D. Elzinga: '84 Opel Kadett 1.2 S, '83 Opel Kadett 1.3 S Automaat, '95 Volvo 480 S 2.0i

Gepost door D Elzinga 
Corsa-20SEH
Die ronde lampen bedoel ik ja, daar vragenz e woekerprijzen voor sad smiley

Dan koop je toch gewoon deze Dett van Marktplaats, wisselt de lampen, en zet hem weer te koop ...
Hoe zit dat eigenlijk met die ronde lampen? Was dat een speciale uitvoering of moest je die zelf bestellen?
volgens mij zaten die op speciale uitvoeringen ja.. van de 81 en 82 geloof ik.
Toch staat het wel leuk. De Kadett op marktplaats met ronde lampen is trouwens wel spotgoedkoop. Helaas heb ik maar beperkte ruimte in de straat, zoals op de foto's viel te ziensad smiley
Ik heb altijd gedacht dat - bij het begin van de D modelserie - de ronde koplampen het strikte basismodel waren, gestript van alle comfort.
De auto op marktplaats is een basismodel, dus dat zou eventueel kunnen. Ik zal er eens een oud Autovisie jaarboek op naslaan voor meer duidelijkheid.
De eerste D-Kadetten kon je krijgen in 2-, 3-, 4- en 5-deurs.
De 2- en 4-deurs hadden het korte klepje zoals de Kadett van Marktplaats bovenaan deze pagina geplaatst, en kregen ook de ronde koplampen.
De 2- en 4-deurs waren er alleen 1.0 en 1.2N (misschien zelfs de 1.3N) motoren en met het eenvoudigste uitrustingsniveau.
De 3- en 5-deurs (de echte hatchback) hadden vierkante koplampen en ook de grotere motoren zoals de 1.2S, 1.3N en 1.3S.

Dit alles uit mijn hoofd, en zonder garanties smiling bouncing smiley
Bedanktthumbs up De eerste Kadetts dus, dan heeft het iig geen zin om daarvoor een Autojaarboek 1984 open te slaansmiling smiley
Die van mij was een 1.3N een Kadett J uitvoering, wat luxer blijkbaar.. inmiddels issie wel wat luxer, met wat gte accesoires.

ik heb wel genoeg ruimte, maar ook nog een corsa en motor.. en het houd een keer op he winking smiley
D. Elzinga
En eentje op Lpg:[link.marktplaats.nl] Wel duur trouwenseye popping smiley
Mijn spelling is ook niet foutloos, maar die meneer maakt het wel heel erg bont...
D.E.N.N.I.S.
D. Elzinga
En eentje op Lpg:[link.marktplaats.nl] Wel duur trouwenseye popping smiley
Mijn spelling is ook niet foutloos, maar die meneer maakt het wel heel erg bont...

Ik ben ze veel erger tegengekomen dan datsmiling bouncing smiley Zo was er eens iemand die zijn auto stelselmatig 'Folkswagen' noemde en het had over 'het auto'grinning smiley
Focus-Seagrey
De eerste D-Kadetten kon je krijgen in 2-, 3-, 4- en 5-deurs.
De 2- en 4-deurs hadden het korte klepje zoals de Kadett van Marktplaats bovenaan deze pagina geplaatst, en kregen ook de ronde koplampen.
De 2- en 4-deurs waren er alleen 1.0 en 1.2N (misschien zelfs de 1.3N) motoren en met het eenvoudigste uitrustingsniveau.
De 3- en 5-deurs (de echte hatchback) hadden vierkante koplampen en ook de grotere motoren zoals de 1.2S, 1.3N en 1.3S.

Dit alles uit mijn hoofd, en zonder garanties smiling bouncing smiley

Zonder garanties.......... en volgens mij niet helemaal correct.
De D-Kadetten van de jaren '80-'83 waren allemaal leverbaar als 2, 3, 4 en 5 deurs (een oom van mij had een 1.3 N luxus 4-deurs). Na '83 vervielen de 2 en 4 deurs met het korte klepje. De eerste jaren ('80-'82 ?) had de basis-Kadett de ronde koplampen, de rest (special, luxus en berlina) hadden de rechthoekige. Daarna hadden ze allemaal rechthoekige. Basis was nog echt basis..... skai bekleding, geen hoofdsteunen etcetera...
Grappig, ik was van 1982 tot 1984 verkoper bij een Opel dealer - heb honderden van deze D-Kadetts voorbij zien komen, verkocht, ingeruild en afgeleverd. Deze is overigens voor die tijd erg luxe, de meeste gingen in een crisis-uitvoering de weg op. We hadden zelfs ooit een actiemodel: de Kadett "Econoom" zijnde een tweedeurs (dus zonder grote achterklep, maar met twee foeilelijke scharnieren in het zicht) 12 N met ronde koplampen. Ging weg voor tweeduizend gulden onder de normale prijs en daar waren toch best liefhebbers voor. Vooral mensen die hun tien of meer jaar geleden bij diezelfde dealer nieuw gekochte B-Kadett kwamen inruilen.......
De laatste kenteken serie die ik heb meegemaakt was de KX, daar zit deze dus dicht bij.
De Kadett met ronde koplampen op marktplaats heeft ook een kenteken beginnende met KX. Maar ook de rest van die auto, zoals het ontbreken van hoofdsteunen en een rechterbuitenspiegel, duidt op een basisuitvoering. Helaas heb ik alleen maar vierkante lampen meegekregenwinking smiley
Ik heb in mijn d kadett straks ook 2 skai leren stoelen zonder hoofdsteunen, staat veel mooier smiling smiley
En weer vogelpoep op de auto!thumbs down Volgende keer parkeer ik niet meer onder een boom
Dit is echt belachelijk: verzekering afgesloten, alles was prima, heb hem gelijk die dag laten ingaan en nog een mailtje gekregen dat alles goed was, krijg ik zonet de volgende brief:

