D. Elzinga: '84 Opel Kadett 1.2 S, '83 Opel Kadett 1.3 S Automaat, '95 Volvo 480 S 2.0i

Gepost door D Elzinga 
Korte klep - lange klep:
Inderdaad was er tot ergens in '82 de keuze uit 2, 3, 4 of 5 deurs, voor alle modellen. Daarna is er nog even een instapmodel met korte klep geweest (volgens mij allen 2d.) en was er voor de rest alleen nog 3 of 5d. De GT/E kwam pas in '83/84 en toen waren de korte kleppen al verleden tijd. Of het verdwijnen van de korte klep samen viel met het einde van de ronde koplampen weet ik niet.

Dan nog twee bijzondere D-Kadetten:
De Kadett Pirsch (niet geleverd in Nederland)
Mit Sondermodellen sprach Opel auch spezielle Zielgruppen an. Mit dem Caravan „Pirsch“, ausgerüstet mit grobstolligen M+S-Reifen, Sperrdifferential, Unterfahrschutz und einer Bodenfreiheit von 15cm, nahm die Marke ab Januar 1982 zum Beispiel Jäger ins Visier.

De Kadett Voyage: ik kan me herinneren dat dat een luxe uitgevoerde caravan was, een soort caraven Berlina, niet met de 1200 motor. Zouden er daar nog wat van over zijn ??

Of het verdwijnen van de korte klep samen viel met het einde van de ronde koplampen weet ik niet.

In mijn folder uit '84 komen ze in ieder geval niet meer voor. Ondanks dat de D nooit een duidelijke facelift in de productieperiode heeft gehad zijn er wel af en toe zaken veranderd. Zo hadden de eerste exemplaren maar liefst twee sleepogen voor. Motorisch gezien lijkt het erop dat de 1.0 slechts zeer kortstondig is geleverd. Ook spreekt een vroege dealer-flyer over een 1.1 uitvoering, maar dat lijkt mij een typfoutje. Leverbare motoren waren:

-10N OHV 29KW/40PS (Otto)

-10S OHV 37KW/50PS (Otto)

-12N OHV 39KW/53PS (Otto)

-12S OHV 44KW/60PS (Otto)

-12S OHC 40KW/55PS (Otto)

-13N OHC 44KW/60PS (Otto)

-13S OHC 55KW/75PS (Otto)

-16D OHC 40KW/55PS (Diesel)

-16S OHC 66KW/90PS (Otto)

-18E OHC 85KW/115PS (Otto)

Er was dus ook nog een 1.0N, met wel 40 pkgrinning smiley

Die Voyage, dat was inderdaad de luxe utivoering. Helaas zijn er uberhaupt zeer weinig stations overgebleven, dat geldt ook voor veel modellen van andere merken. Vaak waren dat toch de werkpaarden.

Vandaag of morgen verwacht ik een folder uit 1980 binnen van het 'foute' broertje van de Kadett D, de Vauxhall Astra Mk I . Benieuwd of daar nog bijzondere versies tussen zaten.smiling smiley Edit: binnen!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18-06-2010 16:48 door D. Elzinga.
Het kon nog wat wilder dan de Pirsch, bedacht door tuner Irmscher:

Wie kent trouwens de Brinkmeyer Kadett nog?

Toevallig is net m'n Astra-folder door de brievenbus gekomen big smile smiley, zo te zien waren er in 1980 in Engeland maar 2 uitrustingsniveaus, de L en de GL. Verder was de Astra verkrijgbaar in hier niet-leverbare kleuren, zoals Bright Green en Turqoise Metallic. Andere kleuren hadden gewoon een Engelse naam gekregen
Heb zelf ook redelijk wat D-Kadett folders (zelfs een zuid-afrikaanse!) en daar zit ook die van Brinkmeyer tussen.

