D. Elzinga: '84 Opel Kadett 1.2 S, '83 Opel Kadett 1.3 S Automaat, '95 Volvo 480 S 2.0i

Gepost door D Elzinga 
Nee hoor, die velgen kon je ook al op de D-Kadett krijgenwinking smiley Ze staan ook in het oude foldertje dat ik sinds enkele dagen heb.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27-06-2009 16:09 door D. Elzinga.
Barri
Staat wel gaaf, die lampen. Ook lekker 'eighties' met die Hella kapjes!

Wat ik nog zou doen bij de Kadett, is een setje originele wielen zoeken. Deze zijn nl. van de E-Kadett...

Ze zaten ook standaard op mijn A-Corsa uit 1992 (mn eerste auto big smile smiley, een nette Golf 2 kon ik toen niet vinden!).

Daar heb ik ze regelmatig op gezien idd. Omega en Senator niet volgens mij.
De Manta dan weer wel. Het testexemplaar in het AutoVisie Jaarboek 1984 had ze althans.
Zaterdag vier ik mijn verjaardag, wat ik doe bij mijn grootouders die op vakantie zijn (ik ben die dag waarschijnlijk niet online), en daar staat in de buurt ook een auto te koop wat mij misschien wat lijkt, dus die ga ik even bekijkenwinking smiley Maak jullie geen zorgen, ik zal de Kadett er niet voor inruilen. Het enige wat ik er nu over kwijt wil is dat het gaat om een oude Amerikaan van begin jaren 60, helaas zitten er geen papieren bij dus dat is wel een beetje een probleem.

Ik garandeer niets, maar ik ga zeker kijken.smiling smiley
Klinkt spannend, maar een auto zonder papieren, dat lijkt me wel een beetje lastig worden. Dat wordt dan flink gezeur bij de RDW?
Sanitarium
Klinkt spannend, maar een auto zonder papieren, dat lijkt me wel een beetje lastig worden. Dat wordt dan flink gezeur bij de RDW?

Daar ben ik nu dus informatie over aan het zoeken. De vraagprijs is er naar, maar als de kosten voor het kenteken erg hoog worden, heb ik daar natuurlijk ook weinig aan. En ik wil natuurlijk eerst zien in wat voor staat de auto is. De lakkleuren en bekleding is niet origineel, maar gelukkig ken ik iemand die een begaafd verfspuiter issmiling smiley
Misschien wel interessant om je bevindingen hier te posten, eventueel in een ander topic. Zo staat me er iets van bij dat auto's van voor 1960 er vanalles aangepast mag worden, aangezien er toen nog geen typegoedkeuring e.d. was. Dan zou een kenteken aanvragen voor zo'n oude auto bijvoorbeeld ook veel makkelijker moeten gaan. Denk ik, ik heb er eigenlijk totaal geen idee van.
Helaas, het gaat om een auto uit 1961 dus dat gaat sowieso (net) niet op.

Dan de Kadett: net een stuk rijden geweest door Amersfoort, Soest en Lage Vuursche. Het weer is er in ieder geval goed geschikt voor.winking smiley Een bestuurder van een Peugeot camper is er ook achter gekomen dat de Opel sneller is dan ie lijktcool smiley Nadat hij eerst enige kilometers lang bleef kleven, probeerde hij voor het stoplicht bij paleis Soestdijk toch in te halen. Helaas voor hem was ik in het begin (tot 60 km/u) toch vlugger, maar nadat bleek dat hij er geen moeite mee had de toegestane snelheid ruim te overschrijden, liet ik hem toch maar gaan. Hij bleef ook nadat hij mij ingehaald had volgas accelererennut smiley

Inmiddels doet het handremlampje het ook weer.winking smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02-07-2009 13:57 door D. Elzinga.
Nou, de auto waarvoor ik ging kijken (Chrysler Valliant) bleek tamelijk waardeloos te zijn, dus dat werd niets. Wel ben ik nog een oude boekenwinkel tegen gekomen alwaar ik enkele oude boeken heb aangeschaft:

-Droomauto's, 1989
-Prototypen en Droomauto's, 1988
- Dieselmotoren in Automobielen, 1948, 2e druk
- Instructieboekje Fiat 131 (raar, Fiat adviseert om bij het starten met een warme motor gas te geven)

Plus nog wat niet-autogerelateerde autoboeken zoals het Leerboek Voor Den Stooker (1918).

En de Kadett? Die deed zonder te mokken zijn werk. Heb er gisteren toch wel zo'n 200km mee gereden. Het was trouwens ook gelijk de eerste keer dat ik ermee de snelweg op ging.eye rolling smiley
Vandaag ben ik jarig (en dit is mijn 3000ste postsmiling bouncing smiley) Aangezien we vrijdag op vakantie gaan was ik bezig de Kadett (of, zoals mijn neefje van 4 laatst zei, opul raket nut smiley) nog even te controleren wat betreft bandenspanning, vloeistoffen ed. Alles lijkt gelukkig in orde, en zaterdag ging ook alles van een leien dakje dus ik heb er wel vertrouwen insmiling smiley
van harte gefeliciteerd met je verjaardag en je 3000ste post.

