D. Elzinga: '84 Opel Kadett 1.2 S, '83 Opel Kadett 1.3 S Automaat, '95 Volvo 480 S 2.0i

Gepost door D Elzinga 
speedtouch
Hadden de Kadetts in die tijd geen choke?

Klopt. Ik start koud ook altijd met de choke helemaal uitgetrokken, maar dat is dus blijkbaar niet voldoende.
Het wil voorkomen dat de brandstofpomp niet genoeg druk levert, en de auto daarom niet aanslaat.
Bij mijn Marbella is het idem dito, start echt niet als ik geen gas bijgeef.
ginkelvanmichiel
Het wil voorkomen dat de brandstofpomp niet genoeg druk levert, en de auto daarom niet aanslaat.
Bij mijn Marbella is het idem dito, start echt niet als ik geen gas bijgeef.
Prima diefstalpreventie.
haha, ja, sowieso. nog behoorlijk wat andere trucjes zijn ook nodig om hem te starten. Niet aan te raden hem te pikken.
Ziet er echt heel goed uit, die KR! Leuk ook dat de KG nog steeds rijdt.

Het starten, je zou eens de carburateur kunnen reinigen en de vacuumslangen kunnen vervangen. Verder de ontsteking eens goed nakijken en eventueel het eea preventief vervangen. Denk dat aan verdelerkap, rotor, bougiekabels en bougies. Als dat allemaal in orde is, zou hij het moeten doen. Zo niet dan zal er wel iets aan de afstelling verkeerd zijn, ontstekingstijdstip of iets met de carburateur zelf.
En nogmaal bedankt hethumbs up Dit maakt het tijdsbeeld wel af wat mij betreft.

Graag gedaan smiling smiley

En inderdaad, dit is prachtig jaren tachtig cool smiley
rzasa
thumbs up Ga je er ook echt mee rondrijden?

Natuurlijk.
Serieus? Daar kun je best wel problemen mee krijgen of niet?

Wel heel gaaf!
Micha D.

Een boete van 120 euro, valt wel mee dus. Bovendien leg ik de correcte platen duidelijk zichtbaar achter de voor- en achterruit (weggehaald voor de foto's), en dan zie ik niet in waarom het niet zou mogen.
Fantastisch dat kenteken! Staat heel erg goed. thumbs up Wat staat er trouwens op je dashboard? Is dat zo'n Hella Pilot die je graag wou?
D. Elzinga
Micha D.

Een boete van 120 euro, valt wel mee dus. Bovendien leg ik de correcte platen duidelijk zichtbaar achter de voor- en achterruit (weggehaald voor de foto's), en dan zie ik niet in waarom het niet zou mogen.
Ja, dan kan het wel inderdaad.
Rob076
Wat staat er trouwens op je dashboard? Is dat zo'n Hella Pilot die je graag wou?

Dat is het cassettedeck.

D. Elzinga
Micha D.

Wel even een APK sticker plakken, anders krijg je een boete! winking smiley

Die platen zichtbaar voor de ruit leggen vind ik dan weer héél zonde, zet ze er dan gewoon op. Ik zou ze in de kofferbak leggen, voor het geval dat.
Ben wel benieuwd wanneer je voor het eerst wordt aangehouden.
Barri
Die platen zichtbaar voor de ruit leggen vind ik dan weer héél zonde, zet ze er dan gewoon op. Ik zou ze in de kofferbak leggen, voor het geval dat.

