Kristian: Mz6+Up!

Gepost door Kristian 
De Civic heeft geen ruitenwisser achter, is dat lastig tijdens de regen of valt dat wel wat mee?
valt mee, beslagen onderste achterruitje is irritanter want deze is niet verwarmd...
Klopt. Vaak maak ik voor het wegrijden even de achteruit schoon met een wissertje. Onder het rijden mis ik de achterruitenwisser niet want door de platte stand van de ruit wordt deze niet nat tijdens het rijden.

Honda vond het design gewoon heel belangrijk. Je ziet dus net als de wisser ook geen lelijke antenne, die zit in het raam geintegreerd.
Van de week mijn Honda's ontvangen. Erg blij mee!

Zijn van Ebbro in de schaal 1:43. De rode is heel erg zeldzaam en niet in de winkel te koop. Heb ze op Ebay al voor over de 100 euro zien weggaan. Heb hier bij hondamobilia ook 55 euro voor betaald.
Vanmiddag even de CRX bij AKR in Harderwijk bekeken. Auto op zich staat mij erg aan. Je zit/ligt er geweldig in, ook als lang persoon. Ding is echt heel laag trouwens. Stond een Stilo naast en dat leek wel een SUV. Vriendin vond hem een beetje erg laag maar is een kwestie van gewenning.

Dit exemplaar gaat hem zeker niet worden. Mocht zonder garantie en inruil weg voor 5500 dus dat was niet gek maar hij was mij zeker niet strak genoeg. Al wat kleine bobbeltjes onderaan de achterschermen (roest van binnenuit), instapschade bestuurdersstoel, verschillende kleine deukjes o.a. in de motorkap, deuren en het kofferdeksel en ik had het vermoeden dat hij toch een keertje wat schade had gehad.

Morgen een Motegi in de buurt van Apeldoorn bekijken en hoop dat die strakker is. Is dat ook niks dan moet ik toch eens kijken naar wat anders want wellicht verwacht ik gewoon teveel terwijl het wel auto's van 12 jaar oud zijn.
Goed gedaan, Kristian! Voor dit budget mag je best heel kieskeurig zijn!! Maar zoals al eerder aangegeven wijk je beter uit naar Duitsland. Invoeren is kinderspel, de BPM nog maar enkele honderden euro's en er staan er daar zat bij de echte merkdealer. Die je dus met een dikke korting (want geen inruil/garantie) daar weg kunt halen.

Check deze

Originele spoilerset , mistlampen en elektrisch dak........nut smiley

Of deze vlakbij mij in de buurt

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30-01-2010 18:49 door Ralf M.
Dank je! Die link van jou is ook de moeite waard overigens! Ziet er goed uit en zelfs een elektrisch dak!
Hoop wel dat de zomervelgen de originele exemplaren zijn want dit lijkt wat goedkoop/Sjonnie. Maar inderdaad even naar Duitsland is de moeite waard.

Als morgen die uit Apeldoorn ook tegenvalt is dat wel de volgende stap. Er mag best iets aan een 12 jaar oude auto mankeren maar als de algehele indruk niet geweldig is vind ik 5 a 6 duizend euro erg veel geld.
Vandaag de 2e CRX Motegi bekeken. Deze zag er wel fris en strak uit. Interieur was nog heel netjes en de rest ook. Reed ook prima. Enige wat ik kon ontdekken was dat waarschijnlijk toch een aantal panelen ooit zijn overgespoten. Was wel strak gebeurd en geen lelijke randen maar zag toch her en der zo'n heel klein belletje/rondje. Kon nergens zien dat hij ooit dikke schade had gehad en het is natuurlijk een auto van 12 jaar oud.
Belangrijkste voordeel was wel dat de auto geen enkele roest had. Eigenaar had direkt na aankoop 2 jaar geleden de achterschermen preventief van binnen uit getecyleerd. Prijs komen we ook wel uit trouwens. Maar eens even bekijken of dit hem dus gaat worden...... Alle originele onderdelen zitten er overigens bij (luchtfilterhuis, einddemper, koplampen). Eigenaar leek me zeker niet iemand die hem had afgetrapt. Dan had de auto er ook wel onverzorgder uitgezien bovendien.

