Kristian: VW Up! Cup 2014 | BMW 320i Touring M-sport 2018

Gepost door Kristian 
Wat een onverwachte wending! Eigenlijk helemaal geen gek idee om hem nu al van de hand te doen als je er weinig op verliest en je nu toch al door hebt dat eigenlijk iets anders beter bij je wensen past. De spoeling is helaas dun, maar gewoon geduld hebben en toeslaan op de juiste versie (>320i). Ik zou ook geen enkele andere auto meer overwegen, gezien het lange proces wat je al hebt doorlopen bij je vorige keuze moment. Ik ben zelf ook opzoek in deze categorie in Duitsland, dus mocht ik iets leuks tegenkomen in het Duitse aanbod (richting de NL grens) laat ik het weten. smileys with beer
British Racing Green
Voor de fun koop je er een S2000 bij

Dan kocht ik liever een cabrio / hobbywagen met vier zitplaatsen, als we dit jaar toch niet op reis mogen dan maar een daguistapje met de kinderen maar het plezier van de kinderen komt boven mijn eigen plezier smiling smiley
Onverwachte wending, maar ik heb er nog steeds een goed gevoel over. Spoeling is inderdaad heel dun, dat is echt een nadeel. En ze zijn ook wel gewild, want er zijn inmiddels een aantal die op mijn lijstje stonden ook alweer verkocht. En ook die rood/oranje zal snel een nieuwe eigenaar vinden.

Mocht je wat leuks zien, dan hou ik me zeker aanbevolen. Importeren is op dit moment volgens mij wel iets lastiger i.v.m. corona gebeuren.

De suggestie van BRG klinkt wel logisch, maar ik wil gewoon een fatsoenlijke ruime gezinsauto. Overigens past zo'n speeltje vanaf vandaag wel uitstekend bij me aangezien ik nu als 40 jarige wel in de midlife-crisis ben beland.
Gefeliciteerd!

Eh, niet met je midlife crisis maar met je verjaardag natuurlijk. cool smiley smileys with beer

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23-04-2020 11:58 door De Schaduw.
Die Up omruilen voor een Mazda CX30.
Gefeliciteerd met je verjaardag.
Onverwachte wending. Ik kwam deze tegen. Ik weet niet precies wat je eisen/wensen zijn, maar ik vind hem wel heel fraai:

[www.autoscout24.nl]
Zeker heel mooi. Vind Alcantara eigenlijk wel mooier misschien als Dakota leder. Kilometerstand had lager gemogen, maar prijs is niet gek. Zwarte wielen had van mij ook niet gehoeven maar dat is wel aan te passen.
Is maar een uurtje rijden vanaf hier. Geen idee of ik zomaar Duitsland in kan in deze tijd alleen.....
Kristian
Zeker heel mooi. Vind Alcantara eigenlijk wel mooier misschien als Dakota leder. Kilometerstand had lager gemogen, maar prijs is niet gek. Zwarte wielen had van mij ook niet gehoeven maar dat is wel aan te passen.
Is maar een uurtje rijden vanaf hier. Geen idee of ik zomaar Duitsland in kan in deze tijd alleen.....

Volgens mij kun je wel naar Dld. Overheden hebben het liever niet. Ik zie hier (in de buurt van Emmen) regelmatig Duitse auto's rijden. Houd er rekening mee dat vanaf volgende week mondkapjes verplicht zijn in winkels en OV.
Als je wilt gaan zou ik dat vandaag of morgen doen, niet op Koningsdag. Op Koningsdag hebben mogelijk meer Nederlanders het plan om even over de grens te kijken. Goede kans dat er dan demotiverende acties zijn.
Wat de zwarte velgen betreft: heb je wel velgen voor winterbanden. Kun je op je gemak een paar mooie zomervelgen uitzoeken tijdens het oprijden van de huidige banden.
Dat is waar. Bij nader inzien vind ik de km-stand nog aan de hoge kant. Na een jaar staat er ton op.
Zou ik net zo goed voor deze kunnen gaan. Stuk voordeliger ook nog..
320i M-Sport
Zo zie je maar dat het in kleine dingen zit.
Ik vind die Duitse veel meer uitstraling hebben. Terwijl het bijna dezelfde auto's zijn. Zit 'm dus in hele kleine dingen als de grote navi, de zwarte grille en de dakrails. Allemaal kleine dingen, die de Duitse wagen veel mooier maken in mijn ogen.
Kristian
Dat is waar. Bij nader inzien vind ik de km-stand nog aan de hoge kant. Na een jaar staat er ton op.
Zou ik net zo goed voor deze kunnen gaan. Stuk voordeliger ook nog..
320i M-Sport

Die km stand heb je pas na 2 jaar bereikt in de Duitser.
Jaar ouder, minder acc. Wel is de prijs een punt.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-04-2020 11:25 door haarr.
Voor de velgen hoef je die van Carnext niet te nemen, die hebben volop stoeprand schade.
Kristian

Ja het lukt wel, in het ergste geval is er een polizei die je vriendelijk vraagt ervan af te zien. Maar hij zal je niet tegenhouden, heb ik nog niet meegemaakt.
Nico GTR
Kristian

Ja het lukt wel, in het ergste geval is er een polizei die je vriendelijk vraagt ervan af te zien. Maar hij zal je niet tegenhouden, heb ik nog niet meegemaakt.