Mijn Charade moet vrijdag voor zijn APK.
Gefeliciteerd en prettige vakantie met de opel .

Groet Reinier .
Vandaag heb ik in Autoland Hilversum nog een technisch boek voor de D-Kadett gekocht, tesamen met een Italiaans boek uit '78 over autodesign. Heb ik tenminste wat te lezen op mijn vakantieadres.

Morgen zal ik wel druk zijn met tassen inpakken en 20 maal controleren of dat we niets vergeten zijn, dus voor het geval ik dan niet meer online ben: tot over een week!smiling smiley
Daar ben ik weer! Althans, ik was gisteren al weer thuis, maar AutoWeek.nl werkte niet meer.

De Kadett bleek ook geschikt als bagagevervoerder, ook al moest ik op de terugweg een beetje proppen omdat ik flink wat oude boeken en tijdschriften in een of andere boekwinkel had gekocht (en nu maar kijken waar ik dat weer allemaal in mijn kamer kan opbergen winking smiley) Ondertussen heb ik zo'n 1000 kilometer sinds aankoop gereden. Een wasbeurt is, door verkenning van allerlei zandweggetjes, wel weer nodig.

Ik zit erover te denken om een MyReview aan te maken, maar zal ik die bij de klassiekerreviews plaatsen of bij de 'gewone' auto's?
Dit is gezien de verkoopaantallen een van de meest gewone klassiekers in Nederland, dus allebei kan.
Aangezien er ook aardig wat algemene auto's van nog recenter bouwjaar bij de klassiekerreviews staan, zal ik hem daar plaatsen. Het wordt ook gelijk de eerste review van een D-Kadett.
De review staat er inmiddels, maar ik kon hem helaas niet bij de klassiekerreviews plaatsen, want de Kadett D was geen keuzemogelijkheid. Hij staat dus bij de gewone auto's.
Leuke review smiling smiley

door omstandigheden ben ik ook in het bezit gekomen van een Kadett; helaas niet belastingvrij maar goed. een 1.8s GL uit 1987. Het ding is wat verwaarloosd maar misschien dat dat nog goed komt. Ik weet nog niet wat ik precies met de auto ga doen maar dat zie ik wel. In ieder geval origineel laten! Mocht iemand in de buurt van Utrecht toevallig een kadett E op de sloop zien staan (wordt schaars!) met daarin een goede hoedenplank houd ik me aanbevolen. Deze in dit exemplaar is compleet verdroogd en gebroken.
ginkelvanmichiel
Leuke review smiling smiley

door omstandigheden ben ik ook in het bezit gekomen van een Kadett; helaas niet belastingvrij maar goed. een 1.8s GL uit 1987. Het ding is wat verwaarloosd maar misschien dat dat nog goed komt. Ik weet nog niet wat ik precies met de auto ga doen maar dat zie ik wel. In ieder geval origineel laten! Mocht iemand in de buurt van Utrecht toevallig een kadett E op de sloop zien staan (wordt schaars!) met daarin een goede hoedenplank houd ik me aanbevolen. Deze in dit exemplaar is compleet verdroogd en gebroken.

E-Kadetts zijn ook leuk.smiling smiley Een vroeg exemplaar uit 1985 wordt volgend jaar nog belastingvrij, maar er zullen er maar heel weinig van over zijn.
Ik verdacht de benzinemeter er al langer van niet helemaal de waarheid te vertellen, maar nu weet ik het zeker: Ik tankte de auto helemaal vol, de benzinemeter liep ook helemaal goed op...om binnen een paar minuten weer naar het midden terug te zakken. Nu zijn er 2 mogelijkheden:

A Ik verbruik binnen een paar minuten de helft van de benzine (onwaarschijnlijkwinking smiley)
B Er is iets mis met de meter (waarschijnlijker)
je vlotter in je tank is kapot. heb ik ook en met ons de overige d kadettjes, is ook bijna niet aan te komen...
Zeker weten? Dan zal ik de komende tijd Marktplaats ed maar in de gaten houden. Misschien een domme vraag, maar zo'n vlotter valt dan ook zeker niet te repareren?
nope, en een 2e handse zal zeker ook weer kapot gaan.

je kan brezan en zo eens proberen.
Dus dat is dan een zwak punt van dit model? Echt heel veel maakt het niet uit, maar toch.
Ja is gewoon ouderdom.. bij de E kadett is het ook een euvel bij de oudere motortypes. vanaf injectie hebben ze een ander systeem, dat werkt beter, aar is helaas niet over te zetten, of je moet je blok ook overzetten tongue sticking out smiley

