D. Elzinga: '84 Opel Kadett 1.2 S, '83 Opel Kadett 1.3 S Automaat, '95 Volvo 480 S 2.0i

Gepost door D Elzinga 
Hilversum dus, dan zie ik 'm vast wel een keertje rijden! thumbs up
Barri

Of staan. Marconistraatwinking smiley

En inderdaad, de E Kadett begint ook uit te sterven, en dat geldt ook voor de Corsa A. Mijn vader heeft een tijd lang een E Kadett 1.8 Club Oranje gehad. Was een speciale uitvoering tgv het winnen van het Nederlands elftal in 1988.
Ik heb een D kadett en een Corsa A..

de mijne is trouwens bijna klaar.. smiling smiley
Corsa-20SEH

Had ik al gezien in het Opeltopic.winking smiley

Een familielid van mij had jaren geleden een Opel Corsa TR, zelfde kleur als deze:

Deze coachversie is helemaal uitgestorvensad smiley
heb ik ook gehad afgelopen winter.. helaas de koppakking deruit en weer weggedaan.
Kadett voor de handige klusser:[www.speurders.nl]
Vroege Kadett (1979):[www.2dehands.nl]
Dure Kadett:[autos.tweedehands.net]
Voor ieder wat wilsdrinking smiley
Anonieme bezoeker
Re: D. Elzinga: Opel Kadett D 1.2 S '84
20-04-2009 19:35
Die laatste is inderdaad duur!!nut smiley
maar ziet er wel netjes uit.

dit is ook wel een mooie>>[link.marktplaats.nl]
teamopel
Die laatste is inderdaad duur!!nut smiley
maar ziet er wel netjes uit.

dit is ook wel een mooie>>[link.marktplaats.nl]

Op zich wel een mooie, en bovendien een luxe Berlina-uitvoering, maar die "sportieve behandeling"..... nee, dank je. Verlagingsset eruit, witte knippers en dat soort ongein eraf en de originele stalen velgen of van die mooie Kadett SR- velgen (met zo'n vierkant patroon) erop en dan heb je een prachtig Kadettje. Ik vond de Caravan nog mooier... en dan zo'n chique Voyage-uitvoering met 1.6 motor thumbs up.
Kennis van mij had een van de eerste Kadett Caravan diesels, waarbij hij de vreemde gewoonte had zover in de versnellingen door te trekken dat de roetwolken het zicht naar achteren wegnamen....
kijk maar niet in mijn topic dan grinning smiley

die groene heb ik serieus over gedacht om te kopen... maar is toch wat duur voor erbij
Dan zijn deze waarschijnlijk wat goekoper. Wat zou zo'n GSi eigenlijk moeten opbrengen?
Ik heb dit topic helemaal gemist...

Gefeliciteerd met je rijbewijs en met je auto, veel plezier en deze hoort toch echt wel bij Elk merk waardig!

ZEN
Wat ik me nog kan herinneren is dat het stuur niet recht voor je staat en bovendien ook niet recht op de wagenrichting.
Dus uit het lood en je ene arm moet je iets meer strekken dan de ander.
Benieuwd of dat bij een 84-er ook nog zo is! winking smiley

Joh, dat was zelfs bij de Corsa B uit 1997 zo.

WOF
Die groene is gaaf! Wel jammer van de simpele wielen, want de look is verder wel goed!!!
zo een gsi...?

die 2 gaan voor 400 per stuk, jongen zit ook op opelforum
Deze is ook mooi, maar ik geloof er niks van dat ie maar 44cc heeftwinking smiley
D. Elzinga
Hee, daar ben ik vandaag nog langsgereden. Als ik er weer ben zal ik m'n ogen openhouden! thumbs up
D. Elzinga
Corsa-20SEH

Had ik al gezien in het Opeltopic.winking smiley

Een familielid van mij had jaren geleden een Opel Corsa TR, zelfde kleur als deze:

Deze coachversie is helemaal uitgestorvensad smiley

In Dinxperlo staat er nog eentje. Een uit 1984 als ik mij niet vergis.
Net een brief van de belasting ontvangen dat ik geen wegenbelasting meer verschuldigd ben. Dit is natuurlijk ook het eerste jaar waarin ie daarvan vrijgesteld is.
Verrek, da's waar ook! Dat is helemaal lekker!! thumbs up
DDCNL_Pascal

In Dinxperlo stond ook heel lang een E Kadett station, maar die is helaas ook verdwenen sinds een jaar ofzo.....
Barri
Verrek, da's waar ook! Dat is helemaal lekker!! thumbs up

Dat was dan ook een van mijn vereisten: wegenbelastingvrij.
Mach1
DDCNL_Pascal

In Dinxperlo stond ook heel lang een E Kadett station, maar die is helaas ook verdwenen sinds een jaar ofzo.....

