden en dan maar hopen dat ze er net zo zuinig mee omgaan als dat jij dat doet.
Ja, dat hopen we maar. Als er al sprake zou zijn van gebruikssporen dan wordt dat netjes weggewerkt.
Waahhhh, midlife crisis en dan een stationwagen......kunnen we hier niet een lijstje maken met wal en en wat niet kwalificeerd?
Midlife op 56, ik zou er voor tekenen. 40 is wat realistischer winking smiley
Ik vind de motor altijd iets meer rijplezier geven dan opties. Ik vind het een mooie configuratie. Hopelijk is die in het echt net zo mooi als op de foto.
A3 White
Waahhhh, midlife crisis en dan een stationwagen......kunnen we hier niet een lijstje maken met wal en en wat niet kwalificeerd?

- BMW M5
- Audi RS6
- iets met AMG misschien?
Het is zeker een mooie 3 Serie! Met de fijne motor en inderdaad de goede automaat. jammer dat 'ie niet oranje is, maar dit tijdloze grijs past beter bij het potentieel en de lijnen komen er goed uit. Elektrische trekhaak is een fijne optie! Hoe elektrisch is 'ie bij een 3 Serie? Moet je 'm zelf nog vastklikken of gaat het in- en uitklappen helemaal vanzelf?
Glaciersilber,.. meh.

Dit is the way to go:

[www.autoscout24.nl]

Verkoopprijs: € 28.950,-
Kilometerstand: 24.049 km

Zit 4K bpm op, trekhaak moet er af te onderhandelen zijn (1500€). Heb je voor 33k een 19’er auto in een lekker kleurtje met een elektrische trekhaak.
Bmwe46csl
Glaciersilber,.. meh.

Dit is the way to go:

[www.autoscout24.nl]

Het zilver van genoemde BMW is al niet spannend en IMO ouwe lullen kleur, maar vindt Melbourne Rot toch wel de flauwste Metallic kleur die BMW in het recente pakket heeft zitten. Zelfs met kunstmatig licht/pers foto's word ik daar niet warm of koud van.

Dan liever Mineral Grau.
Het is ook heel wat waard als je de auto in Nederland bij een bekend en vetrouwd adres kan kopen.
Als de BMW wordt geleverd met 2 jaar fabrieksgarantie dan is het een hele mooie deal, als die termijn dan is afgelopen stap je weer over op de mazda !
Dan heb je tegen die tijd een mazda 6 met een 6 in lijn en 350 pk op de achterwielen haha.

[www.vroom.be]
Inderdaad, de nieuwe 6 belooft veel goeds. Alleen komt er volgens mij geen Sportbreak meer.
Ik vind een grijze 3-serie echt prima. Donkergrijs vind ik zelf wat triest en zwart of wit kan ook snel fout worden. Meer dan blij mee hoor.
Maar smaken verschillen natuurlijk. Vind de zilvergrijze Up ook erg mooi i.c.m. het zwarte dak, wielen met zwart binnenste en donkere ramen. Details maken het verschil.
Die grijze is meer dan prima en ik denk dat je stiekem al je keuze hebt gemaakt. Ik volg je topic nauwlettend en rij zelf een witte mazda cx5, handgeschakeld, en ben verwend met een auto van de zaak met 500nm koppel en automaat. De mazda is een prachtige verschijning om te zien, maar toch voelt het ondanks het heerlijke schakelen als dat ik iets mis. En dan zou een 2 liter met turbo het afmaken.

veel plezier met je zoektocht.
Exact het gevoel wat ik in de 6 had. Rijdt fantastisch, schakelt als een MX-5, maar voor echt comfort mis je gewoon koppel en een automaat. Actief autorijden vind ik heel leuk hoor, maar past wat minder bij zo'n grote luxe auto.
Mooie auto die zilveren 3 serie, zie je goed het lijnenspel. Ben benieuwd hoe de testrit bevalt en of er direct een koopcontract wordt getekendwinking smiley
In het zilver is hij echt schitterend! Fijne motor met alle gewenste opties (ook navi pro?); dus zeker toeslaan als het in de praktijk ook bevalt. De velgen zou ik persoonlijk achteraf vervangen voor een set met iets minder open design smiling smiley

leroyF250
Wel al 2 eerdere eigenaren gehad.. dus elke vorige eigenaar heeft er een jaartje mee gereden en dan maar hopen dat ze er net zo zuinig mee omgaan als dat jij dat doet.