Paar foto's:

Zo op de foto's lijkt hij erg netjes. Maar ik vind het best veel geld voor een auto van 12 jaar oud. Maar je hebt zeker iets bijzonders. Maar waarin ga jij dan rijden en waarin je vriendin? Ik kan me nauwelijks voorstellen dat je vriendin deze auto ook wat vindt. Maar misschien zit ik helemaal mis..winking smiley
Is ook heel netjes. Alleen hoe erg vind ik het dat hij een keer deel is overgespoten (voor zover ik het kan beoordelen).
Voor 5600 mag ie weg. Hoop geld maar als je kijkt wat je voor een Civic uit 2000/2001 betaald.... En dan heb je een saai bakkie.

Zelfs mijn vriendin vond hem leuk. Lage zit was wennen maar toen ze zag hoe makkelijk en mooi het dak te verwijderen was....

Ik kan nog even kijken wat ik voor de rest voor alternatieven heb (nieuwere Civic, een Aygo, Panda, Twingo) maar zo'n CRX is toch iets meer voor een autoliefhebber als ik.
Dank je! Gaat zeker lukken want het zoeken is leuk werk.
Ziet absoluut netjes uit Kristian, ben gecharmeerd van de achterspoiler, prijs is ook niet slecht!thumbs up

Het leder heeft wel onderhoud nodig, en ook het stuur ziet erg glad uit. Echter wel de originele vloermatten erin.big smile smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03-02-2010 20:20 door Ralf M.
Kristian, ik heb zojuist iets voor je op kapaza gevonden....... Mijn eigen Motegi!!!!!

link

Maar ja...wat vraagt die gast zich nu......
Ik heb meteen even een mail gestuurd naar deze belg. Lijkt me namelijk een NOG mooiere Motegi als de 2 die ik tot nu toe heb bekeken. Heeft als enige ook nog de originele Motegi emblemen bij de spiegels. Heb er wel een ritje van 300 km voor over, ook als hij ietsje duurder zou zijn.
Ben benieuwd!

Heb van de week nog eens even rustig bekeken welke alternatieven er zijn voor een 2e auto. Ik kan maar heel weinig leuks bedenken. Een Jimny bijv. ziet er geinig uit maar rijdt voor geen meter, een Aygo is duur en blijft een koekblikje. Een mooie youngtimer (BMW E30, Mercedes 190, Kadett D) is ook leuk maar verdienen echt een garage en daar staat de Trabant in.
Ralf M
Mijn eigen Motegi!!!!!

Kristian
Ik heb meteen even een mail gestuurd naar deze belg.

Ik weet niet of je goed gelezen hebt, of naar het profiel van Ralf M gekeken hebt, maar je had net zo goed een PM kunnen sturen smiling bouncing smiley
Dat is de oude Motegi van Ralf, verkocht aan een belg, en nu dus weer te koop, dus niet meer van Ralfsmiling smiley
Klopt helemaal! Wel mooi dat Ralf hem even voor me heeft opgespoord.
Maar zonder NL kenteken zeker? Dus moet ie weer ingevoerd worden?
Ja dat wel. BPM valt gelukkig wel mee. Auto heeft als ie weer naar NL zou komen al 4 verschillende kentekens gehad.

Dat is de oude Motegi van Ralf, verkocht aan een belg, en nu dus weer te koop, dus niet meer van Ralf

Ah, dus ik snapte het niet.....

Barri
Dus moet ie weer ingevoerd worden?

Is het niet zo dat als hij al eens op NL-kenteken heeft gestaan, dat je niet opnieuw BPM hoeft te betalen?
@Bart: dat denk ik ook wel ja. Maar je zou niet meer het oude kenteken kunnen gebruiken toch?
Barri
Maar je zou niet meer het oude kenteken kunnen gebruiken toch?

Nee, dat niet.
Nog even wat betreft de 2e Motegi. Deze mag ik voor 5200 hebben waarbij de originele uitlaat er weer onder wordt gezet. Wordt dan toch wel weer aantrekkelijk. Misschien toch nog even een keer de auto goed bekijken als deze net is gewassen en dan een besluit nemen.

