D. Elzinga: '84 Opel Kadett 1.2 S, '83 Opel Kadett 1.3 S Automaat, '95 Volvo 480 S 2.0i

Gepost door D Elzinga 
De enige goede oplossing voor een Kadett over 't algemeen is het plaatsen van zo'n (stoplock) stuurslot. Dat zie je, en maakt het meteen veel minder aantrekkelijk voor een dief om te proberen je auto mee te nemen. Voor mijn Kadett (een E, al helemaal geliefd bij het dievenvolk) zit ik daar ook sterk over te denken...
@ Jan, nu nog uitvissen waar ik woon.. Maar als je aanbelt krijg je gewoon de sleutels mee hoor smiling smiley
Bedankt voor alle reacties (en leuke foto's) Voor vannacht had ik 1 van de voorwielen verwijderd, simpel maar doeltreffend, dacht ik zowinking smiley Zonet heb ik een stuurslot aangeschaft, universeel model en het past prima.

Overigens lijkt het erop dat de dieven specifiek op zoek waren naar een Ford Fiesta, de deur moest blijkbaar open, opdat ze de motorkap open konden doen, en van de motor enkele onderdelen konden stelen. Gelukkig is dat niet gelukt. Ook hier hoef je op de politie niet te rekenen, aangifte: 'dat moet u via internet doen' En de spullen die de dief bij de auto heeft laten liggen in de haast om weg te komen, en dus mogelijk vingerafdrukken bevatten? Daar wil de politie niets mee doen.
Nee, daar doen ze inderdaad niets aan. Die ervaring heb ik helaas ook.
Grappig hoe snel een bepaalde auto went. Ik reed vanmorgen een stukje in een veel nieuwere auto, een Suzuki Swift 1.3 GLS uit 2007, en ik vond het met stuurbekrachtiging, korter schakelpatroon en veel bijterigere remmen bepaald vreemd rijdensmiling bouncing smiley
Anonieme bezoeker
Re: D. Elzinga: Opel Kadett D 1.2 S '84
31-07-2009 10:50
op sloperij Eindewegen staat ook nog een Opel d Kadett 1.3 staat nog in de te koop hoek
de vraag prijs is 1250 jamer genoeg is er een sport uitlaat onder gehangen ziet er veder goed uit
bouwjaar is 1980
zou jammer zein als deze op de sloop verdwijnt
hier 1 foto

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31-07-2009 10:52 door ddrman.
He, die is dus even duur als de mijne. Een best luxe uitvoering, zo te zien.
Ik zag gister nog een geïmporteerd broertje van jouw Kadett rijden, was precies dezelfde kleur. Hij viel me iets te laat op, dus kon net niet het kenteken goed zien, zag alleen iets van cijfercijfer-TK-letterletter.
Anonieme bezoeker
31-07-2009 13:56
D. Elzinga
He, die is dus even duur als de mijne. Een best luxe uitvoering, zo te zien.
ja het is een redelijk luxe ik zou het erg zonde vinde als die verdwijnt uit het straatbeeld
Je kunt het met name zien aan de stoelenwinking smiley

Mijn auto is een beetje een mengelmoesje van verschillende typen: standaard uitvoering, maar met SR-sportpakket en allerlei extra's zoals een 2e buitenspiegel, klokje, achterruitwisser, striping en nog meer van dat soort dingen.
Anonieme bezoeker
31-07-2009 17:31
ik vint het jammer dat ze daar dan een sport uitlaat onderhangen dat verpest e veder hele mooie auto sad smiley crying smilie

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31-07-2009 17:31 door ddrman.
Anonieme bezoeker
31-07-2009 17:59
Als je je auto wil beschermen tegen diefstal, kun je ook een hoofdschakelaar plaatsen.
Tussen de draad van de accu en startmotor. De hoofdschakelaar kun je ergens onder in je dashbord boren
Zou ook nog kunnen natuurlijk, maar ik denk dat het stuurslot afschrikwekkend genoeg iswinking smiley
Weer eens tijd voor wat foto's.

