Kristian: Mz6+Up!

Gepost door Kristian 
Re: Kristian: Mz6+Up!
08-11-2019 12:43
Hoop niet dat je straks een CX-5 koopt en na een half jaar spijt hebt omdat je uiteindelijk een mooie ex-demo CX-30 had kunnen kopen winking smiley Zag 'm laatst geparkeerd staan. Toch bijzonder hoe slecht sommige Mazda's het op foto's doen maar irl gewoon kloppen
Je bent met je huidige 6 natuurlijk verwend.
Ken dat gevoel met mijn gewezen Honda Accord Tourer.
Er is in die klasse gewoon weinig aanbod dat kan concurreren tegen een 6.
Maar tegelijk kan ik er inkomen dat een nieuwe 6 - faceliftmodel met opgewaardeerd interieur - niet echt het gevoel geeft dat je met iets anders rijdt.
ja, als je voor een CX-5 gaat, dan kan je net zogoed weer thuiskomen bij Honda en een CR-V in executive-uitvoering zoeken.

Ben ik blij dat ik vandaag niet voor jouw keuze sta!
Dus ik ben echt wel nieuwsgierig wat het uiteindelijk wordt.
CX-30 is mooier afgwerkt en duidelijk van een nieuwere generatie. Betere stoelen ook. Als gezinsauto is een CX-5 net wat handiger. Wat ruimer op de achterbank en in de kofferbak, prima caravantrekker en van binnen mooie genoeg. Exterieur van CX-5 vind ik denk ik mooier. Wat rustiger en beter in balans.
Eerst maar eens zien dat ik de 6 kwijt wordt. Ik vind het persoonlijk een geweldige auto en denk de particulier die op zoek is naar een ruime, mooie en betrouwbare auto geen betere keus kan maken maar misschien zit ik er naast. In het ergste geval valt de prijs tegen en wordt de keus gemakkelijk om er nog een jaar of twee in te blijven rijden.
Mijn dealer zegt dat ik echt met de vernieuwde 6 moet gaan rijden. Schijnt toch weer als een hele andere auto aan te voelen. Veel stiller, comfortabeler en luxer gevoel.
CX-5 vind ik persoonlijk wel een erg mooie auto. CR-V vind ik persoonlijk net wat minder interessant. Iets Amerikaanser en stoelen ook erg kort. Interieur heel solide maar ook wat minder hoogwaardig. Heb ook liever de 2.0 van de Mazda dan die van Honda. Die is nog minder krachtig en zuinig. Plus de CR-V zou vorige model worden, nieuwe model veel te prijzig nog.
08-11-2019 13:17
Als familieauto is de CX-5 sowieso geschikter. Ik vind interieur trouwens ook fraai. CX-30 wel mooier en moderner infotainment systeem. Als Signature is de CX-5 ook extra mooi met bruin lederen bekleding en houten strips. De huidige 19" vind ik ook een stuk mooier

Ik zie hem wel staan hoor! Nette advertentie.

Al denk omdat de gemiddelde koper eerst voor de
2 jaar jongere gaat kijken bij carnext voor nagenoeg zelfde prijs. Die staat ook erg scherp.
Die van Carnext is inderdaad scherp geprijsd. Of ie zo mooi is als de onze is vraag 2 natuurlijk. Verder zoeken veel mensen ook naar een kilometerstand onder de 100.000 km. Verder heeft onze een trekhaak en allerhande opties. Plus nog net iets scherper geprijsd. Ach, we gaan het wel zien.
Je moet wel echt een liefhebber treffen om die prijs te krijgen. Niet onaardig bedoeld maar zijn dat soort liefhebbers er überhaupt wel? Ik kan mij goed voorstellen dat men een betrouwbare ruime auto zoekt en dan is een witte Japanner perfect. Maar veel zijn lager geprijsd.
08-11-2019 16:35
Laat je dat deukje er nog wel uithalen? Dat zou voor mij na het lezen van de tekst een afknapper zijn. Voor mij dan.
Ik ben benieuwd welke vergelijkbare 6en je hebt gevonden met een kilometerstand zo rond de 100.000 km. Als ik kijk op gaspedaal dan staan vergelijkbare auto's voor minimaal 17k te koop. Nieuwe accu, remmen voor vervangen, beurt gehad met nieuwe APK, goede zomerbanden op 19 inch en winterbanden op 17 inch, zo gek lijkt mij een prijs van rond de 16.000 euro niet.

Deukje gaat er zeker nog uit. Auto is verder helemaal strak en zonder beschadigingen. Valt mij heel erg op en een nieuwe koper waarschijnlijk ook.