Eens even goed over nadenken wat ik nu wil...
Ben er nog niet uit na een nachtje slapen. Toch wel een erg leuke auto en verschil met de "oude" van Ralf is 800 euro excl. importkosten en dat is toch wel fors. Bovendien heeft deze ook minder gelopen 113.000 tegen 135.000.
Die import hoeft toch niet zo duur te zijn als dat BPM-verhaal inderdaad opgaat? 800 euro op dat bedrag is inderdaad relatief veel geld maar misschien ga je je uiteindelijk toch storen aan spuitdelen/ontbreken emblemen en dergelijke. Dan is 800+ euro ineens een bedrag dat te overzien is. Je geeft het immers maar één keer uit..
Dat is inderdaad waar. Ik vind het lastig hoor. Voor beide is wat te zeggen. Het huidige winterweer zorgt er ook wel wat voor dat ik nog wat terughoudend ben. Het is nog lang geen cabrioweer helaas.
..wat er ook voor zorgt dat je straks een paar honderd euro meer betaalt voor dezelfde auto smiling smiley
Sorry, maar ik vind het maar een lelijk ding, zelf zou ik dan voor een mx5 gaan. Maar ok, misschien vind jij die weer ontzettend lelijk grinning smiley
Een overgespoten auto zou ik niet per definitie laten staan. Hier in zuid Spanje laten veel mensen elk jaar hun auto overspuiten. Dit door de vele parkeerschades.
Zoals je zelf ook al zegt is het nog lang geen cabrio weer.
Als ik jou was zal ik daarom ook nog even wachten en wie weet wat voor moois er dan nog voorbij komt die helemaal aan jou eisen voldoet!winking smiley
De Motegi uit Apeldoorn is verkocht. Daar hoef ik dus niet meer over na te denken. Enerzijds jammer, anderzijds was ik er ook nog niet helemaal over uit of dat hem moet worden.

Verder loop ik nog een beetje met het idee of een Aygo uit 2006 wellicht niet wat slimmer is. Twee liefhebbersauto's is ook wel erg riant. De Trabant heb ik ook nog en die verdient het ook om eens lekker bereden te worden.

Andere optie is om de rode Civic weg te doen en dit jaar eens een scootertje te proberen. Heb vroeger nooit een brommer gehad en eerlijk gezegd lijkt me zoiets ook wel geinig.

Kortom, ik ben er nog niet helemaal uit! Het weekend eerst maar eens de rode Civic op marktplaats zetten. Moet nu toch maar eens gebeuren.
Rode civic ook houden en er een H22 of B18 in laten swappen en meer goodies eroptongue sticking out smiley
Nee dat gaat zeker niet gebeuren. Kost een hoop geld maar blijft een oude auto. De tijd van gepimpte bakken ben ik wel een beetje voorbij. Als ik leaserijders wil pesten pak ik de zwarte Civic wel.

De Motegi uit Apeldoorn is verkocht. Daar hoef ik dus niet meer over na te denken. Enerzijds jammer, anderzijds was ik er ook nog niet helemaal over uit of dat hem moet worden.

Verder loop ik nog een beetje met het idee of een Aygo uit 2006 wellicht niet wat slimmer is. Twee liefhebbersauto's is ook wel erg riant. De Trabant heb ik ook nog en die verdient het ook om eens lekker bereden te worden.

cabrio + lage kosten?

[suchen.mobile.de]

iets mannelijker:

[suchen.mobile.de]

?
Zo'n Smart vind ik ook erg geinig ja, vooral de roadster. Maar ook zo'n fortwo is best leuk. Hou ik in gedachten.

Vanmiddag even bij de Toyota garage een Aygo bekeken. Een zwarte 3-deurs uit 2006 met lichtmetaal en weinig km's. Moet alleen na 4 jaar nog wel even 8000 euro opbrengen. Op zich zijn het geniale 2e auto's omdat ze wegenbelastingvrij zijn maar wel heel erg prijzig zeg. En "speciaal" is het ook niet.
Anonieme bezoeker
Re: Kristian: Honda Civic 1.8 Silverstone 2009
18-02-2010 02:17
Schop!

Ik had het wel geweten:

smileys with beerthumbs up
Ik heb onlangs gereden in een Aygo. Reed zeer zeker niet verkeerd. Maar een leuke, opvallende, aparte funauto is het niet in mijn ogen.
Honda's zijn enorm verslavend ...
Moet die rode eigenlijk weg?
Gewoon de zwarte & rode & Trabant houden.
Tja moeten is een groot woord. Hij wordt bij ons als 2e auto gebruikt maar staat veelal stil. Eigenlijk zouden we best met 1 auto toe kunnen als het echt moet. Daarom zaten we te denken aan of een aparte auto (cabrio) of een A-label auto zonder wegenbelasting. In het eerste geval heeft de 2e auto meerwaarde aangezien je er leuk mee kunt toeren in de zomer en het wat speciaals is. In het tweede geval maakt het niet uit dat je een 2e auto hebt die je weinig gebruikt aangezien je toch geen wegenbelasting betaald. Bovendien kun je een Aygo bijv. ook 's winters als er gepekeld wordt gewoon door blijven rijden en zijn ze nog redelijk praktisch.