Toepassing van interne richtlijnen leidt ertoe, dat deze aanvraag niet voor acceptatie in aanmerking komt. Dit betekent dat wij geen verzekeringsovereenkomst zullen aangaan.

Lekker, dus al die tijd zonder het te weten zonder verzekering rondgereden.thumbs downsad smiley

Wat nu?

Lekker, dus al die tijd zonder het te weten zonder verzekering rondgereden.
Ik kan me vergissen, maar volgens mij niet.

Volgens mij is het zo dat je tijdens het proces van acceptatie wel verzekerd bent bij de maatschappij die je verzekering beoordeeld.

Wat nu?
Ergens anders proberen...
D.E.N.N.I.S.
Ergens anders proberen...

Dat wordt weer zoekenangry smily
D.E.N.N.I.S.
Kijk hier eens: [www.geencentteveel.nl]

Dank je. Niettemin is de goedkoopste verzekering die daar uit komt rollen 4x zo duur als dat wat ik bij de Europeesche zou krijgensad smiley
Ja, volgens mij geeft die site geen klassiekerverzekeringen aan.

Dan maar even Googlen

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16-04-2009 13:45 door D.E.N.N.I.S..
London Verzekeringen leek mij dan een aardige: 78,75 per jaar.

Maar ze eisen dat het voertuig ivm met diefstal 's nachts binnen staat, dus dat gaat niet door.
Das jammer, als oldtimer verzekeren zal toch moeilijk worden als je geen 1e voertuig hebt..

Anders gewoon als normaal verzekeren betaal je volgens mij ook niet zoveel..
Misschien moet ik dat dan maar doen. Toch vind ik het raar dat ze van te voren wel accepteren, en dan zonder een reden op te geven het af kunnen wijzen.
Ik heb het met mijn motor ook gehad... was 120 pk, en ik had pas 1 maand mijn A rijbewijs (wel boven de 21) was achteraf toch teveel vermogen.

Maar als oldtimer moet je eigenlijk een andere erbij hebben...

anders moet je oriondirect eens zoeken op intermet, is lage premie en kan een okldie als enigste auto doen emt kilomter restrictie.
Hier in het dorp staat ook een mooie Kadett, uit 1980, eerste eigenaar!

En nog eentje op gas, 2004 uit Duitsland gehaald. Lekker kleurtje!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16-04-2009 17:26 door RTS.
goede kleur die onderste inderrdaad big smile smiley
Anonieme bezoeker
Re: D. Elzinga: Opel Kadett D 1.2 S '84
16-04-2009 18:08
leuk om dit modelletje weereens terug te zien,
ook die oude kentekenplaten zijn een soort van sentiment smiling smiley

veel plezier met je Kadett
Probeer even bij Orion Direct! Ik heb mijn Golf bij Winthertur (nu Reaal) voor 9,23 euro per maand en dat is dat is dan mn dagelijkse auto! Als je zoekt kan het heel goedkoop.

Mooie oranje Kadett hierboven thumbs up, wij hadden vroeger een 3 deurs station in die kleur. Geweldig, ik heb er nog foto's van!
ik had hem orion direct ook aal aanbevbolen.. als je nergens meer kunt, ga je daar ;D
Ook al is je verzekeringsaanvraag nu gewijgerd, in de tusseliggende periode (tussen aanvraag verzekering en wijgering verzekering) ben je wel degelijk verzekerd geweest. Ik ben even de naam hiervoor kwijt, maar dit is gewoon zo vastgelegd in de wet.

Overigens heeft de nieuwe eigenaar van mijn Golf de auto ook als klassieker verzekerd, terwijl het zijn enigste auto is.

ps: @D. Elzinga: zijn die foto's van de Kadett voor jullie huis toevallig in Hilversum gemaakt? Het ziet er namelijk zo bekend uit smiling smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-04-2009 12:39 door Barri.
Barri

Overigens heeft de nieuwe eigenaar van mijn Golf de auto ook als klassieker verzekerd, terwijl het zijn enigste auto is.

