D. Elzinga
Iets meer dan 5000.

Dat doe je niet verkeerd!
Ik vind het echt gaaf, dat je hem nog origineel hebt gehouden.
Wij hadden in 1994 een fel oranje opel kadett 1.3 S uit 1983 met volgens mij iets van 70 of 75 pk.
Gekregen van een kennis, nog geen 2 maanden gehad.
Mach1
D. Elzinga
Iets meer dan 5000.

Wat bedoel je daarmee? Wat is daar niet verkeerd aan? Vind je dat weinig of juist veel? En waarom is dat dan niet verkeerd?

Wij hadden in 1994 een fel oranje opel kadett 1.3 S uit 1983 met volgens mij iets van 70 of 75 pk.

1.3 S had 75 pk, oranje is een lekker felle kleur welke helaas niet erg veel verkocht werd. Je kon zo'n oranje Kadett winnen tijdens een of andere televisiequiz in 1979, maar ik kan het fragment zo snel niet terugvinden.
§anitarium
Mach1
D. Elzinga
Iets meer dan 5000.

Wat bedoel je daarmee? Wat is daar niet verkeerd aan? Vind je dat weinig of juist veel? En waarom is dat dan niet verkeerd?

Een niet al te hoog jaarkilometrage voor deze mooie D-Kadett, dat vind ik niet verkeerd. Zo blijft de kilometerstand relatief laag en dat is leuk bij zo'n auto.
Anonieme bezoeker
Te koop:
15-12-2010 15:00
Toch jammer dat je niet even de forumregels hebt doorgelezen.........
carlover, moderator

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15-12-2010 15:15 door carlover.
Re: Te koop:
15-12-2010 15:05
Nette Kadett! Het is alleen niet de bedoeling de auto hier te koop aan te bieden winking smiley.
Mach1
Een niet al te hoog jaarkilometrage voor deze mooie D-Kadett, dat vind ik niet verkeerd. Zo blijft de kilometerstand relatief laag en dat is leuk bij zo'n auto.

Duidelijk! smiling smiley
Mach1
§anitarium
Mach1
D. Elzinga
Iets meer dan 5000.

Kilometerstand is nu iets meer dan 155.000. Dat is niet extreem laag, maar voor een auto van bijna 27 jaar oud ook niet heel veel natuurlijk. Het is ook niet zo dat ik de stand bewust laag probeer te houden, maar ik hoef de auto niet voor woon-werkverkeer oid te rijden.
Ok. Ik gebruik mijn auto ook alleen voor privéaangeleden, maar rij toch ruim 12 000 km per jaar + nog een 1550 per jaar in de GTI, die staat nu op 144 000 en is uit 1987.
Anonieme bezoeker
Re: Te koop:
15-12-2010 17:05
Simcat
Toch jammer dat je niet even de forumregels hebt doorgelezen.........
carlover, moderator

Oeps, sorry mensen. Ik had geen idee dat het te koop aanbieden van wagens hier niet mocht.
Simcat
D. Elzinga
(...) en een van de achterbanden kon er nog net mee door maar die heb ik ook gelijk laten vervangen.

Lijkt me niet onverstandig in de winter smiling smiley
Gewoon een lekkere hoekige Kadett!Zijn leuke wagens en ook nog eens simpel van techniek.Ben je nog meer van plan met de Kadett?Ik bedoel,ga je hem nog behandelen met een goedje om hem nog een tijdje te houden?
Ik ga de Kadett (1988) behandelen met Dinitrol (als ik het goed heb) Dit schijnt beter te zijn op lange duur dan Tectyl.
Succes met die goeie ouwe Kadett!!!!!!!
gr Marcel.

Ben je nog meer van plan met de Kadett?Ik bedoel,ga je hem nog behandelen met een goedje om hem nog een tijdje te houden?

Dat heb ik al een tijdje geleden gedaan, van binnen en van buitensmiling smiley
Hoe meer ik trouwens naar je Kadett kijk D.Elzinga hoe meer ik in dit type ga zien. Ik ga hem ook steeds mooier vinden. (vooral deze kleur)

Hoe meer ik trouwens naar je Kadett kijk D.Elzinga hoe meer ik in dit type ga zien. Ik ga hem ook steeds mooier vinden. (vooral deze kleur)

Deze kleur was populair, en ik vind het zelf ook erg mooi. Beslist opvallender dan de auto's van nu in allerlei grijs- en zilvertinten.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22-12-2010 16:05 door D. Elzinga.
Onzinreacties en scheldpartijen verwijderd. Gelieve terug ontopic en negeermodus op ON winking smiley

CorZa
Moderator AutoCreche.nl
^
thumbs up

Momenteel rij ik uiteraard niet, het is gelukkig vakantie en ik wacht liever tot de dooi weer is ingezet. Ik heb laatst nog een autohoes gekocht, die komt nu wel goed van pas.
+1 voor CorZathumbs up

@ D.Eliznga Ik heb deze kleur niet heel vaak gezien. (überhaupt dit type Kadett niet)
Tegenwoordig zijn auto's inderdaad veel te grijs enz. Mag wel wat meer kleur in.