Dat verwacht ik op Koningsdag met een lange file als gevolg.
Deze wil ik ook nog even achteraan.
BMW 320i M-Sport 2017
Kan je tenminste eens proberen hoe de 320i rijdt
Deze zou ook kunnen. Niet perse fan van zwart maar lijkt wel een nette auto.
320i M-Sport 2016
Kristian
Deze wil ik ook nog even achteraan.
BMW 320i M-Sport 2017

Dit verzinkt toch in het niets naast die oranje/rode sad smiley ?
Wat een anonieme grijze muis.
Kristian
Deze zou ook kunnen. Niet perse fan van zwart maar lijkt wel een nette auto.
320i M-Sport 2016

Hij is 4 jaar oud eye popping smiley
Voor pakweg hetzelfde geld neem je die oranje mee naar huis!!!
ja, dat klopt. Dat is ook het lastige. Voor de prijs van een nagenoeg nieuwe 318i haal je een 4 jaar oude 320i. Maakt het ook zo moeilijk.
Ik zou zeker weten voor de 320i gaan, ook al is hij wat ouder. Misschien is dit nog wat?

Degene die nog op mijn lijstje stonden en misschien interessant zijn:
2019 - 320i M Sport Shadow
2017 - 320i Luxury
2017 - 320i xDrive M Sport

Ik heb besloten om mijzelf niet meer op BMW 3 (xDrive) te richten, maar voor de A4 Allroad te gaan.
Zeker een mooie. Als ik kijk naar onderhoud dan lijkt het alsof deze slechts 1 keer een beurt heeft gehad.
De zwarte in Lingen is een huurauto geweest, was anders wel interessant.

Audi A4 heb ik ook al naar gekeken. Omdat ik ook wel een auto zoek die relaxt rijdt en niet perse hele sportieve aspiraties heeft, zou zoiets ook wel kunnen. 1.5 TSI prima motor, DSG wel iets minder, maar wel een prachtig interieur!
Bij een A4 zoou ik dan weer niet voor de 1,5 gaan maar een 2,0
Ik herken het negatieve gevoel wel bij een ex huurauto. Echter, ik heb mijn huidige Golf 7 als ex huurauto van Hertz gekocht tegen een goede prijs bij een VW dealer. In mijn optiek was hij voor 95% smetteloos. Ik weet dat je wat perfectionistischer bent dan mijzelf. drinking smiley De Golf gekocht bij ±25k km en tot op de dag van vandaag (ver boven de 200k km) zonder problemen mee gereden met enkel regulier voorgeschreven onderhoud.

Ik was van plan om over te stappen naar benzine, maar de rekensom komt niet (meer) uit. Eerlijkheidshalve ga ik de DSG waarschijnlijk ontwijken, aangezien ik op zoek ben naar een 3.0 tdi i.c.m. de ZF 8-traps automaat. De laatste diesel die ik ga rijden moet dan maar een dikke zijn. Ik vind ze in vergelijking met BMW 3-series een stuk vriendelijker geprijsd (tweedehands). Blijft alsnog een bak geld overigens nut smiley Wie weet nog het onderzoeken waard, maar ik geloof dat je al genoeg verschillende auto's voorbij hebt zien komen.
Mooie ontwikkeling, 'mijn verkoper' heeft waarschijnlijk dinsdag DE auto voor me. 320i M-Sport uit 2018 met 37.000 km en met elektrische trekhaak. Op voorhand maar gereserveerd winking smiley Hele dikke auto.
Dat is niet mooi, dat gaat veel te snel! cool smiley
Welke kleur?

Nog even over de DSG; ik ben eens naar Duitsland geweest met een A3 limousine 1.4 TFSI DSG (S-tronic). Wát een fijn ding was dat! thumbs up Niks van de DSG klachten als schokken bij wegrijden ofzo.
Klinkt al als een mooie auto Kristian!
Ja, heel enthousiast. Glaciersilber met Shadowline. Zwart leder interieur. Sportief maar niet fout. Prijs ook top. Premium Selection met 2 jaar garantie dus geeft vertrouwen. Plus bij de dealer waar ik hem ook graag koop en laat onderhouden. Dinsdag komt ie binnen dus kan niet wachten.