Een D-Kadett 1.0 heb ik dus nog nooit gezien, of ik moet het gewoon niet beseft hebben, dit is superzeldzaam, maar volgens alle bronnen die ik heb (oude magazines, folders e.d.) was die enkel hier in België leverbaar?

Zelf heb ik een C1-Kadett met 1.0N motor uit 1974 en dat is ook een echte zeldzaamheid.

Btw, je Kadett is erg knap!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18-06-2010 17:41 door opelfreak.

Een D-Kadett 1.0 heb ik dus nog nooit gezien, of ik moet het gewoon niet beseft hebben, dit is superzeldzaam, maar volgens alle bronnen die ik heb (oude magazines, folders e.d.) was die enkel hier in België leverbaar?

Er stond laatst een originele Nederlandse 1.0 S op marktplaats te koop. Ik denk zelf dat de 1.0 versies vooral bedoeld waren voor landen waar het belastingstelsel met het fiscale vermogen rekent.

Hier nog een mooi overzicht van allerlei Kadett-folders

Btw, je Kadett is erg knap!

Dank je!

PS: bovenstaande Irmscher Tramp folder heb ik gisteravond ook nog gekocht.
Ja, de 1.0 S ken ik nog wel. Een oud-oom had er een. Echt een crisis-uitvoering: 2 deurs, ronde koplampen, skai bekleding, geen hoofdsteunen en in hard blauw.............
Welk bouwjaar? Ik ben ze tot nu toe alleen uit '82 tegengekomen. De 1.0 S zal wel alleen maar in de goedkoopste uitvoering verkocht zijn, die motorversie staat voor zover ik weet in geen enkele folder. Zelfde geldt ook voor de 1.0 N, alleen is mij daar ook geen enkel bestaand exemplaar van bekend.

Ik heb een beetje zitten vergelijken, en het lijkt erop dat de Vauxhall versie meer verschilt dan het op het eerste gezicht lijkt: versnellingsspook, richtingaanwijzerhendel, ruitenwisser achter en diverse knoppen op het dashboard zijn anders. Ook staat er bij de eerste exemplaren breed 'Vauxhall' gespeld onder de achterruit, over de gehele breedte.
Motorinfo van een Duitse site:

1,0 Liter Hubraum, 29kW/ 40PS (1,0N OHV) bis 8/81, sehr geringe Produktionszahl (10 Stück)
1,0 Liter Hubraum, 37kW/ 50PS (1,0S OHV) bis 8/81, nur für den Export, z.B. nach Italien
1,2 Liter Hubraum, 39kW/ 53PS (1,2N OHV) bis 8/82
1,2 Liter Hubraum, 44kW/ 60PS (1,2S OHV) ab 11/79
1,2 Liter Hubraum, 40kW/ 55PS (1,2S OHC) ab ?/82, geringe Stückzahl
1,3 Liter Hubraum, 44kW/ 60PS (1,3N OHC) Serie für Voyage und Voyage Berlina
1,3 Liter Hubraum, 55kW/ 75PS (1,3S OHC) Serie für SR
1,6 Liter Hubraum, 66kW/ 90PS (1,6S OHC) ab 8/81, nicht für Kadett „Pirsch"
1,8 Liter Hubraum, 85kW/ 115PS (1,8E OHC) nur für GTE

eye popping smiley Zal dus waarschijnlijk nooit in productie genomen zijn?
Ik zat erover te denken om luxe kentekenplaten met opgelegde letters te bestellen (vind ik zelf mooier). Maar de schroeven waarmee de platen bevestigd zijn gaan door de letters heen, en met opgelegde letters kan dat natuurlijk niet. Hoe los ik dat op?

kentekenplaathouder (een smalle) zonder tekst monteren met de schroeven, en dan de luxe kentekenplaat erin klikken.
Dat is wel een goed idee, bedanktthumbs up

Zo'n houder kan ik vast wel bij de Halfords oid kopen, waar bestel ik luxe kentekenplaten? Autoaccesoireszaak?
Mijn kentekenplaten bestel ik bij Brezan (vaak zelfs zo mee te nemen) en daar hebben ze de onbedrukte smalle houder ook.
Ja, ik wil dan gewoon een zwarte houder, zonder grappig bedoelde tekstensmiling smiley
D. Elzinga
FWH Leguit
D. Elzinga
GranaDavey
Was iets van de goedkoopste uitvoering ofzo ?