Ik heb deze kleur niet heel vaak gezien.

Een aanzienlijke hoeveelheid Kadetts werd geleverd in groen, deze kleur (Silbergrun), of een tint donkerder. Dat zie je nu nog terug, er staan momenteel redelijk wat exemplaren in deze kleur te koop.

Tegenwoordig zijn auto's inderdaad veel te grijs enz. Mag wel wat meer kleur in.

Komt mi vooral door de leasers, die hebben bijna altijd een 'veilige' kleur met het oog op de inruilwaarde.
Ja dat zag ik ook net op de verkoopsites. Dit type zie je in het dagelijks verkeer bijna nooit meer terug trouwens. Andere Opels van dat tijdperk nog wel redelijk veel.

Dit type zie je in het dagelijks verkeer bijna nooit meer terug trouwens.

Ze zijn niet echt populair bij 'belastingvoordeel' rijders. Om die reden zie ik ook niet veel import, er komen wel eens zeer fraaie exemplaren uit Duitsland, maar het overgrote deel is toch origineel Nederlands. Dit in tegenstelling tot al die oudere Mercedessen, volgens mij rijden er daar nu meer van rond dan er ooit nieuw hier verkocht zijnnut smiley
Dat zou je haast wel denken inderdaad"} Daar rijden er zo verschrikkelijk veel van rond
Anonieme bezoeker
Re: D. Elzinga: Opel Kadett D 1.2 S '84
26-12-2010 14:15
Idd zie je deze kleur groen veel, wij hebben er ook een , en staat lekker droog in de garage te wachten op de zomer, onze andere blauwe d kadett moeten we nog uitgraven uit de sneeuwsmiling smiley

zeker 40cm sneeuw gevallen
Hier in het Gooi is de meeste sneeuw wel weg, ik ben dan ook vandaag voor het eerst in elf dagen weer gaan rijden. Startte prima, alleen was het doorzichtige stuk plastic voor de tellers van achteren beslagen. Blijkbaar zit daar dus toch ergens vocht, binnenkort maar eens naar kijken.
Dat probleem heeft mijn Panda ook, een beslagen tellerbak. Ik vermoed niet dat het vocht is, maar dat het komt omdat de tellerplaat dan heel erg koud is, en de lampjes erachter de boel opwarmen. Hierdoor condenseert het op het plastiek.
Maar het klokje had er ook last van. Die wordt toch niet echt inwendig warm?
toch wel, de kachelslangen lopen er vlak langs smiling smiley
Anonieme bezoeker
Re: D. Elzinga: Opel Kadett D 1.2 S '84
26-12-2010 23:20
het is gewoon puur vocht, daar kan je niks aan veranderen, heeft onze auto ook, alleen bij flink koud en vochtig weer, ook met instappen in de auto met sneeuw onder je voeten is allemaal vocht wat achterblijft in de auto.

En als je de tellerbak eruit haald zou ik er meteen ene in zetten met toerentellersmiling smiley
M'n Kever heeft er ook vaak last van. En zelfs de C1 heeft wel eens een beslagen teller!
Update:

- Er zit weer een nieuwe thermostaat in, oude ging te laat dicht.

- De van binnen beslagen ramen zijn verleden tijd, kwam door rubbers die niet goed meer vastzaten.

- Momenteel is de bodemdekking verwijderd, eerst krijgt de bodem wat roestbescherming, waarna er een nieuwe vilten onderbedekking op komt:

De oude onderbedekking, begon uit elkaar te vallen en is nat en vies. Ik heb een rol vilt gekocht die op maat gesneden zal worden.

Kale bodem, de roestplekjes zijn slechts oppervlakkig, beetje schuren en roestomvormer erop.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14-03-2011 16:04 door D. Elzinga.
Cool, oude radio erin.!

Als je slim bent haal je die bitumen rommel er ook uit, daaronder zit vaak de roest.
Corsa-20SEH

Als je slim bent haal je die bitumen rommel er ook uit, daaronder zit vaak de roest.

Jaja,met trillende handjes ga ik dat van de week ook doen!Zal je zien,is alles in orde,kom je een hoop ellende tegen.Moet er niet aan denken.
Schijnt makkelijk te gaan mooi droogijs....
Geen ervaring mee hoor, maar dat heb ik ergens gelezen.