Vanmiddag even gewassen en een laagje wax op gezet. Zeker met het mooie weer van vandaag een fantastische mooie kleur. Op de winterwielen oogt het totaalplaatje wel wat minder, maar overall nog erg tevreden met de looks.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-11-2019 17:01 door Kristian.
Erg mooie auto! goede foto's ook, lijkt me dat je die toch zo kwijt zou moeten zijn.
Dank je. Hoop het. Voor 16k koop je natuurlijk ook een Opel Astra Sportstourer 1.4T van een jaar of 4 oud. Nou heb ik persoonlijk liever de Mazda maar voor veel mensen is het wel een veel nieuwere en net zo ruime auto voor hetzelfde geld. Voordeel is wel dat het aanbod aan gebruikte 6en relatief klein is en dat de benzinemotoren zonder turbo een pre is voor de particuliere koper die niet zit te wachten op wellicht hoge onkosten.
Daar heb je een punt, maar als je op zoek bent naar een 6 dan kan je denk ik niet om deze heen.
Staat er super bij zo en het model vind ik nog steeds erg mooi, mooier dan een Astra van 4 jaar oud.
Kristian
Ik ben benieuwd welke vergelijkbare 6en je hebt gevonden met een kilometerstand zo rond de 100.000 km.

Ik bedoel het niet negatief hoor maar ik denk (zit er vast naast) dat mensen die voor een dergelijke auto shoppen, km stand niet zo zwaar laten wegen. Misschien liever een van een jaar nieuwer en meer kms. Die Carnext is 2 jaar nieuwer en iets over ton, vergelijkbaar geprijsd en aan te kopen bij een bedrijf. Staat er nog een uit 2015 met 145000 km, zelfde prijs. Je moet dan echt iemand hebben die psychologisch onder die ton wil zitten. Denk dat 17k afrekenen bij een particulier voor een auto van 7 jaar (een witte Japanse stationwagon) wat moeilijk ligt. En dus dat je een echte liefhebber moet treffen.
Je hebt wel een punt denk ik. Misschien gaat het inderdaad even duren voordat iemand zich meldt, maar ik heb er geen enkele haast mee. Kan hem wel lager in de markt gaan zetten, maar dan heb ik mezelf ermee. Dan geniet ik er liever zelf nog even van.
08-11-2019 20:51
Ach mijn tweelingbroer had een IS200 van best wat jaartjes oud. Heeft 'm goed verzorgd en op details mooier en beter gemaakt. Beetje zoals jij dat ook doet en een IS is ook niet reuzepopulair. Hij heeft hem binnen no time kunnen verkopen voor meer dan dat hij er 2 jaar geleden voor heeft betaald
Curlew
Ach mijn tweelingbroer had een IS200 van best wat jaartjes oud. Heeft 'm goed verzorgd en op details mooier en beter gemaakt. Beetje zoals jij dat ook doet en een IS is ook niet reuzepopulair. Hij heeft hem binnen no time kunnen verkopen voor meer dan dat hij er 2 jaar geleden voor heeft betaald

Tweelingbroer?
Is200?
Curlew = MCW?
British Racing Green
Curlew

Tweelingbroer?
Is200?
Curlew = MCW?

Spuit 11.
smiling bouncing smiley
08-11-2019 22:44
Allemachtig, wordt er eentje wakker zeg grinning smiley
Kan BRG ook niks aan doen, het is een Belg he big smile smiley

Heb al iemand die graag wil komen kijken. Wordt het wel ineens menens.
Dat wordt dan een tijdje gezellig met z’n allen in de Up.grinning smiley
Of heb je al concreet een andere op het oog nu?
Buiten de vakanties om is de Up ook een uitstekende auto voor het gezin. Voelt niet als behelpen en ik zit er heerlijk in.
Nog niks concreet op het oog. Wil me de kop ook nog niet gek maken zolang de 6 niet is verkocht.
Wellicht dat eind van het jaar leuke deals te maken zijn zonder inruil. Of we ruilen vervolgens de Up in op een nieuwe gezinsauto en ik koop straks wat leuks en goedkoops erbij als 2e auto. Kan dus nog alle kanten op gaan. Zelfs een i30 N-line spookt nog door mijn hoofd. Uiteindelijk zal het wel weer een Mazda worden verwacht ik.

maar ik heb er geen enkele haast mee.

grinning smiley Ik kreeg afgelopen week een Up! mee voor een dagje, maar was blij toen ik mijn Golf weer kon ophalen.
Zeer nette advertentie, ik zou alleen wel foto's op een enkele locatie maken en gebruiken(zoals bovenstaande foto's net na het wassen, die zijn al erg mooi!). Al die verschillende foto's oogt wat minder professioneel, hoe mooi ze ook zijn. Overigens zijn er genoeg mensen die echt alleen op kilometerstand zoeken, succes met de verkoopthumbs up
Kristian
Je hebt wel een punt denk ik. Misschien gaat het inderdaad even duren voordat iemand zich meldt, maar ik heb er geen enkele haast mee. Kan hem wel lager in de markt gaan zetten, maar dan heb ik mezelf ermee. Dan geniet ik er liever zelf nog even van.