Mijn stuurslot, je doet hem door het stuurwiel en de hoofdsteun heen, en dan is het een kwestie van vastklikken. (let niet op het hoesje van het fototoestelwinking smiley)

De neerklapbare achterbank.

Middenconsole met klokje dat inmiddels weer werkt.

Opvallend detail, het ontbreken van een gaspedaalrubber. In het begin dacht ik dat het een missend onderdeel was, maar het blijkt zo te horeneye rolling smiley
Omdat de speakers die tot gisteren in de auto zaten erg verroest en poreus waren en daardoor erg kraakten, heb ik nieuwe gekocht en gemonteerd.
Voor de audiokenners: het gaat om Marquant MCS 16's

Omdat ze even groot waren als de oude speakers, konden ze gemakkelijk in de gaten daarvan. Ik moet zeggen, de geluidskwalteit is er een stuk op vooruit gegaan!big smile smiley

De oude speakers bewaar ik maar wel, maar zodra ik ze eruit haalde vielen ze bijkans uit elkaar van ouderdomnut smiley
Wo, ik zie nog profiel op het stuur van jouw Kadett smiling smiley

de mijne heeft een gladde bovenkant gekregen. Helaas zijn die E-stuurtjes ook al schaars..
Ja, het stuur is nog goed, helaas is de versnellingspook wel enigszins afgesletenwinking smiley Inderdaad begint het aanbod E-Kadetts op zowel de straat als op de sloop erg af te nemen. Om over de speciale Nederlandse Kadett Club Oranje uitvoering nog maar te zwijgen...

Gelukkig staat hier vlakbij nog een verlaten Kadett E uit 1987, heb ik toch nog dagelijks uitzicht op eentjewinking smiley
de pookknop hier was ook vergaan, heel stuk uitgebroken.
Gelukkig past die van een 'oude' Astra ook. Nu heeft de auto ineens 5 versnellingen winking smiley
Uitgebroken is ie bij mij niet, alleen een beetje glad geworden.

Zo'n 5-versnellingspookknop op een vierversnellingsbak kan nog eens voor een leuke verrassing zorgen als iemand anders in je auto rijdt die er niet van weetdrinking smiley
Zonet heb ik iets leuks ondektbig smile smiley

Zoals jullie hebben kunnen zien, is het kenteken van mijn auto KR-94-TH Welnu, KR-93-TH blijkt ook nog te bestaan!

Kenteken KR-93-TH
Voertuigsoort personenauto
Merk OPEL
Handelsbenaming KADETT HATCHBACK 12S
Brandstof Benzine

Vervaldatum APK 31-10-2009
Overzicht
Datum aanvang tenaamstelling 12-04-2006

Uitvoering
Omschrijving van de inrichting Niet geregistreerd
Aantal zitplaatsen Niet geregistreerd
Aantal staanplaatsen N.v.t.
Kleur(en) GRIJS

Datum eerste toelating 08-02-1984
Datum aanvang laatste tenaamstelling 12-04-2006
Datum eerste afgifte Nederland 08-02-1984
Wacht op keuren Nee
Geregistreerd als gestolen Nee

Precies dezelfde uitvoering, alleen de kleur is anders. Er is hier niet toevallig iemand die die auto kent?eye rolling smiley
Ik weet het niet zeker maar heb hem misschien weleens gezien in Capelle a/d ijssel, bij het winkelcentrum op de parkeerplaats aan de kerklaan en ook weleens op de N219. Het was een grijze kadett met kenteken beginnend met KR en altijd een imperial op het dak. zag er verder redelijk uit. Meer weet ik niet.

