Kristian: VW Up! Cup 2014 | BMW 320i Touring M-sport 2018

Gepost door Kristian 
Voordeel bij Mazda dat er niks aan te kruisen valt ook. Als Signature echt overcompleet. Enige wat er niet op zit is een elektrische achterklep. Heeft alleen de CX-30.
Wat ik erg fijn vind is de geur van het lederen interieur dat je tegemoet komt als je de deur opent. Heerlijk gewoon.
Leuk detail wat ik net ontdekt heb, met ingeschakelde adaptieve cruise control kun je ook gewoon op- of terugschakelen zonder dat de cruise control eraf gaat. Heel handig, zeker met de caravan erachter. Dan wil je bij plotselinge tegenwind of een helling graag even een versnelling terug zonder de boel weer in te hoeven stellen.
Kon bij de vorige 6 absoluut niet. Mooie verbetering dus.
Kan je ook switchen naar normale CC?
ja, dat kan ook nog. Niet voor niets het absolute vlaggeschip van Mazda big smile smiley
Had trouwens bar weinig gescheeld en had deze week het veld geruimd voor een Estorilblauwe F31 320i M-Sport. Was net niet snel genoeg dus net voor de neus weggekaapt. Maar beter ook misschien. Auto's worden hier laatste tijd ook nauwelijks gebruikt. En als ik dan weer een ritje in de Mazda maak geniet ik daar ook weer van hoor.

Was wel de perfecte uitvoering. 2017, 50k op de teller.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12-04-2020 21:34 door Kristian.

Maar beter ook misschien. Auto's worden hier laatste tijd ook nauwelijks gebruikt. En als ik dan weer een ritje in de Mazda maak geniet ik daar ook weer van hoor.

Hou dan eens op met die onzin als auto's nauwelijks worden gebruikt en het toch maar beter is zo... grinning smiley Ik mag hopen voor je gezin dat je alleen zo bent met je auto. Vraag me serieus af waar dit gedrag nou vandaan komt. Lijkt me dodelijk vermoeiend smileys with beer
Joh maak je niet druk, nergens voor nodig. Dik tevreden met beide auto's. Zelfs het Upje bevalt nog uitstekend. Helemaal niet actief op zoek ook. Heb nauw contact met iemand die bij BMW/Mini werkt dus dan krijg je dit soort dingen. Alleen maar leuk. Zeker niet de bedoeling om nu weer flink te gaan investeren.
Dat beide auto's nu vrijwel stilstaan hebben meer mensen last van volgens mij.
We beginnen al over een inruilen, de 6 is showroom klaar..........hoe lang zou het duren:

1 - 3 maanden
2 - 3 kwartalen
3 - 3 jaar
A3 White
We beginnen al over een inruilen, de 6 is showroom klaar..........hoe lang zou het duren:

1 - 3 maanden
2 - 3 kwartalen
3 - 3 jaar

ik gok 2: binnen deze termijn komt een nieuwe mooie 3-serie langs
Moet het topic wel een beetje levend houden. Het zoveelste bericht over welk ventieldopje ik nu weer heb gepoetst heb wordt natuurlijk ook een keer saai.
De vorige 6 heeft het uiteindelijk ruim 5 jaar bij mij uitgehouden dus de kans is groot dat het alleen maar bij woorden blijft ipv daden. We gaan het zien.
Ik berust me alleen maar op jouw eigen posts winking smiley

Had trouwens bar weinig gescheeld en had deze week het veld geruimd voor een Estorilblauwe F31 320i M-Sport. Was net niet snel genoeg dus net voor de neus weggekaapt.

Dus als je sneller was had je hem wél gekocht, zo komt het over smileys with beer Hoop dat je genoeg plezier beleefd aan je Mazda6 en dat komende tijd ook zal houden.
MCDubbellU
Ik berust me alleen maar op jouw eigen posts winking smiley

Had trouwens bar weinig gescheeld en had deze week het veld geruimd voor een Estorilblauwe F31 320i M-Sport. Was net niet snel genoeg dus net voor de neus weggekaapt.

Dus als je sneller was had je hem wél gekocht, zo komt het over smileys with beer Hoop dat je genoeg plezier beleefd aan je Mazda6 en dat komende tijd ook zal houden.