Uiteindelijk is er ongetwijfeld iemand voor. En doorrijden lijkt me helemaal geen straf.
Zaterdag komt iemand de auto bezichtigen. Begin is er dus. Nu maar eens nadenken waar de opvolger aan moet voldoen. Nog steeds niet over uit. Een zo nieuw mogelijke auto uit het C-segment of een wat oudere SUV of stationcar uit het D-segment met misschien ook een automaat

Als ik op safe wil spelen, dan haal ik me deze. Helaas niet van de laatste facelift maar wel met de 2,5 liter i.c.m. automaat en in de duurste uitvoering. Zal ongetwijfeld heerlijk rijden. Moet wel wat van de prijs af dan.

Mazda 6

Maar ja, in de basis weer dezelfde auto en blijft een lel van een bak. Ik moet dus echt tijd gaan vrij maken voor proefritten. CX-5, Focus, Scenic, CX30, vernieuwde 6, Ceed....
i30 valt thuis niet in de smaak.
Ik gooi er eens wat anders in, misschien nog wat buiten budget.

[suchen.mobile.de]
of een fraaie zwarte
Ik vind hem prachtig, mijn vrouw moet alleen niks van Mercedes hebben. Een A4 Avant of 3-Touring vindt ze wel weer mooi. Zo'n C is wel een heerlijke comfortabele en rustgevende auto dunkt me. En kwalitatief ook dik in orde.

Iets zelf uit Duitsland importeren zie ik wel weer zitten. Zeker omdat ik mijn eigen auto particulier verkoop. Kijk ik bij dealers voor een jonggebruikte Focus o.i.d. dan zijn ze ook vaak als Jahreswagen geïmporteerd. Op die manier kan ik de eerste tijd weer zonder afschrijving rijden. Zo heeft de 6 me ook slechts 1000 euro per jaar aan afschrijving gekost de afgelopen 5 jaar als ik er het bedrag voor krijg dat ik in gedachten heb.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-11-2019 17:21 door Kristian.
10-11-2019 17:47

Als ik op safe wil spelen, dan haal ik me deze.

Kan je net zo goed blijven rijden in jouw Mazda6... pas bij de recente facelift ga je er echt mega op vooruit
Interieur, infotainment, onderstel en geluidsisolatie zijn wel flink verbeterd hoor. Maar, mijn voorkeur heeft ook de recente facelift. Ben benieuwd of zonder inruil eind van het jaar goede deals te maken zijn.
10-11-2019 20:39
Als het straks met alleen de up! goed bevalt zou ik daarna een CX-30 aanschaffen.
Even kijken naar het aanbod CX-30's. Waar ik voorheen echt dacht dat een witte verschrikkelijk moest zijn, vind ik het op de foto's wel gaaf staan. Door de zwarte vlakken oogt de auto heel rank voor het formaat. Zo met de zwarte velgen en mooie lederen interieur wel een leuke opvolger. Dealer heeft me al aangeboden om een weekend een CX-5 en/of CX-30 mee te nemen om te checken of hij voor ons gezin ruim genoeg is. Dat is voor mij nog een twijfelpuntje.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-11-2019 20:41 door Kristian.
10-11-2019 23:41
Ik vind het er niet uitzien, zeker niet icm zwarte wielen. Lijkt net alsof er een kleinere auto boven zweeft. Deze twee vind ik eigenlijk de enige geschikte kleuren voor de CX-30

Vind de vrouw des huizes ook. Oogt ook wat rustiger. Soul Red vind ik ook niet super staan, ook niet (meer) bij de 6 Sportbreak. CX-5 en 3 wel weer mooi in het rood.
Ik hoef in ieder geval niet te zoeken naar een auto met krachtigere motor. 100 op de snelweg is gunstig voor de downsizemotortjes die dan lekker zuinig hun werk doen. En een CX-30 met 122pk is dan ook vlot zat.
Afgelopen weekend een weekendje weg naar het zuiden van het land. Door de verkeersdrukte mag je blij zijn als je overal al 100 haalt. Ook niet hard gereden dus. Resulteert in een mooi verbruik van 5,9 l/100 km.

