D. Elzinga: '84 Opel Kadett 1.2 S, '83 Opel Kadett 1.3 S Automaat, '95 Volvo 480 S 2.0i

Gepost door D Elzinga 
ik ben ook een tuner big smile smiley maar wel een dikke tuner, zijn sowieso geen plasticcies te koop dus kan alleen maar mooier worden.

wrschn. ga ik binnenkort bij een d kijken her in de buurt.. een 5 deurs.
Corsa-20SEH
ik ben ook een tuner big smile smiley maar wel een dikke tuner, zijn sowieso geen plasticcies te koop dus kan alleen maar mooier worden.

wrschn. ga ik binnenkort bij een d kijken her in de buurt.. een 5 deurs.

Wat voor motor heeft die vijfdeurs?
Donderdag maar eens met de Kadett naar Ankeveen en omstreken. Ik ga even kijken bij die door Barri gefotografeerde Citroen C4G.
Ben benieuwd hoeveel ze nog willen vangen voor een afgefikte oldtimer.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12-05-2009 15:47 door D. Elzinga.
weet ik nog niet, staat hier in de buurt bij een particulier te koop, rijd er wleeens langs en hij staat er al een tijdje, zal eens gaan kijken, maar denk een 12s. is een 82'er
Vanochtend met de Kadett bij wat sloperijen wezen kijken, was wel leuk.smiling smiley
Wat minder leuk is, is dat de accu er niet zoveel zin meer in heeft. Vervangen dan maar? De accu is nu iets meer dan 5 jaar oud.

leuke foto's.!

jammer dat je voorpaneel kleurverschil heeft sad smiley
over je accu, meet d espanning eens op de dynamo als je motor draait.. als ie slecht wordt bijgeladen moet je de dynamo vervangen.

die 5 deurs word hem niet, hoge prijs en nog wat laswerk.
Ja dat voorpaneel is jammer, maar hij rijdt verder prima en dat is wat telt.smiling smiley

De spanning meten is een goed idee, dat zal ik dan eerst doen.
Gewoon even spanningen meten, ook op d ekop van je blok.. en je accu aspanning met contact aan en uit... en lopend.. kijken wat ie doet.
Anonieme bezoeker
Re: D. Elzinga: Opel Kadett D 1.2 S '84
15-05-2009 16:19
5 jaar is ook wel oud voor een accu. Ik zou daar toch op gokken. Wel afhankelijk van temperatuur/hoe vaak hij al leeg is getrokken e.d. Wel iets om snel te fixen want komt altijd ongelegen.

Wel mooie bak zeg, jeugdsentiment
Dat ga ik dan in het weekend doen. Ik ga ook nog een nieuw luchtfilter bij Grootveld Auto Onderdelen kopen. Ik kan kiezen uit een sportluchtfilter of een 'gewone'. Zou het wat uitmaken?
Anonieme bezoeker
15-05-2009 16:30
In theorie zou een sportluchtfilter meer lucht door moeten laten, wil de fabrikant je doen geloven smiling smiley
De vermogenswinst lijkt me nihil, zelfs bij het gebruik van een open-luchtfilter is dit vaak maar 1-1.5%
Dan wordt het dus het standaardfilter, ook aangezien:

a. ik niet echt geintresseerd ben in meer vermogen, ik vroeg mij eigenlijk af of zo'n sportfilter langer meegaat.
b. het sportfilter een stuk duurder is.
Vandaag het motorblok geheel schoongemaakt en delen die versleten of aangetast waren overgespoten. Verder een (niet van buiten zichbaar) gaatje in het spatbord dichtgekit.

5 jaar is ook wel oud voor een accu
Ik meen toch dat een Accu wel langer mee zou moeten kunnen als 5 jaar. In de astra F welke we in 2007 hadden verkocht zat de 2e accu in...en had nog geen problemen.
Corsa-20SEH
feauteauxx

Morgen!thumbs up
By the way, ik heb eens goed gekeken, en het is niet het voorpaneel wat in kleur verschilt, maar de deur! Waarschijnlijk heeft de auto dus op een bepaald moment in zijn leven een nieuw portier gekregen, of het portier is ooit gespoten.

Ook de contactpuntjes nagekeken. Staan goed en zien er goed uit, dus dat zal niet de oorzaak zijn van het slechtere starten.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18-05-2009 16:50 door D. Elzinga.
Anonieme bezoeker
18-05-2009 17:04
Astra F

5 jaar is ook wel oud voor een accu
Ik meen toch dat een Accu wel langer mee zou moeten kunnen als 5 jaar. In de astra F welke we in 2007 hadden verkocht zat de 2e accu in...en had nog geen problemen.