De rode Civic houden en afrijden is ook een optie. Ondanks dat het een perfecte auto is heb ik de aardigheid er na 3 jaar wel een beetje af. Voordeel van de Civic is wel dat ie voor boodschappen en bouwmarkt uitermate geschikt is. Ik hoef niet bang te zijn voor een krasje hier of daar. De zwarte wordt zo mooi gespaard. En er zit een trekhaak op voor het geval ik een keer een karretje nodig ben.
Joh, wat scheelt de wegenbelasting op een Aygo nou per maand?? 15 euro en een beetje, meer niet.
Je Honda kost wat meer wegenbelasting, arm zal je er niet van worden.

Aangezien je erg zuinig bent op je spullen, zou ik de Honda houden en die lekker gebruiken voor boodschappen en klusjes. Met een eigen huis heb je al gauw rommel zat en het voorjaar komt eraan, dus je tuin snoeien gaat ook weer gebeurenwinking smiley

Op een Aygo past geen haak..
Heb je natuurlijk gelijk in. Maar ja als autoliefhebber gaat het natuurlijk na 3 jaar wel kriebelen en is iets nieuws wel weer eens leuk.
Trouwens een Aygo is compleet wegenbelastingvrij. Scheelt me dus t.o.v. de Civic 25 euro per maand. Natuurlijk kun je voor het geld wat je moet bijbetalen voor een Aygo wel lichtjaren wegenbelasting betalen voor de Civic.
Ik zou lekker in die rode Civic blijven rijden! Ik heb zelf een C1 (als leaser). Een best fijne auto, maar een auto voor erbij moet inderdaad ook iets hebben van 'handig voor naar de bouwmarkt' en dat heeft een C1/Aygo echt niet. Volgens mij voldoet je Civic perfect aan de eisen voor een tweede auto. Want je hebt ook al een hobbyauto.
Dat is ook waar. Waar ik ook al aan heb lopen denken is om weer zo'n Civic te nemen en dan te zoeken naar een leuke VTEC-E met 114 pk. Zijn heel zuinig en ook luxe. In de rode zit bijv. nog geen eens centrale vergrendeling of een airbag. Maar ja vind maar eens een leuke met weinig km's. Is wel een goedkopere optie in elk geval.
Koop gewoon wat je léuk vindt! Zo'n Motegi is een halve Aygo qua aanschaf en levert je nog meer plezier op ook. Anders kun je beter de rode Civic afrijden. Hoeveel maanden á 25 euro kun je met de Civic rijden eer je de Aygo eruit hebt?
Zoiets als dit lijkt me ook wel wat. In nieuwstaat, super weinig km's, airco, elektrische ramen. Leuk om zo'n auto gewoon netjes te houden. In deze kleur en met een paar leuke velgen een nette auto en qua prijs ook niet gek. Voor 4 mag ie vast wel weg.
Zo goed als nieuwe Civic uit Duitsland

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-02-2010 21:50 door Kristian.
Kijk eens naar deze mooie cabrio's

[www.autoscout24.nl]

Ook Honda: [www.autoscout24.nl]

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-02-2010 22:36 door haarr.
Hmm, leuk ja maar dan ben je wel de voordelen van je huidige Civ kwijt. Deukjes en dergelijke. Als je dan 4k uitgeeft kan er nog wel 2k bij voor een Motegi waar je meer plezier aan kunt beleven. Nu zou je een bij-auto nemen die net zo onpraktisch is als je huidige Civic, qua zorgen.
Anonieme bezoeker
Re: Kristian: Honda Civic 1.8 Silverstone 2009
19-02-2010 23:42
Voor 5000euro kan je waarschijnlijk ook een leuke EK4 kopen, zelfde carrosserie maar een stuk leuker om mee te rijden, plus dat nog steeds de halve Ikea erin kan.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close