D. Elzinga: '84 Opel Kadett 1.2 S, '83 Opel Kadett 1.3 S Automaat, '95 Volvo 480 S 2.0i

Gepost door D Elzinga 
Granada 2,8i Ghia
M.b.t. je laatste vraag, een stuurslot geldt niet als inbraakwerende maatregel.
Bij een alarmsysteem moet je in principe ook nog het certificaat overleggen. Neem aan dat je dat niet hebt bij je stuurslot...

Bedankt, ik was al bang dat het niet kon, ook omdat het niet echt in de auto 'ingebouwd' zit.
1. Informeer eerst even of dat scheelt in je premie. Meestal scheelt dat nauwelijks iets.
2. Hij is dus WA+ verzekerd? Volgens mij valt een startblokkering hier onder, een stuurslot weet ik niet. Verzekeraars hebben hier wel een lijstje van denk ik.
Barri
1. Informeer eerst even of dat scheelt in je premie. Meestal scheelt dat nauwelijks iets.
2. Hij is dus WA+ verzekerd? Volgens mij valt een startblokkering hier onder, een stuurslot weet ik niet. Verzekeraars hebben hier wel een lijstje van denk ik.

1 Oke, maar ook al scheelt het maar een paar cent, waarom ook niet?winking smiley
2 Nee, WA.
1. Omdat je dan ineens op je kilometers moet gaan letten. Dat zou mij die paar cent (meer is het echt niet) niet waard zijn. Vraag me ook af of de verzekeraar dan die administratieve kosten zou willen maken.

2. Als ie alleen WA is verzekerd, maken de beveiligingsdingen niet uit. Hij is namelijk toch niet tegen diefstal verzekerd.
Barri
1. Omdat je dan ineens op je kilometers moet gaan letten. Dat zou mij die paar cent (meer is het echt niet) niet waard zijn. Vraag me ook af of de verzekeraar dan die administratieve kosten zou willen maken.

2. Als ie alleen WA is verzekerd, maken de beveiligingsdingen niet uit. Hij is namelijk toch niet tegen diefstal verzekerd.

1 Nou ja, eerst maar eens kijken hoeveel verschil het maakt. Ik rijd in ieder geval zo weinig dat ik mij niet druk hoef te maken dat ik in de buurt van die 7500 km kom.

2 Niet? Nee, dan maakt dat inderdaad niets uit.
Voor de verzekering bleek het inderdaad maar een paar cent te schelen, dus dat laat ik zitten.

Waar ik momenteel naar op zoek ben:

- Striping. Ik wil hetzelfde als er nu opzit, die twee streepjes aan de zijkant, maar zoals op de foto's te zien is ontbreekt het onderste gedeelte na de voordeur. Dat wil ik dus weer compleet maken.

- SR pakket. Mijn Kadett heeft al de velgen en de spatbordverbreders, maar er horen eigenlijk ook nog plastic dorpelverbreders te zijn. Die zijn echter verdwenen (gezien er een klikaansluiting op de spatbordverbreders is moeten ze er toch ooit gezeten hebben)

Misschien ook nog maar in het 'gezocht' gedeelte plaaten op het D-Kadett forum.
op marktplaats staat zo een set geloof ik
Ik heb op marktplaats eergisteren nochtans gezocht en niks tegengekomen. Maar ik zal even kijkensmiling smiley
Gevonden:

[link.marktplaats.nl]

Niet eens zo duur, ik weet alleen niet of het nog verschil maakt of je een 3- danwel 5 deurs hebt, dat ga ik nog informeren. Zo te zien heeft de verkoper een aardige voorraad onderdeleneye popping smiley Ook gelijk even vragen of hij nog striping heeft liggenwinking smiley
sets zijn zeker verschillend voor 3 en 5 deurs...
Corsa-20SEH
sets zijn zeker verschillend voor 3 en 5 deurs...

Ja, dat blijkt nu ook uit afbeeldingen van verschillende SR's die ik heb bekeken. Voor even dacht ik nameljk dat de strip onder de deur zou komen, maar dat is niet het geval.
Spatbordverbreders zijn inmiddels onderweg, kan niet wachten om ze te monterenbig smile smiley Striping was helaas niet leverbaar, dus daar moet ik waarschijnlijk nog wat andere verkopers voor benaderen.