Deze is in het begin zelfs voor de verhuur ingezet en daarna 3x doorgeschoven voordat ie vorig jaar mei bij een particulier terecht kwam.

Next.
@SSander:

Heb je het Carfax rapport van die auto gezien?
Als je het kenteken hebt dan trek ik hem door de handelaars app, zie je het aantal en soort eigenaren, en advertentiehistorie. Ex verhuur zou echt een no deal zijn voor mij.
@Damianw26: heb je een PB gestuurd.

Info die ik heb is 3 maanden Logicx daarna BMW financial service en vervolgens particulier
Tsja, hoe erg is dat. Vorige twee Mazda's waren demo-auto's. Gemiddelde demo wordt ook niet rustig in gereden. Dit soort auto's wordt nauwelijks nieuw particulier verkocht.
Dinsdag gewoon maar eens kijken lijkt me.
Inderdaad ,als je gefixeerd bent op de vorige eigenaren kun je 96% van de auto's laten staan.
Bij een jong gebruikte zou dat bijna niet terzake moeten doen.

Teveel eigenaren
Verkeerde eigenaren (huur)
Import
etc
Wel opvallende specs voor een Logicx auto, vooral die trekhaak.
Verhuur is vaak shortlease geweest. Hoeft geen drama te zijn.
Vervangend vervoer wellicht voor mensen die op vakantie pech hebben gehad en met kampeermiddel weer naar huis moeten.
Dat laatste kan zeer goed, dat zijn vaak Volvo's of BMWs met trakhaak die daarvoor ingezet worden
Niet direct een voordeel natuurlijk maar het hoeft ook niet zo te zijn dat ie 3 maanden Tabberts door de Alpen naar huis heeft gesleept.
2 jaar premium garantie geeft wel zekerheid. Koop hem niet bij de eerste de beste handelaar. Als er nog de eerste set banden op zit dan zegt dat ook wel wat.
Staat van het leer, velgen, kraakjes en rammeltjes, steenslag of herstelde schade geven wel een aardige indruk van hoe zwaar het leven is geweest. Als de auto dinsdag binnen komt maar eens uitgebreid bekijken.
Deze staat ook bij Dusseldorp sinds januari, doe een bod en je hebt hem wel voor hetzelfde geld als de 320 winking smiley En 1 particuliere eigenaar.

[dusseldorpbmw.nl]
Die 335i hebben ze me ook wel aangeboden. Iets teveel van het goede en ook geen LCI.
Als de zilvergrijze aan mijn eisen voldoet, ga ik daar voor. Moet dan echt een 100% nette auto zijn zonder gebruikssporen.
Vorige particuliere eigenaar heeft er in 1 jaar tijd 20.000 km mee gereden.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-04-2020 19:19 door Kristian.
Kom op zeg, het is een gebruikte auto, met ervaring, er zal altijd wat mis zijn. Ik hoor je vrouw al zeggen, koop die grijze, pak de dap en hou op met zeuren, ik word gek van je.
Kristian
Info die ik heb is 3 maanden Logicx daarna BMW financial service en vervolgens particulier

Mooi dat je die info al hebt gekregen.. Top vd verkoper!
Eens hoor. Ik bedoel ook meer dat ie geen opvallende gebruikssporen heeft. Je zult altijd zien dat ie gebruikt is en dat is ook geen probleem. Een krasje hou je altijd en dat zal voor aflevering ook gewoon in orde worden gemaakt. Zit een klein plekje op de achterbumper bij de trekhaak en dat wordt voor aflevering ook gefixed.
Verder moet ie ook gewoon gezinsproof zijn. Met kleine kinderen hou je hem ook niet in showroomstaat.
Kristian
Vorige particuliere eigenaar heeft er in 1 jaar tijd 20.000 km mee gereden.

Nu dus zo 26/27k op de klok?
Staat nu op 37.000 km.
Op de finnik app kun je zien hoe lang iemand een auto in bezit heeft gehad,en wat voor soort eigenaar zoals vroeger bij zomoto,,apart genoeg is die mogelijkheid alleen op hun app,niet als je een kenteken wilt checken op hun website op de laptop of pc.
Ja gezien. Helaas geen sportstoelen en uiteindelijk vind ik een M-sport net wat aantrekkelijker ogen.
Morgen eerst eens kijken of ik een handtekening onder de grijze kan zetten.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.