In de Kwikkelstraat toch, maar was het geen D-station?

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-04-2009 23:13 door DDCNL_Pascal.
DDCNL_Pascal
Mach1
DDCNL_Pascal

In de Kwikkelstraat toch, maar was het geen D-station?

Tuurlijk, dat was een D! Beetje domme fout van me om E te typen big smile smiley.
Maar ook de E station is nagenoeg verdwenen.
Weer vogelpoep op de autoangry smily Weet iemand een betere manier om die troep te verwijderen dan een doek met warm water?
D. Elzinga
Barri

En inderdaad, de E Kadett begint ook uit te sterven, en dat geldt ook voor de Corsa A. Mijn vader heeft een tijd lang een E Kadett 1.8 Club Oranje gehad. Was een speciale uitvoering tgv het winnen van het Nederlands elftal in 1988.

Daar had je toch nog een foto van?
Arievectra
D. Elzinga
Barri

Daar had je toch nog een foto van?

Ja, uit het pre-digitale tijdperk. Ik kan alleen niet inscannen, en om nou een foto van een foto te maken...winking smiley
D.Elzinga
Ja, uit het pre-digitale tijdperk. Ik kan alleen niet inscannen, en om nou een foto van een foto te maken...
Tsja, dat doet de kwaliteit ook niet ten goede.

Al veel kilometers gemaakt met de Kadettilac?
Arievectra
D.Elzinga
Ja, uit het pre-digitale tijdperk. Ik kan alleen niet inscannen, en om nou een foto van een foto te maken...
Tsja, dat doet de kwaliteit ook niet ten goede.

Al veel kilometers gemaakt met de Kadettilac?

Sinds de aankoop zo'n 120 km. Ik ga vanmiddag ermee naar een sloperij in Nederhorst Den Berg. (neem fototoestel mee)
Is die sloperij op zondag open? thumbs up
Nee, maar dat maakt niet uit want ik kon hem niet vindenconfused smiley Er stond in de routebeschrijving: na de brug de 2e straat rechtaf. Er blijkt daar helemaal geen rechtaf te zijnnut smiley
Anonieme bezoeker
Re: D. Elzinga: Opel Kadett D 1.2 S '84
26-04-2009 16:52
D. Elzinga
Weer vogelpoep op de autoangry smily Weet iemand een betere manier om die troep te verwijderen dan een doek met warm water?

spray and wipe + microvezeldoek thumbs up
Don Leon
D. Elzinga

Een goeie luchtbuks wil ook wel helpentongue sticking out smiley
Don Leon
D. Elzinga

Dank jethumbs up Dat moet ik dan maar eens proberen, het is ook niet echt duur.
Inmiddels de motorruimte geheel gereinigd en de gereedschapset opnieuw geschilderd (was roestig) Binnenkort ook maar eens een radio/casettespeler inbouwen.
Gisteren een nieuwe antenne gemonteerd, en een radio/casettespeler uit 1986 ingebouwdcool smiley Was nog een heel gedoe, 1 speaker bleek niet goed te functioneren, dat moest eerst hersteld worden. Vervolgens werkte de radio niet, en om nou voortdurend ABBA en Silver Convention bandjes af te spelen...winking smiley Maar ook dat is hersteld, en alles functioneert nu.

Er staat momenteel een advertentie op 2dehands.nl van iemand die jaren '80 spoilersets voor de Kadett aanbiedt. Ga ik maar niet doen.smiling smiley
Heej man, klinkt goed... ik wilde ook eerst zo een oldscool radio derin hbben, maar heb toch maar voor dvd en navi gekozen in de middenconsole... als deze d klaar is, koop ik er naar alle waarschijnlijk weer wel 1 smiling smiley maar die moet echt origineel blijven, alleen verlaagd n verbreed staal eronden.. liefst in jou kleurtje smiling smiley
Er staan er nog redelijk wat te koop, maar ergens is het wel jammer dat je ze nauwelijks meer op de sloop vindt. Dat maakt het zoeken naar onderdelen wel wat moeilijker. Ik moet nog steeds het pedaalrubber, en de knop voor mijn raamslinger. Mijn auto is sowieso niet perfect, onder een bepaalde hoek kun je zien dat de portieren wat kleurverschil hebben. Maar verder functioneert ie uitstekend, dus heb ik geen reden tot klagen. Binnenkort wel even shoppen voor een nieuw luchtfilter.
luchtfilter hebben ze bij de brezan gewoon hoor..

overige onderdelen... en vragen

moet je hier eens aanmelden, gaat een wereld voor je open winking smiley

[dkadett.forum2go.nl]
Een sloperij in Nederhorst? Waar dan? Daar zit volgens mij geen sloperij. Wel in Ankeveen (Van Rijn).