Voor de rest, weinig aan de hand gelukkig. De Kadett gebruik ik nu vaak om naar mijn avondcursus grafisch ontwerpen in Amsterdam te rijden (zodra je je rijbewijs hebt is het OV gelijk een stuk minder aantrekkelijkwinking smiley) De koeling heb ik net weer op de winterstand gezet.
De dorpelverbreders zitten erop. Het was nog een hele klus omdat ze eerst totaal niet pasten. Maar na wat gezaag, gevijl en verhitting (waardoor het plastic wat buigzamer werd) sloot het redelijk aan en kon ik gaan monteren. Dacht ik.

Toen ik de eerste schroef rechtsachter in de carosserie wilde boren, verdween deze plotseling. Er bleek een groot roestgat te zitten, wat dus eerst gerepareerd moest wordensad smiley

Nadat dat dus was opgelost met een nieuw stukje plaat konden de dorpels definitief bevestigd worden. Aan de linkerkant gelukkig geen roestverassingen.smiling smiley

Ik hoop donderdag wat nieuwe foto's te maken van de auto met dorpelverbreders. En nieuwe striping, want die heb ik inmiddels ook.
is dat de zwarte striping met een dik en een dun lijntje?
ginkelvanmichiel
is dat de zwarte striping met een dik en een dun lijntje?

Ja, in plaats af te wachten tot iemand Kadett-striping op marktplaats aan zou bieden bleek de oplossing eenvoudig: de plaatselijke kluszaak had biesjes in de juiste maat.smiling smiley
Ok! waar heb je die gekocht? ik zoek ze namelijk ook voor mijn Kadett om deze weer compleet te maken smiling smiley
't is bij elkaar geloof ik één cm breed toch?
Ik heb het hier bij Van Loenen gekocht. Het zou goed kunnen dat het bij elkaar idd 1 centimeter is, maar zeker weten doe ik dat niet. Waarschijnlijk kun je ook biesjes bij de Gamma, Karwei ed kopen. Ik heb ze er nog niet opgeplakt, het regent nu nog en ik wil het oppervlakte eerst helemaal schoon hebben voor ik het er op plak.
Dan zijn het in iedergeval de gene die ik ook nodig heb.
Zal aan het eind van de week wel eens kijken.
Wacht anders eerst even totdat ik ze erop heb zitten, kan ik je vertellen hoe goed het past. Misschien moet er evengoed nog geknipt wordenwinking smiley
Ondertussen al wat ondernomen met de striping?
Ik heb trouwens jouw kadett gevonden op streetview. De kadett bij seinhorst echter niet. Kun je eens kijken of jij hem kunt vinden?
De Seinhorst-Kadett was idd die blauwe die je me stuurdewinking smiley Striping bleek iets te dun te zijn om echt fraai te passen, dus daar zoek ik nog een oplossing voor.

Verder een minder leuk bericht: gisteren voor het eerst in mijn leven een boete gekregen, en ik heb niets verkeerd gedaanangry smily Wat is nu het geval? Zoals gewoonlijk reed ik 's avonds naar Amsterdam voor mijn cursus grafisch ontwerpen, en ik zette de Kadett waar ik hem altijd parkeer, vlak bij de RAI. Na een kaartje te hebben gekocht van 14 euro om tot kwart over 10 te mogen blijven staan, nog even mijn tas pakken, en ik legde het kaartje rechts aan de passagierskant op het dashboard. Nog even gecontroleerd of de deuren goed dicht zaten en het kaartje niet was weggewaaid (ik ken de verhalen van mensen die een boete kregen omdat het kaartje op grond was gevallen) en daar ging ik.

Goed, om 10 uur was ik klaar, ik stapte weer in de auto, gooide mijn tas op de passagiersstoel en stopte het kaartje, dat nog steeds op dezelfde plek op het dashboard lag als waar ik hem had neergelegd, weer in mijn zak. Toen zag ik dat er een papiertje achter de ruitenwisser zat. Al weer een reclameflyer, dacht ik. Was het maar waar, jullie raden het waarschijnlijk al: parkeerboete!

Ik ga bezwaar aantekenen tegen deze boete. Ik heb het idee dat de dienstdoende controleur gewoon niet zorgvuldig heeft gekeken (het was donker, slechtverlichte plek en het regende), en tekenend daarvoor is dat hij de kleur van de Kadett heeft opgeschreven als zijnde 'grijs'. Uiteraard, op een donkere plek zie je 's avonds het verschil niet, maar als de controleur met een lamp had gezocht naar de parkeerkaart had hij deze zien liggen, en hij had gelijk gezien wat de daadwerkelijke kleur waswinking smiley Al met al baal ik toch wel van deze gang van zaken.thumbs down

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-11-2009 14:49 door D. Elzinga.
Als jouw verhaal klopt (en daar ga ik wel vanuit), dan heeft de controleur waarschijnlijk verkeerd op het bonnetje gekeken. Niet netjes, en vooral niet handig omdat jij nu met de gebakken peren zit en bezwaar moet gaan aantekenen, maar fouten maken is menselijk natuurlijk.