Dat zou ik eigenlijk liever doen, maar dat heeft als risico dat het niet door de vingers gezien wordt. Leg ik ze achter de ruiten, dan is mi aan de verplichting tot het duidelijk zichtbaar zijn van de 'juiste' kentekenplaten voldaan.
Van die sticker is een leuk idee! Ik zou ze inderdaad ook in de kofferbak leggen. Er zal geen agent zijn die je hiervoor een boete zal geven, tenzij je in een integrale fuik rijdt. Als je het dan direct kan vervangen dan krijg je vaak niet eens een boete. Kenteken achter de voorruit vind ik meer iets voor een vrachtauto dan voor een leuke Kadett.
Dat is zo mooi Joël. Iedere agent ziet dat de auto van een liefhebber is en, op een enkele uitzondering na, dan zal het echt niet leiden tot een boete. Helemaal niet als je ze meteen kunt vervangen. Het is niet dat er een ander kenteken op zit.
Dat is dus echt niet zo. Een vriend van mij had dit ook, kentekenplaten achterin liggen, meteen aangeboden om ze te vervangen. Hij kreeg wel gewoon een bekeuring. Verder ook genoeg verhalen gehoord van mensen met een kentekensticker voorop hun auto. Kregen ook gewoon een bekeuring, ondanks dat ze het originele kenteken bij zich hadden. Hetzelfde geldt voor 'iligale' kentekenplaten met USA formaat op bijvoorbeeld Alfa's. Waarom denk je dat 5 jaar geleden 'iedereen 'dat hij op zijn/haar Alfa en dat je dat nu amper meer ziet?
schitterend! Ik wil ze ook nog eens laten maken voor de Panda. Of bij A-film regelen, voor de Heineken ontvoering hadden ze ze gemaakt, maar daar zijn ze de bak in verdwenen...

Dat is dus echt niet zo. Een vriend van mij had dit ook, kentekenplaten achterin liggen, meteen aangeboden om ze te vervangen. Hij kreeg wel gewoon een bekeuring. Verder ook genoeg verhalen gehoord van mensen met een kentekensticker voorop hun auto. Kregen ook gewoon een bekeuring, ondanks dat ze het originele kenteken bij zich hadden. Hetzelfde geldt voor 'iligale' kentekenplaten met USA formaat op bijvoorbeeld Alfa's. Waarom denk je dat 5 jaar geleden 'iedereen 'dat hij op zijn/haar Alfa en dat je dat nu amper meer ziet?

Het zal er vooral aan liggen welke agent je treft, ben ik bang.

Ik zat even te googelen, maar blijkbaar is rondrijden met platen achter de voorruit ook verboten. Mijn oplossing nu: De GAIK-platen worden met dubbelzijdige tape op de pre-GAIK exemplaren bevestigd, en dan kunnen ze op evenementen en in politieluwe gebieden binnen enkele seconden verwijderd worden. En eigenlijk is dat ook wel mooier dan vier kentekenplaten tegelijk te voeren.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29-05-2013 16:37 door D. Elzinga.
Dan zou ik het eerder andersom doen. Als ze eraf vallen (zou tape sterk genoeg zijn?) dan ben je zwaarder de klos als het je GAIK-platen zijn.
Inderdaad. Kan je anders niet drukknopen op de plaat puntlassen? Precies op de streepjes en dan zwart maken. Dat lijkt mij wat netter dan met tape.
Of klemmen/magneten die ze voor garageplaten gebruiken.
Gewoon pre-gaik erop en gaan met die banaan. Zie het als je burgerlijke ongehoorzaamheidsplicht.
Ik kom je auto tegen op Marktplaats, is dat een bekende van je die de spoiler verkoopt?
link

smileys with beer
Blijkbaar heeft diegene niet even de moeite genomen de verpakking te lezen. Deze spoiler is voor meer modellen geschikt dan alleen de Kadett (er rijdt hier in de buurt een Ibiza Mk I rond met exact dezelfde). Zo verkleint hij zijn potentiele afzetmarkt aanzienlijk...
De 1.3 gaat volgende week gestald worden. Aangezien ik hier geen ervaring mee heb: heeft iemand tips hoe ik dat het beste kan doen? Uiteraard wordt de accu losgekoppeld (en af en toe bijgeladen) en zet ik de auto op blokken, maar afgezien daarvan? Tank leegrijden of niet? Ramen op een kier of dicht? Vragen...
Wat ik heb gedaan is de ramen op een kiertje, met een vochtvreter in de auto. Daarnaast had ik nog vrij weinig benzine in de tank, dit was niet zo'n succes. Volgens mij wordt aangeraden om deze voor meer dan de helft te vullen. En de remmen willen nog wel eens vast gaan zitten, dit is misschien handig in het achterhoofd te houden als je hem weer wilt starten.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-04-2014 17:36 door Heisenberg.
Vochtvreter is inderdaad een goede tip, bedankt. Ik moe er hier nog ergens een hebben staan.
Inderdaad wel wat benzine erin. Waar benzine is, is geen water, dus geen roest.
Je zou de banden iets harder kunnen oppompen. En een druppellader kan ook wel handig zijn.
Met inachtneming van de gegeven tips heb ik de 1.3 vandaag gestald (ja, ik heb het nog wat weken uitgesteldwinking smiley). Hij verkeert nu onder meer in het gezelschap van een zesdeurs Jeep Wagoneer (nut smiley), een vroege Colt, een Matra 530, wat jaren '50-Amerikanen en tientallen caravans en campers.