Ja, die hadden ook vaak een korte achterklep.

maar je kon er ook zelf voor kiezen of je een korte achterklep wou hebben,
dus op de berlina's kom je ze ook tegen.

Op de Berlina ook? Voor zover ik weet was de korte klep standaard op de goedkoopste uitvoeringen, en de lange op de duurderen. Ik ben iig nog nooit een GT/E tegengekomen met korte klep.

Ja, zelfs als je een belina bestelde, kon je altijd een korte achterklep kiezen. getuige deze mooie groepsfoto

en in een overzichtsfolder van 1980,kon je zelfs kiezen voor een SR met een korte achterklep.
Ik denk dat je alleen in het begin van instapmodel tot SR een korte achterklep kon bestellen, en daarna alleen op het basismodel.
Dus het is inderdaad vrij onwaarschijnlijk dat je een GT/E tegenkomt met een korte achterklep. (je komt uberhaupt weinig originele Gt/E's tegen)

4 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-06-2010 20:46 door FWH Leguit.
Anonieme bezoeker
Re: D. Elzinga: Opel Kadett D 1.2 S '84
26-06-2010 23:56
D. Elzinga
Bedankt voor alle reacties (en leuke foto's) Voor vannacht had ik 1 van de voorwielen verwijderd, simpel maar doeltreffend, dacht ik zowinking smiley Zonet heb ik een stuurslot aangeschaft, universeel model en het past prima.

Overigens lijkt het erop dat de dieven specifiek op zoek waren naar een Ford Fiesta, de deur moest blijkbaar open, opdat ze de motorkap open konden doen, en van de motor enkele onderdelen konden stelen. Gelukkig is dat niet gelukt. Ook hier hoef je op de politie niet te rekenen, aangifte: 'dat moet u via internet doen' En de spullen die de dief bij de auto heeft laten liggen in de haast om weg te komen, en dus mogelijk vingerafdrukken bevatten? Daar wil de politie niets mee doen.

Hallo D Elzinga, hier de vorige eigenaren van jouw geweldige Kadett,wij hebben deze auto gekregen van onze ouders die hem nieuw hebben gekocht,daarna hebben wij 18 jaar met veel plezier erin gereden,mijn vrouw en ik zijn verliefd,verloofd,en(nog steeds) getrouwd in deze auto,het ging ons ook zeer aan het hart om hem weg te doen!!
Door het beginnen van een eigen zaak moesten er bedrijfsauto's komen en hebben we met tranen in de ogen afscheid van hem genomen.
Ik kan je vertellen dat je auto altijd binnen heeft gestaan,de hella's en de velgen hebben we van een monteur van Nefkens,de bodem is resent nog helemaal gelast,(rotte stukken eruit) en hij heeft elk half jaar! een service gehad,je lekkage zat hem in het ruitrubber he?
Wij hebben hem in ieder geval NOOIT afgetrapt,er is altijd met respect met hem gereden,netjes even warmgedraaid en zoveel mogelijk droog in de garage gestaan (verwarmt en geventileerd)
Gezien de reservedelen die we meegeleverd hebben moet je nog even vooruit kunnen denk ik,Ik kwam op dit forum door het kenteken in te typen en zie tot mijn vreugde dat je ook een liefhebber bent,Wij hopen dat je net zo veel plezier aan je Kadettje zult beleven als dat wij al die jaren gedaan hebben,en pas goed op hem.......
Aschwin en Wilma
Anonieme bezoeker
Re: D. Elzinga: Opel Kadett D 1.2 S '84: Pech
27-06-2010 00:02
Oh ja hier ben ik nog even,Thermostaat hebben wij eruitgehaald,opel 1200 kwaaltje thermostaatjes zijn zeer snel kapot,dus weglaten dat ding is het beste,noodoplossing gaatje boren in het klepje.
Anonieme bezoeker
27-06-2010 00:15
EEEHHH ja das drie keer, het klopt er zijn ooit nieuwe portieren in gezet en die zijn dus later gespoten,dit geld ook voor de voorspatborden.......
Fantastisch dat de vorige eigenaar zich meldt, waar zo'n topic al niet goed voor iseye popping smileythumbs up