Leuk om eens te kijken! Zo heeft mijn volvo 940 (ZR-51-JY) ook familie: de ZR 50 JY- een witte volvo 960 en de ZR 48 JY-een witte volvo 940. ( de 52 is een oldsmobile) Mijn bus (hx-37-jn) heeft geen in nederland wonende broers meer. Die auto's heb ik nog nooit gezien

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16-08-2009 20:47 door Bennie 940.
Bedankt voor de informatiethumbs up Voortdurend rondrijden met een imperiaal zal het verbruik niet ten goede komenwinking smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-08-2009 10:34 door D. Elzinga.
Anonieme bezoeker
18-08-2009 17:48
@ D. Elzinga bij ons in goes staat ook een d kadett met jouw gril met de 2 lampen er in hij heeft veder sport velgen en is vuur rood
ik zie ze nietvaak met die gril daarom viel me het ook op zal binekkort een foto maken
Ik was eigenlijk van plan vandaag de auto een wasbeurt te geven, maar dankzij het weer van gisteren is dat niet meer nodigwinking smiley Wel zijn de schroeven waarmee de spatlappen vastzaten vervangen, de oude waren nogal roestig. Was nog een heel karwei om ze los te draaien.

Van het weekend ga ik, met Kadett, naar de oldtimerbeurs in Rosmalen. Eens kijken of er nog iets leuks te vinden is.
zalig toch die D-kadetten

Vndg nog naar een wezen kijken, bij een weduwe die alles verkocht,
een zilveren standaard 5-deurs van '84, met 1.3N motor en amper 41.000km op de klok, puntgave kadett!

mocht em voor 1000 euro meepakken, helaas al zo weinig plaats door men 2 C-kadetten en heb ook nog een C-ascona die uit plaatsgebrek al bij iemand anders logeert, dus helaas kan ik em niet nemen, al kriebelt het enorm !
Zilver is ook een prachtige kleursmiling smiley 41000 originele kilometers?eye popping smiley

Vandaag ben ik dus zoals gezegd naar de oldtimerbeurs geweest, en behalve dat ik mijn collectie tijdschriften uit de jaren 40 en 50 flink heb weten aan te vullen, heb ik daar ook het instructieboekje, en een introductiefoldertje uit 1979 van de D-Kadett gekocht. O ja, en de editie van AutoVisie uit oktober 1979 waarin de Kadett voor het eerst mocht worden getest.
Anonieme bezoeker
23-08-2009 21:18
Hallo Ik heb ook een d kadett en moet zeggen het blijft leuk zo´n kadett
@D. Elzinga: ook al eens in dat winkeltje geweest in Naarden Vesting? Veel leuke dingen daar, en ook vast wat dingen die wel in jouw collectie passen smiling smiley
Anonieme bezoeker
23-08-2009 21:56
Neem aan dat je bedoeld betreft de naam winchester.Daar ben ik nog nooit geweest maar dat is mijn andere hobby.Ben trouwens ook gisteren naar rosmalen geweest op zoek naar iets leuks voor de d kadett.Moet wel zeggen dat er weinig te koop was voor een opel en al helemaal niet voor een d kadett.Je komt weinig accesoires tegen van een d kadett en je moet goed zoeken wil je iets kunnen vinden.Gr
Wij hebben vroeger twee typen D-Kadett gehad, de eerste was van 1983 tot 1986. Het was een koperkleurige Kadett 1,2N standaard 3-deurs met de ronde koplampen, het absolute basismodel op de 2-deurs na, volgens mij was de enigste optie de hoedenplank, had trouwens beige bekleding. Kenteken FR-57-VN, bouwjaar 1980.
De tweede was een zilvermetallic Kadett 1,2S Special Flash, een actiemodel uit 1983, met kenteken JT-12-ZV (laatste keer dat ik checkte bestond deze nog). Deze had 2 dikke strepen over de zijkant, donkerrood en zwart, welke in een boog over de achterste (C-stijl?) weer terugliepen. Verder voorzien van een toerenteller en open hoofdsteunen, de vorige had dichte trouwens. Deze hebben we gereden van 1983 tot 1989, ingeruild op een Renault 11 broadway 1,4 uit 1986, PD-91-KS

De Kadett was een leuke auto destijds, altijd verkozen boven de Golf
Anonieme bezoeker
23-08-2009 22:20
Zou leuk zijn als je bijvoorbeeld een auto die je 20jaar geleden gehad hebt ooit terug zou zien of kunnen kopen.Mijn eerste auto bestaat volgens het rdw ook nog en zou hem als ik hem tegen komt graag willen kopen ondanks dat hij 17jaar ouder is geworden en toen ik hem weg deed al 15jaar oud was.
Ik check dat ook regelmatig, maar er zijn er toch al wel een hoop weg, gesloopt? geexporteerd? Dat staat er er niet bij.