Toevallig kwam ik gister nog een D-Kadett tegen hier in de buurt!
Barri
Een sloperij in Nederhorst? Waar dan? Daar zit volgens mij geen sloperij. Wel in Ankeveen (Van Rijn).

Toevallig kwam ik gister nog een D-Kadett tegen hier in de buurt!

Industrieterrein Van Walden. De sloperij Van Rijn kende ik al, inclusief de steeds verder wegrottende Alfa GTV.nut smiley En in Loosdrecht zitten er ook een paar.
Industrieterrein Nieuw Walden bedoel je, halverwege de Middenweg. Waar zit daar dan een sloperij? Die in Loosdrecht ken ik ook niet. Zijn allemaal hele kleine sloperijtjes zeker?
Barri
Industrieterrein Nieuw Walden bedoel je, halverwege de Middenweg. Waar zit daar dan een sloperij? Die in Loosdrecht ken ik ook niet. Zijn allemaal hele kleine sloperijtjes zeker?

Eh ja, Nieuw Waldennut smiley In Lossdrecht links naast het vliegveld, een Mercedessloperij met vooral veel W123's met daarnaast een garage/sloopbedrijf dat te oordelen aan de voertuigen die er staan, en dan vooral hun door gras overwoekerde staat, in de jaren 90 is blijven hangen.
Ik las het net ook in het Oost Europese Auto's topic. Mischien dat ik zometeen even ga kijken in Nederhorst, gewoon om te weten waar het is smiling smiley Die Mini-garage ernaast weet ik iig te vinden.

Dat bij Loosdrecht is bij het woonwagenkamp zo te horen. Ik heb niet zoveel zin daar te gaan kijken winking smiley
Barri
Ik las het net ook in het Oost Europese Auto's topic. Mischien dat ik zometeen even ga kijken in Nederhorst, gewoon om te weten waar het is smiling smiley Die Mini-garage ernaast weet ik iig te vinden.

Dat bij Loosdrecht is bij het woonwagenkamp zo te horen. Ik heb niet zoveel zin daar te gaan kijken winking smiley

Dat kamp ligt idd daar weer naast. Sowieso een vreemde plek: toen ik er laaatst kwam stond er links in het gras een Mercedes waarin 2 mannen met gekke dingen bezig waren.nut smiley
Corsa-20SEH
luchtfilter hebben ze bij de brezan gewoon hoor..

overige onderdelen... en vragen

moet je hier eens aanmelden, gaat een wereld voor je open winking smiley

[dkadett.forum2go.nl]

Aangemeld! Nu alleen nog even wachten tot mijn account geactiveerd wordt.
is veel te vinden hoor, en allemaal mensen met d kadettjes, sommgen hebben er wel 3
Afijn, mijn account doet het.smiling smiley

Vanmiddag ga ik op pad voor een nieuw luchtfilter. Morgen ga ik waarschijnlijk naar Spakenburg om nieuwe foto's te maken, als het weer tenminste een beetje meewerkt.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06-05-2009 10:45 door D. Elzinga.
Dat Kadett d forum is echt briljantthumbs up Ongelofelijk hoe sommige daar hun auto hebben aangepasteye popping smiley
D. Elzinga
Dat Kadett d forum is echt briljantthumbs up Ongelofelijk hoe sommige daar hun auto hebben aangepasteye popping smiley

Aangepast of verkracht? winking smiley

Denk dat dit ook wel wat voor je is: Historische Opel Club Nederland

Ben ik ook lid van, veel leuke evenementen, o.a. 7 juni a.s. een clubdag in het autosloperijmuseum in Tiel. Zitten wel wat mensen met youngtimers in de club, maar auto's uit de periode 1950-1975 zijn in de club het best vertegenwoordigd.
Michiel260E
D. Elzinga

Aangepast of verkracht? winking smiley

Denk dat dit ook wel wat voor je is: Historische Opel Club Nederland

Ben ik ook lid van, veel leuke evenementen, o.a. 7 juni a.s. een clubdag in het autosloperijmuseum in Tiel. Zitten wel wat mensen met youngtimers in de club, maar auto's uit de periode 1950-1975 zijn in de club het best vertegenwoordigd.

Zitten een hoop tuners bij, maar ook prachtige restauraties met compleet nieuwe interieurs ed.thumbs up
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close