D. Elzinga: '84 Opel Kadett 1.2 S, '83 Opel Kadett 1.3 S Automaat, '95 Volvo 480 S 2.0i

Gepost door D Elzinga 
De boosdoener is bekend. Het zekeringskastje bleek vol met water te zitten. Ik heb dus ergens een lek, neem ik aan.sad smiley
Anonieme bezoeker
Re: D. Elzinga: Opel Kadett D 1.2 S '84: karakter!:(
11-06-2009 18:44
Ik stel bovenstaande topictitel voor, dit is veel meer in lijn met het feit dat de auto incontinentieproblemen heeft.
Ralf //M
Ik stel bovenstaande topictitel voor, dit is veel meer in lijn met het feit dat de auto incontinentieproblemen heeft.

grinning smiley Okidoki!
check je raamrubber bij je A stijl, de mijne had hier ook last van roest.. hen je een dakraam..? zoja check de afwatering gootjes
Corsa-20SEH
check je raamrubber bij je A stijl, de mijne had hier ook last van roest.. hen je een dakraam..? zoja check de afwatering gootjes

Nee, geen dakraam. Morgen zal ik alle potentiele plekken controleren.
oke.. je a stijl, kijk of je doorvoer rubber van de kabelboom nog goed zit.. en achter je voorscherm.. Moet je het binnenpaneeltje bij je voeten weghalen hier zit het voorscherm met een bout vast, hier wilt ie ook weleens door roesten..
Alles werkt weer, en ik heb er zelfs iets bijgekregen: een alarmsignaaltje dat waarschuwt als je je lampen aan laat staan. Dat deed het voorheen nietsmiling smiley

Er zat een gaatje in het schutbord, het is nu dichtgekit en waarschijnlijk was dat dus de oorzaak.
D. Elzinga
Alles werkt weer, en ik heb er zelfs iets bijgekregen: een alarmsignaaltje dat waarschuwt als je je lampen aan laat staan. Dat deed het voorheen nietsmiling smiley
Man, het lijkt wel een Fiat, met al die electrische verrassingen! grinning smiley
Barri
D. Elzinga
Man, het lijkt wel een Fiat, met al die electrische verrassingen! grinning smiley

grinning smiley

Alleen werkt het waarschuwingslampje voor de handrem nog steeds niet, dat moet ook nog gefixt worden. Wel zijn net mijn velgen opnieuw gespoten, ze staan nu te drogen.smiling smiley
En zonet heb ik een verfbus met originele lak weten te bemachtigen (silbergrun) Altijd handig, dacht ik.winking smiley
Ziezo, de velgen zitten er inmiddels al weer opsmileys with beer Ook zijn de plastic spatbordranden behandeld, ze ogen nu wat minder dof.

Ik kwam trouwens dezestationcar nog tegen. Leuk, maar ik vind hem echt te duur voor iets wat nog afgebouwd moet worden. Wel handig voor mijn werk, een stationnut smiley
En zo staat de Kadett er nu bij, met opgepoetste lak, rubbers en plastic, opnieuw gespoten velgen en met bandenreiniger behandelde banden.

Dit is al de 4e dag achtereen dat ik vogelstront van de motorkap af sta te vegenthumbs down Zouden die beesten denken dat mijn auto een doelwit is dat ze moeten raken?confused smiley
Netjes hoor! Is de lekkage trouwens opgelost nu?
Mach1
Netjes hoor! Is de lekkage trouwens opgelost nu?

Denk het wel. Toch laat ik de auto nog helemaal nazien door een garage voordat ik ermee op vakantie ga.
Wat ik mij dan weer afvraag:

Waarom neem je vrijwel elke foto van je Kadett vanachter het glas van de bovenverdieping?
Zoveel moeite is het toch niet om even naar buiten te lopen?winking smiley
Bentley Arnage
Wat ik mij dan weer afvraag:

Waarom neem je vrijwel elke foto van je Kadett vanachter het glas van de bovenverdieping?
Zoveel moeite is het toch niet om even naar buiten te lopen?winking smiley

Toevallig, ik heb net wat foto's van dichtbij staan makenwinking smiley Ik zal ze hier vanmiddag plaatsen.
Nieuwe foto's, buiten gemaaktwinking smiley(met als direct effect nieuwsgierige buurtbewoners die hoe dan ook willen weten waarom je foto's maakt, en niet weten wat een forum is, zodat je dat ook nog moet uitleggenmoody smiley)

De sticker rechts onder krijg ik maar niet helemaal weg, het was ook een sticker ter ere van een of andere sportvereniging in '97, dus die zal er een aardige tijd hebben gezeten.

Het huis gereflecteerd in het raam, vond het wel een apart zicht om er een foto van te makenwinking smiley

Echt een strakke wagen, die gaat straks nog geld opleveren!!