Wat staat er op het verbaal eigenlijk? Dat je er te lang stond, te weinig betaald hebt, er een andere datum op het bonnetje stond of het bonnetje niet te lezen was bijvoorbeeld?
Dat er geen bonnetje zichtbaar was. Hij/zij heeft simpelweg niet zorgvuldig genoeg gekeken (als je zelfs al de kleur verkeerd hebtwinking smiley) Kan misschien ook komen omdat de meeste auto's aldaar van bewoners zijn (dus met vergunning). Nogmaals, ik parkeer altijd op die plek en dit is de eerste keer dat ik problemen heb. Ik leg het bonnetje ook altijd op dezelfde plek. Ik moet toegeven dat ik wel vrij chagerijnig was toen ik zag dat ik een boete had, maar idd, zo'n controleur kan ook een fout maken. Het is alleen zo vervelend dat ik nu weer allerlei moeite moet gaan doen en uit moet gaan zoeken hoe zo'n bezwaarschrift in z'n werk gaat.
Misschien een nieuwe diender die geleerd heeft dat het bonnetje aan de bestuurderskant hoort te liggen en niet verder dan zijn neus langs is heeft gekeken. Begrijpelijk dat je chagrijnig wordt van zoiets. Kun je ook de printkosten en de postzegel terugeisen bij je bezwaar?
Geen idee, maar zo flauw ben ik niet.winking smiley Ik heb echter geen zin om zonder enige overtreding 52 euro boete te betalen icm het toch al hoge bedrag van een parkeerkaartje in Amsterdam.

Nu maar eens gaan uitzoeken hoe ik bezwaar moet indienen. Moet ik als bewijs dat ik wel degelijk betaald heb perse het originele bonnetje opsturen of mag het ook een kopie zijn?
Gewoon bezwaar aantekenen. Kaartje heb je hopelijk nog?
Verder foto's vanaf buiten van je dashboard maken, om te laten zien dat het kaartje zichtbaar moet zijn geweest.

Wellicht maak je een kans.
Ik heb vorig jaar een parkeerboete aangevochten, met succes. Dus niet elke zaak die bij de kantonrechter komt is bij voorbaat kansloos, al lijkt het daar wel vaak op...

Hoe de bezwaarprocedure werkt: uitgebreid bezwaarschrift met foto's enz. sturen naar het adres dan op de achterkant van de beschikking staat.
Waarschijnlijk moet je daarna nog een keer in beroep gaan en daarna krijg je waarschijnlijk een brief met een uitnodiging voor de kantonrechter. Zorg dan je voor dan ook een duidelijk en kort verhaaltje klaar hebt, met foto's (komt altijd goed over volgens mij). Maar overdrijf het niet, houd het gewoon netjes, zakelijk en kort.

toevoeging: kopie van het bonnetje lijkt me voldoende (met even een uitleg dat het een kopie is en dat je bij een evt. zitting uiteraard wel het origineel meeneemt). Evt het bonnetje scannen samen met de beschikking ofzo, dan zien ze iig dat je het bonnetje daadwerkelijk hebt...

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-11-2009 15:41 door Barri.
Barri
Kaartje heb je hopelijk nog?

Uiteraard. Bedankt voor je info, verderthumbs up
Hm, vervelend, zo'n bon... Was de kadett misschien beslagen van binnen? (mijn ervaring met opels is dat ze zeer snel ondoorzichtbaar beslagen zijn)

wat betreft de striping: te dun? in de zin van het materiaal of qua hoogte?
Parkeer boetes in onze gastvrije hoofdstad, da's altijd balen, zeker als je niks fout doet.
ginkelvanmichiel
Hm, vervelend, zo'n bon... Was de kadett misschien beslagen van binnen?

Enigszins, maar niet dusdanig dat je niet meer naar binnen kon kijken. Hij stond in totaal ook maar zo'n 3 uur daar geparkeerd, wat niet lang genoeg is om heel erg te beslaan. Wel regende het, zoals gezegd.

De striping komt net iets te kort in de hoogte. Van een afstand zie je het niet, maar als je dichterbij komt wel. En ik doe het graag gelijk goed, dus moet ik nog op zoek naar een iets bredere striping die ik evt. wat kan afknippen.