De thermostaat lijkt het goed te doen, en nu het hele systeem goed ontlucht is blijft hij ook op z'n juiste temperatuur. Ik kan binnenkort dus met een gerust hart op vakantiesmiling smiley Gelukkig is zo'n thermostaat niet dusdanig duur dat het een ramp is als hij weer kapot gaat.

Wat ik er binnenkort nog aan wil doen zijn luxe platen erop, de benzinemeter maken en de striping weer volledig maken. Voor de langere termijn wil ik de anders gekleurde delen goed laten overspuiten (ik ben zelf ook met een spuitbus in de weer geweest om de roestplekjes op de achterklep en de steenslag op het dak weg te werken), en dan laat ik ook gelijk het kleine deukje onder de rechterzijruit eruit halen.

Ik kan hem helaas niet binnenzetten, maar roestvorming wordt goed in de gaten gehouden en ik smeer ook regelmatig bij met wat antiroestmiddeltjes. De garage waar ik hem kocht, Waardenburg, heeft nog meer onderdelen meegeleverd, en in de loo pder tijd heb ik zelf ook zoveel gekocht dat m'n hele zolder vol ligt, en ik zowat een compleet nieuwe Kadett ervan kan bouwengrinning smiley

Al met al is het een geweldige auto, hij startte ook altijd goed in de laatste, koude winter.

FWH Leguit
Dus het is inderdaad vrij onwaarschijnlijk dat je een GT/E tegenkomt met een korte achterklep. (je komt uberhaupt weinig originele Gt/E's tegen)

Toen ze ouder werden zijn veel GT/E's afgeragd, net als de snelle tijdsgenoten. De schaarse exemplaren die nu soms worden aangeboden, zijn meestal wel goed.

De SR en Berlina dus ook met korte achterklep? Dat was dan alleen waarschijnlijk niet icm ronde koplampen?winking smiley
@duikelaar: bestaan er nog oude foto's van de Kadett? Ik ben met name benieuwd of het interieur al bij aflevering hoofdsteunen en een klokje had, dat waren opties.

Ik heb trouwens dat knikkende hondje dat op het dashboard stond nog steeds, vergeten eruit te halen?winking smiley
Ik vraag me ook af of de spatbordverbreders en de velgen origineel zijn. Naar mijn idee zijn die accessoires net ietsjes te modern voor deze Kadett.
Barri
Ik vraag me ook af of de spatbordverbreders en de velgen origineel zijn. Naar mijn idee zijn die accessoires net ietsjes te modern voor deze Kadett.

Nee, dat schreef duikelaar al en dat had ik zelf ook al gelijk door (vooral ook omdat de voorste verbreders verkeerd om gemonteerd zijn). Ze zijn echter uit de juiste periode (maar horen niet bij een Standaard, verbreders horen bij een SR en wielen bij een GLS). Ik vind het wel mooi, en daarom blijven ze er ook op.smiling smiley
Ah, dat had ik even gemist. Verbreders eraf halen is ook geen doen, dat wordt altijd spuitwerk aan de spatborden dan...
Barri
Ah, dat had ik even gemist. Verbreders eraf halen is ook geen doen, dat wordt altijd spuitwerk aan de spatborden dan...