Ik heb toch heel wat jongere accu's vervangen. Gemiddeld is 5 jaar wel zo'n beetje, hoewel van meer factoren afhankelijk, temperatuur, korte/lange ritten etc. Jouw onderzoek lijkt me niet zo heel volledig. Ik ken iemand van 2.10, maar niet iedereen is 2.10. Om een onderzoek te doen naar de gemiddelde levensduur van een accu heb je er toch al gauw wat meer nodig.

Zie verder onderstaande bronnen

bron: Kwikfit
Wanneer de motor moeizaam op gang komt als u de auto start, dan is het einde van de accu nabij. De gemiddelde levensduur van een normale accu is zo’n 6 jaar. De levensduur wordt verkort wanneer er veel korte ritten worden gemaakt. Op de accu kunt u de vuldatum aflezen, waaruit u kunt opmaken wanneer deze aan vervanging toe is.

bron: [www.cartuning-guide.com] dubieuze site maarja
# Een accu heeft een levensduur van ongeveer 4 jaar. Wil je startproblemen voorkomen, vervang de auto accu dan na 4 jaar uit voorzorg.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18-05-2009 17:10 door TurboT.
Anonieme bezoeker
18-05-2009 21:59
Had je die schaftkeet er niet aan kunnen hangen voor de foto's ? grinning smiley
Ik zie ze nog niet D.E.

Punt is wel dat je vrij weinig km doet natuurlijk.
Corsa-20SEH
Ik zie ze nog niet D.E.

Punt is wel dat je vrij weinig km doet natuurlijk.

Ik moet de foto's nog maken, ik ga zo weer een sloperij bezoeken, dus ik moet zien of ik nog tijd heb voor foto's.smiling smiley Ik ga ook niet naar die sloperij met de auto.

Inderdaad, ik doe weinig kilometers, ik heb zo'n 400 km gereden sinds de aankoop, ik rijd overigens wel louter lange ritten. Ik denk dat ik toch maar sowieso de accu ga vervangen, ook venwege de info die Turbo T gaf.
sequence
Had je die schaftkeet er niet aan kunnen hangen voor de foto's ? grinning smiley

Ik verbaasde mij er al over dat niemand daar een opmerking over had gemaaktgrinning smiley Ik denk dat die keet toch iets te veel is voor het 60 pk 1200tje.tongue sticking out smiley
Nieuwe foto's:

De hypermoderne radio/cassettespelerwinking smiley

Het bescheiden instrumentarium.

En ten slotte de dakhemel, helaas aangetast door het vele roken van de vorige eigenaressesad smiley Ik krijg het ook niet echt schoon.
Plotseling start de auto weer primaconfused smiley In ieder geval, ik heb besloten de olie, luchtfilter en accu zelf te gaan vervangen. Volgens het laatste keuringrapport in december, was de auto helemaal goed, met als kleine kanttekening dat het profiel op de voorbanden aan de lage kant zit. Ze zitten nog wel in de veiligheidsmarge, maar ik ga ook maar eens rustig rondkijken voor nieuwe banden.smiling smiley Er zitten nu Firestones onder.
Had het maar gezegd dat ze aan d ekrappe kant waren, ik heb 2 weken geleden 4 velgen met goede banden van mijn D kadett naar de sloop gebracht. die passen niet meer ivm. grotere remmen.

Je moet ook eens je verdeelkap loshalen en je bougies nakijken.
Corsa-20SEH
Had het maar gezegd dat ze aan d ekrappe kant waren, ik heb 2 weken geleden 4 velgen met goede banden van mijn D kadett naar de sloop gebracht. die passen niet meer ivm. grotere remmen.

Je moet ook eens je verdeelkap loshalen en je bougies nakijken.

Heb ik al nagekeken, de bougies zijn prima.smiling smiley
Leuke Kadett zeg! Erg herkenbaar dashboard. big smile smiley
Probeer eens de grijze wondersponsjes van de Action om je hemeltje schoon te maken.
Gisteren zelf ook toegepast op een paar zeer vuile deurpanelen en werkt super.
Gilletti
Leuke Kadett zeg! Erg herkenbaar dashboard. big smile smiley
Probeer eens de grijze wondersponsjes van de Action om je hemeltje schoon te maken.
Gisteren zelf ook toegepast op een paar zeer vuile deurpanelen en werkt super.

Bedankt, ik zal die doekjes morgen even halen.

Zo direct ga ik het exterieur nog even schooonspuiten, de vogels hebben de Kadett weer te grazen gehad. Rotbeestenthumbs downwinking smiley
Hij is weer schoon!smiling smiley afwachten hoelang het duurt

Vanmiddag ga ik zoals gezegd naar de Action voor de doekjes, ik ben benieuwd naar het effect.
In gezelschap van een nog iets oudere W123...