@simca1006: zeker, en ook zonder boetes vind ik parkeren daar al duur genoegwinking smiley
Om wat voor striping gaat het eigenlijk?

Ik heb namelijk het volgende gedaan voor mijn Golf GTI. Ik heb die gerestaureerd en wilde daar ook de originele striping weer op. Ik heb de originele striping nagetekend in autocad en toen bij een stickerboer op het juiste materiaal uit laten snijden en laten plakken. Dan past het perfect en zit het ook nog goed erop! Het was wel een boel meetwerk smiling smiley.
Dat is ook een idee natuurlijk. Is dat heel duur?

Het gaat om 2 streepjes, de bovenste iets dikker dan de onderste.
Er zijn nieuwe foto's! Het weer hielp niet echt mee, maar dat mag de pret niet drukken.smiling smiley Als fotolocatie heb ik gekozen voor de Schuttersweg in Hilversum, uit historisch perspectief: begin 20ste eeuw was deze weg vanwege de rust en ligging erg populair om promotiefoto's voor automobielen en motorfietsen te maken. Helaas is er in de tussenliggende 100 jaar veel veranderd, zo is het al lang geen zandweg meer, en is het er te druk om net zoals toen de auto even op straat te zetten om er foto's van te maken.

Aan de rechterkant sluit de skirt niet helemaal mooi aan, ga ik nog wat aan doen.

Ik ben nog steeds op zoek naar een wel passende striping, en volgende maand is het tijd voor de APK.
ah, nu zie ik dat je de striping er al deels op hebt zitten. Op mijn Kadett zit het er helemaal niet op, dus zou ik wél de door jouw gevonden striping kunnen gebruiken!
Nou nee, deze striping zat er zo al toen ik hem kocht!
Die grille is inderdaad wel leuk!! Veel plezier met de auto!
Dank jebig smile smiley Voor de volgende fotoreeks ga ik binnenkort de natuur in.smiling smiley
ja, dat snap ik smiling smiley
maar als je dan die nieuwe striping zou gaan plakken terwijl die wat smaller is, ga je dat zien. Maar aangezien er op mijn auto helemaal niets zit valt het ook niet op als het wat smaller is, toch?
Verse foto's, leuk! Maar waar zijn nou de losse mistlampen met Hellakapjes? Die wilde je er toch ook nog op monteren?
Ben ik nog niet aan toe gekomen om die te kopen en te monteren. De striping en de skirts vond ik belangrijkerwinking smiley
ginkelvanmichiel
ja, dat snap ik smiling smiley
maar als je dan die nieuwe striping zou gaan plakken terwijl die wat smaller is, ga je dat zien. Maar aangezien er op mijn auto helemaal niets zit valt het ook niet op als het wat smaller is, toch?

Nee, dat is natuurlijk wel waar.
O ok, ik dacht dat je die lampen al had liggen.
Nou, om eerlijk te zijn twijfel ik nog wel of ik ze uberhaupt wel zal monteren. 6 lampen aan de voorzijde is misschien wat te veel van het goede.
Maar het past wel bij de tijd van de auto natuurlijk.
Ja! Maar die zijn moeilijk te vinden denk ik voor zo'n Kadett? Zou hem helemaal geweldig maken.
Ik ben ze iig nog niet tegengekomen. Is voor mij echter niks, want het zou betekenen dat ik de achterruitwisser ook moet verwijderen en die behoud ik toch liever.
Leuke kadett , mijn ouders hadden vroeger een blauwe met kenteken KR-30-TH dus van dezelfde lichting

misschien kun je via de dealer nog aan de striping komen . Ik weet dat ik via mijn dealer nog allemaal spul voor mijn corsa'tje uit 1985 kan krijgen .

Ik heb zelf ook een D-kadett staan , maar in welke staat deze is kan ik maar beter niet vertellen . En voor de cross hebben wij nog enkele rotte exemplaren staan voor onderdelen yawning smiley

Wat betrefd die ronde koplampen , ik wist helemaal niet dat die zo schaars waren , naar mijn weten zaten deze standaard tot 1984 op de kadett en is er toen een face-lift gekomen met de vierkante koplampen . Ik zal eens even bij onze D-kadettjes kijken of er toevallig nog 1 bij staat met ronde lampjes , dan wil ik daar wel iemand blij mee maken ( niet voor woekerprijzen winking smiley ) .
Netjes.
Heb je nog een paar sjotjes van het interieur?drinking smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close