Ja, als hij een snellere beslisser was......
98% van alle Nederlanders beslist sneller als het over de aankoop van een auto gaat. grinning smiley
grinning smiley Hopelijk geldt dat niet voor het uitzoeken van een nieuwe TV, laptop, plant voor in de tuin, avondeten enz winking smiley
Ik zou het echt een stap terug vinden als je de huidige 6 inruilt op een F31. Ik vind het interieur niet mooi 'oud' geworden. Qua ontwerp is het ook alweer 9 jaar oud.
Inderdaad echt een oud model inmiddels, in tegenstelling tot de Mazda. Interieur van de 6 vind ik zeker als Signature helemaal top. Goede stoelen, mooi leer een clean maar chique en hoogwaardig dashboard. 3-serie is veel grover gedetailleerd en wat rommeliger.
Buitenzijde van F31 vind ik wel mooi. Nog echt een klassieke BMW. Huidige G21 vind ik helemaal niet zo begeerlijk.
Het is met name de aandrijflijn van een BMW die wel indruk maakt. Turbomotor met veel koppel i.c.m. automaat rijdt toch wel heel souverein.

Hopelijk geldt dat niet voor het uitzoeken van een nieuwe TV, laptop, plant voor in de tuin, avondeten enz
Tot op zekere hoogte wel als het gaat om gadgets/electronica e.d. Ik lees me altijd goed in en weet dan precies wat ik wil hebben.
Je zult mij als ik een nieuwe TV wil kopen niet onvoorbereid naar een electronicazaak zien gaan om advies vragen bij een verkoper.
Over die F31, zeg ik niks meer winking smiley

het interieur van de 6 is heel fraai behalve die sticker op de zonneklep.
Die zit bij mijn 20 jaar oude bak ook nog op de zonneklep geplakt, hoort bij de auto.
Audi A4tdi

Een uit Engeland bestellen aangezien de sticker daar op de linkerklep zit smiling smiley
KadettRT
Audi A4tdi

Een uit Engeland bestellen aangezien de sticker daar op de linkerklep zit smiling smiley

Verrek, daar heb ik nog nooit aan gedacht. Eerste wat ik deed toen de auto afgeleverd was is de stickers van de voor en achterruit halen. Zo'n airbagsticker voor, de ELF-sticker achter, etc. Maar die op de zonneklep is niet echt een verwijderbare sticker. Hmm... een Engelse bestellen dus. grinning smiley
Jongens, ik dacht al dat ik erg was op autogebied. big smile smiley
Denk dat je stijl achterover valt als je prijs opvraagt van zo'n zwarte zonneklep...
Denk eerder steil achterover slaan . spinning smiley sticking its tongue out
De aankomende Mazda 6 krijgt achterwielaandrijving i.c.m. 6 cilinder lijnmotoren, Mazda goes premium. smileys with beer
@Kristian, hulp nodig met je Engels?
Nee joh, ruil hem wel in. Denk dat een BMW zonneklepje goedkoper is big smile smiley
Kristian
Jongens, ik dacht al dat ik erg was op autogebied. big smile smiley
Denk dat je stijl achterover valt als je prijs opvraagt van zo'n zwarte zonneklep...

Details, ik hou er van haha. Volgens mij zie ik bij de achterlichtunits nog een oranje gloed van de oranje knipperlichtbolletjes... winking smiley
Dat is wel de ideale combi. Hoe premium de 6 ook eruit ziet of aanvoelt, de aandrijflijn blijft daar wel wat op achter. Een krachtig aanvoelende motor i.c.m. een fijne automaat is eigenlijk wel wat je wilt. Lijkt dus de goede kant op te gaan.
Omdat veel mensen zich toch wat vervelen in deze tijd en op zoek zijn naar spanning en sensatie, hou je vast:
Na ruim 5 maanden neem ik maandag afscheid van de Mazda.
Prima deal kunnen maken (particulier) dus kan er positief op terugkijken. Na afgelopen tijd verschillende auto's met automaat te hebben gereden was dat het grootste gemis in de Mazda. Een fantastische luxe en comfortabele reisauto maar de handbak i.c.m. de atmosferische motor vond ik uiteindelijk niet helemaal passen voor mij.

Komende maanden even genoeg aan de Up en dan rustig kijken wat dan wel de perfecte opvolger gaat zijn. Staat genoeg te koop en zonder inruil best een goede tijd om wat anders te gaan zoeken lijkt me.
Wordt vervolgd dus smiling smiley
Nou ja zeg Kristian, veel succes met de zoektocht! thumbs up

Reed deze 6 heel anders dan de vorige met handbak, gezien je die 5 jaar gereden hebt?
Mijn hemel, ik merkte dat er - zoals altijd - wat onrust was maar dit is toch wel een plottwist!
Haha, leuk een nieuwe zoektocht! En erg rigoureus zeg, waar het de vorige jaren over een opvolger ging zonder daadwerkelijk actie nu direct verkocht cool smiley
Dat is een flinke verrassing! Had het zo snel nog niet verwacht.
Ik ben erg benieuwd naar de volgende stap. Veel plezier met het uitzoeken en de keuze.thumbs up
5 maanden...

Ben ik dan de enige die denkt dat dit een beetje apart is?winking smiley
Succes met de zoektocht naar de perfecte 3-serie. thumbs up

met automaat
Carkiller
5 maanden...