Tot over een jaar (ofzo)!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28-04-2014 19:52 door D. Elzinga.
Rush2112
Mooie platen, mooie spoiler Dennisthumbs upthumbs upthumbs up

Dank je!

Overigens vond ik nog wat leuks tussen de papieren:

dat is je overschrijvingsbewijs, niet het deel 3 achter de voorruit.
Dat weet ik, maar het gaat me vooral om het hoesje. Het deeltje III maak ik zelf wel na, als ik eenmaal de juiste fonts heb gevonden.winking smiley
Mmm, de APK pakte dit jaar niet helemaal uit hoe ik gehoopt had. Een gat ik de linkerdorpel waar ik mijn hand in kan stoppen, en roest aan beide draagarmen. Bizar, zeker aangezien vorige keuring alles nog helemaal goed was en ik in de tussentijd nog geen 2500 km gereden heb.nut smiley

Eerste punt lijkt mij nog wel vrij eenvoudig zelf te lassen, tweede wordt wat lastiger. Verder eigenlijk geen problematische punten. Er werd geadviseerd ook de voorbanden te vervangen, maar ik had al twee nieuwe klaarliggen dus dat is geen probleem. Twee mogelijk opties wat mij betreft:

- ik ga nu meteen even zoeken wie het laswerk voor een enigszins acceptabele prijs kan verrichten (mijn garagist kan dit zelf niet).
- Kadett I mag Kadett II gezelschap gaan houden in de loods, en ik ga na de winterperiode dan wel kijken welke ik het eerst weer naar buiten haal.
Gat in de dorpel:

En waar de roest aan de draagarmen zit zie ik zo snel niet. Zo maar even met een zaklamp kijken...
Dat is minder leuk nieuws, Dennis.
Astra erbij voor de dagelijkse kilometers? tongue sticking out smiley
Oei, dat is schrikken. Kan me voorstellen dat zoiets pijn doet. Ik kan je mijn 'tovenaar' aanraden, maar ook die is natuurlijk niet gratis. Succes met je afweging!
Ai, dat ziet er niet best uit. ik zou 'm uitgebreid laten checken, bijvoorbeeld ook hoe de andere kant er aan toe is. Het zou zonde zijn als je nu dit herstelt en over een half jaar de andere kant ook rot is.
JW01 (vanaf een Appel)
Astra erbij voor de dagelijkse kilometers? tongue sticking out smiley

Welke dagelijkse kilometers? Ik heb eigenlijk helemaal geen auto nodigwinking smiley

@Barri: ik heb een uitgebreid rapport met de afkeurpunten gekregen, en naar het zich laat aanzien is de rechterdorpel wel gewoon goed. Ik ga die uiteraard alsnog wel even goed bekijken nu. Het is ook niet zo dat de hele linkerkant ineens verdwenen is, het gaat om een stuk van 9 bij 4 centimeter ongeveer.

Plus de draagarmen, en dat baart mij eigenlijk meer zorgen. Heb ook nog niet goed kunnen zien waar die roest dan precies moet zitten...

Overigens is laswerk wel het enige wat er aan moet gebeuren. De nieuwe voorbanden heb ik al liggen en qua staat van de techniek zijn er verder geen aanmerkingen.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close