Heb de lijst met specificaties al ontvangen. Identiek aan de ex. 316i van Springbok. Styling 400 wielen en zwarte raamlijsten. Donkere ramen ontbreken, maar dat is achteraf te doen. Geldt ook voor een achteruitrijcamera. We waren behoorlijk verwend met de 360-camera in de Mazda.
Qua luxe gaan we er zeker op achteruit, rijervaring zal denk ik top zijn.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-04-2020 14:14 door Kristian.
Als ie lijkt op die laatste van NiekVB..........thumbs up
Die vind ik kloppen: juiste zwarte accenten (en de ramen, en de dakrail, en de grille), mooie velgen en grote nav.

Nou ja, dat wordt dus wachten tot dinsdag.......spanniiiiiing! nut smileytongue sticking out smiley
Trekhaak is wel top. Die moest nog op de Mazda en kost dan 1200 euro. Aan het eind van de rit kost deze move me geen geld en dat was ook altijd de insteek.
Is op panoramadak na identiek. Staat al heel lang te koop ook die grijze uit WIlp.

Voor mij is een dealerauto uit Premium Selection wel een vereiste, zeker als de fabrieksgarantie is verstreken.
Lijkt erop dat ik die nu dus te pakken heb. Zilvergrijs is voor mij als poetser ook ideaal. Bij de donkergrijze Mazda (dunne, gevoelige lak) zag ik om de haverklap krasjes en swirls. En na 12.000 km al de nodige steenslag op de motorkap. Heel frustrerend op zo'n jonge auto. Parelmoerwitte Mazda was veel praktischer en dat zal bij een zilvergrijze BMW (harde lak) ook het geval zijn.
Sowieso fijn om een auto te hebben waar het gevoel goed bij is.

Lekkere motor/aandrijflijn combinatie, waarschijnlijk net zo zuinig omdat je toch meeste van de tijd lekker rustig ermee rijd. Dan als je wel eens iets hebt of wilt weet je dat er een fijne powerreserve onder je rechtervoet zit.
Ik ben ook al nieuwsgierig naar de foto's thumbs up
Inderdaad, wel een heerlijk gevoel. Zuinig, maar toch voldoende power. Moet de caravan ook met 2 vingers in de neus/nieren kunnen trekken. Bij de 1.5 driecylinder zal dat ook wel gaan alleen krijgt zo'n blok het (thermisch) wel zwaar te verduren. Dit voelt wel beter. Geen oranje of blauw dus, maar gelukkig ook geen zwart. Mooie rustige kleur en met zwarte accenten een sportief randje. EIgenlijk past ie daarmee perfect naast de Up!.
Je hebt de tijd, 4-5 maanden, we zijn nu 4-5 dagen verder........komkommertijd.........bij jou dus niet.
Nee, heb je gelijk in. Misschien ben ik ook nog wel meer autogek dan de meesten hier...
Of gewoon onrustig, dat kan ook winking smiley
Dat ook natuurlijk. Heb inmiddels foto's gezien en heeft ook donkere ramen en nieren en digitale instrumentarium. Geen reden om deze te laten schieten en zeker niet voor deze prijs.
Kristian
Ja, heel enthousiast. Glaciersilber met Shadowline. Zwart leder interieur. Sportief maar niet fout. Prijs ook top. Premium Selection met 2 jaar garantie dus geeft vertrouwen. Plus bij de dealer waar ik hem ook graag koop en laat onderhouden. Dinsdag komt ie binnen dus kan niet wachten.

Heb de lijst met specificaties al ontvangen. Identiek aan de ex. 316i van Springbok. Styling 400 wielen en zwarte raamlijsten. Donkere ramen ontbreken, maar dat is achteraf te doen. Geldt ook voor een achteruitrijcamera. We waren behoorlijk verwend met de 360-camera in de Mazda.
Qua luxe gaan we er zeker op achteruit, rijervaring zal denk ik top zijn.

Erg fraaie uitvoering! Zo te horen de perfecte auto voor jullie! Fijn smileys with beer

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-04-2020 18:30 door F Mitsi.
Zilvergrijs kan altijd wel op een sportief aangekleed model thumbs up
Foto hierboven had ik geleend van Springbok. Inmiddels ook wat foto's van de auto waar het om gaat.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-04-2020 20:10 door Kristian.
Maar hoe past deze dikke 2018 versie ( bij de dealert met 2 jaar garantie ) dan in vredesnaam binnen je "budget".
Want kijkend naar andere exemplaren zou deze toch al snel richting of over de 35k moeten gaan lijkt me, of krijg je echt zo'n scherpe prijs?

Edit : Nog even gekeken en zie nu toch wel een paar mooie 2018 exemplaren voor rond de 32-33k.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-04-2020 20:35 door Total Loss.
Ik denk een import aan het nieuwe kenteken te zien
vertmaori
Ik denk een import aan het nieuwe kenteken te zien

Waarom zou dit geen 2018 kenteken zijn?
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.