Oh ja, de Kadett Flash had ook halogeen schijnwerpers op de bumpers gemonteerd en een klokje. Hij was er in grijs, zoals wij thuis hadden met een rode en een zwarte streep en in zwart, met twee zilveren strepen.
Ook was er in 1983 het actiemodel Flair, met 2 verstralers in de grille en een zilveren lijntje om de grille, net als de Berlina. Wat er verder voor opties op zaten is mij niet bekend.
Mijn favoriet was de 1,8 GTE, de mooiste was een zwarte 5 deurs, deze stond in de folder van 1983. De 1,6S Berlina was ook een mooie, als 5 deurs, of als Voyage Berlina, de luxe stationcar. Vooral in blauw metallic, met het velours (?) blauwe interieur. Ik heb nog een autotest jaarboek uit 1984. daar wordt de GTE in getest. Iemand interesse? dan scan ik hem en plaats hem hier
Barri
@D. Elzinga: ook al eens in dat winkeltje geweest in Naarden Vesting? Veel leuke dingen daar, en ook vast wat dingen die wel in jouw collectie passen smiling smiley

Nee, moet ik nog wel eens doen inderdaad.smiling smiley
winchester
Neem aan dat je bedoeld betreft de naam winchester.Daar ben ik nog nooit geweest maar dat is mijn andere hobby.Ben trouwens ook gisteren naar rosmalen geweest op zoek naar iets leuks voor de d kadett.Moet wel zeggen dat er weinig te koop was voor een opel en al helemaal niet voor een d kadett.Je komt weinig accesoires tegen van een d kadett en je moet goed zoeken wil je iets kunnen vinden.Gr

Ja, onderdelen kon ik ook niet zoveel vinden. Mercedes-Benz daarentegen was echt alom aanwezig wat dat betreft nut smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-08-2009 11:17 door D. Elzinga.
Guus Leferink
Iemand interesse? dan scan ik hem en plaats hem hier

Voor andere belangstellenden wel leuk, ik heb dat jaarboek ook dus ik ken die test alwinking smiley
Zaterdag zag ik een D-Kadett in jouw kleur gestrand op de A15 net voor Afslag Alblasserdam. Paar honderd meter verder een blonde jongedame met jerrycan in de hand wandelend over de vluchtstrook.
Geelhoed
Zaterdag zag ik een D-Kadett in jouw kleur gestrand op de A15 net voor Afslag Alblasserdam. Paar honderd meter verder een blonde jongedame met jerrycan in de hand wandelend over de vluchtstrook.

Misschien ook een kapot tankvlottertje waardoor ze niet wist hoeveel brandstof ze hadgrinning smiley
Ze had in ieder geval mazzel, het Shell tankstation was ongeveer 1 km lopen.
Anonieme bezoeker
05-09-2009 18:51
GEZOCHT!!!!!!!!
Omdat mijn geliefde opel D-Kadett caravan 1.6 automaat uit 1983 aangetast is door de omstandigheden, zoek ik!:

-(alle soorten) PLAATWERK in de kleur mokka-Braun!

Wil diegene dan via marktplaats reageren? trefwoord D kadett. Onder advertentie naam de munck.

oja en ik vroeg me iets af!, is er iemand in Nederland die ook een mokka braune D-kadett station heeft??
????ik zie er namelijk nooit eentje rijden!

Groeten!
Kasper.
Kas/per
Omdat mijn geliefde opel D-Kadett caravan 1.6 automaat uit 1983 aangetast is door de omstandigheden,(...)