Ik heb nu een injectieblok, maar met de oude vlotter geeft ie ind. oko maar de helft aan... achja, boeie gewoon iedere 400 km tanken.
Ja precies, ik rijd de tank toch nooit bijna leeg dus veel maakt het niet uit. Zou het niet kunnen om een vlotter te gebruiken van een ander oud Opel model bijv. een Ascona of Corsa? Of hebben die er ook last van?
Anonieme bezoeker
Re: D. Elzinga: Opel Kadett D 1.2 S '84
24-07-2009 15:16
Bij mijn D-dett zakt de tankmeter heel gelijkmatig. Toch kan er, als hij in het rode vlak staat, meestal maar iets van 27 ltr bij. Ik heb het nog steeds niet aan gedurfd om langer door te rijden en af te wachten totdat de tank leeg is. Het risiko dat er dan wellicht prut in de sproeier terecht komt, loop ik liever niet.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-07-2009 16:27 door isla.
Daar heb ik ook last van, en soms komt er tijdens het rijden volgens de meter ineens zelfs benzine bijnut smiley
Dat zijn leuke auto's, die Corsa A sedans. Mijn opa heeft er ook ooit 1 gehad.smiling smiley
Anonieme bezoeker
25-07-2009 18:25
Leuke auto Elzinga. Stukje nostalgie, altijd leuk! thumbs up
RRover2009
Leuke auto Elzinga. Stukje nostalgie, altijd leuk! thumbs up

Dank jesmileys with beer Toch opvallend hoe snel iets kan omslaan van oude rommel naar nostalgia, 10 a 15 jaar geleden maakte niemand zich nog druk om deze auto's. Waarschijnlijk praten we over 15 jaar ook zo over de Astra F, al is het nu moeilijk voor te stellen.smiling smiley
Bah, vannacht probeerde men in te breken in de auto van mijn overbuurmanthumbs down, die voor mijn auto stond geparkeerd. Hele deur ontwricht, maar blijkbaar zijn ze door iets of iemand opgeschrikt, want de auto is er nog en er is niets gestolen. Blij dat ze het niet bij mijn auto hebben geprobeerd, maar ik zal niet met een gerust hart gaan slapen.
Das balen jah! Mooi dat jij geluk hebt gehad!
Toch ben ik er niet gerust op. Zou ik niet de auto onklaar kunnen maken zodat ze hem niet mee kunnen nemen, zonder dat ik hem moet demonteren? Ergens een draadje losmaken of iets dergelijks?
Bougiekabels van de bougies loshalen. thumbs up
Je kan ook gewoon de accupool eraf halen. Is lekker simpel en daar denken ze toch niet aan.....
Idd, is net zoiets als de bougiekabels loshalen. Die lui gaan echt niet onder kap kijken als ze hem niet gestart krijgen.
Anonieme bezoeker
28-07-2009 00:55
Leuk topic, D.Elzinga

Hier een paar schadevrije Dettswinking smiley

Goeiemorgen Elzinga.

Het feit dat de buren bij jouw buurman de auto hebben opengebroken, wil nog niet zeggen dat dit bij jou zal gebeuren. Het lijkt me ook onzinnig om telkens je auto onklaar te maken als je deze hebt geparkeerd (met ook het risico op het onbewust kapot maken van een vitaal onderdeel en dus onnodige kosten).

Nu is een nadeel van de Kadett dat deze met het spreekwoordelijke zakmesje al zijn open te krijgen en te starten zijn. Als je verder dus geen waardevolle zaken in de Kadett hebt, zou ik mee meer zorgen maken over het geval dat je Opeltje in handen valt van tuig zoals joyriders.

Ik weet dat je erg zuinig bent op de Opel; misschien is het verstandig om een startonderbreker in te bouwen, zodat je auto niet zomaar gestolen kan worden.

Nog een Opelgerelateerd iets. Gisteren een stukje jeugdsentiment gekeken; de DVD van "Everey which way but loose" van Clint Eastwood. Ik blijf het een geniale komedie vinden. Als ik het goed heb gezien, komt er op een gegeven moment een geparkeerde Opel Manta voorbij (die in de States werd verkocht als Buick). Volgens mij was dit bij het stukje waar Philo Beddoe, Orville en consorten hun auto parkeren in een dorpje in Colorado waar ze vervolgens in een vechtpartij komen met de "gevaarlijke" motorbende The Black Widows.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28-07-2009 09:18 door Olds.
MIjn corsa A hebben ze afgelopen weekend ook opengebroken, en zijn ook gestoord denk ik want alles lag er nog in.. Lekker als je auto te koop staat, issie gelijk de helft minder waard. sad smiley

Maar onze andere 2 auto's ook maar gelijk nagekeken, je wordt toch wantrouwend dan.
ik trek trouwens altijd de bobine kabel los als mijn auto langere tijd stil staat. en die leg ik in de garage. smiling smiley
Het blijft voor sommige mensen gewoon moeilijk om met hun poten van andermans spullen af te blijven... angry smily
Corsa-20SEH
ik trek trouwens altijd de bobine kabel los als mijn auto langere tijd stil staat. en die leg ik in de garage. smiling smiley

zakmes - check
schroevendraaier - check
haakje voor slot - check

ehhh bobinekabel - check

Ik kan op (dieven)pad winking smiley

Groetjes,
Jan
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close