Denk als semi-oldtimer, dat kan wel met je enige auto.
Ik heb een nieuwe verzekeringbig smile smiley Iets duurder, maar dat maakt eigenlijk niet zoveel uit. Ik betaal toch al geen wegenbelasting. Ik wilde gisteren nog de Europeesche bellen met de vraag waarom ik ben afgewezen, want ik voldeed aan de voorwaarden en ik heb uiteraard geen schade in het verleden gemaakt. Toen kwam ik in zo'n keuzemenuutje 'toets 1 voor vragen over de verzekering, toets 2 voor schadeclaims'. Ik toets dus 1, antwoord van het ingesproken bandje: 'U toetst een ongeldig nummer'nut smiley Dus nummer 2 maar geprobeerd, maar ook dat was een 'ongeldig nummer'. Lekkere servicenut smiley
@Barri: Jazeker, ik woon in Hilversum.
Leuke auto, die kadett!
Ik heb er hier voor de deur ook nog eens een vastgelegd, dat was zo'n 2-deurs:

Leuk Kadettje, deze blauwe. Een 1.3 N special (want stoffen bekleding, hoofdsteunen, stootstrips) 2-deurs van '82, modeljaar '83 (want open hoofdsteunen i.p.v. dichte daarvòòr), met de grille van een Luxus (met zilverkleurige strips erin).............. wat een nutteloze kennis om zo uit het hoofd op te diepen........... en ik ben niet eens een echte Kadett-fan.......
die bumpers met dat chroom is wel mooi, al zal het vast ene plakstrip zijn smiling smiley
Ik heb 2 Luxus-grilles (dus chroom) en 2 basisgrilles (zonder chroom). En dan nog die met de verstralers die er nu opzit.winking smiley
Verzekering is definitief goedgekeurd, over een paar dagen krijg ik de papieren, groene kaart ed. Helaas zit bij deze geen pechhulp inbegrepen, dus daar moet ik zelf voor gaan zorgen. Route Mobiel rekent per maand 10 euro extra voor auto ouder dan 15 jaar dus ik zal wel voor ANWB kiezen.nut smiley

Er staat nu bij het winkelcentrum vlakbij, Seinhorst, een Opel Corsa A uit '86 te koop. Orgineel, en voor 475 euro. Toch maar niet doengrinning smiley

Dit ook maar niet doen:[link.marktplaats.nl] Raar idee om je nummerborden te gaan verplaatsen, ik persoonlijk vind het alleen maar lelijker geworden.
Ronde koplampen te koop:[link.marktplaats.nl] Wel meer dan 100 euro bieden!winking smiley
Anonieme bezoeker
Re: D. Elzinga: Opel Kadett D 1.2 S '84
19-04-2009 08:50
Mooi ding zo'n Kadett, de 1.2 met achterklepje was mijn eerste auto. Die motor is onverwoestbaar, moet je alleen niet de sleutel aan de poelie laten hangen en starten. Kwam er pas later achter toen de distributieketting niet meer op tijd stond en ik met pech langs de kant kon.
Gelukkig is het bij die motor zo dat de kleppen ook in geopende toestand niet tegen de zuiger komen en er dus geen schade was.
smiling smiley Oke, dat zal ik onthouden. Ik moet wel zeggen dat ik nogal moet wennen aan de handchoke. De verkoper zei mij dat de choke altijd eventjes moet worden gebruikt, ongeacht het weer en/of de auto lang heeft stilgestaan, maar uit mijn omgeving hoor ik weer andere verhalen.
Zonder choke zal ie waarschijnlijk niet lekker starten en afslaan als de motor nog niet op temp is.
Je kunt hem op gevoel tijdens het rijden wel steeds iets verder induwen, waardoor de motor niet te hoog stationair loopt en onnodig extra benzine verbruikt.
Bij mijn oldies moet ik altijd choken als de motor koud is, ook 's-zomers.
Ik merkte al wel, dat als je de choke te snel induwt de auto gaat 'haperen'. Afslaan doet ie dan gelukkig niet.
Leuke auto dit zeg, prachtige jaren 80 bak! Heerlijk fout ook met die accesoires, zo hoort het. Bij mij in de wijk rijden er gek genoeg nog een aantal rond, verder zijn ze echt behoorlijk uitgestorven (net als de E Kadett).
Poekoek
Bij mij in de wijk rijden er gek genoeg nog een aantal rond, verder zijn ze echt behoorlijk uitgestorven (net als de E Kadett).

De D- en E-Kadetts zijn begin jaren '90 met bosjes naar het voormalige Oostblok verscheept.
Mijn vader kreeg zelfs extra inruil toen hij z'n '85-er E-Kadett Caravan in 1992 weg deed voor een Astra.

Die oranje kleur (Mandarin Rot) zoals eerder op deze pagina geplaatst had mijn pa ook op z'n D-Kadett 1.2S.
Dat was ook een Caravan, echter toen nog een 3-deurs. Een carrosserievariant die inmiddels alweer een tijdje is uitgestorven.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close