'Aangetast door de omstandigheden!' Is dat een nieuw pseudoniem voor de roestduivel?
Yellow Cab
Kas/per
Omdat mijn geliefde opel D-Kadett caravan 1.6 automaat uit 1983 aangetast is door de omstandigheden,(...)

'Aangetast door de omstandigheden!' Is dat een nieuw pseudoniem voor de roestduivel?

Vast wel, dat klinkt net iets vriendelijkerwinking smiley Helaas heb ik sowieso weinig plaatwerk, dus daar kan ik niet mee helpen.

Over mijn Kadett valt momenteel niet zo gek veel te melden, ik zal zo nog even mijn review aanpassen omdat ik inmiddels er weer bijna 500 km bij heb gereden, maar de auto doet simpelweg wat ie moet doen dus verder niets spectaculairs. Ik heb wel, nadat ik ook de laatste restjes van de stickers heb weten te verwijderen, daaronder wat roest ontdekt, wat ik heb weggeschaaft (was een klein beetje oppervlakteroest) en daarna overgespoten. Met het spuitwerk ben ik zelf niet heel tevreden dus dat moet nog maar een keertje oversmiling smiley
Net even een stuk wezen rijden. Normaal gesproken doe ik dat op donderdag, maar ik was toen dusdanig verkouden dat ik daar geen zin in had.winking smiley Het viel mij na het parkeren op dat de rechtervoorband wat zacht is, dus ik zal in het instructieboekje moeten opzoeken wat de juiste bandenspanning moet zijn (bij de meeste auto's staat zulks ook in de deur oid vermeld, maar bij de Opel dus niet)
Ik moet hier ook banden oppompen. Zijn ook wat slap. Maar ik rij even zo min mogelijk met de Kadett, omdat de distributieriem hoognodig vervangen moet worden. Staat gepland voor 8 oktober. Ding is al ruim 10.000 km over datum en oogt écht niet fris meer. Ondertussen probeer ik onderdelen te vinden, maar dat is praktisch onmogelijk :P geen sloop in de buurt heeft een E-kadett staan...
Tsja, de E-Kadetts zijn blijkbaar ook al niet meer op de sloperijen te vinden, erg jammer. Hier in de buurt staan 2 E's uit 1987: het achtergelaten exemplaar bij Seinhorst, en eentje in nieuwstaat vlakbij basisschool Kruispunt.
E en D kadett's zijn inderdaad lastig te vinden, maar op marktplaats en opel-forum.nl worden nog genoeg onderdelen aangeboden hoor.
die bij Seinhorst zl ik maar eens een keer gaan vastleggen. Heb je er toevallig foto's van, D. Elzinga?
ginkelvanmichiel
die bij Seinhorst zl ik maar eens een keer gaan vastleggen. Heb je er toevallig foto's van, D. Elzinga?

Nee, helaas niet. Behalve dat hij vies is en er op allerlei plekken op de auto flora en fauna groeit, lijkt hij niet in erg slechte staat.
Weer wat foto's...

Auto eens van de andere kant gefotografeerd:

Handremlampje werkt zoals gezegd weer, het ledje vervangen was voldoende:

Interieurfotootje:

Ik had trouwens nog wat vragen omtrent mijn verzekering, misschien weet iemand er eeen antwoord op?

- Ik heb nu de auto verzekerd voor een kilometrage van 10.000, maar zoals het er nu naar uitziet rijd ik per jaar zo'n 5000 km. Ik zou dit dus willen aanpassen naar een kilometrage 'tot 7500 km', kan dat zomaar?
- Je kunt bij de verzekering korting krijgen als er inbraakwerende maatregelen zijn, zoals bijv. een alarm. Valt een stuurslot hier ook onder?
M.b.t. je laatste vraag, een stuurslot geldt niet als inbraakwerende maatregel.
Bij een alarmsysteem moet je in principe ook nog het certificaat overleggen. Neem aan dat je dat niet hebt bij je stuurslot...
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close