Maar mooie Opel hoor. Vroeger vond ik het helemaal niets, maar kan hem nu erg waarderenthumbs up
Positief:

Ook onder de bitumen matjes slechts een paar roestplekjesthumbs up

Negatief:

M'n verzekeringpremie is voor dit jaar met meer dan 20% verhoogdnut smiley Ik denk dat ik maar eens even ga rondshoppen voor een andere verzekeraar. Iemand tips?
Wat een onzin.. 20% duruder, ik betaal sinds ik auto rijd ieder jaar al minder big smile smiley
Corsa-20SEH
Wat een onzin.. 20% duruder, ik betaal sinds ik auto rijd ieder jaar al minder big smile smiley

Ik begon met iets meer dan 40 euro p/m, nu na twee jaar schadevrij rijden willen ze bijna 60 euro rekenen. Dat de hogere assurantiebelasting en hoge aantal schademeldingen van afgelopen winter moeten worden doorberekend snap ik, maar ik vind deze stijging wel erg hoog, ook aangezien ik nog gestegen ben qua no-claim trede.
Volgens Independer is Acura Auto-Online voor mij de beste keus, inclusief inzittendenverzekering en rechtsbijstand kom ik dan uit op zo'n 40 euro per maand...
D. Elzinga
...inzittendenverzekering en rechtsbijstand...

Gooi die dingen uit je verzekering en het scheelt je ook weer bijna een tientje in de maand.
§anitarium
D. Elzinga
...inzittendenverzekering en rechtsbijstand...

Gooi die dingen uit je verzekering en het scheelt je ook weer bijna een tientje in de maand.

Bovenstaande zaken lijken me anders wel zinvol?
zow, dat is een fors bedrag!
Ik was voor mijn Kadett 25 euro in de maand kwijt incl. inzittendenverzekering, bij centraal beheer.
ginkelvanmichiel
Ik was voor mijn Kadett 25 euro in de maand kwijt incl. inzittendenverzekering, bij centraal beheer.

Die rekenen ook meer dan 60 euro.

Dat krijg je met zo'n volbloed racewagen natuurlijkdrinking smiley
Google maar eens over de zin van 'n inzittendenverzekering. Overigens vind ik de premies belachelijk hoog. Mijn Mondeo kostte me WA 45 euro/maand. Een veel duurdere auto. Dat zal 'm in de regio hebben gezeten.
Elco
Google maar eens over de zin van 'n inzittendenverzekering.

Toch niet zo heel noodzakelijk als ik het zo lees.

Overigens vind ik de premies belachelijk hoog. Mijn Mondeo kostte me WA 45 euro/maand. Een veel duurdere auto. Dat zal 'm in de regio hebben gezeten.

Ik vind het ook volslagen idioot. Aan de auto zal het iig niet liggen, is blijkbaar het Gooi een hoog-risicogebied...
D. Elzinga
ginkelvanmichiel

Die rekenen ook meer dan 60 euro.

Dat krijg je met zo'n volbloed racewagen natuurlijkdrinking smiley

Nou ja zeg, dat is toch belachelijk voor zo'n klassieker!nut smiley
Ik betaal 9 euro voor de Bimmer.
Ik betaal 7 euro voor mijn Kadett in de maand. .max 5.000 km. Maar die haal ik toch never nooit niet. Heb je dat ding All Risk ofzo..? 60,- in de maand..d at betala ik niet eens voor de D, de motor en de corsa C bij elkaar.
Ik betaal ook zoiets per maand.En ook inderdaad de 5000 km per jaar die ik nooit ga halen.En een andere voorwaarde is dat je een woon/werkverkeer auto moet hebben.
Wij hebben sinds kort trouwens geen Astra G station meer,maar een Volvo V40 als woon/werkverkeerauto.
Dat is een van de voorwaarden waar je aan moet doen.Althans bij mijn verzekering.(niet dat je een Volvo moet hebben hahahaha)
gr Marcel.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-03-2011 09:02 door rottieroodmax.
Ik heb hem verzekerd als gewone auto, voor 7500 km per jaar, WA. Verzekeren als klassieker lukte me niet, ik moest of een 'dagelijkse' auto hebben (die ik helemaal niet nodig heb omdat ik vanuit huis werk, en het gebruik dus ook van de enige auto puur recreatief is doet daar voor hen niets aan af), of ik ben niet oud genoeg, of men accepteert het volgens de site wel maar dan krijg ik alsnog een brief dat ze weigeren vanwege 'interne richtlijnen' (de Europeesche)...
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close