P.s. We wachten nog wel een keer op interieurfoto's (en dan niet door het glas)
Astra F
Echt een strakke wagen, die gaat straks nog geld opleveren!!

P.s. We wachten nog wel een keer op interieurfoto's (en dan niet door het glas)

De interieurfoto's wilde ik morgen maken, ik ga dan toch uit rijden en dan heb ik meer tijd dan vanochtend.winking smiley
@ D. Elzinga: Heb jij die Kadett bij Nefkens in Amersfoort gekocht? Of heb je hem ergens anders in Amersfoort gekocht?tongue sticking out smiley

Heb namelijk stage gelopen bij Nefkens Amersfoort, op de verkoop afdeling, tot 15 mei j.l.
JoostM
@ D. Elzinga: Heb jij die Kadett bij Nefkens in Amersfoort gekocht? Of heb je hem ergens anders in Amersfoort gekocht?tongue sticking out smiley

Heb namelijk stage gelopen bij Nefkens Amersfoort, op de verkoop afdeling, tot 15 mei j.l.

Ik heb hem bij een handelaar in Amersfoort gekocht, maar daarvoor is hij in onderhoud geweest bij Nefkens.

En hier dan een foto van mijn geschilderde hemelbekleding. Op de foto ziet het er misschien een beetje vlekkerig uit, maar dat komt door het zonlicht.

Morgen heb ik een afspraak staan bij de garage: 's ochtends brengen en in de middag ophalen.
D. Elzinga
Morgen heb ik een afspraak staan bij de garage: 's ochtends brengen en in de middag ophalen.

Zijn er problemen of breng je hem gewoon weg voor onderhoud?

Dakbekleding ziet er trouwens goed uit.thumbs up
Waarmee heb je dat geverfd?

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18-06-2009 14:55 door Bentley Arnage.
Bentley Arnage
D. Elzinga

Zijn er problemen of breng je hem gewoon weg voor onderhoud?

Dakbekleding ziet er trouwens goed uit.thumbs up
Waarmee heb je dat geverfd?

Geen problemen, maar ik laat hem voor de vakantie nazien, niet dat ik zo ver weg gawinking smiley In ieder geval zullen het olie- en luchtfilter vervangen moeten worden.

Voor de dakbekleding heb ik voor de grote delen een roller en voor de kleinere delen een dun penseel gebruikt.

Overigens had het niet veel gescheeld of ik had vandaag schade gehad: voor mij reed een oudere mevrouw die mij al opviel door haar gedrag (ontzettend langzaam rotondes nemen, de auto bij het schakelen per ongeluk in vrij zettennut smiley). Toen kwamen we bij een t-splitsing aan, waarbij mevrouw eerst vol in de remmen ging (terwijl er niemand aankwam)en na lang aarzelen besloot om linksaf te gaan. Ik moest rechtsaf, en reed dus langs haar heen, en op dat moment wilde ze toch maar rechtaf, keek niet... en toen reden we gezellig naast elkaar op 1 rijstrooknut smiley Het was wel een goede gelegenheid om mijn claxon uit te proberen.
Zo, net weer terug van de garage. En goed nieuws: naast het luchtfilter en het oliefilter werd mij louter geadviseerd om versnellingsbakolie te laten verversen en ruitenwisservloeistof voor de achteruitsproeier te laten vullen. Dit heb ik ook laten uitvoeren, en tot mijn verrassing leek de Kadett iets soepeler te schakelensmiling smiley

Ik heb de garage ook nog even naar mijn voorbanden laten kijken, maar met mijn kilometrage is het waarschijnlijk dat ze tegen de tijd van de APK-keuring nog prima aan de regels voldoen. Verder vond men de auto voor zijn leeftijd er erg goed uitzien.

ruitenwisservloeistof voor de achteruitsproeier te laten vullen.
2 Aparte tankjes? Bij mijn astra gaat dat gelukkig uit 1 tankje
Astra F

Ja, ik wist het ook nietwinking smiley Het achterste resevoir zit vlak bij mijn achterlicht.
Deze oude foto kwam ik net tegen op internet. Lijkt best op die van mijbig smile smiley

Ik zit erover te denken om Hella mistlampen onder de voorbumper te monteren, van dit type inclusief de kappen:

Wat vinden jullie, doen of niet? Ik ben bang dat de voorkant misschien wat te 'schreeuwerig' wordt.
Astra F

Grappig is dat! Hebben de eerste Golfjes MKII ook.
Wat betreft die lampen: het is wel lekker jaren 80! Ik weet alleen niet of het mooi is in combinatie met de lampen die je al in de grille hebt. Misschien wordt het dan allemaal net teveel.
Mach1
Wat betreft die lampen: het is wel lekker jaren 80! Ik weet alleen niet of het mooi is in combinatie met de lampen die je al in de grille hebt. Misschien wordt het dan allemaal net teveel.