Als ik hem ooit laat overspuiten laat ik uiteraard ook die delen doen, dan moeten ze er toch echt even af. Als ik dan nog een juiste voorlip weet te vinden draai ik de boel om en zit alles zoals het hoort.
Anonieme bezoeker
28-06-2010 19:07
Hallo D Elzinga,Het interieur is zo orgineel,mijn schoonvader heeft destijds de auto zo besteld,de radio hebben wij uiteindelijk zelf eruitgehaald maar het klokje,hoofdsteunen en de stripppen op de deur waren optioneel maar wel direct op verzoek eropgezet,je kon gewoon bij het nemen van een nieuwe opel kiezen uit een lijstje pretspul.
De wielkastranden zijn er wel later opgemaakt toen de schermen slecht werden,na het plaatsen van de nieuwe schermen heb ik ze wel weer gemonteerd omdat ik het gewoon leuk vond staan.
Wij hebben zelf al het reservespul wat we hadden in de auto achtergelaten bij waardeburg omdat we hoopte dat de nieuwe eigenaar er wat aan zou hebben,en dus goed gegokt.
Enne nee hoor het knikhondje is niet vergeten maar het hoorde een beetje bij de auto he.....
Ik zal kijken of ik nog wat aan foto's kan vinden,zal haast wel gezien de lange tijd dat hij bij ons was..
Groetjes

de radio hebben wij uiteindelijk zelf eruitgehaald maar het klokje,hoofdsteunen en de stripppen op de deur waren optioneel maar wel direct op verzoek eropgezet,je kon gewoon bij het nemen van een nieuwe opel kiezen uit een lijstje pretspul.

Ja, je kon de Kadett in diverse min of meer kale basisuitvoeringen bestellen en er zelf losse opties bijkiezen, dat was veel handiger dan hoe fabrikanten het vaak tegenwoordig aanpakken. Deze heeft de lange achterklep, dus ik ga er wel vanuit dat de vierkante lampen eveneens origineel zijn? Ik heb er zelf een radio/casettespeler uit de correcte tijdsperiode ingebouwd, en er zitten nieuwe, bijpassende, speakers in (de oude waren erg krakerig geworden).

Ik zal kijken of ik nog wat aan foto's kan vinden,zal haast wel gezien de lange tijd dat hij bij ons was..

Alvast bedanktthumbs up
Zo te zien heb je een Kadett special, het 2e model, na de basis en meest verkochte uitvoering Special betekent rechthoekige koplampen, stootstrips, hoofdsteunen, een dasboardkastje, de mogelijkheid voor metallak en nog wat prullaria. De grille van een Special is zwart; die van jou is een Luxus/Berlina-grille met extra lampen. De velgen kan ik niet helemaal verklaren; er horen "gewone" stalen velgen op. Misschien waren deze velgen als extra te bestellen. Geldt ook voor het klokje; dat was niet standaard. In '84 zijn ze wat gaan stunten met de D-Kadett; de E kwam er al bijna aan. Je hebt allerlei actiemodellen of extra accessoires-voor-weinig gehad. Ik herinner me de D-Kadett Olympia.....

Zo te zien heb je een Kadett special,

Volgens het kentekenbewijs is het gewoon een Standaard. De velgen eo zijn er door de vorige eigenaar op gezet, het overige (klokje ed) is zo als optie erbij besteld.
Dat "special" stond niet op de auto vermeld (in tegenstelling tot luxus en berlina; dat stond op het voorscherm), dus het staat wellicht niet op het kentekenbewijs. Hij heeft alle kenmerken van een Special, dus volgens mij is het er één....
Voor zover ik heb begrepen is de kleur Silbergrun altijd metallic, dus het zou kunnen.
De luxe kentekenplaten heb ik net besteld bij Grootveld, waarschijnlijk kan ik ze dinsdag of woensdag ophalen (ik hoop dinsdag, dan kan ik ze op de dag van mijn verjaardag nog monterenwinking smiley).