Zaterdag dus een kijker voor de Mazda. Begint wel een beetje te kriebelen. In alle rust zoeken naar een opvolger, wie mij goed kent weet dat dat nog wel opgave gaat worden.
Nou ja, wie A zegt moet ook B zeggen.
Je rijdt nooit na 19:00 op de snelwegenwinking smiley? Atmosferisch 122pk in zo'n cx30 is toch ook geen klap aan buiten topsnelheid om..
Ik vond hem zeker niet traag aanvoelen. Voor rijplezier vind ik lekker sturen en schakelen misschien wel belangrijker dan veel vermogen.
13-11-2019 08:47
Eens v.w.b. vermogen. Ik kom nauwelijks vermogen te kort bij mijn Focus 1.0 Ecoboost 125pk. Alleen in het buitenland, de Eifel bijvoorbeeld, wens ik wel eens meer vermogen. Maar dan nog is dit niet afzien.
13-11-2019 08:54
Dit ervaar ik hetzelfde, hiervoor een mito met 155 pk, nu de QQ met 115pk, rijdt lekker relaxed, kom nergens vermogen tekort, zeker in het "stadsverkeer" of spitsverkeer waarin ik rijdt. Opweg naar zuid europa zou het een tandje meer mogen maar 160-170 rijdt nog steeds lekker stil en comfortabel. Alleen het verbuik moet je je dan niet meer al te druk om maken.

Wat beteft de Mazda, ik kom elke dag langs de mazda dealer. Vind eigenlijk alle modellen mooi op de CX30 na, met de grote kunstof randen om de wielen slaan ze de plank mis als je het mij vraagt. CX3 of CX5 vindt ik dan vele malen mooier. Daarnaast valt het me op dat de CX30 in het echt geen hele grote auto is, of hij voor een gezin groot genoeg is vraag ik me af. Mijn mening: CX5
122 atmosferische pk's lijkt me voor de drivebility echt een no-go. Tuurlijk, je komt van a naar b maar het is wel amechtig allemaal.
13-11-2019 09:37
Ik heb de CX30 een paar keer goed bekeken, ik loop elke dag langs een Mazda dealer, en het 'probleem' lijkt niet de randen om de wielkasten maar het grote zwarte stuk op de dorpel. Dat is buiten verhouding. Was die rand 5cm minder hoog, dan oogde de auto direct heel anders. Bij een lichte kleur valt dat direct op.
Aaah gaat die nu echt weg?? Wel jammer. Vind die 6 nog echt een zwaar mooi stukje design van Mazda.
CX30 is mooi, erg mooi, gewoon doen, kan zomaar je laatste ICE zijn.......
Haha, dat is ook mijn gedachte. Nog 1 keer een echte auto en dan zal het wel een elektrisch geval worden.....

Vanmiddag nog even bij dealer binnen gelopen. Komt nog een zilvergrijze CX-5 binnen met automaat in GT-M uitvoering. Zou interessant kunnen zijn. Kleur moet ik zien, niet zo sprekend als Machine Grey of Soul Red. I.c.m. 19 inch velgen en donkere ramen wel een aardig geheel wellicht. Een witte 6 was destijds ook niet eerste keuze maar nu heel blij met die kleur.
Verder nog een CX-30 in Soul Red met stoffen bekleding. Op zich mooi, maar een rode exterieurkleur i.c.m. blauw interieur heeft niet mijn voorkeur. Vrij lelijke combi zelfs.
Nog even in een CX-5 met stof gezeten, zou ik mee kunnen leven maar niet top. Valt me ook op dat de stof op de wangen snel wat rimpelig wordt. Zelfs bij de nieuwe auto in de showroom was dat al niet helemaal strak meer. Vulling van de stoelen lijkt wat slapper als in de andere modellen.
Wat is er mis met een elektrisch geval? Ik zou nog even wachten tot de model Y er is. big smile smiley
Elektrische auto's zijn fantastisch er gaat een wereld voor je open. I promise.
Kristian
Komt nog een zilvergrijze CX-5 binnen met automaat in GT-M uitvoering. Zou interessant kunnen zijn. Kleur moet ik zien, niet zo sprekend als Machine Grey of Soul Red. I.c.m. 19 inch velgen en donkere ramen wel een aardig geheel wellicht.

SUV. Zilvergrijs. 19 inch. Donkere ramen.
Ja, mooi. winking smiley
Zo eentje dus...

Niet meteen de meest flatterende kleur voor dat model... sad smiley
14-11-2019 09:00
Ben benieuwd of die persoon ook blij wordt van de auto, want hij ziet er verdomd goed uit op die foto's. Als hij er dan ook goed bijstaat dan moet hij wel snel verkopen, mits er weer zo'n centendraaier langskomt die alleen maar komt in de hoop voor weinig te kunnen scoren. Hoevaak ik nu wel niet gehoord heb: "Ik heb een beperkt budget, dus wat is de minimale prijs" Uhm.... de prijs staat er toch bij, als je het niet hebt liggen sorry, maar dan zou ik naar een auto in je budget gaan kijken. winking smiley
14-11-2019 09:16
British Racing Green
Zo eentje dus...

Huidige CX-5 natuurlijk, niet de oude. Dan gaat ie er juist op achteruit
-

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14-11-2019 09:29 door Carfanatic.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.