Daar ben ik dus ook een beetje bang voor.winking smiley Het gekke is, wat betreft een mistachterlicht is er een volledige bedrading, maar die is aan het eind afgeknipt, dus de auto heeft er ooit 1 gehad.
Dat kun je wel weer fiksen! Is ook wel leuk zo'n ouderwets mistachterlicht! big smile smiley Heerlijk zo'n D-Kadett!
Mach1
Dat kun je wel weer fiksen! Is ook wel leuk zo'n ouderwets mistachterlicht! big smile smiley Heerlijk zo'n D-Kadett!

Jazeker, en ik ben blij dat er gisteren zo weinig parkeerplek was dat ik de Kadett elders moest zetten, want anders had ie nu misschien aan gort gelegen. Een vrouw in een Renault Clio wilde inparkeren, kreeg volgens zeggen een blackout, en ramde toen in de auto van mijn buurman. Niet total los, maar de deur aan bestuurderskant is dusdanig naar binnen gedrukt (het is een Subaru Mini Jumbo) dat je er niet meer kunt zitten.eye popping smileythumbs down
bedankt d.elzinga dat je die opmerkingen hebt weggedaan maar wil je alsjeblieft niet vloeken of dat soort dingen
gollef
bedankt d.elzinga dat je die opmerkingen hebt weggedaan maar wil je alsjeblieft niet vloeken of dat soort dingen

confused smileyconfused smileyconfused smiley Welke opmerkingen?
@volkswagentje: misschien wil je even wat duidelijker zijn want ik ben mij van geen kwaad bewust? Of weet iemand anders waar hij op doelt?

Nu even iets anders: ik heb zonet op marktplaats geboden op originele Opel Kadett D stylingaccesoire- en verkoopfolders, en instructieboekje. Lijkt mij wel leuk om te hebbenbig smile smiley
Dat is leuk jah! Ik heb ook geen idee waar volkswagentje op doelt.....
Erg gaaf, die lampen! Ik wilde het op m'n Golf ook doen! thumbs up

maar de deur aan bestuurderskant is dusdanig naar binnen gedrukt (het is een Subaru Mini Jumbo) dat je er niet meer kunt zitten
Hier moet een grap over gemaakt worden: zelfs een deukje van 1 cm is al te groot om nog normaal in een Mini Jumbo te kunnen zitten! grinning smiley
Barri
Erg gaaf, die lampen! Ik wilde het op m'n Golf ook doen! thumbs up

maar de deur aan bestuurderskant is dusdanig naar binnen gedrukt (het is een Subaru Mini Jumbo) dat je er niet meer kunt zitten
Hier moet een grap over gemaakt worden: zelfs een deukje van 1 cm is al te groot om nog normaal in een Mini Jumbo te kunnen zitten! grinning smiley

grinning smiley Maar niettemin is het wel vervelend voor mijn buurman. Gelukkig voor hem hoeft er 'slechts' een nieuwe deur in en wordt alles vergoed.

De verkoper heeft al laten weten dat hij akkoord gaat, dus die folders gaan naar mij!smileys with beer

En ik heb vandaag ook nog de verjaardag van mijn broer(tje)smiling smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21-06-2009 11:39 door D. Elzinga.
Vandaag een lange rit gemaakt, ik ben net weer terug. De motor en versnellingsbak lijken wat soepeler te zijn door de nieuwe olie. Ik heb ook nog een opgestoken duim gekregen van een C-Kadettrijdersmiling smiley

En wat lag er op de deurmat toen ik terug kwam? De bestelde Kadettfoldertjes. En ze zijn in prima staat, de losse prijslijsten zitten er nog bij.
Ik zou die mistlampen voor er wel opzetten, lekker jaren '80, past er precies bij!

Hier een plaatje met dat soort lampen (wel zonder die leuke ronde in de grille, misschien een photoshopje van maken?):

Ik zou ze er ook gewoon opzetten, kan de D-ett zeker wel hebben.
Een photoshop is een best goed idee! Ik ben zelf niet zo'n beste shopper, maar om een indruk te geven moet het voldoende zijn.
Ik persoonlijk vind het er leuk uitzien. Alhoewel ik mezelf wel afvraag of het niet te "sjonnie" wordt als je de Hellakapjes erop laat zitten.
Vandaag met de spuitbus wat plekjes aangepakt. Ik had boven het raam wat sporen van steenslag zitten, en om te voorkomen dat het daar gaat roesten ook dat maar licht overgespoten. Ook heb ik het voor elkaar gekregen de stickersporen op de achterklep geheel weg te krijgen.
Staat wel gaaf, die lampen. Ook lekker 'eighties' met die Hella kapjes!

Wat ik nog zou doen bij de Kadett, is een setje originele wielen zoeken. Deze zijn nl. van de E-Kadett...

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27-06-2009 15:52 door Barri.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close