Ik ging eerst naar Harry Banis in Bussum omdat die ze wat sneller zou hebben. Helaas was Harry Banis vandaag maar tot 12:30 open. Ik kwam om 12:32 aan, waardoor een medewerker letterlijk de deur voor m'n neus dichtgooide (en hij zag me heus wel aan komen lopen).moody smiley
D. Elzinga
waardoor een medewerker letterlijk de deur voor m'n neus dichtgooide (en hij zag me heus wel aan komen lopen

Kan het ook zijn dat hij van jou schrok?winking smiley
Op mijn verjaardag, vandaag, kon ik de luxe platen ophalen. De achterste ging er makkelijk op, de voorste niet omdat de oorspronkelijke schroeven ineens niet meer pasten. Ik zal eens kijken of ik morgen wat foto's kan maken.

Helaas moet ik over anderhalve week met vakantie, maar daarna zullen er grote updates komen.smiling smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06-07-2010 14:38 door D. Elzinga.
gefeliciteerd met je verjaardag dan!

wat betreft die schroeven, is het metalen klipje waarin je de schroeven draait los gegaan/verschoven?
Gefeliciteerd!

D. Elzinga
Helaas moet ik over anderhalve week met vakantie, maar daarna zullen er grote updates komen.smiling smiley

Klinkt alsof je het een straf vindt spinning smiley sticking its tongue out
Daewoo-Chevrolet
Klinkt alsof je het een straf vindt spinning smiley sticking its tongue out

Van mij hoeft het niet zo nodig. Maar ach, ik zal me wel een weekje proberen te vermaken in Egmond aan Zee, ik heb iig begrepen dat er een Auto Unionmuseum in de buurt zit.smiling smiley

wat betreft die schroeven, is het metalen klipje waarin je de schroeven draait los gegaan/verschoven?

Nee, het probleem was dat de voorbumper een lichte v-vorm heeft en dus ook het schroefje er schuin in moest.

Bedankt voor de felicitaties!
Kijk, dat doet een auto goed! Netjes hoor die nieuwe platen! En nog gefeliciteerd!
Mooie auto zeg, en waar kan je die platen halen? Ik ben in de omgeving al op zoek, tot nu toe zonder resultaat. big smile smiley
sijpkesm
Mooie auto zeg, en waar kan je die platen halen? Ik ben in de omgeving al op zoek, tot nu toe zonder resultaat. big smile smiley

Bij veel automaterialenzaken, heb ze zelf toen bij Brezan gehaald!
Mach1
sijpkesm

Bij veel automaterialenzaken, heb ze zelf toen bij Brezan gehaald!

Ja inderdaad, ik heb ze bij Grootveld in Hilversum gehaald, maar de meeste autozaken zullen ze wel kunnen leveren.
Kijk nou wat ik tegenkwamsmiling bouncing smiley Impressies van de Kadett D! Ben ik even blij dat hij niet zo geworden is, de hatchback lijkt nogal Japans. De Spider daarentegen zou wel tof geweest zijn.

Ik ga vanmiddag een weekje naar Egmond aan Zee, pas bij het meenemen van al je spullen merk je goed hoe relatief groot het bagageruim van zo´n auto is. Ik hoef niet eens een imperiaal eropbig smile smiley
Anonieme bezoeker
16-07-2010 12:19
D. Elzinga
Kijk nou wat ik tegenkwamsmiling bouncing smiley Impressies van de Kadett D! Ben ik even blij dat hij niet zo geworden is, de hatchback lijkt nogal Japans. De Spider daarentegen zou wel tof geweest zijn.

Volgens mij hebben ze zich vergist, deze schetsen lijken me meer lijken op de Corsa A.
Anonieme bezoeker
16-07-2010 21:55
Mooie D, hoor. Het D-tje is lange tijd een ondergeschoven kindje geweest bij de Opel oldie liefhebbers, maar het tij begint te keren. Er duiken nog steeds mooie exemplaren op zo hier en daar, en de prijzen zijn navenant. Super praktische auto, door de hoekige vormen ook makkelijk te parkeren, want overzichtelijk.