...en gepasseerd door een stuk nieuwere merkgenoot!winking smiley
Ik heb de doekjes niet kunnen vinden.sad smiley Misschien hebben ze de doekjes hier ter plaatse niet.

Pas geleden een originele Opel Kadett-sleutelhanger gekregen, ik zal er zo even een fotootje van maken.
En ook vandaag weer prima starten!smileys with beer Ritje van zo'n 80 km gemaakt, de auto doet het uitstekend en ook nog een leuk praatje bij het tankstation gehad 'zo'n auto had ik ook' Alles naar wens dus.smiling smiley
Accuwater bijgevuld en een polijstmachine gekocht. Eens zien of ik de auto wat glimmender kan makenbig smile smiley
D. Elzinga
Eens zien of ik de auto wat glimmender kan makenbig smile smiley

Jazeker, dat kon dussmiling smiley Ik zal zo spoedig mogelijk foto's van het resultaat maken.
Omdat ik de dakhemel maar niet schoon kreeg, is deze opnieuw geschilderd. Het moet nog wel even drogen, maar ik ben erg tevreden met het resultaat.big smile smiley De rookgeur is er nu ook definitief uit.
D. Elzinga
Omdat ik de dakhemel maar niet schoon kreeg, is deze opnieuw geschilderd. Het moet nog wel even drogen, maar ik ben erg tevreden met het resultaat.big smile smiley De rookgeur is er nu ook definitief uit.
Logisch; nu stinkt de auto naar verf! grinning smiley

Ben benieuwd naar het resultaat!
Klinkt raar, maar vroeger deden we de vergeelde hemeltjes met van die vloeibare schoenpoets, een flacon met een sponsje erop.
Werd echt weer als nieuw, en geen vieze verf luchtbig smile smiley.

Ben wel benieuwd naar de foto's.
Foto's moeten gauw komen, maar iemand heeft het toestel meegenomenconfused smiley
Zonet wilde ik een rit maken naar het Maxis-terrein in Muiden, om een fotoshoot te maken zodat jullie de wederom glanzende lak en de geverfde hemel konden aanschouwen... blijken mijn waarschuwingslampjes en knipperlichten niet meer te werken!sad smiley Nu vind ik die waarschuwingslampjes niet zo erg, maar ik vind het onverantwoord om zonder werkende knipperlichten rond te rijden, en ben dus maar weer huiswaarts gekeerd. De overige lampen en electrische systemen doen het nog wel. Wat kan het probleem zijn?
Waarschijnlijk een dom antwoord: Check de zekeringkast eens ?
De autoradio is trouwens uit 1987/1988, mijn pa heeft hem thuis ook nog liggen (Maar met Ford-logo winking smiley )
Ralf //M
Waarschijnlijk een dom antwoord: Check de zekeringkast eens ?

Zo'n dom antwoord vind ik dat niet, ik heb er zelf ook niet heel veel verstand vanwinking smiley Wel raar dat de lampjes er zu maar ineens mee kappen, ik heb nergens aangezeten en vorige week functioneerde alles nog primaconfused smiley
Ralf //M
De autoradio is trouwens uit 1987/1988, mijn pa heeft hem thuis ook nog liggen (Maar met Ford-logo winking smiley )

Nu je het zegt, dat kan eigenlijk wel kloppen: mijn vader kocht hem voor zijn nieuwe Kadett, in 1988.smiling smiley
Waarschijnlijk is de zekering er inderdaad door. Kijk ff in de "zekeringkast" en vervang even de desbetreffende zekeringen.

(p.s. Ga eventueel even naar het Opel-forum (onder autoliefde roest niet) en vraag daar Corsa20-SEH ff. Die kan je ook veel over de D-kadett vertellen.
Astra F
Waarschijnlijk is de zekering er inderdaad door. Kijk ff in de "zekeringkast" en vervang even de desbetreffende zekeringen.

(p.s. Ga eventueel even naar het Opel-forum (onder autoliefde roest niet) en vraag daar Corsa20-SEH ff. Die kan je ook veel over de D-kadett vertellen.

Zekeringskast zit links onder het dashboard, ik zal hem controleren. Ik heb gelukkig nog een hoop extra zekeringen.winking smiley Kijken of dat het probleem oplost. Dit is geen ramp, maar ik vind het niet ok om zo te gaan rijden.
Ach 70% van de automobilisten rijdt ook zo smiling smiley

Het knipperrelais is trouwens misschien ook wel een verdachte.
Check inderdaad eerst de zekering, daarna het relais.
knipperlichten zitten ind. op een aparte zekering, die gaan nog weleens kapot. krijgen ineens een lading stroom door zich heen he.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close