Ben ik dan de enige die denkt dat dit een beetje apart is?winking smiley

Als de auto voor de aankoopprijs of meer is verkocht lijkt het mij anders een goede deal.thumbs upcool smiley
Heel toevallig dat iemand zich meldde hoor en heel graag de Mazda wil overnemen. Was zelf niet actief op zoek, helemaal niet zelfs. Ook even gedacht, moet ik me dit weer op de hals halen allemaal. Maar, kost me op deze manier geen geld dus knoop doorgehakt.

De huidige Mazda rijdt niet heel anders nee. Iets stiller, maar motorgeluid nog steeds behoorlijk op de voorgrond, zeker als je toeren maakt. En aangezien deze 100 kilo zwaarder is als de vorige is hij ook niet vlotter in de praktijk. Prima voor een actieve rijstijl dat zelf schakelen en motor uitknijpen, maar ik vind het bij de hele auto niet zo passen. Bij de oase van luxe om je heen hoort ook een aandijflijn die in alle rust zijn werk doet. De proefrit in de 3-serie (en dat was slechts een lullige 318i) heeft me misschien toch verpest.

Geen idee nog wat de opvolger moet worden, wil ik eens rustig de tijd voor nemen. Toen ik gisteren onderstaande auto nieuw geplaatst zag worden moest ik me even inhouden (ontzettend gave verschijning dit schaap in wolfskleren).
Maar nu niet overhaast snel iets gaan kopen. Ik heb de tijd wel.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-04-2020 12:38 door Kristian.
En welkom terug bij een nieuw deel van deze saga. Leuk om weer te gaan volgen! thumbs up
Ach ja, je hebt de mogelijkheid en de economie moet draaien.

Op naar de volgende, en dan weer de volgende, en weer...drinking smiley
Hey Kristian!

Wow! Vlotjes geregeld!

Ik snap het ergens ook wel... Auto is emotie hè...

Mag ik je dan als liefhebber goede tip geven?
Sla bij de BMW 3 serie ook de 4 cilinders over...
De 3 cilinders klinken gewoon beter ondanks dat ze way too slow zijn.

Wil je echte soevereiniteit zou ik absoluut voor een 335i, 535i of 340i gaan.

Die bieden echt wat je zoekt....

Misschien haal ik me heel wat op de hals hier als ik zeg dat de 320i en 328i at the end of the Day ook viercilinders blijven met absoluut geen mooi motorgeluid... Als je daar iets meer van vraagt is de beschaving ook helemaal weg....

Bij rigoureuze keuzes horen natuurlijk ook rigoureuze uitkomstensmiling smileysmiling smiley
Ergens denk ik dat je eens een F10 535i zou moeten proberen
Ik vind het juist mooi dat het op z'n manier kan, genoeg mensen die relatief snel van auto wisselen om het e.e.a. te proberen.

De wens voor een automaat kan ik heel goed begrijpen. Zelf wij ik in een oud lel, maar de ZF6 i.c.m. de 6-in lijn doet prima zijn werk. Voor mij in een daily niets anders meer dan een automaat.

Succes met de zoek toch naar een opvolger. De F31 LCI blijft een prachtige verschijning en de aandrijflijn is heerlijk (diverse malen meer gereden). Aangezien je al jaren naar 3 series kijkt zal ik gewoon de stap eens nemen. Je kunt beter spijt hebben van dingen die je wel hebt gedaan dan van dingen die je niet hebt gedaan winking smiley
Je kan 'rustig de tijd nemen' (wat dat ook mag inhouden bij jou winking smiley ), maar zolang je die vermaledijde BMW niet koopt blijf je auto's flipperen. Dus: KOOP DAN!1! nut smiley
Dit zag iedereen toch al aan komen? Toen je destijds niet voor een automaat koos dacht ik al dat het niet lang zou duren. Succes met je nieuwe zoektocht.
Total Loss
420i Gran Coupe

en nu met 50k minder op de teller. winking smiley
Carfanatic
Total Loss
420i Gran Coupe

en nu met 50k minder op de teller. winking smiley

Gewoon budget een beetje verhogen. thumbs up
Oh, die Mazda is zo mooi. Jullie kennen hem alleen van de foto's. Ik mocht er in rijden, 'm voelen, ruiken... De volgende eigenaar treft het. Mooier dan een nieuwe.
Total Loss
420i Gran Coupe

Dit is en blijft in mijn ogen echt een schitterend model!
F Mitsi
Total Loss
420i Gran Coupe

Dit is en blijft in mijn ogen echt een schitterend model!

En echt veel mooier en zeker ook exclusiever dan een 3-serie, door de grote klep met bijbehorende grote kofferbak ook net zo praktisch. thumbs up
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.