Sinds de aanschaf van de onze, hebben we er nu 5000 mee gereden ongeveer. Uit de documentatie bij de auto zat (onderhoudsboekje, rekeningen, enz.) kon ik opmaken, dat ons exemplaar in de eerste 9 jaar maar 18.000 km heeft gelopen. De tweede eigenaar heeft er nog zo'n 45.000 bijgezet in 5 jaar, en daarna heeft de auto 12 jaar stilgestaan, om bij de derde eigenaar weer wat kilometertjes te maken. Wij zijn dus de 4de eigenaar, sinds december vorig jaar.
Mooie D Kadett !!

Mijn vader had destijds één van de eerste ( voorjaar 1980 ) serie:
1.3 N Standaard in 3-drs uitvoering
-Mét ronde koplampen
-Skai bekleding ( extra te bestellen zonder meerprijs )
-Als extra een hoedenplank boven de bagageruimte
-145 SR 13 banden

De Special ( staat niet op kentekenbewijs is ook een nederlandse versie ) had als extra
- Rechthoekige koplampen
- Klep voor het dashboardkastje
- Achteruitrijlampen
- Stootstrips
- Hoofdsteunen
- 155 SR Banden op de modellen met 1.2 Motor

De Deluxe had klokje,intervalschakelaar,in kleur aangepast tapijt, Halogeen verlichting en nog wat zaken.

Vanaf modeljaar 1982 ( geen facelift maar wel veel aanpassingen ) kreeg de Kadett een luxere uitrusting

Basismodel met rechthoekige koplampen, achteruitrijlampen, klep voor dashboardkastje andere achterklepopener ( tot 1982 slot midden onderaan onder kentekenplaat ), vanaf 1982 slot hoger net onder de knik op de achterklep ) 2 en 4 drs modellen niet langer leverbaar.

Er kwamen andere hoofdsteunen in ( zelfde als Ascona C ) Open hoofdsteunen voor basis en special, bekleed voor Luxus en Berlina.
1.6 S motor deed intrede net als de 1.6 D

De GT/E is leverbaar geweest vanaf modeljaar 1983 volgens mij.

Jouw velgen komen van een actiemodel ( De GLS zoals al eerder aangegeven ) en zaten op de basisuitvoeringen van de manta ( Manta GT )in die tijd.
Heb van ieder modeljaar wel een folder liggen denk.

Ik doe alles even uit mijn hoofd, als je meer wilt weten hoor ik het wel. In die tijd ( ik was 15 begin jaren 80 ) leerde ik alle gegevens uit mijn hoofd.

De 1.0 is volgens mij niet leverbaar geweest in de D in NL wél in de C-Kadett

Oh ja, ik heb er zelf ook ééntje gehad: een 1.2 S deluxe 5 drs uit 1981.

Waardenburg op het Calveen.... kocht ik zo'n 11-12 jaar geleden m'n eerste Kadett E GSI
Oh ja Heb thuis nog een multitest liggen van Autovisie

Deelnemers:

Kadett D 1.3 S Deluxe ( een witte )
Escort 1.3
Golf 1.5
Talbot Horizon
Renault 14
Fiat ? Ritmo ??
en nog een paar..

Winnaar De Kadett ! grinning smiley

Ook in de duitse pers was dit model regelmatig winnaar van "Vergeichstest" Ruimte en wegligging waren sterke punten en motorisch waren ze ook goed. Vooral de 1.3 N en 1.3S

Met de 1.3N haalde je toen zeker de 170 op de teller de 1.3S zelfs +180 km/h
Natuurlijk ontbreekt de D ook niet in mijn Opel - verzameling

Inmiddels heb ik ook een 1 : 43 SR...
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close